Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 01.08.11 - klo:21:56
Miksi oltaisi, kun testerin piuhan kiinnittäminen riittää. Jos testeri ei anna vikakoodeja, niin vikoja ei ole! On vain ominaisuuksia ja ikäviä asiakkaita..

Valitettavasti joudun kuittaamaan tämän niiiin paikkansa pitäväksi Metro-Auto Vantaan kohdalla ettei tosikaan :-\ Kyseessä siis H-koppainen Astra liisari ja testeri kun sanoo jotta ei vikoja niin... Kuitenkin ko. yksilölle esim. disu maistuu reippaasti toista litraa enempi sadalle kuin tehdas ilmoittaa ja huollossa vain nostellaan käsiä jotta voi voi. Tehtaan ilmoittamaan 119g päästöihin tuolla yksilöllä ei siis päästä, ei niin mitenkään = leasing-aikana polttoainekulut ovat selvästi arvoitua suuremmat. Tuon jos olisin tiennyt jo autoa valitessa, olisi kisan varmaan voittanut nyt 2. jäänyt Octavia Elegance, sen verran tasaväkinen kisa noiden välillä kuitenkin käytiin :-\

Niin ja Metro-Auto Vantaan palvelusta nyt puhumattakaan! Edeltä soitin ja sovittiin huoltoaika, huollon aikaisine vara-autoineen (kuuluu leasing-sopimukseen) yms. mutta ei. Autoa huoltoon viedessä vara-autoa ei sitten mistään löytynytkään, ei ennen kuin suureen ääneen mesosin jotta tähän liikkeeseen ei autoni enää huoltoon tule ja perutaan se nykyinenkin huoltoaika! Kiire asiakkaan luokse kuitenkin jo painoi päälle ja aamuruuhkassa kun joutuu ajelemaan niin... No lopulta liikkeestä kuitenkin irtosi "koeajoon" paku, jolla sain itseni ja romppeeni rontattua, mutta kyllä oli niin tasan tarkkaan eka & vika kerta kun tuolla Astraani huollatan! >:(

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 02.08.11 - klo:07:32
Superbin kohdalla nähtiin sekin ihme.
Niin nähtiin, vaan niin on nähty tälläkin foorumilla ;) Niitä yksiä harvinaisia tapauksia (poikkeus vahvistaa säännön? ;D).

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.08.11 - klo:21:45
mol: Astran kiihtyvyys 0-100 kmh oli TM:ssä 14,5 sek.

Tämä siis 15 000 km:n kohdalla. Testin lopussa lukema oli 10,5 s, vaikka moottoria ei käsittääkseni missään vaiheessa korjattu.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Reneto

#153
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.08.11 - klo:21:45
mol: Astran kiihtyvyys 0-100 kmh oli TM:ssä 14,5 sek.
Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 02.08.11 - klo:13:50
Tämä siis 15 000 km:n kohdalla. Testin lopussa lukema oli 10,5 s, vaikka moottoria ei käsittääkseni missään vaiheessa korjattu.

Nyt on läpyskä kädessä, ja tuo kiihtyvyys 0-100 15 000 km:n kohdalla oli 13,4 sek. Selkeätä parannusta testin lopussa ei selitetä jutussa mitenkään.

edit: itse asiassa yhteenvedossa todetaan, että loppumittauksessa kiihdytysajat heikkenivät muutaman vedon jälkeen, eli vika jäi todellakin korjaamatta.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

RoccoScientist

Tosiaan. Tuo 14,5 s on kiihtyvyys 0-120 km/h testin lopussa. Vielä 15 tkm:n kohdalla tuo väli vei 19,6 s, mikä on aika huomattavasti heikommin. Väli 0-400 m sujui ajoilla 18,8 s loppunopeudella 118 km/h (15 tkm) ja 17,3 s loppunopeudella 131 km/h (60 tkm) ja tähän voi verrokkilaitteeksi laittaa vaikka JouniN:n Seat Ibiza SC 1.2:n, joka vetää matkan 0-402 m ajassa 18,472 s loppunopeudella 111 km/h. Kiihdytyksen alkupuoli on siis ilmeisesti sujunut Astralla aikaisemmassa testissä todella tahmeasti.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Markku J

Minun virheeni - sorry. Luin turhan hätäisesti tuota kiihtyvyyskäppyrää TM:stä. Iso ero oli 15 tkm ja 60 tkm tuloksilla. 10,5 sek alkaa olla jo kohtalaisen hyvin arkiajoon riitävä arvo, jos myös alakierrosten sitkeys olisi kunnossa.

eGetin

Vaan ei kannata hirveästi kisailla punaisessa aallossa - viimeistään kolmansissa valoissa häviät armottomasti :)

JoJio

Ihmettelinkin Markun antamaa arvoa. Kun oma vanha vaparikin menee ton alle  ;D Mut aiheeseen, jotenkin tuntuu että opel on askeleen jäljessä taas kerran esim Golffiin verrattanu. Taas insignia on hinnoteltu yläkanttiin. pitäs jostakin saada toi tm:n testi luettua  ;D

audioman

#158
Minäkin luin tuon TM:n testin. Vähän käy sääliksi Opelin maahantuojaa sen takia, että toimiva huolto olisi tehnyt käyttötestikokemuksista ja arviosta paljon paremmat.

Valitettavasti joudun toteamaan, että minulla on ko. huollosta myös Skodan kohdalla aivan yhtä huonoja kokemuksia kuin TM:llä ja nimimerkki HiTecci:llä Opelin kohdalla. Pienikin vika takuuaikana on vaatinut kaksi käyntiä tai auton seisottamisen huollossa useita päiviä varaosaa odottamassa huolimatta siitä, että vika tai jopa vioittunut osa on kuvattu tarkasti huollon ajanvarauksen yhteydessä. Sijaisautoa ei ole annettu takuukorjausten ajaksi huolimatta siitä, että auton seisokki on johtunut huoltoliikkeestä (varaosien puute). Nettisivujen kautta jätettyihin kysymyksiin ja palautteisiin ei ole vastattu. Kokemusten takia duunipaikassani on luovuttu ko. yhtiön palveluiden käytöstä työsuhdeautojen hankinnassa ja huollossa.  


 
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 02.08.11 - klo:23:21
pitäs jostakin saada toi tm:n testi luettua  ;D
Jos ei muuta niin varmaan jokaiseen Suomen kirjastoon tulee TM "lehtisaliin" luettavaksi. Löytynee sinuakin lähimmästä kirjastosta.  :)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: audioman - 02.08.11 - klo:23:47
Valitettavasti joudun toteamaan, että minulla on ko. huollosta myös Skodan kohdalla aivan yhtä huonoja kokemuksia kuin TM:llä ja nimimerkki HiTecci:llä Opelin kohdalla.

Niin no juu, eikös tuo Metro-Auto Vantaa (tai Hki Tikkurila jos ihan tarkalleen otetaan) edustane myös Skodaa ::)

Kun taas ihan vastakkaisia, äärettömän positiivisia huolto-kokemuksia itseltäni löytyy tuosta about 1km tuosta Metro-Autosta länteen, ME-Auto. Se mikä puhelimessa sovittiin pitää ja annettu hinta-arviokin yleensä jopa alitetaan. Jos hommat huollossa onkin yllättäen seis heidän vuokseen tai tilattu varaosa ei olekaan saapunut ajoissa, vara-auto tipahtaa kuin manulle illallinen. Ja tarpeen tullen he jopa kuskaavat noita huollettavia autojaan eri toimipisteidensä välille omaan piikkiinsä jotta hommat sujuisivat asiakkaalle mahdollisimman mutkatomasti :) Tosin nyt on pienoinen pelko perseessä jotta Automaa-kaupan myötä tuonkin firman taso romahtaa sille Automaan niin tyypilliselle paskaa-käteen -tasolle ettei tosikaan, sillä sitä nimenomaan tuolta Automaasta on itselleni jaettu jo 11v Peugeot-kokemuksella :-\

Vuodatus nyt meni hieman OffTopic, mutta edes osittain aiheeseen palatakseni pitääpä ensi kerralla koklata joskos Magneetissa sujuisi tuo Astrankin huolto jo paremmin 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

audioman

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 03.08.11 - klo:08:34
Niin no juu, eikös tuo Metro-Auto Vantaa (tai Hki Tikkurila jos ihan tarkalleen otetaan) edustane myös Skodaa ::)
Minun ikävät kokemukseni ovat Metro-Auto Viikistä, missä TM:kin oli asioinut. Mutta on Opelilla ja Skodalla muitakin jälleenmyyjiä ja huoltoja, josko niissä saisi asiallisempaa palvelua.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: audioman - 03.08.11 - klo:20:08
Minun ikävät kokemukseni ovat Metro-Auto Viikistä

No Viikistä tuo oma Opel tuli hommattua ja myynti-puolella vaikutti olevan ainakin yksi erittäinkin osaavan tuntuinen kaveri :) Mutta jos huolto kerran on yhtä "asiantuntevaa" kuin Tikkurilassa, niin... :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: audioman - 02.08.11 - klo:23:47
Minäkin luin tuon TM:n testin. Vähän käy sääliksi Opelin maahantuojaa sen takia, että toimiva huolto olisi tehnyt käyttötestikokemuksista ja arviosta paljon paremmat.

Ã,,lä nyt vaan yhtään enempää sääli Ooppelin maahantuojaa.  :P

Aivan yhtä vähän se sääli kestotestiauton ja kaikkien muidenkin Opeliskien omistajia.

Kaikista omistamistani autoista Opelin maahantuoja on jäänyt kaikkein etäisimmäksi. Ooppelillahan ei ole kaiketi koskaan ollut edes mitään asiakaslehdykkää, jolla maahantuoja tulisi edes hitusen merkillä ajavien keskuuteen.

wtf

Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

gloter

Ocf:n puolella tästä autosta ja sitä myyvästä firmasta on ollut juttua. Jonkin sortin merkkiharrastaja.
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 04.08.11 - klo:10:51
Ooppelillahan ei ole kaiketi koskaan ollut edes mitään asiakaslehdykkää, jolla maahantuoja tulisi edes hitusen merkillä ajavien keskuuteen.
Kyllä itse ainakin muistan saaneeni lehtiä kun Omegalla kurvailin. Siitä on jo sen verran aikaa että ihan satavarmana en pysty sanomaan. Yleisesti ottaen Opelit ovat mainettaan parempia ja varsinkin käytetyistä voi tehdä hyviä löytöjä sopuhintaan mutta sitten ne kannattaa kyllä myös ajaa loppuun. Muotoilullisesti Opelit ovat menneet eteenpäin ja moottorivaihtoehdotkin mukavasti kehittyneet, mutta...vielä on eräisiinkin kilpailijoihin matkaa. 90-luvun puolivälin jälkeen laatukin alkoi kohenemaan (paitsi ekat B-Vectrat) ja esim. G-Astra on hyvä vaihtoehto Golfille. Uutena en ehkä ostaisi mutta vaikkapa alle 10 000 â,¬ budjetilla kakkosautoa etsiessäni pitäisin tämän merkin mielessäni.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: wtf - 07.08.11 - klo:07:40
Yksilö!

:o Sopii toivoa että ilmoitettu rekkari tosiaan pitää paikkansa! Meinaan jos tuo nyt pitäisi ensirekisteröidä liikenteeseen, tulkittaisiin sitä uutena ajoneuvoja = sen tulee täyttää nykyisen uuden ajoneuvon määräykset ja tuo voi olla "hieman" haasteellista vm -92 vehjekselle :-\ Tai saisihan siitä silti vielä rata-leikkikalun tai olohuoneen koriste-esineen ;D

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

POSSU

Kävin itsekkiin mooppeleita katsomassa magneetissa, ainakin paljon pirteämpi/nykyaikaisemman oloinen sisusta. Hetken jo funtsailin varkku astraa---todella hyvä varustetaso jo sport versioissa-mutta jostain syystä 140hv. version suoritusarvot ovat huonommat kuin vastaavassa golfissa 122 hv pannulla?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 07.08.11 - klo:09:33
:o Sopii toivoa että ilmoitettu rekkari tosiaan pitää paikkansa!

LET-204=Saab 99 ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

gloter

"Rekkari" viitannee konetyyppiin, kuvassahan ei näkynyt kilpiä autossa.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: gloter - 07.08.11 - klo:10:24
"Rekkari" viitannee konetyyppiin, kuvassahan ei näkynyt kilpiä autossa.

Jeps, kun tuo rekkari kuuluu tosiaan Saabille:

Merkki: SAAB
Malli: 99 GL-CM/2470 560603
Sylinteritilavuus: 1980
Käyttöönottovuosi: 1982

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: gloter - 07.08.11 - klo:10:24
"Rekkari" viitannee konetyyppiin, kuvassahan ei näkynyt kilpiä autossa.

No näin vähän itsekin aavistelin = ensirekisteröinti (autoveroseuraamuksineen) lienee edessä jos tuota koskaan tieliikenteeseen haluaa, harmi :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

eGetin

Lainaus käyttäjältä: wtf - 07.08.11 - klo:07:40
Yksilö!

http://www.nettiauto.com/opel/calibra/2577805
Onkohan tämä juuri se mikä oli pidetty seisomassa autoliikkeessä(?) ikuisuuden? Oli muistaakseni lehdissäkin joskus.

JoJio

On tää se. Kilometrit täysin paikkaasan pitävät.. Satun tietämään auton omistajan  ;)

eGetin

Jep, eiköhän tuo kilsalukema näy jo maalipinnasta ja sisustan kunnosta ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 07.08.11 - klo:10:37
No näin vähän itsekin aavistelin = ensirekisteröinti (autoveroseuraamuksineen) lienee edessä jos tuota koskaan tieliikenteeseen haluaa, harmi :-\

Voihan se silti olla kilvissä ja rekisteröity jo silloin uutena. Ja vaikkei olisikaan niin millainenhan siihen aikaan oli tuo verokäytäntö, maksettiinko vero vasta rekisteröidessä vai jo maahantuonnin yhteydessä?

JoJio kun tietää omistajan niin osannee valottaa onko auto klivissä?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

jni

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.08.11 - klo:11:17
Voihan se silti olla kilvissä ja rekisteröity jo silloin uutena. Ja vaikkei olisikaan niin millainenhan siihen aikaan oli tuo verokäytäntö, maksettiinko vero vasta rekisteröidessä vai jo maahantuonnin yhteydessä?

JoJio kun tietää omistajan niin osannee valottaa onko auto klivissä?

Eikös tuohon aikaan vero maksettu maahantuonnin yhteydessä? Tuolloinhan juurikin Opeleihin tuli vakiovarusteradiot erikseen ja ne kiinnitettiin paikalleen vasta Suomessa, jottei radioista mennyt autoveroa (130%?). Muissa autoissa ei tainnut vielä radioita olla vakivarusteena.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.08.11 - klo:11:17
maksettiinko vero vasta rekisteröidessä vai jo maahantuonnin yhteydessä?

Verot on aina maksettu Suomeen ensirekisteröinnin yhteydessä, oli kyseessä uusi tahi käytetty ajoneuvo. Tämä mahdolllistaa verottomien ajoneuvojen kilpatoiminnan radalla ja enduroilla ns. punakilpisyys esim. Päitsiä varten 8)

Mutta siis vaikka tuosta ei veroseuraamuksia tulisikaan, niin milläs ilveellä saat sen nykyisiin Euro-päästönormeihin? Ja päivävalotkin siitä löytyy, kuten myös pakolliset ABS:tkin ja airbagit? Odotat pari vuotta ja ESC:kin pitää jo olla vakkarina. Jne, jne, jne... Eli todellakin sopii toivoa että auto on jo kertaalleen rekisteröity edes jossain, sillä muuten se on mission impossible :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

JoJio

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 07.08.11 - klo:11:17
Voihan se silti olla kilvissä ja rekisteröity jo silloin uutena. Ja vaikkei olisikaan niin millainenhan siihen aikaan oli tuo verokäytäntö, maksettiinko vero vasta rekisteröidessä vai jo maahantuonnin yhteydessä?

JoJio kun tietää omistajan niin osannee valottaa onko auto klivissä?

Jos en väärin muista, auto ei ole rekisterissä tällä hetkellä. Mutta myydään rekisteröitynä.... Joskus hinta oli rekisteröitynä 20000e. Mikä ei loppupeleissä ees paha uudesta nelivetosportista.  :-*

tommyt

Letkut, tiivisteet ja elektroniikka on 19v vanhaa eli saattaa vaatia hieman huolenpitoa ennen kuin uskaltaa lähteä pidemmille reissuille. Calibra on hieno mutta ei kyllä 20tâ,¬ arvoinen meikäläisen silmissä.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy