VIELÄ pettämätön lämmitystapa

Aloittaja wolkkaristi, 25.12.23 - klo:22:48

« edellinen - seuraava »

wolkkaristi

Touran 2.0TDI BKD-koneella. Vm.2005. 445tkm ajettu, webasto orkkiksena ja nyt Remucin ohjaamana.
Ei muuta lämmitintä. Maskisuojat on, kaikki ylä- sekä alasuojat paikoillaan ja ehjät.
Akkulaturina CTEK Polar ja akunlämmitin. Nämä aina kytkettynä talvisin.
Ennen lähtöä älytoosasta webasto tulille ja sen lämmitettyä ilmanlämpötilasta riippuen sopivan ajan, auto vielä käyntiin hetkeksi. Ja kas, auto on lämmin ja lähtövalmis.
On todettava että noin vanhaan autoon piti vaihtaa webasto entisen TT-V:n antauduttua. Purkamolta uudempi TT-VEVO tilalle ja taas mennään. Kunhan akussa on höökiä niin aina pelaa.
Näillä olen aina selvinnyt täällä napapiirin pohjoispuolen kovissakin pakkasissa.

On todettava että aiempi T4 portteri 2.4D jossa oli itse asentamani Eberspächer D5WSC oli vielä tuotakin kokoonpanoa varmempi, siinä oli 10A akkulaturi ja akun lämmitin. Sen Eberi luovutti vasta 10v ja yli 1000h käyttöajan jälkeen. Siihen uusi tilalle ja meno jatkui.

Enpä voi sanoa etteikö nämä schysteemit toimi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy