A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

wtf

Kokeilkaapa demota tuota starttausta niin että näpäytätte vain lyhyesti katkaisijaa. Jääkö tällöin pelkät virrat päälle? Mielestäni starttaus vaatii ainakin 500ms mittaisen painamisen.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

mmh

Nyt noin 5000km ajettu. Suhteellisen hienosti auto pelannut.

Lainaus käyttäjältä: Qman - 03.08.16 - klo:19:46
Minusta se virtuaalinäyttö olis epäselvä aurongonpaisteessa. En tykännyt.
Integroitu navi voisi olla hyvä mutta kun se ei osaa kertoa todellista nopeutta  kuitenkaan niin pitää olla erillinenkin navi.

En ole huomannut Virtussa mitään ongelmia paistoipa mollukka edestä, takaa tai sivulta. Ehkä musta katto auttaa heijastuksiin ;)

En tarvitse todellista nopeutta, mutta voimassa oleva nopeusrajoitus on hyvä tieto  8)
Osaako kukaan sanoa, saako Virtun navi-näyttöön nopeusrajoituksen näkyviin? Siinä keskinäytössähän se hienosti mollottaa oik.alakulmassa, mutta tyypillisesti pidän navinäytön Virtussa ja esim CarPlayn keskinäytössä, jolloin olisi kätevää saada tarkistettua voimassa oleva nopeus silmien edestä ilman että räplää karttaa/navia toiseen ruutuun.... Virtun karttanäytön asetuksissa oli mielestäni kaikki POI:t valittu.

Auton CarPlay toimii yleensä. Joskus se heittää puhelimen (Apple) pois CarPlaystä kesken musan soiton tms, joskus ei löydä luuria ollenkaan. En tiedä onko feature puhelimesta vai autosta kiinni? Jos yhteys katkeaa niin yleensä auttaa, kun käyttää joitain muita MMI valikoita (vaikka radiota tms) jolloin luuri saa taas CarPlay-yhteyden (ja se löytyy MMI-valikosta).

Jos taas kuuntelee musaa MMI:n eli BT:n kautta, niin volyymia joutuu vääntämään kaakkoa kohti aika huolella, että kaiuttimista kuuluisi ääntä (verrattuna siis siihen että luuri on piuhan nokassa ja CarPlay). Lieneekö puhelimen ominaisuus? Kerran tämä aiheutti säikähdyksen, kun puhelin oli ollut BT:lla kiinni ja soitin musaa maltillisesti. Seuraava startti ja eri kytkentä (vai oliko radio), niin mökä autossa oli halvaannuttava. Onko tämä juurikin näitä volyymitason ero -featureita?

Kesälomamatkalla auto alkoi piippaamaan SOS-puhelun osittaisesta toiminnasta ja suositteli Marmorin konsultaatiota. Sattui olemaan perjantai-ilta ja seuraavana pvnä Marmori sitten sattui olemaan 200km päässä. Oli niin kivaa ja rauhaisaa matkantekoa, kun auto piipitti ensin kerran, sitten noin 3min päästä uudelleen muistutuksena, sitten 15min taukoa - ja taas. Tosin välillä virhe kuittaantui itsestään ja poistui näytöstä. Piti ainakin kuskin hereillä...

Flat

Tuossa soittelin paikallisen huoltoon ja sieltä sain vastuksen että parikin softapäivitystä olisi saatavilla autooni.

1. mittaristönäytön softa ( menee pimeäksi joskus alle sekunnin ajaksi )
2. MMI/radio/keskinäytön softa ( äänenvoimakuuuden vaihtelu, + käynnistymisviiveet)

Nitinät autosta ovat kadonneet kesän aikana, toivottavasti pysyvätkin poissa.

Uutena ongelman on radio, tuntuu ihan kuin RDS ei hakisi parasta kanavaa,  vaan jotkut kanavat rätisevät ihan kuin olisivat hieman väärällä taajuudella.

15tkm takana, öljy maksimissa.
keskikulutus 15 tkm ajalta:  6,89 lit/100 km (todellinen) , alin kulutus tankillisella 6,18 l/100 km (todellinen), ylin 8,15 l/100 km ( todellinen).


Antion

Lainaus käyttäjältä: mmh - 05.08.16 - klo:08:55
Osaako kukaan sanoa, saako Virtun navi-näyttöön nopeusrajoituksen näkyviin? Siinä keskinäytössähän se hienosti mollottaa oik.alakulmassa, mutta tyypillisesti pidän navinäytön Virtussa ja esim CarPlayn keskinäytössä, jolloin olisi kätevää saada tarkistettua voimassa oleva nopeus silmien edestä ilman että räplää karttaa/navia toiseen ruutuun....

Kun on liikennemerkkien tunnistus käytössä, niin silloin nopeusrajoitus näkyy virtuaalimittaristossa koko ajan kaikissa näkymissä, myös ison ja pienen navinäkymän kanssa. Keskinäytössä rajoitusta ei tuolloin näy. Näin ainakin itselläni.

Qman

#2434
Pari uutta ilmiötä SD-soittimesta löytyi. Kuuntelen lähinnä hakemistoittain musakkia.
1. soitin ei osaa siirtyä seuraavaan hakemistoon kun kaikki biisit hakemissa on soitettu, vaan jatkaa alusta (2-kopan Superbissa osasi).
2. Toisinaan startin jälkeen kuitenkin hyppää randomilla johonkin toiseen hakemistoon.

Kyllä se on tuo softan tekeminen vaikea laji  :o

Siinä valokatkaisimessa tosiaan syttyy merkkivalo kun ajovalot on päällä. Kiitos tästä vinkistä. Ei ole tullut koskaan huomattua kun kyseinen kytkin ja sen merkkivialot jää vilkkuviiksen ja ratin puolan taakse. Mikähän siinäkin on ollut suunnittelijalla mielessä?

Nyt olen havainnut, että vaihtoherkkyyden keskiasetuksella se ei tunnu käyttävän ajovaloja pikkusateella  vaan vasta kun saa reilummin. Suomen laki sanoo vähän toisin joten kaippa se herkkyys on käännettävä maksimille.

DSGn oireilut tuntuu pahenevan. Liikkeelle lähtö tuntuisi olevan hitaampaa ja hitaampaa. Lisäksi tuntuu kuin parittomien kytkimessä oilisi jotain vikaa. Tuntuu se pieni jurahdus liikkeellelähdössä kun kytkin ottaa pikkuhiljaa kiinni. Tämä jurahdus on aivan kuin manuaalivaihteisessa autossa olisi kytkin tiensä päässä.
Tätä oli jo aiemminkni samoin kuin viipyilyä. Huoltokin tuon viipyilyn noteerasi. Taitaa askissa olla jotain vikaa.

mmh

Lainaus käyttäjältä: Antion - 05.08.16 - klo:15:57
Kun on liikennemerkkien tunnistus käytössä, niin silloin nopeusrajoitus näkyy virtuaalimittaristossa koko ajan kaikissa näkymissä, myös ison ja pienen navinäkymän kanssa. Keskinäytössä rajoitusta ei tuolloin näy. Näin ainakin itselläni.

Kiitos, Antion. Mun autossa ei ole tuota tunnistusta eli siltä osin homma poikkeaa...

tpu

Tietääkö joku mikä tämä on? Huomasin tänään että pilkottaa tuolta kuskin jalkatilasta oven kynnysmuovin alta.

rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 05.08.16 - klo:23:04
Tietääkö joku mikä tämä on? Huomasin tänään että pilkottaa tuolta kuskin jalkatilasta oven kynnysmuovin alta.

Samanlainen johtokieppi oli minullakin tökkäsin sen verran sormillä,että meni piiloon. ;D

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 05.08.16 - klo:23:04
Tietääkö joku mikä tämä on? Huomasin tänään että pilkottaa tuolta kuskin jalkatilasta oven kynnysmuovin alta.

Katsoin omasta ja ei löydy. Sulla siis joku lisävaruste mikä multa puuttuu  ;)

Kyllä tässä A4 on jonkun verran vielä lapsuksia...
Etenkin softapuolessa tuntuu olevan.

Silti se nautinnollinen ajettavuus (ainakin itselläni) vie voiton näistä pikku haasteista.
Yllättävän vähän häirinnyt kontin problema ja uskon, että kuntoon saavat, kun ensi viikolla pääsevät tutkimaan. Täytyy samalla kysyä paria muutakin pikku juttua.

Dis

Sama lenkki löytyy ja koittanu tökkiä sitä piiloon muttei suostu pysymään. Seuraaval huoltokeikal jos korjailevat

Lainaus käyttäjältä: tpu - 05.08.16 - klo:23:04
Tietääkö joku mikä tämä on? Huomasin tänään että pilkottaa tuolta kuskin jalkatilasta oven kynnysmuovin alta.


Qman

Lainaus käyttäjältä: Vice - 05.08.16 - klo:23:32...Silti se nautinnollinen ajettavuus (ainakin itselläni) vie voiton näistä pikku haasteista.

Tuota asiaa en tunnista. kaiken paineilla kikkailu jälkeen auto on siedettävä kulkemaan suoraan mutta hyvä se ei ole ja ohjaus keskialueella nopea mutta epätarkka. Kannattaa kokeilla vaikka Focusta niin saa käsityksen millainen ohjauksen pitäisi olla.
A4ssä on läsnä aina sellainen epätarkkuus ja pieni vaeltelu. Jämäkkyys puuttuu ohjaustunnosta. Sanoisin että kouluarvosanana voisi olla jotain  7.5 jos Focus on 8+ ja S2000 jossain 9 tuntumassa. Mutta nämähän ovat mielipideasioita  ;)


Vice

Lainaus käyttäjältä: Qman - 07.08.16 - klo:15:53
Tuota asiaa en tunnista. kaiken paineilla kikkailu jälkeen auto on siedettävä kulkemaan suoraan mutta hyvä se ei ole ja ohjaus keskialueella nopea mutta epätarkka. Kannattaa kokeilla vaikka Focusta niin saa käsityksen millainen ohjauksen pitäisi olla.
A4ssä on läsnä aina sellainen epätarkkuus ja pieni vaeltelu. Jämäkkyys puuttuu ohjaustunnosta. Sanoisin että kouluarvosanana voisi olla jotain  7.5 jos Focus on 8+ ja S2000 jossain 9 tuntumassa. Mutta nämähän ovat mielipideasioita  ;)

Kokemusta löytyy erilaisista uusista autoista laidasta laitaan. Skodasta - Lamborghiniin ja väliin mahtuu merkkejä pari-kolmekymmentä, eri automalleja sitten useita kymmeniä....
Autot on aina kiehtonut ja ollut ilo päästä erilaista kalustoa ajamaan maantiellä ja osaa radalla.
Joten jollain tasolla osaan ajettavuutta arvioida (toki mieltymyksiä on erilaisia).

Jos omassasi on ongelmia ajettavuuden kanssa niin selvittäisin missä vika... Koska auto voi olla todella nautinnollinen ajaa, eli en tyytyisi itse muuhun. Ikävää että et ole tyytyväinen tai autossasi on vikaa....

Qman

Lainaus käyttäjältä: Vice - 07.08.16 - klo:16:18... Jos omassasi on ongelmia ajettavuuden kanssa niin selvittäisin missä vika... Koska auto voi olla todella nautinnollinen ajaa, eli en tyytyisi itse muuhun. Ikävää että et ole tyytyväinen tai autossasi on vikaa....

Kokeilin melkein samanlaista liikkeen koeajoautoa (sedan kun oma on farkku). Se oli vielä huonompi kuin oma. Ehkä nuo molemat sitten vaan on viallisia. Pyöränkulmat kuitenkin on käytännössä arvoalueiden keskellä. Talvipyörillä auto oli hieno ajaa ja valinta tuli tehtyä tavella. 
Kerrataan vielä että ei auto huono  ole mutta ei siinä mitään suitsuttamista ole suuntavakauden suhteen. Muuten ajettavuus on hyvä vain epätarkkuus ja vaeltelu ynnä valuminen häiritsee. Onneksi piirteet on aika stabiileja eikä auto tee äkkinäisiä liikkeitä.

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.08.16 - klo:08:30
Tavaratilaa on puolet enemmän kuin A3 koppurassa. Ruumassa on syvyyttäkin niin paljon että mummo kun on siellä perällä sukset jalassa niin pitää laittaa ylimääräinen LEDivalo jotta mummo näkee kutoa sukkaa.
No jota kiinnostaa niin menköön liikkeeseen ja avaamaan A3 SB:n takaboksi ja samalla verrata A4 boksiin.
Ovat aivan eri luokkaa kooltaan. Puusilmäkin sen honaa. ;D ;D ;D

Itse vertasin ihan livenä A3:sen sedanin ja A4:sen sedanin takakontteja keskenään. Ero ihan marginaalinen. Varmaan puhutaan maksimissaan 50 l erosta. Mikä tulee avanttiin, niin ei senkään takakontti ole mikään jättiläinen. Esim. Kaverin golf variantissa on isompi kontti. Mutta kokonaisuuten A4:nen on kyllä hyvän kokoinen auto ja itselläni on harkinnan alla, kunhan tulee mallille ikää vielä vähän lisää. Saadaan noi lapsokaiset pois autosta.

rami

Ã,,lä nyt höpöjä puhu. Kyllä A4 sedanin ja A3 Sb:n tavaratilassa on iso kokoero.
Puhumattakin päivänselvä asia. Puusilmäkin sen honaa.
A3 Sb:takaboksiin kun taittaa lasten työntökärryt, SE ON SIINÃ,,.
Muutapas sinne ei mahdukkaan.
Itsehän totesit aikoinaan,että A3 Sb:n takaboksi on yllättävän pieni,eiks' je. ;D

M_M

Lainaus käyttäjältä: rami - 08.08.16 - klo:15:15
Kyllä A4 sedanin ja A3 Sb:n tavaratilassa on iso kokoero.

Ihan varmasti on, mutta miten se liittyy tuohon edellisen viestin toteamukseen jossa oli verrattu kahden SEDANIN tavaratilaa keskenään.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

rami

Lainaus käyttäjältä: M_M - 08.08.16 - klo:15:17
Ihan varmasti on, mutta miten se liittyy tuohon edellisen viestin toteamukseen jossa oli verrattu kahden SEDANIN tavaratilaa keskenään.  ::)
Perustuu siten.
Lainauksessa on käytetty minun tekstiä.
Olen aina vain verrannut ja kirjoittanut A3:Sb tavaratilasta kuinka onneton se on.
A3 Sb:hen nähden A4 takaboksi on ruhtinaallinen. Selvääkin selvempi juttu.
Kiitos vaan,että sinäkin sen myönsit. "Ihan varmasti on"... jne kuten kirjoitit. ;D

mattinen

Tämä sinänsä kohtalaisen triviaali tavaratilakeskustelu lähti liikkeelle A4 Avantin tavaratilasta. Sen osalta esitettiin väite seuraava väite:

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.08.16 - klo:08:30
Tavaratilaa on puolet enemmän kuin A3 SB:ssä

Tällaisen väitteen todenperäisyyttä voidaan melko hyvin arvioida objektiivisesti, koska Tekniikan Maailma on molempien autojen tavaratilat mitannut. TM:n mittauksen mukaan A4 Avantin tavaratilan tilavuus 360 litraa ja A3 SB:n 330 litraa. Eroksi muodostuu siis 30 litraa. Tämä jälkeen siirryttiin sitten keskustelemaan siitä, mitä A4 Avatin tavaratila näyttää tai tuntuu.

Lainaus käyttäjältä: Antion - 04.08.16 - klo:17:22
A4 Avantin ja A3 SB:n välillä on kuitenkin iso ero, näytti numerot sitten mitä tahansa. Sinne A4:ään vaan menee käytännössä tavaraa aivan eri tavalla.

Tämä voi hyvinkin pitää paikkansa, ja tavaratila on luonnollisesti juuri niin iso ja toimiva, miltä se katsojan silmissä näyttää, oli tämä sitten puu- tai peltisilmä. Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että väite, jonka mukaan A4 Avantissa olisi puolet enemmän tavaratilaa A3 SB:ssä, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

Oman lukunsa keskusteluun tuo lopulta se, että eräät meistä eivät aina puusilmäisyytensä vuoksi honaa, mistä kulloinkin puhutaan.  (Alleviivaukset minun).

Lainaus käyttäjältä: exlex - 08.08.16 - klo:14:46
Itse vertasin ihan livenä A3:sen sedanin ja A4:sen sedanin takakontteja keskenään.

Lainaus käyttäjältä: rami - 08.08.16 - klo:15:15
Ã,,lä nyt höpöjä puhu. Kyllä A4 sedanin ja A3 Sb:n tavaratilassa on iso kokoero.
Puhumattakin päivänselvä asia. Puusilmäkin sen honaa.

TJM82

Takaluukku-aiheeseen liittyen; viime perjantaina hain reilun 4 kuukauden odottelun jälkeen diisselifarkun kotiin, ja eilen huomasin pienen yllätyksen. En ollut valinnut takaluukun "potkaisuavausta" listalta, mutta olin selvittämässä kaverille auton toimintoja ja näytin miten kyseinen järjestelmä olisi toiminut. Eli potkaisin puskurin alta ja sanoin että  tästäkin voisi aueta. Meni pikku hetki ja luukku aukesi! :) Onko muilla ollut ns. extraa varusteissa tai toiminnoissa?

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 08.08.16 - klo:15:56
Tämä sinänsä kohtalaisen triviaali tavaratilakeskustelu lähti liikkeelle A4 Avantin tavaratilasta. Sen osalta esitettiin väite seuraava väite:

Tällaisen väitteen todenperäisyyttä voidaan melko hyvin arvioida objektiivisesti, koska Tekniikan Maailma on molempien autojen tavaratilat mitannut. TM:n mittauksen mukaan A4 Avantin tavaratilan tilavuus 360 litraa ja A3 SB:n 330 litraa. Eroksi muodostuu siis 30 litraa. Tämä jälkeen siirryttiin sitten keskustelemaan siitä, mitä A4 Avatin tavaratila näyttää tai tuntuu.

Tämä voi hyvinkin pitää paikkansa, ja tavaratila on luonnollisesti juuri niin iso ja toimiva, miltä se katsojan silmissä näyttää, oli tämä sitten puu- tai peltisilmä. Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että väite, jonka mukaan A4 Avantissa olisi puolet enemmän tavaratilaa A3 SB:ssä, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

Oman lukunsa keskusteluun tuo lopulta se, että eräät meistä eivät aina puusilmäisyytensä vuoksi honaa, mistä kulloinkin puhutaan.  (Alleviivaukset minun).

Lainaus käyttäjältä: rami - 08.08.16 - klo:15:15
Ã,,lä nyt höpöjä puhu. Kyllä A4 sedanin ja A3 Sb:n tavaratilassa on iso kokoero.
Puhumattakin päivänselvä asia. Puusilmäkin sen honaa.
Niin mikä lienee pitää paikkansa. Mattisen mukaan ero on 30 litraa ja exele:ssin mukaan 50 litraa. Olisiko se sitten 80 ltraa? ;D ;D ;D

Antion

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 08.08.16 - klo:15:56
Tämä voi hyvinkin pitää paikkansa, ja tavaratila on luonnollisesti juuri niin iso ja toimiva, miltä se katsojan silmissä näyttää, oli tämä sitten puu- tai peltisilmä. Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa, että väite, jonka mukaan A4 Avantissa olisi puolet enemmän tavaratilaa A3 SB:ssä, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa.

Koska tähän kommenttiin oli lainattu minun viestiäni niin totean, että minun kommenttini oli tarkoituksellisesti tarkoitettu kvalitatiiviseksi informaatioksi sellaiselle ihmiselle, joka on mahdollisesti kiinnostunut A4 Avantista ja muodostaa vertailupohjaa jo tuntemansa A3 SB:n osalta. Itse olen molemmilla rakentanut omakotitaloa, joten koen pystyväni arvioimaan subjektiivisesti niiden kokoeroja ihan käytännön kokemusten pohjalta.

Kommentini ei ollut millään tapaa tarkoitus jatkaa tätä litravääntöä, joka selvästi kumpuaa aivan muualta kuin aidosta kiinnostuksesta otsikon ajoneuvoa kohtaan. Toivoisinkin, että tässä threadissa voitaisiin jatkaa asialinjalla.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 08.08.16 - klo:20:49Niin mikä lienee pitää paikkansa. Mattisen mukaan ero on 30 litraa ja exele:ssin mukaan 50 litraa. Olisiko se sitten 80 ltraa?
Just.  ;D ;D ;D

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: TJM82 - 08.08.16 - klo:18:29
Takaluukku-aiheeseen liittyen; viime perjantaina hain reilun 4 kuukauden odottelun jälkeen diisselifarkun kotiin, ja eilen huomasin pienen yllätyksen. En ollut valinnut takaluukun "potkaisuavausta" listalta, mutta olin selvittämässä kaverille auton toimintoja ja näytin miten kyseinen järjestelmä olisi toiminut. Eli potkaisin puskurin alta ja sanoin että  tästäkin voisi aueta. Meni pikku hetki ja luukku aukesi! :) Onko muilla ollut ns. extraa varusteissa tai toiminnoissa?

Löytyykö avaimeton järjestelmä, eli ovet aukeaa avain taskussa?

GoZig

Lainaus käyttäjältä: Vice - 07.08.16 - klo:16:18
Kokemusta löytyy erilaisista uusista autoista laidasta laitaan. Skodasta - Lamborghiniin ja väliin mahtuu merkkejä pari-kolmekymmentä, eri automalleja sitten useita kymmeniä....
Autot on aina kiehtonut ja ollut ilo päästä erilaista kalustoa ajamaan maantiellä ja osaa radalla.
Joten jollain tasolla osaan ajettavuutta arvioida (toki mieltymyksiä on erilaisia).

Jos omassasi on ongelmia ajettavuuden kanssa niin selvittäisin missä vika... Koska auto voi olla todella nautinnollinen ajaa, eli en tyytyisi itse muuhun. Ikävää että et ole tyytyväinen tai autossasi on vikaa....

Itse tunnistan Qmanin kuvaamia ongelmia ja minusta tässä on kyse ominaisuudesta, ei viasta.

Itselläni on alla First Edition quattro Business Sport 2.0 TDI quattro S tronic 17" alkuperäisillä vanteilla ja Michelin Primacy 3 -renkailla. Kilometrejä takana nyt reilu 10tkm, joista kaikki kesärenkailla. Mutkateillä ja kaupungissa on kiva päästellä, erittäin kiva auto ajaa. Suoralla tiellä, on sitten moottoritie tai maantie, itseäni alkaa häiritsemään tarve tehdä jatkuvasti pientä korjausliikettä suuntaan tai toiseen. Jos tähän ei kiinnitä huomiota, ajaminen on ihan mukavaa. Sitten jos korjaustarvetta alkaa ajaessa seurata, muuttuu se häiritseväksi. Kyse on alueesta ehkä noin 5mm ohjauksen keskikohdasta molempiin suuntiin, jolla ei ole tuntoa vaan auto Qmanin kuvauksen mukaisesti "valuu". Kyse ei ole lainkaan B8.5:n mutteriongelmista, mutta ei ohjaus ole täydellinen suoralla tiellä, on sitten Drive Selectin asetus mikä vaan. Itse en ole erilaisia rengaspaineita alkanut kokeilemaan.

mattinen

#2454
Lainaus käyttäjältä: Antion - 08.08.16 - klo:21:00
[T]otean, että minun kommenttini oli tarkoituksellisesti tarkoitettu kvalitatiiviseksi informaatioksi sellaiselle ihmiselle, joka on mahdollisesti kiinnostunut A4 Avantista ja muodostaa vertailupohjaa jo tuntemansa A3 SB:n osalta.

Ja sellaisena kommenttisi varmasti toimikin hyvin. Itse taas ajattelin hieman oikaista sitä kvantitatiivista "informaatiota", jota annettiin A4 Avantin ja A3 SB:n tavaratiloista. Se oli niin paksua tuubaa, että katsoin olevan kohtuullista kertoa asian oikea laita

Lainaus käyttäjältä: Antion - 08.08.16 - klo:21:00
Itse olen molemmilla rakentanut omakotitaloa, joten koen pystyväni arvioimaan subjektiivisesti niiden kokoeroja ihan käytännön kokemusten pohjalta.

Tätä en epäile hetkeäkään. Itse asiassa en epäile kenenkään tällä palstalla kirjoittavan henkilön kykyä arvioida asioita subjektiivisesti:D Mutta tämä tästä peräloota-asiasta. Tärkeintä on ennen kaupantekoa muistaa kurkistaa peräkonttiin ja varmistaa, että tila riittää omaan käyttätarkoitukseen. Arviopa sitä sitten litroilla, kuutiotuumilla tai puusilmillä.

TJM82

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 08.08.16 - klo:21:20
Löytyykö avaimeton järjestelmä, eli ovet aukeaa avain taskussa?
Kyllä löytyy, tilatessa vaan ei tullut valittua sitä ominaisuutta (PGC Advanced key system ja takaluukun autom. avaustoiminto liiketunnistimella), vaan pelkkä (414 Advanced key system). Toki ei tästä mitään voittoa rahallisesti tullut kun saman hintaiset näyttää nuo eri versiot olevan. Mutta nyt kun muutaman kerran ko. ominaisuutta olen käytellyt, niin olen tyytyväinen että se on olemassa! ;) Olisihan sen voinut toki ottaa jo alunperin mutta jotenkin jäi valitsematta.. ???

Flat

Lainaus käyttäjältä: GoZig - 08.08.16 - klo:21:22
Itse tunnistan Qmanin kuvaamia ongelmia ja minusta tässä on kyse ominaisuudesta, ei viasta.

Itselläni on alla First Edition quattro Business Sport 2.0 TDI quattro S tronic 17" alkuperäisillä vanteilla ja Michelin Primacy 3 -renkailla. Kilometrejä takana nyt reilu 10tkm, joista kaikki kesärenkailla. Mutkateillä ja kaupungissa on kiva päästellä, erittäin kiva auto ajaa. Suoralla tiellä, on sitten moottoritie tai maantie, itseäni alkaa häiritsemään tarve tehdä jatkuvasti pientä korjausliikettä suuntaan tai toiseen. Jos tähän ei kiinnitä huomiota, ajaminen on ihan mukavaa. Sitten jos korjaustarvetta alkaa ajaessa seurata, muuttuu se häiritseväksi. Kyse on alueesta ehkä noin 5mm ohjauksen keskikohdasta molempiin suuntiin, jolla ei ole tuntoa vaan auto Qmanin kuvauksen mukaisesti "valuu". Kyse ei ole lainkaan B8.5:n mutteriongelmista, mutta ei ohjaus ole täydellinen suoralla tiellä, on sitten Drive Selectin asetus mikä vaan. Itse en ole erilaisia rengaspaineita alkanut kokeilemaan.


Hieman kyllä omituista jos näin on. En kyllä itsekkään tunnista moista. B8:ssa oli tuota ongelmaa, eikä se koskaan ratkennut/korjaantunut.  Kyllä pitäis mennä kuin kiskoilla. Tuossa hämeenlinnan moottoritiellä on se pitkä suora (3 km) jossa voi suoran päässä laittaa renkaat osoittamaan kohti horisonttia ja päästää kädet ratista. Auto menee kyllä tappiin asiti sinne minne renkaat osoittaa ilman paimennusta. Tänä aamulla seurasin ihan tarkoituksella tuota ohjauksen tarkkuutta ja kyllä aivan olemattomalla ( yritin tuota 5mm scenaariota ) ratinkääntämisellä auto vaihtaa suuntaa. Tunnotonta aluetta tai "klappia" en oikein löydä. Yhtä vakaata ollut meno niin kesä kuin talvirenkaillakin. Verrokki Foordista ei ole kokemusta, enemmänkin näistä saksan ihmeistä.

Mulla on varmaan jotenkin tuo radio rikki. Esim radio Aaltoa ei saa viritettyä mitenkään hyvin kuuluvaksi, aina jonkinasteinen rätinä päällä. On joillakin muillakin kanavailla. Joku viritin rikki ?

optilab

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.08.16 - klo:07:02
Hieman kyllä omituista jos näin on. En kyllä itsekkään tunnista moista. B8:ssa oli tuota ongelmaa, eikä se koskaan ratkennut/korjaantunut.  Kyllä pitäis mennä kuin kiskoilla. Tuossa hämeenlinnan moottoritiellä on se pitkä suora (3 km) jossa voi suoran päässä laittaa renkaat osoittamaan kohti horisonttia ja päästää kädet ratista. Auto menee kyllä tappiin asiti sinne minne renkaat osoittaa ilman paimennusta. Tänä aamulla seurasin ihan tarkoituksella tuota ohjauksen tarkkuutta ja kyllä aivan olemattomalla ( yritin tuota 5mm scenaariota ) ratinkääntämisellä auto vaihtaa suuntaa. Tunnotonta aluetta tai "klappia" en oikein löydä. Yhtä vakaata ollut meno niin kesä kuin talvirenkaillakin. Verrokki Foordista ei ole kokemusta, enemmänkin näistä saksan ihmeistä.

Mulla on varmaan jotenkin tuo radio rikki. Esim radio Aaltoa ei saa viritettyä mitenkään hyvin kuuluvaksi, aina jonkinasteinen rätinä päällä. On joillakin muillakin kanavailla. Joku viritin rikki ?

Mulla rätisee radio city, kuin vanhaa lp-levyä kuuntelisi. Ei rätissyt aluksi ja nyt ei muutu, vaikka haen asemat uudelleen.

Mitä taas auton ajettavuuteen tulee, olen jo aikaisemmin tässä ketjussa todennut kärryn kulkevan kuin kiskoilla ja pidän tästä edelleen kiinni, jos tie on hyvä, mutta tietysti useilla kovin uraisilla teillä tuppaa tuommoisilla 245-leveillä renkailla hiukan kampeamaan kapeammista urista pois, jolloin kevyttä ohjusliikettä pitää tehdä. Ei vaivannut ennen, eikä vaivaa nyt.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Flat

Lainaus käyttäjältä: optilab - 09.08.16 - klo:08:21
Mulla rätisee radio city, kuin vanhaa lp-levyä kuuntelisi. Ei rätissyt aluksi ja nyt ei muutu, vaikka haen asemat uudelleen.


Hyvä että on kohtalotovereita tässäkin. Vois siis olla kyse jostain systemaattisemmasta viasta. Mulla oli juuri samanlailla, aluksi radio toimi moitteettomasti, mutta nyt on alkanut tulemaan häiriötä. Pitää kokeilla tuota cityäkin.....
Pitänee valitta tuostakin huoltoon ensi kerralla.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.08.16 - klo:08:37
Hyvä että on kohtalotovereita tässäkin. Vois siis olla kyse jostain systemaattisemmasta viasta. Mulla oli juuri samanlailla, aluksi radio toimi moitteettomasti, mutta nyt on alkanut tulemaan häiriötä. Pitää kokeilla tuota cityäkin.....
Pitänee valitta tuostakin huoltoon ensi kerralla.

Meillä ei rätise vaan äänenvoimmakkuus muuttuu ihan issekseen. No ensiviikolla saavat sitä tutkia muidenkin pikku harmien lisäksi.

Täytyy ääni heittää porukalle joka ei ole tyytyväinen audin ajettavuuteen. Meillä ensiasennusrenkaat hankook 225/50r17 ja sportti-alusta. Jonkilaisella asfaltilla saa ratista paimentaa kokoajan. Niin kuin aikaisemmin totesin edellinen b8 oli mielestämme parempi ajettava.

Suureen konttikeskuteluun täytyy todeta että tiesin ostaessa että kontti on reippaasti pienempi kuin ex-xc60 vollessa, van en sitten lopulta uskonut, että se noin onnettoman pieni on. :'( No audilla taittettu 5000kilsaa matkaa kuitenkin jo.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy