Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - RSOCUstin

#1
Tuli hankittua jo kuudes Octavia.
Tarkemmin otsikon mukainen Octavia III vRS LB Challenge 2.0TDI DSG Metal Grey vm. 2014.
Kilometrejä autossa oli 233328km kun sen ensinmäisen kerran tankkasin 5km päässä autoliikkeestä.

Vanha vRS siirtyi vaihtoautoriviin Tampereelle 319880km ajettuna http://www.vagarena.fi/index.php?topic=37430.0

Mitäs tästä uudesta sitten voisi kertoa. 450km ajettu jo ja Tre-Lohtaja tultiin tietokoneen mukaan 4.6L kulutuksella.
Ripeää ja jouhevaa ajamista sekä adaptiivinen cruise on erinomainen lisävaruste. Ei tarvitse hartiatlukossa lähteä ohittamaan vaikka eroa edelliseen tehoihin on vain 14hp. Mikä sitten lie todellisuus sitten.

Hymy korvissa tuolla saa ajella.
Ja väri on mielestäni juuri oikea :)


#2
Vanha sotaratsu http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16140.0 sai siirtyä vaihtoon.

Tutusta liikkeestä löytyi punainen combi vRS ensinmäiseltä omistajalta.
Aukoton huoltokirja, perusvarusteet, mittarissa 260tkm mutta ei haittaa. Takatutkat ja koukku löytyy lisänä. Korissa näkyy kilsat, voihan sen vahata, ajoltaan hyvä. DSG6 eikä massapyörä ilmoitellut ainakaan itsestään vielä mitään.

75km lenkki Uudellamaalla normi ajotavalla ja reiteillä näytti 5.5L/100 kulutusta. Edellinen ois mennyt 5,3L/100km joten mielestäni hyvin. Kokkolan reissu näyttää sitten todellisen.

Keskiviikkona nokka kohti Kokkolaan ja Kokkolan Autohuolto saa laitaa kaapelit kiinni ja koodaillaan vähän juttuja. Kokeillaan jos saataisiin automaattivalot toimimaan edellisestä jäänellä kytkimellä, lisäksi katsotaan kampanjat.

VCDS:llä pitää vielä tutkia DPF täyttöasteet ja koodata takapyyhin sekä turvavyön pimputus pois. Turvavyön kytkin on kaput mutta en siitä alkanut vääntämään. Tyyppivika. Olihan vanhassakin Ogussa kaikenlaista. Koodataan Kokkolassa samalla.

Varusteet avattuna
E0A = No special edition
1D0 = Without trailer hitch
6UC = Left exterior mirror: electrically adjustable, aspherical
6TB = Right exterior mirror: electrically adjustable, convex
1KP = Disc brakes, rear
6FB = Body-colored exterior mirror housings
1AT = Electronic stabilization program (ESP)
3FA = Without roof insert (standard roof)
1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
1NL = Covers for alloy wheels
H6L = Tires 225/45 R17 91W
4UF = Drivers and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
3NW = Rear seat bench/backrest, split folding with center armrest
3QT = 3-point seat belts with tensioner and height adjustment, front
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
4A3 = Seat heater for front seats separately controlled
8L3 = Roof antenna
J1D = Battery 380 A (72 Ah)
7AA = Electronic vehicle immobilization device
8GU = Alternator 140 A
6Y0 = Without cruise control warning system
9AK = Climatronic with impact pressure control free of cfc
8RM = 8 speakers (passive)
7Q0 = Without navigation device
8YH = Radio, version 1
8QL = Key for locking system with remote control
8X1 = Headlight washer system
4K3 = Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
B05 = Type approval Finland
G07 = Front shock absorption
QN2 = Drawer under right front seat
3L3 = Manual height adjustment for front seats
9P1 = Seat belt reminder, electric contact in buckle
7X0 = Without park distance control
9W0 = W/o car phone preparation/installation
8WR = Front fog lights
7A0 = Without CD changer/CD player
3GA = Without cargo area
QG1 = Service interval prolongation
7MB = Emission standard EU 4 plus
L59 = Suspension range 59 installation control only, no requirement forecast
7P4 = Manually adjustable lumbar support in front seats
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
3S2 = Black roof rails
2UC = Sports version












#3
Skoda / Skoda E-shop
25.08.13 - klo:13:49
Tsekeissä näyttäisi oleva oma Skoda E-shop varusteille yms. tarvikkeille.
Eiköhän tuo suomeenkin rantaudu jossain vaiheessa.

http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c
#4
Takaisin Skoda leirissä, on tätä odotettu.
Tasan 9kk ja 32tkm tuli ajeltua Seat Altea XL:llä joka siirtyi vaihtoauto riviin.

Kajaanista löytyi tuollainen 153tkm ajettu valkoinen Octavia.







Perus Elegance paketti.

Koodit tuli purettua lisävarusteista.
E0A = No special edition
1D0 = Without trailer hitch
5SL = Left exterior mirror: aspherical
5RQ = Right exterior mirror: convex
1KD = Disc brakes, rear
6FB = Body-colored exterior mirror housings
1AT = Electronic stabilization program (ESP)
3FA = Without roof insert (standard roof)
1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)
1NL = Covers for alloy wheels
H7F = Tires 195/65 R15 91H
4UF = Drivers and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
3KD = Rear seat bench/backrest, split folding
3QT = 3-point seat belts with tensioner and height adjustment, front
4X3 = Side air bag front with curtain air bag
4A3 = Seat heater for front seats separately controlled
8L5 = Roof antenna and "diversity" window antenna
J1D = Battery 380 A (72 Ah)
7AA = Electronic vehicle immobilization device
8GU = Alternator 140 A
6Y0 = Without cruise control warning system
9AK = Climatronic with impact pressure control free of cfc
8RM = 8 speakers (passive)
7Q0 = Without navigation device
8DN = Radio "LOW I"
8QL = Key for locking system with remote control
8X1 = Headlight washer system
4K3 = Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
B05 = Type approval Finland
G02 = Front shock absorption
QN2 = Drawer under right front seat
3L3 = Manual height adjustment for front seats
9P1 = Seat belt reminder, electric contact in buckle
7X0 = Without park distance control
9W0 = W/o car phone preparation/installation
8WB = Front fog lights
7A0 = Without CD changer/CD player
3GA = Without cargo area
QG1 = Service interval prolongation
7MG = Emission standard EU5
L13 = Suspension range 13 installation control only, no requirement forecast
7P4 = Manually adjustable lumbar support in front seats
F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
3S2 = Black roof rails
2UA = Standard design

Varapyöräkotelosta löytyi tuollainen A2 listaus jossa tsekeiksi ilmoitettu kaikenlaista varustetietoa.





Täydellinen merkkiliike huoltokirja ja juuri vaihdettu myös kaksoiskytkimet, vauhtipyöräkin on kunnossa ei marakassit kolistele. Nokkahihna ja vesipumppu vaihdettu 128tkm kohdalla, oisikohan pumppu antautunut. Eli tyyppiviat korjattu.

Auto siirtyi 2vkoa sitten Kajaanin Deltasta Järvenpään Delttaan jossa huollettiin. Paikallisessa Skoda liikkeessä tehtiin nuo kaksoiskytkimet kuntoon. Kesälomareissusta johtuen, sain auto alle vasta tänään. Olisin halunut alle jo reissuun,  ei kuitenkaan onnistunut huolloista johtuen.

Aamulla ajelin Nummela-Hyvinkää-Jpää ja Seatilla kulutus 5,9L. Takaisin tultiin Skodalla ja lukema näytti 4,7L joten pienellä menee.

Alla uudet Contin kesäkummit Deimos vanteilla ja talvirenkaina uudet HKPL 5 EtaBeta vanteilla.
Tankki puolillaan ja lisäksi kaupantekiäisinä ensiapulaukkua, ikkunanpesunestettä, lumiharja sekä skrapa setti.


Päivitellään kuvia ja tietoja kun tutustutaan lisää autoon.

Ilo on ylimmillään :D
#5
Tuli kaupat tehtyä tuollaisesta tilamallin perhe liikuttimesta. Kilsoja mittarissa 103tkm, huollot tehty kuten kuuluu ja vika huolto just tehty.

Ollut liisarina 3v jonka jälkeen 1v ollut yksityisellä. Kaupassa kerkesi vanheta Ylivieskassa pari viikkoa.
Kaupoista pointsit Ylivieskan Viescarille ja Ranta-Nilkulle, nopeasti ja asiallisesti hoitu. Pääsi kunnolla tinkimään ja kaupantekoon :D Hinta ei ollut apteekin hinta, sellasen 12% tinkimiseen pääsin ja uudet talvirenkaat päälle. Eipä oo tuollaistakaan kokemusta hetkeen tullut Suomessa, paitsi asuntokaupoissa. Kuumottava olotila.

Otin riskin, edellisen omistajan ja kauppiaan kertomuksen perusteella löin kaupat lukkoon näkemättä autoa. Kaksi tuollaista olen kk sisällä koe-ajanut Tuusulassa joten tuote on tuttu. Vanhemmat hakevat auton tänään liikkeestä ja ajelevat huomenna Nummelaan. Odottavan aika on ihan saakelin pitkä, tahtoo päästä tyypittään. No porukoilta saa ekat tyypit puhelimitse kun ajelevat sillä.

Varusteita löytyy perus Stylancen lisäksi, metallinväri sähkönsininen, iso ajotietokone, xenonit, lohkolämppäri sisähaaralla, tehdas asenteinen BT, aluvanteet molemmissa rengas-sarjoissa, uudet talvirenkaat ja kesärenkaat on hyvät.
Vkoloppuna ollaan viisaampia kaikista varusteista kun saan auton pihaan.

Ocua olen koko ajan etsinyt mutta vastaavilla kilsoilla ja samoilla varusteilla hinnat ovat aika korkeat. Budjetti ratkaisuun päädyttiin ja toivottavasti on hyvä ratkaisu. Vikatilastoja kattelin niin katsastuksissa hylkäysprosentti 3,4 luokaa ja samat kilut sekä kaluthan noissa on kuin muissakin vaggineisssa. Mahdolliset vikakohteet tiedetään.

Tuollainen tulee siis liikkumaan Nummela - Espoo - PK-seutu akselilla, ja välillä pohjanmaalla.

Muutama tiiseri autosta.








#6
Täällä ei ollut tätä asiaa käsitelty joten päätin vähän sohaista aiheesta.

Näinä aikoina kun polttoaineet maksavat jo ihan sopivasti. Yksi vaihtoehto voisi olla vanhan bensiinikäyttöisen auton muuntaminen RE85 sopivaksi. Sipoossa on yrittäjä joka tekee noita muutoksia, ajoneuvoon asennetaan boksi joka muuttaa seossuhteita ja voi käyttä RE85 ainetta. Hintaa RE85 on noin euro litra kun tankkailee ja tuo boksi maksaa n.400e asennettuna. Käsittääkseni tuota RE85:sta kuluu noin 30% enemmän kuin normi bensaa. Tietysti tuossa jutussakin oli siitä kestääkö vanhojen autojen polttoainelinjat etanolia ja kuinka muuten toimii koko auto. Tuolla sivuilla on tietoa mitä olisi huomioitava. En nyt muista monta autoa olivat jo muuntaneet mutta oli niitä jonkin verran.

http://www.fuelflexfinland.fi/index.php

Luin tuossa alku talvesta kyseisetä Boksista, oli juttua Kaasujalka nimisessä ilmaisjakelussa.
Ja sattumoisin huomasin että menneenä tiistaina tuli Ajankohtaisessa Kakkosessa aiheesta pätkä ja jutun tynkää.

http://areena.yle.fi/video/1331668898093

Nettiautoa selailin ja siellä nyt ei kovin montaa uutta FlexFuel autoa ollut myynnissä. Pää osa oli Foordeja, pari Audi ja Volkkaria sekä Dodgeja ja Saabeja. Lisäksi joitain muita vanhempia ja itse muutettuja.

Ã,,kkiä kun tuota miettii niin tuo voisi olla ihan hyvä juttu. Vastapainona tietysti se kestääkö auto johon nuo tsydeemit laittaa.
Areenalla ei taida olla kellään FuelFlex autoa?
Serkun miehelle on tulossa sellainen Passatti työsuhdeautoksi, täytyy kysellä kommentteja kun saa sen alle.

Ajatusleikkinä tämäkin ja keskustelun herättäjänä.

#7
Pari vuotta taloudessamme kakkosautona ollut Polo siirtyi Vihdin Autotaloon.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=4885.msg165169#msg165169

Vaihdettiin siis anopin kanssa autoja päittäin.
Meille VW Golf IV 1.4 3D 55kW ja anopille tuo VW Polo 1.2 12v 47kw. Jonka hän sitten vaihtoi Vihdin Autotalossa uuteen C4 Sitikkaan.

Golf on olut heillä kakkosautona uudesta saakka ja kilsoja on tullut 66tkm.

Huollot tehty säännöllisesti merkkihuollossa ja kaikki on siis kunnossa niiltä osin.
Varusteita:
Manuaali-ilmastointi
Vetokoukku
Lohkolämppäri + sisäpistoke
Sähkölasit
Takaluukussa muovikaukalo
Talvi/kesärenkaat 175/80/14, Hakka 2 peltivanteilla ja ContinEcoContact 3 ATP:n aluilla

Kuvia kun ehtii, ei tuossa pimeessä vesisateessa mikään kuva onnistu.



#8
Vaimon käyttiksenä on tuollainen neliovinen metallinpunainen paholainen, beigellä sisustalla, mustat penkinpääliset. Varusteita löytyy sähkölasit, manuaali-ilmastointi, keskuslukitus.

Hankintahetkellä mittarissa oli vuosi sitten 87tkm ja nyt näyttäisi olevan 97tkm. Huollot on tehty aina Volkkarilla ja viime kesän huollon teetin Viikin Metro-Autossa.

Muutan ongelmaa ei ole kuin pakokaasun kierrätysvalo alkaa palamaan säännöllisesti kun ajetaan vain pätkäajoa. Vaatii säännöllisesti kenkää motarilla.

Peruskuntoinen siisti auto siis.


Tuossa kulutus käyrää laitteesta.
#9
Skoda / Skoda Suomi nettisivut.
01.03.11 - klo:10:11
Skoda Suomi nettisivut ovat näköjään päivittyneet uuteen ulkoasuun.
Ja uusi/vanha Skoda logokin siellä on.

http://new.skoda-auto.com/fin/Pages/homepage.aspx
#10
Toinen kerta toden sanoo.

Aamulla lähti Polon mukana ajastin kello ja letku liikenteeseen toisen kerran. No tällä kertaa kello ja letku löytyi risteyksestä, mutta mini pistokkeesta oli yksi nippa kolmesta poikki. Vaihtoon menee siis pistoke.

Saako/pystyykö tuota pelkkää pistoketta vaihtaa itse jos työkalut pysyy käsissä. Koko kaapeli menee vaihtoon + pistoke? Vai voiko pelkän pistokkeen vaihtaa puskuriin?

Täytynee viä varmaan tohon lähihuoltoon ja vaihtavat.
#11
Tuollainen tuli hankittua tänään hyvin palvelleen RS:n tilalle. Skoda Octavia Combi Elegance 1,9 TDI DSG, 2009. Väri valkoinen, mittarissa 67tkm, beige elegance sisusta yms. varustelistaa ja kuvia myöhemmin. Räsässä oli jo 174tkm mittarissa niin joutui vaihtoon 1v ja 9kk jälkeen, tuli ajettua sillä kuitenkin 80tkm

Kävin tuota jo la koeajamassa ja tykästyin siihen. Joten tänään töitten jälkeen tekemään kaupat.

Muutama kuva liikkeen ilmotuksesta. Räpsitään omia sitten kun on aikaa.





Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy