Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Olddoors

#1
Kyl mittari ihan nollilla lähtee, käy alipaineella vielä kun egr läppä sammuttaa koneen. Mä koitan ehtii testaa nyt vkl aikana yks kerrallaan noita et sais tolkkua. Ihan normi tdi toi ei tunnu olevan. Kyllä hukkaportin kans pääsis niin paljo helpommalla.
#2
Mulla on tossa pihalla toinen 96kw 4motioni se kyllä liikkuu ihan kiitettävästi ja sille vagcom näyttää autoja että paikkaa 1,3bar ja tippuu 1,0-1,1bar , ja mun oma näyttää nyt et paikkaa  1,8-1,9bar ja tippuu 1,7bar ja menee paljon huonommin kuin tuo vaimon auto.
Vertasin keskenään vagcomilla molempia aitoja ja suurin heitto oli Maffissa jonka vaihdon jälkeen Alko paremmin toimimaan veikkaisin että yli ahtaa vieläkin että kone puutuu.
Ja ecuun tehty jtn softa asetuksia , mutta jos se 2,5 map tiputtaa ahdot 1,7 tuonne 1,2 niin luulisi kulkemisen paranevan tai sitten täytyy löytää oikea maffi tai muuttaa softa että saa tuon tajuamaan korkeamman paineen.
#3
No en tiedä miten toi vagcom pitäisi lukea jos näyttää ahtojav1,7bar niin se olis sillon 0,7bar ilmeisesti??.
Ja analogisesta viisari ahtopaine mittarista pitää muistaa aina vähentää -1 bar niinkö?

#4
No nyt on kiinni orkkis mappi se nosti ahtopaineet 1,5 bar:sta 1,7-1,8bar, ainakin vagcomin mukaan. MAF näytti ihan huuhaa arvoja kierrokset täysillä näytti 250 enää, maf piuha irti nosti tuon arvon 550. Sillä toimi vähän paremmin niin vain motonetistä uuden, tällä kertaa jonku harvinaisen version. Sillä maf käy jossain 650 ja laskee 400-500 tällä jo ahtaa ja toimii huomattavasti paremmin.

Eli vika näillä näkymin MAF:ssa vaikka tuokin oli vaihdettu eipä tuo vaan antanut vikakoodeja mistään. Testailen vielä oliko ongelma myös tuon 2,5 Map anturin kanssa.
#5
No eihän siel ole kuin yksi map kiinni se 2,5bar on siellä missä  normaalisti on eli välijäähyn kannessa. Tein yhen putken egr eteen mihin lisäsin orkkis mapin testi mielessä ja käänsin vain piuhan sinne. Ja juu ei ole ihan oikea paikka mutta toimii riittävän hyvin nähdäkseen toimiiko. Sitten kun tuon saa edes toimimaan edes vähän nii kuin kuuluisi niin voi harkita käytänkö jollain softa gurulla.
#6
Pako paineet varmaan ihan jäätävät, et sulaa koko kone jos tota alkaa polkeen
#7
Imusarjasta mitattu, ihan normi ahtopaine mittarilla käy siel 1,5 ja tippuu 1,2 ja vagcom näyttää samaa. Mun tietääkseni vakio Map mikä nyt kiinni on 2bar ja toinen mikä välijäähyssä on 2,5bar
#8
Täytyy tehä viel alipaine kelloon liitokset ja mittailla ajossa muuttuuko ne N75 alipaineet mitenkään. Missä lukemissa noiden pitäisi pyöriä??
#9
Edelleen. Mun mielestä ahdoissa ei vikaa piikittää sinne 1,5bar ja tiputtaa 1,2bar mitattu imusarjasta ja vagcom näyttää saman, se N75 vain vetää kokoajan pesää kiinni vaikka mitä tekis, toi orkkis mapin kokeilu tuntu loogiselta jos se 2,5 bar mappi olis nyt yhtäkkiä alkanut sotkee jtn.
Suuttimet on 96kw eli pitäisi niidenkin puolesta saada tavaraa. Ahtinmet musta vakioita ei ainakaan ylikokosia nyt on garretti kiinni ihan vakio pakosarjalla. Edellinen. BJ oli pienemmällä pakopesällä ja sillä olen Rullannut sen 200,
K vähän se vinkui jo ja nyt kun tuli tää Ahto ongelma testasin toisella suoraan käytöstä tulleella setillä. Pahasti alkaa vaikuttaa et ecun saa vaihtaa kun millään ei oo  aikutusta.

#10
Juu, suuttimet vaihdoin ja nafta suodattimen ihan vain että jos ei kakkua saa.
#11
Joo lisäsin uuden orkkis Mapin, tosin sijoitin sen siihen konehuoneen puolelle ennen EGR. Ei mitään vaikutusta, ei vikakoodeja, mutta samat ongelmat.
Täytyy huomen yrittää softalla kattoo näyttääkö yhtään järkevämmältä.
Siis 2,5bar mappi on paikallaan välijäähyssä, tein patentti lisäyksen että voi testaa missä vika.
Sain yhen mapin vikakoodin, kun räjäytti himaan tullessa ahtoputken irti, pikkasen huolimattomasti kiristin virityksen klemmari.

#12
No mappia epäilin myös itse, mutta on tuo toiminut aikaisemmin. Tosin eri ahtimella, purku auton ecu ei ainakaan ole vakio siitä penkitetty 185/400. Eikä kyl taida olla toi mun nykyinenkään vakio asetuksissa. Vaihdan ton orkkis mapin tuonne ensin, saattaa olla että korjaa ongelman jos ei niin testaan eculla. Päivittelen tähän kun oon saanu vaihettuu.
#13
Tuosta en oo varma, veikkaan että ei oo. Tuolla kuitenkin toiminut ok. Tosin uusi map on motonetin tiskiltä ja siitä en osaa sanoa onko mahd. Väärä. Vanha myös tallessa eipä sekään kyllä vikakoodeja antanu. Ja ei tuohon välijäähyyn mikä autossa on saa edes sitä alkuperäistä 2barin mappia poraamatta reikää sille. Hmm mutta voisi tehdä kyllä testimielessä tuon toisen mapin paikan niin että siihen pääsis paremmin käsiksi.
#14
Ahdoista ei tule vika koodia koska ei ole vakio Map anturi, eikä tuolta liikaa ole ahtoja ulos otettu, vaihdan isomman hybridi version seuraavaksi jahka saan aikaiseksi.
#15
Ei oo piilotettu vikakoodei, niitä ei vaan tule kun kaikki on ehjää, saan kyllä näkyviin kun repii piuhan irti.
Maffista antoi, aikaisemmin. Vikakoodin epämääräisestä ilma määrästä.
#16
Ei tule vika koodi
#17
 :o.... Ei se vetäminen oo ongelma(käteen ilman pumppua). Vaan sen vnt vapauttaminen ettei ois ummessa kokoajan. Voisiko tuo pehmeä silikooni alipaine letku tehdä ongelman vaikka on tuohon tarkoitettu??
#18
Ei ole kösikäyttöistä alipaine pumppua. Mutta liikkuu vnt tanko suht. Kevyesti nyt kiinni olevassa, edellisessä ahtinessa vielä kevyemmin koska purin koko vnt pöydälle ja puhdistin, molemmat ehjiä. Nyt kiinni oleva on autosta joka ajettu talliin muutama kuukausi sitten. Ja vagcomin humppaustestillä toimii täysin.
#19
Ei oo koskettu
#20
Ei ole Egr käytössä tulpattu ajat sitten. Koko putki on poissa.
Maf arvo nousee nätisti siihen asti kun kykenee. Vika koodeja ei anna.

Katti on paskottu jo vuosia sitten menee rauta kankiläpi.
Auto käy nätisti pinta kaasulla sen verran jaksaa putkenta työntää ahdoilla työntää kaikkialle muualle.
Käytetty putki irti katumista, kylmänä lutku pohjaan niin saa kierrokset nousemaan vaivaisesti 3000rpm. Ja ahdot nousee 1,5bar, lämpimänä taitaa mennä 1,2bar, pienellä kaasulla saa kierrokset nousee 4K... Ja N75 alipaine letku irtii menee sekunnissa mittari pohjaan 5500-6000 rpm, että kyllä se vnt ahdistaa. Kun egr on tulpattu.

Tästä syystä ei tuohon maf arvoon voi luottaa kun ei sinne mene väkisin ilmaa, maf anturi vaihdettu kuitenkin.
#21
Letkut on katsottu moneen otteeseen, ei ole niissä vika. Testailin kyllä N75 huohotus letku irtikin, en vain muista missä vaiheessa. Pitää tarkistaa tuo kun nyt kaikki kiinni jos esim. N18 paskana ja työntää painetta N75:lle noiden letkut samassa kun kytketty takas alkuperäiseen malliin.
#22
Toi tanko jumppa vagcomilla ok, toimii liikkuu täysin.
Kaasupolkimen pyyntejä en oo kattonu maf todellinen ja pyynti nousee ehkä 2000rmp tasaseen n. 300kgms tai mikä se oli sen jälkee putoo todellinen pyynti nousee sinne 850 kun ei vaan kykene otetaan vastaan enempää.
Jos löytyy lisää hyviä ideoita mitä kattoa softalla niin testaan töiden jälkeen. Ja mitä vakioarvoja pitäisi olla. En tuota käyttänyt kuin max 5-6 kertaa että ei niin hyvät taidot sen suhteen.
#23
Ei liiku mihinkään, ahtaa niin paljon ettei kone jaksa pyöriä. Ja putkesta ei tule juuri mitään pihalle. Pakopaineet varmaan ihan tapissa.
Ei siis avaa sitä pako pesää. Tämä testattu jo kahdella eri vnt:llä/ahtimella molemmat ehjiä.
#24
Toinen kaverin kans katottiin hallilla, kun ei tuota yksin näe. Alipaine kelloon ei löytynyt sopivaa liitosta että olisin itse ajossa voinut tarkistaa. (tekeillä) piti tarkistaa ettei ole alipaine vuotoja ja ettei tuo tandemi ole tullut tiensä päähän. Tosin tähän autoon vaihdettu uusi 2v sitten. Eli tuski.on siinä vika.
#25
Ahdot siis ok mitattu imusarjasta ja softalla molemmat näyttää samaa, ei mene vikatilaan.

Korjatkaa jos oon väärässä N75 siis imee vnt tangon ja sulkee pesän näin. Ja pitäisi vapauttaa kun ahdot nousee että pääsee tavara pihalle. Sitä se kuitenkaan ei tee vaan pitää pesän kiinni kokoajan ja vnt ei ole jumissa.
Muuta vikaa en oo keksinyt
#26
Golf IV (97–03) / 1,9 tdi ahtoongelma
13.06.22 - klo:20:33
Hei
Löytyiskö täältä apuja golffin ahtamisongelmiin. (1,9 tdi 4motion (AMJ))
Tai no ahdot ok piikittää 1,5b ja pudottaa 1,2b ongelmana on että tuo N75 imee pesän kiinni eikä avaa sitä.
Mistään ei tule vika koodeja.
Onneksi on osia niin tuli vaideltua. Mutta ei mistään ollut apuja. Eli
- Ahdin vaihdettu  (käytetty, toimiva)
- maf vaihdettu (köytetty, toimiva)
- map vaihdettu (uusi) mahd. Ongelma (eipä kai ahtaisi jos rikki olisi) tämä tosin 2,5bar map
- suuttimet vaihdettu (pientä heittoa 1 ja 2 korjaus arvoissa 1=+0,30 ja 2=-0,30) en olisi vielä huolissani.
-vaihdoin nostajat samalla kun suuttimet vanhoilla ikää kuitenkin.
Vagcomia en paljoa oo käyttäny mutta sieltä tein N75 testin vaikutti ok:lta humppas tankoa ja kierroksia / ahtoja
Maf arvot heittää alku ok. Pyynti ja todellinen nousee suht. Samoissa tuonne n. 2500 rpm, sen jälkeen puutuu koska ei vain yksin kertaisesti mahdu enempää, N75 takia.
-Alipaine letkut käyty läpi, vaihdettu silikonit ahtopuolelle, testattu myös pelkällä N75 ahtimelle, ilman muita virityksiä.
-EGR tulpattu, ollut jo vuosia
- käytetty ilman pakoputkea ei vaikutusta, lähinnä jos takapönttö olis tukossa, CATista menny rautakanki joskus läpi menee vieläkin.

Että hyviä neuvoja otetaan vastaan / mitä kannattaisi kokeilla?

Equja löytyy vielä muutama millä voisi testaa tosin en tiedä miten se tarvii sopeuttaa?
Riittääkö siru, boxi ja virtalukon rengas?? Vai meneekö tuo mittariston kautta?
Vastaava kopio varaosa auto löytyy + 2 kpl näitä ajossa tällä hetkel.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy