A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

#2760
Lainaus käyttäjältä: apa - 10.10.16 - klo:10:01
Nyt on aika lähellä lähteä Land of quattro kamppiksesta uusi A4 tilaukseen vanhan B8:n tilalle. Kävin aiemmin katsomassa myös Bemarin 320i xdrivea, kun siihen oli hyvä M-sport kamppis, mutta vanhahtava kabiini ja huono vaihtohyvitys nykyisestä sai unohtamaan sen. Audin kanssa on vaan pakko siirtyä diesel-autoiluun, kun bensa-quattron hinta on niin suolainen.

Seuraavanlainen paketti olisi kasattuna:

Audi A4 Avant Land of quattro 2.0 TDI quattro S tronic

- Land of quattrossa vakiona Business Sport varusteet ja Matrix LEDit
- 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä plus, tasainen alaosa
- Kommunikaatio-paketti
- Etusivulasit äänieristelasia ja tummennetut takasivulasit ja takalasi
- Laajennettu LED -sisävalopaketti, valittavissa 30 värivaihtoehtoa
- Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Automaatti-ilmastointi, 3-alueinen
- Sivuturvatyynyt takana

Väriksi kaavaillut Scuba-sinistä, ja jotkut 18-tuuman kiekot tuohon pitänee ottaa jo tehtaalta alle.


Hienoa että autolla on jokin muu väri kuin perusväri !

Jos meinaat hommata auton mukaan lisävarustelistalta 18" kiekot, niin sehän on aika hinnakas homma. Kannattaa harkita S-line sport paketin ottamista, pienellä lisäinvestoinnilla saat 18" kiekot ja paljon muuta. Ko. syystä itsekkin aikoinaan päädyin sline sportpakettiin.


apa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.10.16 - klo:10:50
Hienoa että autolla on jokin muu väri kuin perusväri !

Jos meinaat hommata auton mukaan lisävarustelistalta 18" kiekot, niin sehän on aika hinnakas homma. Kannattaa harkita S-line sport paketin ottamista, pienellä lisäinvestoinnilla saat 18" kiekot ja paljon muuta. Ko. syystä itsekkin aikoinaan päädyin sline sportpakettiin.

Eihän tuo s-line sport paketti ihan päättömältä vaikuta, n. 3000 â,¬ vs. vanteet n. 1500 â,¬. Vähän siinä ja tässä onko nuo muut varusteet sellaisia että niihin haluaa tuon lopun investoida. Alkaa kuitenkin budjetti olla suurinpiirtein käytetty.

Ei tuo vannehomma vaan taivu mitenkään päin kovin halvalla. Koon kasvatus 17->18 maksaa ensin tuon n. 1500 â,¬, ja sitten vielä päälle isommat verot kun autolle leimataan loppuiäksi 4 g/km isommat päästöt. Ja jos erikseen hankkii tuon 18-tuuman sarjan renkaineen niin sekin maksaa kuitenkin enemmän kuin tuo 1500 â,¬, ja jää vielä nurkkiin pyörimään turha 17-tuuman satsi, kun ajattelin tällä kertaa laittaa talvipyörätkin 18-tuumaisena. Eikä niistäkään paljon mitään saa jos koittaa myydä pois. Nykyisen auton kanssa teinkin aikanaan niin, että jätin mukana tulleet 17-tuumaiset talvirenkaille.
Audi A4 Avant LoQ 2.0 TDI quattro S tronic -17

Vice

#2762
Hyvä väri valinta apalla. Tilaisin itsekkin omani sinisenä jos nyt tekisin tilausta.
Katselin aikanaan punaista, valkoista ja mustaa. Näistä valkoinen toi muodot parhaiten esille ja miellytti värinä muutenkin (yleisyys, jne muiden mielipiteet ei omalla kohdalla kiinnosta tai vaikuta valintaan). Pari vko auton saatuani näin sinisen liikenteessä ja totesin, että vielä parempi väri nelkkuun kuin valkoinen eli hyvä valinta. Punainen oli kanssa mieleen, mutta vaimon A3 on punainen, joten ei kahta samaan aikaan pihaan...

Vanne spekulaatioosi. Eikö tällä hetkellä tule talvikiekkoja kaupan päälle (joku tais mainita saaneensa, toki ovat vaan 16", mutta myymällä saat kuitenkin niistä jonkun satasen). Toinen asia toi vanne koko. Itse en halunnut 17" kiekkoja joten myin ne AC liikkeelle mistä auton ostin. Vajaan tonnin niistä hyvittivät, että ihan OK diili itselleni. Mielummin ostan laatu vanteet muualta, kun ottaa 18" kiekot Audilta ja maksaa niistä xxxx euroa sekä vielä nostaa koko auton grammoja ja taas maksaa lisää. Toki omalla kohdalla vielä painoi se, että halusin orkkista kevyemmät kiekot ja mielellään BBS tai OZ...
Mutta siinä vielä yksi vaihtoehto pohdintoihin. Etenkin jos ostat kesäksi ja talveksi 18" kiekot ja renkaat yhdestä paikasta niin hinnastakin varmasti pääsee hyvin tinkimään rengasliikkeessä eli vähintään tarjous kannattaa kysyä. Jos vielä saman valmistajan molemmat kiekot niin yksillä pulteillakin selviät...

Vice

Nyt saa marmorilta sline polkimet tilattua. Tosin taitavat tulla Saksasta asti, kun saa muutaman vko odottaa... Teetän kohta autoon extra öljynvaihdon samalla laittavat polkimet.

Flat

Mielenkiintoinen juttu, onkos täällä joku jolla olisi mahdollisuus kokeilla ?

Here is my post from AudiWorld for how to activate lane assist on 2017 models with the pre sense camera.
This will activate the self steering, steering wheel vibration, and lane crossing warning.

http://www.audiworld.com/forums/a4-b...sense-2907906/

Latexi

Invalid Forum specified. If you followed a valid link, please notify the administrator
Latexi


th

Missäs vaiheessa tuo vuosimalli vaihtuu 2016 -> 2017? Onkohan tuo vai onko kaikki b9 mallit jenkeissä 2017?
Melkoista omistautumista aiheeseen tuolla foorumilla kun katsoo tuota koodauskeskustelua:
http://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/2017-a4-coding-tweaks-2898879/
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

jlindstrom

Jenkeistä en tiedä, mutta täällä se muutos osuus siihen kesä-heinäkuulle joka vuosi. Sille oli joku oikein viikkonumero, minkä joku varmasti muistaa.

Mutta tuo varmaan koskee kyllä kaikkia B9:jä, koska vm16 vs vm17 välissä tuskin tapahtui mitään radikaalia..

rami

Heti lomien jälkeen aletaan kasaamaan uutta vuosimallia. ;)

Mjkarhu

Jenkkifoorumeilla puhuttu aina 2017 mallista, tiedä sitten miten menee niillä. Mutta itselläni tilattuna tuo OBDeleven ja tarkoitus tviikkailla noita toiminnallisuuksia. Aika paljon on tullut tehtyä tätä edellisiin autoihin, tosin VSDC:llä.

jlindstrom

Pitäisi myös itse tilailla tuo OBDwlwvwn, aika paljon ystävällisempi hinta kuin vcdsl:llä.

Tämä ei nyt ole faktaa, mutta ymmärtääkseni B9:ä ei koskaan myyty vm16 mallina jenkeissä. Eli autot tuli siellä myyntiin keväällä ja suoraan 17 mallisina.

Mielenkiintoista muuten nähdä, saadaanko A4:seen jossain vaiheessa wireless carplay. Nythän se tuli BMW:llä uuteen 5-sarjaan tarjolle. A4:ssa carplaylla varustettuna ja etenkin audi connectilla ei pitäisi olla mitään syytä, miksi sitä ei voisi tuoda ulos softapäivityksellä.


Flat

tuo wireless carplay on vähän niin ja näin onko se hyvä. Totta kai se, että ei tarvitse piuhoja kytkeä on kätevää, mutta kun puhelin kytketään autoon viihdetarkoituksessa, niin sehän merkitsee datankäyttöä, ja se puolestaan merkitsee akunkäyttöä. Langaton latauskaan ei ihan pelasta tuota, kun puhelin pitää kuitenkin kaivaa taskusta latausalustalle. Kunhan keksivät langattoman taskulatauksen, niin avot...

Omaan custom systeemiini olen todellä tyytyväinen. Kuskin puolella keskikonsolin ulkoreunan ja penkin välissä oleva latausteline on mainio. Senkun tipauttaa puhelimen telineeseen, niin samalla hoituu lataus ja puhelin kytkeytyy autoon.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 14.10.16 - klo:08:33
Jenkeistä en tiedä, mutta täällä se muutos osuus siihen kesä-heinäkuulle joka vuosi. Sille oli joku oikein viikkonumero, minkä joku varmasti muistaa.

Mutta tuo varmaan koskee kyllä kaikkia B9:jä, koska vm16 vs vm17 välissä tuskin tapahtui mitään radikaalia..
Viikko 22 eli touko-kesäkuun vaihteessa vaihtuu mallivuosi Audilla ja muillakin konsernin autoilla.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11066.msg554428#msg554428

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.10.16 - klo:10:55
tuo wireless carplay on vähän niin ja näin onko se hyvä. Totta kai se, että ei tarvitse piuhoja kytkeä on kätevää, mutta kun puhelin kytketään autoon viihdetarkoituksessa, niin sehän merkitsee datankäyttöä, ja se puolestaan merkitsee akunkäyttöä. Langaton latauskaan ei ihan pelasta tuota, kun puhelin pitää kuitenkin kaivaa taskusta latausalustalle. Kunhan keksivät langattoman taskulatauksen, niin avot...

Omaan custom systeemiini olen todellä tyytyväinen. Kuskin puolella keskikonsolin ulkoreunan ja penkin välissä oleva latausteline on mainio. Senkun tipauttaa puhelimen telineeseen, niin samalla hoituu lataus ja puhelin kytkeytyy autoon.

Langattoman carplay rapauksessa itse laittaisin iPuhelimeen sellaisen iq-latausta tukevan lätkän kuoren ja puhelimen väliin. Kaivan puhelimen joka tapauksessa taskusta, koska siinä iq-latauksen kohdassa on myös antennivahvistin minkä kautta puhelin käyttää auton kattoantennia. Etuna olisi siis puhtaasti se, ettei tarvita piuhoja.

Toisaalta tuo saattaisi myös ios:n tapauksessa, ehkä, palauttaa bt toiminnallisuuden mmi:n kanssa.

Flat

Tuli asennettua puhelimeen TuneIn Radio, osittain siksi että pystyy kuuntelemana nettiradioita (myös suomalaisia) ja osittain kokeilunhalusta, että onko
onko suomalaisilla kavavilla parempi äänelaatu tämän kautta kuin FM lähetyksissä. TuneIn Radio on Android auto yhteensopiva , eli AA:n musiikki valikkoon
ilmestyy tämä radio. Pikaisesti kokeilin liikkellä olevassa autossa, ja vaikuttii siltä,  että musiikin dynamiikka olis parempi tätä kautta, vaikka streamin laatu ei mitään huippuluokka olekkaan kaikilla kanavilla.
Pitäisi hieman testailla paikallaan olevassa autossa eri äänilähteitä että pääsisi selvyyteen tuosta.

Jos ei muuta niin, ainakin toimii nätisti AA:ssa nettiradiot ja käytettävyys ja käyttöliittymä on hyvin samanlainen kuin Spotifyssä.

msuomal

Täällä oli jossain viesti moottorin lämmittämisestä eberillä ja et yksi pykälä oli startatessa. En nyt löytäny enää, mutta siihen oisin kommentoinu et mulla nyt 3 asteen ulkolämpötilalla oli 20min eberi päällä, niin näytti startin jälkeen kolmea pykälää moottorinlämmöksi. Jos on vain yksi, niin tuskin on koodailtu lämmittämään myös moottoria.

Uti

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.10.16 - klo:10:21
Tuli asennettua puhelimeen TuneIn Radio, osittain siksi että pystyy kuuntelemana nettiradioita (myös suomalaisia) ja osittain kokeilunhalusta, että onko
onko suomalaisilla kavavilla parempi äänelaatu tämän kautta kuin FM lähetyksissä. TuneIn Radio on Android auto yhteensopiva , eli AA:n musiikki valikkoon
ilmestyy tämä radio. Pikaisesti kokeilin liikkellä olevassa autossa, ja vaikuttii siltä,  että musiikin dynamiikka olis parempi tätä kautta, vaikka streamin laatu ei mitään huippuluokka olekkaan kaikilla kanavilla.
Pitäisi hieman testailla paikallaan olevassa autossa eri äänilähteitä että pääsisi selvyyteen tuosta.

Jos ei muuta niin, ainakin toimii nätisti AA:ssa nettiradiot ja käytettävyys ja käyttöliittymä on hyvin samanlainen kuin Spotifyssä.

Tunein bitrate on todella alhainen, useimmilla asemilla <96 kbit/s. Esim Spotify Premium bitrate on 320 kbit/s. Ã,,änenlaatu on Tunein asemilla huonompi kuin Ylen fm-asemilla analogisilla lähetyksillä. Tuneinin kauttahan voi kuunnella vaikka Ylen asemia.
Markku

tpu

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 20.10.16 - klo:08:05
Täällä oli jossain viesti moottorin lämmittämisestä eberillä ja et yksi pykälä oli startatessa. En nyt löytäny enää, mutta siihen oisin kommentoinu et mulla nyt 3 asteen ulkolämpötilalla oli 20min eberi päällä, niin näytti startin jälkeen kolmea pykälää moottorinlämmöksi. Jos on vain yksi, niin tuskin on koodailtu lämmittämään myös moottoria.

Minulla on myös 15 min eberin käytön jälkeen startatessa yksi pykälä (tänään myös täällä tuo ulkolämpötila 3 astetta) ja siitä parin minuutin ajon jälkeen se nousi kolmeen pykälään. Pitää huomenna verrata kauanko kestää nousta kolmeen pykälään ilman että eberi on ollut päällä.

Mutta jos sinulla on heti startatessa se 3 pykälää, niin vaikuttaahan tuo toimivan eri tavalla.

Jole

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 04.07.16 - klo:09:56
On kyllä käsittämätöntä miten myyjiltä tai maahantuonnista ei löydy tietoa varusteista, ei niitä kuitenkaan niin paljon ole valikoimassa. Ehkä niiden myynti ei ole kannattavaa, kannattaa vaan tehtaalla kehitellä ja jättää myymättä.

Mutta tässä muutama kuva minkä nappasin vknloppuna, saa vapaasti kysellä ominaisuusista.

https://www.dropbox.com/sh/w1bdjjit1t4vsku/AACW2XZ__JGgu_VFOAvsHGQCa?dl=0

Jälkiaktivointia tässä itsekin harkitessa olisi kiva kuulla näkyykö Audin jälkiaktivoidussa navissa kuinka hyvin liikenneruuhkat? Itse liikun samoilla seuduilla kuin kuvissa ja tuo kehä1 ruuhkatilanne olisi hyvä nähdä. Miten verrattavissa esim TomTomi Live-palveluun?

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: Jole - 23.10.16 - klo:20:48
Jälkiaktivointia tässä itsekin harkitessa olisi kiva kuulla näkyykö Audin jälkiaktivoidussa navissa kuinka hyvin liikenneruuhkat? Itse liikun samoilla seuduilla kuin kuvissa ja tuo kehä1 ruuhkatilanne olisi hyvä nähdä. Miten verrattavissa esim TomTomi Live-palveluun?

En ole kyllä huomannut mitään tietoa ruuhkista perusnäkymässä. Tietyöt on kyllä merkitty. Navigoidassa tulee kyllä jotain tietoa, hitaasta liikenteestä.

Voi olla että jäänyt itsellä vaan huomaamatta, kun 10v ajellet samaa reittiä töihin, niin aika hyvin tietää ruuhkat.

Flat

Paljonkos tuon aktivointi kokonaisuudessan tuli maksamaan ?


Toisaalta olisihan tuo itselleni aika turhake kun  käytön Google mapsia Android auton:n kautta.
Muuten , huhupuheiden mukaan Wazesta tule myös Android Auto yhteensopiva lähitulevaisuudessa. Odotan mielenkiinnolla sen saapumista.
Ihmeen kauan tuo sovittamien kestänyt kun ottaa huomioon etta waze taitaa olla Googlen palvelu.


Mjkarhu

Hinta on 900-1000â,¬ luokkaa. Ketjua jos selaa taaksepäin, postasin hinnan jossain vaiheessa, ei muista enää tarkkaan mitä maksoi.

Kirjoittelin myös aiemmin omat kokemukset aiheesta ja perusteet miksi itse tuon otin. Tosiaan ilmankin pärjää ja volkkarillakin voisi ajaa. Mutta itse olen kokenut saaneeni tuosta lisäarvoa.

LEMMY

S4 mallit ilmestyneet hinnastoon ja alkaen n.88000 euroa. On toi päästöihin perustuva vero ankara. Saa maksaa 35000 euroa enemmän kuin nykyisestä. Eikä näytä mitään etuja tai kamppiksia olevan. Siihen se kiinnostus sitten lopahti. Kaikki maksaa ekstraa. Ei progressiivista ohjausta, säätyvää iskunvaimennusta, vanteet 18" S-line jne...  Paskemmat varusteet kun business sport malleissa.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

mattinen


rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 20.10.16 - klo:10:41
Minulla on myös 15 min eberin käytön jälkeen startatessa yksi pykälä (tänään myös täällä tuo ulkolämpötila 3 astetta) ja siitä parin minuutin ajon jälkeen se nousi kolmeen pykälään. Pitää huomenna verrata kauanko kestää nousta kolmeen pykälään ilman että eberi on ollut päällä.

Mutta jos sinulla on heti startatessa se 3 pykälää, niin vaikuttaahan tuo toimivan eri tavalla.
****Jos totta tota noin. On bensa Eberi tai Weba verrattuna diesel Eberiin tai Webaan niin onko diesel käyttöinen herkemmin likaantuva jos ajatellaan lyhyitä läämmitysjaksoja. Joissakin lämmitimissä on kaiketi näitä likaantumisongelmia ollut.
Tuntuisi äkikseltään, että bensavehe pitää itsensä puhtaampana. Monesti sanotaan 20 min on minimi aika  lämmittää. Kyllähän tuo kivasti jo bensavehkeellä lämmittää 10 min aikanakin noin 0-keleillä. Kakessa ainakin on lyhin jakso 10min.
Peruskysymys: Kumpi polttaa puhtaammin bensa vai diesel lyhyellä 10 min. lämmitysjaksolla?

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 26.10.16 - klo:11:31
S4 mallit ilmestyneet hinnastoon ja alkaen n.88000 euroa. On toi päästöihin perustuva vero ankara. Saa maksaa 35000 euroa enemmän kuin nykyisestä. Eikä näytä mitään etuja tai kamppiksia olevan. Siihen se kiinnostus sitten lopahti. Kaikki maksaa ekstraa. Ei progressiivista ohjausta, säätyvää iskunvaimennusta, vanteet 18" S-line jne...  Paskemmat varusteet kun business sport malleissa.

Rahallahan niitä varusteita saa?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

TAG

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 26.10.16 - klo:12:56
Rahallahan niitä varusteita saa?

Ihme lafka, Q2:ssa on vakiona progressiivinen ohjaus ja aidossa urheilumallissa S4 ruksattava lisävarusteena

Ktk

Ei S4:ään saa samaa progressiivista ohjausta joka Q2:ssa on.

provare

Tervehdys,
pari kk ja reilu 3000km jo takana. Hyvin on toiminut toistaiseksi.
Mitä tarkoittaa rekisteröintitodistuksessa rivillä D.2 Tyyppi:B8? Oliko myös muilla A4 B9-n tyyppi B8?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy