A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

no niinpäs olikin, buukkasin juuri itselleni huoltoajan, edelliseen lisäten oli joku gateway ja MMI päivitys

tpu

Mistä te näette nuo tarkemmat sisällöt? Minulla näkyy Oma Audissa vain näin: Kuvaus: Audi A4 Laadunparannustoimenpiteitä


Flat

ei mistään....kysyin kun bookkasin ajan....

Flat

iltajumppa suoritettu: pesu + AG HD Wax. Kyllä kiiltää

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 02.09.16 - klo:13:58
Tänään aukesi uusi laadunparannuskampanja.

Nämä vissiin vaihtelee vähän varustelutason mukaan, itselle näistä taisi osua neljä kohtaa. En lähtenyt vielä varamaan aikaa, ajattelin odotella jos putkahtaisi vielä jotain päivityksiä, niin ei tarvi ravata huollossa jatkuvasti

No tietty kun juuri viikko sitten käytti huollossa jossa nuo edelliset tehtiin.  :(
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

Eppu H

Laadunparannuskampanja? :o Miten tällaista autoa voidaan kutsua joksikin premium tuotteeksi. Omistajat ovat testikuljettajia ja vikoja korjataan jälkeenpäin. Ainakin tämän topicin juttujen perusteella tästä autosta on kyllä premium kaukana. Onneksi olen niin köyhä, että joudun ajamaan tavallisella riisikipolla, jota ei tarvitse käyttää jatkuvasti pajalla milloin minkäkin nitinän ja rapinan takia :)

Flat

kaikillahan noita on, varsinkin elinkaaren alkupäässä. Hyvähän tuo on että korjaavat omaaloitteisesti noita vikoja. Itse ainakin tiedostan sen ,että jos ostaa auton heti kun se julkaistaan, kaikkea pientä voi tulla eteen. Niin kauan tuo on ok, kun ei tule itselle mitään kustannuksia, ja sijaisauto odottaa pihassa.

th

Näyttäisi itselläkin olevan päivätty oma audi palveluun "Audi A4 Laadunparannustoimenpiteitä"
Tarvitsee melkein varailla aikaa ja valitella oikean reunan kummista rapinoista samalla.

Kenelläkään tietoa mitä tuo viimeisin laadunparannuskampaja pitää sisällään? Aikaisemmin tuolla on roikkunut "Gateway" päivitys, mutta ei siitäkää ole vielä tarkempaa tietoa mitä pitää sisällään.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

siis tuolla edellisen sivun lopussa on listaa toimenpiteistä.

+ gatewayt ja mmi:t. Gateway fixi taitaa olla jo toinen.

Rauska

Minä sain auton huhtikuun lopussa 2016 ja ei mitään "laadunparannusasioita" ole tarjottu.
Mites ne joilla on päivityksiä, ovatko ne rekisteröity aiemmin?
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Mjkarhu

Tammikuun 11. oli itsellä luovutus. Lienee aika alkupään autoja

Flat

tammikuun alussa munkin on luovutettu, auto lienee tehty jo marraskuun puolella.

a4b8

Viikon päästä "ovirapinoiden" postaminen = tuulilasin ohjaintappien lyhennys.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

th

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 02.09.16 - klo:13:58
Tänään aukesi uusi laadunparannuskampanja. Heitin perheen toisen auton huoltoon tänään ja kyselin tuosta. Sisältää kuusi kohtaa. En lähtenyt kirjoittelee ylös, mut oli about seuraavia asioita:

ESP - sähköisen käsijarrun toiminta
Mittaristo
Kiveniskuteipin lisäys
Ovien lukkolaitteiden päivitys
Takakontin joku juttu
Ja jokin kuudes jonka jo unohdin

Nämä vissiin vaihtelee vähän varustelutason mukaan, itselle näistä taisi osua neljä kohtaa. En lähtenyt vielä varamaan aikaa, ajattelin odotella jos putkahtaisi vielä jotain päivityksiä, niin ei tarvi ravata huollossa jatkuvasti


Mikäs tuo kiveniskuteippi on?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

a4b8

Lainaus käyttäjältä: th - 03.09.16 - klo:21:28

Mikäs tuo kiveniskuteippi on?
Olisikohan taka-akselille?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

herttakurko

Lainaa
DSGn oireilut tuntuu pahenevan. Liikkeelle lähtö tuntuisi olevan hitaampaa ja hitaampaa. Lisäksi tuntuu kuin parittomien kytkimessä oilisi jotain vikaa. Tuntuu se pieni jurahdus liikkeellelähdössä kun kytkin ottaa pikkuhiljaa kiinni. Tämä jurahdus on aivan kuin manuaalivaihteisessa autossa olisi kytkin tiensä päässä.
Tätä oli jo aiemminkni samoin kuin viipyilyä. Huoltokin tuon viipyilyn noteerasi. Taitaa askissa olla jotain vikaa.

Itsellä alkoi samanlaiset oireet edellisessä A3 stronicissa  8 kk / himpun alle 20 000 km iässä. Ensin syyttivät äänestä paikallaanpitoavustinta, mutta kytkin kuitenkin meni kokonaan uusiksi viikon sisään.

lindhve

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 03.09.16 - klo:19:43
Minä sain auton huhtikuun lopussa 2016 ja ei mitään "laadunparannusasioita" ole tarjottu.
Mites ne joilla on päivityksiä, ovatko ne rekisteröity aiemmin?

Sain auto maaliskuun puolen välin tienoilla. Kyselin tänään mitä laadun parannus pitää sisällään minu autooni. Kaksi asiaa: esp päivitys ja joku suojahuopa jonnekin takaluukun juttuun. Korjaustarpeet vaihtelee riippuen auton mallista ja varusteista...

lindhve

Nyt on laadunparannuskampajan tehty. Tosin sen lisäksi vaihdettiin autoon koko MMI (5000â,¬) moduli kun driver assist asetukset resetoituu silloin tällöin.
Tuli oikein tehtaalta ohje että moduli vaihdetaan fyysisesti vaikka oletin että ois softavika joka olisi ehkä korjattavissa ohjelmoinnilla. Nyt ne haluaa kuulla palautetta auttoiko tuon vaihto.
Tämän lisäksi kyselin vielä voiko ajotietokoneen kulutusta nostaa 5% mutta ei ole vielä tietoa/mahdollisuutta tehdä samanlailla kuten vanhempiin malleihin. S-tronicin käyttäytymiseen ei ollut mitään myöskään tehtävissä. 90km/h vauhdissa vakkarilla ajettaessa jytkempään pitkään ylämäkeen vauhti hiipiuu 85km/h kohdalle auton jurratessa väkisin 7-vaihteella huolimatta millä moodilla ajat. Eli 85km/h jälkeen vaihtaa kutoselle ja alkaa sit vasta kiihdyttelee takaisin. Ongelman voi ohittaa vaihtamalla manuaalisesti kutoselle ylämäen alussa mutta ketuttaahan se!

Auto siis 2.0 TDI 140kW Sport business S-tronic

Flat

tulitko kysyneeksi tarkemmin mitä kaikkea fiksailivat?
itsellä olis aika tohtorille huomenna.

Flat

BTW, onko jonkun foorumilaisen auto glv-112 tjsp ?
mun oma Audi palveluun ilmestyi tuollainen, oman lisäksi. Turussa tämä musta auto taitaa vaikuttaa ?

lindhve

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.09.16 - klo:19:34
tulitko kysyneeksi tarkemmin mitä kaikkea fiksailivat?
itsellä olis aika tohtorille huomenna.

Päivittivät ESP:n ohjelmiston ja takaluukkuun tuli joku suojahuopa estämään jotain johtojen hankausta.

th

#2571
Jahas tänään tuli eka ilmoitus, että adblue:ta pitäs lisätä 2500km sisään ja lähti laskeen siitä kilsoja alaspäin ilmeisesti satasen portaissa, sillä seuraavaksi hyppäsi lukemaan 2400km. Mittarissa oli vähän vajaa 13000km

Pitänee varailla huoltoon aika ja pyytää adblue täyttö. Samalla menee nuo kampanjat ja resonoinnit.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Vice

#2572
Alkanut Land of quattro kamppis nelkusta ainakin...

EDIT: taitaa jopa olla halvempi ku keväällä, kun tossa jo urheilu jakkarat, jne, jne... ja disukka 48 xxx...

tpu

Nyt on kova tarjous tuo Land of Quattro. 185kW malli on 3500 euroa halvempi kuin Business Sport ja lisänä tulee vielä Matrix LED:it.

Popovice

Lainaus käyttäjältä: Vice - 09.09.16 - klo:10:46
Alkanut Land of quattro kamppis nelkusta ainakin...

EDIT: taitaa jopa olla halvempi ku keväällä, kun tossa jo urheilu jakkarat, jne, jne... ja disukka 48 xxx...
Ei taida oikein kauppa käydä noilla alkuperäisillä hinnoilla tai sitten pukkaa pelkoa että mm. tuleva V90/S90 syö markkinaosuutta, joten pitää faktisesti laskea hintoja ns. kamppiksen muodossa kun ei kehdata laittaa suoraan halvempia hintoja perusmallistoon. Yleensähän noi LoQ kamppiset ovat olleet vasta alkutalvesta ja jos vaikka uutta A3:sta ajatellaan niin ainakin eka vuosi taisi mennä kokonaan ilman kyseistä kamppista kun uutuusmallin pitäisi myydä muutenkin ;).

rami

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 09.09.16 - klo:13:55
Ei taida oikein kauppa käydä noilla alkuperäisillä hinnoilla tai sitten pukkaa pelkoa että mm. tuleva V90/S90 syö markkinaosuutta, joten pitää faktisesti laskea hintoja ns. kamppiksen muodossa kun ei kehdata laittaa suoraan halvempia hintoja perusmallistoon. Yleensähän noi LoQ kamppiset ovat olleet vasta alkutalvesta ja jos vaikka uutta A3:sta ajatellaan niin ainakin eka vuosi taisi mennä kokonaan ilman kyseistä kamppista kun uutuusmallin pitäisi myydä muutenkin ;).

Yleensä mitä kovempi kamppis niin sen huonompi hyvitys tulee vaihtopirssistä. Olen tehnyt lukuisia kauppoja ja aina sama homma. Joten kauppa on silloin jäänyt tekemättä.
Kamppiksista saa varmaan parhaan hyödyn suoraanostolla ilman vaihtopirssiä.

lindhve

Huoltokamppiksen jälkeen alkoi ratin vasemmalla puolen releet naksua. En tiiä voisiko liittyä espin päivitykseen.... Onko muut huomanneet naksumista normiajossa?

Flat

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 09.09.16 - klo:18:39
Huoltokamppiksen jälkeen alkoi ratin vasemmalla puolen releet naksua. En tiiä voisiko liittyä espin päivitykseen.... Onko muut huomanneet naksumista normiajossa?

hieman kevyempää kaasujalkaa vaan....

en huomannut tuollaista espi päivityksen jälkeen. Mulle sanottiin myös että moottorinohjaus päivitettiin...tuli heppoja lisää varmaan...

lindhve

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.09.16 - klo:19:37
hieman kevyempää kaasujalkaa vaan....

en huomannut tuollaista espi päivityksen jälkeen. Mulle sanottiin myös että moottorinohjaus päivitettiin...tuli heppoja lisää varmaan...

Ei tdi moottoriin tullut moottorinohjaus päivitystä ja ajelin ihan pintakaasulla...

enkero

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 09.09.16 - klo:13:55
Ei taida oikein kauppa käydä noilla alkuperäisillä hinnoilla tai sitten pukkaa pelkoa että mm. tuleva V90/S90 syö markkinaosuutta, joten pitää faktisesti laskea hintoja ns. kamppiksen muodossa kun ei kehdata laittaa suoraan halvempia hintoja perusmallistoon. Yleensähän noi LoQ kamppiset ovat olleet vasta alkutalvesta ja jos vaikka uutta A3:sta ajatellaan niin ainakin eka vuosi taisi mennä kokonaan ilman kyseistä kamppista kun uutuusmallin pitäisi myydä muutenkin ;).

Kamppis on kyllä ihan ok, jos ei mitään varusteita halua. Adaptiivinen vakkari tulee jonkun 2kâ,¬+ paketin kylkiäisenä ja vaatikohan vielä jonkun tonnin navin, Webasto tulisi toki ihan siedettävästi paketoituna vetokoukkuun. Mutta kallishan tuo on kuin mikä ja lisäksi rajoitetusti tilava.

Mutta koeajopyyntö on sisässä, jos pääsis kokeilee quattroa muutakin kuin taajama-alueella...
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy