PASSAT VARIANT 4-MOTION B5 moottori swappia mielessä.

Aloittaja Jaksukka, 05.10.21 - klo:09:13

« edellinen - seuraava »

Jaksukka

Elikkäs passatin 2.8 v6 apr +automaatti tippi laatikko. olis moottorin vaihto mielessä mutta mikä tilalle ja millasilla muutoksilla paikalleen? tarkotus olis pitää tuo tomattilaatikko mikä on ZF 5hp19 paikallaan. mielessä pyörinyt 1.8T vähän kutiteltuna mutta onko se sitten hyvä sinne vai ei?!? kiinnostais tietää mitkä koneet menis tuohon zf.n perään polt onina ja muutakin hyödyllistä tietoa tähän hommaan. Tarkotus olis pitää auto ajossa kokoajan ja kasata/tehä toinen motti ja viskata vaan paikalleen suoraan ilman mitään isompia muokkauksia.

Len

Kyllähän tuota Pasuunaa on tehtaaltakin tullut 1.8T + 4motion + tiptronic combona joten ei luulisi swapin olevan kovin eksoottinen
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

makelja

Audiclubissa yksi on vaihtanut sinne 2.7 BiT koneen.

Kilu7

Minähän se olin. Tosin tuli passatin manuaalilaatikoon. Turha sinne mitään 1.8:a on pistää.

Jultsu

4.0 W8 olisi yksi vaihtoehto, niitä ei ihan hirveästi tulisi myöskään kylillä vastaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Daatta

Olisi varmaan hyvä tietää, haetaanko tässä toimivaa peruskonetta V6:n tilalle, vai onko tarkoitus eksoottisempi. 1.8T "jumalkone" varmaan täyttää ensiksi mainitun, mutta eihän se toki kovin seksikäs swappi ole.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Len

Pari eksoottista vaihtoehtoa lisää ;)

3.0 TDI
3.6 V6 (BLW/BWS)
3.0 TFSI (CMUA, CAKA)
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Jaksukka

Tässä nyt haetaan lisää tehoa. Suhteellisen helpolla muutoksilla ja tekemisen iloa ja jonnekin ne viimeisetkin eurot on työnnettävä kun ei ne pankissa ikinä kestä. Moottori ehdotuksia otetaan vastaan mitä tuonne rupesi laittamaan.

Kilu7

Tuo tomaatti rajoittaa sitä tehoa aika rajusti. Helpoin olisi remmiahdin. Itse penkitin aikoinaan Pes G2 setillä 98:lla 287hv/346nm. Tuon väännön vielä tomaatti kestää. 2.7bit rs4 turboilla saa jo 1bar ahdoilla e85:lla 400hv. 1.5bar antoi 450hv/660nm. Täysillä ahdoilla yläkierroksilla en ehtinyt penkittää, kun tuli kanki pihalle motarilla. 1.5bar ahdoilla voi ajella vakio konetta rikkomatta.

Jaksukka

Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 08.10.21 - klo:16:19
Tuo tomaatti rajoittaa sitä tehoa aika rajusti. Helpoin olisi remmiahdin. Itse penkitin aikoinaan Pes G2 setillä 98:lla 287hv/346nm. Tuon väännön vielä tomaatti kestää. 2.7bit rs4 turboilla saa jo 1bar ahdoilla e85:lla 400hv. 1.5bar antoi 450hv/660nm. Täysillä ahdoilla yläkierroksilla en ehtinyt penkittää, kun tuli kanki pihalle motarilla. 1.5bar ahdoilla voi ajella vakio konetta rikkomatta.


Tota turbo ohmmaakim mietin tuohon 6koneellekkkin mutta taitaa aika ahtaaksi mennä turbon saati kahden asettelu konehuoneessa?  Nuo PES g2 setit taitaa maksaa ihan mukavasti?  Jos turbookin  tuohon miettii niin löytyykö jostain  valmista settiä tai pikku muokkauksilla menevää? Näistä vahti vehkeistä en ite hirveitä tiiä kun oo ollu kun kakkis joskus vähän aikaa

Kilu7

Pes G2 remmiahtimia on muutamia Suomessa, mutta taitaa kaikki olla koneissa kiinni. Uusia ei enää myydä. Maailmalta löytyy kyllä. Toki voi sen itsekin tehdä. 2.7bit on Audin kone, jossa on kummassakin bankissa oma ahdin. Jokunen tonni menee bitiksi vaihtamiseen ja vaatii asioiden selvittelyä ja omaakin osaamista. Mielestäni tuo remmiahdin olisi helpoin ja paras setti, jos sen "halvalla" löytää. Kun omani möin, niin katsastettiin seuraavaan passattiin sopivasti kuristettuna laillisesti. Itse purin sen pois aina katsastukseen. Jos noista hommista ei ole tietämystä tai halua oppia, niin pistää sitten sen 1.8T:n. Silläkin saa sen tomaatin rikki. Noissa kaikissa on ME7ecu, joten johtosarjat sopii suoraan tai pienellä modilla.

Jaksukka

Aikasemmin mietin jo remmiä mutta onkos siihen muita remmi antimia saatava kun se PES g2? Itellä ei oo turboista ja remmeista oma kohtasta kokemusta yhtään ja jos sinne sellaisia laittaa niin kyllä sitä niistä tulee opiskelua ainakin. Jos tohon sen remmin laittaa niin mitä kaikkee muutoksia ja osia se tarvitsee siihen hommaan?

Kilu7

Erittäin helppo asentaa. Imusarja korvataan ahtimella. Tuosta löytyy: http://www.dragtimes.com/parts/Audi-A4-PES-G2-supercharger-kit-for-28L-v6-30v_321061820331.html
Voi sen itsekin rakentaa, mutta en tiedä tuleeko halvemmaksi.

Jaksukka

Tässä alkaa pikku hiljaa vaaka kallistumaan tuon 1.8T koneeseen että olis perus ``varma`` vehe alkaa pikkuhiljaa hermo menemään tuon v6.n erinnaisiin pikku ongelmiin tässä kun leimakin lähestyy loppukuusta. Olisko se mikä nuista 1.8T koneista se mitä kannattais ehtiä vai onko se ihan sama minkä niistä sinne laittaa? ja mites nuitten moottorin sähköt sitten tuon v6 kanssa että onko vaan liittimet kiinni vai pitääkö alkaa lukemaan sähkökaavioita ja tekemään sähköt ite sinne? ja eikös tämä v6 passatti oo mallisarjan toisiks tehokkain niin ei ainakaan minun käsityksen mukaan pitäs alkaa ainakaan alustalle/jarruille tekemään mitään? ja mites tuo teho homma nyt tuossa menekään leimalle sitten kun tuossa apr v6 koneessa on 142kw tehot? ja mitenhän tuota 1.8T konetta alkais sitten virittämään jos ei nyt halua alustalle/jarruille tehä yhtään mitään? . ei oo ite vielä tarvinnut moottoreita muutos katsastaa niin kaikki apu siittä tarpeen.

Jultsu

helpoimmalla pääset kun ostat kokonaisen moottorin johtosarjan sen purkumoottorin kera. Lisäksi tarvitset apua ecun ajoneston sopeuttamisen kanssa. Itse en kyllä luottaisi sokkoon tuuriin vaan kävisin jokaisen pinnin ecusta littimestä kaavioista läpi verraten noita kahta.

Oliko se vielä niin että jos auto on euro2 niin sille saa tehdä melkein mitä vaan, mutta jos euro3 (eli b5.5) niin muutoskatsastus vaikeutuu huomattavasti.

En tiedä miten v6 koneen katti eroaa rivinelosen katista, mutta pakoputkistollekin pitäisi tehdä vähän muutoksia ellet sitten osta alkupäätä moottorin kanssa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Jaksukka

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 18.10.21 - klo:19:08
helpoimmalla pääset kun ostat kokonaisen moottorin johtosarjan sen purkumoottorin kera. Lisäksi tarvitset apua ecun ajoneston sopeuttamisen kanssa. Itse en kyllä luottaisi sokkoon tuuriin vaan kävisin jokaisen pinnin ecusta littimestä kaavioista läpi verraten noita kahta.

Oliko se vielä niin että jos auto on euro2 niin sille saa tehdä melkein mitä vaan, mutta jos euro3 (eli b5.5) niin muutoskatsastus vaikeutuu huomattavasti.

En tiedä miten v6 koneen katti eroaa rivinelosen katista, mutta pakoputkistollekin pitäisi tehdä vähän muutoksia ellet sitten osta alkupäätä moottorin kanssa.

kahella katilla on tuo v6 ja pakoputkihomma tietty uusiks rakentaa kokonaan. nuista euro luokista ei oo tietoo yhtään. ja tarkotus olis just purku moottori sähkoineen ja ecun kanssa hommata. ja ajon eston sopeutuksesta ei oo kanssa yhtään tietoa jos siittä kehtaat enemmän kertoa niin hyvä olis.

Faiber

Ajoneston parittaminen on ongelmistasi pienin. Näissä ne ei ole mitään rakettitiedettä. Pirkanmaan alueella voin auttaa asiassa ja muuallakin varmasti on harrastajia, jotka pystyy tekemään.
Vw Passat variant 1.9 tdi 96kw 2003
Vw Passat variant 1.9 tdi 66kw 2000
(ex) Vw Passat variant 1.9 tdi 55kw 1995

Jaksukka

Tässäkun alkanut taas vastoin käymiset tuon apr v6 koneen kanssa ja eritoteen jäähdytys neste vuotojen takia. ekanahan sieltä meni koneen etuosasta siittä metalliputkesta se noin 10cm vesiletku mikä menee öljynjäähyttimelle sen korjattua jäähytysjärjestelmän putsaus aineet sisään jonka jälkeen termari tukkoon ja lämpö ongelmia kehiin sen seurauksena termarin vaihto jakopään hihna paikallaan joka suhteellisen helppo operaatio sinänsä ainoo siinä vaikee oli se termarin koppa ottaa pois ekana jonka jälkeen kasaus ja kasauksessa vaikeen oli uus termari saada paikoilleen koppa meni helposti takasin ja rojut läjään ja kappas perkele termarinkoppa vuotaa kun seula oli vähän haperon näkönen kun irti otin siihen hätään ei uutta koppaa ollut. tuon jälkeen mietin että olisin alkanut ryyppäämään mutta eihän sitäkään voi tehdä kun kaikki rahat laittanut autoon. tässä nyt mietitään mitä tuolle tekis korjataanko vielä vai ei? termarin koppa muovia ja kahella vesilähdöllä toinen alavesiletku ja toinen on siihen metalliputkeen menevä. mitä nuita nyt katellut termarinkoppia niin löyty metallisiakin mutta yhdellä letkulähdöllä ja en osaa sanoo onko käypäsiä tuohon sitten. yks vaihtoehto jos tuon apr koneen tuosta vielä elvyttää niin menis se termarinkoppa uusiks ja jakopää samalla ja miettinyt sitäkin että pitäisi varmaan kunnollinen öljynlauhdutin tuohon laittaa missä ei nuo jäähytys nesteet kierrä ja meniskö siihen sitten se yks lähtönen termarinkotelo? vaihtoehtona nytten joko korjata tuo vanha kone tai ootella ja ehtiä se 1.8T sinne tai jokin muu kone yks mitä mietin niin olis tuo 3.2 v6 FSI ehkä jees jos sen sais tuon ZF laatikkoon laitettua. nyt vaan mielipiteitä ja ehotuksia mitä tehään vai poltetaan kaikki ja ruvetaan ryyppäämään.

Daatta

Itse varmaan korjaisin mainitut viat ja laittaisin auton kiertoon. V6 nelivetopassatti ei liene se taloudellisin vaihtoehto missään mielessä. Myös moottorin vaihdon unohtaisin, jos tavoite on säästää rahaa eikä laittaa loppujakin sileäksi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 25.10.21 - klo:14:02
Itse varmaan korjaisin mainitut viat ja laittaisin auton kiertoon. V6 nelivetopassatti ei liene se taloudellisin vaihtoehto missään mielessä. Myös moottorin vaihdon unohtaisin, jos tavoite on säästää rahaa eikä laittaa loppujakin sileäksi.

Aivan samaa just tuumailin. Nuo swapit ei todellakaan ole simppeleitä eikä todellakaan edullisia. Auton arvoa se swappi ei nosta pätkääkään. Jos tuollaista haluaa tehdä niin mielestäni menee ihan sitten harrastuksena ja massia olisi hyvä olla ylimääräisenä.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Jaksukka

En oo kiertoon tuota laittamassa. hyväkorinen ja helvetin hyvä ajaa. harrastus pohjalta ja mielenkiinnon mukaan näitä tehään se rahan palaminen ihan toissijainen homma ja sekin tiedossa kun autoja on niihin menee rahaa

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Jaksukka - 25.10.21 - klo:13:26
tuon jälkeen mietin että olisin alkanut ryyppäämään mutta eihän sitäkään voi tehdä kun kaikki rahat laittanut autoon.

Ah, no sittenhän ei ole mitään ongelmaa jos rahaa löytyy. Ymmärsin vain nyt tuon viestisi osan väärin. Sori.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy