Golf GTi Mk7

Aloittaja maher, 29.01.14 - klo:14:14

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Yleensä octaviat ovat olleet golffeja kevyempiä, ainakin teknisissä tiedoissa. Octavian liftbackin paino tuskin eroaa golffin viisiovisesta. Octavia farkun ja sedanin painoero on alle 50kg ja varmasti golffeissakin sama homma. Ulkonäköasiat on sitten jokaisen oma mielipide. Itse en pidä golffin sisustasta yhtään. Penkeistä puhuttaessa kelpuuttaisin golffin ergo istuimet kyllä ennemmin. A4:n paino on sitten jo aivan eri, kuin noiden mqb autojen. En itsekään pidä raskaista autoista.

Lainaus käyttäjältä: dahakon - 26.08.18 - klo:15:35
7.5 saa pitkällä espinapin painalluksella täysin pois päältä. Tai valikoista.

Ai saa espin ja luistoneston kokonaan pois? Yleensä on mennyt niin, että sutimisen eston saa pois ja esp:stä tulee sallivampi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Myhky

Totta töriset.

Lähteestä riippuen painoeroa gti golffilla ja rs octavia combilla on vain 40-60 kiloa. Tiedä sitten miten painonjakauma menee.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Rallikuski

Lainaus käyttäjältä: dahakon - 26.08.18 - klo:15:35
7.5 saa pitkällä espinapin painalluksella täysin pois päältä. Tai valikoista.

Siis ihan kokonaanko pois?! Jos näin on olen täysin hämmästynyt tästä tiedosta.

Nuo "melkein kokonaan pois" versiot esim skodassa tai mesellä tai melkein kaikissa autoissa oikeastaan ovat käytännössä todella kahlitsevia erityisesti talvella.

Focus ST:tä odotan itsekin kovasti (ja jännitän samalla tuon luistoneston kohtaloa!), hyvä paketti varmaan tulossa 2,3 koneella ja manuaalina. 

Golf gti nykymuodossaan on klassikko, enkä oikeastaan odota uutta mallia, mutta octavia rs:n päivitystä odotan mielenkiinnolla, onkohan tulossa jo 2019?

b1mpo

https://youtu.be/Vfhw07KOjow

Tuossa on rata-ajoa tämän tyyppisillä autoilla. Pösö yllätti nopeudellaan ja painollaan. i30N vissiin on ykkönen tuollaiseen leikkimiseen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Rallikuski

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 26.08.18 - klo:17:34
https://youtu.be/Vfhw07KOjow

Tuossa on rata-ajoa tämän tyyppisillä autoilla. Pösö yllätti nopeudellaan ja painollaan. i30N vissiin on ykkönen tuollaiseen leikkimiseen.

Tosi hyvä video jossa hyundain etulukko ratkaisee voiton hitaalla radalla. Luistonestot hanittaa VW-konsernin tuotteita ja kiva olisikin tietää näiden autojen oikea potentiaali, mutta minkäs teet, kun konsernipolitiikka on tällainen.

Pösö gti on oikeasti todella hyvä auto, hothatchien go-kart ja minä taas ajattelin, että se olisi tällä radalla voittanut!

b1mpo

Vastapainoksi katsoin ratatestin, jossa i30N jäi viimeiseksi. Siinä oli mm. typerä, focus rs, 308gti, golf r ja joitain muita. Kyllä näille vageille saa muutosta ihan vcds:lläkin noihin vakautuksiin ja vedon tappajiin liittyen. Sitä en tiedä kaasun tappamista jarrulla kuriin ollenkaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

dahakon

Kyllä mun mielestä kokonaan pois. En viime talvena juurikaan leikkinyt tosin.
Golf MK7 FL GTI Performance -18
Ex: Seat Leon 5F ST FR 1.4 TSI 150 ACT DSG -16
Ex2: Octavia II TDI (BKD) DSG -07
Ex3: GTI MKV DSG -05

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: dahakon - 26.08.18 - klo:23:29
Kyllä mun mielestä kokonaan pois. En viime talvena juurikaan leikkinyt tosin.

Ei saa kokonaan pois.  Ei sinne päinkään.  Lähinnä antaa enemmän tilaa leikkimiselle ja keskeyttää sen kun hauskuus alkaa.  En tiedä miten autoanne ajatte mutta tämän toteamiseksi ei tarvita talvea.  Ihan kesälläkin huomaa. 

Myhky

Tämä nyt voisi mennä yleisen autonvaihtopohdiskelun puolelle mutta menköön tänne kun Golf GTI on mittapuuna.

Ajettu nyt GTI 7, GTI 7.5, Focus 2019, I30N 250hv ja oma RS Combi.

Focus oli kyllä ihan hauska ajettava. Moottorista en puhu mitään kun koeajomallissa oli se litrainen bensa. Mukava pyöriteltävä sillä huonommallakin taka-akselistolla. ST-linen ulkonäöstä pidän paljon ja sisätilat ovat varsin riittävät. Kiinnostaa päästä ajamaankin tuo ST-line hieman matalammalla alustalla ja 1.5 182hv koneella. Eihän se tosin mikään raketti ole silläkään koneella ja aika tunkkaisen näköisiä ovat youtuben 0-100 vedot tuollakin koneella, joten enpä tiedä alkaisiko kyrsimään pidemmän päälle. Sisätilat samaa tasoa kuin hyundailla, eli hieman karummat kuin ocussa.

I30N oli koeajettavissa vain 250hv mallina.
Hyvää:
- Alustan ja ohjauksen säätömahdollisuudet jotka oikeasti vaikuttavatkin johonkin.
- Ajettavuus osin.
- Rev-matching. Ihan huippu.
- Ulkonäkö
- Hinta ja takuu. Kuulemma vielä tänään olisi saanut 3 vuoden huollot kaupan päälle ja 2000 euroa "ylimääräistä" hyvitystä vanhasta.

Huonoa:
- En kuullut mitään moottoriääniä juuri missään tilanteessa koska huumaava rengasmelu peitti ne kaikki. Alla oli uudet 18" kumit joten voi vain kuvitella millaista on vanhoilla kumeilla tai 19" vanteilla. Piti pysähtyä, avata ovi ja antaa kenkää jotta kuuli paukkeen.
- Liian vähän tehoa. Odotukset oli jotenkin kovemmat mutta samalta se tuntui kuin omakin auto.
- Kyllä järki menee tuolla autolla jos joutuu ajamaan kehä ykköstä ruuhka-aikaan. Hyvä kytkin mutta ei siitä ruuhka-ajoon olekaan suunniteltu.
- Etupään lukko puuttuu. Ainoa missä tällainen tahvo oikeasti pääsee liikenteessä nauttimaan on rajut kiihtydykset mutkasta ulos mutta tämäpä alkaakin puskemaan kun RS tai GTI ei.

GTI taitaa olla edelleen se unelma-auto mutta täytyy vielä käydä koeajamassa A3 SB 1.8 bensakoneella. Ulkonäkö ja laaduntunne on siinä parasta tässä kokoluokassa. Jos tuo 1.8 tuntuu riittävän tehokkaalta ja ajettavuus on samanlaista kuin joskus muinoin omalla A3:lla, pitää katsoa vielä uudelleen Saksan valikoimia. Sieltä kun saisi A3:a ihan etuvetoisina ja manuaalilaatikolla. Siihen vielä S-line varustepaketti ja hopean värisenä... :P
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Myhky

Kaupat sovittu nykyisestä autosta ja jos ei mitään viime hetken kuoppaa tule matkaan niin mk7 gti pitää hetikohta uittaa saksasta.

Haussa on 2-4 vuotias, max 60 tonnia ajettu performance versio manuaaliaskilla. Tällä hetkellä on voimakkaasti harkinnassa sellainen temppu että ostaisin pirssin sokkona pelkästään puhelinkeskustelun ja sähköpostien turvin. Osto tapahtuisi tällöin valtuutetusta vw liikkeestä joka antaa vielä euroopanlaajuisen 1v käytetyn auton takuun.

Nahkahousut tuntuvat puhuvan aivan hyvää englantia ja kertovat kyllä rehellisen tuntuisesti autoista. Esim takaoven uudelleen maalaus naarmun takia kerrotaan kysymättäkin.

Tällä uskaliaalla tempulla säästyisi noin 500-600 saksanjobbariin verrattuna. Mitä mieltä raati on. Uskaltaako?

Esimerkkinä vaikka tämä vähän ajettu mutta nelivuotias yksilö. En jaksa uskoa että merkkiliike uskaltaisi myydä mitään mittariruuvauspeliä tms. Full service history luvataan.
https://m.mobile.de/auto-inserat/volkswagen-golf-vii-gti-dcc-ahk-xenon-rückfahrkamera-bad-harzburg/266786749.html?ref=srp
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Myhky

Satamassa oli tänään paketti noudettavissa  :)

2014 vuoden performance versio manuaalina 38tkm ajettuna yönsinisellä värillä.
Varusteita ainakin 18" vanteet, koukku, xenon, acc, dcc, tutkat joka suuntaan + peruutuskamera, valopaketti, säilytyspaketti ja ok kokoinen mankka näin nopeasti ulkoa muisteltuna. Tuulilasin alla näytti olevan sadetunnistimen lisäksi muutakin kameraa / anturia mihin en vielä ehtinyt tutustua.

Nyt kun vertaan tuohon edelliseen autooni octavia rs:ään niin onhan tämä erilainen auto vaikka pitäisi periaatteessa olla sama. Gti:ssä parempi kytkin, vaihdelaatikko, istuin, alustan säätö (ocustani puuttui) ym pienempää juttua ja näiden osasien kautta se kokonaisuus on aika erilainen kuin ocussa.

Tilasin jo talvisetiksi kumit skodan 17" vanteille (vw keskikupit) ja näyttäisi jäävän noin 3mm tilaa etujarrukenkien ja vanteen väliin. Jännitti tilata kun tiesin ettei kaikki mallit mahdu 17 tuumaisina. Pyysin tasapainottamaan niin että painot eivät ole juuri kenkien kohdalla ja tämä taisi tehdä juuri sen ratkaisevan eron.

Nyt pitäisi enää tummentaa hieman noita takaosaston laseja ja ennen kaikkea saada lämppäri ja sisäpistoke asennetettua. Jos joku tietää hyvän paikan pk seudulta näille palveluille niin saa vinkata.



Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

OctyRO

#281
Lainaus käyttäjältä: Myhky - 25.09.18 - klo:21:28
Satamassa oli tänään paketti noudettavissa  :)

2014 vuoden performance versio manuaalina 38tkm ajettuna yönsinisellä värillä.
Varusteita ainakin 18" vanteet, koukku, xenon, acc, dcc, tutkat joka suuntaan + peruutuskamera, valopaketti, säilytyspaketti ja ok kokoinen mankka näin nopeasti ulkoa muisteltuna. Tuulilasin alla näytti olevan sadetunnistimen lisäksi muutakin kameraa / anturia mihin en vielä ehtinyt tutustua.

Nyt kun vertaan tuohon edelliseen autooni octavia rs:ään niin onhan tämä erilainen auto vaikka pitäisi periaatteessa olla sama. Gti:ssä parempi kytkin, vaihdelaatikko, istuin, alustan säätö (ocustani puuttui) ym pienempää juttua ja näiden osasien kautta se kokonaisuus on aika erilainen kuin ocussa.

Tilasin jo talvisetiksi kumit skodan 17" vanteille (vw keskikupit) ja näyttäisi jäävän noin 3mm tilaa etujarrukenkien ja vanteen väliin. Jännitti tilata kun tiesin ettei kaikki mallit mahdu 17 tuumaisina. Pyysin tasapainottamaan niin että painot eivät ole juuri kenkien kohdalla ja tämä taisi tehdä juuri sen ratkaisevan eron.

Nyt pitäisi enää tummentaa hieman noita takaosaston laseja ja ennen kaikkea saada lämppäri ja sisäpistoke asennetettua. Jos joku tietää hyvän paikan pk seudulta näille palveluille niin saa vinkata.




Laitoin yv koskien tummennuksia.

Cayman

Kun kaikki kulut selvillä niin laita paljonko maksoi kaikkinensa
ID.3 Business
Golf VIII

Myhky

Katsotaan kun verolappu joskus pätkähtää postiin. Eihän tässä mitää säästöä tee, saa vain mieleisen auton.

Olen tässä kaivellut lämppärivaihtoehtoja ja defa tarjoaa vain letkulämmitintä pumpulla (412746). Hinta asennettuna sisähaaran kanssa 900-1000 euroa puhelimitse kysyen. Pari tarjousta taas sain autojerryn kautta defan laitteille alta 500 euron eli mikähän tässä mättää. Mahtaako noi autojerryn tarjouksen antaneet tarkistanut lainkaan mikä sinne pitää asentaa, vai meinaavatko ne laittaa säteilijän sinne?

Oisko kellään kokemusta että mikä laite sinne kannattaa asentaa?
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

Myhky

Miksei näitä omia viestejään pääse jälkikäteen editoimaan...

Tollanen alle 500 euron sarja nettikaupasta ostaessa joten eikö ton nyt kuuteen ja puoleen sataan luulisi saavan asennettuna?

Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

OctyRO

Mites porukoilla on jäähdytysnesteen taso liikkunut? Onko kukaan joutunut lisäilemään?


Asiasta toiseen:
Joskus oli puhetta GTI miitistä, vieläkö on kiinnostuneita? Kun näyttäisi siltä, että sellainen tullaan pienellä porukalla järjestämään jossain päin Pääkaupunkiseutua. YV.tä vaan niin laitan linkin faceen.

Myhky

Verolappu tuli; veroja 5850 euroa eli ei tullut yllätystä suuntaan eikä toiseen. Käyttöönotto siis 7/2014 ja kilometrejä 38tkm. Manuaalilaatikko ja päästöt vanhan mittatavan mukaan 139.

Mitään yllätyksiä ei ole autosta löytynyt, kaikki on toiminut hienosti. Takalasit on nyt tummennettu ja perjantaina toinen yritys letkulämppärin asennukseen. Ensimmäinen yritys kaatui siihen että AD:n päässä olivat varanneet autoon väärän Defan, nyt sitten asennetaan se kiertovesipumpullinen malli 412746 mitä itsekin jo ensimmäisellä yrittämällä AD:lle yritin ehdottaa.
Golf GTI PP -19

exät:
Golf GTI - 14
Skoda Octavia RS Combi -15
VW Golf VI GTI DSG -10
VW Golf VII 1.4TSI 103kw -13
VW Golf VI Variant 1.4TSI -11
Audi A3 Sportback 2.0TFSI -06

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 23.10.18 - klo:10:49
Verolappu tuli; veroja 5850 euroa eli ei tullut yllätystä suuntaan eikä toiseen. Käyttöönotto siis 7/2014 ja kilometrejä 38tkm. Manuaalilaatikko ja päästöt vanhan mittatavan mukaan 139.

Mitään yllätyksiä ei ole autosta löytynyt, kaikki on toiminut hienosti. Takalasit on nyt tummennettu ja perjantaina toinen yritys letkulämppärin asennukseen. Ensimmäinen yritys kaatui siihen että AD:n päässä olivat varanneet autoon väärän Defan, nyt sitten asennetaan se kiertovesipumpullinen malli 412746 mitä itsekin jo ensimmäisellä yrittämällä AD:lle yritin ehdottaa.

Mulla laitettiin Heikinlaakson AD:lla tuo sama 412746. Lämmittää todella mukavasti ton Polo GTI:n motin kyllä. Virtajohdon ylimääräiset löysät oli vaan ikävästi jätetty roikkumaan pelkääjän paikan valoumpion taakse, missä se kolisi muovia vasten. Polttimopäivityksen yhteydessä, kun otin umpion irti niin sain niputettua johdot nätisti yhteen. 

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Myhky - 23.10.18 - klo:10:49
Verolappu tuli; veroja 5850 euroa eli ei tullut yllätystä suuntaan eikä toiseen. Käyttöönotto siis 7/2014 ja kilometrejä 38tkm. Manuaalilaatikko ja päästöt vanhan mittatavan mukaan 139.

Mitään yllätyksiä ei ole autosta löytynyt, kaikki on toiminut hienosti. Takalasit on nyt tummennettu ja perjantaina toinen yritys letkulämppärin asennukseen. Ensimmäinen yritys kaatui siihen että AD:n päässä olivat varanneet autoon väärän Defan, nyt sitten asennetaan se kiertovesipumpullinen malli 412746 mitä itsekin jo ensimmäisellä yrittämällä AD:lle yritin ehdottaa.

Ihanan halpaa ja kiva, että kaikki toimii.

OctyRO

Vieläkö täällä on gti omistajia elossa? Miten olis treffit pääkaupunkisrudulla?

Pett4

Vieläkös GTI omistajia löytyy ...

Mistäs löytys lista performance packin varusteista?
Onko se muuttunu vuosien varrella esim 2013-2018?

Onko Suomessa kellään GTI Cubsporttia / kokemusta autosta?

latez-

Facebookissa myös ryhmä golf r / gti /s3/ cupra omistajille.

latez-


OctyRO

Ja sitten jos ei jaksa seatteja tai s3 katella niin löytyy myös Ihan GTI/R Crew

whatsapp
https://chat.whatsapp.com/H32QEGNz17fAWocZXVUV7O

instagram
https://www.instagram.com/gticrewfin/

TSI_J

Tuli hankittua herrasmiessportti, se on ensireaktio mk7 GTI:stä vm 2014.
Hyvän yksilön löysin(kop kop), onhan tuo jo hyvin sisään ajettu mutta harvoin näkee tuollaisia varusteita suomi-autossa, kaikki mahdollinen.

Tehot ja suorituskykykin yllättää positiivisesti, ei tällä jalkoihin jää ja kun surffailee netissä niin järjestäen vakio GTI liikahtaa luvattua paremmin, haastaa jopa 250hp hyundait ja konsernin autoistakin monesti vasta +250hp Cuprat ja ärrät nopeampia.

Kysymyksiä herää ja katsotaan jos täällä asiantuntemusta.

Nälkä kasvaa jossain vaiheessa. Onko joku optimoinut tätä moottoria ja vaatiiko DSG optimoinnin myös? Sekä olennaisin kysymys oletteko törmäänneet lisääntyviin DSG-ongelmiin optimointien jälkeen?
Miten tämä vm 2014 DQ250 kestää vääntöä, oliko vain tuo vakio 350nm vai 380nm vai enemmänkin?
Siitä herää kysymys mikä DSG laatikko on konsernin saman ikäisissä tehokkaammissa R:ssä ja S3:sessa?

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

TSI_J

En tiennytkään että Mountune tekee ohjelmia VW:lle ja just mk7 Golfille näköjään.
Vaikuttaa vielä ihan laadukkaalta softalta ja sivun kokemuksetkin rohkaisee tuohon suuntaan. 👍
https://www.mountune52.com/products/stage-1-power-upgrade
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Ilkka83

"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

teejiipee

Jaahas, GTI lähti kiertoon ja Alltrack 1,8TSI tilalle. Outo juttu, mutta tuli taas todennettua itselle, että vähän haikea fiilis  :'(, kun luovuttanut hyvän ja ongelmattoman auton kiertoon, oli se GTI kuitenkin lajissaan omalla kohdallani paras auto tähän mennessä.

Lisäksi reilun 30v. autoilun jälkeen on enää jäljellä vain yksi asia, josta en luovu. Toinen oli manuaalivaihde, nyt sitten ajellaan DSGllä, mutta silti edelleen bensalla, dieseliä en osta vaikkei siinä mitään vikaa olekaan.

Ja oikeastaan kolmaskin asia, elämäni ensimmäinen neliveto, joten kinoksia odotellessa. Körötellään nyt sitten Alltrackilla niin kauan kunnes bensa-autoilijoita aletaan rankaisemaan ilmastomuutoksesta isosti ja tilalle hankittava joku hybridi. Eipä tässä muuta kuin hyviä kilometrejä GTIläisille, kuin myös jatkossa Alltrackiläisille!  :) ;)
VW T-Roc 2.0TSI 4Motion -20

JMP

Mulla on 2018 mallivuoden GTI performance 245. Onko hajua mitä öljyä tuohon koneeseen laitetaan? Onko se noita uudempia 0w-20 öljyjä? Manuaali ei juuri asiaa avannut.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: JMP - 05.02.20 - klo:22:34
Mulla on 2018 mallivuoden GTI performance 245. Onko hajua mitä öljyä tuohon koneeseen laitetaan? Onko se noita uudempia 0w-20 öljyjä? Manuaali ei juuri asiaa avannut.

5-30 ll

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy