Onko kukaan ottanut öljypohjaa SEKÃ,, kantta irti (1.6-16v BCB) niin että lohko on "paikallaan" tuettuna "jollain" autossa?
Tarkoituksena olisi kopsauttaa nuo männät pois ja vaihtaa renkaat (öljynsyönnin takia). Ei millään jaksaisi koko pataa pois nostaa, josko pääsisi näin "helpommalla".
Ongelmahan tässä on se että kun kansi otetaan pois ei konetta voi tukea yläpuolelta millään. Ja taasen öljypohjasta ei voi nostaa kun se tarttis ekana saada pois.
Onko öljypohjassa sen reunoilla sen verran "pintaa" että voisi sieltä tukea konetta kun hatun ottaa pois.. kellään kokemusta? Jonkun verran siellä reunoilla tilaa on mutta onko riittävästi..
kansi pois ja jollain kulmarauta patentilla tukee sen koneen siitä jakopään korvilta.
kevyt kone pysyy helposti
Homma selkee. Ei muuta kuin hommiin.
Muillekin tiedoksi : lähti auki ja helppo purkaa vaikka yläpään kiinnikkeet on pois. Kevyt kone, helppo tukea. Kunhan on oikea avain noiden 5mm ruuvien kanssa.
Ei kannata pyöräyttää kulmia, muuten ollaan pulassa. Varsinkin ne laatikon päässä olevat, ihan hanuri mestassa.
Onkos tuossa BCB/AZD koneessa minkälainen tuo kannen pultin kanta?
ZXN/Ribe? Koko?
Itse itselleni vastaten : M9 ZXN
Tarkemmin : M12 ZXN hylsy, uros - pitkä. Sillä narahtaa kansi auki.