Kokemuksia tee se itse lasipinnoitteista? Etenkin panoraamakatolle sopivaa?

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 06.07.14 - klo:20:26

« edellinen - seuraava »

Skoda Octavia 1.2T

Lasikaton ajattelin pinnoittaa. Tuulilasiin tuskin lähden pinnoitetta laittamaan, muihin laseihin voisi harkita.
Kokemuksia itse tehtävistä käsittelyistä?

5 sateesta?
Armor All Shield for Glass?
Muita?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Jyri

Omassani käsittelin kaikki lasit Nanolex Ultra Glass Sealantilla, myös kattoikkunan. En osaa sanoa oliko juurikaan hyötyä, kenties hieman, Tuulilasin saattaisin minäkin jättää tekemättä jos nyt olisin tekemässä.

Dirti

5 sateesta on toiminut itselläni monta vuotta. Halpa ja riittoisa sekä kestää hyvin. On varmana parempiakin mutta tiedä sitten kuinka paljon parempia.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

SamKoo

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 06.07.14 - klo:20:26
Lasikaton ajattelin pinnoittaa. Tuulilasiin tuskin lähden pinnoitetta laittamaan, muihin laseihin voisi harkita.
Kokemuksia itse tehtävistä käsittelyistä?

Ööö, minkäs takia? Itse olen ollut siinä käsityksessä että nämä aineet ovat juurikin tuulilasia varten ja muiden lasien mm. sivuikkunat ym. lasikattojen pinnoitus on lähinnä hifistelyä. Itsellä käsiteltiin myös uutena ikkunat ja eipä tarvinnut paljon tuulilasin pyyhkimiä käyttää enää 80km/h jälkeen joten näkyvyys ainakin omasta mielestä parani kun vesi ei pysynyt tuulilasilla..

Volvo XC60 R-Design -12

seatts


Nanolex ultra glass sealant mullakin on kaikissa ikkunoissa ja mikään muu pinnoite ei ole kestänyt näin pitkään 9kk/17tkm.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Dirti

Lainaus käyttäjältä: seatts - 06.07.14 - klo:21:59
Nanolex ultra glass sealant mullakin on kaikissa ikkunoissa ja mikään muu pinnoite ei ole kestänyt näin pitkään 9kk/17tkm.

Turtle ei kestä ihan noin kauan, mutta pari kertaa vuodessa kun pinnoittaa niin ei ole paha. Tota nanolexia vois ehkä kokeilla joskus jos hinta tulisi reippaasti alas. Turtlewaxin purkki maksaa n. 8â,¬ ja sillä olen pärjännyt nytten jos viisi vuotta ja myös muiden laseja on tullut pinnoitettua, ja vielä on purkissa jäljellä. Nanolex taas maksaa taas n. 30â,¬ pieni pullo ja isompi vajaan satasen.

Mutta toisaalta, ei pidä koskaan sanoa ei. Voi olla että seuraavan kerran kun tilaan vahoja tms niin saatan ottaa tuon nanolexin kokeiluun ;)
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Peke

#6
Tullut testattua ja käytettyä lasipinnotteita jo melkein 10v ajan ja paras on tähän mennessä ollut Gtechniq G1. Tuota kun kokeilee, ei muihin ole paluuta. Helppo laittaa, kestää, kestää, kestää ja kestää sekä toimii jo alhaisissakin nopeuksissa. Mukava oli ajaa kesäkuun puolen välin kieppeillä 500km siivu, kun vähän väliä tuli kovia sadekuuroja ja kun muilla autoilijoilla vaan pyyhkimet viuhu täysillä... ;D ite en käyttänyt koko matkalla ku parit kerrat, kun periaatteessa ei tartte enää laisinkaan pyyhkijöitä ton aineen jälkeen. Tai no voi käyttää hiljaisissa nopeuksissa, jos välttämättä kokee tarpeelliseksi. Tuon G1:sen päälle voi vielä vetää G5:sen(itse nyt kokeilin eka kerran) jos haluaa hifistellä. Sen kestosta en tiedä...
Toinen hyvä on V1 Diamond(jos saa enää mistään).
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9


Seba

Mä laitoin myös Gtechniq:n Poloon. Jotenkin vaan tuntui että vaikka kuinka aineen lopuksi hinkkasi pois laseista sen irroitusaineen jälkeen, niin niihin jäi pyyhintäjäljet ja sitä kautta pöly kertyi niihin jälkiin. Vasta ensimmäisen kunnon pesun jälkeen laseista tuli oikeasti kirkkaat.

Länskäri

Varmaan tuulilasinpinnoitteet toimiikin puhtaalla vedellä. Minulla vain on epäilys, että kun tulee kunnon kuravelliä tuulilasiin ja joutuu muutaman kerran pyyhkäisemään, niin siitä on seurauksensa. Kun tulee pimeys ja auto valoilla vastaan, ei näe muuta kuin sateenkaaren tuulilasissa.

Huonot kokemukseni perustuu 5-sateesta aineeseen, erilaisiin heikompilaatuisiin pissapojan nesteisiin yms kaikkeen ylimääräiseen ikkunan pinnalla. Sivulasit saa kylläpinnoittaa koska niissä ei tarvita pyyhkijöitä.

Kunpa varmuudella olisikin lasiliukaste joka ei aiheuttaisi heijastavaa kalvoa. Viissateesta ainakin oli kovin vaikea saada pois tuulilasista, sivuikkunoissa käytän sitä edelleen.

Länskäri

5 sateesta poistokokeiluita:
Tein tuulilasin laitaan alueen 5 sateesta aineella testatakseni onko mikään muuttunut, eipä ollut. Nyt vain piti saada pinnoite pois.
- Lakkabensiini, ei vaikutusta.
- Asetoni, ei vaikutusta.
- Xyleeni. Pinnoitteen toiminta muuttui mutta käsitelty alue erottui selvästi pisaranmuodostukseltaan. Huntu seurasi pyyhkijää.
- Hammastahna, sellainen joka poistaa tummentumat hampaista. Vetelin kiiloituskoneella käsiteltyä aluetta ja hammastahnaa hioma aineeksi pruuttailin. Toimii!
Nyt ei huntu kulje sulkien perässä, joten pystyy käyttämään myös pyyhkimiä pimeällä, vastaantulevan liikenteen valoissa. Myös pisaranmuodostus palautui käsittelemättömän tuulilasin vertaiseksi.
Varmaan myös muut hiovat puhdistusaineet käy mutta on katsottava että hiovat partikkelit ovat suht pehmeitä.

Länskäri

Ensimmäistä kertaa Octavian ikkunat jäisessä huurteessa. Käsittelemättömissä ikkunanpinnoissa huurre oli hyvin hienoa. Käsitellyissä pinnoissa suurempaa, luupilla tarkasteltuna pallomaisista vesipisaroista muodostunutta. Kun laitoin auton käyntiin, huurre suli ja haihtui nopeasti, mutta 5-sateesta käsitellyt alueet sulivat vasta pitkän ajan kuluttua. Johtunee siitä että "huurrepallojen" koko on suuri ja kontaktipinta hyvin pieni lämpimään ikkunaan.
Minulla ainakin tuli ajatuksiin että jos säilyttää autoa ulkona, niin parempi jättää pinnoitteet pois kaikista ikkunoista.

Skrapaamisen helppoutta varustukseen kuuluvalla tyylikkäällä skrapalla en vielä kokeillut, onko eroa pinnoissa.

Candywhite

Itse olen laittanut 5 sateesta kolme kertaa (helmikuusta alkaen) kaikkiin ikkunoihin, panorama kattoon ja tuulilasiin. Erittäin hyvä ja auttaa näkyvyydessä kun sivu ikkunoista näkyy hyvin vaikka on tihkusadetta. Tuulilasissa kesto on rajallinen noin 3-4 viikkoa menee niin että pyyhkiöitä ei juurikaan tarvitse käyttää.

Varmasti on parempiakin tuotteita saatavana, mutta mielestäni tämä toimii aikansa hyvin ilman haittapuolia.
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

Daatta

5 Sateesta ongelma on juurikin tuo kalvo tuulilasissa, kun joutuu pyyhkimiä käyttämään. Muissa laseissa menee ihan hyvin.

Itse laitoin uuteen autoon G1:n, hyvin hylkii vettä eikä ole havaittavaa kalvoa. Pientä pyyhkijöiden hyppimistä oli alkuun, mutta sekin rauhoittui pian. Huomattavaa on, että lasi pitää olla puhdas ennen pinnoitteen laittamista. Cupra taisi olla kuukauden ikäinen, mutta silti laseissa oli huomattavat valumajäljet. Nämä johtuvat ilmansaasteista tms., eikä jälkiä ole helppo poistaa. Sopiva aine on G4, kevyt levitys ja pesu niin lasi on oikeasti kristallin kirkas. 8) Vaikuttava aine on sitruunahappo. Aineita saa Suomesta mm. Projectechilta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Peke

G1:llä ei tule minkäänlaista kalvoa lasiin. Vain hyviä puolia kuten jää lähtee helpommin pois, kuin myös tietenkin vesi + mitkä tahansa nesteet, lasin naarmuuntuminen vähenee jne jne. Nimim. Ei enää ikinä omaa autoa ilman lasipinnoitetta.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Rontti

Itse olen ollut tyytyväinen 5 sateesta-tököttiin (taitaa olla nykyään Turtle ClearVue Rain Repellentin nimellä)

Omassa käytössä riittää kun lasit käsittelee kerran parissa kuukaudessa, pyyhkijöitä tarvitsee oikeastaan vain kaupunkinopeuksissa tai jos sade on "sumuista". Kesäkeleillä itikat lähtee helpommin ja talvella tuntuu hylkivän sitä harmaaksi kuivahtavaa suolakerrosta poikkeuksellisen hyvin. Suolaliemet lähtee usein ihan vaan pyyhkimällä, ja Lasolia säästyy.  8)

Kun aineen levittää ja kuivaa ohjeiden mukaan, meinaa pintaan jäädä aina jonkin asteinen harmaa kalvo. Kalvosta pääsee kuitenkin kätevästi eroon käymällä huoltoasemalla ja pyyhkäisemällä lasit kerran vedellä.
2005 VW Phaeton 3.0 TDI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy