Suberb my19 facelift?

Aloittaja mikkole, 14.03.18 - klo:19:04

« edellinen - seuraava »

schubi

Lainaus käyttäjältä: Nahkamajava - 16.10.19 - klo:17:24
Scoutti on aina neliveto, jos vertaisit samalla voimalinjalla (moottori, vaihteisto ja vetotapa) olevia niin huomaisit että L&K on 2000 kalliimpi...
Nythän puhuin samoilla varusteilla. Käypä konfiguraattorissa ruksimassa Scoutille Winter Pack, Columbus, DCC, kattoluukku ym. niin on sinun vuorosi huomata, että Scout on yli 6000 euroa kalliimpi.

Superb Combi TDI190 4x4 (vetokoukulla)
L&K 58030,60 euroa
Scout 64469,40 euroa

En lukenut pitkää matikkaa mutta kyllä tuo on mielestäni yli 6000 euron ero.

Nahkamajava

Joo, jos tosiaan lataat täydet samat varusteet, niin hinta karkaa.

Samaa tietysti sopii miettiä, että mikä järki on ladata sportlineen täydet varusteet verraten L&K malliin hankiktaan. Joku rahamies aina ostaa täyteen ladatun spesiaalimallin, kun melkein samanlaisen (L&K) saisi yli 5k halvemmalla.

Itse ainakin mietin scouttia ja sportlinea ulkonäkösarjalla varustetulla vaihtoehdolla styleen.

Eiköhän myynti ole noilla kahdella varustetasolla ole yhtä marginaalista. Sportlineja on enemmän liikenteessä, koska niitä on pitempään ollut myynnissä.
-23 Cupra Born e-Boost 170kw 58kwh
-18 Passat alltrack 2.0 tdi DSG 4x4
ex vaggineet:
-19 Superb combi 1.5 tsi DSG Style
-16 Superb combi 1.6 tdi DSG Style (0-122 tkm)
-11 Yeti 1.2 tsi DSG Experiense (104-135 tkm)
-11 Ibiza ST 1.2 tsi DSG Sport (22 - 66 tkm)
-10 Octavia combi 1.6 tdi 4x4 Elegance (0 - 177 tkm)
-05 Octavia combi 2.0 tdi DSG Elegance (50 - 160 tkm)

Ambientti

No jos tuota Sportlinen varustusta katsoo, niin omaa silmää kyllä miellyttää kaiken kromin puuttuminen. Sisällä puhallussuuttimien kehyksetkään ei kiiltele kromia enää uusissa Sportlineissä. Samoin erikoisväri jota ei muihin saa, jotain muuta kuin mustavalkopaletista löytyvää väriä. Musta alcantara-verhoiltu sisäkatto. Alhaalta litistetty ratti... Onhan noita. No jos hakemalla haetaan sitten jotain negatiivista, niin kiiltävät hiilikuitujäljitelmäkoristeet ei iske yhtään.

Sokota09

Sportlinen penkkeihin saa myös ensimmäistä kertaa Skodan historiassa säädettävän reisituen. Kaikkinensa, onhan Sportline ulkonäöltään tyylikkäin luomus. Race blue värillä viistoperä näyttää jopa sporttiselta.

slarpa

Onko olemassa jossain selkeää vertailua Amundsen ja Columbus systeemeistä? Pohdinnassa onko upgrade columbukseen hintansa arvoinen. Pelkän koko eron vuoksi en ajatellut valita Columbusta.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Kinli

Pitkän pohdinnan jälkeen päädyttiin tänään tilaamaan uutta Superbia. L&K, liftback 2.0 TDI 150hp DSG.

L&K ei kauheesti enää kaipaa lisävarusteita mutta tulipa kummiskin muutama ruksattua:

• Moon White metalliväri
• Progressiivinen ohjaus
• Muoviset alustan suojalevyt

Kolmisen kuukautta lupailivat. Saa nähdä kuinka käy.
Ex - Octavia RS - Scirocco R - Integra R - Civic R

jamo75

parempi rauta eli prosessori
kiinteä 4g sim korittipaikka
reittihallinta skoda portaalista
google earth navigointi

itse käytän nykyisin android autoa joten lähinnä ainoa hyöty on isompi ruutu

en muista suoraan mutta hinnastosta kait näkyy oliko kaiuttimet paremmat automaattisesti kun toi canton on samalla tullut ruksittua

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 31.10.19 - klo:19:04
Onko olemassa jossain selkeää vertailua Amundsen ja Columbus systeemeistä? Pohdinnassa onko upgrade columbukseen hintansa arvoinen. Pelkän koko eron vuoksi en ajatellut valita Columbusta.

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

slarpa

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 01.11.19 - klo:06:40
parempi rauta eli prosessori
kiinteä 4g sim korittipaikka
reittihallinta skoda portaalista
google earth navigointi

itse käytän nykyisin android autoa joten lähinnä ainoa hyöty on isompi ruutu

en muista suoraan mutta hinnastosta kait näkyy oliko kaiuttimet paremmat automaattisesti kun toi canton on samalla tullut ruksittua

Onko noista spekseistä jossain ihan mustaa valkoisella? iV mallissa Canton on mukana vakiona joten aika vähäiseksi jää hyöty ottaa tuo isompi ruutu.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

b1mpo

Isompi ruutu on omalla nettiyhteydellä, amundsen ei. Lisäksi columbus tukee usean ruudun tilaa. Columbuksella voi tunnistaa soitettavan biisin. Osoitteen haku toimii columbuksessa äänellä. Jonkin verran siinä on parempaa, mutta myös huonompaakin, kun ei ole namiskoita, jotka amundsenissa on. Niillä on kätevä volumea käyttää, liikkua valikoissa ja zoomata karttaa. On siinä muitakin ominaisuuksia, joita amundsenissa ei ole, mutta ehkä olennaisin on tuo itsenäinen toiminta verkkoyhteyden avulla. Etäyhteydet autoon ei vaadi columbusta.

,,änenlaadullista eroa ei pitäisi olla.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 01.11.19 - klo:08:14
Onko noista spekseistä jossain ihan mustaa valkoisella? iV mallissa Canton on mukana vakiona joten aika vähäiseksi jää hyöty ottaa tuo isompi ruutu.
IV mallissa ei ole Cantonia vaan Skoda Sound System joka on parempi kuin vakio kaiutin järjestelmä, taajuussäätimillä mutta ilman subwooferia.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 01.11.19 - klo:16:00
IV mallissa ei ole Cantonia vaan Skoda Sound System joka on parempi kuin vakio kaiutin järjestelmä, taajuussäätimillä mutta ilman subwooferia.

Tämä on hyvä tieto, ja riittää useimmille kyllä. Rinnakkaismalli B8 Passatin vakiokilkkeitä / kajareita ei moni myöskään ole laadusta kiitellyt. Taajuuskorjaimella saa sentään vähän paremmin  tasattua käppyrää kuin pelkillä basso- ja diskanttinamikoilla.
Kuinka monta säätöä tässä SS korjaimessa on, tietääkö joku ?

Yritetään pärjätä.

slarpa

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 01.11.19 - klo:16:00
IV mallissa ei ole Cantonia vaan Skoda Sound System joka on parempi kuin vakio kaiutin järjestelmä, taajuussäätimillä mutta ilman subwooferia.

iv Style varusteissa on tuo Canton vakiona
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 01.11.19 - klo:18:24
iv Style varusteissa on tuo Canton vakiona

Noup, katsottava varusteluetteloa vähän tarkemmin. Siellä on kaksi vaihtoehtoa ja iV:lle on merkattu juurikin tuo Skoda Sound System.

jopo

Tuo Canton oli jossain vähän epäselvästi mainittu muualla kuin varusteluettelossa, mutta ei se tosiaan tule, koska akut vie subbarin tilan.

b1mpo

#194
Subbarihan on superbissa siellä takaposkessa, ei vararenkaan tilalla. Eli mahtuisi siellä olemaan subbari? Kai siihen jokin muu syy on? Ainakin näin maalaisjärjellä ajateltuna.

Vakiosysteemissä on myös treb-mid-low -säädöt, kuten octavian cantonissa. Jos ei subbaria ja keskikaiutinta, niin niiden säädöt luonnollisesti puuttuu äänen laajennustiloineen. ,,änitiloja cantonissa on vakiota enemmän, jotka mielestäni turhia. Cantonissa myös kuuntelupisteitä on aikaisemmin ainakin ollut yksi enemmän nykyiseen normiin nähden. Eli cantonissa sai valita äänimaailmaksi kuski, etu ja kaikki, kun vakiosysteemissä kuski ja kaikki. Näin ainakin octaviassa nuo äänten säädöt.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

slarpa

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 01.11.19 - klo:19:56
Noup, katsottava varusteluetteloa vähän tarkemmin. Siellä on kaksi vaihtoehtoa ja iV:lle on merkattu juurikin tuo Skoda Sound System.

Sitten on kirjallisessa tarjouksessa virhe varusteluettelossa
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 01.11.19 - klo:20:21
Sitten on kirjallisessa tarjouksessa virhe varusteluettelossa

Niin on tainnut käydä.

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: jopo - 01.11.19 - klo:20:09
Tuo Canton oli jossain vähän epäselvästi mainittu muualla kuin varusteluettelossa, mutta ei se tosiaan tule, koska akut vie subbarin tilan.
Vielä on virheitä näissä mutta varustelista on päivitetty ja pitää aika hyvin paikkaansa.
Itselläkin tarjouksissa luki canton mutta sound system on iv mallissa. Myös muitakin poikkeuksia oli tarjouksissa jotka tulivat bensa/diesel versioista.
Akuthan eivät vie tuota tilaa takaa tai varapyörä kotelosta vaan sinne siirtynyt polttoaine tankki. Akut sijaitsevat taka-akselin etupuolella.
Tilantarve ei selitä subin poistumista, senhän olisi voinut toteuttaa eri muotoisenakin jos sille paino arvoa olisi annettu.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Miktoy



Tässä vielä vähän faktaa tueksi.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

jopo

Totta. Ei näköjään akut syynä ole (vaikka myyjä näin sanoikin). Subbarihan on aika painava, olisikohan sitten niin, että ovat halunneet pitää akuston vuoksi nousseen kokonaispainon kurissa ja karsineet sitten "turhat" lisäpainot sen vuoksi. Täysin mutua.

Vekkula

Polttoainetankin paineenpoistokytkin keskikonsolissa, onko tuo ihan normivaruste plugareissa vai Superbin erikoisuus?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 02.11.19 - klo:10:14
Polttoainetankin paineenpoistokytkin keskikonsolissa, onko tuo ihan normivaruste plugareissa vai Superbin erikoisuus?
Sitä itsekin ihmettelin.Mikä sen tarkoitus mahtaa olla?
Always lead, never follow

SamiA

Tuli taloon ihka ensimmäinen Skoda ja ainakin vielä ollut tosi tyytyväinen. Auto on 190 heppaisella dieselillä, Style-varusteilla. Yksi mikä oli aivan pakko hommata oli Sportlinessä ja L&K.n mukana tuleva takapuskurin alaosa.....niin ja sitten heti uutena auto vaimennettiin, ovet, takapenkin alapuoli, ja koko takaluukku. On muuten aika hiljainen. Ja tehdas sävylasien päälle laitettiin kunnon tummenukset. Nuo tehdaslaiset ovat aika vaaleat. Vaalea sisusta tekee sisustasta vieläkin isomman näköisen.

traktori

Passat GTE:ssä vasemmassa takakulmassa on 12V akku, onkohan Superbissakin noin? Se selittäisi subbarin poisjäämisen.

Ocu_Style

Sanokaahan viisaammat, joilla on jo alla uusi Superb, että kuinka hyvin tuo uusi ACC toimii normiajossa? Jostain muistan lukeneeni, että tuon toiminnasta ei kauheasti tykätty, koska käyttää ajonopeuden säätämiseen mm. karttapohjan dataa, joka ei Suomessa ehkä toimi kovin hyvin johtuen muuttuvista nopeusrajoituksista (kesä/talvi).
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

nupaha

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 19.11.19 - klo:13:42
Sanokaahan viisaammat, joilla on jo alla uusi Superb, että kuinka hyvin tuo uusi ACC toimii normiajossa? Jostain muistan lukeneeni, että tuon toiminnasta ei kauheasti tykätty, koska käyttää ajonopeuden säätämiseen mm. karttapohjan dataa, joka ei Suomessa ehkä toimi kovin hyvin johtuen muuttuvista nopeusrajoituksista (kesä/talvi).

Itselläni on ei facelift-malli ja nyt kun uutta autoa vlitsin, oli yksi ehdoton kriteeri, että pitää olla aktiivinen vakionopeussäädin. Ajan paljon maantieajoa ja kyllä tuo jonossa ajaessa hermoja säästää paljon, kun ei tartte itte jalalla humpata.
Facelift-mallin acc:n toimintoa en tunne, mutta itse en juuri muutenkaan ajele nopeusmerkin mukaan vaan otan aina mittarivirheen verran yli.... Vähintään. 😊
Eli summa summarum. Olen tykännyt ja jos Facelift-mallin vakkari lukee jo liikennemerkit, niin ei vaikuttaisi mun ajoon.
Työmatkakiituri Mercedrs GLC 220D 4matic
Kauppakassina Audi A3 1,4 tfsi
Kesäkissana Jaguar XKR

Ocu_Style

Lainaus käyttäjältä: nupaha - 19.11.19 - klo:14:51
Itselläni on ei facelift-malli ja nyt kun uutta autoa vlitsin, oli yksi ehdoton kriteeri, että pitää olla aktiivinen vakionopeussäädin. Ajan paljon maantieajoa ja kyllä tuo jonossa ajaessa hermoja säästää paljon, kun ei tartte itte jalalla humpata.
Facelift-mallin acc:n toimintoa en tunne, mutta itse en juuri muutenkaan ajele nopeusmerkin mukaan vaan otan aina mittarivirheen verran yli.... Vähintään. 😊
Eli summa summarum. Olen tykännyt ja jos Facelift-mallin vakkari lukee jo liikennemerkit, niin ei vaikuttaisi mun ajoon.

Joo siis itsellänikin on ACC Octaviassa ja tykkään paljon, mutta joissakin malleissa ilmeisesti tuo uudempi versio ACC:stä poimii nopeuden karttapohjasta ja säätää nopeuden automaattisesti sen mukaan, joka ei mielestäni ole kovin kätevä ominaisuus, koska karttapohjan tiedot ei kuitenkaan aina ole ajan tasalla. Liikennemerkeistäkin uudet versiot ilmeisesti nopeuksia säätää, mutta tuokin on vähän niin ja näin, että onko hyvä ominaisuus vai ei.

Nykyinen ACC on oikein hyvä ja enempää automatiikkaa en siihen juuri kaipaa. Ensi vuonna ilmestyvä Octavia 4 vain kiinnostaa itseäni ja täytyy toivoa, että ACC toimii näissä uusissa malleissa fiksusti.
Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

sinisalo

Aiemmin ketjussa todettiin, että Sportlineen saa säädettävän reisituen lisävarusteena. Tätä samaa ihmeteltiin myyjän kanssa, ja myöhemmin myyjältä tuli viestiin, että säätö saatavilla vain Sportilineen.

Eksyin YouTubeen ja iV:n esittelypätkään Frankfurtista:
https://youtu.be/ZZ2C9WGZkXs

Klipillä näkyy, että Stylen säädettävät reisituet...

Onko jollain parempaa tietoa, oliko myyjällä koulutus kesken vai eikö tämmöinen luksus kuulu Suomen tuontiohjelmaan? Olen todennut, että nämä olisi must-have seuraavaan autoon, pitkäkoipiselle lisää mukavuutta niin valtavasti.

Vekkula

Ainakin hinnastossa mainittu ihan selkeästi että lisävarusteena Style ja Sportline varustetasoihin.

Edit: ei hinnastossa vaan varusteluettelossa.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

sinisalo

Näinhän se näyttää olevan, mennyt täysin ohi tuo kohta varusteluetteleoa.

Olin lähes ymmärtäväinen, kun luulin kyseessä olevan vain Sportlinen jakkarat, kerta ovat niin erilaiset kuin muissa. Arvauksia otetaan vastaan, miksi nämä säädettävät reisituet eivät ole päätynyt L&K:n varusteisiin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy