Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - plugaaja

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.02.22 - klo:22:36
Lainaus käyttäjältä: ZimKork - 12.02.22 - klo:07:50
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 11.02.22 - klo:19:14
GTE:tä tuli esilämmitettyä lähes aina sähköllä, niin webaston käyttö jäi todella vähäiseksi. Ihan hukkahankita mulle. Ehkä seuraava omistaja on päässyt hyödyntämään webastoa.

Itse jälkiasensin webaston kun ei tuo sähköesilämmitys saanut edes tuulilasia jäästä sulaksi alle tunnissa.

Tästä sähköesilämmityksestä on kirjoitettu paljon jo aiemmin, mutta tässä lyhyt yhteenveto siitä, miksi moni ehkä käyttää Webastoa eikä sähköistä esilämmitystä:
1) 8A:n virta (eli 1,8 kW) ei riitä lämmitykseen vähänkään reilummalla pakkasella vaan pitää olla 16A tarjolla.
2) Auto ei laita sähköisellä esilämmityksellä puhallustehoa automaattisesti maksimille, vaan käyttää sitä asetusta joka oli auton sammuttaessa. Tyypillisesti itsellä ajossa esim teho 2/6, mikä on liian vähän ikkunoiden sulatukseen. Ratkaisuna on muistaa parkkeeratessa vääntää nupit kaakkoon. Tämä on selvä bugi, koska Webastoa käyttäessä puhallin menee automaattisesti maksimille.
3) E-managerista ajastukset toimii joskus miten sattuu, ilmeisesti pvm ja aika tallentuu joskus väärin. Siksi ns. spontaani lämmitys on usein tarpeen. (ks kohdat 4 ja 5)
4) Webasto kaukosäätimellä sopii paremmin epäsäännöllisin lähtöihin, koska kaukosäädin toimii kuin junan vessa ja webaston teho sulattaa ikkunat 5-10 minuutissa. Toki paukkupakkasilla vaatii 10-20 min. Huom. kaukosäätimen kantama on rajallinen.
5) Applikaatiosta ’vaikka kuinka kaukaa internetin yli’ spontaanisti aloitettu esilämmitys onnistuu vain jos yhteys autoon pelaa eli ei läheskään aina, ja monesti ei silloinkaan.

Eli valitettavasti monessa tapauksessa lämmitys on helpompi ja varmempi tehdä Webastolla, vaikka paljon mieluumminhan sitä lämmittäisi sähköllä jos sitä on tarjolla. Toivottavasti jossain vaiheessa VW saisi tätä parannettua, koska softabugeja/-puutteita nuo kaikki ovat.
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
21.09.21 - klo:14:46
Lisäksi range-arvioon taitaa vaikuttaa lämpötila. Jos auto on lämpimässä tallissa, näkyy latauksen jälkeen esim 50 km range kun taas ulkona pakkasessa paljon vähemmän jo ennen liikkeellelähtöä.
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
02.08.21 - klo:17:29
Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 02.08.21 - klo:10:29
2018 vuosimallin GTE ja ongelmia laturin kanssa, nimenomaan tuon Schuko laturin. Tampereen Laakkosella/sittemmin K-Caarassa asiasta joka kerta asioidessani maininnut. Eka kerralla kuulemma mittasivat n. 100 euron edestä sitä laturia ja toimi ok. Nyt kesällä laitoin sähköpostia sinne kun neljällä latauskerralla olin saanut yhteensä 23km edestä sähköä ladattua autoon. Joka kerta paloi pari punaista valoa laturissa. Eivät ole vaivautuneet vastaamaan - ei yllätä taaskaan.

Vm 2019 GTE:ssä oli ekat 11kk ongelmaa tuon schukolaturin kanssa 8A:n latausvirralla: satunnaisesti lataus keskeytyi ja punaiset valot vilkkui laturin mötikässä. VW ohjeisti käyttämään alennettua latausvirtaa (5A), ja lopulta vika korjattiin auton softapäivityksellä, siitä asti toiminut luotettavasti 8A virralla. Joten kannattaa mainita tästä huollossa, josko olisi sama vika.
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.02.21 - klo:23:03
Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 04.02.21 - klo:12:08
Täysin normaalia Schuko laturin kanssa, ainakin itselläni. Lataa silloin kun huvittaa. Punaiset valot on tuttu ilmiö, samoin kuin se että valot näyttää alkuun ihan oikein vihreitä, auton keulassa alkaa vihreä vilkkumaan ihan oikein, takapenkin luota kuuluu releen naksahdus kun pistokkeen kytkee - mutta akku ei lataudu.
Joku taisi vähän aikaa sitten mainita että autoon olisi joku softakorjaus mikä parantaisi schuko latauksen luotettavuutta, jos oikein muistan?

Schukolatauksen katkeaminen ja kolmen punaisen valon vilkkuminen on tunnettu vika facelift-mallin (Q4/2019->) mukana tulleen 8A schukolatausjohdon kanssa. Ja tuohon on korjaus olemassa: softapäivitys autoon, en muista mikä ohjelmisto se sitten olikaan. Sen jälkeen ainakin minulla lataus on toiminut moitteetta sillä samalla 8A-latausjohdolla.
#5
ID.3 / Vs: VW ID.3
16.01.21 - klo:11:32
Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 11.01.21 - klo:17:19
Tuolta sitten tilaamaan sadesuojaa lataukseen.
https://ecosolaris.com/en/produit/electric-car-eco-dome-xlc-charging-port-protection/

Itseä kiinnostaisi tuollainen suoja, koska auto (Passat GTE) taivasalla ja lumi/räntä/vesi+pakkanen aiheuttanut ongelmia latausluukun ja kaapelin kanssa. Tuote vaikuttaa pätevältä, magneettikiinnitys ja peittää luukun kunnolla, hinta vain 35â,¬, mutta postikulut Suomeen näyttäisi olevan 56â,¬ ja tullimaksut yms päälle tekee siitä kyllä liian kalliin. Onko kukaan löytänyt halvemmalla postituksella jostain muualta kuin tuolta Ecosolarikselta? Amazon.ca myy mutta ei postita Suomeen.

En oikein löytänyt vastaavaa tuotetta, luulis että Norjassa ja muissa talvimaissa olis tarvetta suojata latausluukkuja eli kysyntää varmasti löytyisi.
#6
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.01.21 - klo:22:27
^ Juuri noin omaa GTE:täni käytän. Kotipihaan tullessa aina latausaseman piuha (16A) kiinni autoon, ladataan akku täyteen saman tien. Esilämmitykseen en käytä ajastuksia, koska seuraava lähtöaika ei yleensä ennustettavissa kovin tarkkaan. Käynnistän viileällä kelillä esilämmityksen sähköllä esim 20min We Connectin kautta (... tunnetusti ei onnistu ihan aina). Jos lunta/pakkasta/kiirelähtö, niin sähkön sijaan esilämmitys Webastolla.

Pari huomiota: 8A virralla ei sähköllä esilämmitys oikein ole riittävän tehokas, vaatii 16A toimiakseen paremmin. Kaipa jotkut ajastaa useamman 30 min lämmityksen tarvittaessa, itse en ole kokeillut. Ja lisäksi auttaa jos parkkeeratessa muistaisi laittaa kabiinissa puhalluksen kovemmalle, koska käsittääkseni sähkölämmityksessä se ei automaattisesti nosta puhallustehoa tarpeeksi. Webastolla puhallus menee kyllä ihan itsekseen kovalle, ja muutenkin lämmitystehoa on vähintään riittävästi.
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
19.12.20 - klo:23:36
Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 19.12.20 - klo:19:23
Maksan itse bensani, mutta vaikka olisin täydellä autoedulla, lataisin silti siitä yksinkertaisesta syystä, että sähköllä ajaminen on äänettömyydessään huomattavasti miellyttävämpää kuin bensalla jurnuttaminen.

Täysin samaa mieltä. Passat GTE on polttomoottorin käydessä mainio auto, mutta sähköajo on vielä paljon parempaa erityisesti kaupunkiajossa, joten en voi ymmärtää miksi joku ei tällaista autoa lataisi.
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
10.12.20 - klo:21:33
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 10.12.20 - klo:18:51
Heh no niin olikin. Meni hepat ja kilowatit sekaisin :)

No, sen enempää ottamatta kantaan lehtien kirjoitteluun, niin OMA OIKEAAN elämään ja käyttöön perustuva kokemus oli että ihan riittävä arkikäyttöön. Eipä tullut sataseen Volvolla pelkällä sähköllä kiihdyteltyä. Eikä sitä tulis kyllä GTE:lläkään tehtyä. 15s on sekin ihan liian pitkä aika malttamattomalle.

GTE:llä pystyy kyllä ajamaan kaikki arkiajot ihan sujuvasti kokonaan sähköllä, vaikka eihän se mikään urheiluauto ole, sähkömoottori 85 kW / 330 Nm ja omamassa 1740kg. Sähkömoottorin vääntö tekee liikkeellelähdöistä riittävän ripeitä.

Volkkariin verrattuna Volvo V60 T8 vaikuttaa sähköllä kovasti vajaatehoiselta: 65 kW / 240 Nm ja omamassa 2040kg! Jopa oma rauhallinen ajotyylini saattaisi Volvossa herätellä polttomoottorin ajoittain, ja sitähän tässä semi-sähköautoilussa haluaa välttää, olematta kuitenkaan liikenteen tukkona.
#9
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
27.10.20 - klo:21:00
Ongelmalliseen 8A suko-laturilla lataamiseen on nyt Volkswagen Centerin mukaan saatu korjaus. Korjausratkaisuna on ohjelmistopäivitys korkeajännitelaturille, ja se on saatavilla 4.11. alkaen. Vien oman Passat GTE:ni (vm 2019) päivitykseen 6.11., toivottavasti sen jälkeen ei sukolataus pätki enää.
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
23.10.20 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 20.10.20 - klo:07:21
Passat GTE -20
Sukojohdolla oli eilen latauksessa ja weconnectissa oli lähtöaika ajastettu ja lataus oli ajastettu. Tulen autolle 5 min ennen lähtöaikaa. Auto oli kylmä, no oli siellä lehmän henkäys ,jonkin verran oli lämmittänyt,mutta ei weconnectissa pyydettyyn 25C.
Tuossa on ainakin kaksi asiaa mitkä aiheuttaa huonoa lämpenemistä:
1) Sukolaturin 8A virta ei tunnu riittävän kunnon lämmitykseen, erityisesti jos akkua koitetaan ladata samalla. 16A toimii paremmin.
2) Sähköllä lämmittäessä GTE käyttää sitä puhaltimen asetusta, joka asetettu kun sammutit auton. Jos oli pieni puhallus illalla, niin aamulla sama juttu, ja se ei jääkylmässä autossa oikein riitä. Tuon voi kiertää siten, että illalla muistaa laittaa puhaltimen isolle ennen kuin sammuttaa auton. Mielestäni tuossa on suunnitteluvirhe, koska Webastolla lämmittäessä puhallus menee automaattisesti isommalle.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
05.09.20 - klo:23:36
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 04.09.20 - klo:13:00
Onkos fl-mallissa ilmalämpöpumppu? Yksi kaveri väitti näin katsoneensa volkkarin sivuilta mutta en ole sellaisesta kuullut.
Ei ole tuollaista missään kirjoitettu/mainittu minun tietääkseni, eli ei ole ilp:piä.
#12
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.08.20 - klo:19:27
Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 11.08.20 - klo:09:58
Onko uusi malli (vm.2019) paljon parempi kuin vanha? Tuntuu olevan nuo 2016 mallit vähän paremmin varusteltuja kuin nämä 2018. (mm. sähköinen takaluukku, webastoa löytyy useammasta).
Facelift-mallissa (2019-> ) oleellisin ero on noin 35% isompi akku, eli sähköajo onnistuu vastaavasti ainakin kolmanneksen pidempään kuin vanhemmalla mallilla.

Varusteista:
Webastosta olen itse ainakin tykännyt, erityisesti jos auto parkissa taivasalla, eikä ole 16A pistoketta käytössä, sillä 8A-10A virrasta ei oikein riitä kunnon lämmitykseen. Ja käsittääkseni sähköllä lämmitys onnistuu vain 30 min kerralla, mikä ei tosipakkasilla oikein riitä. Toki voi ajastaa useamman 30 min peräkkäin. Muutoinhan sähköllä lämmitys on hienoa ja sähköautoilun hengen mukaista!
#13
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
24.06.20 - klo:22:46
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 20.06.20 - klo:08:27
Tietääkö kukaan, että toimiiko Passatissa lataus täysillä. Piuha on sama kuin Skodassa. Olisiko aika kerätä lista nimistä ja tehdä ryhmä kantelu?
Ihan sama vika Passatissakin, 11/2019 luovutettu auto, viasta ilmoittelin joulukuussa ja edelleen odottelen VWn korjausta 8A-lataukseen. Toivottavasti tuo loppukesästä Skodalle lupailtu softakorjaus tulee pian Volkkariinkin.
#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
30.05.20 - klo:23:54
Ensin positiiviset uutiset: lämpimät kelit suosii sähköajajaa, sillä tänään sähköajomatkan henk.koht. ennätys: Espoo-Hki akselilla kehäteitä, lähiökatuja, Pasilan hitaampaa ajoa, liikennevaloja yms sekalaista ajoa keskinopeudella 44 km/h, akku riitti 62 km matkaan, kotipihassa tasan 0 km rangea jäljellä, keskikulutus 14,9 kWh/100km. Lämpötila 20C oli aika optimaalinen, ajoin ilman AC:tä näin kokeilumielessä ja hyvin tarkeni, kun lähtiessä viilensin ikkunat avaamalla. Menin muun liikenteen seassa normaalisti, ei turhan kovia kiihdytyksiä muttei hidasteluakaan. Kyseessä facelift GTE.

Sitten negatiiviset: We Connect takkuaa taas, auto putosi linjoilta vajaa viikko sitten eikä yhteys palaudu vaikka mitä yritän. Soitin We Connect -palveluun, asiallisesti ottivat ongelman hoitaakseen. Varmaan sama kuin viimeksi (joulukuussa), eli ’resetoivat simmin’ etänä ja sitten toimii. Erittäin ärsyttävä juttu, miten voi mennä ’modeemi’ niin jumiin ettei käyttäjä voi sitä itse resetoida takaisin henkiin, kun etänä kuitenkin voivat elvyttää? Tämä tapahtunut siis nyt 2 kertaa, autolla ikää 6 kk.
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.05.20 - klo:22:25
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.04.20 - klo:23:26
Kylmemmässä toki ilmanvastus, renkaat ja potentiaalisesti myös lämmitys syövät enemmän sähköä.

Ei mitenkään potentiaalisesti, vaan erityisesti lämmitys syö rangea kylmällä kelillä.
Renkaat ja ilmanvastus muuttuvat aika marignaalisesti lämpötilan mukaan lämppäriin verrattuna. Jos +5 asteen lämpötilassa kabiinin haluaa vaikkapa 19-asteiseksi, toteutuu rangea esim 45km, kun taas samanlaisessa ajossa olen päässyt jopa 54km kun ulkolämpö oli 15 astetta.
#16
Ilmoittele sitten saatko toimivan kaapelin tilalle.
Itselläni uuden GTEn mukana tullut 8A-kaapeli on tehnyt tuota kolmen punaisen merkkivalon vikaa satunnaisesti uudesta asti. Täytyy kans viedä huoltoon näytille kunhan ehdin...
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
22.04.20 - klo:18:28
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 18.04.20 - klo:11:17
Nythän tulee taas kevyesti uudistettu GTE kunhan Covid-19 helpottaa, akustossa 70 km range, ja varmaankin kalvotekniilla toteutettu tuulilasinlämmitys.

Oho, tuosta en tiennytkään! Mistäs moinen tieto on muuten peräisin?

Lisärange on aina hyväksi, jos saadaan isomman kapasiteetin akku mahtumaan samaan tilaan. Nykyisellä mallilla pääsee nyt kevätkelissä (+12 C) jo parhaimmillaan aikalailla normin mukaiset 54 km jos ei tarvi satasta ajella.
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
20.02.20 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.02.20 - klo:21:49
.Ilmeisesti volkkarin porukat voivat lataa 8A virralla ilman ongelmia.
No joo, kyllä voi ladata 8A virralla, mutta tällä palstalla useampikin uuden Passat GTEn omistaja on raportoinut ongelmista schuko-laturin toiminnassa, eli se pätkii aina välillä. Eli periaatteessa toimii, mutta luotettavuus ainakin 8A virralla melko huono. Itselläni saattaa tulla saman iltana useampi ilmoitus We Connectin kautta että lataus ei onnistunut. Yleensä jatkaa itsekseen jonkin ajan kuluttua, mutta välillä ei auta muu kuin mennä irrottamaan latausjohto pistorasiasta, jotta johdon mötikässä näkyvä 'kolmen punaisen ledin' vika poistuu ja lataus jatkuu. En ole testannut virran rajoittamista 5A:iin, kuulemma voisi toimia paremmin sillä. Vien johdon huoltoon kunhan ehdin...
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
10.02.20 - klo:21:56
Lainaus käyttäjältä: biili_ - 06.02.20 - klo:22:18
Niin siis eikös se 2019 vuoden malli myös ole 9.9kWh akulla ja vasta 2020 on 13kWh akulla.
'Alkuperäinen' Passat GTE 9.9 kWh:n akulla oli myynnissä noin v. 2018 syksyyn asti, sitten tuotanto keskeytettiin WLTP-kuvioiden takia, kunnes facelift tuli myyntiin 13 kWh akulla syksyllä 2019. Toki sitä taidetaan jossain kutsua 2020 faceliftiksikin. Yhtä kaikki, olen käsittänyt että v. 2019 ei valmistettu ja myyty muuta kuin faceliftiä.
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.02.20 - klo:19:42
Lainaus käyttäjältä: tanu - 05.02.20 - klo:14:15
Mitäs mieltä GTE kuskit ovat, millaista kulutusta voisin odottaa päivittäiseen työmatka-ajoon, joka on 30km/suunta 80/100kmh rajoituksilla? Lataus onnistuisi kotona, mutta työpaikalla ei ole mahdollisuutta lataukseen.
Itse olen päässyt nollakelillä sähköllä max 42 km sekalaista ajoa (80 km/h + kaupunkiajo). Kyllä GTE-19 vie sinut talvikelilläkin sähköllä töihin asti 30 km, ja paluumatkallekin jää joitain km rangea, ellei suurin osa matkasta ole 100 km/h tai sisällä paljon kiihdytyksiä tai ole reilusti pakkasta. Kun akku tyhjä, kulutus 80 km/h ehkä 5,5 l/100km, satasen vauhdissa luokkaa 6 litraa. Näin ainakin pitempää pätkää ajaessa. Lyhyellä pätkällä korostuu hieman polttiksen kylmäkäynnistyksen takia kohonnut kulutus, joka vaikuttaa ekojen kilometrien aikana. Tietysti kannattaa esilämmittää auton kabiini kylmillä keleillä (Webasto tai sähkö latauspiuhasta). Kesällä uskoisin, että sähkö-range nousee 50 km tienoille rauhallisessa ajossa.

N. 30% pienemmällä ajoakulla varustettu 2016-2018 malli tarjoaa sähkö-rangea tietysti hieman vähemmän.
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
29.01.20 - klo:19:03
Lainaus käyttäjältä: siige - 28.01.20 - klo:20:48
Btw. We connect ollut nyt viikon mykkänä, kyllä sapettaa kun ei toimi, onneks on webasto jeesimässä Ex-tempore lähtöihin.
Itselläni We Connect on toiminut ihan ok viime ajat. Joulun aikaan kun oli ongelmia palvelussa, auton eSIM meni niin perätilaan, että VWn piti aktivoida se etänä uudelleen. Muuten ei kai olisi herännyt ollenkaan. Suosittelenkin, että soitat We Connect  -tukeen, jotta tarkastavat sinun auton tilanteen, ettei vain olisi sama vika. Ovat ihan kiitettävän palveluhaluisia siellä. Tuen puh.nro löytyy VWn sivuilta:
https://www.volkswagen.fi/fi/innovaatiot-ja-teknologia/yhdistettavyys/we-connect/aktivointi.html
#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
21.01.20 - klo:19:32
Lainaus käyttäjältä: djdemo - 19.01.20 - klo:12:30
Itsellä GTE hybridi ollut nyt kuukauden. Ihan tyytyväinen olen ollut, paitsi luulen että shuko-latauspiuha ei toimi kunnolla. No, se selviää huomenna huollossa.
Mitäs huollossa sanottiin latauspiuhasta? Minulla myös suko-laturi pätkii, huolto ohjeisti testaamaan eri pistorasiasta, mutta samaa ongelmaa satunnaisesti muissakin paikoissa. Täytyy viedä huoltoon kun ehdin, onneksi enimmäkseen toimii ihan ok.

Lainaus käyttäjältä: djdemo - 19.01.20 - klo:12:30
Mutta.. kyllähän tuo akun olemassaolo kirittää taloudelliseen ajoon ja ole pohtinut, että lataako moottorijarrutus (vaihteet B1 jne) akkua tehokkaammin kuin jarruttaminen polkimella?
Ei siinä taida olla juurikaan eroa, koska D-vaihteellakin jarrupoljinta painaessa hidastaminen tehdään generaattorila eli lataamalla akkua, paitsi sitten ihan jarrutuksen loppuvaiheessa tai tiukassa jarrutuksessa auton pysäytys tehdään pyöräjarruilla. Eli enemmän makukysymys, haluaako ajaa sähköautotyyliin yhdellä polkimella vai perinteisesti kahdella. Itse menen kahdella.
#23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
19.01.20 - klo:11:42
VW:n pitäisi kehittää tuota sähköllä esilämmittämistä niin, että puhallin menisi automaattisesti voimakkaalle puhallukselle esilämmityksen alkaessa, riippumatta edellisen ajon puhallinasetuksesta, ja vielä parempi olisi jos ko. tehoasetus olisi käyttäjän valittavissa.

Käytännön range-kokemuksia: Passat Variant GTE-19 mennyt parhaimmillaan nyt +2C-kelillä sähköllä koko 42 km kaupunki/kehätie-reitin  (12 km 80 km/h, loput 30 km 30-60 km/h) ruuhka-ajan ulkopuolella, kuitenkin aika paljon pysähdyksiä liikkennevaloihin. Ilmastointi 19 ja puhallus 1-2. Lähtö kylmällä akulla ulkoparkkikselta, sisätilan esilämmitys webastolla muutama minuutti ennen starttia. Jos taas reitille osuu 100 km/h-ajoa, kuluu sähköä huomattavasti enemmän ajettua km kohti ja range lyhenee. Ja kuten on jo moneen kertaan todettu, kylmällä kelillä lämmityslaite syö sähköä ja range lyhenee taas - kuten muissakin 'sähköautoissa'. Toki lämpöpumppu auttaisi tuossa jonkin verran.

#24
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
10.12.19 - klo:21:15
Lainaus käyttäjältä: velim - 10.12.19 - klo:07:49
Passat GTE -16 teki tänä aamuna tenän, latausjohto ei suostunut irtoamaan autosta.

Lähtikö jo irti täällä ja ohjekirjassa annetuilla ohjeilla?

Itselläni meinasi toissa lauantaina jäädä kauppareissu tekemättä, kun johto ei irronnut. Koitin molemmat konstit eli (1) kakesta avausnappi + välittömän latauksen painike, ja (2) konepellin alla hätävapautusvipu pienen luukun alla, ei irronnut. Kokeilin kaikkea moneen kertaan, soittelin jo myyjälle ja huoltoon, yhteensä puolen tunnin ajan, ei uusia ideoita kuin että koita nykäistä vielä. No, kävin vielä kerran kokeilemassa ja sehän lähti ihan normaalisti. Jumituksen syykin paljastui: liittimen alaosassa näkyi jäätä, joka vissiin sitten nykimisestä  lopulta irtosi. Edellisenä iltana oli satanut vettä vaakasuorassa, ilmeisesti siitä päässyt liittimen ja pistokkeen väliin, ja yöllä meni pakkaselle, seurauksena jumitus.

Siinä miettiessä muistin, että tällä palstalla taidettiin aikanaan mainita latauspistokkeen kuminen suojakaulus, joka tuli varusteeksi joskus 2017. Ja kun tutkin takakonttia tarkemmin, niin siellähän niitä oli 2 kpl muovipussissa. Enpä ollut ehtinyt niitä huomata pimeään vuodenaikaan, auto ollut vasta 2 vkoa ajossa. No, asensin paikalleen molempiin kaapeleihin, vaikuttaa ihan pätevältä ratkaisulta. Toivotaan, että ei jäädy tuosta kohtaa enää. Kauppareissun sain lopulta tehtyä ajoissa, mutta olisihan myyjäkin jo auton luovutuksessa voinut niistä suojista muistuttaa niin olisi yksi ongelmatilanne vältetty.

Täällä keskustelua niistä kumisuojista ja linkki kuviin: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=28804.msg624832#msg624832
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.12.19 - klo:21:02
We Connect sekoillut kyllä pahasti koko tämän 2 vkoa kun itselläni on ollut tuore GTE 2019 käytössä. Tänäänkin sisäänkirjautuminen epäonnistui useaan kertaan, kehotti yrittämään uudestaan myöhemmin Voi olla että tuollaiset kirjautumisongelmat pahimmillaan sekoittaa ajastuksen tekemisen yms.
#26
Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 29.09.19 - klo:02:46
Ohoh, nyt on näköjään gte golffiakin vw-hinnaston mukaan tarjolla.

Uusi pyynti 7 500 â,¬ enemmän kuin egolfilla  :o

Puolitoista vuotta sitten kun asioita pähkäilin niin egolffi oli pari tonnia kalliimpi kuin gte. Kehitys kehittyy  :o

Eli Golf GTE  on kolme tonnia kalliimpi kuin Skoda Superb iV plugari, joka on kuitenkin ihan eri kokoluokan auto ja jonka hinnat alkaen -varusteet jo on aika hyvät. Ei oikein mene jakeluun, taitaa Volkkarin maahantuoja eli K Auto olla vähän hukassa hinnoittelun suhteen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy