Takapyörän ABS-anturin irroitus

Aloittaja tpaaltonen, 05.10.21 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

tpaaltonen

Periaatteessa helppo: piuha irti, ruuvi auki, vanha anturi pois ja uusi tilalle.

Käytännössä: kaikki umpiruosteessa, ruuvi poikki keskeltä, vanha anturi ei inahdakaan.

Kysymys 1: paljonko pitää purkaa ja saako sen toiselta puolelta työnnettyä pois.

Kysymys 2: onko asialla kuinka kiire, eli ryytyykö ABS-pumppu, jos sitä ei kohtuuajassa korjaa. (katsastus on ensi kesäkuussa).

mruotz

Takasatula kiinnikkeineen jarruineen irti + jarrulevy pois ja tuurnalla hammeria anturiin niin että tuntuu : se muovinen kiinnike menee rikki ja antaa myöden jonka ansiosta saat sen anturin irti. Loppunysä lähti vingulla huitun kuuseen. Jäi vain se ruuvin tumppi sinne koloonsa.

Itsellä kävi samat yhden potilaan kanssa että se HexH5 pultti katkes irroittaessa (miten sekin voi katketa, en ymmärrä). Kiinni laittaessa laitoin kylän vahvinta liimaa anturin muoviosille ja vielä on pysynyt kiinni eikä ole tippunut kyydistä.
Hetken mietin helicoilia tai porata se ruuvi pois mutta ei maksanut vaivaa..
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

tpaaltonen

Lainaus käyttäjältä: mruotz - 05.10.21 - klo:15:36Itsellä kävi samat yhden potilaan kanssa että se HexH5 pultti katkes irroittaessa (miten sekin voi katketa, en ymmärrä). Kiinni laittaessa laitoin kylän vahvinta liimaa anturin muoviosille ja vielä on pysynyt kiinni eikä ole tippunut kyydistä.
Hetken mietin helicoilia tai porata se ruuvi pois mutta ei maksanut vaivaa..

Minulla on se kanta tallessa, ajattelin liimata sen takaisin, ei tarvitse anturia liimata, (=Motonet-laatua).

Jultsu

jos ja kun jarruneste ei sisällä vettä, ja pumppu on järjestelmässä kiinni ilmattuna eli jarrunestettä täynnä, ei taida olla mitään ongelmaa kiinniruostumisen kanssa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy