A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Mk233

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.08.19 - klo:17:05
Otan kilpiin vasta vuodenvaihteen jälkeen. Toimitusaika olis kuitenkin ollut 3kk, joten en viitsinyt hoppuilla tuon takia.
Jos airportista tilasit niin siellä on sit heti uudenvuoden jälkeen kaks komeeta daytona gray A4 avanttia...

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: tpu - 11.08.19 - klo:16:28
Tässä on nyt kaksikin ihmistä kommentoinut huolimattomasti tuota kysymystä äänieristetystä tuulilasista, niinkuin se olisi Comfort-pakettiin kuuluva varuste. Näinhän ei ole. Comfort-pakettiin kuuluu äänieristetyt etusivulasit

Ja tuo äänieristetty tuulilasi on vakiovaruste tässä uudessa A4 faceliftissä. Ja tähänkin saa sitten ne äänieristetys sivulasit lisävarusteena joko erikseen tai Comfort-paketissa.

Ja kysymys, johon emme vielä ole saaneet vastausta: Oliko tuo äänieristetty tuulilasi mukana jo aiemmin, ennen faceliftiä?

Eikös tuo äänieristys käytännössä tarkoita laminointia? Jos näin, niin tuulilasit ovat olleen pitkään ”ääntäeristäviä”.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

a4b8

Jospa siinä on välissä paksumpi kalvo? Pisti silmään vanha 2004 Corolla Wagon dieselin FL esittely, "ääntä eristävä akustinen tuulilasi"
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 11.08.19 - klo:19:56
Jospa siinä on välissä paksumpi kalvo? Pisti silmään vanha 2004 Corolla Wagon dieselin FL esittely, "ääntä eristävä akustinen tuulilasi"

Ehkä tämä on sittenkin uusi juttu MY20 mallissa.

Tässä jotain yleistä aiheesta:

Tests show noise is transmitted through the vehicle’s glazing and comes from several sources:

• Air-pressure fluctuations against the windshield at highway speeds
• Air impinging on the edges of the vehicle’s body panels
• Other vehicles and environmental noise
• Road noise and vibration; this is also transmitted through the body structure.

One way to reduce noise is to increase the thickness of the glass. This provides marginal noise reduction and adds weight to the vehicle.

More recently, PVB suppliers have developed vinyls with improved acoustic-damping qualities. These new interlayers are particularly efficient in the 1,500 Hz to 5,000 Hz frequency range.

The decibel reduction typically is 2-3 dB overall. Although not large, it results in a quieter vehicle interior that allows people to converse without shouting.

Acoustic vinyl also enables vehicle designers to decrease the thickness of the windshield without negatively affecting noise levels. This is particularly important as automotive engineers try to shave weight off vehicles to make them more fuel efficient. Acoustic vinyl windshields meet all of the same federal safety specs as regular vinyl.
...
To identify acoustic windshields, some manufacturers use the word “acoustic” or an “A” in the windshield trademark; others use a specific product name or no designation at all. Ford recently introduced the “SoundScreen” brand for its acoustic windshields. The name will begin appearing in the windshield trademark.




ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.08.19 - klo:07:38

Tests show noise is transmitted through the vehicle’s glazing and comes from several sources:

• Air-pressure fluctuations against the windshield at highway speeds
• Air impinging on the edges of the vehicle’s body panels
• Other vehicles and environmental noise
• Road noise and vibration; this is also transmitted through the body structure.


Mainoskikka, eli minusta myyjä hyötyy asiakkaan rahoista, ei muuta, koska auton muut lasit, runko ym. päästä kuitenkin ääniä lävitse.

b1mpo

Ei tuo minusta mainoskikka pelkästään ole, jos kokonaisuutena 2-3dB tippuu meteli. Korivärinäthän on pahin äänenlähde nykyään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

hojaleht

Kuten kuvastakin näkyy niin valmistusteknisesti samanlainen kuin perinteinen lasi. Juuri B7 koriseen tuli vaihdettua tuulilasi ja hinnanero oli muutaman euron -> Tehtaalla varmaan jo samanhintainen tai mitättömän halpa

Laittaisin itse seuraavankin tuulilasin akustisena. ,,änethän kyllä kiertää sitten sivulasien tai jonkun muun reitin kautta eli ei autosta ihan äänetön tule pelkästään tuolla keinolla :-)

Sivuikkunoissa tuo taitaa ollakin sitten kallis juttu jos tavallisessa sivulasissa on vain yksi lasi vs. kerrosrakenne...
A4 2.0TDI, Leon 1.5TGI, KTM250GS

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: hojaleht - 12.08.19 - klo:09:43
Kuten kuvastakin näkyy niin valmistusteknisesti samanlainen kuin perinteinen lasi. Juuri B7 koriseen tuli vaihdettua tuulilasi ja hinnanero oli muutaman euron -> Tehtaalla varmaan jo samanhintainen tai mitättömän halpa

Laittaisin itse seuraavankin tuulilasin akustisena. ,,änethän kyllä kiertää sitten sivulasien tai jonkun muun reitin kautta eli ei autosta ihan äänetön tule pelkästään tuolla keinolla :-)

Sivuikkunoissa tuo taitaa ollakin sitten kallis juttu jos tavallisessa sivulasissa on vain yksi lasi vs. kerrosrakenne...

A4:ään maksaa äänieristetyt etusivulasit 190 , + autovero ja Volvoihin kaikki sivulasit jotain 400 , + autovero, joten ei tuo nyt mahdottoman kallista ole.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.08.19 - klo:13:54
En tarkoittanut etulaseja vaan nimenomaan tuulilasia. Vakiovarustuksssa on mainittu ääntäeristävä tuulilasi, lisävarusteena sitten ääntä eristävät etulasit.

Kyllä minun autossa vm-17 on kaikki kolme etulasia tuulilasi mukaanluettuna varustettu "A" merkinnällä

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 12.08.19 - klo:09:26
Ei tuo minusta mainoskikka pelkästään ole, jos kokonaisuutena 2-3dB tippuu meteli. Korivärinäthän on pahin äänenlähde nykyään.

Jos? Kukapa pystyy sitä oikeasti mittamaan? Se on siihen suuntaan, että meidän kalvo on parempi kun teidän kalvo, vaikka todellisuudessa saman kalvon toimittaa sama tehdas, eri nimellä vaan :)

Flat

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 12.08.19 - klo:19:19
Jos? Kukapa pystyy sitä oikeasti mittamaan? Se on siihen suuntaan, että meidän kalvo on parempi kun teidän kalvo, vaikka todellisuudessa saman kalvon toimittaa sama tehdas, eri nimellä vaan :)

Eiköhän isoila pojilla ole pelit ja vehkeet mitata tuo. Tuo antaa vähän osviittaa ( 2min kohdalla ):

https://www.youtube.com/watch?v=IviOr_aWVLs

laamanto

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.08.19 - klo:21:45
Pari kysymystä tästä MY20 mallista
1. onko ääntä eristävä tuulilasi jokin uusi juttu vai onko näin ollut jo aikaisemminkin ?
2. miksiköhän huippunopeutta on rajoitetty (tiputettu) aikaisemmasta ? (ei tällä mitään käytännön merkitystä ole)
3. onkohan jokin virhe kun 18" vanteita vaihtaa toiseen 18"  mallin niin päästöt nousee. (saksan konfiguraattorissa näin ei käy)

Ihmeen vähän täällä on ollut ihmettelyä tuosta 2-kysymyksestä, jos siis kyse oli huippunopeuden rajoituksesta 210km/h. Mikä tässä on edes syynä, itseäni ainakin periaatteellisesti ärsyttää. Ymmärrän, ettei tuolla ole monelle merkitystä, mutta jos käy Saksassa autolla (kuten itse), niin on sillä jotain merkitystä. Miksi ylipäätään sitten tarjota tehokasta konetta, jos halutaan rajoittaa. 250km/h-rajoituksen toki ymmärrän autobahneillakin.
A4 B9 -16
Jetta VI -12
Golf V GT -06
Golf IV GTI -02

Vekkula

Volvo rajoittaa uudet autot 180km/h nopeuteen 2021 alkaen, turvallisuussyistä.
Olisiko sama ajatusmaailma Audilla?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

europe

Lainaus käyttäjältä: laamanto - 13.08.19 - klo:12:25
Ihmeen vähän täällä on ollut ihmettelyä tuosta 2-kysymyksestä, jos siis kyse oli huippunopeuden rajoituksesta 210km/h. Mikä tässä on edes syynä, itseäni ainakin periaatteellisesti ärsyttää. Ymmärrän, ettei tuolla ole monelle merkitystä, mutta jos käy Saksassa autolla (kuten itse), niin on sillä jotain merkitystä. Miksi ylipäätään sitten tarjota tehokasta konetta, jos halutaan rajoittaa. 250km/h-rajoituksen toki ymmärrän autobahneillakin.

Taitaa olla ensiasennusrenkaista kiinni, lisävarusterengassarjalla( korkeampi nopeusluokka) nousee 35 TFSI 210km/h->225km/h. Varustekoodi PR7 (17) ja PR8 (18). Saksassa 150e...

laamanto

Lainaus käyttäjältä: europe - 13.08.19 - klo:12:58
Taitaa olla ensiasennusrenkaista kiinni, lisävarusterengassarjalla( korkeampi nopeusluokka) nousee 35 TFSI 210km/h->225km/h. Varustekoodi PR7 (17) ja PR8 (18). Saksassa 150e...

Ahaaa! No erikoinen syy se tämäkin mielestäni on, ehkä tämä sitten näyttää hyvältä jossain päästöissä tms.  ;D
A4 B9 -16
Jetta VI -12
Golf V GT -06
Golf IV GTI -02

sotka

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.08.19 - klo:07:38
Ehkä tämä on sittenkin uusi juttu MY20 mallissa.

Omassa vm. 2017 on (vasta sain, en ole kaikkeen perehtynyt):

Lainaa
Klimakomfort-/Akustikfrontscheibe drahtlos beheizbar
ohne sichtbeeinträchtigende Drähte; sorgt für Beschlagsfreiheit, unterstützt
beim Abtauen der Scheibe, anwählbar über Defrostertaste im
Klimabedienteil. Die infrarotreflektierende Eigenschaft der Frontscheibe
vermindert ein Aufheizen des Innenraums bei Sonneneinstrahlung. Der
Energieverbrauch der Klimaanlage wird somit deutlich reduziert.
Hinweis: nur bestellbar in Verbindung mit Licht-/Regensensor und
Audi phone box

eli google translaten mukaan "Climate comfort / acoustic front screen wirelessly heated
without visible wires", varustekoodi 4GR

Flat

Mutta tuo tuulilasi on lisävarusteellinen tuulilasi, sillä siinä on lämmitys....ja näköjään ääntäeristäväkin.

Flat


Flat

näköjään hinnastoon on ilmestynyt myös uutena etuvetodiesel  30 TDI 100 kW S tronic

https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/layer/hinnat/a4.html

Samppari

Lainaus käyttäjältä: Flat - 23.08.19 - klo:06:49
näköjään hinnastoon on ilmestynyt myös uutena etuvetodiesel  30 TDI 100 kW S tronic

https://www.audi.fi/fi/web/fi/models/layer/hinnat/a4.html
6-pyttyisen dieselin hinta myös näköjään noussut pari tonnia, olikin ’liian halpa’ hetken ja oma kiinnostus heräsi tähän aiemmin.

Shana

Oliko tuohon bensakoneessa esiintyvään  ”niiskutukseen” muuten jotain korjausta?

Vekkula

Miksäköhän tuohon ei saa uutta 110kw tdi:tä?
Tuo porrastus 100kw -> 140kw on vähän erikoinen.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 23.08.19 - klo:06:35
Katsaus parjattuun touch screen systeemiin

https://www.mobilegeeks.com/review/audi-a4-2020-infotainment-system-review/


Vähän söi uskottavuutta noilta testaajilta, kun kytkivät puhelin USB-kaapelilla kiinni ja sen jälkeen muodostivat Bluetooth-yhteyden ja olivat edelleen sitä mieltä, että musiikki soi nyt USB-kaapelin kautta :) Ja kun jossain vaiheessa huomasivat, että musiikki kuuluu edelleen, vaikka kaapeli oli jo irrotettu, niin eivät vieläkään älynneet mokaansa vaan totesivat että "fiksu auto osasi muodostaa myös Bluetooth-yhteyden automaattisesti kun kytkettiin USB:llä".

Flat

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 23.08.19 - klo:09:54
Miksäköhän tuohon ei saa uutta 110kw tdi:tä?
Tuo porrastus 100kw -> 140kw on vähän erikoinen.

Eikös saksassa ole  tarjolla myös A4 35 TDI ja A4 40 TDI etuvetoisena? Eli sillä on valinnanvaraa enemmän diideleissä-

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Shana - 23.08.19 - klo:09:48
Oliko tuohon bensakoneessa esiintyvään  ”niiskutukseen” muuten jotain korjausta?
Missä niistä kolmesta sitä esiintyy (150, 190, 252 hp)? Ja millä tavalla?
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Shana

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 23.08.19 - klo:13:41
Missä niistä kolmesta sitä esiintyy (150, 190, 252 hp)? Ja millä tavalla?
Itsellä ainakin 190 heppasessa. Kun dsg vaihtaa vaihdetta niin kuuluu sellainen pieni suhahdus tms. Joskus osuu korviin ja alkaa vähän häiritsemään. Joskus oli puhetta oli käynyt fiksaamassa Audin piikkiin mutta en nyt muista mikä oli lopputulos, onnistuiko vai ei. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ole Audin mukaan vika, vaan ”ominaisuus”.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Shana - 23.08.19 - klo:14:23
Itsellä ainakin 190 heppasessa. Kun dsg vaihtaa vaihdetta niin kuuluu sellainen pieni suhahdus tms. Joskus osuu korviin ja alkaa vähän häiritsemään. Joskus oli puhetta oli käynyt fiksaamassa Audin piikkiin mutta en nyt muista mikä oli lopputulos, onnistuiko vai ei. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ole Audin mukaan vika, vaan ”ominaisuus”.
Jaa, no kai sieltä jotain kuuluu, kun vaihde vaihtuu. Enpä ole kiinnittänyt huomiota. Varsinkaan jos se on hyvin mieto.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Flat

Mites tuo alcantara penkeissä toimii, arvon vieläkin kangas-nahka vs. alcantara -nahka välillä . Onko jollakin kokemusta tuosta alcantarasta jossa on tuollainen mieto kuvio.  Pysyykö tuo siistimmän näköisenä kuin kuvioton alcantara ?


Flat

Tuli tänään nähtyä pikaisesti tämä 2020 malli.Perus business. Täytyy kyllä myöntää että vanha on paremman näköinen kuin uusi, sillä uudesta keulasta puuttuu särmä. Etuvalot on kyllä aikamoinen huti, mitähän on taas mietitty ? Hieman ihmettelenkin mainosmiesten puheita aggressiivisemmasta ulkonäöstä. Totuus on päinvastainen.Ainakin perusmalli on aika mitäänsanomaton tusinatuote, valitettavasti.
Pieni pettymys tämä. Ehkä ajan kanssa tulee sinuiksi tuohon uuteen ilmeeseen.

Flat

Onko nahka alcantara penkkien kanssa oviverholu alcantara vai nahkaa (teko)? 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy