A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Simo

Koivunen oy:n sivuilla kerrotaan millä renkailla uusi A4 Quattro tulee

Audi on valinnut Hankookin Ventus S1 evo² -renkaat uuden sukupolven Audi A4- ja A4 Avant - mallien alkuperäisrenkaiksi. Uusiin Audi A4-malleihin tehdasasennetaan Hankookin huippuluokan Ventus S1 evo² -renkaita kokoina 225/50R17Y, 245/40R18Y (XL) ja 245/35R19Y (XL). Hankook toimittaa Audi A4- ja A4 Avant -malleihin alkuperäisrenkaita heti niiden markkinoille tulosta alkaen.

Kaikissa Audi A4:n uuden sukupolven äskettäin kehitetyissä teknologioissa on keskitytty ajovastuksien pienentämiseen ja sitä kautta myös CO²-päästöjen vähentämiseen”, kertoo Ho-Youl Pae, Hankook Tire Europen toimitusjohtaja. ”Huippuluokan Ventus S1 evo² -renkaamme kehitettiin samalla painotuksella käyttäen viimeisimpiä teknologioita, jotta se täyttäisi sille asetetut korkeat turvallisuuden, ajo-ominaisuuksien, mukavuuden ja keston vaatimukset. Renkaamme ovat jo Audi TT:n ja TTS:n tehdasasennusrenkaina, ja olemme iloisia, että voimme nyt toimittaa alkuperäisvarustuksen myös uuteen A4-mallistoon.
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

rami

Uusi A4 moottoreista.
Aika lähelle toisiaan on hinnoiteltu nuo kaksi konetta 1.4 TSFI ja 2.0 TSFI hintaeroa tuollainen 2000 eur.
Yleensä nuin erikokoisilla moottoreilla olevat pirssit on hinnoiteltu isommalla hintaerolla.
Mikähän lienee syynä???

Uti

Lainaus käyttäjältä: Simo - 18.11.15 - klo:22:19
Koivunen oy:n sivuilla kerrotaan millä renkailla uusi A4 Quattro tulee

Audi on valinnut Hankookin Ventus S1 evo² -renkaat uuden sukupolven Audi A4- ja A4 Avant - mallien alkuperäisrenkaiksi. Uusiin Audi A4-malleihin tehdasasennetaan Hankookin huippuluokan Ventus S1 evo² -renkaita kokoina 225/50R17Y, 245/40R18Y (XL) ja 245/35R19Y (XL). Hankook toimittaa Audi A4- ja A4 Avant -malleihin alkuperäisrenkaita heti niiden markkinoille tulosta alkaen.

Kaikissa Audi A4:n uuden sukupolven äskettäin kehitetyissä teknologioissa on keskitytty ajovastuksien pienentämiseen ja sitä kautta myös CO²-päästöjen vähentämiseen”, kertoo Ho-Youl Pae, Hankook Tire Europen toimitusjohtaja. ”Huippuluokan Ventus S1 evo² -renkaamme kehitettiin samalla painotuksella käyttäen viimeisimpiä teknologioita, jotta se täyttäisi sille asetetut korkeat turvallisuuden, ajo-ominaisuuksien, mukavuuden ja keston vaatimukset. Renkaamme ovat jo Audi TT:n ja TTS:n tehdasasennusrenkaina, ja olemme iloisia, että voimme nyt toimittaa alkuperäisvarustuksen myös uuteen A4-mallistoon.
BMW:ssäni 10/2013 oli nuo Hankookit alkuperäisinä ei RF-renkaina, kokoa 205/60/16. Ei pahaa sanottavaa. Kulutuspinnan paksuus oli kuitenkin mielestäni pienempi kuin yleensä näkemissäni renkaissa. Toki olin hieman pettynyt auton saadessani, koska ainakin silloin Hankookit olivat mielestäni "halparenkaiden" maineessa.
Markku

qekko

Lainaus käyttäjältä: rami - 19.11.15 - klo:11:11
Uusi A4 moottoreista.
Aika lähelle toisiaan on hinnoiteltu nuo kaksi konetta 1.4 TSFI ja 2.0 TSFI hintaeroa tuollainen 2000 eur.
Yleensä nuin erikokoisilla moottoreilla olevat pirssit on hinnoiteltu isommalla hintaerolla.
Mikähän lienee syynä???
Onhan noissa 2900, eroa (veroineen), siis A4 Sedan Business manual TFSI 1.4 (110kW) vs. TFSI 2.0 ultra (140kW). Näitäkö tarkoitit?

Tuo ultra taitaa olla se ns. "Rightsizing" versio, isommasta iskutilavuudesta saadaan jollain vimpautuksilla taloudellinen kun ei yritetäkään vetää täysiä tehoja.

Hauskana yksityiskohtana tuota 1.4:ää ei edes tarjota avanttiin.

Sitten taas se tehokkaampi 2.0 TFSI (185kW) onkin saatavilla vain quattrona...
Ajossa:
Audi A4 Avant quattro 2.0TFSI 185kW (B9)
VW Touran 1.4 TSI DSG 110kW (2016)
Vanhat:
Audi A4 allroad 2.0TFSI 155kW (B8)

Flat

Lainaus käyttäjältä: Simo - 18.11.15 - klo:22:19


Audi on valinnut Hankookin Ventus S1 evo² -renkaat uuden sukupolven Audi A4- ja A4 Avant - mallien alkuperäisrenkaiksi.

hyvät renkaat, olen ajellut sekä nykyisellä  kulkinella sekä evo1:llä että nyt evo 2:lla, ei mitään valittamista. Hyvä valinta !


Tuo hinnoitelu on vahintäänkin erikoista

110kW auto maksaa business sporttina  s- tronikilla 41 KEU
140Kw auto maksaa business sporttina  s- tronikilla 43 KEU
185Kw auto maksaa business sporttina  s- tronikilla + q  56 KEU


on siinä viimeisellä 45 kW + quatrolla hintaa, muuta eroahan autoissa ei ole

joo, näitä köyhien marmatuksia, tiedetään.....


Mjkarhu

LainaaHauskana yksityiskohtana tuota 1.4:ää ei edes tarjota avanttiin.

Ei kai tuo niin hauska yksityiskohta ole, kun on tulossa kuitenkin Q3/16, ihan hinnastonkin mukaan.

1.4TFSI koneellisessa huolenpitosopimus on kuitenkin kalliimpi kuin arvokkaammassa 2.0TFSI:ssä, tämä se vasta jännä hinnoittelu onkin. Myös S Tronic lisää prosentuaalisesti kustannuksia selvästi.

K70

Se olisi esittelyviikonloppu. Ei taida jaksaa paikalle. Kaikissa essareissa kuitenkin musta sisustus ja koeajossa varmaan diesel manuaali.

nemos

Lainaus käyttäjältä: K70 - 19.11.15 - klo:14:28
Se olisi esittelyviikonloppu. Ei taida jaksaa paikalle. Kaikissa essareissa kuitenkin musta sisustus ja koeajossa varmaan diesel manuaali.

Tämä on kyllä mielenkiintoista. Kansainvälisissä autonäyttelyissä on vaikea löytää autoa, jossa olisi musta sisustus. Suomessa taas ei vahingossakaan muuta näytetä.
Volvo XC60 T8 Inscription

-o-

Audin Suomisivuille ilmestynyt suomenkielinen esite, jossa ei ole ensimmäistäkään kuvaa business mallista, mutta hieno avaruusalus kyllä on mahtunut kuvastoon :P

Mjkarhu

Esite vaatii näköjään flashin, noh, harva näitä selaa himassa esim iPadilla

teräksenharmaa

A4 näyttää saavan kohtuullisen hyviä arvosanoja melusta vertailuissa.
Autobild 46/15:
A4: 10/10 ja 14/15 (määrä ja laatu)
3-sarja: 8/10 ja 13/15

Autozeitung 25/15:
A4: 46/50 ja 81/100
A6: 46/50 ja 83/100

AMS 23/15:
A4: 4/5 ja 4/5
3-sarja: 3/5 ja 3/5

Eli muncheniläinen verrokki jäi selvästi heikommaksi tässä ja oman talon isoveli ei ole juurikaan parempi.
 

Flat

Häiritseekö jotain muuta tuon business sportin alu listojen ruutukuvio ? Mielestäni omituinen ja levoton kuvio. Vähän samanlainen omituinen valinta kuin B8:ssa aikoinaan sport penkkien skottiruudut.

Mjkarhu

Häiritsee. Häiritsi jo kuvissa ja livenä niin paljon, että vaihdoin ne pois vielä tilauksen jälkeen. Otin harmaan puun, näyttää kuvissa melko tummalta ja hyvin sopivalta muutenkin tummaan sisustaan (musta sisäkatto)

ttiikeri

Kävin katsomassa uutta b9 mallia tänään. Vaikka kuvista saa vaikutelman että auto paljon b8 näköinen niin luonnossa huomaa että ero on iso. Sisätilat ovat sitten tyystin eri maailmasta. Kaikkiaan tyylikäs auto, pitää käydä vkonloppuna ajamassa.

Sen verran tutkin korroosion estoon liittyviä juttuja niin etupäästä löytyy muoviset sisälokarit ja takapään sisälokarit on etuosastaan pokattu nyt oikein eikä vettä kerätä turhaan hyllyn päälle kuten b8. Nostopisteisiin oli myös laitettu jonkinlaiset pehmusteet siihen helmapellin pokkaukseen vaikka nuot ei oikein vakuuttanutkaan. Virheistä on koitettu ottaa opiksi ja se on hyvä merkki. Toivottavasti takaluukun saumat sisäpuolelta on vedetty kotelovahalla ja muutenkin laitettu sitä enempi tuonne pohjamuovien alle....
Audi A4 1.8 TFSI

RandomFullet

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.11.15 - klo:18:22
Häiritseekö jotain muuta tuon business sportin alu listojen ruutukuvio ? Mielestäni omituinen ja levoton kuvio. Vähän samanlainen omituinen valinta kuin B8:ssa aikoinaan sport penkkien skottiruudut.

Minua ne häiritsi näköjään jopa sen verran että luulin niiden olevan muovia. Kommentoin myyjälle että nämä halvat muovilistat pitäisi vaihtaa alumiiniin jos auton tilaisi niin myyjä vastasi hieman tunkkainen ilme kasvoillaan että nämä on alumiinia  ;D Olisikohan ne mustat listat livenä hienot... noh eipä tarvi hirveästi pähkäillä kun en ole ainakaan toistaiseksi autoa tilaamassa.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 20.11.15 - klo:10:46
Esite vaatii näköjään flashin, noh, harva näitä selaa himassa esim iPadilla

Sama kun yrität katsoa mitä vaikkapa ei-epämukavasti varustettu Bemari maksaisi. Se pitää tehdä työajalla (tai -koneella). Ihme juttu sinänsä, kun kuvittelisin jopa keskivertoa paremmin toimeentulevan jengin selaavan nettiä myös a) vapaa-ajalla ja b) ei-Windows- tai muilla syöpäpesäkkeillä.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

th

#556
Eipä tullut itse kiinnitettyä ollenkaan huomiota sisustan listoihin. Varmaan promokuvissa sitten olleet hienompia. Listat nyt yleensä ovat kuuluneet itsellä kategoriaan niillä mennään mitä ilmaiseksi saadaan ja sitten teknisempää lisävarustetta kyytiin silläkin rahaa.

Toinen mikä ihmetyttää on tuo business sportin ja s-line ulkonäköpaketin mitätön eroavuus. Tähän asti s-line ulkonäköpaketti oli itsestäänselvyys ja pakollinen varuste omalla listalla, mutta erot ovat nyt niin pieniä, ettei sitä viitsi maksaa. Puskurit ovat hieman voimakkaammin muotoillut, mutta ero on hyvin pieni. Lisäksi business sportti näyttää sisältävän jo helmat, ja jonkinmoisen taka "diffuusorin" vakiona, joskin salmiakkiruudukko lista takaa jää pois. Veikkaan ettei aautomalliin tutustumaton henkilö edes huomaa mitään eroa jollei pääse vierekkäin vertaamaan.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

S-line ulkopaketti on kyllä aika huomaamaton . Varsinkin kun auomiauto on jo vakiona 1/3 s-line. Zunehör korisarja näyttää jo hieman erinlaiselta,pitää miettiä josko joskus sellaisen hankkisi tähänkin.

Mikseihän suomessa ole saksan design paketin rattia valikoimassa ollenkaan? Suomi ratit ovan vähän..... ei nin hienoja.

Uti

Kysymys B9:n 1.4 tsi-moottorista? Onko tämä Audi A4 B9:n 1.4 Tsi-moottori aivan uusi moottori vai vain aivan uusimoottori B9 A4:ään, tosin pitkittäin sijoitettuna vrt. muihin konsernin 1.4 Tsi 110 Kw:n moottoreihin? Esim Audi myyjä kertoi, että on kokonaan uusi moottori?
Jos näin on, on VW tehnyt pariin vuoteen neljä erilaista 1.4-moottoria, ketjukone 1.4 tsi 103 Kw, hihnakone 1.4 tsi 103 Kw, hihnakone tsi 110Kw, B9 hihnakone 110 Kw!. Lienee alallaan maailmanennätys?
Markku


Mjkarhu

LainaaEipä tullut itse kiinnitettyä ollenkaan huomiota sisustan listoihin. Varmaan promokuvissa sitten olleet hienompia. Listat nyt yleensä ovat kuuluneet itsellä kategoriaan niillä mennään mitä ilmaiseksi saadaan ja sitten teknisempää lisävarustetta kyytiin silläkin rahaa.

Promokuvissa on pääosin S-line paketti ja sitä kautta listat harjattua terästä. Itse olen kanssa aina ihmetellyt kuka maksaa yli 300, listojen muutoksesta, mutta niin vain maksoin sen itsekin, kun näin livenä ne vakiolistat.

LainaaMikseihän suomessa ole saksan design paketin rattia valikoimassa ollenkaan? Suomi ratit ovan vähän..... ei nin hienoja.

Eikös ne Saksan design paketin ratit ole mallia vakio? Ainakin mun mielestä konfiguraattori tarjoaa niitä ihan perusratteja ja vaihtoehtona tuota sporttia pyöreällä keskiosalla. Sport on mielestäni selvästi hienompi, ollut aina Audilla.

Flat

tässä design paketin ratti, siinä tollanen metallinen alaosa


Mjkarhu

No niinpäs onkin, tuo metallisomiste on jäänyt täysin huomaamatta. Konfiguraattorin valintakuvissa niitä ei mielestäni näy, vain siinä konfattavan auton näkymässä. Sport-rattiinhan sisältyy myös tuota metallia ja varsinkin tasaisella alaosalla se näyttää hyvältä. Mutta varmasti kiinni muista valinnoista, onko haettu urheilullisuutta vai "luxusta".

Tuo tuhkakuppi työnnetään näköjään aina mukaan konfiguraattoriin, vaikka se ei auton mukana tule. Hieman harhaanjohtavaa, sanoisin.

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 31.10.15 - klo:20:29
Kyllä ajattelin mennä katsomaan & kokeilemaan ennen kuin omani saan. Sen verran kuumetta pukkaa. Ei taida kyllä ensi vaiheessa 185kW:ta olla ajettavana :(

Toivottavasti tulee Manhattan harmaitakin näytille, vaikka onkin turhaa enää väriä miettiä, kun on sellainen jo tilattu....

No niin, tuli äsken ajettua "vajaavetoinen & vajaatehoinen (140kW)" Avant. Pirteä peli tuokin oli ja lähti ihan hyvin, innolla siis jään odottamaan miten oma neljästä kulmasta raapiva 185kW sitten kulkee.... Nyt ajamani nelkku oli tosi hiljainen (kitkat), ulkonäkö livenä paljon menevämpi kuin kuvissa (varsinkin keula) ja sisältä moderni ja tilava. Ei siis ainakaan nyt kaduta tilauksen teko. Sisällä näytillä oli Manhattan harmaa, jonka värisen sokkona tilasin. Tykkäsin kyllä väristä, vaikka suht tummahan se on ja varmaankin arka väri, mutta joku pinnoite pintaan ja vain käsinpesua, niin eiköhän se siistinä pysy.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Flat

Onkos näissä suomiautoissa jotkin karmivat roiskeläpät pultattu kiinni ? Nyt kun on ajellut useaman vuoden ilman läpiä (korisarjan kanssa niitä ei voi olla) niin jonkin sortin allergia sellaisiin hirvityksin on kehittynyt.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.11.15 - klo:16:01
Onkos näissä suomiautoissa jotkin karmivat roiskeläpät pultattu kiinni ? Nyt kun on ajellut useaman vuoden ilman läpiä (korisarjan kanssa niitä ei voi olla) niin jonkin sortin allergia sellaisiin hirvityksin on kehittynyt.

Joo, etuläpät on ja ovat samaa "mallia" kuin b8 jostain 09 -10 alkaen.
Audi A4 1.8 TFSI

th

Tuli ohi ajaessa poikettua Espoon audicentterissä, mutta ei sielä kovin kummoista karnevaalimeininkiä ollut. Harmikseni sain todeta, että sisällä olleet autot olivat kaikki tavallisia business malleja ja jotenkin niistä jäi vähän sellainen väritön ja mauton pappafiilis. Täytyy toivoa, että business sport versio istuu paremmin silmään. Ilmeisesti koeajoautossa olisi ollut business sport varustelu, mutta niitä ei pihassa näkynyt niin jäi nuo listat sitten näkemättä livenä. Kuvissa ne nyt ei kauhean pahalta näytä omaan silmään. Se business mallin muovinen alumiinilook lista kyllä tuntui ja näytti aika halvalta. Samoin kiinteä keskinäyttö tuntui jotenkin halvan näköiseltä nykyisen a3:sen näyttöön verrattuna vaikka resoluutio taisi olla parempi.

Vähän hassu fiilis kyllä kun on tilannut auton näkemättä pelkästään finlandiatalon ensi esittelymallien perusteella. Taitaa olla osa ominaisuuksistakin karsiutunut alun lupailuista, esim. kun teimme valintaa niin peräkoukun piti olla sähköisesti esiin kääntyvä ja ilmeisesti nyt onkin mekaanisesti vivusta esiin tuleva. Samoin lämmitettävä lasi katosi jossain kohtaa, mutta onneksi tilalle tuli parempi varuste, nimittäin 3-alueilmastointi. Businessamallin yksialueilmastointi näytti melko ankealta ja vanhanaikaiselta 2016 vuosimallin autoon, toi mielen 10v vanhan golffin.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

Miten niin tuli tilalle 3-alue ilmastointi?

th

Comfort pakettiin siis. Alun perin siinä piti olla lämmitettävä lasi, mutta vaihtui jossain kohtaa 3-alue ilmastointiin.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

-o-

Kävin tarkoituksella tänään Audicentterissä tarkastelemassa mitä oikeastaan tuli tilattua. Turhaan karsastin business version perusverhoilua. Mustana osoittautui paljon aiemmin valokuvassa näkemääni laadukkaammaksi. Ristiselantukea olisi kaivannut. Perusilmastointi oli mieleinen. Onneksi pääsen (toisesta) nykyisestä monialuesäädöstä eroon. Typerää säätää monialueisena tilassa joka on hiukan koirankoppia isompi. Nykyrutiinilla webaston käytön jälkeen ensin valitsen yksialuesäädön, ja sitten lämpötila alas. Säätimet luonnollisesti Audimaisen tarkat tuntumaltaan. Listat oli sopivan hillityt minun makuun. Missään nimessä en puisia ottaisi autoon. Vanteet siistit. Isommat näyttäisi kivemmiltä, mutta ainakaan 17" isompia en kärsisi pitkillä siivuilla suomalaisilla teillä.

Kuuntelin olan yli kun ihmiset päivittelivät myyjälle kuinka livenä on paljon herkumman näköinen. Niinhän se onkin  ;)

Jäi todella poltteleva odotusfiilis. Tammikuun lopulle pitäisi jaksaa....

-o-

Hiukan alkanut kaivelemaan etten ottanut laajennettua led valaistusta. Esittelyautossa oli ja se valkoisen värisenä valona antoi kivan lisän. Muut värit on lähinnä huvittavia, mutta valkoinen yöaikaan olisi ollut kiva. Nyt taitaa olla turhaa enää kysellä lisäystä kun auto pannaan parin viikon päästä kasaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy