A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Simo - 17.01.16 - klo:21:00
Auton alta pohjamuovit irroitettuani etupyörän edestä puskurin takaa paljastui Eberspächerin 5 kw tehoinen lämmitin eli tehoa siinä olisi riittävästi lämmittämään sekä moottorin että sisätilat, mutta auton oikealle puolella rintapellissä oleva sähkötoiminen venttiili estää  moottorin esilämmittämisen.

Comfort paketin myötä tulee kans tehdaseberi ja sitä tuli tietenkin tivattua automyyjältä, että saako sillä moottorin lämpiämään myös kuten B8 koppaisessakin koodaamalla. Ei sitä tosiaankaan varmaksi osannut sanoa kun ei huolto-ohjetta asiasta vielä ole tullut. Joten riskillä mennään niiltä osin, mutta luulisin asian selviävän siihen mennessä ennen kun auto saapuu huhti/toukokuussa. Kotimaassa asennettu ei oikein houkuttanut kun pelkkä lämppäri/kauko-ohjain asennettuna 2400e, comfort paketissa kun tuli samalla mm. tarpeellinen vetokoukku.

rami

Itselleni tulee A4:seen sama Comfort paketti jossa on tuo polttoainekäyttöinen lämmitin. En kyllä kysellytkään lämmittääkö se Weba sisätilaa+moottoria. Pidän kyllä itsestään selvyytenä ,että lämmittää molempia tai vaihtoehtoisesti jompaa kumpaa.
Turhanpäiväinen rakkinehan se sitten on jos lämmittää vain esim. sisätiloja. :-\
Asiapahan selviää ajansaatossa. Lieko tuo pirssi edes linjalla vielä käynyt. ;D ;D ;D

Simo

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 18.01.16 - klo:07:35
Mites lämppärin aseenuksessa toimit jäähdytysnesteen kanssa ja miten ilmasit järjestelmän? Itsellä olisi kyllä haaveena venttiilin ohitus, onko kukaan tehnyt tai yleensä koittanut edes vcds kytkeä kiinni autoon?

En valuttanut nesteitä ulos vaan puristin autossa olevan letkun lyttyyn ennen irroittamista ja työnsin salamannopeasti lämmittimen paikoilleen , nestettä ehti valua ulos noin kahvikupillinen.
Ilmaamisen tein perinteisesti eli kone käyntiin ja puristelin letkuja kunnes letkut tulivat kuumiksi , jäähdyttimen ylävesiletku pysyi sitkeästi kylmänä vaikka lämpö oli  90 asteessa mutta konetta huudattamalla sain lopulta senkin lämpimäksi eli termostaatti avautui.
Samalla tuli huomattua ettei kone kierrä yli 2500rpm auton seistessä paikoillaan.
Defan sivuilta löytyy hyvä kuvallinen asennusohje missä mainitaan ilmauksessa tarvittavan VAG erikoistyökalua?
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

a4b8

Niinhän siinä sitten kävi, ei moottorinlämmitintä saatavilla. Mennään kesään sisätilanlämmittimen turvin! 2.0 TFSI 190 hv.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Jiiman

Noniin. Kohta voidaankin perustaa uus välilehti "viat ja murheet".. noei. :) Tullut sellainen 2500km mittariin ja ollut kyllä todella tyytyväinen autoon muutamaa juttua lukuunottamatta.
Ensimäisinä päivinä ihmettelin kolinaa takaa aina töysyissä ja selviskin, että molempien takaiskareiden "suojat" olivat irti ja käytin sitten merkkiliikkeessä laitattamassa ne kiinni. (kannattaa muittenki tarkistaa ne, koska ei ole millään ruuvillla tms kiinni)
Toisena ongelmana ollut se, että molemmat etuvalot kerää kosteutta ja jäätää sisäpuolelta.
Kolmantena mutta ei vähäisimpänä tänään ajellessa yhtäkkiä hirvee valo- ja piippaushow käyntiin ja rupes valittamaan "drive system: fault, please contact workshop" ja tiputti tehot nolliin. Uudelleen käynnistämällä valot hävis ja tehot tuli takas. Toki tuolla -25c pakkasella voi olla jotain tekemistä tämän kanssa. Noita kolmea "vikaa/ongelmaa" lukuunottamatta ollut kyllä mahtava auto ajaa ja voin kyllä kyseistä vekotinta suositella muillekkin. :)

optilab

Lainaus käyttäjältä: Jiiman - 18.01.16 - klo:15:49
Noniin. Kohta voidaankin perustaa uus välilehti "viat ja murheet".. noei. :) Tullut sellainen 2500km mittariin ja ollut kyllä todella tyytyväinen autoon muutamaa juttua lukuunottamatta.
Ensimäisinä päivinä ihmettelin kolinaa takaa aina töysyissä ja selviskin, että molempien takaiskareiden "suojat" olivat irti ja käytin sitten merkkiliikkeessä laitattamassa ne kiinni. (kannattaa muittenki tarkistaa ne, koska ei ole millään ruuvillla tms kiinni)
Toisena ongelmana ollut se, että molemmat etuvalot kerää kosteutta ja jäätää sisäpuolelta.
Kolmantena mutta ei vähäisimpänä tänään ajellessa yhtäkkiä hirvee valo- ja piippaushow käyntiin ja rupes valittamaan "drive system: fault, please contact workshop" ja tiputti tehot nolliin. Uudelleen käynnistämällä valot hävis ja tehot tuli takas. Toki tuolla -25c pakkasella voi olla jotain tekemistä tämän kanssa. Noita kolmea "vikaa/ongelmaa" lukuunottamatta ollut kyllä mahtava auto ajaa ja voin kyllä kyseistä vekotinta suositella muillekkin. :)

Mulla on myös molemmissa etuvaloissa kosteutta, joka nyt siis jäässä. Muita murheita ei onneksi ole vielä esiintynyt, jos nyt se vakkarin puuttuminen unohdetaan.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Jiiman

Lainaus käyttäjältä: optilab - 18.01.16 - klo:16:14
Mulla on myös molemmissa etuvaloissa kosteutta, joka nyt siis jäässä. Muita murheita ei onneksi ole vielä esiintynyt, jos nyt se vakkarin puuttuminen unohdetaan.

Saapa nähä meneekö umpiot vaihtoon. Audin huoltomies puhu, että aikasemmissa malleissa missä on käynyt samoin, ei ole muilla konsteilla saatu kosteutta pois.. Toivotaan, että plussa keleillä katoaa, mutta eiköhän toi kosteus jonkun jäljen siihen sisäpintaan jätä jokatapauksessa..

th

Tuo umpioiden sisässä oleva kosteus vaivaa tääläkin omia matrix valoja. Pitänee hetki katsella lähteekö pois.
Kyseinen vika ilmeni heti ensimmäisenä aamuna, siten että umpiot oli ulkopinnaltaan kuivat ja puhtaat, mutta sisäpinta jäässä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

rami

Miten on asianlaita näissä uusissa A4:ssa tuon rengaspainevarottimien kanssa? Talvigummithan pitäisi varmaankin laittaa kun auto varmaankin ehtii näille lumille.
Mitä toimenpiteitä tarvitsee kun asentaa talvikumit vanteineen alle?
Vai tarvitseeko mitään?
Googlettelin mutta sekavaa tietoa oli saatavana.
Maaliskuulle olisi ajateltu luovutus. ;D ;D ;D

optilab

Lainaus käyttäjältä: Jiiman - 18.01.16 - klo:16:22
Saapa nähä meneekö umpiot vaihtoon. Audin huoltomies puhu, että aikasemmissa malleissa missä on käynyt samoin, ei ole muilla konsteilla saatu kosteutta pois.. Toivotaan, että plussa keleillä katoaa, mutta eiköhän toi kosteus jonkun jäljen siihen sisäpintaan jätä jokatapauksessa..

Laitoin asiasta kuvineen kyselyä Audicenterin huoltoon, josta vastasivat, että ilmiö on normaali, ottaen huomioon valotekniikan ja ulkoilman. Tarkalleen ottaen seuraavasti "LED ajovalojen Tuuletus ja kosteuden poisto tapahtuu tuuletusaukkojen kautta ajon aikana syntyvän paine-eron vaikutuksesta."
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

mi16

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.01.16 - klo:17:00
Miten on asianlaita näissä uusissa A4:ssa tuon rengaspainevarottimien kanssa? Talvigummithan pitäisi varmaankin laittaa kun auto varmaankin ehtii näille lumille.
Mitä toimenpiteitä tarvitsee kun asentaa talvikumit vanteineen alle?
Vai tarvitseeko mitään?
Googlettelin mutta sekavaa tietoa oli saatavana.
Maaliskuulle olisi ajateltu luovutus. ;D ;D ;D

Nollata rengaspainevaroitin.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Jiiman - 18.01.16 - klo:15:49
Ensimäisinä päivinä ihmettelin kolinaa takaa aina töysyissä ja selviskin, että molempien takaiskareiden "suojat" olivat irti ja käytin sitten merkkiliikkeessä laitattamassa ne kiinni. (kannattaa muittenki tarkistaa ne, koska ei ole millään ruuvillla tms kiinni)
Ei ole todellista... Miksihän tälle ei ole mitään tehty, kun tuo oli yleinen ongelma jo B8:n kanssa.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: Jiiman - 18.01.16 - klo:16:22
Saapa nähä meneekö umpiot vaihtoon. Audin huoltomies puhu, että aikasemmissa malleissa missä on käynyt samoin, ei ole muilla konsteilla saatu kosteutta pois.. Toivotaan, että plussa keleillä katoaa, mutta eiköhän toi kosteus jonkun jäljen siihen sisäpintaan jätä jokatapauksessa..
Uuden auton noutamisen jälkeen olen kolmen vag:n valot joutunut lämmittimellä kuivailemaan jotta tuosta sisäpintaan kertyvästä pisaroinnista ei ehtisi jäämään jälkiä. Kyse taitaa olla ylenpalttisesta pesusta paineella ennen luovutusta.
Tuon alkuvaiheen kosteuden pois saamisen jälkeen tilanne usein rauhoittunut. Jonakin talvena myöhemmin Passatin umpioon meinasi kertyä uudelleenkin pisarointia osin kylmänkostean parkkihallin vuoksi.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

a4b8

Pitääkö puhelimeen ladata joku ohjelma navigointia varten (kommunikaatiopaketti) puhelin Android 5.1.1 Mistä ja millä nimellä sen löytäisi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

a4b8

Löysin android auton, mutta ei käytössä maassamme?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24


roadrunner

aijai taisikin tulla susi ostettua, kun on niin kovasti huono jousitus ja vaihdelaatikko...

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/erinomaisuus-riippuu-nakokulmasta-audi-a4-quattro/

Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.01.16 - klo:20:17
http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Kuinka vakavasti otettava nuo "uhkaukset" voi tulla sitä sun tätä ja maksua vielä lisäksi?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

laita puhelimeen vaan, ei ainakaam mulla ole ollut mitään ongelmaa....

Flat

Lainaus käyttäjältä: roadrunner - 18.01.16 - klo:20:52
aijai taisikin tulla susi ostettua, kun on niin kovasti huono jousitus ja vaihdelaatikko...
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/erinomaisuus-riippuu-nakokulmasta-audi-a4-quattro/

Tuosta diesel + stronic yhdistelmästä on ollut juttua muuallakin. Bensakoneen osalta tilanne on päinvastainen, kone käy mielumminkin ylikieroksilla. Esim 80 km/h vauhdissa on lähes mahdotonta saada 7 vaihdetta päälle, koska kierrokset eivät nouse riittävän korkealle. Vaihtamispiste efficiency moodissa on siinä 1900-2000 rpm välillä. Efficiency moodissa 7 vaihteen vaihtopiste tulee eteen vasta noin 100 km/h nopeudessa. manuaalisesti kun laittaa vaiheten seikalle 80km/h nopeudessa kone käy jurnuttamatta aj etenemine maantiellä onnistuu aivan hyvin ilman ongelmia.

Tuo laatikon arpominen on vain s-tronicin piirre, josta ei taida millään päästä eroon. Onneksi on ratissa läpyskät manuaalista käskyttämistä varten jun aälaa liikaa käymään hermoon tekoäly.

Jousituksen arvostelu ihmetyttää hieman. Itse en ole havainnut mitään vastaavaa. Tietysti audin sportti alusta saataa vaikuttaa liian jämäkältä esim jonkun ranskiksen jälkeen....tottumiskysymyksiä.
Itse pidän jousitusta hyvinkin mukavuuspainoitteisena, hieman huvitti kommentti urheiluautomaisuudesta terävyydestä.

LainaaTuo umpioiden sisässä oleva kosteus vaivaa tääläkin omia matrix valoja. Pitänee hetki katsella lähteekö pois.
Kyseinen vika ilmeni heti ensimmäisenä aamuna, siten että umpiot oli ulkopinnaltaan kuivat ja puhtaat, mutta sisäpinta jäässä.

Kurkkasin tänä aamuna etuvalojen umpioihin, reunoilla hieman jäätynytta kosteutta. Auto kun on ulkoruokinnassa, niin ei taida häypyä ennen kevättä...

optilab

Omasta mielestä jousitus on juuri sopivan jämäkkä, kuitenkan potkimatta persuksille jokaista pikku töyssyä. Siis juuri sellainenkin, kuin sen haluankin olevan. Saahan auton tilata "normi"joustuksellakin, jos joku nin toivoo.
Toi vaihteisto kyllä arpoo ja välillä tuntuu, että jopa hiukan enemmän, kuin itsellä aikaisemmassa b8:ssa, joka kylläkin oli bensalaite. Eikä tuokaan sitä seiskaa kovin helpolla päälle laita. Eikös aski kuitenkin ole jollain tasolla oppiva, eli mukautuu käytön mukaan ajan kanssa.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

rami

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.01.16 - klo:06:48
Tuosta diesel + stronic yhdistelmästä on ollut juttua muuallakin. Bensakoneen osalta tilanne on päinvastainen, kone käy mielumminkin ylikieroksilla. Esim 80 km/h vauhdissa on lähes mahdotonta saada 7 vaihdetta päälle, koska kierrokset eivät nouse riittävän korkealle. Vaihtamispiste efficiency moodissa on siinä 1900-2000 rpm välillä. Efficiency moodissa 7 vaihteen vaihtopiste tulee eteen vasta noin 100 km/h nopeudessa. manuaalisesti kun laittaa vaiheten seikalle 80km/h nopeudessa kone käy jurnuttamatta aj etenemine maantiellä onnistuu aivan hyvin ilman ongelmia.

Tuo laatikon arpominen on vain s-tronicin piirre, josta ei taida millään päästä eroon. Onneksi on ratissa läpyskät manuaalista käskyttämistä varten jun aälaa liikaa käymään hermoon tekoäly.

Jousituksen arvostelu ihmetyttää hieman. Itse en ole havainnut mitään vastaavaa. Tietysti audin sportti alusta saataa vaikuttaa liian jämäkältä esim jonkun ranskiksen jälkeen....tottumiskysymyksiä.
Itse pidän jousitusta hyvinkin mukavuuspainoitteisena, hieman huvitti kommentti urheiluautomaisuudesta terävyydestä.

Kurkkasin tänä aamuna etuvalojen umpioihin, reunoilla hieman jäätynytta kosteutta. Auto kun on ulkoruokinnassa, niin ei taida häypyä ennen kevättä...
Kyllä tuolla pakkasellakin on oma osansa Stonikin toimintaan mikä on mielestäni ihan OK.
Esimerkiksi eilen 25 asteen pakkasella kun auto oli muutenkin jäykkä ja kohmeessa niin pitipäs paljon pienempiä pykäliä päällä.
Piti ajaa auto paljon herkemmäksi ennen kuin alkoi pelittään suunilleen normaalisti.
Mielestäni vaihteisto tulkitsee voimantarpeen ja pitää sopivaa kierrosakuetta oikeaoppisesti päällä. Vrt. ylämäki. ;D ;D ;D
Näin minä olen tulkinnut asian.

-o-

Audi.fi sivujen lisävarustekatalogissa A4 b9:lle olis sopivan pienet quattro-tarrat (taka?)sivuoviin mustana tai hopeana tarjolla. Onko kukaan harkinnut, vai mihin suuntaan tyylimittari kallistuu  ;D Airportin valkoisessa koeajoautossa oli isommat mustat tarrat etuovissa. Vähän "show off" meininkiä.

mi16

Nyt on tullut ajettua tämä päivä E modella ja mittaristossa audin ajoavustin päällä. On se aika nalkuttaja kun se vahtii kaikki nopeusrajoituksen muutokset, risteykset, mutkat, alamäet ja kokoajan kehoittaa nostamaan jalan kaasulta... esim. nopeusrajoitus kun muuttuu alemmaksi käskee ensin n. 200m ennen nostaa jalan kaasulta rullausta varten ja jos merkin kohdalla on vielä ylinopeutta laittaa automaattisesti moottorijarrun päälle. Kaikki alamäet se haluu jo mäen päältä rullata ja jyrkät mutkat sekä risteykset lähestyä moottorijarrulla jo hyvissäajoin.
Uskon myös, että auto tietää jo missä me asutaan, kun se levittää valot 50m ennen kotipihaa ja pihatiellä kytkee lähivalot... ei se kytke lähivaloja normi risteyksen jälkeen, vaikka kulmavalot kytkeekin.

villejii

Mukava lukea näitä ajokokemuksia, mutta millä sitä voisi lievittää tätä omaa odotuksen tuskaa?! Edes tuotantoviikkoa ei ole vielä vahvistettu  :'(

Flat

mun kottero ei anna mitään säästö vinkkejä vaikka vinkkien kohdalla ruksi je efficiency moodilla mennään. häh?

a4b8

Onkos mitään Pre Sense City merkkivaloa/kuvaketta? Eikös se ole vakiona? Mikä kätevin keino sammuttaa radio ja näyttöpaneeli?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

roadrunner

#1077
Lainaus käyttäjältä: villejii - 19.01.16 - klo:19:32
Mukava lukea näitä ajokokemuksia, mutta millä sitä voisi lievittää tätä omaa odotuksen tuskaa?! Edes tuotantoviikkoa ei ole vielä vahvistettu  :'(

Huomenna hellittää...  ;D

...omalta osalta.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.01.16 - klo:19:51
mun kottero ei anna mitään säästö vinkkejä vaikka vinkkien kohdalla ruksi je efficiency moodilla mennään. häh?

Kaiva sieltä "fis" näytostä  Driver assit näyttö esiin, mulla se on siellä kulutusmittareiden alimmaisena. Sulla ei tainnut olla navia, joten osa näistä ehdotuksista toimi varmaani eri tavalla.

Flat

#1079
Lainaus käyttäjältä: mi16 - 19.01.16 - klo:20:18
Kaiva sieltä "fis" näytostä  Driver assit näyttö esiin, mulla se on siellä kulutusmittareiden alimmaisena. Sulla ei tainnut olla navia, joten osa näistä ehdotuksista toimi varmaani eri tavalla.

Mulla siellä FIS näytössä kulutusmittareiden jälkeen on Energy consumers näyttö, jossa avain näytetään listaa laitteista jotak kuluttavat energiaa ( esim lasinlämmittimet ). Mitään muuta siellä ei näy ?
No, ei varmasti paljosta jää paitsi. Jep j apyseessä perusmittaristo.

Mitenköhän järkevää tuon intelligent coasting käyttö oikeasti on ? Vapaalla rullatessa bensaa kuluu, mutta moottorijarrutuksessa ei ? Kumpi taloudellisempaa ?

LainaaOnkos mitään Pre Sense City merkkivaloa/kuvaketta? Eikös se ole vakiona? Mikä kätevin keino sammuttaa radio ja näyttöpaneeli?
Ei kai tuohon ole mitään valoa olemassa, ja vakiona on. Näyttöpaneelinhan saa kokonaan pimeäksi nappulalla ilmastointilaitteen alla.



Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy