Seat Ibiza MK5 chat

Aloittaja Mikkeller, 29.04.17 - klo:14:52

« edellinen - seuraava »

Mikkeller

Avataas keskustelu uuden Ibizan osalta. Tekniikan Maailman toimittajat ovat ainakin tykänneet.

TM-ajettua: Seat Ibiza â€" Ei paljon parannettavaa
https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-ajettua-seat-ibiza-ei-paljon-parannettavaa/
VAG:lla vuodesta 1999.

japa

Ibiza 1.0 tsi 115 fr. Karvan vaille  20 tonnia. Harkinnan arvoinen tuttavuus
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Kodiaq81

Onko suomi hinnat tiedossa???

japa

Ens viikolla virallisesti. Mulla on vahva veikkaus  ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

sambolo

Vois kyllä olla potentiaalinen seuraava auto!
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

epuzki

vaikuttaa kyllä kaikinpuolin järkevältä autolta
Seat exeo 2.0 tdi 143hp

kentech7

#6
Hinnasto:




Cayman

Lainaus käyttäjältä: japa - 29.04.17 - klo:16:39
Ibiza 1.0 tsi 115 fr. Karvan vaille  20 tonnia. Harkinnan arvoinen tuttavuus

Tietoa oli siis 👍 Onko lisävarustehinnastoa vielä?
ID.3 Business
Golf VIII


VW:t

Ihan kiva, mutta aika kallis kun vähän varustaa.  :-[

psxgamer

Jo 1.0TSI FR manuaali on melkein 20tâ,¬ ja siihenkin pitäisi lisätä aika ammos pakollisia varusteita. Voi olla automaatilla tai vielä 1.5TSI:llä aika kallis paketti.

Ritzenhoff

150hp DSG:tä ei näytä vielä olevan edes tulossa. Liekö sitten ensi vuonna. Sellainen olisi aika makea peli. Hinta menisi joka tapauksessa helposti jonnekin 25kâ,¬. Siihen päälle FR packia ja LED packia yms, niin on jo aika törkiän hintainen noin pienestä kirpusta...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

sambolo

150hp lienee aina fr ja sisältää ledit ym? Jos miettii aiempia fr ibizoja ovat nekin olleet 25ke luokkaa. Itelle tuossa 1.0tsi fr on kyllä aikalailla kaikki tarpeellinen.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

-ruoska-

Näyttäisi mk5 Ibiza tulleen myös Suomen konfiguraattoriin.

Omilla rakennuksilla hintaero suunnilleen vastavaan litraiseen Leoniin olisi reilun tonnin luokkaa. Saisihan sillä erolla kivat vanteet ja pienemmän, tarpeeksi tilavan auton.

psxgamer

#14
Kyllähän tuo aika hinnakas paketti on Leoniin verrattuna. Varsinkin kun Leoniin saa Business varustelulla kaikki tarpeelliset varusteet ja automaatinkin.

Tein konfiguraattorilla manuaali 1.0TSI:n Ibizaan ja Leoniin. Aika samoilla varusteilla, mutta pieniä eroja tulee silti. Ibiza 22 600â,¬, Leon 23 100â,¬.  :o

Joshua

Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Joshua

Kävin perjantaina ajamassa Xcellence varustelun Ibizan kun FR ei ole vielä vielä tarjolla koeajettavaksi.
Hiljainen, mukava ajaa, vähän siinä ja siinä riittäisikö tuo litran moottori ja 200Nm(?) itselle, ei aina kannata ajaa sillä vaihteella millä ehdottaa esim nelosella viittäkymppiä niin aika pörinää on, 1.4:lla onnistuu helposti.
Mutta kyllähän kun tietty pienemmillä vaihtella antaa kaasua niin kyllähän se sitten liikkuu eteenpäin mukavasti.

Tykkäsin kyllä sisustan designista, sopivan kulmikkaita muotoja.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

V60

Onko Leoniin verrattuna minkälainen tunnelma?
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

-ruoska-

Itse kävin ajamassa tuon Start Moving Editionin, eli Xcellence lisävarusteilla. Moottori toimi kyllä loistavasti, jaksoi vedellä alhaalta punarajalle saakka.
Alusta toimi todella hyvin olematta kuitenkaan liian pehmeä.
Sisältä design on kohdallaan, silmä pitää ja tunnelma muutenkin tilava. Ainakin tällaisen pienen perheen liikutteluun riittävästi tilaa ja vähän päälle.

Ratti olikin sitten jostain polkuautosta repäisty, liian ohut omaan makuun ja takana ei näkynyt olevan lukuvaloja lainkaan  ???

Viikolla 30 pitäisi tulla ainakin Seat Center Herttoniemeen FR pällisteltäväksi, joten sitten uudelleen potkimaan ratteja.

Murska

Viikko sitten kävin koejamassa SM Editionin ja tykkäsin, vähän pienempi kun Golf7 mutta yllättävän tilava. Litrainen kone jaksoi kiikuttaa kippoa paremmin kun oma 1.6Tdi. Hiljaisuus oli positiivinen yllätys, varsinkin Misukan renkailla jotka on yleensä olleet kumisijoita. Kävin koeajolla näyttämässä pojalle ja tänään vaihtui Fabia Ibizaan, äsken potkittiin renkaita ja on kokonaisuus on aika hyvä ja varusteita riittävästi. Jos tuleva Polo on saman tyylinen niin voi olla vaihtoehtona nykyiselle Golfille, tai ehkä Ibiza FR.
BMW 118dA M-Sport

Pihistelijä

Minua ihmetyttää Ibiza 1.0 TSI (85 kW) korkeahko kulutus. Sen yhdistetty EU-kulutus on 4,7 l/100 km. Itselläni on Leon samalla moottorilla. Sen yhdistetty EU-kulutus on vain 4,4 l/100 km. Luulisi, että kevyemmän ja otsapinta-alaltaan pienemmän Ibizan kulutus olisi pienempi. Molemmathan on testattu laboratoriossa rullien päällä saman EU-syklin mukaan.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Jaran

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 30.10.17 - klo:06:02
Luulisi, että kevyemmän ja otsapinta-alaltaan pienemmän Ibizan kulutus olisi pienempi.
Hieman tosiaan samaa ihmettelin.

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 30.10.17 - klo:06:02
Molemmathan on testattu laboratoriossa rullien päällä saman EU-syklin mukaan.
Löysitkö tästä ihan tietoa että on mitattu samalla tavalla?
Ajattelin vain, kun Seatin sivuilla on mainittu Leonin kohdalla, että se on mitattu  EU 715/2007 -normin mukaan, mutta Ibizan vastaavilla sivuilla ei ole mitään mainintaa käytetystä kulutusmittaustavasta. Seat.com -sivustolta en myöskään lisäinfoa löytänyt ainakaan pikaisella vilkaisulla.

Leonhan on mitattu NEDC -syklin mukaisesti, mutta siinähän ongelmana on autotehtaiden mahdollisesti käyttämät "optimoinnit", joilla kulutuslukuja on saatu alaspäin. Jälkeen päin NEDC -normia vastaavissa laboratorio-olosuhteissa normin mukaisesti ajetuissa testeissä (esim TM 15/2015) valmistajan ilmoitukset on havaittu olevan suurehkossa osassa tapauksista melko optimistisia (TM:n esimerkissä CO2 -päästöt olivat 11-39% suuremmat) . Tuo NEDC -syklihän on poistumassa ja uusi, hieman virallista kulutusta todennäköisesti kasvattava WLTP -päästömittaus tulisi ottaa käyttöön seuraavasti:
1.9.2017 uusille automalleille (tyyppihyväksyntä)
1.9.2018 kaikille ensirekisteröitäville automalleille

Toki tuossa on erilaisia siirtymäaikoja yms. jolloin tuo on kaikissa henkilöautoissa käytössä vasta vuonna 2021 (lähde).

On totta, että todellisessa ajossa (kuten sinäkin Pihistelijä olet osoittanut) autoilla on mahdollista saada pienempiä käytön aikaisia kulutuksia kun mitä tuo virallinen kulutusarvo on, mutta tällöinhän ei ajeta tuon normin mukaan vaan käyttäjän mukaista ajotapaa ja -sykliä noudattaen.

Onkohan tuo uudempi WLTP normi jo Ibizan kohdalla käytössä, vai onko autotehtaat vain nykyisin varovaisempia mahdollisissa NEDC -"optimoinneissaan", joilla kulutusta ja päästöjä saadaan alas?

volkkarna

Mä laitan kans oman mielipiteeni Ibizasta, kun kerran tänään koeajoin. Ensinnäkin omasta mielestäni tyylikkäämmän näköinen, kuin uusi Polo. Auto oli 1.0 EcoTSI 95 Style. Ensimmäisenä havahduin kovaan rengas meluun ja toiseksi hieman tahmeaan ohjaustuntumaan. Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että se on vain Ibiza. Alusta tuntui tarpeeksi napakalta. Itse ostaisin 115 heppaisen DSG laatikolla. Mulle pieni polttoaineen kulutus on tärkeä tekijä näillä hinnoilla, mutta en tiedä sitten, että saisiko jossain toisessa mallissa enemmän potkua samalla kulutuksella. Esimerkiksi Leon jollain TDI moottorilla. Ibiza on pieni koriltaan, eikä litrainen paljon voi juoda.

sambolo

No ei varmasti juo paljoa litranen ibiza jos oma 1.4tsi leoni menee mun työmatkalla 4.5l, edelline disu leoni vei ~6l, tosin oli siinä paljon enemmän tehoa ja vääntöä :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Pihistelijä

Ibiza voitti TM:n pikkuautotestin. Ihan odotetusti.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Joshua

Mites tuo 1.5 EVO, kukaan käynyt testaamassa jos niitä vielä edes on koeajettavina?
Ainakin hinta näkyy seatin sivuilla, reilut 21 tonttua.
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

fr0zen

#26
Kävin ostamassa tänään tuommosen 1.5 Evo FR :) Helmikuussa pitäis saada... 4000â,¬ varusteet  :)

Koeajoin 1.0 EcoTSi 95 Stylen.

Leon 1.4 140hv FR 2014 menee vaihdossa.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Joshua

Saikko hyvän välirahan ja mistäpäin?  ;D
Eli kokonaishinta siinä 25kâ,¬ paikkeilla?
Paljon oli Leonissa kilsoja?
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

fr0zen

Melkein 26kâ,¬ makso yksillä renkailla ja Leonista sai 14ke vaihdossa, tulee pian 92tkm mittariin.

Piti laittaa Leonista 19" alut keväällä sit Ibizaan mut Ibizassa näyttääki olevan 5x100 jako.. nyt olis kaupan sit 19" vanne+rengassetti :D
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Ukko

Siis uuden Leonin vanteet ei käy uuteen Ibizaan ja päinvastoin?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy