A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

rami

A4 B9 aika vähän on ollut ongelmia tuossa mun pirssissä. Radiohan tuossa välillä elää jotenkin omaa elämäänsä. Joskus pamauttaa suurelle VOL ja joskus hiljenee itsestään.  (kaiken kaikkiaan aika paska tuo perusradio)Toinen wiba ulkoilman lämpömittari näytti jonkin aikaa hiutaletta ja +3 ast. vaikka oli ulkolämpötila n. +20.
Joskus oli juttua tuosta auton sammuttamisesta. Pitääkö painaa P painiketta ja sitten STOP nappia.
Havaintoni on seuraava. Jos painaa suoraan STOP nappia menee kässäri itsestään päälle. Jos painaa ensin P:tä ja sitten STOP nappia kässäri ei mene itsestään päälle.
Joten loogisempaa olisi suoraan painaa vain STOP napista jolloin kässäri menee itsestään samalla päälle.
Jos olen väärässä joku kertokoon lisää.
(siis en puhu nyt mistään SS napista)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: tpu - 09.09.16 - klo:13:34
Nyt on kova tarjous tuo Land of Quattro. 185kW malli on 3500 euroa halvempi kuin Business Sport ja lisänä tulee vielä Matrix LED:it.

Voisivat vielä päivittää konfiguraattorin...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Flat

perhana, laaduromahduskampajan huollon jälkeen takaluukku ei enää aukea automaattisesti ylös kaukoohjaimesta tai oven avauspainikkeesta.Luukku nytkähtää hieman , mutta ei aukea, pitää mennä käsin painamaan takaluukun nappulasta, ennenkuin luukku aukeaa kokonaan. Taas pitää mennä pajalle....

tpu

Lainaus käyttäjältä: rami - 10.09.16 - klo:10:58
A4 B9 aika vähän on ollut ongelmia tuossa mun pirssissä. Radiohan tuossa välillä elää jotenkin omaa elämäänsä. Joskus pamauttaa suurelle VOL ja joskus hiljenee itsestään.  (kaiken kaikkiaan aika paska tuo perusradio)Toinen wiba ulkoilman lämpömittari näytti jonkin aikaa hiutaletta ja +3 ast. vaikka oli ulkolämpötila n. +20.
Joskus oli juttua tuosta auton sammuttamisesta. Pitääkö painaa P painiketta ja sitten STOP nappia.
Havaintoni on seuraava. Jos painaa suoraan STOP nappia menee kässäri itsestään päälle. Jos painaa ensin P:tä ja sitten STOP nappia kässäri ei mene itsestään päälle.
Joten loogisempaa olisi suoraan painaa vain STOP napista jolloin kässäri menee itsestään samalla päälle.
Jos olen väärässä joku kertokoon lisää.
(siis en puhu nyt mistään SS napista)

Itse sammutan aina suoraan stop-napista ja pääsääntöisesti kässäri menee päälle, mutta joskus ei menekään. Eli joko siinä on jotain muuta syvempää logiikkaa taustalla, tai sitten tuossa vain on joku vika. Veikkaan vikaa :D

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: tpu - 09.09.16 - klo:13:34
Nyt on kova tarjous tuo Land of Quattro. 185kW malli on 3500 euroa halvempi kuin Business Sport ja lisänä tulee vielä Matrix LED:it.
Missä tuo kamppis kerrotaan. En nopealla selauksella löytänyt.

Mjkarhu

Siellä se on ihan omana hinnastonaan.

Onko jollakin ihan faktaa/kokemusta, tippuuko alennusprossat näiden kamppisten aikana? Eli jos normisti saa vaikka 5 pinnaa verottomasta ihan kysymällä, lähteekö samat pinnat myös kamppiksen aikana?

Vice

#2586
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 10.09.16 - klo:21:59
Onko jollakin ihan faktaa/kokemusta, tippuuko alennusprossat näiden kamppisten aikana? Eli jos normisti saa vaikka 5 pinnaa verottomasta ihan kysymällä, lähteekö samat pinnat myös kamppiksen aikana?

Itse tilasin kevään LoQ kamppiksen aikaan autoni. Pyysin erikseen alennuksen uudesta ja hyvityksen vaihtarista. Ekalla kierroksella tuntui tulevan taisaisesti samaa ale prossaa eri myymälöistä (tässä ketjussa keväällä tästä kirjoittelinkin). Lopulta ku muutamaan krt oli neuvoteltu niin prossa kasvoi ja hyvitys omasta BMWstä oli aikalailla samassa tasossa, kun mitä siitä olisivat V90 hyvittänyt.

Omasta mielestäni hyvä diili tuli ja kaupat syntyi. Toki mistään en voi tietää mitä se muulloin ois, mutta toisaalta onko sillä väliä. Jos väliraha miellyttää niin kaupat lukkoon, jos ei niin sit jättää tekemättä (sama se onko kamppista vai ei..).

Edit: Yli 5 pinnaa oli ale lopulta keväällä LoQ kamppis aikaan. Lisäksi pistivät parilla sadalla jälkiasenteisia varusteita ennen luovutusta "kaupan päälle". Toki varmaan vaikuttaa, että on tuttu liike ja useampi Audi ostettu sieltä vuosien varrella...

mi16

Lainaus käyttäjältä: tpu - 10.09.16 - klo:19:30
Itse sammutan aina suoraan stop-napista ja pääsääntöisesti kässäri menee päälle, mutta joskus ei menekään. Eli joko siinä on jotain muuta syvempää logiikkaa taustalla, tai sitten tuossa vain on joku vika. Veikkaan vikaa :D

Mikäli on parkkitutkat päällä ei kässäri mene automaattisesti päälle...

tpu

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 11.09.16 - klo:09:47
Mikäli on parkkitutkat päällä ei kässäri mene automaattisesti päälle...

Kyllä minulla menee. Pääasiassa pysäköin auton aina kotipihassa katokseen, jolloin tutkat menevät automaattisesti päälle kun ajan seinän viereen. Tästä sitten sammutan stop-napista ja kässäri menee päälle. Paitsi sitten joskus se ei menekään. Käsin en ole koskaan tutkaa edes päälle laittanut, mikäli sillä jotain merkitystä on.

rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 11.09.16 - klo:12:00
Kyllä minulla menee. Pääasiassa pysäköin auton aina kotipihassa katokseen, jolloin tutkat menevät automaattisesti päälle kun ajan seinän viereen. Tästä sitten sammutan stop-napista ja kässäri menee päälle. Paitsi sitten joskus se ei menekään. Käsin en ole koskaan tutkaa edes päälle laittanut, mikäli sillä jotain merkitystä on.
Kokeilin tuossa äskettäin ja pistin pakkia päälle ja painoin vaan STOP nappia kyllä kässäri meni päälle. Vaihteenvalitsin meni itsestään P asentoon. Mun pirssissä on vain takapiipparit.

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 27.06.16 - klo:18:49
Mittarin keskinäyttö muistaa valinnan kun jaksaa viikon verran vaihtaa sen haluamalleen sivulle.

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 20.08.16 - klo:09:51
Minullakin "kytkin ravistaa" varsinkin tilanteissa, joissa autoa joutuu ryömittämään esim. kun parkkeeraa ahtaaseen väliin, jolloin kaasua ei oikein pysty antamaan.

Kävin teettämässä 3 kampanjaa (MMI, gateway ja laadunparannus) ja samalla pyysin tsekkaamaan mm. tuon kytkimen ravistuksen ja keskinäytön toiminnan. Kytkin tarkastettiin, eikä vikaa ollut, silti ravistaa. Tämän jälkeen alkoi loota (??) myös ujeltamaan kylmänä, kummallinen ujellus kuuluu yli radion normaalivolumen, mitä mahtaa olla..... Kone kun lämpiää, ujellus vähenee/loppuu. Pitää seurata tilannetta.

Analyysi keskinäytöstä oli, että se on ominaisuus, johon ei voi vaikuttaa, eli palaa date/time-tilaan aina. Mielenkiintoista, jos joillain muistaa aiemman valinnan.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Vice

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 11.09.16 - klo:16:35
Analyysi keskinäytöstä oli, että se on ominaisuus, johon ei voi vaikuttaa, eli palaa date/time-tilaan aina. Mielenkiintoista, jos joillain muistaa aiemman valinnan.

Ã,,lä tyydy tohon vastaukseen! Vaadi fiksaamaan (softapäivitys? Tai jotain..?). Ei voi olla ominaisuus koska omassani ainakin muistaa edellisen valinnan ja on siinä aina mihin viimeksi jätti. Erikoista et edes huollossa kehtaavat väittää tollaista...

a4b8

Meikäläisellä nopeusnäyttö, pyöräytin aikoinaan päälle, ollut siitä lähtien.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

skriko

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 11.09.16 - klo:16:35
Analyysi keskinäytöstä oli, että se on ominaisuus, johon ei voi vaikuttaa,
On ne huoltoporukat ärsyttäviä kusipäitä. Eivät varmaan tiedä mitä sana ominaisuus tarkoittaa. Silloinhan se sama pitäisi olla kaikissa samanlaisissa autoissa.
Minullekin sanoivat takuukorjauksessa että on ominaisuus. Kumma kun ei missään muussa sadoista motoista ole ollut kolinaominaisuutta, eikä kahdessa muussakaan, jotka ovat täysin identtisiä omani kanssa. >:( >:(
Ei ominaisuus voi olla vain yhdessä laitteessa.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Vice - 11.09.16 - klo:17:28
Ã,,lä tyydy tohon vastaukseen! Vaadi fiksaamaan (softapäivitys? Tai jotain..?). Ei voi olla ominaisuus koska omassani ainakin muistaa edellisen valinnan ja on siinä aina mihin viimeksi jätti. Erikoista et edes huollossa kehtaavat väittää tollaista...

Se oppii sen ajan kanssa. Kun tarpeeksi monta kertaa vedät sen aina siihen nopeusnäyttöön, niin jossain vaiheessa se muuttaa sen oletukseksi. Itse ihmettelin sitä myös aluksi, kun se aina palasi siihen Date/Time näyttöön kun auton starttasin. Sitten vaan aikani ajelin siten että joka kerta laitoin nopeusnäytön siihen käsin päälle, niin about viikon sisällä se muuttui oletukseksi.

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: tpu - 11.09.16 - klo:18:54
Se oppii sen ajan kanssa. Kun tarpeeksi monta kertaa vedät sen aina siihen nopeusnäyttöön, niin jossain vaiheessa se muuttaa sen oletukseksi. Itse ihmettelin sitä myös aluksi, kun se aina palasi siihen Date/Time näyttöön kun auton starttasin. Sitten vaan aikani ajelin siten että joka kerta laitoin nopeusnäytön siihen käsin päälle, niin about viikon sisällä se muuttui oletukseksi.

Pahoittelut, että unohdin mainita, että mulla on virtual cockpit, eli nopeusnäyttö numeroina on kyllä näkyvissä "viisari/neulanäkymän" lisäksi, mutta haluaisin keskinäyttöön oletuksena startatessa joko radioasemat tai navin, enkä date/time ja se ei onnistu. Liekö logiikka erilainen virtuaalimittaristolla ja perinteisellä?
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

tpu

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 11.09.16 - klo:19:23
Pahoittelut, että unohdin mainita, että mulla on virtual cockpit, eli nopeusnäyttö numeroina on kyllä näkyvissä "viisari/neulanäkymän" lisäksi, mutta haluaisin keskinäyttöön oletuksena startatessa joko radioasemat tai navin, enkä date/time ja se ei onnistu. Liekö logiikka erilainen virtuaalimittaristolla ja perinteisellä?

Totta. Nuo Radio/Media/Navi ovat perinteisellä mittaristollakin ns. eri välilehdellä, eli pitää siirtyä sille vasen/oikea-napilla aina sinne. Sitä en tiedä saako edes perinteisellä mittaristolla vakioksi. Sen olen vain todennnut että tuolla oletusvälilehdellä, jossa voi sitä näkymää vaihtaa rullalla (ylös/alas), niin auto oppii sen eniten käytetyn sitten ajan kanssa ja siitä tulee vakio.

th

Tuo automaattinen kässärin kytkentä pelaa mielestäni sillä  logiikalla, että jos hold assisti on päällä ja jarru ns. hold tilassa kun stoppia painaa, niin silloin vaihde siirtyy p:lle automaattisesti ja kässäri menee päälle.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: tpu - 11.09.16 - klo:21:15
Totta. Nuo Radio/Media/Navi ovat perinteisellä mittaristollakin ns. eri välilehdellä, eli pitää siirtyä sille vasen/oikea-napilla aina sinne. Sitä en tiedä saako edes perinteisellä mittaristolla vakioksi. Sen olen vain todennnut että tuolla oletusvälilehdellä, jossa voi sitä näkymää vaihtaa rullalla (ylös/alas), niin auto oppii sen eniten käytetyn sitten ajan kanssa ja siitä tulee vakio.

Itselläni myös vakiomittaristo. Testasin asiaa, välilehdet ei jää muistiin, mutta muistaa kyllä aina mikä näyttö siihen "perusnäkymään" on valittu. Itselläni siinä kulutus, vaihdoin tuohon nopeusnäyttöön ja uudelleen käynnistettäessä näyttää sitä. Ei siis vaatinut tämä ainakaan mitään koulutusta pidemmältä ajalta.

Qman

Harmittaa auton viitteellinen kaasuvaste pienissä vauhdeissa kun vaikkapa lähestyy risteystä ja pudottaa vauhdin all eparin kympin. Sitten kun pitäisi jatkaa niin kestää piiiitkään ennen kuin mitää tapahtuu.
Saattaa olla että vain kuvittelen mutta minusta tuntuu että jos ajotapavalinnan vaihtaa sportille kone oikeasti reagoi nopemmin kaasupolkimeen eikä vaan terävämmin. No sitten ongelmaksi tulee että ajosta tulee nykivää kun vaihteisto runnoo sprotilla ja löpöäkin menee turhan paljon. Keksinkin tehdä niin että ajotapa SPortille ja sitten vaihdekepistä vaihteisto S->D eli aski toimii ns. normiasetuksella mutta kaasupoljin sportin mukaan. Tuntuisi loogisemmalta käytössä.
Vielä kun valikoista pistin vapaalla rullauksen pois kuviosta niin melkein tuntuu jo kuin autolla ajaisi  ;)

Paitti että eilen kun jonkun tietyön vuoksi piti ajella vartin verran junnausvauhtia välillä pysähdellen niin kyll ätuli DSGn luonne hyvin esiin. Ykkönen on liian lyhyt eli ja kakkoselle vaihdon jälkeen saakin sitten painaa jarrua ja sitten mennäänkin taas ykkösellä jolla lisää kaasua ja sitten taas menee kakkonen... yhtä hiivatin nytkytystä. Onneksi tätä ei ole tarjolla usein.

Mitenkäs muilla tuo kytkimen toiminta liikkeellelähdössä tai vaikka peruutettaessa. Omassa veto hyytyy heti jos kierrokset putoo alle 1500. Kytkin tuntuu ottavan kiinni vasta tuossa 1500 kohdalla ja irtoaa heti kun kaasulta höllää Yhtä pumppaamista kun on tottununt perinteiseen automaatiin.
Hitaasti liikkeelle lähdössä ääni on kuin manuaalilla ajaisi. kierrokset on 1500 jossa mennään jonkin matkaa kytkin luistaen.

Juu ja autossa ei ole mitään vikaa sanoo huolto. Vikaa on siis kuskissa. Se on täysin yhteensopimaton DSG logiikan kanssa  :'(


Flat

Qman , olikos kyseessä 2.0TDI?

omassa autossa oli takaluukun lukitusmekanismi mennyt rikki, jäi pajalle yöksi kun uusi osa saadaan vasta huomenna.
Täytyy antaa Airportin väelle kiitosta, hienosti hoitavat hommat ja ystävällistä ja mukavaa palvelua.

a4b8

Tosiaan edellisessä A4 B8,5 multitronic. Voittaa nykyisen S-tronicin 10 - 0.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

chr

Lainaus käyttäjältä: Qman - 13.09.16 - klo:15:59
Juu ja autossa ei ole mitään vikaa sanoo huolto. Vikaa on siis kuskissa. Se on täysin yhteensopimaton DSG logiikan kanssa  :'(

Tämähän se on, automaatissa on jotain vikaa jos sen käyttöä varten pitää kuskin muuttaa omaa ajotapaansa merkittävästi. Vaikka minusta B9:sin DSG toimii ihan siististi, on se silti selkeästi huonompi kuin kilpailijoiden (BMW, MB) vaihteistot.

Rauska

Ja jos ei paremmasta tiedä on kaikki hyvin  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Lainaus käyttäjältä: chr - 13.09.16 - klo:22:01
Tämähän se on, automaatissa on jotain vikaa jos sen käyttöä varten pitää kuskin muuttaa omaa ajotapaansa merkittävästi. Vaikka minusta B9:sin DSG toimii ihan siististi, on se silti selkeästi huonompi kuin kilpailijoiden (BMW, MB) vaihteistot.
Jos ei tarvitsisi muuttaa ajotapaa niin silloinhan kaikki automaatit olisivat samanlaisia.
Olisipa kiva kokeilla sellaista automaattia millä saisi "tölviä" kaasua pohjaan joka paikassa ja auto käyttäytyisi kuskin mieleen. ;D.
Itselläni on kolmas VG automaatti ja mielestäni nämä vaihteistot on parasta mitä koko autoissa on. ;)

chr

Lainaus käyttäjältä: rami - 14.09.16 - klo:08:38
Jos ei tarvitsisi muuttaa ajotapaa niin silloinhan kaikki automaatit olisivat samanlaisia.

Minusta automaatin pitää sopeutua kuskin tavoille eikä toisinpäin... ;)

Edelleen siis olen sitä mieltä, että tuo Audin uusi DSG toimii aivan kelvollisesti. Se ei vaan ole ihan optimi ruuhka-ajossa, äkillisissä muutoksissa tai autoa parkkiin vekslatessa.

rami

Lainaus käyttäjältä: chr - 14.09.16 - klo:08:47
Minusta automaatin pitää sopeutua kuskin tavoille eikä toisinpäin... ;)

Edelleen siis olen sitä mieltä, että tuo Audin uusi DSG toimii aivan kelvollisesti. Se ei vaan ole ihan optimi ruuhka-ajossa, äkillisissä muutoksissa tai autoa parkkiin vekslatessa.
Varmaankin polttoainetaloudella on oma syynsä automaatin käyttäytymiseen. Silloin kun pyritään mahdollisimman pienellä polttoainekulutuksilla moottoria ruokkimaan syntyy enemmän jonkinlaisa ongelmia. Toisaalta jos myllyyn syötetään reilummin polttoainetta ja kierroksia saadaan ehkä kulusta tasaista.
Kumminkin olen sitä mieltä,että VG automaatti kulkee tasaisemmin ja taloudellisemmin kuin monet muut automaatit, sekä manuaalivaihteiset autot. Itsellä on tuo 150hv bensatuhnu Strocilla ja todellinen kulutus 6.14 ltr/100km. Ajo on 80% taajamaa. Mittausjakso 5000km matkalta tankkauksista. Onhan näissä mahdollisuus käyttää manuaalia niissä paikoissa jotka tuntuu hankalilta?!

Flat

Kyllä itse käytän noita rattivaihteita silloin tällöin kun haluan, että auto ennakoi mitä kuski haluaa. Autossa pitäsi olla ehdottomasti sellainen ominaisuus/vaihtoehto , että jos rattivaihteita  käyttää, niin kiihdytyksessä ( kun vaihtoraja saavutetaan) se palaisi takaisin automaatti moodiin. 

Omat takalauukun automaattiavauksen ongelman korjaus monimutkaistui/viivästyi hieman, lukko jotenkin rikki ja uusin lukkoversio löytyy vain saksasta. Ruotsista olisi saannut kuulemma vanhaa mallia, mutta suosittelivat uuden version asentamista. Osa nyt tilattu ja korjaus parin viikon päästä.

Tuli tuon laadunparannuskampanjan kuitteja katsottua ja siellellä oli tälläisiä kamppiskoodeja :
45E3 -01,02,03,05,06
96D5 -01,03,05,06
96D7 -01

rami

Mikä piru pitää tuota pöhinää?  Kun esim. istuu autossa ja joku tulee sisään niin muutaman sekunnin kestävä pöhinä kuuluu  tuolta kojetaulun oikeasta nurkasta. ::)

tpu

Onko joku keksinyt, miten esimerkiksi USB-tikulta soitettaessa pystyy ratista vaihtamaan albumia tai kansiota? Jos ratista vaihtaa mittariston näytön näyttämään soitinta, niin siinä näkyy pelkästään kyseisen albumin tai kansion kappaleet, joita voi rullalla selata. Mutta taaksepäin ei pääse esim. edelliseen kansioon. Edellisessä A4:ssa ja A3:ssa listan ylimmäisenä oli aina kaksi pistettä, joilla hypättiin hakemistorakenteessa yksi kansio taaksepäin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy