Passat B8 madallus ja vannehuolia.

Aloittaja juhama, 14.06.16 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

juhama

Haluaisin uuteen Passat varianttiin isompaa vannetta ja normaalikäytössä toimivaa madallusta.
Nyt ei siis haeta mitään 2cm maavaraa eikä ilmajousituskaan ole vaihtoehto :)

Aikaisemmissa käyttiksissä ollut Eibachin valmistamat jousisarjat ja pelittäneet ihan Ok.


Nyt mietinnässä vastaava eibach -35mm tai coilover setti. Ensimmäistä tietenkin puoltaa edullisempi hinta.

Rengastus tulee olemaan 19-20". Millaisilla spekseillä olette toteuttaneet onnistuneita ratkaisuja? Et? Vanteen leveys? renkaan leveys/profiili?

Tällä hetkellä vanne joka miellyttää on 9*20 et 35. Lähinnä et mietityttää vakion ollessa 42. Rengastus voisi olla 235/35/20
Mitä raati sanoo? Uskaltaako töräyttää tilaukseen vai katselenko suosiolla suurempaa offsettiä?

Jos kuvia laittaa niin aina parempi. Googlen kuvahaku näyttää vaikka ja mitä, mutta usein tarkemmat speksit kuvien kulkineista tavoittamattomissa.

juhama

Paljon enemmän löytyy netistä tietoa B7 passatin vannesopivuuksista.
Onko mahtumisessa eroavaisuuksia? Ainakin et todella lähellä toisiaan.

Et laskurilla laskin, että jos valitsen "kakkosvaihtoehdon" joka on 20x8.5 niin menee 7mm sisemmiksi kuin 9" vanteelle. Mutta hitsi kun haluaisin tuon 20x9 vanteen 30 eeteellä  >:(

teemur

Oletko katsonut saksalaisten virityspajojen nettisivut läpi? En muista varmaksi, mutta olisikohan ollut ABT kun julkaisi mustan tuunatun B8n lähes heti julkaisun jälkeen. Yleensä myyvät projekteissa käyttämäänsä tavaraa ja tiedoissa ilmoitettu mm vanteiden tiedot.
ABT, Oettinger...
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

LEMMY

Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

juhama

Kiitoksia noista vinkeistä!
Osaatteko sanoa paljonko vakiovanteella 6.5x16 et 42 jää tilaa vanteen ja iskarin väliin edessä ja takana?
kun vakiota leveämmällä vanteella pakko ottaa melko suuri et, tämä taas tarkoittanee sitä, että vanne menee vakiovannetta reilusti sisemmäksi.

Onneksi auto saapuu vasta elokuussa niin ei ole kauhia kiire :)

peped

Hiljaista näyttää olevan madallus- ja vanneosiolla, joten avataas vähän keskustelun tynkää. Tulevalle kesälle tekisi mieli päivittää 17" vakiovanteet hieman isompaan ja nyt käynkin oman pään sisäistä debaattia 18" ja 19" välillä. Eli se perinteinen mukavuus-ulkonäkö akseli. 18" jäisi enemmän pullaa renkaaseen, mutta onhan tuo iso auto eli 19" on eittämättä näyttävämmän näköinen. Ikää kun on kertynyt ja autokin on nykyään perheauto sanan varsinaisessa merkityksessä, niin ajettavuudesta ja mukavuudesta ei viitsisi liiaksi tinkiä.

Onko jollain laittaa kuvia omista kulkineista 18" tai 19" vanteilla vakioalustalla? Vahva epäilys tosin että liian traktoriksi se jää etenkin keulasta. Löytyykö kokemuksia ajettavuudesta yms Eibach/H&R madallusjousilla vakioiskarein? Vai laittaisiko suosiolla myös iskarit samalla uusiksi (Bilstein b6/b8 tai vastaava).

Vanteissa varmaan ET 40-45 ok valinta, vaikka pienempikin menee mutta ajettavuus voi jo kärsiä. Oma kippo on 4motion eli saman kokoinen vanne joka nurkkaan, 8" tai 8,5" leveä  mieluiten.

edit:
Saksan foorumeilta löytyykin google translatorin avulla jonkin verran juttua ja myös kuvaesimerkkejä, jos kiinnostaa muitakin tutustua. Esim:
https://www.motor-talk.de/forum/19-zoll-felgen-t5646514.html
https://www.motor-talk.de/forum/18-oder-19-zoll-mit-normalem-fahrwerk-t5955289.html
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

peped

Jatketaan yksin puhelua. Kai joku on näitä jo madaltanutkin...

Eibachilta näyttäisi esim. allekirjoituksen malliin lötyvän 30mm madaltavat Pro-Kit jouset. Tarkat speksit oli edessä 30-35mm ja takana 30mm. Vähän vähempikin riittäisi, esim. 15-20mm mutta liekkö saatavilla?

Kannattaako jotain muuta vaihtaa jousien yhteydessä, perus yläpään laakerit suosiolla vaihtoon Passatissakin?
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

P. A Turpeinen

Tuli tuossa tilattu vanteet 8.5x19 et30 ja renkaat 245/40. Nyt sitten ruvennut epäröimään että oliko tuo ET nyt liian pieni? Madallusta ei ole joten kai nää pyörät mahtuu pyörimään? Kokemuksia?

Banned

Mulla on 8,5 vanteet ET45 ja tulee suurinpiirtein saman verran ulos kun 8"vanne vakio ET:llä. Saattaa tuo 30 tulla jo turhan ulos, mutta eiköhän nuo pyörimään mahdu. Vakio alusta on sen verran traktori muutenkin.
Passat GTE

peped

Lainaus käyttäjältä: P. A Turpeinen - 31.03.20 - klo:15:14
Tuli tuossa tilattu vanteet 8.5x19 et30 ja renkaat 245/40. Nyt sitten ruvennut epäröimään että oliko tuo ET nyt liian pieni? Madallusta ei ole joten kai nää pyörät mahtuu pyörimään? Kokemuksia?

Laitas kuvaa kun alla.

Lainaus käyttäjältä: Banned - 31.03.20 - klo:15:23
Mulla on 8,5 vanteet ET45 ja tulee suurinpiirtein saman verran ulos kun 8"vanne vakio ET:llä. Saattaa tuo 30 tulla jo turhan ulos, mutta eiköhän nuo pyörimään mahdu. Vakio alusta on sen verran traktori muutenkin.

Stalkkasin toisesta ketjusta että sulla on juurikin 235/40R19 setti ilmeisesti alla. Onko alustana vakio, tehtaan sport, dcc vai joku muu? Kuvia kuvia. :) Täällä palstalla aika hiljaista B8 Passat osiossa madallusten ja vanteiden suhteen, etenkään kuvien kanssa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Banned

#10
Taitaa olla joku R-line alusta ja DCC, mutta ei näyttäisi korkeudeltaan poikkeavan.


Passat GTE

P. A Turpeinen

Lainaus käyttäjältä: Banned - 31.03.20 - klo:15:23
Mulla on 8,5 vanteet ET45 ja tulee suurinpiirtein saman verran ulos kun 8"vanne vakio ET:llä. Saattaa tuo 30 tulla jo turhan ulos, mutta eiköhän nuo pyörimään mahdu. Vakio alusta on sen verran traktori muutenkin.

Eli taidan suosiolla vaihtaa tuohon et 45 kun saa vielä tilauksen vaihdettua siihen. Vaihtoehtona ei ole kun ET30 ja ET45.

peped

Jos olen oikein ymmärtänyt niin jo pelkästään DCC tuo matalemman alustan ja jos ei ole pelkkä R-line ulkoasupaketti (kuten itselläni) niin silloinkin alusta on matalampi. 10mm tai 15mm kumpi lie.

ET kun on väliltä 35-45 niin taitaa mahtua "mitä vaan".
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Banned

Niinpä olikin. Mukautuva alustansäätö DCC: Aktiivinen iskunvaimentimien säätö. Alusta madallettu n. 10 mm.
Passat GTE

peped

Onko kellään tietoa joutuuko jotain ohjelmoimaan uusiksi tms madalluksen jälkeen? Esim. ACC, valoautomatiikka yms joiden tutka taitaa sijaista keulassa VW logon alla.

Jos jollain kuvia vakioalustasta ja 19" (tai 18") vanteista niin antaa palaa tänne. Tuo 10mm pudotuskin jo jonkun verran vaikuttaa ulkoasuun. Toki aikaisemmin linkkaamastani motor-talk.de foorumista löytyy rutkasti kuvia. Voi olla että jos ensin ruuvaa isot vanteet alle, tulee välitön traktori-fiilis ja seuraavana lähtee jouset tilaukseen...
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

VW_Johan

mulla oli B8 Passsatissa 9*19 + Eibach Pro-kit jouset. Jos käyt merkkiliikkeessä säätämässä kulmat niin kalibroivat ACC tutkan ja säätävät valot siinä samalla. Suosittelisin lämpimästi vaihtaaman iskarit samalla, alkuperäisiskarit ja Pro-Kit ei tuntunut hyvältä. Jos tekisin uudestaan niin laittaisin heti kunnon alustan. Työosuus tuossa onkin jo suhteellisen iso verrattuna alustan ostohintaan.

Jos kuitenkin valitset Eibahin Pro-Kitin, niin varmista että saat oikeat takajouset. Itse sain etuvetomallin jouset, madalsi aivan liikaa takaa. Ainakin silloin (2016) Eibach listasi Pro-Kit E10-85-041-04-22 sarjan myös 4motionille. Tein tästä reklamaation ja pienen väännön jälkeen sain ja vaihdoin oikeat jouset taakse ( F11-85-016-10-HA) jonka jälkeen kaikissa kulmissa oli 365mm pyörän navan keskeltä kaareen.



Iro

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 01.04.20 - klo:14:25
mulla oli B8 Passsatissa 9*19 + Eibach Pro-kit jouset. Jos käyt merkkiliikkeessä säätämässä kulmat niin kalibroivat ACC tutkan ja säätävät valot siinä samalla. Suosittelisin lämpimästi vaihtaaman iskarit samalla, alkuperäisiskarit ja Pro-Kit ei tuntunut hyvältä. Jos tekisin uudestaan niin laittaisin heti kunnon alustan. Työosuus tuossa onkin jo suhteellisen iso verrattuna alustan ostohintaan.

Jos kuitenkin valitset Eibahin Pro-Kitin, niin varmista että saat oikeat takajouset. Itse sain etuvetomallin jouset, madalsi aivan liikaa takaa. Ainakin silloin (2016) Eibach listasi Pro-Kit E10-85-041-04-22 sarjan myös 4motionille. Tein tästä reklamaation ja pienen väännön jälkeen sain ja vaihdoin oikeat jouset taakse ( F11-85-016-10-HA) jonka jälkeen kaikissa kulmissa oli 365mm pyörän navan keskeltä kaareen.


Ilmeisesti sulla olis pitänyt olla E10-85-042-04-22 setti?
Se on 4motionille ja siinä on tuo oikea takajousi mukana.
Tosin siinä on jäykempi etujousikin.

Itsellä mielessä ainakin Koni Special Active setti ja ehkä Eibach jouset, saas ny nähdä.

Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Cornelius

Kyllä vakioalustalla kaikki 19" ja yli vanneviritykset on aikamoisia traktoreita.

Tuossa KW DDC aika tappiin tiputettu ja vanne 9x20 ET40. Kumina 245/35/20. Talvivanteina mulla mahtunut ihan hyvin Audin Speedlinet 9x19 ET33 ja kumina 235/35/19.

------
Passat TSI 280
------

duke7

^ ostitko muuten nuo vanteet äskettäin täältä areenalta?

Cornelius

En. Viime kesänä oisko ollut nettivaraosasta. Täällä myyntipalstalla mun mielestä oli 19" versio näistä joku aika sitten.

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 02.04.20 - klo:16:31
^ ostitko muuten nuo vanteet äskettäin täältä areenalta?
------
Passat TSI 280
------

duke7

Joo niin taisi ollakkin 19” ne täällä myynnissä olleet.
Vähän mietin niitä mutta pitäisi sitten varmaan laittaa alustaa jne ja ei oikein se innosta. Hyvin noi sopii kyllä B8:n alle.

peped

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 01.04.20 - klo:14:25
mulla oli B8 Passsatissa 9*19 + Eibach Pro-kit jouset. Jos käyt merkkiliikkeessä säätämässä kulmat niin kalibroivat ACC tutkan ja säätävät valot siinä samalla. Suosittelisin lämpimästi vaihtaaman iskarit samalla, alkuperäisiskarit ja Pro-Kit ei tuntunut hyvältä. Jos tekisin uudestaan niin laittaisin heti kunnon alustan. Työosuus tuossa onkin jo suhteellisen iso verrattuna alustan ostohintaan.

Jos kuitenkin valitset Eibahin Pro-Kitin, niin varmista että saat oikeat takajouset. Itse sain etuvetomallin jouset, madalsi aivan liikaa takaa. Ainakin silloin (2016) Eibach listasi Pro-Kit E10-85-041-04-22 sarjan myös 4motionille. Tein tästä reklamaation ja pienen väännön jälkeen sain ja vaihdoin oikeat jouset taakse ( F11-85-016-10-HA) jonka jälkeen kaikissa kulmissa oli 365mm pyörän navan keskeltä kaareen.



Alkaa tulla madallukselle hintaa kun vaatii nuo kalibroinnit yms, johan pelkkä nelipyöräsuuntaus merkkiliikkeessä on pitkälti toista sataa.

Omassa autossa alkaa tulla 160tkm mittariin ja iskarit on oletettavasti alkuperäiset. Eibachien kaveriksi olis varmaan hyvä perus Bilstein B8 tai vastaavat, tai vähintään vaihtaa alkuperäiset jouset joka tapauksessa uusiin vakioiskareihin (esim. Sachs). Samalla varmaan yläpään laakerit vaihdettava näissäkin?

Tässä nyt pitää puntaroida en välillä hommaako kesäksi perus 18", vai panostaako 19" + madallukseen joka on jo vanteen koon puolesta huomattavasti tyylikkäämpi ratkaisu mutta myös tyyriimpi. R-Linessä myös ainakin tuo keula on sellainen että paljoa ei viitsi madaltaa.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

peped

Saakohan orkkis urheilujousia (-15mm) ostettya ebaysta tai edes marmorilta? Siinähän olis myös ok valinta jos haluaa vaan mietoa pudotusta. Toki varmaan ihan saman asian ajaa juurikin vaikka Eibach, eipä niissä jousissa toiminnaltaan paljoa eroa ole jos samat iskarit on käytössä anyway.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Ike_12

Mulla on autossa Eibachin -40mm ja auton alla 255-35-19.
Mukavan pieni omaan silmään lokasuojan renkaan väli.. :-)



Ike_12

Tuossa vielä kuvaa sivulta päin viistosti..




ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Ike_12 - 11.04.20 - klo:09:41
Tuossa vielä kuvaa sivulta päin viistosti..



mikä ET ja vanteen koko muuten?

poden kans 18-19" vannekuumetta parhaillaan :D 17" jää aika sisälle - samalla toki säästyy kyljet hiekkaruvelta. RLineen kun ei eteen edes kuraläppiä taida saada...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Ike_12

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 11.04.20 - klo:10:35
mikä ET ja vanteen koko muuten?

poden kans 18-19" vannekuumetta parhaillaan :D 17" jää aika sisälle - samalla toki säästyy kyljet hiekkaruvelta. RLineen kun ei eteen edes kuraläppiä taida saada...

ET on 32 ja vannekoko 8.5"
Tuossa kuvaa viime kesältä, jolloin alla oli 18" kokona 235-40-18 (ihan liian pieni ja auto "ui matalalla")




P. A Turpeinen


MMracing

Tässä oma 2016 Gte. Ap coilit & Mak Speciale 235/30/21” 8,5” et 43
Itselle tehty että jupinat voi pitää sisällään.


VW_Johan

mahtavan hieno yhdistelmä, wow!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy