Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

M1kke

Melko hinnakas Astra..  :o

http://www.nettiauto.com/opel/astra/5246030

Tuon kun ajaa ulos liikkeestä niin 20kâ,¬ haihtuu välittömästi taivaan tuuliin.

hosee

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 09.06.13 - klo:23:39
Melko hinnakas Astra..  :o

http://www.nettiauto.com/opel/astra/5246030

Tuon kun ajaa ulos liikkeestä niin 20kâ,¬ haihtuu välittömästi taivaan tuuliin.

Ei taida olla opeletin ominaisuus, vaan taitaa tuo 30% haihtuminen päteä aika hyvin kaikkiin uusiin autoihin....

Astrasta 62kâ,¬ tuntuu kyllä aika hurjalta, vaikka tuossa onkin aikalailla "all in"-varustus. Eiköhän tuolle kuitenkin ostaja löydy; veikkaisin että tuohon saa aika hyviä vaihtotarjouksia / käteisallennuksia. Tuskin kauppaa tuohon hintaan tehdään...
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

VAG!

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 09.06.13 - klo:23:39
Melko hinnakas Astra..  :o

http://www.nettiauto.com/opel/astra/5246030

Hinta vaikuttaa aika kovalta, kun katsoo esimerkiksi S3 Sportbackin hinnastoa. Manuaali SB:n listahinta on 55 tonnia, mutta toki siinä on heikommat varusteet kuin ooppelissa. Mutta ässässä on kuitenkin nelikko ja 20 kaakkia enemmän, mitkä ovat urheilullisessa autossa varsin oleellisia plussia.

tommyt

Seat vaihtuu Zafira Toureriin. Hyvin tuntui 121kW diesel liikutavan painavaa koppaa joten suorituskyvyn puolesta ei ainakaan tule ikävä 1.8TSI:tä. Eikä kyllä tule ikävä rengasmeluakaan. Eihän sekään maailman hiljaisin auto ollut mutta selvästi miellyttävämpi äänimaailma kuin Seatissa. Tuli sen verran nopea päätös tehtyä etten vielä tiedä tarkkaan mitä varusteita siinä esittely Enjoyssa oli kun pitää saada auto jussiksi alle.  :)
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017


tommyt

Zafira alla ja kyllä sillä ajelee ihan mielikseen. Tosin joutunee ohjekirjaa raottamaan että oppii metkut. Ainakin vakkari ja sähköinen käsijarru vaatii kirjallisuuteen tutustumista. Torstaina ei vaan paljoa opuksia luettu kun Trafi päätti kaataa järjestelmänsä.  >:(  Auton luovutus meni viime tippaan ja oli kiire reissuun mutta kyllä oli leppoisaa menoa. Varsinkin kun nyt kuulee taas radionkin.  ;D
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Reneto

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 21.06.13 - klo:08:51
Varsinkin kun nyt kuulee taas radionkin.  ;D

Mun ooppelisssa radio oikeastaan ainoana asiana aiheutti alkumetreillä ärsytystä. Vakiotoosa kaiuttimineen oli käsittämättömän paska laitos. Huono se on vieläkin (häiriöherkkä), mutta erillisarjan asennus paransi äänenlaatua merkittävästi. Ymmärsin kyllä kommenttisi ytimen; auton meluttomuus  ;)
Onnittelut.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

tommyt

Tuossa Zafirassa tuntuu radio toimivan ihan hyvin, ainakin huomattavasti paremmin kuin Leonissa joka tuntui vaativan huipputasoista signaalia.

Vasemman jalan polvi ainakin kiittää korkealla istumista kun pääsee suorana sujahtamaan penkille ja sieltä pois. Lisäksi ahtalla parkkipaikalla pääsee tosi helposti autoon sisään kun oven avaus ensimmäiseen "pykälään" riittää. Takaovet nyt on sitten oma lukunsa, yhtä "helpot" kuin HB Octaviassa.  :D
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Kulinaristi

Zafira Tourerin turvaverkko / tavaraverkko / koiraverkko kiinnostaa.

Miten se käytännössä "istuu" paikoilleen?

Mistään löytänyt selkeätä kuvaa. Netissä olevan käyttöohjekirjan epäselvien kuvien (s.88-90) mukaan on aika lailla vastaava kuin Zafira A:ssa, mutta tarkempaa tuosta ei näe, eli mitä hyvin se sulkee koirien pääsyn pois tavaratilasta ja miten lähelle penkkejä se tulee, vai jääkö takapenkkien ja turvaverkon väliin tyhjää tilaa jne.

Jääkö sivuihin koiran mentävät välit, pienehkölle koiralle siis? Entä sulkeeko se Lounge takapenkin keskivälin reiän? Vai pääsekös hauvat siitä matkustamon puolelle?


Kulinaristi

Opelin uudesta 1.6 SIDI turho-moottorista kokemuksia millaisia?

Nopsaan netistä katselin ja tosi vähän vielä näkynyt, koska uusi moottori.
Joku nähnyt jotain muuta kuin mainosjuttua?

tommyt

Ei mitään hajua kummastakaan  ;D.

Se suojaverkko tietty itseäkin vähän kiinnostaisi jos joutuu joskus lastaamaan kontin täyteen varsinkin kun siihen ei niin paljoa vaadita sitä tavaraa. Octavia olisi ollut passeli kontin puolesta mutta takapenkin kapeus oli pitkä miinus kun ei sinne oikein mukavasti saa kahden aikuisen väliin eläimen kuljetusboxia. Zafirassa taas sitä leveyttä tuntuu olevan reilusti enemmän.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

topias

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 01.07.13 - klo:14:36
Opelin uudesta 1.6 SIDI turho-moottorista kokemuksia millaisia?

Nopsaan netistä katselin ja tosi vähän vielä näkynyt, koska uusi moottori.
Joku nähnyt jotain muuta kuin mainosjuttua?

saksan autobildissä numero 26 on koeajossa astra ja zafira tuolla koneella.

V-O

Astra bi-turbon suorituskykyä hämmästelin... luin tän päivän Iltistä.

195 heppaa, mutta kuluu  melkeen 9 sekkaa kun toi kiihtyy satasen vauhtiin. Minnehän ne heposet loikkii kun ei kiihdy ripeämmin. Olisin olettanut jotain 7:lla alkavia lukemia.

GTD Golffissa 10 heppaa vähemmän, mutta kiihtyvyys about 1,5 sekkaa parempi... Hieno lukema!

Reneto

Lainaus käyttäjältä: V-O - 26.07.13 - klo:22:20
Astra bi-turbon suorituskykyä hämmästelin... luin tän päivän Iltistä.

195 heppaa, mutta kuluu  melkeen 9 sekkaa kun toi kiihtyy satasen vauhtiin. Minnehän ne heposet loikkii kun ei kiihdy ripeämmin. Olisin olettanut jotain 7:lla alkavia lukemia.

GTD Golffissa 10 heppaa vähemmän, mutta kiihtyvyys about 1,5 sekkaa parempi... Hieno lukema!

Autobildissä oli omamassaksi merkattu 1571 kg. Se on aika paljon..
AB:ssa ei parjattu suorituskykyä lainkaan. Itse asiassa moottoria kehuttiin.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

V-O

Joo, samaan testiin viittaamme. Iltiksen ja autopiltin kimppatesti.

Ton painoeron huomasinkin vasta nyt, 176 kg. Silti ihmettelen tuota vaatimatonta kiihtyvyyttä 195 heppaisella tuplaturbolla, jos vertaa vaikka 1,6 litraseen 3-sarjan bemuun, bensa tosin. Bemun kriittiset mitat 1480 kg, 9,2 sek ja 133 hp.


RoccoScientist

#315
Välitykset, vaihteiston toiminta ja alustan kyky siirtää tuo teho tiehen lähdössä kuittaavat varmaan sen, mitä tuo 176 kg ei kuittaa. Paino kyllä kuittaa suurimman osan. Bemarikin on melkein sata kiloa Opelia kevyempi. Jos tuo Bemu painaisi saman verran kuin Opel, saisi tuohon aikaan lisätä about sekunnin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mike Holder

http://www.autocar.co.uk/car-review/vauxhall/astra/first-drives/vauxhall-astra-20-cdti-biturbo

Paino kuittaa paljon. Hatchback Astra bi-turbo CDTI koneella on jonkin verran rivakampi (8,0 sek 0-100), mutta senkin ollessa luokassaan painava, ei juuri GTD Golffia (8,1 sek 0-100) joutuisampi kuitenkaan.

Koneessa itsessään lienee vielä potentiaalia, koska tavallinen CDTI Astra näyttää olevan lähes yhtä joutuisa (8,5 sek 0-100).


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 27.07.13 - klo:10:21
Välitykset, vaihteiston toiminta ja alustan kyky siirtää tuo teho tiehen lähdössä kuittaavat varmaan sen, mitä tuo 176 kg ei kuittaa. Paino kyllä kuittaa suurimman osan.

Opeleissa on ollut pitkät välitykset jo vuosikymmeniä. Tuoreimmilla on vähemmän ajellut, mutta ilmeisesti perintöä vaalitaan edelleen.

90-luvun malleissa esim. Astran ja Golf/Venton välillä oli käsittämättömän suuri ero välityksissä. Niin suuri, että Poppeliin siirtyminen sai koneen nikottelemaan, kun olisi lähes kaikissa tilanteissaa pitänyt ajaa pykälää pienemmällä kuin oli tottunut.

Reneto

Astra olisi syytä laittaa laihdutuskuurille. Meikäläisen kärryn (1.4 turbo 103kw) omamassa on rekisteriotteen mukaan 1503kg. Vertailun vuoksi, Golfissa (1.4 TSI 103kW) lukema on 1268kg. 
:o

Lainaus käyttäjältä: V-O - 27.07.13 - klo:09:35
Ton painoeron huomasinkin vasta nyt, 176 kg. .

Taisit ottaa verrokiksi DSG:llä varustetun Golfin. Manuaalilla painoero repeää vielä suuremmaksi, lähes 200 kg:aan.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

V-O

#319
Autopiltin mukaan astra 2,0 cdti biturbo manuaalilla kiihtyy sataseen 8,9 sek. Golf gtd dsg suoriutuu tosta 7,5 sek volkkarin nettisivuston mukaan.

Mistä lienee uk-sivuston lukemat tulleet ja kumpiahan uskoisi?

Edit: ai toi miken linkki on elokuulta 2012...

V-O

Joo, painovertailu ei menny ihan oikein...

Nyt kun etsin, en löytäny astraa automaatilla opelin sivuilta. Enkä löytäny golfia manuaalina volkkarin sivuilta.

tommyt

Saattaa olla että Opelilla ei saada sitä voimaa tiehen asti siinä alussa. Zafirakin tuntuu olevan herkkä sutimaan paikaltaan lähtiessä vaikka tehoa onkin vain 121kW. Pitovaikeuksiin viittaisi sekin että Zafira on reilut parisataa kiloa painavampi ja tehoa 30 heppaa vähemmän mutta kiihtyvyys vain sekunnin heikompi eli 9,8s.

Lentävissä lähdöissä Astra ja VAG ovat varmaan yhtä ripeitä eli se on sitten makuasia kumman leirin kärryllä köröttelee. Oman persdynon mukaan Zafira tuntuu yhtä ripeältä täydellä perhelomakuormalla kuin mitä 1.8TSi Leonkin oli kun tuolla Tampereen ja Kalajoen välillä joutui muutaman kuorma-auton ohittamaan. Tosin vaihteita joutuu Opelissakin käyttämään eli vasta nelosella saadaan oikein hyvä ohituskiihtyvyys 80km/h nopeudessa, viitonen on vähän pitkä ja kuutosella ei toivoakaan.  :D
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

V-O

Minä otan kaikki ylläoilevat ihmettelyni Opelin "tehoista" häpeillen takaisin  :-[.

Milloin kellekään tulee niin kiire paeta paikaltaan seisomasta niin kiireellä että Opelin kiihtyvyys 8,5 sek 0...100 km/h ei riitä? Totahan minä olen ittekin aina muillekin tolkuttanut...

Uusimmassa AMS:ssä oli GTD ja CDTI Biturbot vertailussa. Ja tämä on minusta vakuuttavaa:

60-100 km/h, 5. vaihde
Opel: 7,6 s ja VW: 9,6 s.
60-100 km/h, 4. vaihde
Opel: 5,7 s ja VW: 6,0 s

80-120 km/h, 6. vaihde
Opel: 9,7 s ja VW: 11,3 s
80-120 km/h, 4. vaihde
Opel: 7,7 s ja VW: 8,3 s

nikob

Kakkos auto pohdiskelua taas tullut mietittyä ja nyt on ruvennut kiinnostaan Corsa OPC, onko tuosta porukalla kokemuksia?
Ulkoasu on ainakin tuossa makea ja noiden hinnat on pudonnut jo aika hyvin, sisätiloissa myös noi penkit näyttää hienoilta.
Mites tekniikka noissa on pelittänyt ja vieläkö Opeleita vaivaa ruoste? Tullut katseltua 07-09 vuosimallin yksilöitä. Tuossa lähellä olisi liikkeessä Opc myynnissä jos kerkee niin voisi uteliaisuutta käydä testaan.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

ram1

Tosta ei sinällään kokemusta mut ei vaivaa ruoste, eikä viat.Itsellä nyt samalla koneella oleva Astra, josta hiukka vähemmän otettu tehoa.Kone on Vageihin verrattuna puhditon ja vaatii ohjelman et saa kaasukartan kohdilleen.Muuten auto täysin viaton.Siskonpoika Opelil asentaja, ja näis ei ole mitään perusvikoja.Heikko puoli on toi vanhanaikanen kone.Turbo ruuvattu ton antiikkikoneen kylkeen, mut tosiaan ohjelmalla saa parannettua ajettavuutta, ja etenkin tota kaasupoljinta, joka hanurist.Hiljasempi ku Vagit ja ajettavuus samaa luokkaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

J.s.T

No ei ne Opelitkaan mitään hiljaisimpia ole. Varsinkaan Insignia diesel koneella. Oli nykyistä Audia ennen Insignia (ja 5 muuta opelia) sekä edelleen H Astra kakkosautona.
Insignia oli muuten erittän hyvä ja hieno auto, mut ajometeli lähes käsittämätöntä. Dieselin ääni raksutti erittäin selvästi sisään, ja rengasmelua oli hankala saada pienemmäksi edes renkaiden vaihdolla.
Jospa muut mallit ei ois noin meluisia. Bensakoneisissa ainakaan tuskin koneen ääni häiritsee.
Pakko oli vaihtaa johonkin tunnetusti hiljaisempaan tällä kertaa ja tätä A4:sta ei sisälle edes tunnista dieseliksi. Ei ehkä ihan yhtä hyvä ole ajaa kuin Insigniaa, mut muuten miellyttävämpi peli on.

Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: nikob - 14.08.13 - klo:00:54
Kakkos auto pohdiskelua taas tullut mietittyä ja nyt on ruvennut kiinnostaan Corsa OPC, onko tuosta porukalla kokemuksia?
Ulkoasu on ainakin tuossa makea ja noiden hinnat on pudonnut jo aika hyvin, sisätiloissa myös noi penkit näyttää hienoilta.
Mites tekniikka noissa on pelittänyt ja vieläkö Opeleita vaivaa ruoste? Tullut katseltua 07-09 vuosimallin yksilöitä. Tuossa lähellä olisi liikkeessä Opc myynnissä jos kerkee niin voisi uteliaisuutta käydä testaan.

Yhden koeajon verran on kokemusta ja itse pidin autosta ihan älyttömästi. Recaron penkin on ehkä parhaat jakkarat missä olen koskaan istunut, ainakin sopi omalle 178cm n. 80kg kropalle täydellisesti!

Moottori toimi hienosti ja veti mukavasti, jopa pieni turbopotku oli havaittavissa. Uudella ohjelmalla päästään noin 210-215hv tehoihin ja noin kevyeen autoon se on jo ihan kivasti. Alusta on jäykkä ja ohjaus tarkka. Auto ei ole siis mikään mukavuuspainotteinen vaan enemmänkin racehenkinne.

Itse olen ja katsonut pientä sporttista kinneriä (Corsa OPC, Clio Sport, Peugeot 206RC ja 207RC, Ibiza Cupra, Polo GTI) ja tuo Corsa ja 207RC on itselle houkuttelevimmat. Isona syynä ahdin, hinta ja ulkonäkö syistä.

Käy ihmeessä koeajamassa, OPC on hauska laite.

JeanC

Millos Insignian Facelift hinnastot julkaistaan?

nikob

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 14.08.13 - klo:09:20
Yhden koeajon verran on kokemusta ja itse pidin autosta ihan älyttömästi. Recaron penkin on ehkä parhaat jakkarat missä olen koskaan istunut, ainakin sopi omalle 178cm n. 80kg kropalle täydellisesti!

Moottori toimi hienosti ja veti mukavasti, jopa pieni turbopotku oli havaittavissa. Uudella ohjelmalla päästään noin 210-215hv tehoihin ja noin kevyeen autoon se on jo ihan kivasti. Alusta on jäykkä ja ohjaus tarkka. Auto ei ole siis mikään mukavuuspainotteinen vaan enemmänkin racehenkinne.

Itse olen ja katsonut pientä sporttista kinneriä (Corsa OPC, Clio Sport, Peugeot 206RC ja 207RC, Ibiza Cupra, Polo GTI) ja tuo Corsa ja 207RC on itselle houkuttelevimmat. Isona syynä ahdin, hinta ja ulkonäkö syistä.

Käy ihmeessä koeajamassa, OPC on hauska laite.
Jos itse saan päättää niin kakkos auto saisikin olla Racehenkinen, enemmän racehankeä hakusessa mitä Räsä tarjoaa. Oma kroppa on saman kokoinen niin varmaa sopii tuohon jakkaraan, vaimokin ruvennut tuolle vihreää valoa näyttään. Saa nähdä uskaltaako käydä koeajaan ettei tuu auto kotipihaan saakka  ;D.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

nikob

Tänään piti käydä Opc Corsaa koeajaan mutta kun kerkesin liikkeeseen niin asiakas oli kirjoittamassa autosta kauppasopimusta, niin tuon yksilön koeajo jäi.
Autoa pääsin pihassa katselemaan ja ulkonäkö tuossa autossa miellyttää ja sininen väri oli upea, aika matala oli vain tuo yksilö liekö madallusjouset laitettu?
Hesassa olisi seuraavat yksilöt täytyy katsoa jos innostuu sinne lähtemään, yhdestä tänään jo soittelinkin. Kuume pysyy onneksi aisoissa viellä kun ei koeajamaan ole päässyt Opc:tä.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy