Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

SKU

Jossittelu on aina hauskaa. Laskeskelin tuota huvikseni perustuen hintaan millä autoni nyt sain. Kyllähän tuo ero olisi aika pieneksi jäänyt vs. siihen minkälaisen auton olis saanut. Suomessa menisi kyllä pääosin ihan hukkaan... Mutta onneksi ei tartte jossittella, tai no JOS napsahtaisi lotossa se 7 oikein  :P
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 10.12.11 - klo:13:40
A6 Avantista taas voisi pikku lisukkeilla tuunailla hiukan sportahtavan ajokin.

No ihan varmasti saisi! Ylipäätäänkin sekä A4 että A6 ovat jo perusvarusteisenakin suht sporttisen näköisiä - ja kuten sanot niin aika pienellä laitolla niistä saa kyllä varmasti vieläkin paremman. Itseasiassa esim A4:seenhan on saatavilla iha OEM-varusteinakin jo sellaisia palikoita että siitä tulee perus-S4:sta sportimman näköinen (sinullahan taisi A4:ssa olla juuri noita OEM-varusteita mihin viittaan?!)

Samoin esim ABT tarjoaa A4:seen ihan mukavan näköistä korisarjaa, varmasti ihan pian myös uuteen A6:seen, joten kyllä niissä mainion aihion saa pieneen ulkonäkölaittoon kummastakin  :)

Neppis

Aamulla menin autoon ja painoin start-nappia ja samalla hetkellä muistin, että lohkolämppärin johto on vielä kiinni. Auto ei kuitenkaan käynnistynyt, vaan ilmoitti FIS:sä, että avainta ei tunnisteta. Mulla on lohkolämppärin rinnalla kiinteä akkulaturi, joten onkohan tuossa jokin esto, että auto ei käynnisty jos akkua ladataan niiden konehuoneen latausnappien kautta? Ihan hyvä, jos sellainen esto on. Ainakin auto käynnistyi normaalisti lohkolämppärin piuhan irroittamisen jälkeen.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 13.12.11 - klo:12:36
Aamulla menin autoon ja painoin start-nappia ja samalla hetkellä muistin, että lohkolämppärin johto on vielä kiinni. Auto ei kuitenkaan käynnistynyt, vaan ilmoitti FIS:sä, että avainta ei tunnisteta. Mulla on lohkolämppärin rinnalla kiinteä akkulaturi, joten onkohan tuossa jokin esto, että auto ei käynnisty jos akkua ladataan niiden konehuoneen latausnappien kautta? Ihan hyvä, jos sellainen esto on. Ainakin auto käynnistyi normaalisti lohkolämppärin piuhan irroittamisen jälkeen.

Ensimmäisenä tulee mieleen, että suojeltaisiinko tuolla toimenpiteellä elektroniikkaa virtapiikeiltä. Olen itse kahden vaiheilla otanko helmikuussa luovutettavaan Avanttiin tuon laturisysteemin Webaston kylkeen. Nykyinen Webastollinen RäSä on kyllä palvellut hyvin ilman ylimääräistä laturiakin. Tosin alkuperäinen omistaja oli vaihdattanut ensiasennusakun tilalle tehokkaamman.
A6:ssa on maahantuonnin mukaan kuulemma tehokkain akku mukana, mikä vain pellin alle sopii. Tosin eiköhän senkin polvilleen saa pakkaskeleillä ja pätkäajolla.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 13.12.11 - klo:13:02
Olen itse kahden vaiheilla otanko helmikuussa luovutettavaan Avanttiin tuon laturisysteemin Webaston kylkeen.

Jos tarvitset vain akkulaturin, niin voit asentaa konehuoneeseen itse kiinteästi esim Ctek:in älylaturin. Liittimet pysyvästi kiinni lataustappeihin ja itse laturi nippusiteellä johonkin kiinni. Johdolle ja pistokkeelle löytynee jokin "säilytyskolo". Konepellin tietysti sitten joutuu aina latauksen ajaksi avaamaan.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 13.12.11 - klo:12:36
Mulla on lohkolämppärin rinnalla kiinteä akkulaturi, joten onkohan tuossa jokin esto, että auto ei käynnisty jos akkua ladataan niiden konehuoneen latausnappien kautta? Ihan hyvä, jos sellainen esto on. Ainakin auto käynnistyi normaalisti lohkolämppärin piuhan irroittamisen jälkeen.

Olisipa oiva ominaisuus - nimim. pari kertaa lohkarin pistoke kiinni unohtunut ja ajamaan lähtenyt - jos tuo ominaisuus olisi myös Eberin kylkeen asennettavan Defan10A laturissa. Nykyisessä ei ole laturia, ja hyvin on akku riittänyt pätkäajossakin, vaikka takana on kaksi todellista testitalvea.

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 13.12.11 - klo:18:34
Olisipa oiva ominaisuus - nimim. pari kertaa lohkarin pistoke kiinni unohtunut ja ajamaan lähtenyt - jos tuo ominaisuus olisi myös Eberin kylkeen asennettavan Defan10A laturissa.

Täytyy testata uudestaan aamulla, että onko siinä tuo ominaisuus - jos on, niin johtunee siitä, että energianhallintajärjestelmä haistaa, että latausliitimiin syötetään latausvirtaa. Kaikki lisälataaminen pitäisi hoitaa noiden latausliittimien kautta, myös noiden kiinteiden laturien osalta.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Markku J

Ehdottomasti hyvä ominaisuus, jos se noin toimii. Itsekin olen pari kertaa melkein lähtenyt ajoon laturin piuha kiinnitettynä.

SKU

Minulla on kanssa tuon defan laturi, kokeillaan...
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 13.12.11 - klo:12:36
Aamulla menin autoon ja painoin start-nappia ja samalla hetkellä muistin, että lohkolämppärin johto on vielä kiinni. Auto ei kuitenkaan käynnistynyt, vaan ilmoitti FIS:sä, että avainta ei tunnisteta. Mulla on lohkolämppärin rinnalla kiinteä akkulaturi, joten onkohan tuossa jokin esto, että auto ei käynnisty jos akkua ladataan niiden konehuoneen latausnappien kautta? Ihan hyvä, jos sellainen esto on. Ainakin auto käynnistyi normaalisti lohkolämppärin piuhan irroittamisen jälkeen.

Testasin tuota aamulla uudestaan ja tällä kertaa auto käynnistyi, vaikka piuha oli kiinni. Se eilinen "avainta ei tunnisteta" tilanne oli kai sitten vain jokin häiriö - toivattavasti siitä ei kehity kroonista vaivaa.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

JOHANNES

Millä kulutuksella on mennyt A6 2,0tdi Multi,itsellä 10000 km täynnä ja 7,4l/100km, tuntuu aika korkealta luvattuihin lukuihin.
Ex A4 B7Avant 1,8T multi 2006, A4 B8 2,0TDI multi 2008, Nykyiset A6 C7 sedan 2,0TDI multi 2011, A1 SB 1,2 TFSI

Zoob

Mites tuossa uudessa A6 varmistettu tilanne että pääsee liikkeelle jos avaimesta patteri lopussa (tai muu häiriötilanne) , kun varsinaista virtalukkoa ei ole (ainakaan näkyvissä) ? Koeajoissa ei juuri avaimeen tullut kiinnitettyä huomioita, mutta perinteinen avainhan tuossa mokkulassa ilmeisesti mukana on? 
VW Golf 1,8TSI Highline -09
Audi A6 Avant 2,0TDI Multitronic business-12

Ktk

Kojetauluun on merkattu kohta jota vasten avaimen laittamalla auton pitäisi tunnistaa se.

SKU

Kävin tänään vaihdattamassa nuo mikit BT HF:ään (määrä kasvoi 2>3). Nopean testauksen perusteella kuuluvuus parani, joten kai tästä jotain apua oli.

Sitten tuolla oli kamppis laatikon suhteen, joka liittyi vaihteensiirtäjän/kepukan mekaaniseen tarkastukseen. Noissa ollut kai jotain probleemia. Ei ollut uutta softaa tms.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 15.12.11 - klo:13:44
Millä kulutuksella on mennyt A6 2,0tdi Multi,itsellä 10000 km täynnä ja 7,4l/100km, tuntuu aika korkealta luvattuihin lukuihin.

Järkyttävät lukemat. Saan nykyisen bensa RäSänikin menemään tuota pienemmillä kulutusluvuilla. Noilla kilometreillä ei mene edes oikein alkujäykkyydenkään piikkiin. Mielenkiinnolla odotan millaisia lukemia itse tulee saatua tauluun, kunhan olympiavolkkarini sieltä joskus rantautuisi.

ram1

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 15.12.11 - klo:13:44
Millä kulutuksella on mennyt A6 2,0tdi Multi,itsellä 10000 km täynnä ja 7,4l/100km, tuntuu aika korkealta luvattuihin lukuihin.
No onhan tuo paljon kiinni siitä millaista ajoa on.Multi syö tietenkin enemmän, mutta on tuo aika kova lukema.Tosin nuo Eu-kulutustestit ei oikein vastaa oikeaa elämää kun tehdään penkissä.Niihin kyllä pääsee jos ajo pääasiassa matkaa, mutta vaikeaa sekin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Markku J

Onhan tuo 7,4 kova lukema, jos vertaa vaikka omaani (3.0 TDI), jolla ajan ruuhkapätkää Tuusula - Vallila. Pitkän aikavälin keskikulutus näyttää 7,4 nyt. Mutta tuo ajotieturi näyttää noin 5% liian optimistista lukemaa. Matka-ajossa tällä pääsee lähemmäs 6 litran kulutuksilla.

jf

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 19.12.11 - klo:20:56
Niihin kyllä pääsee jos ajo pääasiassa matkaa, mutta vaikeaa sekin.
Ei pääse 2.0TDI multilla vaikka tekisi mitä. Hyvä, että audin on edelleen audi. Voidaan pikkuhiljaa alkaa kuittailemaan näille NIIIIN PALJON paremman uuden mallin omistajille!
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Neppis

Mulla on 9tkm:n keskikulutus tietokoneen mukaan nyt noin 6,5l/100km. Alussa oli enemmän maantieajoa ja keskikulutus myös pienempi, mutta nyt suhteellisesti lisääntyneen lyhyen ajon myötä keskikulutus on noussut muutaman desin. Ihan tyytyväinen olen tuohon kulutukseen, on se kuitenkin pari litraa vähemmän kuin edellisellä etuvetobensaversiolla.   :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

iluvilu


A6 varusteita tutkaillessa pisti silmään että saksan hinnastossa MMI Navigointi plus ja MMI touch maksaa 3500 e eli vain hieman vähemmän kuin meillä  ??? Lienenkö ymmärtänyt oikein kun aika monessa kohtaa hintaero luokkaa > 1,8 esim B&O de 6000 e fi n.11500 e
Hieman kolkko se vakio keskinäyttö jonka tuo MMI korjaa, onko tuosta jollakin jo käyttökokemusta?
Audi A6 Avant TDI 150 kW quattro S-tronic business

jpvain

Lainaus käyttäjältä: iluvilu - 24.12.11 - klo:10:07
A6 varusteita tutkaillessa pisti silmään että saksan hinnastossa MMI Navigointi plus ja MMI touch maksaa 3500 e eli vain hieman vähemmän kuin meillä  ??? Lienenkö ymmärtänyt oikein kun aika monessa kohtaa hintaero luokkaa > 1,8 esim B&O de 6000 e fi n.11500 e
Hieman kolkko se vakio keskinäyttö jonka tuo MMI korjaa, onko tuosta jollakin jo käyttökokemusta?


Ei kai tuo 6,5"-tuumainen värinäyttö mitenkään kolkko nyt kuitenkaan ole? Tai vaihtuuko näyttö edes MMI ruksittaessa?
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Markku J

Tuon vakion, ilman navia tulevan värinäytön surkeus on sen järkyttävän huono resoluutio. Siitä on suorastaan häpeällistä katsella vaikkapa auton kuvaa Drive Selectin säädöissä. Asialla toki on ainoastaan visuaalinen, laatumielikuvaan vaikuttava puolensa.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.12.11 - klo:18:50
Tuon vakion, ilman navia tulevan värinäytön surkeus on sen järkyttävän huono resoluutio. Siitä on suorastaan häpeällistä katsella vaikkapa auton kuvaa Drive Selectin säädöissä. Asialla toki on ainoastaan visuaalinen, laatumielikuvaan vaikuttava puolensa.

Vähän on silti (konsernissakaan) automalleja, joiden näytössä on edes tuollainen resoluutio. A6:n myötä tähän on eri autoissa alkanut kiinnittää huomiota.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Joo, tuo aivan upea mittaristo korkearesoluutioisella ajotieturilla vaan nostaa odotukset niin korkealle. Mittariston osalta esim. Bemari on aika kaukana takana, pl. nopeusmittarin asteikon selkeys.

Skula

Multa on mennyt ohi tämä A6 aika hyvin, vaikka mielenkiintoinen vaihtoehto tämäkin... Mutta silmiin pisti yksi outous..

2C7 Ohjauspyörän etäisyyden ja korkeuden sähkösäätö..

Pitääkö tuokin ruksia varusteluettelosta erikseen? Yli 700egee?? Huh!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 28.12.11 - klo:15:59
Pitääkö tuokin ruksia varusteluettelosta erikseen? Yli 700egee??

Jos sen sähköllä haluaa, niin sitten pitää laittaa euroja pöytään. Vakiona joutuu liikuttelemaan omin käsin.

Onkohan sähkömallissa myös jonkinlaiset muistipaikat?

Skula

No joo.. olipas multa ajatuskatkos.. tuo sana sähkö jäi havaitsematta  ::)

No kerrankos sitä.. ei vaan olis ihme jos tuosta käsikäyttöversiostakin joutuis maksamaan  ;)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 28.12.11 - klo:16:04
No kerrankos sitä.. ei vaan olis ihme jos tuosta käsikäyttöversiostakin joutuis maksamaan  ;)

Kyllähän tämä sopisi hienosti Audin imagoon. Vaikka näin:

YXT Ohjauspyörän etäisyyden säätö                                                            290   343,22  376,65
YXX Ohjauspyörän korkeuden säätö                              Tilattava myös YXT       420   478,65  532,89

mho0

Ei se minusta (nyt yhden päivän kokemuksella) kolkko ole.
Tosin se parempi malli on niin loistava, että onhan se siihen verrattuna selvästi heikompi.
Mutta ei se siitä tosiaan vielä huonoa tee. (tai riippuu kai vaatimustasosta  ;D)

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 25.12.11 - klo:17:55
Ei kai tuo 6,5"-tuumainen värinäyttö mitenkään kolkko nyt kuitenkaan ole? Tai vaihtuuko näyttö edes MMI ruksittaessa?
Audi A4 3.0 TDI Avant 160 KW Quattro -17
Volvo V60 Polestar Engineered -20
Seat Lean 2.0 TDI 4Drive -18
Fiat Bravo 1.4 TJet -08
Fiat Bravo 1.4 Tjet -10
Ex: Alfa 159 TBi TI -11
Ex: A6 3,0 V6 TDI Avant 180 kW quattro -12
EX: Passat 3.2 Variant -06
Ex: Golf 1.6 Variant -02
...

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.12.11 - klo:18:50
Tuon vakion, ilman navia tulevan värinäytön surkeus on sen järkyttävän huono resoluutio. Siitä on suorastaan häpeällistä katsella vaikkapa auton kuvaa Drive Selectin säädöissä. Asialla toki on ainoastaan visuaalinen, laatumielikuvaan vaikuttava puolensa.

No nyt on taas roppakaupalla lapinlisää. En usko, että kukaan voi pokerinaamalla väittää tuon näytön olevan erityisen matalaresoinen tai "suorastaan häpeällistä katseltavaa" Voihan sitä halutessaan takertua lillukanvarsiin, mutta jos auton laatuvaikutelma määrittyy pitkälti pikselimäärän perusteella, ollaan aika kaukana järjellisistä perusteista.

Valinta noiden näyttöjen välillä on helppo tehdä viimeistään, kun katsoo lisävarustehinnastoa: Navin mukana tuleva 8" näyttö kustantaa n. 4000â,¬... Ei tuottane valinnanvaikeutta.
HD:tä jos haluaa, niin ei muuta kuin mars telkkarikauppaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy