Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

eGetin

1.6 Astrat ilman tuollaisia ongelmia n. 240tkm ajettuina alkaa irrota n. 3ke kieppeillä, ehkä tuosta voisi 1-2ke saada, riippuen kuinka äkkiä haluaa päästä eroon. Ilmastointi auttaa paljon mutta kilometrit ja ruoste tiputtavat arvoa aika paljon.

jni

^Paaliin vaan. Tuskin löytyy autoliikettä, joka tuosta mitään maksaisi. Suurin osa ei ota edes ilmaiseksi.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

tommyt

Suurin ongelma tuossa vanhassa Astrassa on se jäähdytysnesteen katoaminen. Todennäköisesti lämmittimen kenno vuotaa jos ei lämpöä tule ja lyö lasit huuruun. Tai sitten vesipumppu vuotaa. Joku raksamies voi siitä sen tonnin maksaa.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Erkka

#243
Aikamoinen tykki Opelilta. OPC, kolme kirjainta ja 280 hevosvoimaa. Tasan 400 newtonmetriä vääntöä ja kaikki tämä irti 2-litraisesta turboahdetusta moottorista.

Ilta-Sanomat testaa...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288499153105.html



Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Ironic32

280hv etuveto? Mahtaa olla radalla "hauska" ajaa...

Cyclic Stig

Kun ei pärjää niin ei pärjää. ;D

Drag Race: Vauxhall Astra VXR v Renault Megane 265 Cup
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 14.09.12 - klo:09:59
280hv etuveto? Mahtaa olla radalla "hauska" ajaa...

Vetelyn poistamisen eteen on nähty vaivaa, joten kyllä se arvioiden mukaan itse asiassa on hauska ajaa. Ihan kokonaan ei vetelyä ole saatu poistettua, mutta mikään Focus RS tuo ei ole. Tämä ei kuitenkaan estänyt Focus RS:lle ja Mégane RS:lle häviämistä testissä.

Tuossa on kyllä muotoilun osalta pistetty GTC:stä selvästi paremmaksi ja kiinnostaisi kyllä kokeilla miltä tuo tuntuu meidän teillämme. Vähän tosin nakertaa se, että tässäkin autossa on mukana Opelin helmasynti eli painoa sellaiset 100 kg enemmän kuin kilpailijoilla. Tämä voi olla osasyyllinen siihen, että alusta ei toimi nopeassa ajossa yhtä hyvin kuin Mégane RS:ssä, vaan jousitus pohjaa herkemmin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

nikob

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 14.09.12 - klo:09:59
280hv etuveto? Mahtaa olla radalla "hauska" ajaa...
Varmasti hauska on, nykypäivänä saa etutuuppareissa olla ihan reilusti hevosia ja mitä se pieni vetely edes haittaa.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: nikob - 14.09.12 - klo:22:00
Varmasti hauska on, nykypäivänä saa etutuuppareissa olla ihan reilusti hevosia ja mitä se pieni vetely edes haittaa.

Kyllä se radalla harmittaa aika paljonkin. Siihenhän nuo tehotkin lienee tarkoitettu? Fordista tai Opelin ratkaisusta ei ole kokemuksia, joten kunhan spekuloin. Minusta vaan tuntuu, että joku raja se on ohjaavien pyörien tehollakin. Ehkä alle 300hp on jo Opelin tai Fordin ratkaisulla vielä siedettävien rajoissa etuvetoiselle?

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 14.09.12 - klo:22:03
Kyllä se radalla harmittaa aika paljonkin. Siihenhän nuo tehotkin lienee tarkoitettu? Fordista tai Opelin ratkaisusta ei ole kokemuksia, joten kunhan spekuloin. Minusta vaan tuntuu, että joku raja se on ohjaavien pyörien tehollakin. Ehkä alle 300hp on jo Opelin tai Fordin ratkaisulla vielä siedettävien rajoissa etuvetoiselle?

Focus RS:hän vetelee ihan reilusti. Radalla Astra varmaan veisi, mutta tuossa mainitsemassani katutestissä Focus vei voiton railakkaan räyhäkkäällä kokonaispaketilla (muistaakseni). Uusi Focus ST on "vain" 250-heppainen, mutta vastaavasti ei omaa LSD:tä, vaan elektronisen korvikkeen. En muista mitä sen ja uuden Astra OPC:n vetelystä on tarkemmin sanottu, mutta evo:n testissä molemmat toimivat ihan hyvin kostealla radalla, eikä vetelystä mielestäni valitettu. Kun LSD:llä varustettu 265-heppainen Renault Mégane RS on kerran hemmetinmoinen ratapeli vakioautoksi, on ainakin siinä varmaan vielä varaa kasvattaa tehoja reilustikin ennen kuin alkaa radalla harmittaa.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

MMV

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 14.09.12 - klo:22:25
Focus RS:hän vetelee ihan reilusti. Radalla Astra varmaan veisi, mutta tuossa mainitsemassani katutestissä Focus vei voiton railakkaan räyhäkkäällä kokonaispaketilla (muistaakseni). Uusi Focus ST on "vain" 250-

Ykköskoppainen 2.0 RS Focus veteli, mutta kakkoskoppainen 2.5 RS Revoknucklella ei kyllä pahasti. Olin nimittäin ostamassa tuollaista vaimon autoksi (omaksi leluksi ;D) ja kävin autoa pariin kerran kokeilemassa. Suoralla asfalttipätkällä sai täysikaasukiihdytyksessä lähes ottaa kädet pois ratista ja vielä meni suoraan. Testattu ST on oikeastaan nopeahko perheauto ja odottelisin Fordilta vastausta RS:n suunnalta.

Kävin aikoinani ajamassa OPC Vectraa, kun se näytti paperilla kovalle pirssille. Auto oli kyllä sellainen keulanuija ettei aiheuttanut suurta halua ja tulikin sen jälkeen jätettyä OPC:t vähemmälle huomiolle.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: MMV - 15.09.12 - klo:06:59
Ykköskoppainen 2.0 RS Focus veteli, mutta kakkoskoppainen 2.5 RS Revoknucklella ei kyllä pahasti. Olin nimittäin ostamassa tuollaista vaimon autoksi (omaksi leluksi ;D) ja kävin autoa pariin kerran kokeilemassa. Suoralla asfalttipätkällä sai täysikaasukiihdytyksessä lähes ottaa kädet pois ratista ja vielä meni suoraan. Testattu ST on oikeastaan nopeahko perheauto ja odottelisin Fordilta vastausta RS:n suunnalta.

Kävin aikoinani ajamassa OPC Vectraa, kun se näytti paperilla kovalle pirssille. Auto oli kyllä sellainen keulanuija ettei aiheuttanut suurta halua ja tulikin sen jälkeen jätettyä OPC:t vähemmälle huomiolle.

Uuden OPC Astran pitäisi olla dynaamisesti ihan eri peli kuin vanha ja nimenomaan parempaan suuntaan. Mitä RS:n vetelyyn tulee, niin omakohtaista kokemusta ei ole, mutta tuossa evo:n testissä Astran vetelyä kuvattiin seuraavasti:

"I even like the torque-steer, which at least gives it some dynamic edge to make you appreciate that 276 bhp through two front wheels is still a challenge. And we're not talking original Focus RS pull-you-into-oncoming-traffic stuff here."

Olin siis autuaasti unohtanut tuon sanan "original" ja liitin tuon virheellisesti tähän uudempaan 2.5T-koneella varustettuun versioon. Pahoittelut erheestä. =)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

XUE

piti käydä ihmettelemässä Opel Mokkaa ja ihan positiivinen kuva jäi, onko muut jo ajaneet?
Kompakti, pikku citymaasturi kuitenkin sisältä yllättävänkin tilava. Kohtuu laadukkaan oloinen. Hyvät varusteet.
1.4t nelivedolla muuten loistava mutta itse jäin kaipaamaan automaattivaihteistoa (tulee siihen myöhemmin).

30te saa jo todella hyvillä varusteilla olevan setin, ei paha  ;)

Irmscherilta on jo ilmestyneet ekat tuning ehdotukset Mokasta, on ne pojat nopeita
VW Passat Sedan 1.4TSI DSG R-line vm2013

VW Passat Variant 1.8TSI DSG R-line vm2010
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6097.0

JarnoF

Olisiko tuosta perheautoksi Golf Variantin jälkeen vai onko tilaa merkittävästi vähemmän? Mahtuuko turmaistuimet ja neljän hengen viikonloppukamat? Muutaman vuoden päästä pääsee noiden lastenvaunujen kuskaamisesta niin voisi tuon farkun vaihtaa johonkin.

"Vaatimuksia": bensaturbo, automaagi, neliveto, maavaraa, mielummin alta 30kâ,¬, "sisäänajettu"...

tsiih

Tomitusaika on ainakin volkkarin luokkaa, työkaverini tilasi tuon nelivetona turbobensalla ja toukokuuhun meni luovutus.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Paha71

Tämän voisi varmaankin siirtää Opel-ketjuun...vai onko relevanttia pitää yllä omaa threadia "muun merkin" tietylle automallille..?  ::)  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

Cyclic Stig

^Kannatan. Muista merkeistä voinee keskustella niille perustetuissa merkkikohtaisissa topikeissa. Ei jokaiselle non-VAG mallille varmaan omaa topikkia tarvitse tehdä?
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Tonto

Itseänikin alkanut kyseinen peli kiinnostamaan, ajamassa en ole käynyt. Mietityttää merkkinä vaan tämä Opel onko laatu jo parantunut vanhemmista malleista ja onko tässä mitään jälleenmyyntiarvoa kun sitä myisi parin vuoden päästä.


tn62634

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 04.01.13 - klo:13:44
Mietityttää merkkinä vaan tämä Opel onko laatu jo parantunut vanhemmista malleista

Kai niissä jo jakopäät ja vaihteistot kestävät eivätkä kuluta tuhottomasti öljyäkään...

Tonto

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 04.01.13 - klo:18:17
Kai niissä jo jakopäät ja vaihteistot kestävät eivätkä kuluta tuhottomasti öljyäkään...

Yhtään öljysyöppöä autoa ei tässä enää haluttaisikaan... 05 vuotinen turbo astra alkoi viemään litran tuhannella kilsalla kun satatonnia meni mittarissa rikki.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Tonto - 04.01.13 - klo:13:44
Itseänikin alkanut kyseinen peli kiinnostamaan, ajamassa en ole käynyt. Mietityttää merkkinä vaan tämä Opel onko laatu jo parantunut vanhemmista malleista ja onko tässä mitään jälleenmyyntiarvoa kun sitä myisi parin vuoden päästä.

Tämä autohan on Koreassa suunniteltu ja valmistettu Chevrolet, jota on hieman muotoiltu Opel-tyyliin. Ja hyvän näköiseksi saatukin.
Volvo XC60 T8 Inscription

Mr.T

Muutaman kuukauden päästä tulee Chevrolet Trax joka on sama auto.
Mielenkiitoista nähdä maahantuojan hinnoittelu verrattuna Opel Mokkaan.
Skoda Yeti 1.4 TSI Experience-11

tommyt

Paperilla tuo Mokka on samankokoinen kuin tämä meikäläisen 2010 Leon. Siitä innostuneena kävin auton katsomassa ja petyin. Sisätilat ovat samaa luokkaa Corsan kanssa eli ei missään nimessä toimi perheautona. Tavaratilasta puolet oli välipohjan alla eli Opel vedättää edelleen tavaratilan litramäärissä aika pahasti. Tila on niin kapea ettei sinne mahdu varmaan golfbägi pelkillä rautamailoillakaan.

Kuskinpaikka ok, ainoastaan se häiritsi ettei 43-koon talvikenkä meinaa mahtua kaasupolkimelle mukavasti kun jarrupolkimen ja keskikonsolin väli on mitoitettu perinteiseen Opel-tyyliin. Muuten kaikinpuolin tyylikäs peli, varsinkin ruskeilla puolinahkapenkeillä.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 11.01.13 - klo:08:02
Paperilla tuo Mokka on samankokoinen kuin tämä meikäläisen 2010 Leon. Siitä innostuneena kävin auton katsomassa ja petyin. Sisätilat ovat samaa luokkaa Corsan kanssa eli ei missään nimessä toimi perheautona. Tavaratilasta puolet oli välipohjan alla eli Opel vedättää edelleen tavaratilan litramäärissä aika pahasti. Tila on niin kapea ettei sinne mahdu varmaan golfbägi pelkillä rautamailoillakaan.

Kuskinpaikka ok, ainoastaan se häiritsi ettei 43-koon talvikenkä meinaa mahtua kaasupolkimelle mukavasti kun jarrupolkimen ja keskikonsolin väli on mitoitettu perinteiseen Opel-tyyliin. Muuten kaikinpuolin tyylikäs peli, varsinkin ruskeilla puolinahkapenkeillä.

Se siitä sitte. ;D

Onko jollakulla täällä kokemusta Amperasta? Komea on sekin, mutta olisiko tästä(kään) perheautoksi? Plug-in ominaisuus vaatisi vain parkkiksen lämpötolpan kellon.... ööö... rikkoutumisen. ;)

tlindstr

Jokos täällä on jo joku pistänyt Mokan tilaukseen?

http://auto.fi.msn.com/uutiset/opel-mokkaa-vied%C3%A4%C3%A4n-k%C3%A4sist%C3%A4
Opel Mokkaa viedään käsistä
Opel on saanut katumaasturi-Mokastaan varsinaisen myyntimenestyksen.

Jo ennen kuin Opel Mokka oli edes esitelty Euroopassa, sitä oli tilattu yli 40 000 kappaletta. Nyt kun asiakkaat ovat päässeet tutustumaan autoon, myyntivauhti on jatkunut samalla hurjalla tasolla. Tällä hetkellä Opelilla on koossa jo pitkälti yli 60 000 Mokka-tilausta.

Suomessa Opel Mokka on saanut samanlaisen vastaanoton. Vaikka sen myynti on vasta käynnistymässä, yli kaksisataa asiakasta on valinnut uutuuden omaksi autokseen. Lisäksi jälleenmyyjät ovat tilanneet tähän mennessä toistatuhatta autoa, jotta heillä olisi riittävästi autoja tänä viikonloppuna virallisesti alkavaan myyntiin.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

ekiX

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 11.01.13 - klo:11:20
Jokos täällä on jo joku pistänyt Mokan tilaukseen?
Jo. Tänään meni tilaukseen Mokka Cosmo 1.4T 4*4 Snow Flake White +Business paketti. Lisäksi talvirenkaat ja moottorinlämmitin sisäpistokkeella. Toimitus luvattiin huhtikuulle (oli liikkeen tilaama).

tommyt

Jos maahantuoja tilaa Mokkaa paljon varastoon niin kesällä on luvassa hyviä tarjouksia. Astrojakin on jouduttu kaupustelemaan erilaisten lisukkeiden kanssa vähän väliä.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Paha71

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 11.01.13 - klo:18:46Astrojakin on jouduttu kaupustelemaan erilaisten lisukkeiden kanssa vähän väliä.

:o

Kerropa esimerkkejä, alkoi näet kiinnostaa...  :)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

exari

täytyypi mennä huomenissa katsomaan moccaa, hinta on sen verran kiinnostava...tosin toi kenkäongelma voi tulla (46) työauto pujoo partnerin ajaminen oli hyvin hankalaa saman asian takia.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 11.01.13 - klo:18:46
Jos maahantuoja tilaa Mokkaa paljon varastoon niin kesällä on luvassa hyviä tarjouksia. Astrojakin on jouduttu kaupustelemaan erilaisten lisukkeiden kanssa vähän väliä.

Sattuneesta syystä Astrojen lisuketarjontaa on tullut seurattua..  ;)
Samanlaisia täkyjä kuin monella muullakin merkillä. Oli joku Summer Edition, jolla vauhditettiin pre-fl:n loppumyyntiä, If:n vakuutustarjoukset, rahoitustarjouksia, bensasetelit.. 
Ei mitään mullistavaa.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy