A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Jukes

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 10.12.15 - klo:18:01
No, tuolla toisaalla esitellään Audin ovivalojen korvaamista Audi-logo valoilla. Nyt vain pitäisi tietää, onko ovivalot vakiona (B9 Business Sport) vai onkohan siihenkin pitänyt ottaa tonnin paketti?

Oliko muuten jossain kuvia kyseisistä ovivalo härpäkkeistä. Tänne suuntaan uusi olisi tulossa Quattro tekstillä.
Audi A4 avant quattro 2.0tdi

Simo

Defalta on tullut myyntiin b9 2,0 TDI:hin sopiva letkun väliin tuleva moottorilämmitin  joka lämmittää jäähdytysnestettä eikä esimerkiksi "silitysrautaa" joka lämmittäisi moottorilohkoa tai öljypohjaa , muihin moottorivaihtoehtoihin lämmitintä ei vielä tunneta (www.defa.fi)
Calix (www.calix.se/fi/) ei tunne lainkaan b9:ä

Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

Flat

Lainaus käyttäjältä: Jukes - 12.12.15 - klo:09:20
Oliko muuten jossain kuvia kyseisistä ovivalo härpäkkeistä. Tänne suuntaan uusi olisi tulossa Quattro tekstillä.

Audi.de zubehör sivuilla on ainakin kuvat Rinkula ja quattro valoista.

Onkos autossa muuten takapenkillä 12V pistoketta ?

Entäpä, miten comming / leaving home valojen toteutus kun sumuvalot ovat nyt historiaa? Päävalot palavat ?

Flat

Unohtui  kysyä, sline jakkaroiden nahka on kai sitä parempaa feinnappa nahkaa ?

sline sisäpaketin tiedot ovat kyllä aika heppoiset tuolla netissä.imo.

Latexi

Tarkempaa kuvausta en osaa antaa kuin mitä tarjouksessa/tilauksessa kerrotaan:

Lämmitin 2.0 TFSI 165 kW / 225 hv CNC Audi.

En tiedä minkälainen värkki tuo on, mutta ainakin sen pitäisi olla ihan toimiva kokonaisuus. Sen näkee sitten tammikuussa, kai...
Latexi

Mjkarhu

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta ihmettelen syvästi miten vaikeaa näiden asioiden kertominen voi olla. Miksi kaikista asioista löytyy vain ylätason tiedot, siis Audilla. Volkkari avaa varusteiden toiminnot ja ominaisuudet selvästi paremmin. Eivätkö nämä muka kiinnosta ketään?

Eiköhän ne lisävarusteet tuo aika hyvin katetta, mutta ei niiden ostamista ole ainakaan helpoksi tehty. Ajatellaan vaikka A4ssa esiteltyä valopakettia, missä on valittavissa 30 eri väriä. Mitä muuta siitä tiedetään? Ei mitään. Tuntuu oudolta että kehitetään uusia varusteita, mutta ei viitsitä kertoa niistä. Ilmeisesti pelkkä hinta riittää, kyllähän se asiakas sitten voi tutkia asiaa tilattuaan tuotteen. Miten vaikeaa olisi tehdä esim video? Luulisi helpottavan myyntiä, jos myyjä voisi tehdä muutakin kuin heilutella käsiä. Missään esittely/koeajoautossahan näitä ei tietenkään ole.

Flat

juuri näin !
on se markkinointi vaikeata. tärkeämpää on että luullaan ajelevemmamme avaruusaluksella. ei siinä varusteet kiinnosta jos liikutaan stratosföörissä.....

Mjkarhu

Pakko vielä todeta takuusta, millainenhan se on? En tiedä. Volkkari ja Skoda näyttää mainostavan 2 vuoden takuuta. Sama näytti olevan bemarilla ja mersulla. Audilla takuu on jenkeissä 4 vuotta ja englannissa 3. Mutta miten Suomessa, jaa a, en löydä tietoa mistään. Ei muuten tullut ilmi edes autoa tilatessa. Toivotaan että sellainen on, ainakin ennen sellainen on ollut.

xp9

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.12.15 - klo:22:44
Pakko vielä todeta takuusta, millainenhan se on? En tiedä. Volkkari ja Skoda näyttää mainostavan 2 vuoden takuuta. Sama näytti olevan bemarilla ja mersulla. Audilla takuu on jenkeissä 4 vuotta ja englannissa 3. Mutta miten Suomessa, jaa a, en löydä tietoa mistään. Ei muuten tullut ilmi edes autoa tilatessa. Toivotaan että sellainen on, ainakin ennen sellainen on ollut.
Takuu 2 vuotta. Ainakin itsellä on kokemusta B8 A4:sta, että vikakasa kun oli niin aina korjattiin takuun piikkiin vielä 4 vuotta 10kk ikäisenäkin.

Mjkarhu

Joo, 2 vuottahan se lienee, mutta ei se missään tullut ilmi autoa tilatessa, enkä kyllä itse löydä moista tietoa mistään netistä. Tällä kritisoin enemmänkin tuota Audin tapaa jakaa tietoa.

th

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.12.15 - klo:22:44
Pakko vielä todeta takuusta, millainenhan se on? En tiedä. Volkkari ja Skoda näyttää mainostavan 2 vuoden takuuta. Sama näytti olevan bemarilla ja mersulla. Audilla takuu on jenkeissä 4 vuotta ja englannissa 3. Mutta miten Suomessa, jaa a, en löydä tietoa mistään. Ei muuten tullut ilmi edes autoa tilatessa. Toivotaan että sellainen on, ainakin ennen sellainen on ollut.

Suosittelen ehdottomasti ottamaan sen huolenpitosopparin. 20tkm ajoilla vuodessa maksoi alta 50e/kk ja sillä saa käytännössä takuuta vastaavan turvan 5-vuoden ajaksi. Mikäli ei käytä sopparia sen rahan edestä mitä maksaa, niin rahat palautetaan, kun auton myy tai sitten ne voi siirtää uuteen autoon. Eli periaatteessa mitään ei häviä. Nykyisestä a3:sta sopparista kului n. 340e ja lopuilla lyhennetään välirahaa vaihdossa tähän a4:seen.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Mjkarhu

Laskeskelin että omaan tulevaan autoon tuo huolenpitosopimus maksaa Base tasolla 47,87â,¬/kk, eli 48kk sopparilla 2297,76â,¬. Ajokilometrit itsellä 10tkm/vuodessa.

Mitä tuolla sitten saa? Varmaan jonkin sortin mielenrauhan. Mutta, noihin neljään vuoteen osuu kaksi huoltoa, maksavat varmaan luokkaa 700â,¬ yhteensä? Vien aina omat öljyt ja noissa kilsoissa ei tule mitään isoa huoltoa. Tuulilasin pyyhkijät toki saisi vaihdettua, toivotaan että ei syö öljyä. Polttimoita tuskin menee.

No mikä se todellinen etu sitten on? Tuolla laskutavalla jää rahaa "pankkiin" 1600â,¬. Sillä luulisi korjaavan autoa jo aika paljon, 2 ekaa vuotta kulut nolla, meneekö seuraavan kahden vuoden aikana tuon verran? Jos jotain isompaa tulee, en aio olla ainut maksaja, onhan näissä virhevastuu ja se ei voi näillä kilometreillä ja vuosilla loppua. Kaikki on toki mahdollista, mutta eiköhän tämä olisi itselleni vain nollakoron rahasto.

Entäs ne negatiiviset asiat, muuta kuin tuo nollakorko sisällä olevalle rahalla? No niitä ei juuri ole, sinälläänhän tämä ei ole varmasti huono tuote. Mutta parantaako se asemaani tehdastakuun jälkeen neuvotella kuluista virhevastuun piikkiin, tuskin. Ei välttämättä huononna, mutta voin jo kuvitella miten Audilla todetaan että sullahan on tää huolenpitosopimus, laitetaan sinne nää korjaukset.

Veikkaan että jää ottamatta. Mutta jos jollain on positiivisia kokemuksia, kuulisin niistä mielelläni. Kanta ei ole mitenkään jyrkkä tämän suhteen, en vaan näe tällä mitään lisäarvoa itselleni.

exlex

#702
Noista huoltosoppareista on tehty vuosien mittaan useampi laskelma käytännössä ja liike voittaa noissa aina. Ensimmäinen kaksi vuotta autossa on takuu, eli kaikki pienetkin viat menee sen piikkuun. Ensimmäinen huolto on jotain 280â,¬-370â,¬ väliin ja toinen huolto samaa luokkaa. Todellinen hyöty sopparista on mielenrauha ja jos tulee kilsoja vuodessa yli 20 000km, niin sopparista on vasta tuolloin "hyötyä". Vaikka väliraha palautetaan, niin liike vie käsittelykulut jne. Välistä ja ne satoja euroja. Sopparista on ainoastaan hyötyä jos auto on maanantaikappale ja viat tulevat takuuajan jälkeen.

Itse jätän ottamatta tulevaakin autoon huoltosopimuksen, elleivät tee jotain übertarjousta. Mutta jos kilometrejä tulee vuodessa reilu 20000km ja kaipaat mielenrauhaa, niin hanki toi soppari. Luksus maksaa aina, mutta siitä voi saada kiksejä.  ;)

th

Eipä tuosta huoltosopparista mitään haittaakaan ole, kun ei menetä periaatteessa mitään. Omalla kohdalla tulee 99% todennäköisyydellä tilattua kuitenkin uusi audi ennen nykyisestä takuun loppumista, joten tuskin siitä pääsee hirveästi hyötymäänkään. Aika +-0 hyöty, mutta ei siitä ainakaan mitään haitaa ole. Sama maksaa muutama kymppi kuussa, ei tule kaatamaan taloutta. Mikäli talous menisi kuralle tai päässä naksahtaisi pahasti ja tulee pidettyä autoa yli 2v, niin on ainakin hieman lisäturvaa. Seuraava omistajakin voi sitten jatkaa ns. takuuta, joten luulisi siitä olevan etua jälleenmyyntiarvollekkin.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Latexi

Takuuta sain 2 + 1 vuotta eli 3 vuotta ja autosa oli huoltosoppari, jota sai jatkettua tarpeen mukaan, joten käytännössä raha ei vaihtanut omistajaa huoltojen yhteydessä. Nimi vain paperiin ja odotella huollon valmistumista.
Latexi

optilab

Lainaus käyttäjältä: th - 12.12.15 - klo:23:29
Suosittelen ehdottomasti ottamaan sen huolenpitosopparin. 20tkm ajoilla vuodessa maksoi alta 50e/kk ja sillä saa käytännössä takuuta vastaavan turvan 5-vuoden ajaksi. Mikäli ei käytä sopparia sen rahan edestä mitä maksaa, niin rahat palautetaan, kun auton myy tai sitten ne voi siirtää uuteen autoon. Eli periaatteessa mitään ei häviä. Nykyisestä a3:sta sopparista kului n. 340e ja lopuilla lyhennetään välirahaa vaihdossa tähän a4:seen.

Huoltosopparia tässä itsekin parhaillaan märehdin, kun on b9 tilauksessa ja luovutus heti alkuvuoden ensi päivinä. Puhtaasti rahassa lasketuna ei tälle ole perusteita, jos pelkät määrishuollot lasketaan 20tkm ajoille, mutta sitä mielenrauhaa takuun jälkeiselle ajalle.
Onko niin, että saat tuon käytämättömän osuuden siirrettyä kokonaan uuteen pirssiin, kun Audi ilmoittaa pidättävänsä palautuksesta hallinnointikuluina 3v sopparista 432â,¬ ja 4v sopparista 576â,¬?
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

optilab

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.12.15 - klo:21:42
Olen sanonut tämän ennenkin, mutta ihmettelen syvästi miten vaikeaa näiden asioiden kertominen voi olla. Miksi kaikista asioista löytyy vain ylätason tiedot, siis Audilla. Volkkari avaa varusteiden toiminnot ja ominaisuudet selvästi paremmin. Eivätkö nämä muka kiinnosta ketään?

Eiköhän ne lisävarusteet tuo aika hyvin katetta, mutta ei niiden ostamista ole ainakaan helpoksi tehty. Ajatellaan vaikka A4ssa esiteltyä valopakettia, missä on valittavissa 30 eri väriä. Mitä muuta siitä tiedetään? Ei mitään. Tuntuu oudolta että kehitetään uusia varusteita, mutta ei viitsitä kertoa niistä. Ilmeisesti pelkkä hinta riittää, kyllähän se asiakas sitten voi tutkia asiaa tilattuaan tuotteen. Miten vaikeaa olisi tehdä esim video? Luulisi helpottavan myyntiä, jos myyjä voisi tehdä muutakin kuin heilutella käsiä. Missään esittely/koeajoautossahan näitä ei tietenkään ole.

Täysin samaa mieltä yllämainituista. Ei tunnu löytyvän lisävarusteista paljon otsikkotasoa parempaa tietoa mistään. Itsekin tilasin tulokkaaseen led-sisävalopaketin, ilman sen suurempaa tietoa erosta tuohon laajennettuun versioon. Onko näiden ero muutakin, kuin kalliimman paketin eri värivaihtoehdot, vai onko laajennetussa paketissa itse lyhtyjäkin enemmän?

Myös alkoi kiinnostamaan nuo quattro ovivalot, kun joku tuossa aikaisemmin kertoi moiset jo tilaukselle paketoineensa. Paljonko kustantaa?
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

exlex

Itse olen käsittänyt, että ainoa ero sisävalopalettien kohdalla on, että kalliimman väriä voi vaihtaa. Halvempi on "vain" kirkas valkoinenvalo, kuten ennenkin.

Jukes

Quattro valoista noin 100 luokkaa oli kustannus. Jossain syksyn merkki lehdissä oli niistä mainosta ja hintaa. Tulevat omien ovi valojen tilalle.
Audi A4 avant quattro 2.0tdi

a4b8

Kyllä kai vakiona on eturoiskeläpät ja toinen juttu, miten toimii s-tronic vaihdekeppi kun siinä on oma nappi jossa valo? P-asennolle?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

gain

Kannattaa tarkkaan harkita, ottaako uuteen Audiin huolenpitosopimuksen.

Henkilökohtaisesti ajattelen sen olevan rahastusta. Uuden auton takuuaikaiset viat korjataan joka tapauksessa muutenkin.

Huolenpitosopimusta pohdittiin tänään myös Ilta-Sanomissa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1449799935297.html



Patomursu

Lainaus käyttäjältä: gain - 13.12.15 - klo:20:03
Kannattaa tarkkaan harkita, ottaako uuteen Audiin huolenpitosopimuksen.

Henkilökohtaisesti ajattelen sen olevan rahastusta. Uuden auton takuuaikaiset viat korjataan joka tapauksessa muutenkin.

Huolenpitosopimusta pohdittiin tänään myös Ilta-Sanomissa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1449799935297.html

Ai eikö se olekkaan hyväntekeväisyyttä bisneksen sijaan?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

tpu

Lainaus käyttäjältä: th - 12.12.15 - klo:23:29
Suosittelen ehdottomasti ottamaan sen huolenpitosopparin. 20tkm ajoilla vuodessa maksoi alta 50e/kk ja sillä saa käytännössä takuuta vastaavan turvan 5-vuoden ajaksi. Mikäli ei käytä sopparia sen rahan edestä mitä maksaa, niin rahat palautetaan, kun auton myy tai sitten ne voi siirtää uuteen autoon. Eli periaatteessa mitään ei häviä. Nykyisestä a3:sta sopparista kului n. 340e ja lopuilla lyhennetään välirahaa vaihdossa tähän a4:seen.

Ei muuten mene näin. Tuosta kuukausisummasta osa on ns. "hallinnointimaksua". Itselläni oli kuukausihinta muistaakseni 39 euroa, ja siitä oli hallinnointimaksua 12 euroa. Ja sitten kun soppari loppui. Niin siitä kokonaissummasta vähennettiin ensin nuo kaikki hallinnointimaksut, sen jälkeen sopparin piikkiin tehdyt huollot ja vasta jos sen jälkeen jotain jää, niin se palautetaan.

Eli jos teet sopparin piikkiin huoltoja vähemmän kuin mitä makselet kuukausimaksuja, niin häviät aina nuo hallinnointimaksut. Ja omassa tapauksessakin tuo huolenpitosoppari tuli siis kalliimmaksi kuin mitä olisin muuten huolloista maksanut.

tpu

Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.12.15 - klo:13:20
Itse olen käsittänyt, että ainoa ero sisävalopalettien kohdalla on, että kalliimman väriä voi vaihtaa. Halvempi on "vain" kirkas valkoinenvalo, kuten ennenkin.

Onko siellä jossain auton valikossa sitten valinta, jossa valitaan se haluttu väri?

Latexi

Ja saako värin vaihtaa ajaessa?   ::)

Sori OT, mutta en voinut mitään...
Latexi

gain

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 13.12.15 - klo:20:18
Ai eikö se olekkaan hyväntekeväisyyttä bisneksen sijaan?  ;D

Joo, alkaa tosiaan vaikuttaa, ettei kyse ole hyväntekeväisyydestä. ;)

Mjkarhu

Mielestäni laajemmassa valopaketissa tulee yhdet valot lisää; valaistut ovitaskut. Värit säädettävissä ja muuttuvat mm Drive Selectin mukaan. Profiilieja on kolme, vuorovaikutteisia ja yhden värin profiileita. Ns ääriviivaloja (mm ovessa) ja tunnelmavalaistusta ei voi säätää. Säädettävissä on:

Mukitelineet edessä (monivärinen)
Keskikonsoli (monivärinen)
Jalkatilan valaistus edessä / takana (monivärinen)
Ovi taskut, edessä / takana (monivärinen)
Ambiente-ovi valaistus, edessä / takana (monivärinen)
Contour valaistus ovet edessä / takana (monivärinen)

Andy1975

Nyt tuli laitettua pitkän pähkäilyn jälkeen tilaus sisään. Tuli aika perusmalli, leasing autosta kun on kysymys...:

A4 Avant 2.0 TFSI 140kw S-tronic business sport
- Scuba-sininen
- Audi Sound System
- Automatti-ilmastointi 3-alueinen
- Led sisävalopaketti
- Lasien tummennus (vasta liikkeessä kalvoilla)
- Ilman malli- ja tyyppimerkintää  :)

Nyt sitten 3-4kk odottelua. Oli muuten ensimmäinen auto joka tuli hankittua ilman koeajoa tai edes livenä näkemistä.

-Antti

Audisti

Pari viikkoa sitten tuli laitettua oma tilaus sisälle:

First Edition Sedan Business Sport, 2.0 TFSI quattro S tronic
- Florett-hopea
- Navigointi-paketti
- Bang & Olufsen 3D Sound System
- Laajennettu LED -sisävalopaketti
- Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Automaatti-ilmastointi, 3-alueinen
- Etusivulasit äänieristelasia

Harrastus vaatii ajoa pienillä teillä, joten valitsin normaalin alustan. Koeajoauton urheilualusta yllätti silti positiivisesti, kiertoristeykset meni läpi kuin juna eikä pintakovuutta huomannut lainkaan. Noista lisävarusteista olisi kyllä kiva lukea lisätietoa mutta sitä ei tunnu löytyvän mistään. Toimitusta lupailtiin helmi-maaliskuun vaihteeseen.

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 13.12.15 - klo:17:42
miten toimii s-tronic vaihdekeppi kun siinä on oma nappi jossa valo? P-asennolle?
Vaihdekeppi on ikään kuin keinukytkin, sen asento ei muutu pysyvästi lainkaan. Vapautusnappia painetaan ja työnnetään joko R tai D suuntaan. Pelkällä työnnöllä vaihdetaan D/S välillä niin kuin B8 FL:ssä. P-nappi on uutta, sitä painamalla siirrytään P-asentoon.

Marklund

Lainaus käyttäjältä: Audisti - 14.12.15 - klo:19:28
Vaihdekeppi on ikään kuin keinukytkin, sen asento ei muutu pysyvästi lainkaan. Vapautusnappia painetaan ja työnnetään joko R tai D suuntaan. Pelkällä työnnöllä vaihdetaan D/S välillä niin kuin B8 FL:ssä. P-nappi on uutta, sitä painamalla siirrytään P-asentoon.
Eli ilmeisesti tuo toimintamalli on siis lähelle BMW:n liikeratoja(?). Sillä erotuksella, että sporttikin valitaan eteen, ei sivulle. Itselleni selvisi vasta hiljattain tuo BMW:n ideologia kytkinten palautumisesta keskiasentoon, tarkoitan siis vaihteita sekä ratin viiksiä.

Tänne B9:ää on lupailtu edelleen toimitukseen vielä tälle vuodelle, vaikka se ei vielä maassa olekaan. Tuotantoviikko on ollut 45.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy