Saab

Aloittaja skula, 18.12.09 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Saab kiinalaistuu kovaa vauhtia -myös ulkoisesti:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/saab-kiinalaisittain

Luoja varjele mitä ne tekevät vielä Volvolle....

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 14.03.13 - klo:11:36
Saab kiinalaistuu kovaa vauhtia -myös ulkoisesti:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/saab-kiinalaisittain

Luoja varjele mitä ne tekevät vielä Volvolle....
Taivas varjele mitä sieltä tulee!!!

Onko tuohon keulaan yritetty hakea Mersun näköä, siinä kuitenkaan onnistumatta?
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

tet

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 14.03.13 - klo:11:41
Taivas varjele mitä sieltä tulee!!!

Onko tuohon keulaan yritetty hakea Mersun näköä, siinä kuitenkaan onnistumatta?

Tuollaisiahan nuo kinuskikärryt on ennenkin olleet. Hauskin näkemäni klooni-ilmestys on oheinen BYD. Tietokilpailukysymys: minkä automerkin logosta BYD-logo on kopioitu? ::)

Sinälläänhän tuolla "kiinan-Saabilla" ei kai ole mitään tekemistä Saabin kanssa, muuta kuin että se on koottu Saabin vanhan tuotantolinjan laitteilla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

tuRboman

#333
Nyt kun vihdoin on saatui nähtäväksi lopullinen uusi 9-3 (joka tiettyjen lähteiden mukaan olisi saanut mallinimen Saab 900 jälleen) ja kuvia on tarjolla:





Täältä lisää!

Mitä tykkäätte. Itse olen tuijottanut kuvia siitä saakka kun ne on julkaistu ja olen kyllä ihan pähkinöinä. Aivan fantastisen näköinen auto Saabiksi. Todella suuri harmi, ettei tuo koskaan nähnyt julkistusta   :'(
"All 4 The Driver"

Ton-1

No onpas siinä muotoa, jopa niin että siitä löytyy kaikkien muitten markkinoilla olevien autojen erikoismuotoja liikaakiin - itse Saab on kadonnut kokonaan ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Mikko83

Komia. Ei minusta Saab ole kadonnut, sillä tuohan tekee kunniaa 99 ja 900 combicoupe viistoperille.
Kyllä jettamies on aina jettamies.

tuRboman

#336
Hä?????? Tuossa on suoria viittauksia menneeseen enemmän kuin vuoden 2002 lopun jälkeen julkaistuissa yhteensä. Mun silmiin, tosin siis. Vahvasti Saab-lasien läpi katsottuna.
Perä varsinkin on hieno sekoitus 900-NG900-9-3 malleja ja spoileri selkeä viittaus ihan alkupään satkuihin, jopa alkuperäiseen 91-96 mallisarjaan. Samaten kylkilinja on rokea, eikä rajusti nouseva kuten kaikissa nykyisissä tuppaa olemaan. Ja kulimalli ilman pientä spoikkaa---aaahhhh..!

Edith: jaa, Mikko ehtikin jo ensin.




"All 4 The Driver"

Ton-1

Mä vastasin siihen mitä sä kysysit  ;) .

Nyt vanhaksi jäävän Mazda6 etulokasuojat, Subaru:n etusäleikkö/ yhdistetty takavalosarja (hyvä kun en lukenut 'Subaru'), MB E-srjan ovaalit pakoputkenpäät, jne ...... , näin se mulle avautuu .....
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tuRboman

Voi sen tietty noinkin nähdä. Itse näen siinä Saab Phoenix konseptin sekoitettuna menneisyyteen.

"All 4 The Driver"

nemos

Saabilta se näyttää ilman muuta. Hieman ylimuotoilun puolelle menee minusta yksityiskohtien määrä. Katto näyttää paksulta eli sivuikkunat pitäisi olla korkeammat. Konepelti on vaakasuora kunnes edessä laskee äkillisesti ja valot ovat alhaalla.
Volvo XC60 T8 Inscription

tuRboman

Täytyy huomioida, että kyseessä on CGI kuva, joten kaikki pokkaukset ja muut muodot korostuu epäluonnollisesti. Kuten yleensä on. Ja värivalintakin korostaa kaikkia taitoksia. Valkoinen tai musta näyttäisi huomattavan erilaiselta luonnossa. Itse design on mun mielestä hieno. Selkeästi eroaa ennen Jason Castriotaa tehdyistä malleista.
"All 4 The Driver"

svalkein

Näyttää minusta "köyhän miehen" Porsche Panameralta  8)
M-B A250e -22

V-O

#342

Milloinkohan nuo kuvat oli tehty? Tosi upea auto!

Minun mielestäni selkeää saabismia näkyvissä ja paluuta oikeaan aikakauteen. Ainoastaan pikkasen tuota konepeltiä enempi viistommaksi OG900-tyyliin jotta oltais saatu tuo patti etupyörän kohdalta pois.

Olisi ollut minun makuuni :)

V-O

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 26.03.13 - klo:22:35
Näyttää minusta "köyhän miehen" Porsche Panameralta  8)
Upeeta että Saab pääsi suoraan tuohon Top-Premium-luokkaan. Jälkeen jäivät siis Audin A-mallit, Bemun GT, Mesen CLS jamitäniitänytmuitaoli.

Hieno loikkaus Saabin suunnittelijalta suoraan ohi ja huipulle !!

P.Alikka

Hemmetin hieno tuo konsepti! Todellakin sääli, ettei tuo koskaan päässyt markkinoille  :( Sopivalla rahalla olisi voinut eksyä meidänkin pihaan, sellainen pieni Saapisti kun elää itsessäni  ;)
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

savolaiskollega

Niin ja jos tätillä ois munat niin se ois setä...... 8)

tuRboman

Selvennykseksi. Kyseessä ei ole konsepti vaan täysin ulkoa valmis 9-3:n seuraaja (900) jota ei päästy koskaan liikenteessä näkemään. Kyllä Muller oli oikeassa kun väen väkisin hommasi nimimiehen design tiimin kärjeksi. Viimeinen 9-5 on melko valju esitys tuon rinnalla. Suuri harmi, että kävi niinkuin kävi.
Autohan olis ollut 1.6turbo eXWD (löytyy yuotubesta jos kiinnostaa) olis ollut hieno peli muunneltavine käyttäjäliittymineen jne.
"All 4 The Driver"

savolaiskollega

Kyllä minusta viimeisimmässä 9-5:ssa oli ulkoapäin asiat kunnossa, mutta sisustus vaatimaton kilpailijoihin nähden. Ja toki konepuolella olisi ollut parannettavaa varsinkin dieseleissä.

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 27.03.13 - klo:12:27
Kyllä minusta viimeisimmässä 9-5:ssa oli ulkoapäin asiat kunnossa, mutta sisustus vaatimaton kilpailijoihin nähden. Ja toki konepuolella olisi ollut parannettavaa varsinkin dieseleissä.
Juuri näin. Ulkoa oli hieno, mutta sisältä oli vain tummaa muovia höystettynä erilaisilla Opelin osilla  :-\

Fedder

Kyllä noita kuvia katsellessa tulee surku merkin kohtalosta. Erittäin Saabin näköinen vaunu, jollainen olisi pitänyt ehdottomasti saada tuotantoon.
Immer wieder Golf.

vorkki

Saabistihenkiset pikaisille huutokaupoille ;)
https://www.kvdauctions.com/en/auction/saab.html
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Eskoop

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/saab+heraa+henkiin/201308489959

Jokohan sitä kohta taas saabbeja näkyy liikenteessä...  :)

MMV

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 22.08.13 - klo:18:04
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/saab+heraa+henkiin/201308489959

Jokohan sitä kohta taas saabbeja näkyy liikenteessä...  :)

Vaikka henkilökohtaisesti en erityisesti Saabeista tykkää, niin näkisin kyllä mielelläni Saabin uuden tulemisen.

savolaiskollega

En vaan jaksa millään uskoa että nykypäivn mittapuun mukaan ikivanhalla mallilla voi olla mitään tulevaisuutta kun ruvetaan myynnistä puhumaan. Ja avo tuskin auttaa asiaa, sen myyntiluvut on muutenkin pienet. Sähkömallia pukkaa joo, mutta en usko silti......eikö tämä vanhojen mallien tekohengittäminen ole jo kertaalleen nähty ? Tämä siis ilman saab-laseja nenällä....

tuRboman

Eikös tämä vanhan 9-3:n elvytys ollut jokseenkin siksi, että linjat & henkilökunta saadaan jälleen valmiiksi tuotantoa varten. Ja kunhan sähköauton suunnittelu on valmista, aletaan sitä VAIN Kiinan markkinoille kohdennettua mallia kasaamaan.

Ja en itsekään usko, että tuolla 2002 esitellylle 9-3:lle on hirveästi markkinoita. Olkoonkin, että se on hyvä auto, niin sen pitäis olla hinnaltaa Ã,,ärettömän houkutteleva myydäkseen. Mutta eipä näistä markkinoista koskaan tiedä mitä tapahtuu.
"All 4 The Driver"

savolaiskollega

Hinta pitäisi tosiaan olla sitten ihan jotain muuta kuin nykymallien. Ja kun Suomesta on kyse, niin en usko alennusmyynteihin. Ja lieneekö jälleenmyyjilläkään suurta kiinnostusta....?

tuRboman

Tuohon vois jatkaa tavallaan, että Mitkä jälleenmyyjät? Verkostoa ei enää ole, joten sekin pitäisi rakentaa uudestaan. Ja onko siihen sitten kiinnostusta?
"All 4 The Driver"

tet

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 23.08.13 - klo:16:46
Hinta pitäisi tosiaan olla sitten ihan jotain muuta kuin nykymallien. Ja kun Suomesta on kyse, niin en usko alennusmyynteihin. Ja lieneekö jälleenmyyjilläkään suurta kiinnostusta....?

Saabin ongelmahan ymmärtääkseni oli aina se, että autot olivat alennusmyyntimalleja. Niitä siis myytiin tappiolla koska rautaa oli niin paljon, samoin kuin omaa pienten sarjojen tekniikkaa, että voitolla myytäessä hinta olisi ollut liian korkea. Jos merkki aiotaan herättää henkiin ja pitää hengissä, on autojen oltava jotain muuta kuin vanhan hyvän ajan panssarivaunuja, koska niiden tekeminen on liian kallista.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

batman14

On vaan vanha 93 liian vanha malli... Valitettavasti. Oli kyllä erittäin ERITTÃ,,IN hyvä auto. Turhan kallis vain. Talvella liukkaassa niin pysyi tiessä paljon paremmin kun ajamani esim. B8 audit (quattro), A7 yms... Se jotenkin pysyi tiessä niin hyvin. Oli mukava tehdä matkaa sillä autolla, alusta aika mukavuuspainotteinen. Automaatti ja kone olivat sitten aika huonoja, kun soppaa meni 10l ja menohaluja ei paljon ollut  :D

clima

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 26.08.13 - klo:10:42
Talvella liukkaassa niin pysyi tiessä paljon paremmin kun ajamani esim. B8 audit (quattro), A7 yms... Se jotenkin pysyi tiessä niin hyvin.

Oliko Saab siis myös nelikko?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy