tänään on ilmeisesti esitelty seuraava uusi malli skoda scala joka ilmeisesti korvaa rapidin mallistosta. moottori valikoimassa oli 1.0 tgi joka vaikuttaa mielenkiintoiselta.
liekö hinta luokka alle 30.000 valmistus alkaa 2019 puolivälissä jos tuohon uskomista
On kyllä harmi, jos tuota kaasuversiota ei saa automaattina. Hinta ei Rapidin hinnoista paljon voi nousta, sillä kilpailu tuossa kokoluokassa on kovaa...
Scala voisi olla hyvä vaihtoehto kakkosautona, kun Ocun päättää vaihtaa...
Hiukan aina kiinnostus herää, että tulisiko joku oikea Golfin haastaja vai onko taas joku Rabidin kaltainen karvalakki johon ei läheskään kaikkia varusteita saa.
Onko tämä muuten nyt se automalli mihin alunperin piti tulla myös sähköä ja kaasua käyttävä malli vai oliko se joku muu visio? Nythän tulossa pelkkä kaasumalli manuaalina.
Mielenkiinnolla odotan kyllä.
Olen muistelivinaan että Vision X :n(pikku suvi) tutkielman lanseerauksessa lupailtiin sähköavusteistä kaasuversiota tuotantoon , no saa nähdä tuleeko ja koska...katsotaan pitääkö puheet...
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 25.10.18 - klo:19:41
tänään on ilmeisesti esitelty seuraava uusi malli skoda scala joka ilmeisesti korvaa rapidin mallistosta. moottori valikoimassa oli 1.0 tgi joka vaikuttaa mielenkiintoiselta.
liekö hinta luokka alle 30.000 valmistus alkaa 2019 puolivälissä jos tuohon uskomista
Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa. Silti hinta vaikuttaa aika kovalle: 30000 euroa näin pienen luokan autosta. Kyllä sen hinnan pitää olla selkeästi lähempänä 20000 euroa kuin 30000, jotta tällä on mitään mahdollisuuksia menestyä.
Olisiko tämän kovimmat kilpailijat sitten Seatin Ibiza, Leon ja Arona? Siis ainakin tuon TGI-voimalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?
Eiköhän tämä hybridi RS ole se mielenkiintoisin malli tälle Scalalle. Toivottavasti tulee vajaa 250hp hybridi tuotantoon.
https://www.google.fi/amp/s/www.carmagazine.co.uk/amp/car-news/first-official-pictures/skoda/vision-rs-concept/ (https://www.google.fi/amp/s/www.carmagazine.co.uk/amp/car-news/first-official-pictures/skoda/vision-rs-concept/)
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tikapuilla-tuotantoon-vision-rs-nahdaan-pian-nimella-skoda-scala/ (https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tikapuilla-tuotantoon-vision-rs-nahdaan-pian-nimella-skoda-scala/)
scala ei ole suv malli vaan ihan perus viistoperä ?
skodan sivuilla on tiedot kyllä esim. 10" navi ja ilmeisesti ledi valot kaikkialla myöskin audin tapaan vilkku vaeltaa paneelien välillä.
sinänsä ei sillä ole kait muuta tekemistä vision rs.n kanssa kuin nimellisesti ei siis kyse mistään sähköautoversiosta, ihan perus diesel ja bensa motit siihen tulee
Lainaus käyttäjältä: track08 - 30.10.18 - klo:12:56
Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa. Silti hinta vaikuttaa aika kovalle: 30000 euroa näin pienen luokan autosta. Kyllä sen hinnan pitää olla selkeästi lähempänä 20000 euroa kuin 30000, jotta tällä on mitään mahdollisuuksia menestyä.
Olisiko tämän kovimmat kilpailijat sitten Seatin Ibiza, Leon ja Arona? Siis ainakin tuon TGI-voimalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?
Lainaus käyttäjältä: track08 - 30.10.18 - klo:12:56
Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa. Silti hinta vaikuttaa aika kovalle: 30000 euroa näin pienen luokan autosta. Kyllä sen hinnan pitää olla selkeästi lähempänä 20000 euroa kuin 30000, jotta tällä on mitään mahdollisuuksia menestyä.
Olisiko tämän kovimmat kilpailijat sitten Seatin Ibiza, Leon ja Arona? Siis ainakin tuon TGI-voimalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?
No tuohon kokoluokkaan golf tai rapid, siihen ei kyllä mahdu mitään joko se on suoraan golfin kilpailia tai se on vaan uusi rapid. Ei Ibiza ole kilpailija jos se on rapidin pituinen.
Lainaus käyttäjältä: track08 - 30.10.18 - klo:12:56
Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa.imalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?
Näyttää se ainakin mittojen puolesta olevan aavistuksen Golfia suurempi
https://tekniikanmaailma.fi/ei-paivaa-ilman-skodan-uutuutta-tassa-ovat-tekniset-tiedot-ja-salakuvat-scalasta/
Akselivälit:
- Golf 2620 mm
- Scale 2649 mm
Lainaus käyttäjältä: track08 - 30.10.18 - klo:12:56
Näemmä Scala korvaa Rapidin, mutta kokoluokka on jossain Golffin ja Rapidin välimaastossa. Silti hinta vaikuttaa aika kovalle: 30000 euroa näin pienen luokan autosta. Kyllä sen hinnan pitää olla selkeästi lähempänä 20000 euroa kuin 30000, jotta tällä on mitään mahdollisuuksia menestyä.
Olisiko tämän kovimmat kilpailijat sitten Seatin Ibiza, Leon ja Arona? Siis ainakin tuon TGI-voimalinjan osalta? Onko tästä autosta muuta tietoa vielä saatavilla kuin tuo TGI-voimalinja?
Tämä siis nimenomaan pitäisi olla haastaja Golfille ja Focukselle.
Hieman isompi ja varmaan halvempi. Varustelut ja hinta on jännä nähdä.
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 30.10.18 - klo:20:18
Näyttää se ainakin mittojen puolesta olevan aavistuksen Golfia suurempi
https://tekniikanmaailma.fi/ei-paivaa-ilman-skodan-uutuutta-tassa-ovat-tekniset-tiedot-ja-salakuvat-scalasta/
Akselivälit:
- Golf 2620 mm
- Scale 2649 mm
Eiköhän tuon uuden Golfinkin akseliväli kasva, kun tulee uusi malli keväällä. Jos vertaa viistoperä Rabidin mittoja niin todellisuudessa Scala on Rabidin seuraaja. Uudet mallit tuntuvat olevan järestään edeltäjiään suurempia.
Löytyykö tästä jo parempia spyshotteja kun nuo viralliset camomeikatut? Milloin oli virallinen julkistus?
Tehokkaampi 1.0TSI Rapid Style varustelulla tais olla hinnastossa 22000,, toivottavasti pysyisi suht samoissa hinnoissa tämäkin.
Tais olla julkistus joskus joulukuun alussa tms.
Lainaus käyttäjältä: VW:t - 31.10.18 - klo:09:21
Eiköhän tuon uuden Golfinkin akseliväli kasva, kun tulee uusi malli keväällä. Jos vertaa viistoperä Rabidin mittoja niin todellisuudessa Scala on Rabidin seuraaja. Uudet mallit tuntuvat olevan järestään edeltäjiään suurempia.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/ed1fa496-d388-4cca-9853-142e8fc5a6de_oa.shtml (https://www.iltalehti.fi/autouutiset/ed1fa496-d388-4cca-9853-142e8fc5a6de_oa.shtml)
Rabidin seuraaja tosiaan, mutta pitäisi olla selvästi laadukamman oloinen ja paremmilla varustetasoilla saatava. Edeltäjähän ei ollut Golfiin tai Octaviaan tottuneelle oikein laadultaan edes vaihtoehto.
Edit: linkki kuviin
https://www.carbuyer.co.uk/2019-skoda-scala-pictures?amp (https://www.carbuyer.co.uk/2019-skoda-scala-pictures?amp)
hinnat menee varmaa sinne nykysen rapidin ja octavian väliin joten oma veikkaus on että scala 1.5 dsg style tulee maksamaan noin 26-27k,.
Autotoday
Tästä saa hieman viitteitä tulevan Škoda Scala -mallin sisätiloista
https://autotoday.fi/tasta-saa-hieman-viitteita-tulevan-skoda-scala-mallin-sisatiloista/
Onhan toi tollane pikkuauton sisusta mitä tuo toisaalta onkin, mutta ihan ok näköinen muuten, jos ei lasketa hivenen rumaa vaihdekeppiä ja sitä että tuo näyttö tulee olemaan täynnä sormenjälkiä.
Kiehtova auto. Mut en vaihtais samantehoseen nykystä Octaviaani vaan Scalaan sais tulla se pirun tehohybridi a’la Vision RS.
Ei vieläkään sähköistä käsijarrua ja vanhan mallin vaihdekeppi. Golfin kaataja.. ::)
empä ole yhtään autoa valinnut sen vaihdekepin näön perusteella
käsijarrua ole tullut ainakaan 15vuoteen koskettua toki automaateilla se on aika turhake
mutta eipä tollaiset tappeja puheet ole mistään kotoisin hyvä kun edes korvaa nykyisin poistuvan mallin.
Lainaus käyttäjältä: lapazu - 07.11.18 - klo:21:07
Ei vieläkään sähköistä käsijarrua ja vanhan mallin vaihdekeppi. Golfin kaataja.. ::)
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 07.11.18 - klo:21:19
empä ole yhtään autoa valinnut sen vaihdekepin näön perusteella
käsijarrua ole tullut ainakaan 15vuoteen koskettua toki automaateilla se on aika turhake
mutta eipä tollaiset tappeja puheet ole mistään kotoisin hyvä kun edes korvaa nykyisin poistuvan mallin.
Sama juttu itsellä, mutta kummastuttaa vain nämä pienet asiat. Ovat kuitenkin golfissa olleet arkipäivää jo vuosia.
No katsotaan rauhassa.
Tuossa samaa Skodalta:
https://skodamagazine.fi/skoda-scala-ja-uusi-sisatilakonsepti/
Skoda Scalan ensiesittely 6.12.18 Tel Avivissa: https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/world-premiere-of-the-new-skoda-scala-live-online/ (https://www.skoda-storyboard.com/en/press-releases/world-premiere-of-the-new-skoda-scala-live-online/)
Eli eli... klo 19.30 tänään livenä youtubesta. Vois katsoa ennemmin kuin jotain hikisiä linnanjuhlia. Nojuu onhan nämä esittelytkin hikisiä tilaisuuksia kun yksi iso autopomo jauhaa paskaa lavalla.
Kiinnostaa kyllä silti. Harmi että esitellään vain perusmalli. Koskahan esitellään (hybridi?) RS tms. Kyllä sellaisenkin täytyy tulla.
Sitten yksi juttu vituttaa. Joo tämä saa dynaamiset vilkut ekana Skeidana, mutta ne on ihan yhtä tyhjän kanssa. Koska Skoda saa ”Matrix” valonsa? Kuinka kauan ne meinaa pantata niitä Audilla. Ihan järjetöntä. Jossain perus OPELissakin taitaa olla sellaiset jo. Kaikki Skeidan omistajat joilla automaattiset pitkät/lyhyet tietää että niiden toimintavarmuus yms. on aivan perseestä.
Iltalehti
Iltalehti mukana täysin uuden Skoda-mallin julkaisutilaisuudessa: Uutuusmalli iskee hampaansa VW Golfin takalistoon
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7e5345ea-cfee-483b-8a6f-7bc510133b91 (https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7e5345ea-cfee-483b-8a6f-7bc510133b91)
https://www.autobild.de/artikel/skoda-scala-2018-vorstellung-bilder-motoren-ps-erdgas-rapid-nachfolger-8956893.html (https://www.autobild.de/artikel/skoda-scala-2018-vorstellung-bilder-motoren-ps-erdgas-rapid-nachfolger-8956893.html)
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 06.12.18 - klo:14:26
Eli eli... klo 19.30 tänään livenä youtubesta. Vois katsoa ennemmin kuin jotain hikisiä linnanjuhlia. Nojuu onhan nämä esittelytkin hikisiä tilaisuuksia kun yksi iso autopomo jauhaa paskaa lavalla.
Kiinnostaa kyllä silti. Harmi että esitellään vain perusmalli. Koskahan esitellään (hybridi?) RS tms. Kyllä sellaisenkin täytyy tulla.
Sitten yksi juttu vituttaa. Joo tämä saa dynaamiset vilkut ekana Skeidana, mutta ne on ihan yhtä tyhjän kanssa. Koska Skoda saa ”Matrix” valonsa? Kuinka kauan ne meinaa pantata niitä Audilla. Ihan järjetöntä. Jossain perus OPELissakin taitaa olla sellaiset jo. Kaikki Skeidan omistajat joilla automaattiset pitkät/lyhyet tietää että niiden toimintavarmuus yms. on aivan perseestä.
Katselin sitä itsekin, mutta vaimon ja juhlien vuoksi kännykältä lähes äänettömällä.
Ihan ok ensi vaikutelma ja ulkonäkö. Odotetaan nyt kuitenkin lisätuetoja. Voisi ollakin seuraava omaan tarpeeseen.
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 06.12.18 - klo:20:50
Iltalehti
Iltalehti mukana täysin uuden Skoda-mallin julkaisutilaisuudessa: Uutuusmalli iskee hampaansa VW Golfin takalistoon
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7e5345ea-cfee-483b-8a6f-7bc510133b91 (https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7e5345ea-cfee-483b-8a6f-7bc510133b91)
https://www.autobild.de/artikel/skoda-scala-2018-vorstellung-bilder-motoren-ps-erdgas-rapid-nachfolger-8956893.html (https://www.autobild.de/artikel/skoda-scala-2018-vorstellung-bilder-motoren-ps-erdgas-rapid-nachfolger-8956893.html)
https://teknavi.fi/autot/uusi-nimi-uudet-kujeet-paasimme-tutustumaan-taysin-uuteen-skoda-scalaan (https://teknavi.fi/autot/uusi-nimi-uudet-kujeet-paasimme-tutustumaan-taysin-uuteen-skoda-scalaan)
Iltalehteä laajempi juttu.
Tästä kun saadan RS-malli kunnon moottorilla niin alan kiinnostua.
RS ois kova kyllä tästä. Sitä varmaan saadaan odottaa tovi. Julkasussa sanottii että Vision RS tyylistä hybridiä tästä ei ole vissiin sittenkään aikomusta tehä. Outoa kun sillä scalaa kuitenkin osittain mainostettiin koko syksy.
Autosportsin mukaan tästä perusmallista on tulossa myöhemmin jonkin sortin ”sportsline”. Eli vähän samantyylinen mitä nämä kodiaqin, karoqin jne mallit jotka saa kaikilla moottoreilla, black-paketilla ja muutamilla pienillä kosmeettisilla muutoksilla mutta eivät kuitenkaan ole varsinaisia RS-malleja.
Mutta tuo tieto ainakin pitää itseni pois pyytämässä tarjouksia kun hinnat pian julkastaan. En halua perusmallia kromeineen vaan odotan kyllä edes vähän sportimpaa lookkia.
Valitettavan vaisu ulkonäöltään. Olisin toivonut enemmän särmää varsinkin perään kuten noissa mallinnuksissa mihin linkki aiempana.
Nyt tuosta tulee mieleen C sarjan pikkuvahvari.
Pidän itse keulan ilmeestä. Mielestäni selvästi tämän hetken parhaimman näköinen skoda edestä. Mutta tosiaan perä häiritsee itseänikin. Tuo alas asti jatkuva lasi ei oikein iske. Takavalot taas ovat hienot.
harmillista kun hybridi tai kaasu automaatti ei kuulu vielä valmistukseen muuten olisi ollut pätevä seuraava auto, ehkä se 2010 kaasu leoni on tähtäin...
Minuakin olisi se TGI-malli kiinnostanut. Kyselin Skodan chatissä lisätietoja siitä, mutta eivät osanneet sanoa mitään sen aikatauluista tai että tuodaanko sitä edes Suomeen. Kova oli hype, mutta ei sieltä mitään "Golffin tappajaa" nyt kyllä tullut...
Lainaus käyttäjältä: track08 - 10.12.18 - klo:19:27
Kova oli hype, mutta ei sieltä mitään "Golffin tappajaa" nyt kyllä tullut...
Autonäyttelyissä on usein tarjolla fantasiaa.
Scala korvaa ainakin osittain poistuvan(?) Rapidin, joten Skodan mallistossa ollaan Octavian alapuolella. Moottorivaihtoehdoissa litran TSI:t lienevät volyymimalleja, jos Rapidia "kehittyvillä markkinoilla" korvataan...
Lainaus käyttäjältä: Popo - 10.12.18 - klo:20:47
Autonäyttelyissä on usein tarjolla fantasiaa.
Näinhän se on, mutta tällä kertaa erotus todellisuuden ja ennakkoon maalattujen kuvien välillä oli niin suuri, että tuskin Scalaa tulee hankittua.
Lainaus käyttäjältä: track08 - 10.12.18 - klo:19:27
Minuakin olisi se TGI-malli kiinnostanut. Kyselin Skodan chatissä lisätietoja siitä, mutta eivät osanneet sanoa mitään sen aikatauluista tai että tuodaanko sitä edes Suomeen. Kova oli hype, mutta ei sieltä mitään "Golffin tappajaa" nyt kyllä tullut...
Scalan TGI tulee olemaan 1.0 TGI, joka ainakin Seatilla on tarkoittanut 11 kg kaasutankkia ja 40 litran polttoainetankkia. Olisin toivonut kaasutankkiin suurempaa kokoa ja pienempää bensiinitankkia, kuten Octaviassa: 17,7 kg / 11,8 litraa.
Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 08.12.18 - klo:17:18
harmillista kun hybridi tai kaasu automaatti ei kuulu vielä valmistukseen muuten olisi ollut pätevä seuraava auto, ehkä se 2010 kaasu leoni on tähtäin...
Kaasumalliin olisin minäkin kaivannut automaattia ja lisäksi edes jarrutusenergian talteenottoa, jos kaasuteknologian ja ladattavan hybridin yhdistelmä on liian kunnianhimoinen (kallis) ajatus.
Scala saanut Tsekkihinnat:
http://www.skodaoctavia.cz/magazin/skoda-scala-ceny-vybava-na-ceskem-trhu (http://www.skodaoctavia.cz/magazin/skoda-scala-ceny-vybava-na-ceskem-trhu)
Google Chrome kääntää suomeksi joten kuten ymmärrettäväksi.
Myös Saksan Skoda-sivuilla näyttää olevan hinnat: http://www.skoda-auto.de/modelle/scala/scala (http://www.skoda-auto.de/modelle/scala/scala)
Lainaus käyttäjältä: Budvar1.2TSI - 21.01.19 - klo:17:03
Myös Saksan Skoda-sivuilla näyttää olevan hinnat: http://www.skoda-auto.de/modelle/scala/scala (http://www.skoda-auto.de/modelle/scala/scala)
Miten vertailukelpoisia nuo ovat olleet aiemmin?
No eiköhän pian suomenkin hinnat sitten tosin tule.
Lainaus käyttäjältä: lapazu - 21.01.19 - klo:20:15
Miten vertailukelpoisia nuo ovat olleet aiemmin?
No eiköhän pian suomenkin hinnat sitten tosin tule.
Aika pieni hintaero näyttää olevan vastaavaan Octaviaan (hb), joten lähes Ocun hinnoissa mennään...
Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 21.01.19 - klo:20:56
Aika pieni hintaero näyttää olevan vastaavaan Octaviaan (hb), joten lähes Ocun hinnoissa mennään...
1700e näyttäisi olevan hintaeroa 1,5tsi dsg ocu vs. scala. Onhan se aika vähän kieltämättä.
taitaa skoda luottaa uuden mallin vetovoimaan eikä lähde mihinkään alennus kamppanjoihin luultavasti superb hynridinkin hinta tulee olemaan varsin suolainen
Mielenkiintoista nähdä suomihinta, monessa jutussa tituleerattu Gofin tappajaksi.
Jos hinta sama kun Golfissa niin kyllä jää puheet puheen tasolle.
Tossa luokassa hinnoittelukin pitää osua maaliin..
Ei skoda enää hirveen edullinen ole,menestys tuo korotuspainetta. Saa nähdä kuin scalan käy :)
Jaahas, eikä saa manuaali 1.5TSI komboa tähänkään.
Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 21.01.19 - klo:20:56
Aika pieni hintaero näyttää olevan vastaavaan Octaviaan (hb), joten lähes Ocun hinnoissa mennään...
Onkohan tää nyt sitä pienten autojen hinnankorotusta yhdistettynä Skodan brändin kohennukseen...
Scala voisi olla kokonsa puolesta varsin riittävä auto "meiän perreelle" jatkossa, mutta jos III Ocun viimeisten versioiden hinnat pysyy maltillisena, tuskin uutuudesta lähden maksamaan, ellei merkki vaihdu. IV Ocu tod näk pomppaa ylöspäin koon ja hinnan osalta.
Just näin se menee mitä Popo kirjoitti. Tänä vuonna esiteltävä uusi Octavia on varmasti jokusen tonnin kalliimpi mitä nykyinen malli. On ehkä sen 50mm suurempi, mutta silti. Ihan varmasti myös tulevat uudet myös tänä vuonna esiteltävät A3, Golf sekä Leon ovat nykymalleja kalliimpia. Kaikki kallistuvat.
Onko joku jo tilannut? Hinnastossa lukee, ettei launch edition mallia saa enää tilata, joten mitä järkeä oli tätä edes hinnastoon julkaista? No, en nyt juuri ole tilaamassakaan, vaan Kamiq kiinnostaisi enemmän.
Hiljaista täällä, eikä vielä omaa Scalan malli-palstaa.
Kova hypetys mediassa on todennäköisesti ainakin jonkinlaista liikettä saanut aikaan. Toki rajoitettu ja tavanomainen moottorivalikoima laimentanee Autoharrastajien mielenkiintoa, jos Skoda nyt heitä yleensä kiinnostaa VW-perheessä. ::)
Oma autonvaihto saattaa olla ajankohtainen n. vuoden sisällä ja Scala sikäli kiinnostaa. Vaan pitääkö näitä jatkossa odottaa 6 - 12 kk, ellei ole jo "launch edition"-malli tilattuna, kuten esim. Karoqin tapauksessa? Näkemättä auton tilaaminen ei kuitenkaan innosta, vaikka nämä "vietäisiin käsistä"... ;)
Täälläkin olisi mielenkiintoa päästä näkemään ja kokemaan livenä tuo, kaasumalli kiinnostaisi. Harmi, ettei sitä taida saada DSG:n kaverina
Omaa Octaviaa huollosta odotellessa tuli tutkittua esittelyhallissa ollutta Scalaa.
Kyseessä oli joku hyvin varusteltu malli.
Edessä oli tilaa kuten Octaviassa ja kojelauta näyttöineen näytti hyvältä. Penkit oli aika pehmeät.
Takana oli jalkatilaa reilusti, saman verran kuin Octaviassa. Myös pääntilaa todella reilusti. Takapenkki oli kuitenkin selvästi kapeampi kuin Octaviassa ja varmaan tämän takia taakse ei saa keskikyynernojaa/suksiluukkua ollenkaan, koska sille ei ole tilaa.
Takakontti oli ihan ok kokoinen, selvästi pienempi kuitenkin kuin Octaviassa. Takaluukku liikkui sähköllä, mutta luukku oli aika hepposen oloinen Octavian luukkuun verrattuna.
Kyllä sinne taakse kyynärnojan saa, mutta jostain syystä ei suksiluukkua.
Autokeskuksen myyjän mukaan näitä on tilailtu jo näkemättä, mikä lienee vakiintunut "maan tapa". Kyseiset autoilijat eivät liene vagarenan kohderyhmää? Oma topic olisi toki kiva kovasti hehkutetulle mallille paikallaan, kun kesän aikana ensimmäisiä luovutetaan.
Itseltä jää kyllä ainakin seuraavassa autonvaihdossa Scala väliin. Tavaratila ei ihan kuitenkaan muodoltaan vastaa tarpeita (tilava takapenkki ei niin ratkaiseva) ja vaihtohyvitys kohta poistuvaan III Octaviaan on parempi...
Oli 1.5tsi dsg hyvä ajaa, kun viikko pari sitten kävin kokeilemassa. Auto oli hiljaisen oloinen, eikä moottori tullut ääniltään esiin "häiritsevästi", vaikka odotin toisin. Alusta toimi varsinkin takapään osalta loistavasti. Keskinäytön lasi oli puolikiiltävä, joka toimi erittäin hyvin tuohon käyttöön - oli parempi pinnaltaan, kuin nykyiset.
Pari häiritsevää seikkaa oli taustapeilin värinä ja kyynärnojan vajaa säätömahdollisuus.
En ostaisi varsinkaan nyt, kun octaviaa saa parempaan hintaan hyvin varusteltuna. Eli hiukan kalliiksi tuo menee varusteltuna.
Lainaus käyttäjältä: Popo - 09.05.19 - klo:09:35
Hiljaista täällä, eikä vielä omaa Scalan malli-palstaa.
Kova hypetys mediassa on todennäköisesti ainakin jonkinlaista liikettä saanut aikaan. Toki rajoitettu ja tavanomainen moottorivalikoima laimentanee Autoharrastajien mielenkiintoa, jos Skoda nyt heitä yleensä kiinnostaa VW-perheessä. ::)
Oma autonvaihto saattaa olla ajankohtainen n. vuoden sisällä ja Scala sikäli kiinnostaa. Vaan pitääkö näitä jatkossa odottaa 6 - 12 kk, ellei ole jo "launch edition"-malli tilattuna, kuten esim. Karoqin tapauksessa? Näkemättä auton tilaaminen ei kuitenkaan innosta, vaikka nämä "vietäisiin käsistä"... ;)
Nyt on Scalallekin oma ketju. Kiinnostaisi kokemukset tästä uutuudesta.