Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic S line Land of quattro Edition (B8 FL)

Aloittaja JLa, 14.12.13 - klo:22:34

« edellinen - seuraava »

Tykkäätkö? ;-)

Tykkään! :-)
34 (72.3%)
En tykkää. :-(
6 (12.8%)
En osaa sanoa. :-|
7 (14.9%)

Äänestäjiä yhteensä: 47

JLa

Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic S line Land of quattro Edition (B8 FL)

Tilattu: 07.12.2013
Valmistunut: 27.01.2014 (koodi 051) Saksan Ingolstadtin tehtaalta
Luovutettu: 26.04.2014

Ulkoväri: T9T9 Ibisvalkoinen

Sisätilat ja materiaali: FZ Atrium-kangasverhoilu

Lisävarusteet:
PQ6 Alumiinivanteet, 5-puolainen "Segment" design, koko 8,5 J x 19, renkaat 255/35 R19, Audi exclusive
9VD Audi sound system
4L6 Automaattisesti himmentyvä taustapeili
1PD Lukkopultit
2PK 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä vaihteenvalitsimilla, tasainen alaosa
4X4 Sivuturvatyynyt takana
1BV S line -urheilualusta
7AL Varashälytin

Varustepaketit:
YEC Land of quattro Edition -varustelu

  • Land of quattro Edition -varustelu vakiovarusteiden lisäksi:
    S line ulkonäköpaketti
    Urheiluistuimet, edessä
    Nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä, 3-puolainen (korvattu 2PK:lla)
    Xenon Plus -ajovalot ja LED -huomiovalot
    Vakionopeussäädin
    Bluetooth-Hands-free -liitäntä
    Ajotietokone värinäytöllä
    Akustinen ja optinen pysäköintijärjestelmä edessä ja takana
    Keskikyynärnoja etuistuinten välissä
    Audi hold assist -paikallaanpitoavustin
    Alumiinivanteet, 5-puolainen design, koko 7.5 J x 17, renkaat 225/50 R17 (korvattu PQ6:lla)
WKN Business -varustelu
PQD S line -ulkonäköpaketti

  • Urheilullisesti muotoillut etu- ja takapuskurit ja etupuskurin ilmanottoaukot
  • korinväriset helmalistat
  • S line -kattospoileri
  • platinanharmaa takahelman diffuusori
  • S line -logot etulokasuojissa ja kynnyslistoissa
  • kaksoispakoputkien päät kromatut

Lisäksi paikalliset tarvikkeet:

  • Letkulämmitin CNC Audi
  • Sisäpistoke
  • Sisätilanlämmitin Defa Termini 800/1850 W
  • Tavaratilan kääntömatto
  • Maalipinnan kestovahaus

Renkaat ja vanteet:

  • kesällä Audi exclusive "Segment" design, koko 8,5 J x 19'', renkaat 255/35 R19
  • talvella BBS SR -vanteet 8,0 J x 18'' ET 35 Nokian Hakkapeliitta 8 -nastarenkailla 245/40 R18

Jälkiasennetut varusteet:

Suunnitteilla:

  • alumiininen vasemman jalan lepuutustuki
  • jne.


JLa

Ns. tykkäysnappi (äänestys) lisätty käyttäjältä saadun toivomuksen perusteella. ;-)

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: JLa - 14.12.13 - klo:22:34

  • Jarrusatuloiden maalaus (värisävystä otetaan ehdotuksia vastaan, vaihtoehdot tässä vaiheessa joko punainen tai valkoinen)


Maalaa mustaksi ja laita jokin pieni S-line tarra tai vastaava pintaan. Punaiset on niin nähty ja valkoiset voi olla aika hankalat pitää hyvännäköisinä eli puhtaana.
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

JLa

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 14.12.13 - klo:23:03
Maalaa mustaksi ja laita jokin pieni S-line tarra tai vastaava pintaan. Punaiset on niin nähty ja valkoiset voi olla aika hankalat pitää hyvännäköisinä eli puhtaana.

Mustaa ajattelin aiemmin jarrusatuloiden väriksi S-mallien henkeen, mutta jotenkin tuntuu siltä, että musta väri hukkuu vanteen sisään. Musta voisi toisaalta olla ihan tyylikäs väri A4:n jarrusatuloihin. Mutta täytyy pitää tuo esittämäsi ajatus mielessä edelleen. Harkitaan...

makkis

Jarrusatuloihin: Oranssi. Sopii kontrastivärinä mihin vain, erottuu varmasti (näkökentän eniten ärsyttävä ts. havaittava väri) ja valkeaan istuu kuin nenä päähän. Päivänvalossa ei pompsahda kuin asiansa tunteville.

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: JLa - 14.12.13 - klo:23:16
Mustaa ajattelin aiemmin jarrusatuloiden väriksi S-mallien henkeen, mutta jotenkin tuntuu siltä, että musta väri hukkuu vanteen sisään. Musta voisi toisaalta olla ihan tyylikäs väri A4:n jarrusatuloihin. Mutta täytyy pitää tuo esittämäsi ajatus mielessä edelleen. Harkitaan...

Parempi vaan, että hukkuu sinne vanteen sisään...tai jos haluaa viestittää kilometrin pähän, että "olen muuten itse nämä maalannut" niin sitten kaikki on ok. Näin ajattelin...Pysyy OEM-henkisenä ja merkki antaa sopivan lisämausteen ja sopivan hillityn erottuvuuden.


Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

JLa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 14.12.13 - klo:23:26
Jarrusatuloihin: Oranssi. Sopii kontrastivärinä mihin vain, erottuu varmasti (näkökentän eniten ärsyttävä ts. havaittava väri) ja valkeaan istuu kuin nenä päähän. Päivänvalossa ei pompsahda kuin asiansa tunteville.

Hmmm...  ::) Ajatuksena oranssi kuulostaa aluksi vähän räikeältä väriltä, mutta voisi sopiakin valkoiseen autoon. Harkitaan. Kiitos vinkistä, Makkis!  :)

JLa

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 14.12.13 - klo:23:32
Parempi vaan, että hukkuu sinne vanteen sisään...tai jos haluaa viestittää kilometrin pähän, että "olen muuten itse nämä maalannut" niin sitten kaikki on ok. Näin ajattelin...Pysyy OEM-henkisenä ja merkki antaa sopivan lisämausteen ja sopivan hillityn erottuvuuden.

Olen kanssasi samaa mieltä. En haluaisi jättää jarrusatuloita maalaamatta, kun nykyisessäkin autossa niissä on väri päällä, mutta toistaalta en haluaisi niiden erottuvan liiaksi maalattuinakaan. A4 on kuitenkin olemukseltaan hillityn tyylikäs auto ja haluaisin pitää myös sen, kuten nykyisenkin GTI:n, OEM-henkisenä.

Onko sinulla tietoa, mistä jarrusatuloihin sopivia S line-tarroja saisi tilata?

makkis

Lainaatoistaalta en haluaisi niiden erottuvan liiaksi maalattuinakaan.

Jos näin niin elä oranssia missään nimessä.

A4 on hieno auto mutta 99% tien päällä olevista aa-nelkuista on kulibisneksiä. Siksi, koska sinulle tulee hieno auto, erottaisin sen massasta. OEM-henki on lähellä itseänikin koska olen automies (omistanut Alfa-Romeon) ja tekisinkin kivan ja erottuvan kontrastin massaan vaikkapa noilla jarrusatuloilla.

Oman erottumiseni teen massaoctavioista tällä hetkellä ulkovärillä, vaan kun kyseinen vihreä leviää läpi konsernin näköjään (toivottavasti asiakkaat ei niitä osta) niin seuraavaan autoon pitää keksiä jotain muuta,

kai75

Hyvä ettet tyytynyt vajaavetoiseen volvoon  ;) Tosin taitaa tän talven quattrokelit mennä sulta ohi uutta autoa odotellessa.

Hieman ihmetyttää noin pitkä odotusaika, itselleni tuli A6n kahdessa kuukaudessa keväällä 2013.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

TT_rex

Lainaus käyttäjältä: JLa - 14.12.13 - klo:23:43
Olen kanssasi samaa mieltä. En haluaisi jättää jarrusatuloita maalaamatta, kun nykyisessäkin autossa niissä on väri päällä, mutta toistaalta en haluaisi niiden erottuvan liiaksi maalattuinakaan. A4 on kuitenkin olemukseltaan hillityn tyylikäs auto ja haluaisin pitää myös sen, kuten nykyisenkin GTI:n, OEM-henkisenä.

Onko sinulla tietoa, mistä jarrusatuloihin sopivia S line-tarroja saisi tilata?

Niitä on ebay väärällään. Kirjoita vain googleen hakusanaksi: s line brake....tekoäly täydentää loput ja eikun ostamaan mieleisestä paikasta :)
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

JLa

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 14.12.13 - klo:23:51
Hyvä ettet tyytynyt vajaavetoiseen volvoon  ;) Tosin taitaa tän talven quattrokelit mennä sulta ohi uutta autoa odotellessa.

Hieman ihmetyttää noin pitkä odotusaika, itselleni tuli A6n kahdessa kuukaudessa keväällä 2013.

Tänä talvena ei täällä etelärannikolla ole quattro-kelejä ollut kuin vasta yhtenä päivänä ja auto ei ehdi täksi talveksi, mutta sitten seuraavana ei ole riemulla rajaa, kun saa quattrolla ajaa... :-)

Autolle on luvattu toimitusaikaa 4 kk eli menee huhtikuun alkuun 2014 ja siihen päälle lämmitinasennukset ja kestovahaus ym. työt. Itse pystyn vastaanottamaan auton aikaisintaan vasta huhtikuun lopulla henkilökohtaisista talouskuvioista johtuen, joten luovutus sovittiin myyjän kanssa huhtikuun loppuun / toukokuun alkuun.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: JLa - 15.12.13 - klo:00:02
Itse pystyn vastaanottamaan auton aikaisintaan vasta huhtikuun lopulla henkilökohtaisista talouskuvioista johtuen, joten luovutus sovittiin myyjän kanssa huhtikuun loppuun / toukokuun alkuun.
Mukavaa nähdä, että tämä on siis ihan oma auto, eikä mikään firman liisari, joita täällä paljon esitellään.
Näyttää kaikin puolin asialliselta peliltä seuraavan talven haasteisiin.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

VWonderman

Noniin, oikean valinnan teit. ;) Vaikka rahat on tiukilla, niin oletko harkinnut myös sisävalopaketin ja mustan sisäkaton ottamista? Ne meinaan toisi vielä kivasti ilmettä sisustaan. Kaarreajovalot olisi myös omalla listalla korkealla.

Myöhemmin sitten ebaysta vielä harjatut alumiinilistat sisälle ja alumiinipolkimet+lepuutustuki. ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Ton-1

Kunpa joskus olis munaa tilata tämmöinen kottero !

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 15.12.13 - klo:00:24
Vaikka rahat on tiukilla, niin oletko harkinnut myös sisävalopaketin ja mustan sisäkaton ottamista?

Toi musta katto olisi aika 'ehdoton' jotta se lähes aidon S-line:n tunnemaailma välittyisi  ;)  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ktk


JLa

#16
Lainaus käyttäjältä: Timppe - 15.12.13 - klo:00:07
Mukavaa nähdä, että tämä on siis ihan oma auto, eikä mikään firman liisari, joita täällä paljon esitellään.
Näyttää kaikin puolin asialliselta peliltä seuraavan talven haasteisiin.

Ihan omaksi on tulossa omalla rahalla ja pidemmäksi aikaa. Siitä syystä päätin hankkia sellaisen, josta riittää iloa pitkäksi aikaa.

Toivottavasti tulee vielä kunnon talvia, jotta on quattrosta iloa ja hyötyä.

JLa

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 15.12.13 - klo:00:24
Noniin, oikean valinnan teit. ;) Vaikka rahat on tiukilla, niin oletko harkinnut myös sisävalopaketin ja mustan sisäkaton ottamista? Ne meinaan toisi vielä kivasti ilmettä sisustaan. Kaarreajovalot olisi myös omalla listalla korkealla.

Myöhemmin sitten ebaysta vielä harjatut alumiinilistat sisälle ja alumiinipolkimet+lepuutustuki. ;)

Harkitsin mustaa sisäkattoa, kun GTI:ssäkin moinen on, ja sisävalopakettiakin, mutta kustannussyistä ne oli pakko jättää pois.

Alumiinipolkimia ja -lepuutustukea voisi ajatella hankittavaksi jälkeenpäin.  :-P

nicce

Täh? Auto maksaa +50kâ,¬ mut muutaman satasen sisävalopakettia ei ole varaa ostaa...
Ex mkVI GTI, A4 1.8TFSIq '13, mkV GTI

Tikka

Lainaus käyttäjältä: nicce - 16.12.13 - klo:20:44
Täh? Auto maksaa +50kâ,¬ mut muutaman satasen sisävalopakettia ei ole varaa ostaa...
Eikös se raja johonkin pidä vetää? Sisävalopaketinjälkeen voi taas esittää saman kysymyksen, että eikös sitä voisi tuon ja tuon varusteen ottaa mukaan?

Mutta itse autosta: vaikuttaa todella hyvältä ja kunnon moottorillakin. Harmi, ettei tämän talven lumia kerkeä testailemaan tällä.

Latexi

#20
Lainaus käyttäjältä: nicce - 16.12.13 - klo:20:44
Täh? Auto maksaa +50kâ,¬ mut muutaman satasen sisävalopakettia ei ole varaa ostaa...
Niitä lisävarusteita on kiva ruksailla menemään, mutta niistä kertyy helposti varsin epämiellyttäviä summia viivan alle. Niissä kun on sellainen piirre, että yhden varusteen lisäksi joutuu usein hankkimaan toisen sieltä ja kolmannen tuolta. Muuten ei toimi se ensimmäinenkään tai sitä ei saa halutulla varustuksella ilman niitä kahta muuta tai pitää hankkia joku varsin hintava neljäs vaihtoehto.
Latexi

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: nicce - 16.12.13 - klo:20:44
Täh? Auto maksaa +50kâ,¬ mut muutaman satasen sisävalopakettia ei ole varaa ostaa...

Ja voihan olla että kaverin targetti oli vaikka 47Kâ,¬ auto ja olikin innostunut ruksimaan tavaraa jo viidellä kympillä... siinä kohdin nuo muutamat satkut vaan on liikaa.

//Juha

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Futis

Muistelen jostain jenkkifoorumilta lukeneeni että tuon sisävalopaketin voisi aika helposti laittaa jälkikäteenkin. Ainakin ne jalkatilan valot sekä edessä katossa olevat ledit.
Siihen pakettiin taitaa kuulua takalukuvalotkin jotka varmaan teettäisi enemmän jumppaa. Kuuluikohan siihen ne ovissa olevat punaiset valotkin?
Onkohan kukaan Suomessa moista jälkiasentanut. Voisi kiinnostaa kokemukset.
A4 3.0tdi QAvant S-line -10, Porsche 911 Turbo -88

Pertsa

#23
Lainaus käyttäjältä: Futis - 19.12.13 - klo:19:36
Muistelen jostain jenkkifoorumilta lukeneeni että tuon sisävalopaketin voisi aika helposti laittaa jälkikäteenkin. Ainakin ne jalkatilan valot sekä edessä katossa olevat ledit.
Siihen pakettiin taitaa kuulua takalukuvalotkin jotka varmaan teettäisi enemmän jumppaa. Kuuluikohan siihen ne ovissa olevat punaiset valotkin?
Onkohan kukaan Suomessa moista jälkiasentanut. Voisi kiinnostaa kokemukset.
Eikös takalukuvalot ole ihan vakiona, samoin edessä siinä "kattokonsolissa" olevat leditkin.
Sisävalopaketin mukana tulee muistaakseni ainakin hanskalokeron valo, meikkipeilien valot, jalkatilavalot, ovipahvien alapuolella olevat maavalot ja ne punaiset taaksepäin näkyvät valot, ilmanvaihtosuuttimien säätörullien valot ja ovenkahvasyvennysten valot. Meniköhän suunnilleen oikein. Ilmanvaihtosuuttimissa esim. ei ole edes valmiutta valoille joten nekin joutuu vaihtamaan jos ei jaksa alkaa askartelemaan niitä niihin vanhoihin, näin ainaki prefaceliftissä.
Eli aika paljon valoja puuttuu jos ei sisävalopakettia ole.
Tiedän yhden A5:n johon on jälkiasennettu täydellinen sisävalopaketti eikä ollut kuulemma ihan pieni homma, ei kovin edullinenkaan.

Flat

Sisävalopaketin asentaminen on iso homma, piuhoja tai polttimojen paikkoja ei ole vakiona.  Tai ei se iso homma ole jos ottaa sen harrastuksen kannalta....

JLa

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 17.12.13 - klo:06:48
Ja voihan olla että kaverin targetti oli vaikka 47Kâ,¬ auto ja olikin innostunut ruksimaan tavaraa jo viidellä kympillä... siinä kohdin nuo muutamat satkut vaan on liikaa.

//Juha


Juha osui oiheisella kommentillaan naulan kantaan. Toki sisävalopaketti ja musta sisäkatto loisivat mukavaa tunnelmaa ohjaamoon, sitä en kiistä, mutta johonkin raja on vedettävä, kun ei ole mahdollisuuksia kaikkea itseä miellyttävää hankkia. Omat taloudelliset rajallisuudet tulivat vastaan ja ne on tunnettava, jotta homma pysyy jotenkin hallinnassa.

Tulevassa autossa on joka tapauksessa paljon uutta nykyiseen GTI:in verrattuna ja katson, että niissä on riittävästi miellyttämään itseäni pitkäksi aikaa.

Ehkä sitten seuraavaan autoon ruksataan jotain sellaista, mitä tähän jäi ruksimatta. Sitten on taas jotain uutta ja erilaista tiedossa.  ;)

JLa

Lainaus käyttäjältä: Tikka - 16.12.13 - klo:22:53
Eikös se raja johonkin pidä vetää? Sisävalopaketinjälkeen voi taas esittää saman kysymyksen, että eikös sitä voisi tuon ja tuon varusteen ottaa mukaan?

Mutta itse autosta: vaikuttaa todella hyvältä ja kunnon moottorillakin. Harmi, ettei tämän talven lumia kerkeä testailemaan tällä.

Juuri näin! Itselleni olin asettanut aika tiukan ylärajan auton hinnalle ja se meni nyt hieman siitäkin yli ilman mustaa sisäkattoa ja sisävalopakettia. Syynä tuohon ylitykseen oli se, että tilasin auton S tronicilla manuaalin sijaan.

Kiitos, Tikka, arvostelusta!  :)
Täällä etelärannikolla ei ole vielä lunta ja tuskin tänä talvena paljon lunta sataakaan. Tarkoituksena on pitää autoa pitkään, joten toivottavasti luminen talvi tulee kohdalle jossain vaiheessa, jotta pääsee quattro tositoimiin sille sopivissa olosuhteissa.  ;)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: JLa - 22.12.13 - klo:21:11Itselleni olin asettanut aika tiukan ylärajan auton hinnalle ja se meni nyt hieman siitäkin yli ilman mustaa sisäkattoa ja sisävalopakettia. Syynä tuohon ylitykseen oli se, että tilasin auton S tronicilla manuaalin sijaan.
Tuossa tilanteessa ottaisin sittenkin sen yhden polkimen lisää ja nuo kaksi muuta varustetta mukaan, tämä vain oma mielipide. :)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

JLa

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 22.12.13 - klo:21:13
Tuossa tilanteessa ottaisin sittenkin sen yhden polkimen lisää ja nuo kaksi muuta varustetta mukaan, tämä vain oma mielipide. :)

Tässä autonvaihtotapauksessa oli tavoitteenani saada jotain uutta, jota ei aikaisemmissa autoissani ole ollut, ja sitä tulevassa Audissani edustaa mm. S tronic-automaattivaihteisto. Vaihtamisläpyskät rattiin otin extrana ilman järkiperusteita.

Nykyisessä GTI:ssä on musta sisäkatto ja osa sisävalopakettiin kuuluvista varusteista (mm. etujalkatilan valot, valaistu hansikaslokero ja lukuvalot takana). Niistä ei juurikaan ole ollut erityistä hyötyä, vaikka ovat toki olleet mukava lisä tunnelman luojana. En ole kuitenkaan kokenut niitä niin tärkeiksi, että en voisi olla ilman niitä tai että maksaisin niistä lisähintaa.
Tulevaan Audiin on tulossa kuitenkin niin paljon uusia ominaisuuksia ja sellaisia varusteita, joita minulla ei ole aiemmin ollut, joten ne tuovat uutta vaihtelua autoiluun. Vaihtelu virkistää!  :)

V-O

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 22.12.13 - klo:21:13
Tuossa tilanteessa ottaisin sittenkin sen yhden polkimen lisää ja nuo kaksi muuta varustetta mukaan, tämä vain oma mielipide. :)
En varmaan tajunnut mitä luin mutta tarkoititko siis että olisit ottanu mielummin jotkut sisävalot ja mustankattoverhoilun kun stronicin :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy