Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - lao

#1
Saksassa on vuokra-autoissa lähes aina keskieuroopan kitkat tai vielä nopeammat kitkat ihan isoissa premiumeissakin myös kesällä. Yllättävän hyvin toimivat 2 markan vauhdissakin vielä, mutta talvisemman keskieuroopan kitkan ja sporttisemman alppikitkan välillä on selvä ero ajotuntumassa.
#2
Kyllä se teho on turvallisuustekijä, jos pitää ohittaa muualla kuin tiellä, jossa on 2 kaistaa suuntaansa. Ei suuri teho tarkoita, että pitää tehdä riskiohituksia, vaan aina parempi, mitä vähemmän ollaan siellä toisella kaistalla. Se mikä on riittävä tehomäärä riippuu niin monesta tekijästä. 200 heppaa oli kova lukema 20 vuotta ja 500kg sitten. Nyt tuo 200 heppaa ei ole kummoinen lukema 1800-1900kg autossa, vaan minimi. Isossa nykyaikaisessa ja painavassa perheautossa (BMW-5 tai MB-E, jne) tehoa tarvitaan 250-300 hepoa hyvään ohituskiihtyvyyteen.

Esim. ajoin tässä tuota täysin uutta Audi A6 ja siinä ollut 210kW oli juuri sopiva määrä, ei liikaa tai liian vähän siihen autoon, jotta voidaan puhua hyvästä maantieohituskiihtyvyydestä luokka huomioiden.
#3
2019 hinnastossa on 280-mallin teho 200kW, eikä 206kW. Osaako joku sanoa mistä moinen muutos?
#4
Volvo / Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
10.10.17 - klo:22:03
Lainaus käyttäjältä: snuuba - 10.10.17 - klo:19:00
Niihän siinä kävi, että Skoda menee vaihtoon. Perjantaina alle XC60 D4 AWD Classic R-Design. T8 tulee joskus ensi kesänä. Voittaja-arpa löytyi Kaivokselan Biliasta. Paketti hinnan puolesta samaa luokkaa kuin toisella jälleenmyyjällä, mutta täältä saa alle pakasta vedetyn XC60 mallin, kun toisella oli tarjolla käytetty business V60 D4 AWD.

Speksit:
- Volvo XC60 T8 R-Design
- Bursting Blue
- Technic paketti + 360 kamerat
- Laminoidut ikkunat
- Sähköjakkara matkustajalle
- Apple Car Play
- HUD

Talvinakit saa hommata itse. Otin vaihteen vuoksi väliaikaiseen autoon kitkat, jos yhteiselo sujuu hyvin, voi harkita myös varsinaiseen autoon.

No niin. Hyvän paketin otit :) Tuossa on kaikki ”tarvittava”, nyt on vain selvittävä odotuksesta.
#5
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.10.17 - klo:09:41
Itse koen tuon moodinvalintakytkimen huonoksi käytettävyydeltään, mutta sen kanssa on vaan elettävä. -> tämän takia ei myöskään ole kovin montaa kertaa tullut kokeiltua powermoodia, harmi ettei ole vaihdekepissä pikatoimintoa powerille kuten oli Skodassa ja vanhassa XC60ssäkin.

On muuten uskomattoman surkeasti toteutettu ajotilojen valinta, minusta auton ärsyttävin ominaisuus päivittäisessä käytössä.
#6
Noniin, nyt se tuli sitten. Kyllä on aivan mahtava peli ajaa XC60 jälkeen. Alusta toimii uskomattoman hyvin eli mukavavuutta ja dynaamisuutta löytyy, onneksi ruksasin lisävarusteisen säädettävän alustan takapään ilmajousin. Panoraamakatto tuo valoa tummaan sisustaan ja viimeistelee myös ulkonäön. Hydridivoimalinja toimii kuin ajatus ja täyssähköllä voi ajaa ainakin 5 asteeen lämpötiloissa ja lämpöä riittää. Mutta kyllä pitää sanoa, että auto herää kunnolla henkiin, kun laittaa power-tilan ja antaa happea kunnolla, kyllä lähtee, etenkin 0-100 on todella vakuuttavan tuntuista.

Värikin tuli otettua pintaan, kuva yöltä alla 6D+Sigma 1.4 Art otettuna.

#7
Mukava lueskella käyttökokemuksia. Mitenkä muuten suorituskyky puhtaassa sähköajossa? Pysyykö ns. liikenteen rytmissä?
#8
Miten muuten nämä ruokakauppojen tai vastaavien latauspisteet toimivat? Tarvitseeko rekisteröityä tai maksaa jotain lataamisesta vai onko lataus ilmaista ilman mitään tunnistautumista?
#10
Ohhoh niin se vain koitti tämäkin päivä :) Onnea vaan nyt odotuksen loppumiselle! On kyllä todella isot jarrut takana...

Mielenkiinnolla odotellaan lisää kokemuksia, kun kilometrejä tulee ja pääset tutustumaan autoon paremmin.
#11
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.09.17 - klo:09:35
http://www.volvopaketti.fi/uudet-autot

Ja erityisesti T8sien hinnat oli parhaillaan aika edullisia.

On poikkeuksellisen kovaksi saatu XC60 T8 taattu hyvityshinta eli siksi on suht. "edullinen". Tarkoittaa siis, että uusi katumaasturimalli hydriditekniikalla on haluttu vielä 3 vuoden päästä luottoyhtiön analyytikkojen mukaan. Tähän vaikuttaa edeltävän XC60 suosio sekä tulevat muutokset autoilun käytön verotuksessa. Näissä volvopaketeissa kannattaa muuten huomioida, että uuden auton alennusta ei saa näihin eli luottoyhtiön riskiä on hinnoiteltu hieman tätä kautta. Mutta kokonaisuus ratkaisee ja ainakin korko on ihan kohtuullinen.

Yhteenvetona voi karkeasti sanoa, että paketit ovat houkuttelevia, mikäli autoa on tarkoitus pitää se 3 vuotta ja varmasti vaihtaa silloin. Taas jos ostat auton uutena ja ajat sillä esim. 5 vuotta niin paketin järkevyys katoaa, koska taattua hyvityshintaa ei pääse niin hyvin "hyödyntämään" ja menetät uuden auto alennuksen. XC60 kohdalla alennukset eivät ole olleet tosin aivan esim. V90 luokkaa.

#12
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.08.17 - klo:11:29
Auto ilmeisesti rullannut viime viikolla tehtaalta ja myyjän mukaan tällä hetkellä arvio olisi että olisi heillä syyskuun alussa, eli saattaisi tarkoittaa paria viikkoa aikaisempaa toimitusta kuin alunperin arvio oli. Nyt alkaa viikot kulumaan hitaasti  :o

Joko pian auto alla?  :) mulla olis luovutus luultavasti syyskun lopussa, varmistunee tarkasti, kun auto saapuu suomeen ja menee varusteluun.
#13
Volvo / Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
12.08.17 - klo:13:36
Sain itse vahvustuksen myyjältä, että tilaamani V90 T8 luovutus olisi syyskuun lopussa :) nyt se odottelu hidastuu vasta...
#14
Volvo / Vs: Uusi V90/S90/V90CC tilattu
12.08.17 - klo:13:35
Lainaus käyttäjältä: JanneH81 - 11.08.17 - klo:09:54
Tänään tuli tehtyä kaupat Volvo V90 T8 R-designista seuraavilla varusteilla:

- Tummenetut takalasit
- Electric Silver metalliväri
- Ilman tyyppi- ja mallimerkintää
- Carplay ja Android auto
- Varustepaketti Technic
- Pysäköintiapu visuaalinen 360+kamerat
- Lämmitettävä tuulilasi
- Koirankuljetuspaketti
- Vetokoukku puoliautomaattinen
- Talvirenkaat Hakkapeliitta 8 10-spoke turbine

Luovutus 01/2018.

Onnea :) tuuhea peli tulee :)
#15
Joko Jyri olet kohta saamassa autosi ajoon? Norjassa luovutettu jo T8 asiakkaalle...
#16
Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 27.07.17 - klo:01:40
Huonointa palvelua mitä olen saanut on ollut Autokeskus Airport. Näytin kuulema sellaiselta jotka vaan koeajaa autoja. Seuraavana päivänä tolasin tehtaalta uuden kilpailijalta.

Sanoko myyjä näin suoraan?  :o  Vain etkö saanut vain tarjousta?
#17
Kodiaq (16-) / Vs: Yleistä Kodiaqista
26.07.17 - klo:08:38
Jollekkin iskenut ostokrapula nopeasti ja vieläkin myymättä

https://www.nettiauto.com/skoda/kodiaq/8919356
#18
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.07.17 - klo:22:13
No niin, tilaus lukittu ja hieman ehti päivittämään tai oikeastaan järkeistämään tilausta (downgrade).

Toimituksen pitäisi edelleen olla syyskuun puolivälissä, katsotaan milloin ja millainen sieltä tulee, avausviestiin päivitetty millainen muutettu tilaus on...

Onnea lukittautumisen johdosta😀 Nyt se odotusaika alkaa tuntumaan päivä päivältä pidemmältä. Pitää lohduttaa itseään sillä, että sen S90 olisi saanut vasta 2018.
#19
Plugarin paras puoli on se, että matka jatkuu sähkön loputtua, etkä ole riiippuvainen latauspisteistä juuri tietyllä matkalla. Jos arkiajoista pystyy ajamaan vaikkapa 50% pelkällä sähköllä, niin todelliset kulutukset jäävät todella pieniksi etenkin kaupunkiajossa.

200km matkallakin plugari on vielä kilpailukykyinen dieseliä vastaan, mikäli vaatimuksena on kova suorituskyky ja neliveto, kun se 200kw 6syl diesel nelivedolla vie maantiellä sen 6l/100km, vaikka olisi kuinka viimesintä tekniikkaa. Jos 200km matkalle lähtee täydellä akulla ja sähköllä pääsee 40km niin matkan keskikulutus on silti vain 5,6l/100km bensiiniä, jos plugari vie akun ollessa tyhjä sen 7l/100km bensiiniä.

Sitten jos lähdetään kerran vuodessa sille lapin reissulle niin ei sen reissun kulutuksella ole hirveästi väliä, jos 95% vuoden muista kilometreistä mennään sähköä hyödyntämällä. Ja taas ei olla riippuvaisia latauksesta vrt. täyssähköauto.

Toki jos ajaa päivittäin pitkää maantieajoa tai vauhdikasta motariajoa ja 2l dieselin suorituskyky riittää ei plugaria kannata harkita.
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat TSI 280
27.05.17 - klo:21:23
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 27.05.17 - klo:20:52
Meinaatko että menisi  tohon aikaan vakiona ;)

Mielenkiintoista, vaikka on kuinka lauch controllit jne, niin fysiikanlait kertovat, ettei kyseessä ollut vakioauto. Joko tehoa oli lisätty tai autoa kevennetty. Olisi kiva tietää mitä tuolle oli tehty ja oliko kyseessä vain pelkkä ecu:n ohjelmointi tai vastaava ohjelmallinen viritys yksinään.
#21
Kun FL-malli julkaistiin näytti uusi keula kaamealta perusmallissa. En tiedä kumpi vaikuttaa enemmän: vihreä väri vai RS-look, mutta tämä näyttää hyvältä, edeltävä malli alkaa näyttämään vanhahtavalta.  Loistava värivalinta  :)
#22
Dieselin aika ei todellakaan ole juuri täälläkin pohdittujen syiden takia. Ladattava sähköauto tai ladattava hybridi vaatii käytännössä latausmahdollisuuden kotoa ja miellellään vielä niin, että tökkää vain kiinteän piuhan kiinni. Ei kukaan jaksa noita johtoja räplätä kontista sisään ja ulos jatkuvasti. Nykyisin käytännössä juuri missään kerrostaloyhtiössä ei ole järkeviä latausmahdollisuuksia ja kerrostalokäyttäjät jäävät pois tekniikan kehityksestä ellei taloyhtiön hallitus/osakkaat halua lähteä latausmahdollisuuksien kehittämiseen. Naapurikateuden vuoksi nämä asiat ovat vielä hankalampia, kun sähköautoja tai ladattavia hydridejä pidetään vain veronkiertoautoina ja jos valtio rupeaa tukemaan näitä vielä lisää, niin kateus senkun kasvaa.
#23
Joko on kuulunut tuotantoviikosta tai tilauksen lukittautumisesta mitään? Haikailetko S90 tilauksen perään yhtään? Nythän näitä S/V90 alkaa bongaamaan jatkuvasti... tämä XC60 MY18 on taas vielä kaduilla näkemätön malli.
#24
Nuoremmat ostaa sen auton rahoituksella yleensä siksi, ettei ole sitä omaisuutta vielä hirveästi kertynyt, vaikka tulot olisivatkin jo varsin mukavat. Kohtuullisiin tuloihin, kun vielä yhdistetään autohulluus, niin sitä ei moni 50v tuulipukukansalainen ymmärrä, kun ostataan kymppitonnien auto velaksi. En näe tässä auton velaksi ostamisessa mitään haittaa, jos mukana on myös omaa pääomaa eli velkapääoma ei ikinä ylitä auton nettomarkkina-arvoa. Eli autosta voi luopua koska vaan ilman, että jää velkataakkaa. Se on jokaisen oma valinta, että ottaako tänään alle omia haaveita/vaatimuksia edes jotenkin täyttävän auton alle, vai säästääkö 10 vuotta ja ostaa sitten 10 vuoden päästä sen haaveiden auton. 10 vuoteen sopii vain liian helposti väliin, kihlat, koira, rivarin pätkä, lapset, konkurssi ja se avioero. Tai jotain vielä vakavampaa.

Toki jos kaikki menee 10 vuotta niin kuin on kuvitellut, niin sitten saa sen velattoman auton pihaan tai voi ostaa vielä kalliimman velaksi. Valitettavasti, kun huomaa, että kuinka tuskan takana oli säästää esim. 50 000 EUR tilille talo- ja lapsiprojektien yhteydessä, niin ei sitä summaa enää raaski laittaa autoon, jonka arvo tippuu silmissä.

Eli minusta kalliimpi auto ostetaan rahoituksella, koska halutaan elää hetkessä. Hetkessäkin voi kuitenkin elää järkevästi ja sopivasti harkiten.
#25
Alla mitenkä homma toimii kuluttajien kanssa. Vaihtoautosta saa siis 2 hyvityshintaa ja asiakas valitsee sitten pitääkö vanhan auton kunnes uusi saapuu vai ottaako tämän odotusauton. Asiakas valitsee siis itselleen paremman ratkaisun. Mulla kun meni 14kk vanha Superb vaihdossa, niin hyvityshinnoissa oli todella suuri ero.

Se miten kuvio toimii virallisesti paperilla ja oikeasti käyntännössä on seuraava:

1) Bilialla on varastossa Hangossa tai muualla myymättömiä ajamattomia autoja
2) Uuden 90-sarjan auton ostalle tarjotaan näitä varastossa olevia autoja nimellä "odotusautotuki" ja asiakas ottaa tai ei ota odotusautoa, tähän ei mitenkään myyjän puolelta painostettu, vaan pallo oli asiakkaalla. Toki rahahan ratkaisee ja jokainen valitsee itse sopivimman diilin
3) Asiakas ostaa Bilialta tämän odotusauton 0% käsirahalla ja auto laitetaan 100% rahoitusosuudella Santun nimiin.
4) Odotusauton kauppasopimukseen lyödään kunnon alennus nimellä odotusautotuki, talvirenkaat ja tarviikket myös "tukihintaan" näin Bilia tekee tarvittavat poistot heti
5) Odotusautosta tehdään heti luovuttaessa ostosopimus, jossa Bilia sitoutuu ostamaan auton pois täydellä summalla, jonka asiakas on velkaa rahoutusyhtiölle, kun varsinainen auto saapuu
6) Asiakas maksaa 499 EUR/kk rahoitusyhtiölle ja velkapääoma lyhenee kuukausittain 499 EUR -korko -käsittelykulu
7) Kun varsinainen auto saapuu, siirtyy tämä odotusauto Bilialle jäljellä olevalla velkapääomalla (poistot tehty jo luovutusvaiheessa)
8.) Odotusauto menee vaihtoautoriviin "tästä vaihtoehto uudelle, täysi tehdastakuu voimassa 16 kk, säästä uuteen verrattuna XXXX"
9) Bilia ei myy odotusautoa siis tappiolla kirjanpidossa, vaikka se on tuntuvasti uutta edullisempi, koska poistot tehtiin (uuden auton katteesta)

Näitä tarjotaan niin paljon, mitä autoja on Hangossa... tässä huomioitavaa on se, että asiakkaan vaihtoauto ostetaan myös heti uuden auton kauppasopimuksen yhteydessä ja vaihtoauton pääomat ovat Bilian tilillä, kunnes uusi auto tulee (eli jos Bilia menisi konkkaan....paskempi juttu mutta tää nyt oli todella kaukaa haettu)

Itseni tapauksessa Excel-simulaation mukaan kaikki huomioiden "säästän" noin 3000 EUR, mikäli uusi V90 saapuu Marraskuussa sisältäen kaikki mahdolliset autoiluun liittyvät kulut/verot. Ja uuden auton nahka haisee aina hyvälle ja nämä odotusautot ovat ihan ok varusteltuja classic-malleja. Kuten sanoit jokainen päätyy omaan ratkaisuun, perustuen omaan tilanteeseensa.

Odotusauton kannattavuudesta...luulisi yli 50 000 EUR auton arvon tippuvan yli 400 EUR/kk muutaman ekan kuukauden aikana..? Mutta pitää huomioida, että kannattavaan liiketoimintaan tässäkin pyritään kokonaisuutena Bilian puolelta.
#26
Tuo Chrystal White oli loistovalinta! Mitä livenä näin, niin valkoiseksi todella "muun värinen" valaistuksen mukaan.
#27
Mulla oli juuri tässä ketjussa kuvatut oireet Superbissä 2l TSI-koneessa, ei vikakoodeja -> ominaisuus huollon mukaan. Kun ongelman huomasi, niin sen sitten huomasi liian usein ja mulla tulee lyhyttä ajoa.  Mulla ongelma loppui vaihtamalla merkkiä. Paskat tuo mikään ominaisuus ole, vaan jotain vikaa on jossain ja juuri kävi mielessä, että antaako vaihteisto "luistoa" joka saa koneen nykimään, vai onko vika moottorin puolella? Aja ihan uutena tuota nykimistä ei ollut.
#28
Oh oh  ;D tosin yllättyneitä ei taideta olla? Viimeinen niitti taisi olla tuo todella pitkäksi venähtänyt S90 toimitusaika. Toki XC60 MY18 on aivan uusi malli ja niitä ei ole vielä liikenteessä, niin saat olla ensimmäisten joukossa. S90/V90 on ollut ensimmäisessä tuotantovuodessa luvattoman paljon todella pahoja yksilökohtaisia lastentauteja erään toisen kotimaisen foorumin mukaan. Itse olen erittäin tyytyväinen, että oma tuleva V90 on MY18, eikä ensimmäistä tuotantovuotta, kun ihan järkyttäviä ongelmia raportoitu, kun tehdas prototestaa kuluttajilla.

XC60 sisältää 90-sarjan tekniikkaa ja varusteita, joten uusi XC60 vaikuttaa todella lupaavalta, mutta valitettavasti myös hintataso on kova. Omalla kohdalla ei onneksi ole mitään kuumetta vaihdella V90 -> XC60, koska nykyinen odotus-XC60 on sisätiloiltaan liian ahdas meidän perheelle Superbin jälkeen, etenkin juuri takatilojen osalta.

Onnea vaan :)

Miten muuten kävi hinnan suhteen? Tuliko halvemmaksi vai kalliimmaksi kuin S90 kokonaisuutena?
#29
Kyselin tänään oman V90 T8 perään ja myyjä sanoi, ettei ole vielä mitään tietoa tilauksen lukittumisesta tai tuotantoviikosta. Saa nähdä koska menee tekoon.
#30
Tämä löytyy nyt Biliasta Espoosta ja keskustelua voi jatkaa käytettyjen vaihtopohdintaketjussa

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7353.msg593704#msg593704
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy