Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

fidelity

Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 02.11.20 - klo:16:49
Jotain häikkää siellä on. Saan ilmoituksen ”Ei ajoneuvoja. Et ole vielä lisännyt yhtään ajoneuvoa Auton hallintaan.” Ja sitten ohjataan takaisin portaaliin, josta käy kyllä ilmi, että olen Passattini systeemiin lisännyt.

Ei siis pääse ostelemaan.
Sitten kannattanee soittaa Volkswagenin tukeen.

Anita Hirvosen hiukset

Semmoista mietin, että mites tuo asetus: Akun alempi varaustaso? Eli olen asettanut sen 60% ja toimii upeasti, kun olen asettanut autolle myös lähtöajan. Mitenkäs tuon kanssa, jos en ole määritellyt lähtöaikaa? Lataako tuolloin vain 60% ja lopettaa siihen, vai lataako 100%?

Jos lataa tuolloin vain 60%, niin onko tällöin ratkaisu pulmaan painaa vain sitä pistokkeen vieressä olevaa "full charge" nappia?

duke7

^ juuri noin eli lataa siihen rajaan asti aina riippumatta ajastuksista. Ja sillä luukun alla olevalla ylemmällä napilla saat ohitettua ajastuksen jolloin lataa täyteen heti.

En oikein tiedä mikä sille nyt on hyvä arvo. Itse pitänyt 70% ja ohjeistanut naiselle vain tökkäämään aina pistokkeen kiinni. Tulee se 70% sitten aina ja jos ei ole lähtöä ennen aamua niin aamulla lataa ajastuksella täyteen ja lämmittää myös.

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 05.11.20 - klo:10:23
^ juuri noin eli lataa siihen rajaan asti aina riippumatta ajastuksista. Ja sillä luukun alla olevalla ylemmällä napilla saat ohitettua ajastuksen jolloin lataa täyteen heti.

En oikein tiedä mikä sille nyt on hyvä arvo. Itse pitänyt 70% ja ohjeistanut naiselle vain tökkäämään aina pistokkeen kiinni. Tulee se 70% sitten aina ja jos ei ole lähtöä ennen aamua niin aamulla lataa ajastuksella täyteen ja lämmittää myös.

Oolrait, kiitoksia :) Pitää muistaa painaa nappia.

En oo ite oikeastaan käyttänyt tuota ominaisuutta vielä, mutta nyt ostin semmosen 16A syöttävän shuko-kaapelin, niin aattelin että tuo 60% tulee sillä about. tunnissa. Sitte saa seinäpistorasia huilia yön aikana siihen asti, kunnes taas aamusella syöttää loput. Ja jos nyt tarttee illalla käydä eestaas kaupassa, niin puolikkaalla akulla onnistuu se.

Hyvä ostos on kyllä ollut tuo tehokkaampi kaapeli. Lataa tyhjästä täyteen alta kolmessa tunnissa ja nyt on lämmin autokin aamusella. Autokatoksen pistorasiakin on kestänyt virran ok. Ei ole edes lämmennyt se, vaikka kahden tunnin täysillä syötön jälkeen kävin koklailemassa sen kuntoa.

Banned

Sehän lataa aina täyteen asti, jos ei ole ajastettu. Ajastettuna lataa tuon heti tuon 60 % ja loput 40 % sitten ennen lähtöaikaa. Näin ainakin minulla on toiminut.
Passat GTE

Banned

Lainaus käyttäjältä: Banned - 08.04.20 - klo:07:56
Sama homma -16 mallissa. Side assist lakkasi ensin sateella toimimasta, nyt ei toimi poudallakaan. Ei merkitystä sillä onko auto pesty vai ei. Pysyy ehkä minuutin päällä ja sitten tulee ilmoitus, että ei näkymää.  Täytyy tuosta huollossa mainita ensikerralla. En ole vielä kurkkinut saisiko noita itse jotenkin putsailtua.

Tämäkin selvisi. Puskurin taus täynnä hiekkaa ja kuraa. Putsaamalla alkoi toimimaan. Takarengas heittää kaiken paskan puskurin taakse. Farmariin on tehtaalta kampanja, jossa laitetaan suojamuovit estämään kuran lentämistä tuonne. Sedaniin ei sellaista tunneta. Vaihtoehtoina putsailla tai rakentaa suojat itse.
Passat GTE

duke7

Lainaus käyttäjältä: Banned - 05.11.20 - klo:12:14
Sehän lataa aina täyteen asti, jos ei ole ajastettu. Ajastettuna lataa tuon heti tuon 60 % ja loput 40 % sitten ennen lähtöaikaa. Näin ainakin minulla on toiminut.
joo varmaan noin jos ei ole yhtään ajastusta päällä.

Anita Hirvosen hiukset

Lainaus käyttäjältä: Banned - 05.11.20 - klo:12:14
Sehän lataa aina täyteen asti, jos ei ole ajastettu. Ajastettuna lataa tuon heti tuon 60 % ja loput 40 % sitten ennen lähtöaikaa. Näin ainakin minulla on toiminut.

Aa ja ok. No sitte ei tartte nappia painella, jos on kaikki ajastukset poissa :)

Kiitoksia.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Banned - 05.11.20 - klo:12:18
Tämäkin selvisi. Puskurin taus täynnä hiekkaa ja kuraa. Putsaamalla alkoi toimimaan. Takarengas heittää kaiken paskan puskurin taakse. Farmariin on tehtaalta kampanja, jossa laitetaan suojamuovit estämään kuran lentämistä tuonne. Sedaniin ei sellaista tunneta. Vaihtoehtoina putsailla tai rakentaa suojat itse.

Sama ongelma kuin Tesla M3:ssa. Ei sentään revennyt koko puskuri irti. :D

Kannattanee laittaa roiskeläpät taakse.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

passo_s

Passat GTE -20
iPhone softa päivitty ja enää ei sitte soitella puheluita apple carplayn kautta, siten että nimen hakee puhelinluettelosta, vihreä luuri ei tee mitään.

Tepe1

Kirjoitellaanpa tännekin heti alkumetreillä muutama askarrus kulkineesta. Tänään tarkoitus hakea vuoden 2018 GTE, joka Ruotsin tuonti. Osaatteko sanoa mistä mahtaisin löytää hinnaston ko. vuodelta ja missä olisi eroteltuna myös lisävarusteet? Olisi kiva tiedostaa millä hinnalla ko. paketti on aikoinaan myyty.

Toinen kysymys liittyy auton käyttämiseen siten, että latausmahdollisuutta ei vielä ole. Eli tällä hetkellä en saa autoa ladattua päivittäin, niin onkohan tällä väliä auton keston ym. osalta? Ja tarkoittaako sitä, että tällöin ajetaan pelkästään hybridimodella jolloin toiminta kuten normihybrideissäkin.

Tuosta ensimmäiset askarrukset ja lisää sen myötä kun auto saadaan kotiutettua  :)

duke7

Jännä tuon uuden Arteon farmarin hinta. Hybridi siis alkaen noin 50k, joka on vain pari tonnia kalliimpi kuin normaali farmari hybridinä. Aiemman Arteonin (öh, siis pre-fl) hinta oli muistaakseni enemmän kalliimpi.
En nyt varusteita ole vertaillut että selittääkö ne pientä eroa.

istran

Löytyykö jostakin päivitetyt kameratolpat 2020 GTE-malliin?
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

istran

Ja mitä helkkaria auto tarkoittaa kun joka kerta kun sen käynnistää se haluaa ilmoittaa yksityisyysasetuksesi ja "lisätietoja saat Control Centerissä". Mikä hitto se Control Center sitten on? Ja on  myös rasittavaa aina painaa pois se "Tervetuloa XXX"-viesti :/ Eiko sitä saa pois automaattisesti?
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

TWBE

Lainaus käyttäjältä: istran - 07.11.20 - klo:13:45
Löytyykö jostakin päivitetyt kameratolpat 2020 GTE-malliin?

Olen suositellut lataamaan Waze navigaatosovelluksen puhelimeen ja näyttämään sitä volkkarin ruudulla. On tolpat näkyvissä ja ihmiset kun saa sinne merkitä ajaessaan tielle nopeasti mitä ne siellä näkee - niin päivittyy kaikille wazen käyttäjille tieto, jopa poliisin ratsioista ja tiellä olevista esteitäkin saat ilmoituksen ajoissa. Suosittelen perehtymään tuohon.

viherpipertajanortti

Hyvää huomenta GTE asiantuntijat!

Autonvaihtokuumeen myötä löysin hyvänhintaisia GTE passatteja Riddermarkilta. Tässä yksi esimerkki: https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11721463

Voisitteko auttaa ummikkoa alkuun, eli onko noissa tuon liikkeen autoissa hinta kohdallaan, ja mikä oikeastaan tärkeintä: onko noissa tuo varustus sinne päinkään jotta ei ala heti harmittamaan oston jälkeen.

Osaatteko kertoa mihin kannattaisi kiinnittää huomiota. Itsellä ajo on about 70% alle 35 km ja loput pidempää.

Mitä siis pitäis osata ottaa huomioon?

Kiitos jo etukäteen!

Tos®

#2896
^
Sen olen huomioinut ettei noissa ruotsista tulleissa ole kunnon valoja.
Tässäkin vain perusledit, ei siis ajotilanteeseen mukautuvia; joilla voi posottaa pitkät päällä kokoajan.

Muuten yleensä ruotsista tuoduissa varustelu on hyvä, mutta valoissa säästetty.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

fidelity

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 08.11.20 - klo:11:01
Hyvää huomenta GTE asiantuntijat!

Autonvaihtokuumeen myötä löysin hyvänhintaisia GTE passatteja Riddermarkilta. Tässä yksi esimerkki: https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11721463

Voisitteko auttaa ummikkoa alkuun, eli onko noissa tuon liikkeen autoissa hinta kohdallaan, ja mikä oikeastaan tärkeintä: onko noissa tuo varustus sinne päinkään jotta ei ala heti harmittamaan oston jälkeen.

Osaatteko kertoa mihin kannattaisi kiinnittää huomiota. Itsellä ajo on about 70% alle 35 km ja loput pidempää.

Mitä siis pitäis osata ottaa huomioon?

Kiitos jo etukäteen!
Varusteista suosittelisin digimittaristoa, niitä ei ihan jokaisessa noista ole. Sopii paljon paremmin tämän auton olemukseen. Lisänä tulee myös mahdollisuus karttanäkymään mittaristossa, mikäli varustelistalta löytyy navigaattori. Android-auton karttanäkymiä ei saa mittaristoon, vain keskinäyttöön.
Ajovaloja näissä on kolmea eri vaihtoehtoa: perus-LED, kuten linkatussa autossa; kääntyvät LEDit; ja huipulla adaptiiviset LEDit, jotka siis osaavat mukauttaa valokuviota. Jälkimmäiset ovat aika harvinaiset vaihtureissa. Moni noista Riddermarkin 30 k€ autoista on aika perusvarusteilla, mutta kyllä tuohon hintaan välillä bongaa myös paremmin varusteltuja 30-60 tkm ajettuja.

m4x1mu5

Mä ole ymmärtänyt että digimittaristoa ei saa ilman navia. Näin ainakin vaihdokeissa joita tuli aikanaan tsiikattua. Ja navi on tällöin aina Discover Pro.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

fidelity

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 08.11.20 - klo:21:37
Mä ole ymmärtänyt että digimittaristoa ei saa ilman navia. Näin ainakin vaihdokeissa joita tuli aikanaan tsiikattua. Ja navi on tällöin aina Discover Pro.
Itsellä on digimittaristo, mutta ei navia.

northrob

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 08.11.20 - klo:11:01Osaatteko kertoa mihin kannattaisi kiinnittää huomiota.
60 tkm huolto on hintava (itsellä n. 1000 ,) eli kannattaa ottaa selvää onko se tehty, jos auto on tuon verran ajettu.
Passat Variant B8 280 TSI R-line DSG Pure White
-ŠKODA Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance DSG Black Magic-

VG

Saako noita automaagipitkiä säädettyä jostain niin, että ne syttyisi ja palaisi alle 60 km/h vauhdeissa?

jaston

Lainaus käyttäjältä: northrob - 09.11.20 - klo:07:43
60 tkm huolto on hintava (itsellä n. 1000 ,) eli kannattaa ottaa selvää onko se tehty, jos auto on tuon verran ajettu.

Minkäslainen huoltoväli GTE:ssä muuten on, eli koska esim. tuo 60tkm huolto osuu ajallisesti eteen?
Octavia -13 1.4 TSI -> Octavia -17 1.0 TSI -> Octavia -18 2.0 TSI RS 230

Banned

Lainaus käyttäjältä: jaston - 09.11.20 - klo:09:24
Minkäslainen huoltoväli GTE:ssä muuten on, eli koska esim. tuo 60tkm huolto osuu ajallisesti eteen?
1 v / 15000 km
Passat GTE

Tos®

Lainaus käyttäjältä: VG - 09.11.20 - klo:08:13
Saako noita automaagipitkiä säädettyä jostain niin, että ne syttyisi ja palaisi alle 60 km/h vauhdeissa?
Riippuu onko se kamera peilin juuressa vai tuulilasissa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

muaddib

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 08.11.20 - klo:11:01
Mitä siis pitäis osata ottaa huomioon?

Omassa yksilössäni on 360-kamera (Area View), johon olen ollut todella tyytyväinen. Harvoin kyllä näkyy tuota. Tämä ja Park Assist 3.0 niin tumpelompikin kuski pärjää ahtaissa paikoissa.

Carplay / Android Auto -tuki on mielestäni ehdoton, en tiedä onko se kaikissa. Puhelimen navigaattori ruudulla on minusta mielekkäämpi kuin joku kerran vuodessa päivittyvä Volkkarin viritys; tosin jos olisi digimittaristo, niin siinä näkyvä kartta/navi kieltämättä voisi olla mukava.

Riippuu tuurista, montako USB-porttia on ja missä. Omassani on ainoa keskikonsolin pohjassa, joten puhelin lojuu sitten mukitelineessä. Joissakin on tupakansytyttimen paikalla yksi USB-portti.

Himoitsisin automaattisesti pysäköidessä taittuvia sivupeilejä sekä sähkötoimista peräluukkua. Olen kuitenkin ihan hyvin elänyt ilman näitä.

istran

Mulla on ne adaptoituvat LED-valot. Vaatiii aluksi itsehillintää olla räpäyttämättä pitkiä pois :D Ei ole kukaan vielä ainakaan valoja räpsytellut, kai ne sitten toimivat ihan hyvin. Hauskasti sen näkee kun se säätää niitä valokeiloja.
USB-C portti on siinä vaihdekepin edessä ja istuinten välisessä lokerossa. Täytyykö sitä nyt olla noin moderni...mulla ei ollut yhtään C-palikkaa ja nyt on ostettu adaptereita.

Haluaisin päivittää sen navigaattorin ja latasin 32 gigan tiedoston, ja purin sen USB-C tikulle. Auto ei sitä tunnista silti. Ohje sanoo, että MIB#:ssa USB:n kautta päivitys. Menisikö kuitenkin SD-kortin kautta? Niillekin on kaksi tyhjää paikkaa hansikaslokerossa.

Sähköluukku on kiva, jopa sedanissa.
Jos se toimii, sitä ei ole kustomoitu tarpeeksi

Jaska_K

Näitä samoja tässä katsellut lähes kuukauden päivät. Noiden varustus tällä hetkellä aika lailla keskimääräinen muihin tarjolla oleviin verraten. Ja hinnatkaan ei ole hulluimmasta päästä. Toki all inclusive versio olisi kiva mutta ei niitä taida sattua kohdalle kuin kerta vuoteen ja se näkyy sitten hintapyynnissäkin.

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 08.11.20 - klo:11:01
Hyvää huomenta GTE asiantuntijat!

Autonvaihtokuumeen myötä löysin hyvänhintaisia GTE passatteja Riddermarkilta. Tässä yksi esimerkki: https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11721463

Voisitteko auttaa ummikkoa alkuun, eli onko noissa tuon liikkeen autoissa hinta kohdallaan, ja mikä oikeastaan tärkeintä: onko noissa tuo varustus sinne päinkään jotta ei ala heti harmittamaan oston jälkeen.

Osaatteko kertoa mihin kannattaisi kiinnittää huomiota. Itsellä ajo on about 70% alle 35 km ja loput pidempää.

Mitä siis pitäis osata ottaa huomioon?

Kiitos jo etukäteen!
Passat GTE 2018
ex Octavia III 2.0tdi 2013
ex Octavia II 2.0tdi 2008

viherpipertajanortti

Lainaus käyttäjältä: Jaska_K - 09.11.20 - klo:22:52
Näitä samoja tässä katsellut lähes kuukauden päivät. Noiden varustus tällä hetkellä aika lailla keskimääräinen muihin tarjolla oleviin verraten. Ja hinnatkaan ei ole hulluimmasta päästä. Toki all inclusive versio olisi kiva mutta ei niitä taida sattua kohdalle kuin kerta vuoteen ja se näkyy sitten hintapyynnissäkin.

No niinhän siinä kävi, että joku aika sitten Rintajoupilla olisi ollut hyvillä varusteilla vähän ajettu sopivan hintainen, mutta arvaa vaan että kerkesinkö... No en. Harmillista koska rekkarikin olisi ollut XOR - 755  ::)

Syteen tai saveen, otin sitten perusvarustellun ruotsista uitetun. Vieläkään en saanut siis sähkötoimista takaluukkua, ja kaistavahtikin puuttuu. No ehkäpä sitä voi elää ilman niitä, eli edelleen on jaksettava avata ja sulkea se takaluukku ihan itse ja keskittyä ajamiseen sen verran että kestää tiellä.

Tähän saakka on tultu hyvin toimeen myös pelkällä tutkalla peruutuksissa, joten kamera on ehdottomasti plussaa. Samoin se törmäysvahti, joten siinä mielessä kohtalaiset turvavarustelut.

Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että 18tkm on sellainen lukema, että mikäli auto on ihan täysi pettymys, noilla kilometreillä siitä ehkä pääsee eroon ilman älyttömiä tappioita. Kävin vielä tänään varmuuden vuoksi kahdessa liikkeessä kyselemässä (täällä keskisuomessa) GTE farkkupassattia: Myyjä totesi että niiden (+ muiden plug-in hybridien) kysyntä on kasvanut viime aikoina aika paljon, ja vähän ajetut menee todella nopeasti.

Kiitos kaikille vastanneille. Tässä ketjussa riittääkin hyvin nyt ajankulua. Näyttää olevan todella paljon asiaa joiden avulla pääsee tähän hybridiautoilun maailmaan hieman paremmin sisälle.

Tämä on itselleni kolmas Passatti, ja kahdesta aikaisemmasta on erittäin hyvät kokemukset, tosin viimeisin oli oli vm. 99 1.8T. Volkkareiden jälkeen on ollut Opelia, Fordia, Mazdaa ja nyt kakkosautoksi jäävä Skoda Rapid. Vaimo kelpuutti Passatin perhen ykkösautoksi (kun lupasin että tämän jälkeen ostetaan sitten se E -mallin farkkumersu).

Heittelen tänne kyllä varmasti kommenttia kokemuksistani. Yksi asia tosin tuli yllätyksenä, eli tuo 15tkm huoltoväli. Kuvittelin että se olisi ollut muiden VAG autojen (tai siis Skodan) nykyisin hyvin yleinen 30tkm tai 1 vuosi.

jppetteri

Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 10.11.20 - klo:00:36
Heittelen tänne kyllä varmasti kommenttia kokemuksistani. Yksi asia tosin tuli yllätyksenä, eli tuo 15tkm huoltoväli. Kuvittelin että se olisi ollut muiden VAG autojen (tai siis Skodan) nykyisin hyvin yleinen 30tkm tai 1 vuosi.

Kyllä ihan perinteinen polttomoottorivolkkarikin pitää käyttää "huollossa" 15 tkm välein. Tosin se oikea huolto on edelleen 30 tkm kohdalla, tuossa välissä tehdään parilla sataa eurolla lähinnä valohoitoa (tarkistetaan sitä sun tätä).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy