Moottorin puhdistus STP Engine flush:lla

Aloittaja make_1992, 04.04.16 - klo:08:11

« edellinen - seuraava »

make_1992

Moikka!

Elikkäs meinaan koittaa kohta 218tkm ajettuun ocun 1.8t kulkineeseen. Moottorista kuuluu pieniä sivuääniä ja esimerkiksi eilen pitkästä aikaa käyntiin laittaessa nokka-akselin ketjunkiristin sai auton kuullostamaan muutaman kymmenen sekunnin ajan niin diisselimoottorilta että se kuulu jopa sisälle ettei ole ihan normaalia. Ja vielä lämpimällä koneella ja käynnistysäänikin oli sama mitä täysin kylmällä koneella mikä ei lieni normaalia..

Muiden kokemuksia moottorin "huuhdonnasta" kyseisillä aineilla? Netistä luin muutaman tapauksen, missä kyseinen käsittely oli rikkonut pahasti koneen(1.8t:n).

firstvw

STP:n engine flush oli ainakin muutama vuosi sitten etiketin mukaan pääasiassa kerosiinia, eli sama vaikka lorautat dieseliä/polttoöljyä vastaavan määrän koneeseen vanhojen öljyjen sekaan ja käytät hetken tyhjäkäyntiä. Joskun huuhtelin moottoria em. tavalla eikä se siitä rikki mennyt. Siihen R6 dieseliin meni öljyä about 7l ja litran pölttoöljyä laitoin sekaan. Jos moottorissasi on normi määrä öljyä, eli se ~4l ja siihen sekaan ~0.5l dieseliä niin en usko että se siitä rikki menee minuutin-kahden tyhjäkäynnillä.

Paremman tuloksen varmaan sais jos huuhtelet moottorin hyvin pesevällä moottoriöljyllä. Mobil delvac saattais olla hyvä, mutta se on sen verta hyvää öljyä ettei sitä kannata pois ottaa ihan heti ;)

Tuosta hajoamisesta olisi hyvä tietää enemmän. Joskus tuubissa on ollu videoita joissa avataan ziljoona kilometria/mailia huoltovälin yli ajettu kone. Se moska kun lähtee liikkeelle nin ihan varmasti menee rikki, mutta se ei ole STP:n eikä moottorin vika

dosetti

Jos kyseessä the 1,8t-kone, vaihtaisin ennemmin sen öljysihdin, sitten ehkä huuhtelu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy