Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 07.08.11 - klo:17:25
Ja päivävalotkin siitä löytyy, kuten myös pakolliset ABS:tkin ja airbagit?

Eihän näitä nytkään ole edes kaikissa uusissa autoissa, ainakaan päivävaloja ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.08.11 - klo:11:17
Voihan se silti olla kilvissä ja rekisteröity jo silloin uutena. Ja vaikkei olisikaan niin millainenhan siihen aikaan oli tuo verokäytäntö, maksettiinko vero vasta rekisteröidessä vai jo maahantuonnin yhteydessä?

Ennen EU-jäsenyyttä autoverolla ja rekisteröinnillä ei ollut yhteyttä. Autovero maksettiin satamassa, kun auto ylitti ns. tullirajan. Autosatamat olivat vapaasatamia eli tulliraja oli siinä satama-alueen portilla. Autoliikkeiden omissa varastoissa seisovista autoista oli verot jo maksettu, päinvastoin kuin nykyään.

Calibran kohdalla täytyy tietysti muistaa kyseessä olevan (mahdollisesti) aito S*U*O*M*I -auto eli made in Uusikaupunki. Se lisää tuon yksilön tunnearvoa reilusti.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.08.11 - klo:20:04
Eihän näitä nytkään ole edes kaikissa uusissa autoissa, ainakaan päivävaloja ::)

Taitaapi olla ihan EU-pakollinen nykyään jokaiseen uuteen automalliin. Siis uusi auto ei ole sama asia kuin uusi automalli. Onko tuo Calibra sitten kumpi, jaa-a. Periaatteessa wanha malli, mutta eikös tuon tuotanto lakkautettu jo jokunen vuosi sitten. Onko uudelleen käynnistetty wanhan mallin autotuotanto pelkästään uusi auto vai onko kyseessä uusi automalli ??? Eikös jopa noita joitain wanhoja Brittejä nykyään tehdä uus-tuotantona, wanhoilla piirrustuksilla mutta nykyaikaisemmalla tekniikalla. Taisipa jossain Top Gearin jaksossa aika hiljattain olla yhden tuollaisen koeajokin 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Urlaub

Ne brittihärpäkkeet ovat yksittäishyvksyttyjä autoja. Sivistyneissä EU-maissa on sellainenkin mahdollisuus saada jokin eksoottisempi auto kilpiin, kuten vaikka naftaliinissa säilötty Ooppeli.

Suomi ei sen sijaan tunnusta sellaista mahdollisuutta ja brittihärpäkkeen kilpiin saaminen on kutakuinkin mahdotonta. Suomessa vaaditan koko autolta EU-tyyppihyväksyntää.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.08.11 - klo:20:48
Suomi ei sen sijaan tunnusta sellaista mahdollisuutta ja brittihärpäkkeen kilpiin saaminen on kutakuinkin mahdotonta. Suomessa vaaditan koko autolta EU-tyyppihyväksyntää.

Muuttoautona voisi olla mahdollista? Silloinhan saa aikalailla vapauksia mm. valojen suhteen, joten ehkäpä tuollainenkin voisi lipsahtaa kilpiin :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: POSSU - 07.08.11 - klo:10:05
mutta jostain syystä 140hv. version suoritusarvot ovat huonommat kuin vastaavassa golfissa 122 hv pannulla?

Muistaakseni Astra on vastaavaa Golfia n. 100 kg painavampi. Lisäksi Opelin turbomottienkin alavääntö on käsittääkseni ohuempaa kuin VW:n koneissa, mikä painoon yhdistettynä tekee menosta laiskempaa kunnes päästään alueelle.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

terminator

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.08.11 - klo:12:40
Muistaakseni Astra on vastaavaa Golfia n. 100 kg painavampi. Lisäksi Opelin turbomottienkin alavääntö on käsittääkseni ohuempaa kuin VW:n koneissa, mikä painoon yhdistettynä tekee menosta laiskempaa kunnes päästään alueelle.

jep.massaa löytyy 1550 kiloo meikäläisen astrasta (Astra, Sport 1.6 Turbo )
alavääntö himpan kesympi ku ex kaksoisahdetussa golffissa.
mahtava kärry tienpäällä :D
nätti sisältä ja päältä ;D

Tommi13

Opel Amperan törmäystestit!


http://www.automerkit.fi/turvallisuus/testit/artikkelit/toermaeystesti-opel-ampera-2011.html?SC=1
News List 0-4
Törmäystesti Opel Ampera (2011)

Kirjoitettu 25.08.2011 12:06 Euro NCAP
Luokat: Turvallisuus
Törmäystesti Opel Ampera (2011)



Opel Amperan varusteluun kuuluvat kuljettajan ja etumatkustajan kaksivaiheiset etuturvatyynyt, päätä suojaava turvaverho ja sivuturvatyynyt sekä kuljettajan polviturvatyyny. Kuljettajan ja etumatkustajan turvavöissä on esikiristimet sekä voimanrajoittimet. Takaistuimen reunapaikoilla on Isofix-kiinnikkeet lastenistuimia varten. Opel Ampera sai tulokseksi 5 tähteä.

Aikuismatkustajien suoja 30 pistettä (85 %)
Lasten suoja 38 pistettä (78 %)
Jalankulkijatörmäys 15 pistettä (41 %)
Turvavarusteet 6 pistettä (86 %)

Aikuismatkustajien suoja

Amperan matkustamon rakenteet säilyttivät etutörmäyksessä hyvin muotonsa. Vakiovarusteena olevat kuljettajan ja etumatkustajan turvatyynyt suojasivat hyvin polvia, reisiä ja lonkkia. Kojelaudan rakenteet aiheuttivat kuitenkin loukkaantumisriskin erikokoisille ja eri asennoissa istuville henkilöille. Ampera sai täydet pisteet sivutörmäyksessä antamastaan suojasta. Myös sivutörmäystä voimakkaammassa pylvästestissä Ampera sai täydet pisteet, ensimmäisenä Euro NCAPin testaamana autona, antamalla hyvän suojan kaikille vartalon osille. Istuin ja pääntuki antoivat vain vähäisen suojan peräänajoa seuraavaa piiskaheilahdusta vastaan. Auton sähköturvallisuus tarkistettiin jokaisen testin jälkeen, eikä ongelmia havaittu.

Lasten suoja

Kasvot menosuuntaan istuneen 3-vuotiasta simuloivan nuken pään liike ei ollut liiallista etutörmäystestissä. Sivutörmäystestissä sekä 3-vuotiasta että 1,5-vuotiasta lasta simuloivat nuket pysyivät hyvin paikoillaan turvaistuimissaan. Etumatkustajan turvatyyny voidaan kytkeä pois, jolloin istuimella voidaan käyttää selkä menosuuntaan asennettavaa lastenistuinta. Kuljettajan saama tieto turvatyynyn tilasta ei ole täysin selvä. Pysyvästi kiinnitetty varoitus varoittaa turvaistuimen käytöstä etuistuimella ilman turvatyynyn pois kytkemistä.

Jalankulkijatörmäys

Puskuri antoi hyvän suojan jalankulkijan jaloille. Konepeitto antoi hyvän suojan lapsen pään todennäköisissä iskeytymiskohdissa, mutta suojasi valtaosin huonosti aikuisen pään iskeytymiskohdissa. Konepeiton etureuna ei saanut yhtään pistettä.

Turvavarusteet

Elektroninen ajonvakautusjärjestelmä on vakiovarusteena Amperassa. Kaikkien paikkojen turvavyömuistuttimet ovat vakiovarusteita.

Katso lisätiedot ja videoleikkeet osoitteesta euroncap.com

Lähde: Euro NCAP ja Autoliitto



Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

repe59

Kävinpä viikolla koeajamassa astra farkun 1,4 bensaturbolla, nätti päältä ja sisältä, takatilat huonohkot. Suoraan meni, mutta nopeissa väistöissä oudon hutjakka, muistui mieleen muutaman vuoden takainen pettymykseni primeraan. Ocu menee siihen nähden kuin juna.Moottori vaikutti hyvältä, melko aikaisin kelpuutti kuutosvaihteen, sillä sitten matka jatkui. No eipä ole oikeasti taida olla ocun seuraaja, minulle. ;)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

VAG!

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo

200hv & 400Nm & 4,9l

Jokohan VAG:n pitäisi kohta alkaa tekee jotain 2.0 TDI rintamalla ::) Väännöt tosin saisi varmaan helposti ylös, jos DSG:t kestäisi...

chr

Hmm, tuohon neliveto ja automaatti, niin siitä tulee ihan houkutteleva paketti jos hinta pysyy tiukkana.

Kapa

LainaaOpel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo

200hv & 400Nm & 4,9l
Joo ja kuulemma alle 9 sekkan sataseen? Ja jos tuo lahna kykenee tuohon kulutukseen, niin sitten ei ole maailmassa mitään huolta saastumisesta.

finnman

Jos autossa on 200hv ja 400nm pitäisi kiihtyvyyden olla vähintäään 8 sekan pintaan? Nyt 170hv Suberb kiihtyy 9 sekunnissa ja ei tarvita tuplaturboja :o Mersulla on 204hv diesel ja kiihtyvyys on jotain muuta jopa isossa E-sarjassa, kuin mitä Opel tarjoaa... Ja 5-sarjan 520d (184hv) menee alle yhdeksän. Mihin noinkin suuri teho+vääntö hukkuu, kysyn vaan?

VAG!

Lainaus käyttäjältä: finnman - 16.12.11 - klo:10:35
Mihin noinkin suuri teho+vääntö hukkuu, kysyn vaan?

Insignian perisynti on valtava massa ja vanha öljyvispilä. Veikkaisin, että tuo karvan alle yhdeksän sekuntia on juurikin automaatille.

vee50

Insignia Cross Four, rahat pois jokaisesta genrestä.




MOP

Eikös tuon ^ idea ole korotettu maavara? Nyt tuossa on 19" vanteet 35 profiilisilla renkailla ja maavara 10 cm.

Vuoden 2012 turhake.

JeanC

Lainaus käyttäjältä: MOP - 31.12.11 - klo:12:46
Eikös tuon ^ idea ole korotettu maavara? Nyt tuossa on 19" vanteet 35 profiilisilla renkailla ja maavara 10 cm.

Vuoden 2012 turhake.
Taitaapi olla 20" vanteet  ;D

TBA

Lainaus käyttäjältä: finnman - 16.12.11 - klo:10:35
Jos autossa on 200hv ja 400nm pitäisi kiihtyvyyden olla vähintäään 8 sekan pintaan? Nyt 170hv Suberb kiihtyy 9 sekunnissa ja ei tarvita tuplaturboja :o Mersulla on 204hv diesel ja kiihtyvyys on jotain muuta jopa isossa E-sarjassa, kuin mitä Opel tarjoaa... Ja 5-sarjan 520d (184hv) menee alle yhdeksän. Mihin noinkin suuri teho+vääntö hukkuu, kysyn vaan?

Teho ja vääntö on mitattu vakiokierroksilla. Kiihdytettäessä 0-100km/h moottorin teho nostetaan tyhjäkäynnistä maksimitehoon. Se kuinka nopeasti teho nousee, vaikuttaa kiihdytysaikaan. Mitä enemmän ahtopainetta tarvitaan , sen suurempi turbo tarvitaan ja sen kauemmin tehon nousu kestää. Turbon sovitus Opelissa ei ole optimoitu parhaan kiihdytysajan saamiseksi.

JoJio

Vaikka opelit ei oo mitenkää hätäsiä kiihtymään. Niin veikkaampa et tuo "vanhaloota" on kestävämpi kuin dsg....

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.12.11 - klo:10:45
Insignian perisynti on valtava massa ja vanha öljyvispilä. Veikkaisin, että tuo karvan alle yhdeksän sekuntia on juurikin automaatille.


Se kiihtyvyys 0-50kmh on huono ja sen jälkeen mennään paremmin. Johtuu pääasiassa varmaan laatikosta. 
"All 4 The Driver"

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: MOP - 31.12.11 - klo:12:46
Eikös tuon ^ idea ole korotettu maavara? Nyt tuossa on 19" vanteet 35 profiilisilla renkailla ja maavara 10 cm.

Vuoden 2012 turhake.

Maavara on myyjän mukaan säädettävä. Joten mainoskuviin toki matalin vaihtoehto.
"All 4 The Driver"

Cyclic Stig

Tämän artikkelin mukaan nuo kuvat on viripajan sarjasta. Todennäköisesti siis myös madallettuja originaaliin verrattuna.

skk

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 31.12.11 - klo:23:44
Vaikka opelit ei oo mitenkää hätäsiä kiihtymään. Niin veikkaampa et tuo "vanhaloota" on kestävämpi kuin dsg....

En sijoittaisi kovin paljon tähän hevoseen... terv. nimim. pari opelin automaattilaatikkoa <80tkm:iin hajottanut  ;D

M1kke

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2012013115129898_at.shtml

Tuon kyseisen auton näin livenä jokunen päivä sitten ja näytti ihan hyvältä lukuunottamatta liian suuria vanteita jotka nostivat maavaran turhan korkeaksi. Aika kova kulutus ollut tuossa testissä..


Reneto

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 31.01.12 - klo:21:42
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2012013115129898_at.shtml

Tuon kyseisen auton näin livenä jokunen päivä sitten ja näytti ihan hyvältä lukuunottamatta liian suuria vanteita jotka nostivat maavaran turhan korkeaksi. Aika kova kulutus ollut tuossa testissä..



Noita uusia GTC:itä ei taida olla vielä ihailtavana kaikilla jälleenmyyjillä. Nettiautosta löytyy muutama.. nam  :-*
20" vanteet ei mielestäni kaunista autoa pätkääkään. 18" on ihan passeli koko.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

VAG!

#205
Jos nyt lähdetään liikkeelle tällä uutisella ja samalla muistellaan Astran puolikatastrofaalista TM:n 60tkm käyttötestiä, niin pakosta tulee mieleen, että onko tuotannon säästöt vedetty jo liian tiukalle? Onko pakosta jo jouduttu säästämään liikaa ja laatu on ihan oikeasti kuraa?

VAG!

Tässä vielä sen Astran vikalista rajusti tiivistettynä:



Tästä puuttuu ainakin ilmastointilaitteen hajoaminen, se kun hajosi vasta testin loppumetreillä ja sitä ei ehditty korjaamaan, kun tarvittavia osia ei huollosta löytynyt. Ja testin jälkeen kävi ilmi, että turbossa oli halkeama.

TeBsu

Mut jos nuo kaikki on takuuseen menny, niin mitäs tuosta? Toki opel on tänäpäivänä niin pihalle hinnoiteltu, että ainut syy miksi itse ostaisin moisen, on se että ei tarvii lisälämmittimiä talvella ajellessa, tarkenee nissä ainakin todella hyvin ilman viimasuojia. Voikun tulisi vagitkin samalla lailla lämpimiksi  :)
lord of the rings

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Qyy - 17.02.12 - klo:12:29
Mut jos nuo kaikki on takuuseen menny, niin mitäs tuosta?

Ei kai siinä mitään, jos vaihtaa autoa takuuajan puitteissa, eikä ole niin nuukaa korjaamopäivien kertymiselle.

Keskimääräistä uuden auton ostajaa tuollainen kyrsinee oikein urakalla.

jf

Lainaus käyttäjältä: Qyy - 17.02.12 - klo:12:29
Mut jos nuo kaikki on takuuseen menny, niin mitäs tuosta?
Jokainen korjaus keikka vie aikaa. Itse ainakin Audin kanssa kypsyin nimenomaan siihen turhaan juoksemiseen siellä huollossa. Auto on ajamista varten, en huoltamista...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy