A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Mjkarhu

Kyllä niitä kangaspenkkejä on showroom autoissakin, ainakin Audicentterissä.

Itse kiersin kaikki Audicenterin vähän ajetut autot läpi ja jokaisessa nahkapenkissä oli kuskin vasen puoli kulunut. Myös ajamassani R8 plussassa, mittarissa vajaa 3tkm, oli vasemman puolen nahassa jo vekki (löystynyt). Kävin myös nettiautosta läpi todella ison otannan ja sama ilmiö, kuskin penkissä jälkiä pienillä kilsoilla. Se onkin toinen asia, kuka kiinnittää niihin huomiota ja ketä ne häiritsee. Toki ahterin koko ja autoon kulkeminen vaikuttaa asiaan.

Itsellänikin ollut nahka/alcantara yhdistelmää ja hienohan se on, ei siitä mihinkään pääse. Mutta omaa silmää häiritsi aina penkissä näkyvät kulumat. Ja nyt kun lapset tahtovat kiivetä autoon itse hiekkaisilla kengillä, oli valinta helppo. Parempana nuo kangaspenkit pysyy ja nyt kun päästiin eroo skottiruudukosta, eiköhän ne istu ihan ok auton muuhun sisustukseen.

Nahka kyllä tuo luxusta ja sen viimeisen silauksen autoon, mutta kun en himaankaan halua nahkasohvia, niin olkoon autossakin mielestäni mukavin materiaali eli kangas. Ei ole kylmä eikä hiosta.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.11.15 - klo:21:57
Itsellänikin ollut nahka/alcantara yhdistelmää ja hienohan se on, ei siitä mihinkään pääse. Mutta omaa silmää häiritsi aina penkissä näkyvät kulumat. Ja nyt kun lapset tahtovat kiivetä autoon itse hiekkaisilla kengillä, oli valinta helppo. Parempana nuo kangaspenkit pysyy ja nyt kun päästiin eroo skottiruudukosta, eiköhän ne istu ihan ok auton muuhun sisustukseen.

Itsellä on tällä hetkellä nahka-alcantarasisustus eikä se ole mihinkään kulunut. On hienon näköinen, ei kylmä eikä hiostava, mutta silti helppo puhtaanapidon kannalta. Kangastahan se alcantarakin on, mutta on hyvin vaikea ymmärtää sitä, että peruskankaiset penkit olisivat lasten kanssa helpoimmat pitää puhtaana. Veikkaan, että olet ainoa, joka ajattelee noin.  :o
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Mjkarhu

Tarkennetaan sen verran, että en sanonut, tai ainakaan tarkoittanut, että olisivat helpommat pitää puhtaana. Sanoin että pysyvät parempina. Lapsi kiipeää sinne auton istuimeen niin, että astuu penkin reunalla. Voi vaan kuvitella miltä nahka näyttää kun sitä hierovat hiekkaiset kengät.

Meillä ei syödä/juoda autossa, mutta toki niiltä nahoilta olisi paljon helpompi puhdistaa jäätelöt ja limut tarvittaessa. Mutta kyllä kangaspenkitkin saa puhtaaksi. Ja en yritä perustella mitenkään kangaspenkkien paremmuutta, nahka/alcantarat olivat "listallani", mutta tutkiessani asiaa enemmän, alkoivat niiden nopea kuluminen häiritsemään. Samoin nahkaan tulevat painaumat esim turvaistuimesta häiritsevät minua. Pikkujuttu varamasti, mutta kun tietää että itse näkee aina sen jäljen.

Ja jotta ei mene offtopic, niin missä ursus kävit tuon farkun ajamassa? Tänään viimeksi kyselin sitä Audicentteristä ja lupasivat ilmoitella heti kun tulee näytille/ajoon.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.11.15 - klo:22:23
Lapsi kiipeää sinne auton istuimeen niin, että astuu penkin reunalla. Voi vaan kuvitella miltä nahka näyttää kun sitä hierovat hiekkaiset kengät.



Eikö lapsellasi ole turvaistuinta?

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.11.15 - klo:22:23
Lapsi kiipeää sinne auton istuimeen niin, että astuu penkin reunalla. Voi vaan kuvitella miltä nahka näyttää kun sitä hierovat hiekkaiset kengät.

Aika liberaalit kuormaustavat teillä, jos lapset saa tassutella rapaisilla kengillä penkeillä. Voi vaan kuvitella, miltä kangaspenkki näyttää sen jäljiltä.  8)

Ja Ramille tiedoksi, että alcantara on kangasta,,joten kelpaisko sellainen?
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.11.15 - klo:21:57
Kyllä niitä kangaspenkkejä on showroom autoissakin, ainakin Audicentterissä.

Itse kiersin kaikki Audicenterin vähän ajetut autot läpi ja jokaisessa nahkapenkissä oli kuskin vasen puoli kulunut. Myös ajamassani R8 plussassa, mittarissa vajaa 3tkm, oli vasemman puolen nahassa jo vekki (löystynyt). Kävin myös nettiautosta läpi todella ison otannan ja sama ilmiö, kuskin penkissä jälkiä pienillä kilsoilla. Se onkin toinen asia, kuka kiinnittää niihin huomiota ja ketä ne häiritsee. Toki ahterin koko ja autoon kulkeminen vaikuttaa asiaan.
Nahkojen laatuerot ovat niin suuria, ettei niitä kannata niputtaa yhteen pakettiin. Hiljattain kiertelin katselemassa useampia 6-8 vuotiaita A8:ja. Perusnahat olivat noissa jo melko maltillisilla kilometreillä kulahtaneen näköisiä, mutta joissa oli valittu Valcona-optio, näyttivät todella hyvältä vielä 200 tkm jälkeenkin.   

-o-

Kuinka moni uuden Audin ostaja mahtaa ajella samalla kiesillä 3-5 vuoden päästä? Todennäköisesti mina  ::), mutta suurin osa laittanee kiertoon aikaisemmin, joten eiköhän se viimeistelty ulkoasu uudessa autossa ole se mikä saa raottamaan lompakon levälleen nahkojen suhteen. Meillä kummassakin MPV:ssä toistaiseksi kangaspenkit. Innolla odotan että pääsee toisesta eroon ja saa tilalle hienostuneen ja mukavan matka-auton (halpisnahkoilla). Meillä lapset siinä iässä että enää pienin tarvitsee turvaistuinta ja muut pärjäävät korokkeella tai ilman, joten apulaitteiden määrä vähentyy olennaisesti. Nahkapenkeistä, oli sitten aitoa tai tekonahkaa, eritteiden ja sössöjen pyyhkiminen on aika paljon mukavampaa ja helpompaa, kuin koittaa tekstiilipesurilla imeä kangaspenkistä imeytyneitä tahroja. Kääntöpuolena tietenkin naarmuuntuminen ja ajan myötä rupsahtaminen, mutta mikään ei ole ikuista.

Mjkarhu

Otan mieluummin tuon liberaalin kasvattajan maineen, kun alan tarkentamaan ja kertomaan miten tarkka olen autoni suhteen. Saisin vain hullun maineen.

Mutta, farkut ovat jo maassa ja ajettavissa. Varasin itse huomiselle koeajoon 2.0TFSI 140kw S Tronic Avantin Audicenter Airportissa.

Jyri

Pitäydytään jatkossa A4 B9 keskustelussa. Nahka ja Kangas keskustelun löytää täältä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29101.0

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.11.15 - klo:14:30
Pitäydytään jatkossa A4 B9 keskustelussa. Nahka ja Kangas keskustelun löytää täältä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29101.0

;D Mainio juttu! Kumpa olisi saatu mukaan vielä lateksi!

th

#520
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.11.15 - klo:09:50
Mitä sinulle ilmoitettiin tuotantoviikoksi? Itsellä tilaus sisään 7.10. ja alustava tuotantoviikko on nyt pompannut viikosta 47->49. Mitään vahvistusta toimitusajasta ei ole vielä tullut, arviona on tammikuun alku.

Ei tullut kysyttyä tuotantoviikkoa, mutta pitäisi tulla suomeen tämän vuoden puolella.
Tilaus laitettiin sisään 21.9.

Vielä hieman mietityttää, että kitkat vai nastat. Tähän asti tullut ajettua nastoilla, mutta yhtä a6 allroadia kitkoilla testanneena houkuttaisi kovasti mennä kitkoilla. Pääkaupunkiseudulla ja helsinki-tampere moottoritiellä tulee pääosin auton kilometrit kerrytettyä. Ilmeisesti vaihtoehdot mitä tarjoavat ovat continentalin nastat tai kitkat.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

K70

mattinen kirjoittaa asiallisesti kokemuksistaan ja saa vastineeksi provosointia. 25 vuotta sitten, kun siirryin kitkarenkaiden käyttäjäksi, kerroin innoissani kokemuksistani, mutta lopetin sen pian, kun sain lähinnä vinoilua vastineeksi.

Audi Center:ssa Hertsikassa on kait A4 Sedan 1.4 TFSI 110 kW S tronic Business koeajettavissa, A4 Sedan 2,0 TDI 110 kW Business Sport:n lisäksi.

Latexi

Audi Center:ssa Hertsikassa on kait A4 Sedan 1.4 TFSI 110 kW S tronic Business koeajettavissa, A4 Sedan 2,0 TDI 110 kW Business Sport:n lisäksi.

Suomessa taitaa olla pulaa niistä esittelyautoista, kun se 1,4 TFSI piti tulla vasta keväällä toimitukseen. Nyt niitä alkaa saada muutaman sinne tänne, mutta ne isommat koneet taitavat yltää tuotantoon näille perukoille vasta joskus myöhemmin keväällä. Luultavasti monella kauppiaalla on edessä vino pino tilauksia, tuotteet vaan puuttuvat.
Latexi

RandomFullet

Kävin puoli tuntia ajelemassa 150 hp 2.0 TDI sedanilla. Autossa ei jostain syystä ollut drive selectiä ollenkaan, tämän varmistin myyjältäkin. Myyjän mukaan pitäisi olla vakiona Suomessa myydyissä autoissa(?). Onhan se napakka ja hyvä ajettava. Sporttisempi tuntuma kuin omassa OcuIIIssa vaikka ei tosiaan sitä sport modea eikä S-lineä ollutkaan. Nahkapenkit olivat erittäin hyvät ja sisäpuolen laatuvaikutelma kohdillaan. Ei tullut kysyttyä onko tämä se trend-nahka vai parempi. En voi yhtyä mielipiteisiin hiljaisuudesta, 17-tuuman hakka8 olivat alla ja melkoista meteliä piti moottoritiellä. Mielestäni hieman kovempaa ääntä kuin oma osittain (ovet+kontti) äänieristetty Ocu. Moottori tuntui laiskalta, joten jos tämän ostaisin niin en ainakaan tällä moottorilla. Kokonaisuutena ei siis herättänyt suuria ostohaluja, eri tilanne voisi olla jos olisi ollut kunnon koneella ja varusteilla mutta sittenhän hinta pomppailee konkurssilukemiin.

Mjkarhu

Noista ekoista 150hp diesel esittelyautoista puuttuu drive select, osan ratin nappuloista ja ristiselän tuki. Ovat toki vakiona Suomessa myytävissä. Ja Trend-nahkaa ne penkit ovat.

Kävin ajamassa tänään farkun, alla 18" 245 kesärenkaat. Meteli oli selvästi kovempaa kuin aikaisemmin ajamassani sedan dieselissä (pienemmillä renkailla). Märkä asvaltti toki lisää ääntä, mutta ero oli todella selvä. Kummassakin äänieristelasit.

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 14.11.15 - klo:14:07
Noista ekoista 150hp diesel esittelyautoista puuttuu drive select, osan ratin nappuloista ja ristiselän tuki. Ovat toki vakiona Suomessa myytävissä. Ja Trend-nahkaa ne penkit ovat.

Kävin ajamassa tänään farkun, alla 18" 245 kesärenkaat. Meteli oli selvästi kovempaa kuin aikaisemmin ajamassani sedan dieselissä (pienemmillä renkailla). Märkä asvaltti toki lisää ääntä, mutta ero oli todella selvä. Kummassakin äänieristelasit.

Siksipä alle ei tule laitettua mitään sport busineksen vakiorenkaita leveämpää/matalaprofiilisempaa.
Pysyy melutaso edes jotenkin siedettävänä.

Mersukauppias totesi saman kun C-mersua kauppasi ja ajatti vakiorenkaisella, sanoi, että 18" jyrisee sisään liikaa.

Tietysti se rengasmelu on jokaiselle erilainen kokemus, mutta kun BMWn ajoin run-flat renkailla niin mielestäni hyvä auto oli pilattu noiden renkaiden sisään tulevalla jyrinällä joka oli mielestäni epämiellyttävä vaikka melutaso itsessään ei ollut mitenkään kova.

Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

-o-

Minä heitin puolen tunnin lenkin reilu viikko sitten 150 hp tdi manuaali sedanilla (business sport), just kaupantekoa edeltävänä iltana. Yllätyin kuinka paljon Tuusulantiessä oli kuoppia, joista nykyiset kärryt eivät olleet minulle viestineet. Tuli selväksi että minulle sopii paremmin pyllyn alle ja korville perus business paksummilla kumeilla. Saksan tasaisilla teillä varmasti isommat vanteet ja tiukempi alusta olisi hauskempi yhdistelmä, mutta tämä lienee makuasia mitä suurimmassa määrin.

Jyri

Siivoiltu noita Kitka vs nasta keskusteluita, niille on oma topikkinsa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=564.0

Ursus

Jännä juttu jos joku pitää tuota "meluisana". Kannattaa verrata samoilla renkailla verrokkeja. Uusimman auto zeitungin testin mukaan jossa verrattiin biturbo passatti ja 3 litran A4 niin selkeästi hiljaisempi oli toin A4. Itsellä testissä nopeudet pysy alta 110 km/h. Ainakin noissa vauhdeissa oli hiljaisempi kuin esim mesen uusi c tai pasuuna. Paljon pitää Octavia eristää, että tuohon samaan tasoon päästään. Toki voi olla mahdollistakin. Sillä melko hiljainenhan ocukin on. Tässä kokeilemassa yksilössä ei ollut vielä niitä äänieristelaseja. Kesärenkaat on muuten näillä säillä äänekkäät.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 14.11.15 - klo:16:47
Jännä juttu jos joku pitää tuota "meluisana". Kannattaa verrata samoilla renkailla verrokkeja.

...

Paljon pitää Octavia eristää, että tuohon samaan tasoon päästään. Toki voi olla mahdollistakin. Sillä melko hiljainenhan ocukin on.

Edellinen Ocu 16" renkailla oli selvästi äänekkäämpi kuin A4 B8. Mutta taas nykyinen Ocu on 18" renkailla edellistä hiljaisempi - äkkiarvaamalla ainakin B8:a äänekkäämpi.

Tuo rengaskoon vaikutus voi siis olla oletetun vastainen, toki tuo vaimon kulkine on 15" nastoilla hiljaisempi kuin 17" kesärenkailla (tai siltä ainakin subjektiivisesti tuntuu).
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

RandomFullet

#530
Joo itsellä on tosiaan tuo oma ocu 16 tuumaa suht matalilla paineilla joten se tuossa varmasti vaikuttamassa äänekkyyteen. Samoilla vanteilla uskoisin että B9 olisi hieman hiljaisempi tai aika samoissa kuin tuo minun osittain äänieristetty ocu. Voihan se toki olla että korva on tottunut tuon oman auton ääniin ja uudenlainen ääni testiautossa ottaa korvaan enemmän. Ei se meteli siis missään nimessä B9:ssäkään paha ollut mutta en nyt lähtisi kuitenkaan hiljaiseksi kehumaan.

Uti

Olen nähnyt ulkomaisia kommentteja, joissa on todettu uuden A4:n olevan vähintään Audi A8:n tasolla meluntorjunnassa, ilmeisesti sileillä teillä kesärenkailla? Itse ajoin B9:llä, jossa 16" Nokian R2:t, hiljainen oli!
Markku

-o-


Popovice

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 15.11.15 - klo:20:37
Kromihymy-Avantti laitettu myyntiin.

http://www.nettiauto.com/audi/a4/7653119
Aika käsittämättömän korkealta tuo hinta vaikuttaa ollakseen vajaavetoinen ja ilmoitustekstin mukaan varusteltu. Mutta ilmeisesti tuossa ilmoituksessa onkin jotain typoja koska siinä mm. väitetään autossa olevan kangasverhoilu vaikka nahaltahan tuo kuvista päätellen vaikuttaa, 1-alue ilmastointi, kun kuvissa näyttäisi olevan 3-alueinen, jne. On tainnut pojilla tulla vähän kiire ilmoituksen kanssa 8).

Mjkarhu

Puuttuu varmasti osa varusteista. Tuossa on kuvien mukaan Trend-nahkaverhoilu, tasaisella alaosalla oleva ratti, peruutuskamera, mainittu 3-alueilmastointi, valopaketti, 18" tuuman vanteet (ei ilmoituksen mukaiset 17"), tuhkakuppi jne.

Näyttäisi olivan business sport listaus, mutta epäilen että kuvissa näkyvien lisäksi autosta löytyy vielä Navi, Connect paketti, himmenevä taustapeili ja muuta mitä näissä esittelyautoissa näyttää olevan.

tpu

Miksiköhän tuo oven kahva on pitänyt muuttaa tuollaiseksi, että se kääntyy ylöspäin? Tuo oli heti ensimmäinen asia joka alkoi häiritsemään kun avasin oven. Mikä vika oli tuossa vanhassa, joka vedetään suoraan ulospäin?

batman14

Melkein 60kâ,¬ etuvetoisesta Audista... Itse karsisin kyllä jostain ja pyrkisin saamaan quattron alle.

Latexi

Latexi

th

Pari sedaniakin päätynyt nettiautoon:
http://www.nettiauto.com/audi/a4/7650847
http://www.nettiauto.com/audi/a4/7653605

Näyttääpä jotenkin vanhanaikaiselta ja halvalta tuon manuaali version mmi ohjain verrattuna automaattiin vai onko se tuo perinteinen vaihdekeppi millaista ei ole tottunut enää aikoihin katselemaan.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Mjkarhu

Enää yksi sedan myynnissä, nopeasti menivät vissiin kaupaksi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy