A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

Pekka T


Lainaus käyttäjältä: Nudde - 28.11.13 - klo:14:20


Ei, se on eri koodaus. Lap-timerin kanssa tuli öljyn lämpömittaus. On kai tarkoitettu että radalla näkee missä öljyt menevät? Hassua että mittaristossa oleva lämpö nousee 90 asteeseen aika nopsaa, tämä jököttää jossain 50 nurkilla....  pikkuhiljaa sitten saavuttaa sen mittaristossa olevan lämpötilan.

tuosta sen näkee millainen lämpötila siinä on, ja tossa on kanssa s/s estettynä symboli vielä toiminnassa......



^Mittaristossa on jäähdytysveden lämpötila, ja toinen on tietysti koodaamasi öljyn lämpötila, kai ne vähän eri arvoja antavat ( vai ymmärsinkö taas väärin?).
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Nudde

Lainaa^Mittaristossa on jäähdytysveden lämpötila, ja toinen on tietysti koodaamasi öljyn lämpötila, kai ne vähän eri arvoja antavat ( vai ymmärsinkö taas väärin?).

et tainnut, oli varmaan minä joka ymmärsin väärin, noinhan se menee!

Kopo

Auto saatiin tiistaina, mittarissa vajaa pari sataa kilometriä ja MMI sanoi poks. Koko järjestelmä konsolin valoja myöten pimeänä. Kaiuttimista kuului säännöllisiä häiriö"poksahduksia" niin kauan, että virrat sai pois ja oven auki. No, huomenna tutkimuksiin. Tai ainakin ajanvaraukseen.

Nudde

LainaaAuto saatiin tiistaina, mittarissa vajaa pari sataa kilometriä ja MMI sanoi poks. Koko järjestelmä konsolin valoja myöten pimeänä. Kaiuttimista kuului säännöllisiä häiriö"poksahduksia" niin kauan, että virrat sai pois ja oven auki. No, huomenna tutkimuksiin. Tai ainakin ajanvaraukseen.

Voi harmi, toi ei ole mukavaa ollenkaan.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 28.11.13 - klo:20:48
Auto saatiin tiistaina, mittarissa vajaa pari sataa kilometriä ja MMI sanoi poks. Koko järjestelmä konsolin valoja myöten pimeänä. Kaiuttimista kuului säännöllisiä häiriö"poksahduksia" niin kauan, että virrat sai pois ja oven auki. No, huomenna tutkimuksiin. Tai ainakin ajanvaraukseen.

Onko tämä sitä ns. priimiumia?

Mitäs mieltä Kopo olet autosta noin muuten?


Kopo

Muuten olen kyllä oikein tyytyväinen. Täytyy kirjoitella tarkempaa analyysiä siitä tuonne toiseen ketjuun jossain välissä. Sen verran löytyi tietoa, että kun joku osa MMI:stä hajoaa, sammuttaa se koko järjestelmän.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 29.11.13 - klo:07:37
Muuten olen kyllä oikein tyytyväinen. Täytyy kirjoitella tarkempaa analyysiä siitä tuonne toiseen ketjuun jossain välissä. Sen verran löytyi tietoa, että kun joku osa MMI:stä hajoaa, sammuttaa se koko järjestelmän.

Pistä Kopo ihmeessä kaarasi autotalliin. :)

Kopo

Lainaus käyttäjältä: Kopo - 28.11.13 - klo:20:48
Auto saatiin tiistaina, mittarissa vajaa pari sataa kilometriä ja MMI sanoi poks. Koko järjestelmä konsolin valoja myöten pimeänä. Kaiuttimista kuului säännöllisiä häiriö"poksahduksia" niin kauan, että virrat sai pois ja oven auki. No, huomenna tutkimuksiin. Tai ainakin ajanvaraukseen.

Soittivat huollosta, että MMI pääohjain romuna. Menee tehdastilaukseen ja toimitusaika on viikko. Hienosti alkoi taival Audin kanssa. >:(

MoFFe

oho... :( ei kivaa.
Mutta onneksi voi ainakin korjata sen. Tai siis vaihtaa.  :)

Peeveli

Eka tekniikan puolen kyrsimien -tai yllätys- oli aamusella se, että ulkolämpötilan ollessa -10 astetta alkoi auton moottorinlämpömittari alentumaan normaalilämmöstään pykälän, jopa kaksi (digitaalisia palkkeja) jos auto ehti seistä paikallaan liikennevaloissa hetkenkään verran (siis luokkaa 30 sek - 1 min). Aivan sama, onko lämmityslaite automatiikkalla vai käsin ohjattuna (puhallinnopeus kolmosessa ja ilmansuuntaus ylös, alas ja sivulaseille sekä sisälämmöksi asetettu 20,5 astetta). Ja ihan sama, ajoiko comfortilla (normaalimoodi) vai dynamicilla.

Siis hitto soikoon, vaatiiko tämä bensaprutku-mallikin (siis 1,4 tfsi cod 103 kW) keulalleen viimasuojan? Vai onko väärä/viallinen termari? Minä kun luulin että näissä mopokoneisissakin tsiipoissa tilanne olisi parantunut takavuosista, mutta taitavat muistuttaa pikkudieseleitä tässä asiassa.  Jotensakin ymmärtäisin tilanteen jossain -25 asteessa mutta että -10 asteessakin mittari vajuu, se kummastuttaa.

Onko muilla nimen omaan tässä cod-koneessa ollut nyt pikkupakkasissa tällaista ilmiötä?

Peeveli

Vastaankin yksinpuheluna itse itselleni...Laakkosen huollon mukaan näissä koneissa lämmönlasku on normaalia. Lämpötila saa vaihdella välillä 50-90 astetta ja ei -kuulema- tee koneelle mitään vahinkoa. Konemalli on sen verran vähän hukkalämpöä tuottava että noin käy, etenkin jos käy kahdella sylinterillä. Kaveri lupasi tarkistaa keulapeitteen saatavuuden ja kun käyn vaihdattamassa talvivanteet oikeamittaisiksi laittavat peitteen mukaan veloituksetta jos niitä vaan on saatavilla/jäljellä. Varmaan on sitä piikkisika-mallia eli toooosi kaunis. :D

Nudde

Jos se tekee sen liikennevaloissa kun se käy kahdella pytyllä niin ei se viimasuoja auta ollenkaan.

Nudde

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 10.12.13 - klo:08:43
Jos se tekee sen liikennevaloissa kun se käy kahdella pytyllä niin ei se viimasuoja auta ollenkaan.

toinen juttu, eikös siinä codissa Ole mitään pakkasrajaa? Sammuuko kaksi pyttyä vaikka on kylmä  ?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 10.12.13 - klo:09:22
toinen juttu, eikös siinä codissa Ole mitään pakkasrajaa? Sammuuko kaksi pyttyä vaikka on kylmä  ?

No ei ainakaan huollossa maininneet mitään tuosta. Sitä paitsi näissä rinkulakeulaisissa lepuutuksesta ei tule mittariston näyttöön tietoa systeemin aktiivisena olosta, kuten Volkkarissa (ainakin Golfissa) tulee. Joten: en tiedä.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 10.12.13 - klo:08:43
Jos se tekee sen liikennevaloissa kun se käy kahdella pytyllä niin ei se viimasuoja auta ollenkaan.

Toki valoihin saavutaan lämpimämmällä koneella suojan ansiosta  ;)  ja auttaahan suoja sulkemaan moottoritilan paikallaankin, jolloin moottoritilassa ilma on lämpimämpää (vaikutus tosin pieni).
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Ohikulkija

LainaaSitä paitsi näissä rinkulakeulaisissa lepuutuksesta ei tule mittariston näyttöön tietoa systeemin aktiivisena olosta

Onko näin. Luin kaverin A3:n käyttöohjekirjan ja muistelen, että siinä mainittiin lepuutuksen näytöstä.
No voihan olla, että olen lukenut tuon jostakin muusta ja toisesta autosta.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 10.12.13 - klo:09:44
Onko näin. Luin kaverin A3:n käyttöohjekirjan ja muistelen, että siinä mainittiin lepuutuksen näytöstä.
No voihan olla, että olen lukenut tuon jostakin muusta ja toisesta autosta.

Ei näy, enkä ole mistään valikoista näkyville saanut. Ehkä joku vag-guru tietysti saa semmosen ohjelmoitua sillä tee itse-ihmelaitteella näkyville (mikä se nyt oli, vissiin joku VSCD tjsp.).

MoFFe

Nähtävästi sen näkee jossain malleissa ja sitten muissa niin pitää kait ohjelmoida sen esille.

Tässä vähäsen keskustelua siitä
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3-8v-chassis/204839-cod-cylinder-active-clock-displays-now-fixed-working.html

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 10.12.13 - klo:10:07
Nähtävästi sen näkee jossain malleissa ja sitten muissa niin pitää kait ohjelmoida sen esille.

Tässä vähäsen keskustelua siitä
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3-8v-chassis/204839-cod-cylinder-active-clock-displays-now-fixed-working.html

Just just...on se kummallista että tehdas ikään kuin olettaa että asiakas itse alkaa koodailemaan noita juttuja esille eikä niitä laiteta jo tehtaalla näkyville. Omituista, ja vie kyllä "preemiumifiilistä" jos nyt sellaista on koskaan ollutkaan....

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.12.13 - klo:10:09
Just just...on se kummallista että tehdas ikään kuin olettaa että asiakas itse alkaa koodailemaan noita juttuja esille eikä niitä laiteta jo tehtaalla näkyville. Omituista, ja vie kyllä "preemiumifiilistä" jos nyt sellaista on koskaan ollutkaan....

Jaahas, autonvaihto alkaa näemmä piakkoin olla taas ajankohtaista... ;)

Make49

Kaikista sitä vika/murhe saadaan aikaiseksi jos moottorin lämpö laskee kun pysähdytään liikennevaloihin ja moottori jopa sammuu! Laitappa nykymoottori kylmästä käymään ja anna käydä tyhjäkäynnillä niin eipä taida koskaan saavuttaa käyttölämpötilaa 90 astetta.

Ktk

Miksi sen lepuutustoiminnon näyttö pitäisi mittaristossa olla? Jätetty todennäköisesti siksi pois että sitä kaiken maailman murehtijat sitten ihmettelisivät ja kirjoittelisivat nettiin että miksi näin eikä noin.

Ja Peeveli, riittääkö kopissa lämpö vaikka moottorilämmöt eivät ole tapissa asti? Jos riittää niin sillä ei ole mitään väliä.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 10.12.13 - klo:10:52
Miksi sen lepuutustoiminnon näyttö pitäisi mittaristossa olla? Jätetty todennäköisesti siksi pois että sitä kaiken maailman murehtijat sitten ihmettelisivät ja kirjoittelisivat nettiin että miksi näin eikä noin.

Jep, samasta syystä hiukkassuodattimen polton käynnistymisen merkkivalo / "kovan ajon tarpeen valo" jäi pois. Turhia huoltokäyntejä vain kun asiakkaat eivät lukeenet ohjekirjaa
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Peeveli

Kiitos ja anteeksi.

A3 on vissiin niin täydellinen laite, ettei siinä  v o i  olla mitään kritisoitavaa tai vikaa....

Ktk

Paskat, täydellistä autoa ei olekaan. Eikä tule koskaan olemaankaan.

Ton-1

Tämäkin 'ominaisuus' olisi tullut ilmi kunnon koeajolla ( oikeassa kelissä).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.12.13 - klo:11:18
Kiitos ja anteeksi.

A3 on vissiin niin täydellinen laite, ettei siinä  v o i  olla mitään kritisoitavaa tai vikaa....

No mutta Peeveli, ihan oikeasti, mitä ihmeen väliä sillä on, että joku palkki hieman laskee jossain valoissa seisoessa tai mittaristoon ei tule tarpeetonta infopotaskaa? Ei millään pahalla, mutta tuntuu että yrität ihan tyhjästä tehdä ongelmaa.

Todellinen pointtihan on se, että kärry on nyt ollu sulla muutaman vkon ja on aika tilata uusi putkeen. RS-ketjussahan oletkin jo todennut pyytäväsi tarjouksia vielä ennen joulua, vai joko olet vetänyt nimet papruihin? Eihän tuossa mitään, tosin ihmettelen miten vaimosi ja taloutesi kestää tuota rumbaa, mutta aika läpinäkyvää on tuo vaihdon näennäinen pohjustaminen jollain palkkien laskulla tms... ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 10.12.13 - klo:11:30
Tämäkin 'ominaisuus' olisi tullut ilmi kunnon koeajolla ( oikeassa kelissä).

Hmmm.... Niin mutta auto tilaus kesällä kuten myös koeajokin ja auto käytössä talvellakin niin ei koeajolla ihan kaikkea saa esille.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Vice

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.12.13 - klo:11:18
Kiitos ja anteeksi.

A3 on vissiin niin täydellinen laite, ettei siinä  v o i  olla mitään kritisoitavaa tai vikaa....

Kaikella kunnioituksella kysyn (ihan puhtaasti omasta mielenkiinnostani).
Oletko Peeveli ikinä omistanut autoa, josta et olisi keksinyt moitittavaa tai muuten vain et olisi ollut tyytyväinen?
Välillä kommenttisi jopa ovat hauskoja lukea! :) Joten älä loukkaannu tästä kysymyksestä, se ei ole tarkoitettu kettuiluksi.

Mielestäni kritisoida saa ja kysellä asioista. A3 ei todellakaan ole täydellinen kuten ei mikään muukaan auto (tai itse en ainakaan sellaista ole omistanut..)...
Sitten lämmöistä, 1.8t lämpenee nopeasti ja pysyy lämpöisenä. Etenkin koneen lämpeneminen on selvästi nopeampaa kuin A3 (8P) 1.4t.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 10.12.13 - klo:12:09
Todellinen pointtihan on se, että kärry on nyt ollu sulla muutaman vkon ja on aika tilata uusi putkeen. RS-ketjussahan oletkin jo todennut pyytäväsi tarjouksia vielä ennen joulua, vai joko olet vetänyt nimet papruihin? Eihän tuossa mitään, tosin ihmettelen miten vaimosi ja taloutesi kestää tuota rumbaa, mutta aika läpinäkyvää on tuo vaihdon näennäinen pohjustaminen jollain palkkien laskulla tms... ;D

...ja vielä todellisempi pointti on se, ettei +/- 40ke hintaluokassa tule kukaan ikinä löytämään täydellistä autoa (siis Suomessa) vaikka kaikki merkit ja mallit kävisi läpi kahteen kertaan. Turhaa energian ja rahan tuhlausta. Tämä hintaluokka kun on enemmän tai vähemmän kompromisseja ja "säästöjä" täynnä.

Ja asiaan... muutama pikkujuttu, jotka olis saaneet olla vähän toisin toteutettu. Keskikyynärnojan pituussäätö sais olla lukittuva. Itse en ole ainakaan keksinyt saako sen lukittumaan jollain tavalla. Ja jokin merkkivalo siitä, että onko ajovalot päällä vai DRL:ät. Tätäkään on ole itse misssään havainnut.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy