VW CC 1.8TSI

Aloittaja Guuga, 03.08.10 - klo:00:48

« edellinen - seuraava »

Guuga

Vuoden 2008 Volkswagen CC 1.8TSi

Tehtaalta
-Metallic Light Brown
-Kääntyvät kaksoisksenonit, kulma- ja päiväajovaloilla
-Monitoimi-nahkaohjauspyörä
-Nappanahkaverhoilu, beige/musta + Verona jalopuusomiste
-18" Daytona
-RNS510 (musiikki, DVD, Navigointi) + Media-In USB
-Dynaudio Soundsystem 600W
-Park Assist + Line Assist + Park Pilot
-Premium Bluetooth, näppäimistöllä
-Varashälytin
-Tupakointivarustus :)

Itse lisäiltyä/poistettua
Tekstit pois perästä
Pakoputkenpäät, kromi
Parkkivalot, led
Rekisterikilven tausta eteen, teräs (ei näy kuvissa)

Tulossa
Sumuvalot
Rekisterikilven valot, led
Päivänvalot, MTEC Xenon Super White bulbs
Parkkivalot, MTEC Xenon Super White bulbs

Kuvia

Industrial hengessä... valitettavasti kamera (ja kuvaaja) ei ole yhtä laadukas kuin niissä "teollisuushallikuvissa", joita näissä kuvissa kopioin.




CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Guuga

Lainaus käyttäjältä: Kupla73 - 03.08.10 - klo:01:02
Pistä Guuga tägeihin (img) nuo linkit niin näkyy kuvat suoraan viestissä. Nyt ainakin mulla näkyy pelkät linkit...

Toi galleria on yksityisenä Picasassa eli sinne pääsee vain suoran linkin (kuva tai koko kansio) kautta eli ilmeisesti siihen ei voi suoraan linkittää IMG tageillä. Olen yrittänyt tehdä IMG viittauksia, mutta tulee vain tyhjää ... Joku asiaa paremmin tunteva voi kertoa jos teen jotain väärin. Noiden linkkien kautta kuvat sentään pääsee näkemään vaikka onhan noita ärsyttävä klikkailla...
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Guuga

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 03.08.10 - klo:06:39
Hyvinhän noi saa näkymään:

...

Eli napauta kuvan päällä oikeaa hiiren painiketta > Kopioi kuvan osoite. Sitten tuot sen viestiisi taas oikealla painikkella > Liitä. Näppärin tehdä kun Picasa ja tämä sivu ovat eri välilehdillä..
Vaatii vielä [img]-tägit osoitteen ympärille.
Nämä ovat siis Windows-käyttiksen ohjeet..

Aika eksoottista. Sai näkymään kun ei käyttänyt sitä Picasan antamaa linkkiä "linkitä tähän kuvaan" vaan kopioi osoitteen suoraan kuvasta.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Tikka

Hyvät varusteet autossasi ainakin on ja CC on myös tyylikäs ulkoakin. Hyvä.

RoccoScientist

Siisti kokonaisuus kyllä, vaikka vanteet ovat minusta hieman tylsät. Lisäksi tuo light brown-väri on hämännyt jo pidemmän aikaa. En ole yhtäkään kuvaa nähnyt tuosta väristä, joiden perusteella tulisi mieleen kutsua väriä ruskeaksi harmaan sijaan. Ihan hyvin se kuitenkin näyttäisi näissä kuvissa autoon sopivan - tuo sellaista sopivan keveää arvokkuutta.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Arcca

^Jep, kova valkoinen valo ja betoni heijastukset noissa kuvissa varmaan vielä korostaa harmautta, oikeasti minusta se on vaalean ruskea harmaalla vivahteella. Omalla kohdalla luojan kiitos, tuo harmaan vivahde saa aikaan sen ettei se ole beige, mikä oli entinen autoni. Olen tämän varmaan ennenkin sanonut, mutta tuo light brown on näyttävimmillään parkkihallissa (Guugakin sen on näköjään huomannut) tai pimeällä katuvalossa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

VWonderman

Hyvät varusteet messissä! Väristäkin tykkään. :P

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 03.08.10 - klo:10:28vaikka vanteet ovat minusta hieman tylsät.

Jokaisella on mielipiteensä, itse olen jo vähän kyllästynyt Interlagoseihin, ja nämä Daytonat sopii mun mielestä tosi hyvin CC:hen. Ainakin ovat helpot puhdistaa. ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Guuga

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 03.08.10 - klo:10:28
Siisti kokonaisuus kyllä, vaikka vanteet ovat minusta hieman tylsät. Lisäksi tuo light brown-väri on hämännyt jo pidemmän aikaa. En ole yhtäkään kuvaa nähnyt tuosta väristä, joiden perusteella tulisi mieleen kutsua väriä ruskeaksi harmaan sijaan. Ihan hyvin se kuitenkin näyttäisi näissä kuvissa autoon sopivan - tuo sellaista sopivan keveää arvokkuutta.

Arcca on siinä oikeassa, että tuo tila ja valo korostavat harmautta, mutta on tuo vaalea ruskea aika mielenkiintoinen kuvaus tuosta väristä.

Kun tutut ovat kysyneet autosta sen vakiokysymyksen eli minkä värinen, melkein helpompaa on ottaa kännykkä taskusta ja näyttää kuva autosta auringonvalossa. Ei tuo ole vaalean ruskea, ei beige...

Itse sanoisin että se on metalliharmaan ja hopean sekoitus, jossa on ruskea sävy :) Ehkä VW ei kutsu tuota harmaaksi, koska CC:n värikartassa muistaakseni on jo 4 tai 5 eri hopeaa/harmaata.

Jos se sinertävä on Iceland Grey, kuka keksii tuolle sopivan nimen?

CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Guuga - 03.08.10 - klo:19:52

Jos se sinertävä on Iceland Grey, kuka keksii tuolle sopivan nimen?

Olisikohan hiekanharmaa eli Sand Grey sinnepäin..?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

Minusta tuo väri näytti selkeästi ruskealta, kun sellainen halliauto oli Keravan Laakkosella silloin, kuin tein omaa CC -tilausta. Ihan selkeästi ruskehtava. Tilasin silloin Silver Leaf -värin kuitenkin. Siinä oli jännä efekti, joka muutti väriä kullanhohtoisesta harmaaseen riippuen valon määrästä ja suunnasta.

Guuga

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 03.08.10 - klo:20:36
Olisikohan hiekanharmaa eli Sand Grey sinnepäin..?

Ei huono. Se siinä esitteessä varmasti lukisi ellei siellä olisi jo tuota ennen n+1 harmaata/hopeaa.

Ja mitä tulee noihin Daytona vanteisiin niin itsellä autoa etsittäessä oli ajatus vaihtaa kesärenkaisiin heti Interlagosit jos niitä ei tule valmiina autossa. Mutta kun muutaman päivän noita katselin, päätin että saavat jäädä.

Sopivat mielestäni täydellisesti tuohon CC ulkoväri + sisustavärit ja materiaalit -yhdistelmään. Tuo CC ei ole mikään urheiluauto vaan enemmän tehty sellaiseen rauhalliseen lipumiseen.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Guuga - 03.08.10 - klo:22:38Ja mitä tulee noihin Daytona vanteisiin niin itsellä autoa etsittäessä oli ajatus vaihtaa kesärenkaisiin heti Interlagosit jos niitä ei tule valmiina autossa. Mutta kun muutaman päivän noita katselin, päätin että saavat jäädä.

Sopivat mielestäni täydellisesti tuohon CC ulkoväri + sisustavärit ja materiaalit -yhdistelmään. Tuo CC ei ole mikään urheiluauto vaan enemmän tehty sellaiseen rauhalliseen lipumiseen.

Oikein. Eikös Skulakin sanonut CC:n "rentouttavan" kuljettajansa? ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Guuga - 03.08.10 - klo:22:38

Tuo CC ei ole mikään urheiluauto vaan enemmän tehty sellaiseen rauhalliseen lipumiseen.

Minusta ennemminkin kovavauhtiseen matkantekoon. Alustan käytöksessä kiinnyttyy huomio jäykkiin kallistuksenvakaajiin, jotka sallii aika suhteellisen kovat nopeudet kaarteissa ilman kallistelua. Vastaavasti suoraanajon mukavuuden ylläpitämiseksi iskunvaimennus/jousitus ei ole kovin jäykkä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Wilburi

Miksi suurin osa Passat CC-malleista on 1.8 TFSI-koneella (tai 2.0 TDI), kun taas A4:sista suurin osa on 2.0 TFSI koneella. Molempia kun on tullut ajettua, niin kyllä tuo 2.0 TFSI vie voiton kaikilla osa-alueilla. CC näyttää olevan myös suhteellisen kallis verrattuna A4:seen? Onhan Passat CC hienomman näköinen kuin esimerkiksi A5 SB, mutta ihmettelen, miksi suurin osa valitsee tuon pienemmän koneen. En kyllä itse miettisi kovinkaan kauan noiden moottorien välillä.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Pekka T


^ A4/A5 2.0 TFSI on aivan eri moottori kuin esim. Passatin 2.0 TFSI (TSI)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Kiviharju

Todella hyvännäköinen CC.
Varustus on melkeinpä täydellinen, ainoa miinus tulee minun mielestäni noista jalopuulistoista :-\

Onko nuo putkenpäät ihan OEM tavaraa, vai tarvikeosat??

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 03.08.10 - klo:12:12
Jokaisella on mielipiteensä, itse olen jo vähän kyllästynyt Interlagoseihin
Eihän Interlagoseihin voi kyllästyä, itse olen ainakin melkein rakastunut niihin vaikka alkuun hieman epäilytti ;)
Ainakaan Golfin alla noita ei tule pahemmin vastaan. Toivottavasti ei tulevaisuudessakaan muuten pitää vaihtaa VW Bilbaoihin(VI:n ja VI variantin "mainosvanteet")
Audi A4 Allroad quattro -17

Wilburi

Lainaa^ A4/A5 2.0 TFSI on aivan eri moottori kuin esim. Passatin 2.0 TFSI (TSI)

Tiedän, mutta siitäkin huolimatta tuo 2.0 TFSI-kone on mielestäni niin paljon parempi vaihtoehto. Kaverin A4:ssa on tuo 1.8 TFSI ja sitä kun on tullut muutaman kerran ajettua, niin ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa autoa sillä koneella, jos on mahdollisuus ostaa se tuolla 2.0 TFSI-koneella. Ainakin Audissa tuo hintaero on aika mitätön. Passat CC:n kohdalle en ole suorittanut vertailua, mutta ei kait siinäkään "niin" suurta eroa koneiden välillä ole?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

eGetin

Mikäli Skulan juttuihin on uskominen niin 2.0 TSI on ollut CC:ssä aivan turha, kun 1.8TSI on kuuleman mukaan päässyt käytännön suorituskyvyssä samaan tain ainakin todella lähelle. Kyseessähän on vanha moottori ja lisäksi automaattikin on imaissut vähän tehoja. Lisähinta myöskin on ollut varmasti esteenä ja sitä rataa. Audissa taas 2.0 TFSI on myynyt kun siitäkin on ollut halvempaa ja kalliimpaa vaihtoehtoa, ja siinä autossa ne myös ovat parempia koneita kuin 1.8 TFSI.
E: Niin siis nykyiselläänhän se tulee DSG:llä, aiemmin oli tippari. Hintaero on kyllä melko suolainen silti.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 03.08.10 - klo:23:33
Tiedän, mutta siitäkin huolimatta tuo 2.0 TFSI-kone on mielestäni niin paljon parempi vaihtoehto. Kaverin A4:ssa on tuo 1.8 TFSI ja sitä kun on tullut muutaman kerran ajettua, niin ei kyllä tulisi mieleenkään ostaa autoa sillä koneella, jos on mahdollisuus ostaa se tuolla 2.0 TFSI-koneella.

Kovastipa huonolta saat tuon 1.8 TFSI:n kuulostamaan. Yllättää ainakin minut... Tosin tulee mieleen, että A4:ään on saatavissa sekä 1.8 TFSI 88kW että 1.8 TFSI 118kW. Onkohan tuo tehokkaampi nimellisesti ollut jopa 120kW:kin joskus. Kai tuokin noin 30kW:n ero käytännössä jotenkin tuntuu. Eli kumpikohan mylly tuon kaverisi A4:ssä sitten lopultakin on...
"Age quod agis - tee mitä teet"

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 03.08.10 - klo:23:33
Ainakin Audissa tuo hintaero on aika mitätön. Passat CC:n kohdalle en ole suorittanut vertailua, mutta ei kait siinäkään "niin" suurta eroa koneiden välillä ole?

Passat CC:ssä hintaero 1,8 TSI DSG:n ja 2,0 TSI DSG:n välillä on tällä hetkellä n. 7000 e.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Panze

Toki DCC tulee "kaupan päälle" :)

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 04.08.10 - klo:01:20
Kovastipa huonolta saat tuon 1.8 TFSI:n kuulostamaan. Yllättää ainakin minut... Tosin tulee mieleen, että A4:ään on saatavissa sekä 1.8 TFSI 88kW että 1.8 TFSI 118kW. Onkohan tuo tehokkaampi nimellisesti ollut jopa 120kW:kin joskus. Kai tuokin noin 30kW:n ero käytännössä jotenkin tuntuu. Eli kumpikohan mylly tuon kaverisi A4:ssä sitten lopultakin on...
Vaikkei tämä kuulukaan tähän keskusteluun, mutta A4 B7:ssa (edellinen korimalli) 1,8T oli tosiaan 120kw tehoinen. Lienee tuo B8:n 1,8TFSI kuitenkin eri moottori, ainakin joiltakin osin, kun teho ei ole sama? Sinällään 2kw:n ero on varmasti täysin mitätön.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Maximus - 04.08.10 - klo:01:20
Kovastipa huonolta saat tuon 1.8 TFSI:n kuulostamaan. Yllättää ainakin minut... Tosin tulee mieleen, että A4:ään on saatavissa sekä 1.8 TFSI 88kW että 1.8 TFSI 118kW. Onkohan tuo tehokkaampi nimellisesti ollut jopa 120kW:kin joskus. Kai tuokin noin 30kW:n ero käytännössä jotenkin tuntuu. Eli kumpikohan mylly tuon kaverisi A4:ssä sitten lopultakin on...


Tarkoitus ei ollut suoranaisesti haukkua tuota 1.8 TFSI moottoria, koska sekin on kaiken kaikkiaan loistava moottori. Ero moottoreiden luonteessa ja tehon tunnussa vaan tuntuu mielestäni yllättävän suurelta. Ja kaverini A4:ssa on tuo 118 kW:n versio samalla manuaalivaihteistolla kuin minullakin. Tosin normaalissa kaupunki-maantieajossa ei oikeastaan ole väliä kumpi kone autossa on, koska molemmissa on riittävän hyvä ohituskiihtyvyys.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Guuga

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 04.08.10 - klo:13:16
Tarkoitus ei ollut suoranaisesti haukkua tuota 1.8 TFSI moottoria, koska sekin on kaiken kaikkiaan loistava moottori. Ero moottoreiden luonteessa ja tehon tunnussa vaan tuntuu mielestäni yllättävän suurelta. .... Tosin normaalissa kaupunki-maantieajossa ei oikeastaan ole väliä kumpi kone autossa on, koska molemmissa on riittävän hyvä ohituskiihtyvyys.

Kännykän kautta kirjoittelen niin en tähän saanut googletettua noita 80-100, 80-120 ja 100-120 sekuntieroja 1.8 ja 2.0 välillä (etsin kun olen koneella) mutta ne ovat alle 0.5sec luokkaa. Valmistajien sivuilla niitä ei ole kun haittaisivat varmasti isomman myyntiä.

Rehellisesti tuossa CCssä isomman bensakoneen osto 7000 hintalapulla ei ole mitenkään perusteltavavissa. Ainakin itsellä säätyvä alusta olisi 99/100 sillä normaali asetuksella.

Ettei kokonaan OT, pakoputkenpäät ovat varusteosa Ebaystä/Kiinasta, 20USD.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Guuga

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 03.08.10 - klo:23:26
^ A4/A5 2.0 TFSI on aivan eri moottori kuin esim. Passatin 2.0 TFSI (TSI)

Offtopic jatkuu...

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tuossa yllä se virhe, että

1) CC:n 2.0TSI ei oikeasti ole 2.0TSI vaan se vanha sotaratsu, joka aikaisemmin tunnettiin nimellä 2.0T
2) Audin ja VW vanha 1.8T on aivan eri mylly kuin 1.8T(FSI)
3) Audin ja VW 1.8 T(F)SI on ihan sama mylly pikkusen eri virityksellä.

Tuosta syystä VW:n puolella ei ole mitään järkeä maksaa 2.0T:stä (vale TSI) kun taas 1.8TSI on tasan yhtä pirteä kuin 1.8TFSI... Kuka sitten osaa selittää tuota nimeämiseroa, kun Jenkeissä myös tuo VW:n puoli kulkee ostittain TFSI nimellä.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Markku J

Tuo 200 hv TSI konehan esiteltiin Golf GTI:n nokalla muistaakseni v 2005 ja silloin se oli TFSI. Sama kone tuli Ocu II RS:ään v 2006 ja samasta mallimerkinnästä puhuttiin.

Olen yrittänyt selvittää, mitä uutta tekniikkaa 211 hv:n versio pitää sisällään, mutta muuta merkittävää en ole löytänyt, kuin Audin mainostaman "Valvelift" tekniikan lisäämisen imupuolelle. 200 hv -versiossa on muuttuva imuventtiilien ajoitus, mutta 211 hv versio sai myös imuventtiilin noston säädön.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.08.10 - klo:19:27
Olen yrittänyt selvittää, mitä uutta tekniikkaa 211 hv:n versio pitää sisällään, mutta muuta merkittävää en ole löytänyt, kuin Audin mainostaman "Valvelift" tekniikan lisäämisen imupuolelle. 200 hv -versiossa on muuttuva imuventtiilien ajoitus, mutta 211 hv versio sai myös imuventtiilin noston säädön.

Noita 211hv versiota on kolme erilaista, erona vääntöarvo: 280Nm (Golf GTI), 320Nm (Exeo) ja 350Nm (A4/A5). En usko, että eroa olisi vain softassa. Vääntöero on niin iso. Veikkaan, että Exeon versio on eri softalla varustettu, mutta  muuten sama kuin A4:n 180hv/320Nm kone. Tuossahan teho ikäänkuin leikataan tasaiseksi (piikki pois). Onko A4:n 211hv/350Nm sitten edelleen osiltaan ihan sama, niin en osaa sanoa. Golfin 211hv/280Nm lienee vain päivitetty vanha 200hv motti. Golf on noista selvästi tehottomin matalilla ja keskikierroksilla.

Markku J

Olisikohan Audi tosiaan antanut Valveliftin Seatille ja VW:lle nyt ? Tuo VW voisi hyvin olla päivitetty vanha kone, ja kyllä tuo Seatinkin teho & vääntö varmaan softallakin saataisiin aikaan. Se hieman ihmetyttää, että kulutuslukemiin tuolla Valveliftilla on ollut lähinnä nostava vaikutus käytännössä - vai onko se vaan se lisäteho, mikä ei tietty tyhjästä synny.

Valveliftin kuvaus löytyy täältä: http://www.audiworld.com/news/08/audi-valvelift-system/content.shtml

Pekka T


Nyt ollaan Guugan autotallissa, jossa on tarkoitus esitellä hänen autoansa.

Eli voitaisiinko tämä kylläkin ihan mielenkiintoinen TSI/TFSI keskustelu siirtää johonkin muualle sille sopivampaan paikkaan?
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Guuga

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 03.08.10 - klo:23:03
Oikein. Eikös Skulakin sanonut CC:n "rentouttavan" kuljettajansa? ;)

Itse allekirjoittaisi tämän kommentin. Aikalailla rajoitusten mukaan on tullut ajettua vaikka vanhalla 2.4 Accordilla piti aina puskea 10-15 yli rajoituksen ja aina ohi muista kun paikka tarjolla...

Ei osaa selittää tuota, koska CCn pikkuturbo vääntää ohituksissa mukavammin kuin 2.4 Hondan vapari ja vaikka Hondassa oli madallettu, vakiota jäykempi alusta, CCllä voi huoletta ajaa kovempaa tiukkaan kurviin ilman kallistuksia.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy