Öljyn kulutus

Aloittaja Wilburi, 16.12.09 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.07.14 - klo:12:51
Otsikossa lukee "Öljyn kulutus". Miten se liittyy Audiin .... 8)

Katsopa tarkemmin. Otsikossa lukee "VAGarena.fi >> Automerkit ja -mallit >> Audi >> A4 B8 (07-) >> Öljyn kulutus". ;)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.07.14 - klo:12:51
Otsikossa lukee "Öljyn kulutus". Miten se liittyy Audiin .... 8)


Audi/A4 B8(07-)/Öljyn kulutus/ 

Tästä voisi päätellä, että liittyy Audiin sekä B8:iin :)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 29.07.14 - klo:11:34
Onko Audi B8:iin tullut 1.4 TSI twincharger vai miten tämä liittyy B8 ketjuun?

Lainasin kommenttiini kt:n viestiä jossa oli mainittu volkkarin moottori, miten se kt kommentti liittyy tähän ketjuun vai nousiko karvat pystyyn vasta kun Keni1 avasi sanaisen arkkunsa? Audin juuri tässä ketjussa keskusteltu 2 litran kone on aivan vastaava öljypoltin kuin tuo twincharger mutta siitä sinä et varmaan ollut kuullutkaan aiemmin :)

Keni1

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 29.07.14 - klo:11:23
Koko konsernin moottorit tekevä moottoritehdas löytyy unkarista, joten pitää paikkansa.

No tätä mä olen ihmetellyt kun 1.4 twincharger moottoreita valmistettiin miljoonia ennen minun autoni moottoria jonka sarjanumero oli niinkin alhainen kuin 257404, ja kun motti vielä oli valmiiksi väljä niin johtopäätökset siitä oliko motti tosiaan aivan uusi saavat uudet mittasuhteet, ei nuo audinkaan koneet mitään uusia ole kun litran / 1000 km syövät öljyä jo uutena. Kukkuluuruu silmälaput silmiltä nyt!

Ja Peugeotilla ajettu kohta 24 tkm ja vajaan litran olen lisäillyt öljyä, 1.6 litranen tehokas Turbokone nokilla, niin sitä pitää Peugeot :)

kt

Lainaus käyttäjältä: tet - 29.07.14 - klo:13:02
Katsopa tarkemmin. Otsikossa lukee "VAGarena.fi >> Automerkit ja -mallit >> Audi >> A4 B8 (07-) >> Öljyn kulutus". ;)

No kun se näyttää liittyvän myös VAGarenaan...  8), niin öljystähän täällä on aina kyse.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

kt

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:13:54
No tätä mä olen ihmetellyt kun 1.4 twincharger moottoreita valmistettiin miljoonia ennen minun autoni moottoria jonka sarjanumero oli niinkin alhainen kuin 257404, ja kun motti vielä oli valmiiksi väljä niin johtopäätökset siitä oliko motti tosiaan aivan uusi saavat uudet mittasuhteet, ei nuo audinkaan koneet mitään uusia ole kun litran / 1000 km syövät öljyä jo uutena. Kukkuluuruu silmälaput silmiltä nyt!

Ja Peugeotilla ajettu kohta 24 tkm ja vajaan litran olen lisäillyt öljyä, 1.6 litranen tehokas Turbokone nokilla, niin sitä pitää Peugeot :)

Oliskohan kannattanut mittauttaa tuosta risasta koneestasi päästöt ja mennä sitten niiden mittaustulosten kanssa reklamoimaan, ettei tämä moottori täytä luvattuja määräyksiä. Olisi vaatinut maahantuojaa "muutoskatsastamaan" kyseisen rottelon. ;D
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:13:54
....Ja Peugeotilla ajettu kohta 24 tkm ja vajaan litran olen lisäillyt öljyä, 1.6 litranen tehokas Turbokone nokilla, niin sitä pitää Peugeot :)

No sehän on kiva sitten. Mukava että olet tyytyväinen.
Et siis vieläkään ole päässyt yli siitä ex-Polosi vaimikäsenytoli öljynkulutuksesta? Mahtaa olla raskasta elämä tuon asian kanssa joka vieläkin painaa mieltä.

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.07.14 - klo:14:01
Oliskohan kannattanut mittauttaa tuosta risasta koneestasi päästöt ja mennä sitten niiden mittaustulosten kanssa reklamoimaan, ettei tämä moottori täytä luvattuja määräyksiä. Olisi vaatinut maahantuojaa "muutoskatsastamaan" kyseisen rottelon. ;D
0,5l/1000km ölynkulutus ei näy millään tavalla päästöissä.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 29.07.14 - klo:14:10
Et siis vieläkään ole päässyt yli siitä ex-Polosi vaimikäsenytoli öljynkulutuksesta? Mahtaa olla raskasta elämä tuon asian kanssa joka vieläkin painaa mieltä.

Mites se minua enää painaisi, taitaa vaan volkkarin edustajia vituttaa kun jaksan teitä tuosta fiaskosta jatkuvasti muistuttaa, kato kahta kertaa en tuosta puljusta öljypoltinta osta eli menettivät yhden asiakkaan lopullisesti, varmaan samalla ovenavauksella on mennyt moni muukin DSG ja TSI kuski joilla tekniikkamurheita riitti mutta nehän eivät liity Audiin mitenkään eihän :)

Kiva kun sä Pertsa edes jaksat pitää sen volkkarin puolia, pisteet sulle siitä :)

rami

Elikkäs toi 1ltr/10 000 km on sopiva syöppö.

Pertsa


Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:14:23
Mites se minua enää painaisi, taitaa vaan volkkarin edustajia vituttaa kun jaksan teitä tuosta fiaskosta jatkuvasti muistuttaa, kato kahta kertaa en tuosta puljusta öljypoltinta osta eli menettivät yhden asiakkaan lopullisesti, varmaan samalla ovenavauksella on mennyt moni muukin DSG ja TSI kuski joilla tekniikkamurheita riitti mutta nehän eivät liity Audiin mitenkään eihän :)
:'(

Lainaa
Kiva kun sä Pertsa edes jaksat pitää sen volkkarin puolia, pisteet sulle siitä :)
Kiitos

kt

Lainaus käyttäjältä: rami - 29.07.14 - klo:14:34
Elikkäs toi 1ltr/10 000 km on sopiva syöppö.

Tottahan sitä voi hiukan kulua, mutta minusta sellainen 0,5 litraa per 30 tkm on normaalia. Ehkä audimiehillä menee ajotyylistä ja hermopaineista johtuen vähän enemmän. 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

rami

No toi öljynkulutus kasvaa kun öljyt on pyörinyt myllyssä noin 13 000 tkm.
Sama juttu näkyy olevan kaikissa pirsseissä mitä mulla on ollut 25- VAG-autoo. Öljyn laatu heikkenee ja kulutus kasvaa sitä myötä.
Elikkäs ei kannata niillä vanhoilla paskoilla ajaa vaan vetää MAX 15 000 km tai vuosi kumpi ennen tulee täyteen.
Näin sanoo mun järki ja kilsoja on alla reippaasti yli  miljoona kilsaa.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:13:54

Ja Peugeotilla ajettu kohta 24 tkm ja vajaan litran olen lisäillyt öljyä, 1.6 litranen tehokas Turbokone nokilla, niin sitä pitää Peugeot :)

Joo, hyvin on tehtaat, maahantuojat ja jälleenmyyjät osanneet kuljettaa nuorisoa. Minunkaan mlestäni autoon ei pitäisi lisätä öljyä vaihdon välillä. Omassa käytössäni ollut 19 autoa vuosimalleista 1975-2010. Yhteenkään en ole koskaan joutunut kaataman öljyä. Yhtään öljyä en ole ostanut lisäystä varten, ainoastaan vaihtoa.
Puolisollani ollut myös parikymmentä autoa ja tilanne sama.
Scirocco 1,4 TSI 118 kw pisin vaihtoväli 17 000. Kulutus 0,1 l. Toinen auto taloudessa, Peugept 206 1,4 aj. nyt 81 700. Vaihto 1 vuosi ja eniten samoilla öljyillä 13 000 km, tikku ylärajassa.
Jos minulla olisi auto johon joutuisin lisäämään öljyä, vaihtaisin sen heti. Kädethän siinä voi sotkeentua.

rami

Näitä ongelma VAG:eja näyttää löytyvän jonkinverran.
Paskaa laatuase vaan kuvastaa jos pänikkä pitää olla aina valmiina.
Paska mikä paska.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 25.07.14 - klo:18:16
Määrittele Pertsa virallinen testi :)

Kysyn: onko auton myyneen merkkiliikkeen itsensä suorittama 'virallinen' testi sellainen, josta ei saa allekirjoituksin varustettua dokumenttia vaan pelkät luvut? Saako asiakas seurata koko operaation alusta loppuun ja omin silmin todistaa kuinka mittaus tapahtuu, entä sinetöidäänkö moottori mittauksen ajaksi? Voiko kulutusmittauksen teettää jollakin ulkopuolisella taholla siis ei merkkiliikkeessä? Jos ihmettelet miksi tälläisiä kyselen niin itsellä oli 'virallinen' mittaustulos 0,33 litraa / 1000 km ja testin dokkari annettiin ilman allekirjoituksia eli voisi olla mikä tahansa lappunen ellei toiseen huollon dokkariin olisi huollon esimies omin kätösin lukemia raapustanut, sen lapun huollon esimies allekirjoitti eli on virallinen dokkari, olipa muuten vielä korjailtu lukemaa myöhemmin. En muuten olisi 'virallista' lukemaa ihmetellyt mutta kun vuotta ennen 'virallista' testiä olin jo infonnut että auton syönti on ainakin 0,5 litraa tonnilla ja öljyä sai tosiaan olla jatkuvasti lisäämässä, katso allekirjoituksessa oleva 'virallinen'dokkari :)

http://www.kolumbus.fi/keni1/vw_dokumentit.jpg



Oli tuolla edellisellä sivulla lainauksessa oleva pyyntö, et ole Pertsa vielä tuohon ottanut kantaa, onko tietoa? Annoit ymmärtää että olisi olemassa jokin virallinen öljynkuluksen testi, oli pyydetty tarkemmin määrittelemään tuo testi. Kiitos.

fisutus

Keni1 unohtanut helteissä ottaa lääkityksen kun alkoi taas tauon jälkeen sama jankutus? Voisitko ystävällisesti pysyä edes yhdessä ketjussa etkä jankata samaa asiaa joka ketjussa. Tähän Audin öljyn kulutukseen on tehdas määritellyt selkeät rajat, joiden ylittyessä asiat hoidetaan kuntoon myynti maan lakien vaatimalla tavalla. Tästä löytyy useita esimerkkejä niin tältä foorumilta kuin muualtakin maailmalta.
Jos asenne hoitaa alkuperäistä ongelmaa on ollut sama kuin nämä kirjoitukset täällä, en yhtään ihmettele, että henkilö on jätetty itsekseen ongelmansa kanssa.

rami

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:17:53
Oli tuolla edellisellä sivulla lainauksessa oleva pyyntö, et ole Pertsa vielä tuohon ottanut kantaa, onko tietoa? Annoit ymmärtää että olisi olemassa jokin virallinen öljynkuluksen testi, oli pyydetty tarkemmin määrittelemään tuo testi. Kiitos.
Kyllä olen sitämieltä että 1litra /10 000 km pitää riittää muulloin on mitoitettuväärin moottorin koneistukset ja renkaat.

kt

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 29.07.14 - klo:20:04
Keni1 unohtanut helteissä ottaa lääkityksen kun alkoi taas tauon jälkeen sama jankutus? Voisitko ystävällisesti pysyä edes yhdessä ketjussa etkä jankata samaa asiaa joka ketjussa. Tähän Audin öljyn kulutukseen on tehdas määritellyt selkeät rajat, joiden ylittyessä asiat hoidetaan kuntoon myynti maan lakien vaatimalla tavalla. Tästä löytyy useita esimerkkejä niin tältä foorumilta kuin muualtakin maailmalta.
Jos asenne hoitaa alkuperäistä ongelmaa on ollut sama kuin nämä kirjoitukset täällä, en yhtään ihmettele, että henkilö on jätetty itsekseen ongelmansa kanssa.

Öljyistä on nyt puhe, kuten huomaat... 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Keni1

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 29.07.14 - klo:20:04
Keni1 unohtanut helteissä ottaa lääkityksen kun alkoi taas tauon jälkeen sama jankutus? Voisitko ystävällisesti pysyä edes yhdessä ketjussa etkä jankata samaa asiaa joka ketjussa. Tähän Audin öljyn kulutukseen on tehdas määritellyt selkeät rajat, joiden ylittyessä asiat hoidetaan kuntoon myynti maan lakien vaatimalla tavalla. Tästä löytyy useita esimerkkejä niin tältä foorumilta kuin muualtakin maailmalta.
Jos asenne hoitaa alkuperäistä ongelmaa on ollut sama kuin nämä kirjoitukset täällä, en yhtään ihmettele, että henkilö on jätetty itsekseen ongelmansa kanssa.

Olet ehkä apina en voi sua auttaa.

On se nyt saatana jos mä kysyin tossa Pertsalta öljynkulutuksen virallisen testin määritystä eli kuinka testi käytännössä suoritetaan niin sä tuut tänne heti hellehattuines keulimaan. Sullon pirun kivat avaukset, olet yksi suosikeistani.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.07.14 - klo:20:39
Öljyistä on nyt puhe, kuten huomaat... 8)

Minä todella haluaisin että Pertsa joka ilmoitti että on olemassa virallinen testi öljynkulutuksien mittaukseen kertoisi mitä se sisältää, kai siitä on jokin suunnitelma laadittu jota jokaisessa mittauksessa noudatetaan. Eli kuinka mitataan ja mitä dokumentteja asiakas saa itselleen.

Ilmeisesti käytäntö on varsin kirjavaa eikä mitään ohjeita ole olemassa ja siksi on aivan liian paljon vaadittu että Pertsa määrittelisi testin, aika tuttua VAG meininkiä, puheita pidetään kyllä kovasti.

fisutus

Virallinen testi on se minkä tehdas on määritellyt. Eli otetaan öljyt ulos ja laitetaan punnittu määrä öljyä sisään. Sinetöidään proppu ja täyttökorkki ja pyydetään ajamaan vähintään 1000 kilometriä ja tuomaan auto takaisin. Otetaan öljyt ulos ja punnitaan saatu määrä josta saadaan kulutus ( tuossa on joku toleranssi sisään jääneelle öljylle joka lasketaan kulutukseen lisäksi).

Mutta ei ole kysyjä varmaan solvauksiltaan kuullut tätä selitystä. Aikuisen ihmisen käytöstapoihin kuuluu selkeästi solvata kanssa keskusteluita apinoiksi. Ihan oikein yksityisviestilläkin. Ja kyllä, raportoin asian myös adminille.

kt

Ne alkaa Audit olemaan melkein 2-tahtikoneita, jos tarvitaan 0,5...0,3% bensaa käyttää.
Moottorisahaan yleensä laitan noin 2%:sta.  8)
Niinhän se IFA:kin aikoinaan oli, AutoUnionin vehjehän sekin oli.

fisutus: et sitten itse ole syyllistynyt mihinkään...
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Keni1

Lainaus käyttäjältä: fisutus - 29.07.14 - klo:21:09
Virallinen testi on se minkä tehdas on määritellyt. Eli otetaan öljyt ulos ja laitetaan punnittu määrä öljyä sisään. Sinetöidään proppu ja täyttökorkki ja pyydetään ajamaan vähintään 1000 kilometriä ja tuomaan auto takaisin. Otetaan öljyt ulos ja punnitaan saatu määrä josta saadaan kulutus ( tuossa on joku toleranssi sisään jääneelle öljylle joka lasketaan kulutukseen lisäksi).

Mutta ei ole kysyjä varmaan solvauksiltaan kuullut tätä selitystä. Aikuisen ihmisen käytöstapoihin kuuluu selkeästi solvata kanssa keskusteluita apinoiksi. Ihan oikein yksityisviestilläkin. Ja kyllä, raportoin asian myös adminille.

Ja sun lääkemääräykset ei ollu sitten muuta kuin läppää, kestä nyt 'mies' hieman kritiikkiä :)

Mulla muuten ei sinetöity konetta jne loput on kerrottu sataan kertaan.

Monen mielestä testi on luotettava mun mielestä se ei ole.

Kyllähän nuo öljynkulutuksien rajat on sellaiset että lähes mikä rahansa romu mikä haetaan vaikka kaatikselta alittaa nuo :)


rami

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:20:48
Olet ehkä apina en voi sua auttaa.

On se nyt saatana jos mä kysyin tossa Pertsalta öljynkulutuksen virallisen testin määritystä eli kuinka testi käytännössä suoritetaan niin sä tuut tänne heti hellehattuines keulimaan. Sullon pirun kivat avaukset, olet yksi suosikeistani.
Se virallinen testi on jokaisen omassa päässä.........
VAG ukoilla näyttää olevan sääntönä,että menee vähemmän öljyä kuin polttoainetta.
SIIS motti on paska jos öljyä pitää holvata litra 1000 ajokilometriä kohtaan se on selviö.
Vaikka se kuinka ottaa viudeen pitää se tajuta.
Ite ajelen 1.6 TDI:llä joka ei kuluta öljyä juuri nimeksikään.

fisutus

Lainaus käyttäjältä: kt - 29.07.14 - klo:21:11
fisutus: et sitten itse ole syyllistynyt mihinkään...

No tämän yhtä keissiä koskevan jutun voisi pitää sinne kuuluvassa ketjussa eikä tuoda täysin eri konstruktion ketjuun mukaan. Ei jaksa lukea samaa jankutusta joka ketjussa. Kritiikistä voi ottaa opikseen, 'apina' sanassa on vaan kovin vähän sisältöä. Mutta taisinpa hellehattuineni kompastua Trolliin vahingossa.

Kaippa noi M sarjan baijerilaiset, Ferrarit yms voi sitten hakea kaatikselta, niissä kun toleranssit on vielä suurempia.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Keni1 - 29.07.14 - klo:13:54
No tätä mä olen ihmetellyt kun 1.4 twincharger moottoreita valmistettiin miljoonia ennen minun autoni moottoria jonka sarjanumero oli niinkin alhainen kuin 257404, ja kun motti vielä oli valmiiksi väljä niin johtopäätökset siitä oliko motti tosiaan aivan uusi saavat uudet mittasuhteet, ei nuo audinkaan koneet mitään uusia ole kun litran / 1000 km syövät öljyä jo uutena. Kukkuluuruu silmälaput silmiltä nyt!

Ja Peugeotilla ajettu kohta 24 tkm ja vajaan litran olen lisäillyt öljyä, 1.6 litranen tehokas Turbokone nokilla, niin sitä pitää Peugeot :)
Oletko varma, että tuota moottoria on valmistettu miljoonia? Tuo nyt ei tietääkseni ollut volkkarin suosituimpia koneita koskaan. Oletko myös varma siitä, että ne ovat kaikki samaa sarjaa numeroinnissa?

Tuo teoriasi öljynkulutuksen ja köytettyjen moottoreiden yhteydestä on kyllä ainoaastaan järjetön. Otetaan nyt tuo Audin EA888 esimerkiksi. Väität siis, että toisen sukupolven koneet ajettiin jo ennen uuteen autoon asennusta jotenkin väljiksi. Mitenhän luulet tuon onnistuvan ja mikä olisi valmistajan motivaatio tuhlata rahaa tuollaiseen? Miksi tuo väljäksi ajaminen sitten loppui kuin seinään moottorin päivitteässä kolmanteen sukupolveen?

Selvää on se, että joissakin koneissa on ollut suunnittelu tai tuotantovirheitä, jotka aiheuttavat korkeaa öljyn kulutusta. Tuossa ei ole mitään uutta. Mutta nuo teoriat väljäksi ajetuista moottoreista ovat järjettömiä ja toistaiseksi vailla ensimmäistäkään todistetta.

rami

Kone kuin kone.
VAG- mootori 1.8 oli paras ja kestävin mylly mitä vagina on koskaan tenyt.
Samaa myllyä eri versioina oli Audi 100 ja Golf GTI:ssä,käsittäen koko tuotannon.
Eikä kuluttaneet öljyä niin kuin nykyset paskakoneet.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: rami - 29.07.14 - klo:22:43
Kone kuin kone.
VAG- mootori 1.8 oli paras ja kestävin mylly mitä vagina on koskaan tenyt.
Samaa myllyä eri versioina oli Audi 100 ja Golf GTI:ssä,käsittäen koko tuotannon.
Eikä kuluttaneet öljyä niin kuin nykyset paskakoneet.
Itse en ole kyllä havainnut mitään paskaa tässä nykyisessä koneessa. Millä perusteella se on mielestäsi paska?

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 29.07.14 - klo:23:30
Itse en ole kyllä havainnut mitään paskaa tässä nykyisessä koneessa. Millä perusteella se on mielestäsi paska?

Minustakin esim 1.8 tfsi on loistava käyttömoottori. Ominaisuuksiltaan paljon parempi kuin esim saman aikakauden bmw 3 sarjan kuutoskone 170 hp versiona. Eikä ole minkäänlaisia öljynkulutus ongelmia, 15 tkm vaihtovälillä ei tarvi lisätä yhtään. Tod näk menisi 30 tkm lisäämättä.

Audi A4 1.8 TFSI

rami

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 30.07.14 - klo:00:26
Minustakin esim 1.8 tfsi on loistava käyttömoottori. Ominaisuuksiltaan paljon parempi kuin esim saman aikakauden bmw 3 sarjan kuutoskone 170 hp versiona. Eikä ole minkäänlaisia öljynkulutus ongelmia, 15 tkm vaihtovälillä ei tarvi lisätä yhtään. Tod näk menisi 30 tkm lisäämättä.
Ei se 30 tkm mene lisäämättä kun sen öljynlaatu alkaa heikkenemään 15 tkm. jälkeen.
Lukuisia uusia Vokkeloita ollut ja kaikissa sama homma.
Kyseinen reaktio vielä korostuu disukoneessa enemmän koska laakeripaineita on padassa enemmän.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy