Touareg - eräitä kysymyksiä

Aloittaja Gibboni, 28.09.15 - klo:13:42

« edellinen - seuraava »

Gibboni

Nyt puolisen vuotta jo takana 07-mallisen tuonti-Touaregin tyytyväisenä omistajana. Muutamia kysymyksiä tulevaan talveen liittyen.

Auto on varustettu Webastolla, mutta minkäänlaista ohjaus- tai säätönamiskuukkelia en ole löytänyt. Oletan, että laite toimii itsenäisesti tunnustellen lämpötilaa ja avustaa sisätilan lämmityksessä. Ilmeisesti sitä ei edes saa pois päältä?

Millainen moottorinlämmitin kannattaisi asentaa? Kyseessä on TDI 2.5 l.

Ajelut on arkisin 10 - 30 km reissuja kaupungissa. Pitäisikö olla huolissaan akun varauksesta Webastokäytössä?

Muut huomiot talviajoa varten otetaan mielellään vastaan. Tarkoitus olisi ajella tällä vähän pitempään. Kilometrejä kun on vasta alle 120 tkm.




TORQUE

Eikös siinä katossa olevassa kellossa löydy webaston ajastus, päälle/pois toiminnot..
Talviajossa itellä ainakin hurisee lämmitystä tukemassa ihan itellään.

tuomase

Lainaus käyttäjältä: Gibboni - 28.09.15 - klo:13:42

Auto on varustettu Webastolla, mutta minkäänlaista ohjaus- tai säätönamiskuukkelia en ole löytänyt. Oletan, että laite toimii itsenäisesti tunnustellen lämpötilaa ja avustaa sisätilan lämmityksessä. Ilmeisesti sitä ei edes saa pois päältä?

Ostin samanlaisen 2007 Touareg 2.5 TDI:n viime viikonloppuna. Näissä on ilmeisesti ollut vakiona Webasto lisälämmitin (ilman kelloa ja kauko-ohjausta), joka toimii itsenäisesti kelien niin vaatiessa.

Lisävarusteena on ollut sitten saatavilla Webasto kellolla ja kaukosäädöllä. Kello on asennettu siihen kohtaan, missä kellottomassa autossa on aurinkolasiteline ja sisätilavalojen säätimet.

Käsittääkseni normi webasto on mahdollista upgreidata kaukosäätimellä: googleta osanumero 9014397C
2015 Audi TT 8S S Line

is95kiko

Lainaus käyttäjältä: tuomase - 19.10.15 - klo:19:31
Ostin samanlaisen 2007 Touareg 2.5 TDI:n viime viikonloppuna. Näissä on ilmeisesti ollut vakiona Webasto lisälämmitin (ilman kelloa ja kauko-ohjausta), joka toimii itsenäisesti kelien niin vaatiessa.

Lisävarusteena on ollut sitten saatavilla Webasto kellolla ja kaukosäädöllä. Kello on asennettu siihen kohtaan, missä kellottomassa autossa on aurinkolasiteline ja sisätilavalojen säätimet.

Käsittääkseni normi webasto on mahdollista upgreidata kaukosäätimellä: googleta osanumero 9014397C

Ostin eilen (saksasta) 2008 3.0 tdi:n eli 176kw koneella ja siinä on vain kello asennettuna eli siellä sisävalon kohdilla. Takaluukussa vararenkaan paikalla on akku, webaston se sitten lienee, eikös kuskin penkin alla ole vakiona?

Pitänee tilata kaukosäädinpaketti, tuolle näytti ebay.de:ssä olevan hintaa 241eur posteineen.

tuomase

Lainaus käyttäjältä: is95kiko - 28.10.15 - klo:17:06
Ostin eilen (saksasta) 2008 3.0 tdi:n eli 176kw koneella ja siinä on vain kello asennettuna eli siellä sisävalon kohdilla. Takaluukussa vararenkaan paikalla on akku, webaston se sitten lienee, eikös kuskin penkin alla ole vakiona?

Pitänee tilata kaukosäädinpaketti, tuolle näytti ebay.de:ssä olevan hintaa 241eur posteineen.

Onnittelut! Oliko kuitenkin 2007 puolella käyttöönotettu?  8)

Tosta pikkusen halvemmalla: http://www.carsystems.pl/vw-touareg-v6-7l-webasto-t91-upgrade-kit-engine-heater-parking-heater,id510.html

En muista onko itselläni toista akkua tavaratilassa, täytyy tsekata.
2015 Audi TT 8S S Line

is95kiko

Lainaus käyttäjältä: tuomase - 29.10.15 - klo:11:50
Onnittelut! Oliko kuitenkin 2007 puolella käyttöönotettu?  8)
Toki, 12/2007, jotta ei tule Tulli liian onnelliseksi... :)
Lainaus käyttäjältä: tuomase - 29.10.15 - klo:11:50
Tosta pikkusen halvemmalla: http://www.carsystems.pl/vw-touareg-v6-7l-webasto-t91-upgrade-kit-engine-heater-parking-heater,id510.html

En muista onko itselläni toista akkua tavaratilassa, täytyy tsekata.

Vararenkaan tilalla, ilmasäiliön vieressä se on.

Harmi vaan ettei Vag-Commin Micro-CAN näytä toimivan Touaregin kanssa, pitää investoida se hex-can jotta näkee jotain tietoja.

is95kiko

Lainaus käyttäjältä: tuomase - 29.10.15 - klo:11:50
Tosta pikkusen halvemmalla: http://www.carsystems.pl/vw-touareg-v6-7l-webasto-t91-upgrade-kit-engine-heater-parking-heater,id510.html

Tuli ostettua tuo kaukosäädinpaketti ja netistä löytyikin kasa ohjeita.
Minulla on siis kellolla varustettu, eli webasto on valmiiksi kyllä sopivaa mallia, mutta kun aloin kaukosäädintä varten irroittaa liittimiä, huomasin että webaston PIN1 on jo kytketty.

Netin ohjeissa oli PIN1 käyttämättä ja T91 kytkettiin sitten siihen.

Onko kellään mitään tietoa, miksi kellollisessa olisi tuo PIN1 kytkettynä (vihr-valkoinen kaapeli) ja voiko sen korvata T91:n kaapelilla?
Korvaan sen nyt joka tapauksessa, mutta olisi hyvä tietää miksi se siellä jo oli...

Laksu06

#7
Täällä myös T-Rex mallia 2008, 176 kW dieselmyllyllä. Tykkään, ja veronpalautuksia odotellaan.  ;)

Itselläni oli tehtaalta Zuheizer eli ajonaikainen lisälämmitin, mutta asennutin Remucin. Piuha kiinni Wbusiin ja se oli siinä, hienosti pelaa ilman Webaston kaukosäätimiä tai kelloja.

Toinen akku on käsittääkseni vain V10:ssä apukäynnistysakkuna sekä niissä autoissa, joissa tehtaalta tilattu pysäköintilämmittimellä (Standheizung).

Itse laitoin varoiksi vielä Defan akkulaturin lohkon kaveriksi konehuoneen puolelle, mutta ei ainakaan vielä mitään ongelmia ole ollut käynnistyksessä sen jälkeen, kun alkuperäinen tehtaalta lähtenyt akku vaihdettiin kesällä uuteen...

Nyt vain sitten odotellaan niitä puolen metrin kinoksia että pääsisi kunnolla möyrimään lumessa.  ;D

is95kiko

Lainaus käyttäjältä: Laksu06 - 09.12.15 - klo:09:26
Täällä myös T-Rex mallia 2008, 176 kW dieselmyllyllä. Tykkään, ja veronpalautuksia odotellaan.  ;)
Jep, 2007 puolella rekisteröidyillä veroprosentti ~27% ja 2008 puolella ~42% tms.

Lainaa
Itse laitoin varoiksi vielä Defan akkulaturin lohkon kaveriksi konehuoneen puolelle, mutta ei ainakaan vielä mitään ongelmia ole ollut käynnistyksessä sen jälkeen, kun alkuperäinen tehtaalta lähtenyt akku vaihdettiin kesällä uuteen...

Nyt vain sitten odotellaan niitä puolen metrin kinoksia että pääsisi kunnolla möyrimään lumessa.  ;D

Lohkoa en olekaan ajatellut, akkulaturia kylläkin, en vain tiedä mihin kohtaan puskuria parhaiten saisin läpiviennin.
Webastokin toimii kyllä, sisätilat lämpiävät mutta moottori ei, täytynee koodata vesikiertoa uusiksi.

Bullrekki

Hei vaan kaikille. Minulla kanssa ollut nyt kuukauden Touareg 2008 3.0TDi 176kW. Autossa kivat varusteet ja tosi mukava laite ajella. Mulla on tehtaan kaukosäädin ja kello Webastoon. Lisäksi autosta löytyy takaluukun pohjan alta toinen akku. Toisesta akusta on maininta myös auton kantakortissa.

Lämmittääkö tehdas Webasto ainoastaan kabiinin?


pomo

Wenasto lämmiittää moottorin ja sisätilat, taukolämpö pelkät sisätilat!

Laksu06

Lainaus käyttäjältä: is95kiko - 11.12.15 - klo:21:57
Jep, 2007 puolella rekisteröidyillä veroprosentti ~27% ja 2008 puolella ~42% tms.

Väärin, 2008 rekisteröidyillä 30,2 %. Asetus 1292/2007.

2012 alkaen rekisteröidyillä 43 %, jolla nyt virheellisesti verotettu.

Laksu06


is95kiko

Lainaus käyttäjältä: Laksu06 - 23.12.15 - klo:00:46
Väärin, 2008 rekisteröidyillä 30,2 %. Asetus 1292/2007.

2012 alkaen rekisteröidyillä 43 %, jolla nyt virheellisesti verotettu.

Olet oikeassa, tuollonhan oli voimassa ELV-ei-ole-ALV ja se ei nykytietämän mukaan ole osa autoveroa.


Torakka5.0

Täälläkin saksasta Treki, saapui marraskuun alussa.
6/08 V10 invidual.  Aijai naminamia körötellä  ;D

Carsystemsiltä tilasin T91 setin ja itse asensin.
Hienosti pelaa webasto, vaan akut tai jompikumpi
itki kun muutaman päivän seisonnan jälkeen
käytti webastoa ennen starttia..

Laksu06

Aijai, V10 lähtee varmaan liikennevaloista terhakkaasti. :) Toisaalta ei tämä tehokkaampi kutonenkaan mikään Pekkaa pahempi ole.  :D

Kuinkas monella on jo kardaaniakselin laakerin tukirinkula lauennut? Itselläni se meni reilu vuosi sitten ja korjasin patentilla (pyöränkumi + erikoisliima). Nyt on purkka pitänyt hyvin kohta yli 20 tkm...  ;D

Torakka5.0

Enpä ole lähdetellyt valoista vielä kertaakaan, mutta kyllä se 2,7t autoksi liikkuu kevyesti.
Paljon hitaampi kuin edellinen e92 335i, vääntö silti puhuttelee.
Mahtava auto maantiellä, jakolaatikko, lukot ja 3,5t vetopaino niille on käyttöä.

Juuri asensin defan laturin konehuoneeseen ja en päässyt tähän hätään tuomaan pistoketta
keulaan niin ahdasta oli.

Pitääkin tarkastaa tuo kardaanin laakerijuttu.

Laksu06

Jeps, merkkihuoltohan korjaa tuon tukirinkula-tyyppivian (tai kait se on virallisesti ominaisuus kun on tavallaan kuluva osa) vaihtamalla uuden kardaaniakselin tilalle. Mikäli oikein ymmärsin, niin kustannuksissa liikutaan tonnin paremmalla puolella plus työt siihen päälle, eli ei ihme, että foorumeilla noita "patentteja" löytyy useampikin.  ;)

Torakka5.0

Lainaus käyttäjältä: Laksu06 - 05.01.16 - klo:19:20
Jeps, merkkihuoltohan korjaa tuon tukirinkula-tyyppivian (tai kait se on virallisesti ominaisuus kun on tavallaan kuluva osa) vaihtamalla uuden kardaaniakselin tilalle. Mikäli oikein ymmärsin, niin kustannuksissa liikutaan tonnin paremmalla puolella plus työt siihen päälle, eli ei ihme, että foorumeilla noita "patentteja" löytyy useampikin.  ;)

Marmoritiskin ratkaisut harvoin kiinnostaa ensimmäisenä  :)

Et sattunut ottamaan kuvaa omasta virityskorjauksesta ?

serious-sam

Käytetääs hyväksi ja kysytään, jotta onko niin että jos touaregissa löytyy tuo parkkilämmitin, niin onko siellä silloin tuo tehdas asenteinen webasto? Kun auto ei nyt satu olemaan tässä lähellä, niin ei pääse tutkimaan lähemmin.
Autossa ei ole minkäänlaista kelloa tuolle webastolla.
Käykö sinne silloin suoraan tuo aiemmissa mainittu telestart systeemi ja millainen tuo on asentaa?

is95kiko

Lainaus käyttäjältä: serious-sam - 25.02.16 - klo:11:00
Käytetääs hyväksi ja kysytään, jotta onko niin että jos touaregissa löytyy tuo parkkilämmitin, niin onko siellä silloin tuo tehdas asenteinen webasto? Kun auto ei nyt satu olemaan tässä lähellä, niin ei pääse tutkimaan lähemmin.
Autossa ei ole minkäänlaista kelloa tuolle webastolla.
Käykö sinne silloin suoraan tuo aiemmissa mainittu telestart systeemi ja millainen tuo on asentaa?

Minulla oli webasto niin, että oli vain kellolla eli katossa olevalla ajastimella. Lämmitti vain sisätilan, ei moottoria.

Asensin telestartin, siinä meni varmaan 4h aikaa tms.
Vasen etupyörä ja sisälokari irti, webastosta liitin irti ja telestartin johto sinne liittimeen.
Johdon läpivienti polkimien yläpuolelta sulakerasian luokse ja sinne valokatkaisijan taakse se telestartin mokkula.
Antenni A-pilariin eli aika lähelle valokatkaisijaa.

Mitään koodausta en alkuun tehnyt, kaukosäädin toimi ok. Ostin pari ekstrakaukoa ja nyt on kolme kpl kaukoja, joista en ole kyllä käyttänyt kuin kahta.

Ennen tammikuun pakkasia, päätin koodata tuon niin, että lämmittää myös moottorin.
Pidi disabloida venttiili N279, sillä se onnistui.

Kyseessä siis 3.0, jossa webasto tehdasasennettuna, toinen akku vararenkaan paikalla.

MHE

Osaako joku vinkata asennuspajan pk-seudulla tuolle tehdaswebaston kaukosäätö-palikalle?

Onko tämä edelleen paras paikka tilata:
http://www.carsystems.pl/vw-touareg-v6-7l-webasto-t91-upgrade-kit-engine-heater-parking-heater,id510.html

Touareg 3.0 V6 TDI TipTronic -06

Harkins33

Täältä varmaan löytyy tietäjiä / apuja ongelmaan. Ostin vastikään ensimmäisen kansanautoni, vm. -03 VW Touareg, 3.2 V6.
Pari päivää sitten olikin autossa akku tyhjä, akku tosin on vaihettu toukokuussa 2016.
Tällä hetkellä lepojännite tuntuu tippuvan 11.5v auton seistessä parkissa.

Nyt huomasin, kun jäin hetkeksi autoon istumaan, että tuntuu sisäilman puhallin jäävän päälle. Onko kukaan tavannut vastaavaa ongelmaa? Ajattelin sen aluksi olevan jokin ominaisuus, että hönkii ylimääräiset "energiat" vielä sisälle, mutta ilmastoinnin näyttöihin ei tule mitään lukemia ja puhallin tuntuu pyörivän. Ilmaa tulee kojelaudasta molemmista reunasuuttimista, ei keskeltä.
Onkohan jokin ilmastoinnin rele jumissa tms? Missä mahtaisi sijaita? Autossa taitaa olla 2C -climatronic.

Jultsu

Löytyykö tästä kattoluukkua, tekeekö näin myös pimeällä?
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Harkins33

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 29.11.16 - klo:19:03
Löytyykö tästä kattoluukkua, tekeekö näin myös pimeällä?
Ei ole kattoluukkua. Enpäs ole aatellukkaan tekeekö pimeällä, autokatoksessa jäi ainakin puhaltamaan, mutta n. 1h jälkeen oli loppunut ainakin.

Harkins33

Lainaus käyttäjältä: Harkins33 - 29.11.16 - klo:17:55
Täältä varmaan löytyy tietäjiä / apuja ongelmaan. Ostin vastikään ensimmäisen kansanautoni, vm. -03 VW Touareg, 3.2 V6.
Pari päivää sitten olikin autossa akku tyhjä, akku tosin on vaihettu toukokuussa 2016.
Tällä hetkellä lepojännite tuntuu tippuvan 11.5v auton seistessä parkissa.

Nyt huomasin, kun jäin hetkeksi autoon istumaan, että tuntuu sisäilman puhallin jäävän päälle. Onko kukaan tavannut vastaavaa ongelmaa? Ajattelin sen aluksi olevan jokin ominaisuus, että hönkii ylimääräiset "energiat" vielä sisälle, mutta ilmastoinnin näyttöihin ei tule mitään lukemia ja puhallin tuntuu pyörivän. Ilmaa tulee kojelaudasta molemmista reunasuuttimista, ei keskeltä.
Onkohan jokin ilmastoinnin rele jumissa tms? Missä mahtaisi sijaita? Autossa taitaa olla 2C -climatronic.

Itselleni vastaten, jos jollakin samanlaista vikaa eteen tulee.
Autoon piti vaihtaa laturi, jännite heitteli tyhjäkäynnillä. Sisäilmanpuhaltimen moottori jäi hiljakseen pyörimään ja vikakin loppujenlopuksi löydettiin. Puhaltimen etuvastus piti vaihtaa ja nyt auto taas toimii niinkuin pitää.

Harkins33

Noniin, -03 Touareg, 3.2 V6 teki kotipihalle kivan yllärin. Lähtee käyntiin nätisti ja käy nätisti, mutta vaihde ei liiku P-asennosta mihinkään.
Taulussa palaa ABS-, luistonesto-, moottorinhäiriö- ja keskitasauspyörästön lukko -valot. Auto oli seissyt PE-MA kotipihalla ja pakkastakin oli n. 10-15 astetta. Herjaa välillä tauluun "Brake fault, stop vehicle". Huomasin, että ei missään vaiheessa tauluun tule sitä vihreää jalan kuvaa, eli onkohan jossain jarrupolkimen tunnistimessa tms. vika?

Osaisikohan kukaan veikata mistä voisi vikaa etsiä?
Käsitesterillä antoi vikakoodeja 4kpl: P0414, P0600, P0600, P0318.

Harkins33

Lainaus käyttäjältä: Harkins33 - 07.02.17 - klo:18:29
Noniin, -03 Touareg, 3.2 V6 teki kotipihalle kivan yllärin. Lähtee käyntiin nätisti ja käy nätisti, mutta vaihde ei liiku P-asennosta mihinkään.
Taulussa palaa ABS-, luistonesto-, moottorinhäiriö- ja keskitasauspyörästön lukko -valot. Auto oli seissyt PE-MA kotipihalla ja pakkastakin oli n. 10-15 astetta. Herjaa välillä tauluun "Brake fault, stop vehicle". Huomasin, että ei missään vaiheessa tauluun tule sitä vihreää jalan kuvaa, eli onkohan jossain jarrupolkimen tunnistimessa tms. vika?

Osaisikohan kukaan veikata mistä voisi vikaa etsiä?
Käsitesterillä antoi vikakoodeja 4kpl: P0414, P0600, P0600, P0318.
Vastaillaas taas ittelle, kun ei muita samanhenkisiä täällä tunnu olevan. :) Toivottavasti tästä olisi joskus jollekin hyötyä.

Vika löyty 7h etsimisen ja mittausten jälkeen kuskin lattiamaton alta, jossa oli yksi piuha hapettunut. Ei menny jollekin ohjausreleelle virtoja ollenkaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy