Octavia III Combi TDI RS manuaali Black Magic

Aloittaja Laakeri, 17.05.14 - klo:07:55

« edellinen - seuraava »

Laakeri

Lainaus käyttäjältä: peped - 15.08.17 - klo:11:04
Olisko kuvaa autosta noiden JR11:n kanssa ja olikos nuo vanteet kuinka leveät? Itsellä samat vanteet harkinassa juurikin 18" koossa ja mustana. Lisämadallusta sulla ei taida olla eli vakiokorkeus autossa? 19" olisi toki näyttävämpi mutta 18" kuitenkin ehkä ajokokemuksen kannalta vähän varmempi valinta ja 19" ainakin alkais jo vaatia sitä madallusta.

Itsellä tarkoitus eka talvi ajaa kitkoilla (Nokiat), mutta saa nähdä vaihtuvatko nopeastikin nastoihin.

Tästä kuvasta saa toivottavasti jotakin käsitystä: https://flic.kr/p/WuB7iA

Vanteiden leveys on 7,5".

Laakeri

Mittarissa 73850 km ja alle laitettiin uudet Continental Viking Contact 6 kitkat koossa 225/45R17. En ihmettele miksi ovat testivoittajat. 0 asteen loskasäässä täydellinen rengas. Erittäin hiljaiset myös. Kesärenkailla on nyt ajettu 13600 km.

Laakeri

Moottoriöljyn ja suodattimen ylimääräinen vaihto kun mittarissa 75 000 km. Samalla vaihdettiin akku. Kolme talvea on Webasto ollut ahkerassa käytössä. SOC näytti pitkienkin siivujen jälkeen enää maksimissaan 70% kun ulkolämpötila oli aavistuksen lämpöasteiden puolella. Start-stoppia en ole käyttänyt. Nyt akun vaihdon jälkeen SOC taas normaali eli 90% myös pätkäajon jälkeen.

Laakeri

Inspection ja 90 tkm huollot kun mittarissa 83 680 km. Sisältäen mm. raitisilma-, polttoaine- ja ilmansuodattimien vaihdot sekä lisätyönä takajarrujen herkistys. Takajarruissa kuulemma palat hieman jumissa, mutta mitään vikaantumisen merkkejä ei havaittu.

Laakeri

Jäänyt raportoimatta tänne, mutta kesärenkaat alle mittarilukeman ollessa 86256 km. Talvirenkailla on siis nyt ajettu 12400 km.

Nifa

Miltäs noi GY:n kesärenkaat on vaikuttanut meteliltään Dunloppeihin verrattuna?
Itsellä tuli uudessa ensiasennusrenkaina Michelinit (18") ja vakaassa harkinnassa on vaihtaminen GY:iin, tosin ehkä asymmetric3
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Laakeri

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 31.05.18 - klo:08:29
Miltäs noi GY:n kesärenkaat on vaikuttanut meteliltään Dunloppeihin verrattuna?
Itsellä tuli uudessa ensiasennusrenkaina Michelinit (18") ja vakaassa harkinnassa on vaihtaminen GY:iin, tosin ehkä asymmetric3
Sanoisin että hiljaiset ovat 18" kesärenkaiksi. Melutaso oli yhtenä tärkeänä kriteerinä rengasta valittaessa. Hieman hankala verrata kun 17" kitkarenkaat ovat niin hiljaiset.

Nifa

Lainaus käyttäjältä: Laakeri - 31.05.18 - klo:09:07
Sanoisin että hiljaiset ovat 18" kesärenkaiksi. Melutaso oli yhtenä tärkeänä kriteerinä rengasta valittaessa. Hieman hankala verrata kun 17" kitkarenkaat ovat niin hiljaiset.

Olitko verrannut testejä ton EfficientGrip ja asymmetric3 välillä, tai jotain muuta tietoa että toi Effiecent olisi mahdollisesti sisämelultaan hiljaisempi kuin asymmetric? Ohiajomelussa Effiecent on 69 ja Asymmetric 67. Vai sattuiko vain olemaan effiecenttiä hyllyssä paikallisessa liikkeessä?
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Laakeri

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 31.05.18 - klo:11:27
Olitko verrannut testejä ton EfficientGrip ja asymmetric3 välillä, tai jotain muuta tietoa että toi Effiecent olisi mahdollisesti sisämelultaan hiljaisempi kuin asymmetric? Ohiajomelussa Effiecent on 69 ja Asymmetric 67. Vai sattuiko vain olemaan effiecenttiä hyllyssä paikallisessa liikkeessä?
Sain nämä sopivaan hintaan kaverin kautta, joten kyllä hinta ja saatavuus sillä hetkellä painoivat vaakakupissa myös aika paljon.  :)

lumberg

Mistä huomasit, että palat on jumissa? Mulla 82tkm rullailtu -14 bensa RS ja nyt ruvennu vinkumaa liikkeelle lähtiessä, mutta katoaa ku kerran poljinta painaa. Mahtaako olla sama ongelma? ::)
Skoda Octavia RS 2.0tsi DSG

Laakeri

Lainaus käyttäjältä: lumberg - 18.06.18 - klo:12:34
Mistä huomasit, että palat on jumissa? Mulla 82tkm rullailtu -14 bensa RS ja nyt ruvennu vinkumaa liikkeelle lähtiessä, mutta katoaa ku kerran poljinta painaa. Mahtaako olla sama ongelma? ::)
Itse asiassa en itse huomannut, mutta niin huollosta raportoitiin. Teetätin herkistyksen varmuuden vuoksi ettei tulisi mitään pahempia jumituksia.

lumberg

Lainaus käyttäjältä: Laakeri - 18.06.18 - klo:13:13
Itse asiassa en itse huomannut, mutta niin huollosta raportoitiin. Teetätin herkistyksen varmuuden vuoksi ettei tulisi mitään pahempia jumituksia.

Pitääpä käydä tällä viikolla viemäs huoltoo ettei nyt ihan täysin jämähdä
Skoda Octavia RS 2.0tsi DSG

Laakeri

Talvirenkaat alle mittarilukeman ollessa 97 800 km. Kesärenkailla on nyt rullattu 25 000 km.

Laakeri

Aika lailla tasan 4 vuoden ikäisenä mittariin tuli 100 000 km. Vähän sen jälkeen vaihdatutin himmenneiden xenonien tilalle uudet D3S Osram Xenarc Cool Blue, +20%, 6000K polttimot. Eron ainakin käytettyihin huomaa selvästi. Vaihtotyöstä veloitettiin 5 â,¬ ja siihen kului ehkä 10 minuuttia.

Laakeri

Vähän reilut 4 vuotta ja 104 000 km yhteistä taivalta takana ja laitoin RS:n kiertoon. Tilalle tuli leasing niin eipähän tarvitse murehtia miten eri käyttövoimien välisessä taistelussa mahdollisesti käy lähivuosina.

Petunet

Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Laakeri

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 11.02.19 - klo:09:18
Mutta kuitenkin Octavia?
Itse asiassa perheen kahdesta autosta tällä hetkellä kumpikaan ei ole VAG-konsernin tuotteita. Toisen sopimus on katkolla syksyllä. Katsotaan mitä silloin tapahtuu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy