Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

Hannes

Lainaus käyttäjältä: JHS - 04.10.15 - klo:16:08
Jos varovaisesti uskaltaa tällä palstalla sanoa, niin lievää ylimuotoilua ja siitä johtuvaa pikaisempaa faceliftin tarvetta voi ennustaa myös uudelle Skoda Superbille.   Passatin muotoilu kestää paremmin aikaa.

Onhan näitä facelifteja Opeleissa ja varsinkin Fordissa paljon tiheämmin kuin VW:ssa idänihmeistä puhumattakaan.    (Tämä mielipide em. merkeistä koskee vain havaintoja facelifteistä.)

Niin mikä tuon asian mahtaa todistaa..ilmeisesti myyntiluvut 8)

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: JHS - 04.10.15 - klo:16:08
Jos varovaisesti uskaltaa tällä palstalla sanoa, niin lievää ylimuotoilua ja siitä johtuvaa pikaisempaa faceliftin tarvetta voi ennustaa myös uudelle Skoda Superbille.   Passatin muotoilu kestää paremmin aikaa.

Onhan näitä facelifteja Opeleissa ja varsinkin Fordissa paljon tiheämmin kuin VW:ssa idänihmeistä puhumattakaan.    (Tämä mielipide em. merkeistä koskee vain havaintoja facelifteistä.)
Mielestäni Superb on ihan ok. - ei yliampuva. Toki Superbiin voinee tulla samanlainen etuvalaisimien muutos kuin on ennustettu Octaviaan tulevaksi.
Millähän näistä kilpailijoista mahtanee olla lyhin (vuosi)malli-ikä? Ei Golf ainakaan vanhimmaksi ole jäänyt.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

MTSI

Lainaus käyttäjältä: JHS - 04.10.15 - klo:16:08
Jos varovaisesti uskaltaa tällä palstalla sanoa, niin lievää ylimuotoilua ja siitä johtuvaa pikaisempaa faceliftin tarvetta voi ennustaa myös uudelle Skoda Superbille.   Passatin muotoilu kestää paremmin aikaa.

Onhan näitä facelifteja Opeleissa ja varsinkin Fordissa paljon tiheämmin kuin VW:ssa idänihmeistä puhumattakaan.    (Tämä mielipide em. merkeistä koskee vain havaintoja facelifteistä.)
Juu kannattaa sanoa varovaisesti, vallankin jos meinaa sanoa ihan mitä sattuu mieleen tulemaan. Tai laita ainakin joku hymynaama perään.  ;D
SKODA

JHS

Aika paljon tällä palstalla on maku ja mutu näkemyksiä.   Tarkennuksena aiempaan viestiini:  Pidän uuden Superbin (varsinkin farmarin) muoilua parempana kuin Passatien omaan silmääni, mutta hienoinen epäilys on noiden kivojen terävien linjojen istumisesta yleiseen makuun, mikä suurille massoille tarkoitetussa tuotteessa on tärkeä.   Yleensä autonostajat ovat perinteestä käsin ohjautuvia.   

Yksi aikaa kestänyt korimalli oli viisiovinen Opel Vectra vuodelta 2002 ja erottui aikanaan massasta.
Seuraavasta voi pieniä kuvia avaamalla tarkastella eri puolia korista.   
http://fin.auto24.ee/kasutatud/auto_pildid.php?id=713287&view=10&cache_missing=1

Hannes

Juuri tuota tarkoitin ^ Vectra oli jo tuolloin massasta erottuva, vanhahtava yksinkertainen verrattuna tuon ajan kärkimerkkeihin. Tuollainen yksinkertainen suoraviivainen muotoilu sopii ainakin Suomalaisten makuu eikä Vectra ole vieläkään mitenkään ruma verrattuna esim. saman vuotiseen Avensikseen tai muuhun japsiautoon.

Uusi SuperB omaa juuri noita elementtejä josta on kaukana futuristinen avaruusalus muotoilu, se on auton näköinen ja tulee myymään aivan varmasti kuin häkä, ei ehkä niin kuin octavia  8) johtuen juuri hinnasta joka karsii renkaanpotkijat alkuunsa mutta povaan superB kestävämpää ulkonäköä aikaa vastaan kuin octavialle, osaltaan tuohon kyllä vaikuttaa auton hinta.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 04.10.15 - klo:18:41
Uusi SuperB omaa juuri noita elementtejä josta on kaukana futuristinen avaruusalus muotoilu, se on auton näköinen ja tulee myymään aivan varmasti kuin häkä, ei ehkä niin kuin octavia  8) johtuen juuri hinnasta joka karsii renkaanpotkijat alkuunsa mutta povaan superB kestävämpää ulkonäköä aikaa vastaan kuin octavialle, osaltaan tuohon kyllä vaikuttaa auton hinta.

Laitan minäkin ääneni tuolle arviolle. On kyllä maailma sekaisin, jos uusi superbi ei myy reilusti edeltäjäänsä enemmän. Etenkin edellinen sedanhan oli kerrassaan sysiruma ja farkkukin kapean huojakka puikula. Ekaa kertaa harkitsen itse superbia enkä taatusti ole ainoa näissä mietteissä...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

amarok

Lainaus käyttäjältä: MTSI - 04.10.15 - klo:17:04
Juu kannattaa sanoa varovaisesti, vallankin jos meinaa sanoa ihan mitä sattuu mieleen tulemaan. Tai laita ainakin joku hymynaama perään.  ;D

Jospa palattaisi Opeleihin.
Halvan polttoaineen innoittamana hankin vähän ajetun Opel Insignia OPC:n.
Eka tankillinen poltettu kulutuksella 8,9l / 100 km.
Aika suuri osa ajosta matka-ajoa pikitiellä.
Täytyy sanoa, että juoksee paritonninen ajokki kevyesti kun on riittävästi voimaa.
Talvella neliveto helpottaa liikkumista vaikka maastoautoksi OPC:stä ei olekaan-

Hannes

Zafira ostin uutena 2007 vuonna ja auto palveli hyvin sen ajan tarpeitani, mitään teknistä ongelmaa ei ilmennyt muuta kuin kytkin joka takuuseen vaihdettiin pari tkm jälkeen niin ja takavalot päästi vedet sisään mutta ei ulos, siinä nuo.

Ajo asento huonojen penkinsäätöjen takia huono, halpa leima sisätiloissa johtuen todella muovisesta olemuksesta. Mutta kaikestaan Opel voisi ihan hyvin tulla kysymykseen edelleen autokseni, arvostus vaan on se vieläkin mikä tuon merkin kohdalla kangertaa todella pahasti jota ei ole ollut avittamassa sekään että ongelmia on ollut vuodesta toiseen siitä että kaatuuko vai jatkaako.

Kaikestaan Opel on monen asiaan perehtymättömän huomaamatta noussut luotettavaksi ja nykyaikaiseksi kulkineeksi, ehkä suurin syy huonohkoon myyntiin on suomen markkinoinnissa.

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 04.10.15 - klo:20:21
Kaikestaan Opel on monen asiaan perehtymättömän huomaamatta noussut luotettavaksi ja nykyaikaiseksi kulkineeksi, ehkä suurin syy huonohkoon myyntiin on suomen markkinoinnissa.
Ottaen huomioon että Astra on juuri uusiutumassa (Astra yleensä Opelin tärkein malli, tänä vuonna Corsaa myyty enemmän) ja silti Opelia on myyty tänä vuonna jo yli 4000kpl, niin ei tuo myynti kauhean huonoa edes ole. Taitaa olla 9 paikalla rekisteröinneissä ja menossa Audin ohi kahdeksanneksi. Taitaa Astra olla ensivuonna aika korkealla tilastoissa, veikkaan.
SKODA

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 04.10.15 - klo:20:21
Kaikestaan Opel on monen asiaan perehtymättömän huomaamatta noussut luotettavaksi ja nykyaikaiseksi kulkineeksi, ehkä suurin syy huonohkoon myyntiin on suomen markkinoinnissa.

+1

Aiemmin Opel oli Suomenkin ostetuimpia vuosia ja taisi käydä kaupaksi ilman isompia toimenpiteitä. Eli ei tarvinnut isompaa markkinointia.

Kun tuli niitä laatuongelmia ym., niin maine meni hieman eikä ollut trendikästä enää Opelia hankkia, niin eipä Suomen markkinointi ole yhtään yrittänyt nostaa ponnisteluitaan saadakseen myyntiä kasvamaan. Saksassahan Opel edelleen varsin suosittu. Suomessa maine "mustamaalattiin" paljon tehokkaammin mitä VAG'in (sanoisin [muurahaispesää sorkkien] isompien ja useammin esiintyvien) ongelmien vuoksi.

Itsellä ollut uuden Opelit toisina autoina vm. 1995, 2000 ja 2009/2010. Ei mitään noista laatuongelmista osunut meikuille, kuten ei monelle VAG'gilaisellekaan niiden ongelmat.

nemos

90-luvulla Opel+Vauxhall myynti Euroopassa oli tasolla 1,6 miljoonaa vuodessa. Viime vuonna myytiin 885 000. Kokonaismarkkina on samaan aikaan hieman kasvanut eli markkinaosuus on suunnilleen puolittunut.
Volvo XC60 T8 Inscription

Hannes

Huonoon myyntiin on vaikuttanut myös se että Opel ei ole koskaan ollut houkuttelevan edullinen vaan aina vertailuluokkansa kalleimpia autoja kun siihen lisätään samat varusteet kuin muissa. Lisäksi Opel on varustepuolessa muutenkin laahannut jälkijunassa,  onko edes vielä luopunut takana veivi ikkunoista, siis tuollaista pikkuriikkistä kustannusten minimointia on havaittavissa liian paljon ja silti auto ei ole ollut vertailuluokkansa edes keski vaiheilla hinnaltaa, vaan sen kalliimmalla puolen.

Ajo ominaisuudet on ollut poikkeuksetta aina jokseenkin hyvät, kylmäksi on haukuttu aina, ruoste on ollut kiusa, kori on ränsistynyt muutenkin ehkä poikkeuksellisen nopeasti, noista asioista on kansa vääntänyt jos jonkinlaista jopa lauluja.

Mutta hinta on pysynyt aina nimenomaan se uuden hankinta, hinta suhteutettuna siihen mitä saa, lian korkeana.

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:16:58
Huonoon myyntiin on vaikuttanut myös se että Opel ei ole koskaan ollut houkuttelevan edullinen vaan aina vertailuluokkansa kalleimpia autoja kun siihen lisätään samat varusteet kuin muissa. Lisäksi Opel on varustepuolessa muutenkin laahannut jälkijunassa,  onko edes vielä luopunut takana veivi ikkunoista, siis tuollaista pikkuriikkistä kustannusten minimointia on havaittavissa liian paljon ja silti auto ei ole ollut vertailuluokkansa edes keski vaiheilla hinnaltaa, vaan sen kalliimmalla puolen.

Ajo ominaisuudet on ollut poikkeuksetta aina jokseenkin hyvät, kylmäksi on haukuttu aina, ruoste on ollut kiusa, kori on ränsistynyt muutenkin ehkä poikkeuksellisen nopeasti, noista asioista on kansa vääntänyt jos jonkinlaista jopa lauluja.

Mutta hinta on pysynyt aina nimenomaan se uuden hankinta, hinta suhteutettuna siihen mitä saa, lian korkeana.
Täällähän puhutaan täyttä pastaa! Käykää nyt edes tutustumassa aiheeseen ennen kun rupeette suoltamaan. Opelillahan on lähes ilmasia varustepaketteja ja kyllä niistä veiveistä on jo 10v.  Taidat olla sitä porukkaa että kun kerran 80 luvulla kävi näin niin ei enää ikinä tätä merkkiä? Taitaa olla tää jälkeenjääneen kansan markkinointi koneisto sen verran tehokas että pysyyy aika pitkään vielä pimenossa että nyt on vuosi 2015 ei 1990. Tietojen päivityksen tähän vuoteen voi aloittaa vaikka täältä: http://www.opel.fi/vehicles/opel-valikoima/autot/new-astra-hatchback/index.html
Ei millään pahalla, mutta mutut mutuna...  :o
SKODA

skriko

Mielestäni uusi Opel Astra on hinnoiteltu järkevästi. Etenkin tuo 150 heppainen malli. Mielenkiinnolla odotan miten sijoittuu ensi vuonna rekisteröintitilastossa.

Hannes

Minulla on ollut Opel mutta onko sinulla??. Ihan uutena ostettu Zafira 2007 vuonna ja kuten aiemminkin kerroin auto palveli hyvin ja ja Opel on edelleenkin ehkä vaihtoehto jos uutta alakaisin ostaa ja malli ja varusteet, hinta olisi kohdallaan. Opelissa on huono jälleenmyynti arvo siihen saa varautua mutta se ei koske sentään kaikkia Opelin malleja, joku malli pitää hintansa jokseenkin hyvin.

Jos tuolloin olisin ostanut sen paremminvarustellun Cosmon  niin hinta olisi pompannut aivan järjettömin lukuihin, niin oli tyydyttävä enjoy varusteluun jossa varustus oli kaikkineen karsittu, siinä oli veivattavat takaikkunat ja mikä on pointti, se maksoi yhtä paljon kuin vastaavat tila autot joissa oli huomattavasti paremmat varusteet, miksi ostin, satuin saamaan hyvät kaupat ja tarvitsin tilavan auton, Zafirassa oli parhaat tilat.

Toivottavasti Opel sisältää uusissa malleissa vakiona edes ne varusteet mitä muissakin on, lisävarusteiden hinnat eivät ole halpoja Opeliin sen tietää kaikki.

MTSI

Esim uusi Astra K 1.4T 150hv Innovation
Mitä varusteita siihen saa kun laittaa 28800â,¬ ?
Tässä muutama:
LED Matrix valot
Nahkaverhoilu
Ilmastoidut etuistuimet
Lämmitys neljässä istuimessa
Sähkösäädöt etupenkeissä, kuskilla muistipenkki
Hieronta kuljettajanpenkissä
Navi 8"
Eberi kaukosäädöllö
Opel eye kamerapaketti.
Pysäköintiavustin
AGR istuimet eteen
Avaimeton lukitus ja käynnistys
Lämmitettävä ratti
SKODA

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:18:22
Minulla on ollut Opel mutta onko sinulla??. Ihan uutena ostettu Zafira 2007 vuonna ja kuten aiemminkin kerroin auto palveli hyvin ja ja Opel on edelleenkin ehkä vaihtoehto jos uutta alakaisin ostaa ja malli ja varusteet, hinta olisi kohdallaan. Opelissa on huono jälleenmyynti arvo siihen saa varautua mutta se ei koske sentään kaikkia Opelin malleja, joku malli pitää hintansa jokseenkin hyvin.

Jos tuolloin olisin ostanut sen paremminvarustellun Cosmon  niin hinta olisi pompannut aivan järjettömin lukuihin, niin oli tyydyttävä enjoy varusteluun jossa varustus oli kaikkineen karsittu, siinä oli veivattavat takaikkunat ja mikä on pointti, se maksoi yhtä paljon kuin vastaavat tila autot joissa oli huomattavasti paremmat varusteet, miksi ostin, satuin saamaan hyvät kaupat ja tarvitsin tilavan auton, Zafirassa oli parhaat tilat.

Toivottavasti Opel sisältää uusissa malleissa vakiona edes ne varusteet mitä muissakin on, lisävarusteiden hinnat eivät ole halpoja Opeliin sen tietää kaikki.
Ja edelleen tulee 10v vanhaa juttua, nyt on kuitenkin 2015.
Ja mulla on ollut Opel Vectra 2007, Astra 2010 ja Astra 2002 ja yli 40 muuta autoa, mutta silti en sano että kun se Kadett sillon kerran oli semmonen niin kaikkihan sen tietää mitä ne on tänään. Ennen oli ennen ja nyt on nyt.
SKODA

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:18:22
lisävarusteiden hinnat eivät ole halpoja Opeliin sen tietää kaikki.
Ilmeisesti tästä voidaan syyttää markkinointia, kun kerta tällainen väärä mielikuva on jollain vielä. Myönnettäkööön.
SKODA

Hannes

Hei 2007-2015 väli ei ole 10 vuotta  :o ja kuten kirjoitin vertailin sen ajan Opelia muihin. Kuten edellä myös kerroin että Opel on satsannut nykyään eri lailla varusteisiin ja muotoiluun kun muutamavuosi sitten, eli monella on Opelista huonompi käsitys kuin mitä se tänäpäivänä on. Menneinä vuosina Opelin kohdalla on nähty vaihekkaita aikoja, milloin on konkurssi ollut lähellä ja milloin mitäkin. Insigistä alkoi uusi kausi mutta sekin on auttamatta jo jälkeen jäänyt, sen osoittaa auto testitkin. Nyt on panostus Astraan ja mielenkiintoinen ja varmasti ehkä hyväkin auto en sitä kiellä.

Mutta onko tuo auto yli 30te hintaisena halpa??Jos joutuu valitsemaan sellaisia varusteita mitä ei halua.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:18:22
Minulla on ollut Opel mutta onko sinulla??.

En tiedä kenelle osoitit kysymyksesi, mutta vastaan kuitenkin. Itselläni on nyt ensimmäinen Opel omassa käytössäni. Olen omistanut noin 30 kappaletta Opel merkkisiä henkilöautoja. Yhdestäkään Opelista ei jouduttu koskaan maksamaan hinnanalennusta, eikä suorittamaan mitään korjauksia virhevastuuseen kaupanteon jälkeen.

MTSI

Lainaus käyttäjältä: MTSI - 08.10.15 - klo:18:23
Esim uusi Astra K 1.4T 150hv Innovation
Mitä varusteita siihen saa kun laittaa 28800â,¬ ?
Tässä muutama:
LED Matrix valot
Nahkaverhoilu
Ilmastoidut etuistuimet
Lämmitys neljässä istuimessa
Sähkösäädöt etupenkeissä, kuskilla muistipenkki
Hieronta kuljettajanpenkissä
Navi 8"
Eberi kaukosäädöllö
Opel eye kamerapaketti.
Pysäköintiavustin
AGR istuimet eteen
Avaimeton lukitus ja käynnistys
Lämmitettävä ratti
Vastaava paketti Octaviaan yli 34000â,¬
Itse kyllä ottaisin  silti tuon Octavian, tykkään se muotoilusta ja tilat eri planeetalta kuin Astrassa.
Kunhan Octaviaan saisi joskus noin hyvät penkit kuin astraan.
SKODA

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:18:47
Hei 2007-2015 väli ei ole 10 vuotta  :o
Olet oikeassa Opel on sittenkin surkea tapaus, ei jatkoon. Tuo 2 vuotta sen ratkaisi.  :) :D ;D
SKODA

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:18:47
Jos joutuu valitsemaan sellaisia varusteita mitä ei halua.
Ja näinhän ei muilla merkeillä käy koskaan?  ???
SKODA

Hannes

Kokeilin...ei skodan hinta sentään noin korkealle kivunnut vaan 30.888e toki noissa varuste eroja tulee väkisinkin mutta ei sovi sanoa kyllä Opel ainakin tuon mukaan olisi hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen eli panostusta on tapahtunut, se on hyvä.

No aika näyttää mistä uuden Astran kohdalla on kyse, edeltävät mallit ei kyllä oikein innostaneet ja varsinkaan tieto niiden jälleen myynti arvosta ja haluttavuudesta käytettynä.

MTSI

#414
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:18:47
kuten kirjoitin vertailin sen ajan Opelia muihin.
Vielä löyty yks mitä on pakko kommentoida.
Eli niin ne  vuuet vierii. Nyt voisit mennä kauppaan ja verrata tätä päivää olevia autoja todeta että nämähän on muuttunut.
Joo sori menee vähän kaiveluksi. Voit laittaa täys laidallisen takas.   ;D  Olen päivittäin tekemisissä näiden Opelien Ja Skodien ja yms. Kanssa, niin luulen välillä tietäväni niistä jotain. (En ole automyyjä, pois se minusta)
Ja sanottakoon että uusi zafira tourer on vähän outo, ei niin tilava tila-auto ja se ei myy. Mutta siinäkin on monelle autoa.
SKODA

MTSI

#415
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:19:17
Kokeilin...ei skodan hinta sentään noin korkealle kivunnut vaan 30.888e toki noissa varuste eroja tulee väkisinkin mutta ei sovi sanoa kyllä Opel ainakin tuon mukaan olisi hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen eli panostusta on tapahtunut, se on hyvä.
Niin taisit laittaa itsellesi tärkeät varusteet, mutta minä laitoin samat kuin Opeliin. 150hv Style, Nahat, sähköt, navi pienellä näytöllä, avustimet, 17" alut, webasto ja yms.
Joo totta joku varuste voi olla turhaa mutta tämä oli sitä että ei ne Opelin varusteet ole kalliita. Ja laitapa octaviaan ilmastointi-, hieronta- ja säädettävä reisituki etupenkkeihin.  ;)
SKODA

Hannes

Joo olen sellainen kiinnostunut kaikista autoista enkä ole merkki fanaatikko, olen kyllä jopa käynyt Opeliakin katsomassa sekä koeajamassa esim. insigiä joka on iissoo päältä mutta niin ahdas sisältä, ajoltaa ihan mukava, nappulaviidakko koelaudassa miellytti, ihan tosi, tosi hienon näköinen sisusta muutenkin. Opel on onnistunut tekemään ison auton päältä mutta niin pienen sisältä, arvatenkin monelta jäi jo tuon takia ostamatta.

Mutta todella hieno auto vieläkin muotoilultaan, tykkään.

Uusi Astra hieman ylimuotoiltu mutta ei oston este, todella hieno sisältä ja laadukkaan näköinen.

Hannes

Niin tarkoitin tuolla varusteilla mitä ei tarvitse sitä että jos Opeliin ei ota noita istuimia niin onko vakio istuimet yhtä hyvät kuin skodassa, jos näin on niin en tuollaisia varusteita ottaisi autooni mistään hinnasta.

Jos joutuu valita parempaa kuin mitä vakiovarustus on sen takia että vakio on surkea niin ei oikein halvaksi tule.

MTSI

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:19:34
insigiä joka on iissoo päältä mutta niin ahdas sisältä.
Joo tuo rajottaa vähän Insignian kysyntää, totta.
Ja joskushan oli juttua että saksan poliisi valitti että eivät mahdu virka-autoihinsa varusteet päällä.
Ilmeisesti ovat ottaneet tämän tilankäytön suunnittelun tästä uudesta Astrasta eteenpäin tapetille. Toivotaan.
Ja SimplyCleverissä Opel häviää Skodalle reilusti vielä tämän uuden astrankin kohdalla, ei tarvi kun avata kontti ja todeta että astrassa on säästetty siellä, kontti löytyy se riittää opelilla.  :) Skodassa on mietitty yksityiskohtien toimivuutta ja pikku apuja.
SKODA

MTSI

#419
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 08.10.15 - klo:19:40
Niin tarkoitin tuolla varusteilla mitä ei tarvitse sitä että jos Opeliin ei ota noita istuimia niin onko vakio istuimet yhtä hyvät kuin skodassa, jos näin on niin en tuollaisia varusteita ottaisi autooni mistään hinnasta.

Jos joutuu valita parempaa kuin mitä vakiovarustus on sen takia että vakio on surkea niin ei oikein halvaksi tule.
Valitettavasti Opeliin saa tuossa Innovationissa Urheiluistuimet 295â,¬ hulppeilla säädöillä, ei ole paha. En oikeen ymmärrä että mikä ongelma tässä on, joku haluaa ne ja maksaa kohtuullisen 295â,¬ (200â,¬ lisää saa vielä 8" navin ja tummat takalasit, pys.avustin ja kangasmatot), toinen ei halua, ei maksa mitään ja pärjää vakio penkeillä.
Sää et vissiin vieläkään käyny kattoon mitä ne Astran varusteet maksaa, käy rakentamassa se astra fikuraattorissa.
Olen kyllä aika vahvasti sitä mieltä että ei astran osto varusteista jää kiinni. Muita seikkoja sitten voikin olla.
SKODA

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy