Opel

Aloittaja Paha71, 20.12.09 - klo:18:39

« edellinen - seuraava »

Ktk

Tuo on ollut aikanaan kohtuu hurja laite. Jostain oudosta syystä herättää lievää omistamisenhalua. Ei voi käsittää.

tommyt

Tuli koeajettua 1.4T farkku Astra automaattina ja jostain kumman syystä odotin autolta enemmän. Kyllähän se kulki mutta pienikin liikahdus kaasupolkimessa aiheutti vaihdon pienemmälle nykäisyn kera ja kadunkulmissa taisi vaihtaa aina peräti ykköselle asti ja aijai sitä moottorin "huutoa". Ohjaus oli ihan tunnoton keskialueella ja suunta muuttui melkein ajatuksen voimalla eli tosi rauhaton peli suoralla tiellä. Sitten kun pääsi 120km/h vauhtiin niin ohjaus rauhoittui ja meno oli leppoisampaa, tosin sitten olin jo varmaan tottunutkin siihen ohjaukseen ja osasin pitää kädet liikkumattomina. Suurin miinus tuli kuitenkin onnettomista sivupeileistä jotka ovat aivan liian kolmionmuotoiset. Ohitettavaa autoa ei nähnyt ollenkaan vaan jossain vaiheessa sen näki sitten taustapeilistä.

Alusta toimi hyvin, melu pysyi hyvin aisoissa (poislukien kiihdytykset) mutta kuitenkaan ei tullut hirveää hinkua siirtyä takaisin Opel-kuskiksi. Itseasiassa tuntui ihan hyvältä lähteä Corollalla jatkamaan matkaa ja jäädä odottelemaan sitä OcuIII mallia.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

terminator

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 27.06.11 - klo:15:49
Tuli koeajettua 1.4T farkku Astra automaattina ja jostain kumman syystä odotin autolta enemmän. Kyllähän se kulki mutta pienikin liikahdus kaasupolkimessa aiheutti vaihdon pienemmälle nykäisyn kera ja kadunkulmissa taisi vaihtaa aina peräti ykköselle asti ja aijai sitä moottorin "huutoa". Ohjaus oli ihan tunnoton keskialueella ja suunta muuttui melkein ajatuksen voimalla eli tosi rauhaton peli suoralla tiellä. Sitten kun pääsi 120km/h vauhtiin niin ohjaus rauhoittui ja meno oli leppoisampaa, tosin sitten olin jo varmaan tottunutkin siihen ohjaukseen ja osasin pitää kädet liikkumattomina. Suurin miinus tuli kuitenkin onnettomista sivupeileistä jotka ovat aivan liian kolmionmuotoiset. Ohitettavaa autoa ei nähnyt ollenkaan vaan jossain vaiheessa sen näki sitten taustapeilistä.

Alusta toimi hyvin, melu pysyi hyvin aisoissa (poislukien kiihdytykset) mutta kuitenkaan ei tullut hirveää hinkua siirtyä takaisin Opel-kuskiksi. Itseasiassa tuntui ihan hyvältä lähteä Corollalla jatkamaan matkaa ja jäädä odottelemaan sitä OcuIII mallia.

" gorollalla jatkamaan matkaa" ehkäpä vuoden paras vitsi ;D
viime talvena kävin ajamassa corollan ja hyvä ku selvisin hengissä :o

ram1

Jostain syystä Opelit ovat aina tehneet moottori/vaihteistoyhdistelmiä jotka ei tunnu sopivan yhteen.Etenkin näissä Turbokoneissa.Muutenhan ne kelpo ajettavia ja ulkonäkökin passaa ainakin itselle nykyOpeleissa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

tommyt

Lainaus käyttäjältä: terminator - 27.06.11 - klo:21:34
" gorollalla jatkamaan matkaa" ehkäpä vuoden paras vitsi ;D
viime talvena kävin ajamassa corollan ja hyvä ku selvisin hengissä :o
Olisikin vitsi mutta näin se vaan on. Octaviaa tai Golfia en halua edes koeajaa kun tiedän että joudun pitkinhampain ajamaan kotiin tuolla Tojolla mutta tuo Astran ohjaustuntuma oli todella pettymys. Kyseessä on ohjaustunnoltaan maantieajossa tähän mennessä huonoin Opel millä olen ajanut. Tämä oli Enjoy-malli joten ehkä Sportissa on sitten parempi tuntuma. Mutta jos ohjaus on kesäkelillä tehostettu tunnottomaksi niin ei se voi talven liukkailla tuntua yhtään paremmalta. Siinä olen samaa mieltä että ei se Corollankaan ohjaus mikään nautinto ole talvella, ohjaustuntuma on samaa luokkaa Logitechin halvimman PC-ratin kanssa, siis sen missä ei ole tärinäefektiä.  :)
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 28.06.11 - klo:08:43
Olisikin vitsi mutta näin se vaan on. Octaviaa tai Golfia en halua edes koeajaa kun tiedän että joudun pitkinhampain ajamaan kotiin tuolla Tojolla mutta tuo Astran ohjaustuntuma oli todella pettymys. Kyseessä on ohjaustunnoltaan maantieajossa tähän mennessä huonoin Opel millä olen ajanut. Tämä oli Enjoy-malli joten ehkä Sportissa on sitten parempi tuntuma. Mutta jos ohjaus on kesäkelillä tehostettu tunnottomaksi niin ei se voi talven liukkailla tuntua yhtään paremmalta. Siinä olen samaa mieltä että ei se Corollankaan ohjaus mikään nautinto ole talvella, ohjaustuntuma on samaa luokkaa Logitechin halvimman PC-ratin kanssa, siis sen missä ei ole tärinäefektiä.  :)

Jaa, itselläni oli tuommoinen uusi Astra hatchbackina ajossa muutaman päivän kun Ocu makasi korjaamolla ja pääsin ihan hyvin sinuiksi tuon ohjauksen kanssa. Saattaa tosin johtua siitä, että noita Toyotia on tullut itsekin omistettua  ;D
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 27.06.11 - klo:22:03
Jostain syystä Opelit ovat aina tehneet moottori/vaihteistoyhdistelmiä jotka ei tunnu sopivan yhteen.Etenkin näissä Turbokoneissa.Muutenhan ne kelpo ajettavia ja ulkonäkökin passaa ainakin itselle nykyOpeleissa.

Mieleen tulee Opel Omega (B), joka muistaakseni 2,5-litraisella V6-koneella kellotti automaattivaihteisena TM:n testissä 0-100 km/h ajan, joka oli luokkaa 11 s. Noh, tehoakaan tuossa koneessa ei pikaisen googletuksen perusteella ollut kuin 170 hv, mutta suorituskyky viivalta ei kyllä vastannut yhtään sitä mielikuvaa, minkä V6-kone herätti.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skk

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 28.06.11 - klo:13:34
Mieleen tulee Opel Omega (B), joka muistaakseni 2,5-litraisella V6-koneella kellotti automaattivaihteisena TM:n testissä 0-100 km/h ajan, joka oli luokkaa 11 s. Noh, tehoakaan tuossa koneessa ei pikaisen googletuksen perusteella ollut kuin 170 hv, mutta suorituskyky viivalta ei kyllä vastannut yhtään sitä mielikuvaa, minkä V6-kone herätti.

Tjoo, eikä samaisen omenan MV6 versio 3 litrasella mitenkään liian tehokas ollut - silloin hyvänäkään päivänä kun kaikki oli ehjää ja sattui toimimaan  ;D

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 28.06.11 - klo:13:34
Mieleen tulee Opel Omega (B), joka muistaakseni 2,5-litraisella V6-koneella kellotti automaattivaihteisena TM:n testissä 0-100 km/h ajan, joka oli luokkaa 11 s. Noh, tehoakaan tuossa koneessa ei pikaisen googletuksen perusteella ollut kuin 170 hv, mutta suorituskyky viivalta ei kyllä vastannut yhtään sitä mielikuvaa, minkä V6-kone herätti.

No sama teho ja 4-lovinen automaatti vanhakoppaisessa mondeossakaan ei tuottanut toivottua tulosta, kun sen aikainen Volvon kasiviiskymppi diesel meni lujempaa eikä sitä voortin rotteloa saanut kahtasataa kulkemaan edes alamäessä.... ;)

ram1

Itse seurannut viimeiset kymmenen vuotta Opeleiden teho/suorituskykyä niin ei voi hääviksi sanoa, etenkään jos seurana vielä automaatti.Kaikki puhuu aina huonoista välityksistä, mutta miten siihen pystyy jos huiput samat kuin muissakin ja kiihtyvyydessä jäädään aina vähintään 1-1.5s jokaisella osiolla.

Myös kulutukset aina hiukan koholla.Yksi syy tietysti paino, joka ei meinaa pysyä kurissa Opeleissa.Myös kohtuullisen antiikkiset moottorit olleet ongelmana.Uutta Astraa en ole ajanut, mutta H-Astra oli ainakin hyvä ajettava kun viimeksi kuukausi sitten ajoin.Myös ulkonäöllisesti ottaisin tällä hetkellä ennemmin Astran kuin Golf/Octavian, mutta uutena se ei tähän mennessä ainakaan ole ollut järkevä ostos, mutta parin vuoden ikäinen onkin eri juttu.

Sisäilme on kanssa ollut perisyntinä niinkuin Fordeissakin, mutta tottuuhan niihinkin.Eipä ole aina se sama taulu edessä niinkuin Vageissa.Tunteella ottaisin helposti uuden Astran, mutta järjellä en ehkä kuitenkaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Tommi13


Opel haastaa Yetin!!

http://www.iltalehti.fi/autot/2011070413968748_sp.shtml

Opelin pienen katumaasturin on määrä pelastaa yhtiön Bochumin tehdas.


LÃ,,HES VALMIS Opelin (ja Britanniassa Vauxhallin) nimellä myytävä kompakti katumaasturi on viittä vailla tuotantovalmis.

General Motors heilui tunnetusti romahduksen partaalla pari vuotta sitten.

Tästä huolimatta GM:n johto antoi vuonna 2009 Opelille määräyksen suunnitella pieni, täysin uusi katumaasturi Euroopan markkinoille. GM:n ennusteen mukaan kooltaan maltillisten ja suhteellisen "vihreiden" katumaasturien kysyntä vain yltyy lähivuosina.

Tässä se nyt tulee: Opel Corsa SUV, tai millä nimellä se myöhemmin kuluvana vuonna esitelläänkään.

Auto on suunnattu suoraan VV-konsernin myyntimenestystä, Skoda Yetiä vastaan.

Opelin pienen katumaasturin on määrä pelastaa Bochumin tehdas. Mallin tuotannon on suunniteltu nousevan yli 200 000 yksilöön vuodessa.

- Vähintään tämän verran tarvitaan, jotta tuotanto olisi taloudellisesti järkevää, totesi GM:n suorapuheinen toimitusjohtaja Bob Lutz vuonna 2009.






Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

terminator

viimeinkin astra saapui, odotusta alle 4 kuukautta ;D
60 kilsaa tuli rääpästyä mittariin. ex volkkariin verrattuna jäi mieleen se hiljasuus hytissä.
ero kuin yöllä ja päivällä. huomenna keskitytään siihen nappulaviidakkoon :D

0251

Liekkö mikään muu automerkki tehnyt nolompaa takalasi tarraa. Kun OPEL, huvittaa aina kun ajaa jonkin todella ruosteisen ja kuppasen Kadetin perässä. Ja takalasissa komeilee teksti LOOK AT OPEL NOW

jni

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 01.08.11 - klo:14:54
Liekkö mikään muu automerkki tehnyt nolompaa takalasi tarraa. Kun OPEL, huvittaa aina kun ajaa jonkin todella ruosteisen ja kuppasen Kadetin perässä. Ja takalasissa komeilee teksti LOOK AT OPEL NOW

Vähän aikaisemmin oli Fiatilla:

"Fiat, Petojen sukua"
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

HAL9000

Taisi Opelin maahantuojalla mennä sumppi väärään kurkkuun kun uusinta TM:ää luki. Oli meinaan Astran kestotesti aika karua luettavaa. Ei voi olla aiheuttamatta myynnille hallaa...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Newman

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 01.08.11 - klo:15:59
Taisi Opelin maahantuojalla mennä sumppi väärään kurkkuun kun uusinta TM:ää luki. Oli meinaan Astran kestotesti aika karua luettavaa. Ei voi olla aiheuttamatta myynnille hallaa...

Työkaverin Astrassa ollut lähes prikulleen samat viat. Sattumaa vai ei, mielenkiintoista yhtä kaikki.

Taky

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 01.08.11 - klo:15:59
Taisi Opelin maahantuojalla mennä sumppi väärään kurkkuun kun uusinta TM:ää luki. Oli meinaan Astran kestotesti aika karua luettavaa. Ei voi olla aiheuttamatta myynnille hallaa...

Pikainen kiteytys - jos lyhyesti edes mahtuu :o, mitähän TM mahtoi kirjoittaa?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

HAL9000

Tehottomuus. Ahtopaineet eivät nousseet luvatulla tavalla. TM oli itse valittanut asiasta parissa ensimmäisessä huollossa ja vielä mitanneet ahtopaineet itse. Ne eivät nousseet alkuunkaan luvatulla tavalla. Vääntömomentin huippu oli vasta 3000 rpm kohdalla, eli auton täytynyt tuntua tosi ponnettomalta. Huollossa tästä ei piitattu, olivat todenneet sen olevan ominaisuus.

Erittäin monta korjaamokäyntiä, takuuna tosin. Esim molemmat etuiskarit jouduttiin vaihtamaan 60tkm aikana. Ilmastointiongelmia ja suuria ongelmia itse korjaamon ja sen palvelun (tai palvelemattomuuden) kanssa. Uskomattoman amatöörimäistä räpeltämistä kokonaisuudessaan.

Jos olisin itse katsomassa 1.4 litraista C-Segmentin pikkuturboa, en tämän artikkelin jälkeen edes harkitsisi Astraa.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Taky

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 01.08.11 - klo:20:51
Jos olisin itse katsomassa 1.4 litraista C-Segmentin pikkuturboa, en tämän artikkelin jälkeen edes harkitsisi Astraa.

Aivan, kun on oppinut kokolailla luotettavaan autoon ja huoltopalveluun ei moinen kiinnosta ollenkaan, auto on käyttöön ei huollossa ravaamiseen tarkoitettu.  >:(
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Markku J

Oli aivan uskomatonta lukea tuota TM:n Astra -kestotestiä. Noin heikko kiihtyvyys, eikä huolto tehnyt mitään. Minulla oli Saksassa vuokralla Meriva 120 hv 1.4 turbokoneella ja olen varma, että sekin kiihtyi nopeammin 0-100 kmh, kuin tuo Astra.

mol

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.08.11 - klo:21:07
Oli aivan uskomatonta lukea tuota TM:n Astra -kestotestiä. Noin heikko kiihtyvyys, eikä huolto tehnyt mitään. Minulla oli Saksassa vuokralla Meriva 120 hv 1.4 turbokoneella ja olen varma, että sekin kiihtyi nopeammin 0-100 kmh, kuin tuo Astra.

Mikäs se Astran lukema sitten oli? Katselin tänään kirjastossa TM:ää mutten lukenut tuota juttua kun ylimalkaisesti.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 01.08.11 - klo:15:59
Taisi Opelin maahantuojalla mennä sumppi väärään kurkkuun kun uusinta TM:ää luki. Oli meinaan Astran kestotesti aika karua luettavaa. Ei voi olla aiheuttamatta myynnille hallaa...

Juu, saattaa naama hiukan punoittaa jollain suunnalla.. Ei anna laadusta kovin hyvää kuvaa ja huoltoliikkeen toiminta on TÃ,,YSIN ala-arvoista.
Oma kiinnostus Astraa kohtaa sai melkoisen kolauksen. Olen vaivihkaa katsellut juurikin tuollaista 1.4 turbo sporttia, käytettynä tosin.  :P  :P  

Tuli muuten mieleeni noista TM:n kestotesteistä, kuinka vielä jokin aika ( ~10 v) sitten puhuttiin, miten merkityksettömäksi tällaiset "lyhyet" 50-60 tkm testit ovat tulleet. Ja silloin autot selvisivätkin lähes poikkeuksetta puhtain paperein. En tiedä, ovatko muistot kultaantuneet, vai onko autojen laatu huonontunut, mutta hyvä että näitä kestotestejä edelleen tehdään.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

jf

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.08.11 - klo:21:07
Oli aivan uskomatonta lukea tuota TM:n Astra -kestotestiä. Noin heikko kiihtyvyys, eikä huolto tehnyt mitään.
Tässähän se nähdään, mitä laatusertifikaateilla on merkitystä arkipäivän toimintaan. Ei yhtään mitään.
Tuli kyllä hyvään saumaan tämä testi, kun perheen kauppakassi pitäisi vaihtaa ja Astran farkku olisi ollut ihan kiinnostava paketti. Huollon auditointeihin pitäisi ehdottomasti lisätä mystery shopping, jotta tälläinen "palvelu" tulisi näkyviin.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Markku J

#143
mol: Astran kiihtyvyys 0-100 kmh oli TM:ssä 14,5 sek.

edit: anteeksi, katsoin tuloksia väärin. Oikea arvo on 13,4 sek / 15 tkm kohdalla ja 10,5 sek / 60 tkm ajettuna.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.08.11 - klo:21:45
mol: Astran kiihtyvyys 0-100 kmh oli TM:ssä 14,5 sek.

Ja tehon puute kuitattu ominaisuudeksi, ei ¤  
Jos muistan oikein (ei ole lehteä käsissä), autoa ei oltu edes vaivauduttu kunnolla koeajamaan huollossa.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 01.08.11 - klo:21:50
Jos muistan oikein (ei ole lehteä käsissä), autoa ei oltu edes vaivauduttu kunnolla koeajamaan huollossa.

Miksi oltaisi, kun testerin piuhan kiinnittäminen riittää. Jos testeri ei anna vikakoodeja, niin vikoja ei ole! On vain ominaisuuksia ja ikäviä asiakkaita..

Siinä se auto"korjaamojen" todellisuus nykypäivänä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.08.11 - klo:21:45
mol: Astran kiihtyvyys 0-100 kmh oli TM:ssä 14,5 sek.

Ja mittauksen mukaan koneesta puuttui alhaalta vääntöjä tasaisesti peräti n.40Nm kunnes 2600 rpm:ssä saavutti luvatun vääntökäyrän.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

eGetin

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 01.08.11 - klo:20:51
Erittäin monta korjaamokäyntiä, takuuna tosin. Esim molemmat etuiskarit jouduttiin vaihtamaan 60tkm aikana.
Sekä etu- että takaiskarit olivat jo 60tkm lopputarkastuksessa aika kulahtaneet - pitänee paikkaansa että Opelin käyttöikä on max. 160tkm :) Jotenkin hölmöä kuinka heikoksi pitää auto tehdä.

Kestotesteissä on kyllä se vika, ettei ne kerro ajan aiheuttamasta kulumisesta mitään. Varsinkin kun ne kilsat kertyvät nopeasti, on suoranainen ihme jos voimansiirrosta tai muusta jotain merkittävää laukeaisi.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 02.08.11 - klo:00:53

Kestotesteissä on kyllä se vika, ettei ne kerro ajan aiheuttamasta kulumisesta mitään. Varsinkin kun ne kilsat kertyvät nopeasti, on suoranainen ihme jos voimansiirrosta tai muusta jotain merkittävää laukeaisi.

Superbin kohdalla nähtiin sekin ihme.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HAL9000

Itselleen tuli mieleen se että TM:hän tietääkseni hankkii kestotestiautot ikäänkuin yksityishenkilönä, eivätkä he huolloissakaan mainitse mitään työnantajastaan. Näinhän saadaan sitten selville se "todellinen" palvelutaso. Jos minä nyt maahantuojan toimitusohtajan ominaisuudessa lukisin tuon testin, minä potkisin ihmisiä pihalle. Tuon itse artikkelin sävy oli sellainen ettei se todellakaan kannusta edes ko. auton katsomista. Jos taasen henkilökunta on ollut tietoisia siitä että kyseessä on TM:n auto, vaihtaisin jälleenmyyjä- ja korjaamoketjua.

Itselläkin ollut VAG-autojen huolloissa joskus hiukan ongelmia. Enemmänkin kyllä tuolla monimerkkijälleenmyyjäpuolella. Siellä ei oikein myynnin into ja huollon halukkuus kohtaa. Marmoritiskillä tilanne on yleensä ollut eri. Palvelu on ollut hidasta, mutta kaverit tuntevat tuotteensa paremmin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy