Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Kjimi

#1
Lasketaan hinnaksi 70 euroa.
#2
Myydään auton vaihdon myötä ylimääräiseksi jäänyt UUSI asentamaton Riegerin takahelma.

Tuote soveltuu Seat Leon Facelift vm.'17-> 3- ja 5-ovisten FR-mallien takapuskureihin.
Pitäisi käydä myös muiden 3- ja 5-ovisten Facelift-mallien takapuskuriin, mutta vaatii pakoputken ulostulon tukkimisen tai takimmaisen äänenvaimentimen vaihtamisen.

Takahelma on kiiltävän mustaa muovia ja sopii asennattavaksi sellaisenaan.
Helman vasemmassa reunassa aukko FR-mallien vakio tuplapakoputkille, kuten alla olevassa harmaan auton kuvassa.

Tarkemmat tiedot: https://www.rieger-tuning.biz/article/00088132+42435707





Uusi näyttäisi maksavan Reigerillä 178 â,¬ + toimituskulut.

Hintapyyntö: 80 â,¬.
Sijainti: Uusimaa, Kerava
Yhteydenotot: o5o 5437 437 tai kim.wahlstrom(a)kotikone.fi

Tuotteen koosta johtuen en lähde postittamaan.

#3
Start / Stop saattaa olla koodattu pois käytöstä, jonka takia ei toimi.
Samalla softalla (VCDS / OBDEleven) tuonkin näkisi, millä syötää uuden akun tiedot.
#5
Sama Android Auto / Spotify vika ilmeni minullakin yhtäkkiä OnePlus 6 puhelimen kanssa.
Ongelmaan auttoi Spotifyn poistaminen ja uudelleen asennus.
#6
Lainaus käyttäjältä: JJambs - 13.04.21 - klo:23:10
Nyt kun kelit lämpeni, tuntuu, että ääni on kovempi ja kuuluu useammin - tai sitten tämä on vain placeboa.

Ei ole välttämättä placeboa. Itsellä samanlaiset havainnot.
Talvipakkasilla ei pahemmin kolise, mutta kesää kohti mentäessä kolina lisääntyy ulkolämpötilan suhteessa.  :D

Kun vaihdat kesärenkaita alle (jos itse vaihdat) niin kokeileppa laittaa käsi nyrkkiin ja lyödä eri voimakkuuksilla kämmenen sivulla tuohon takaiskarin runkoon.
Itsellä kuuluu samanlainen ääni mikä sisällekin kun "lyö" iskaria perästä keulan suuntaan päin.


#7
Lainaus käyttäjältä: JJambs - 06.04.21 - klo:15:06
Päivitystä tähän. Auto kävi tänään huollossa (K-Caara Lahti). Olivat saaneet äänen esille ja korjaustoimenpiteenä rasvattiin ovien lukot ja takapenkin lukitusmekanismi. Harmi, etten muistanut autoa viedessä sanoa, että ääni kuuluu myös penkkien alhaalla ollessa ja ovet auki :) kolahtelu ei siis poistunut. Alusta kuulemma ok.

Seuraava korjausyritys saa odottaa 30tkm huoltoon.

Samalla valitin myös mihin sattuu näyttävistä valoista (led, erityisesti pitkät). Suuntasivat valot uudestaan. Illalla selviää muuttuiko tilanne :)

Oma 2017 (facelift) vuosimallin kulkine käynyt kanssa saman takapään kolinan takia huollossa tutkittavana.
Kuvasin etukäteen ääninäytteen ja ajelutin huoltoneuvojaa VW Airportin pihamaan hidasteiden yli, että kuuli äänen. Kolina kuuluu takapenkit ylös tai alas käännettynä.
Tyhjensin vielä varuiksi takakontin sekä vararenkaan syvennyksen kaikesta tavarasta.

Huollossa olivat läpikäyneet alustan, mutta eivät löytäneet ongelmaa. Tuo kolina tuntuu myös olevan jossain määrin riippuvainen ulkolämpötilasta.

Maailmalla paljon juttua Golf VII mallin osalta tuosta takapään kolinasta. Ã,,änen aiheuttaja ilmeisesti nuo Sachsin takaiskarit.
Osalla vaihdettu takuuseen uusia takaiskareita (saman valmistajan), mutta kolina palannut hetimiten. Joillakin ongelmaan auttanut takaiskareiden vaihtaminen Bilstein B4 malliin.

Muutamia ketjuja löytyy Googlesta "Golf MK7 rear knocking" hakusanalla:
https://www.google.com/search?q=golf+mk7+rear+knocking&rlz=1C1GCEU_fiFI820FI820&oq=gol&aqs=chrome.0.69i59j69i57j69i65l3j69i60l3.1255j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
#8
Lainaus käyttäjältä: Arctic - 13.09.20 - klo:19:46
Tietääkö joku, onko faceliftin umpio yhteensopiva vanhemman (vm-15) mallin umpion kanssa? Aikoinaan kehuttiin, että faceliftin led-valot olivat paremmat kuin vanhemmassa mallissa. Ajattelin, että jos omassa (2015) umpio menee vaihtoon, voisi vaihtaa molemmat paremman valotehon toivossa.

Fyysisten mittojen puolesta kyllä. Sähköjen puolesta ei.
Faceliftin LED-ajovaloilla oma ohjainlaitteensa ja johdotuksissa eroa.
#9
Lainaus käyttäjältä: Nifa - 28.05.20 - klo:15:58
n. 180hp. Sais vähän enemmänkin, mutta siellä alkaa vastapaine ahdistamaan. Vetää ihan erilailla punarajalle asti. Kun aikasemmin tuntu että se alkaa tukehtumaan siinä 4500 hujakoilla. On erittäin miellyttävä normaalissa ajossa vaikka ajelisi nätisti.

Minkä merkkinen softa moottoriin tuli?

Oletko saanut jo asennettu tuon VTA BOV:n? Ilmeisesti GFB VTA T9430 kyseeessä?
Onko tuosta oikeasti havaittavissa muutakin iloa kun pelkät äänet? :D
#10
Kannattaa kokeilla syttyykö sisävalot (kytkimen oltava ovi-asennossa), kun kuljettejan oven avaa.
Mikäli valo ei syty, on vika joko oven johtosarjassa (todennäköisesti johto poikki oven ja korin välisen haitarin sisältä) tai kuljettajan oven lukkomoduulin mikrokytkimessä, jonka tehtävänä on havaita, että ovi on avattu. Kun tietoa oven avaamisesta ei tule autolle, sulkee se lukituksen takaisin 15 sekunnin päästä.
#11
Vaatii etupuskurin irrotamisen, jotta saa umpion vaihdettua.
Täältä ohjeet puskurin irrottamiseen:
https://drive.google.com/file/d/1XnnZPSp7wmhwpmlMxoJI3ltI2slzv43Z/view?usp=sharing
#12
Lainaus käyttäjältä: Qazu - 09.07.19 - klo:20:32
Tiedustelin asiasta Laatuvanteelta, heidän ilmoittama 10,2 kg oli maahantuojalta. Novukselta facebookissa sain tälläisen vastauksen :
Tämän lisäksi kansiossa uusia tiedostoja. Nyt kokoelma ~330 kuvaa.

Hyvä että selvisi, mistä ero johtuu.  :)
Noita 0.1 vanteita kun nostelee renkailla tai ilman, niin eron keveydessä kyllä huomaa!  :D
#13
Tuon Novus 0.1 18" vanteen +10kg paino on hieman yläkanttiin.
Oman kokemuksen mukaan alla olevan linkin takana ilmoitettu on lähempänä totuutta:
https://www.kiiltovaunu.com/novus-matt-black-8x18-5x112-et42-p-9280.html

Kevyitä renkaita ovat mm. Dunlop SportMaxx 2 sekä Goodyear Eagle Asymmetric 3.
#14
Lainaus käyttäjältä: Ukko - 25.06.19 - klo:18:26
Kolahdus se nimenomaan on, mutta kaikissa vastaavissa autoissa se on. Omani on käynyt määräaikaishuollossa jo kaksi kertaa, ei ole alustassa ollut mitään.

Kertokaa toki tänne jos löytyy joku keino korjata asia.

Voisikohan syynä kolinaan olla (Golfeja vaivaavat) takaiskarit: https://www.youtube.com/watch?v=5bvS3g2vXFI

Minun 2017 vuosimalli pitää kanssa takapäästä kolahduksia / kumahduksia, kun ajaa alle 50 km/h nopeutta epätasaisella alustalla.
Koputtelin vastaavasti kämmenellä takaiskarit kun vaihdoin kesärenkaat, ja silloin sain äänen kuulumaan ainakin vasemmalta puolelta.

Tämän asian tiimoilta auto on käynyt kerran (takuu)huollossa tutkittavana, mutta eivät kuulemma löydä iskareista mitään vikaa.
Tekivät iskaritestin ja kävivät koeajolla yms. mutta vikaa ei havaittu. Jännä vaan kun autoa huoltoon jättäessä näytin yllä olevan videon ja sekä itse kuvaamani, ja huoltotiskillä työn vastaanottanut heppukin sanoi, että joissain Golfeissa takaiskareissa on ollut vikaa..

Ongelmaan saattaisi auttaa takaiskareiden vaihto esim. Bilsteiniin:
https://www.bilstein-shocks.co.uk/blogs/news/vw-golf-mk7-knocking-rear-suspension-problem
#15
Lainaus käyttäjältä: Jaran - 19.06.19 - klo:14:57
Nyt toistamiseen takaspoilerin välistä kuljettajan puolelta irvisti joku tiivisteenpalanen tms. Ensimmäisen kerran tuo tapahtui kun autolla oli ikää vajaa vuosi ja pari päivää sitten toisen kerran kun kohta on 2v täynnä. Autoa ei ole pesty koneellisessa harjapesussa kertaakaan.

Kuva.
Video sen pois nyppäämisestä.

Kummankaan kerran jälkeen spoilerin ympärille ei ole jäänyt mitään jälkiä tai muita tiivisteen jäämiä tms.
Onko muilla käynyt vastaavaa? Kuinkahan paljon tuolla spoilerin alla tuota tiivistettä oikein on?  :D

Kyseinen spoileri on ainakin ecomotive -mallissa.

Tuo tiiviste on noiden takalasin reunoissa olevien kiiltävän mustien muovisten "spoilereiden" päissä.
Ovat estämässä näiden muovin kappaleiden hankaamista varsinaisen takaspoilerin maalipintaa vasten.

Tiivistemateriaali on vaan jollain tarralla kiinni muoviosan päässä ja varmaan vaan tarrassa huonolaatuinen liima, joka alkaa pettää ajan ja vedelle altistumisen myötä.
#16
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 08.06.19 - klo:17:01
2014 loppuvuodesta käyttöönotettu 150hp Fr. Takapöntön liitoskohta mädäntyny poikki. Ei huono saavutus.

Olisikohan tuossa korvattu keskivaimentaja suoralla putkella?  ::)
Niissä tuo liitos tehdään yleensä juuri tuohon kohtaan, missä sinullakin näkyy liittimet.
Liittimien välissä ollut liitosmuhvi ei näemmä ole ollut kovinkaan laadukasta materiaalia..   :-\
#17
Lainaus käyttäjältä: Jettamkv - 09.06.19 - klo:23:06
Moi!
Tästä swapista olisi mukava kuulla lisää tietoa, jos vain viitsit ja jaksat niin mielelläni kuulisin tipsejä ko. operaatiota varten.

Millaista infoa kaipaat?

4-puolaisen ratin vaihto 3-puolaiseen:
Tarvitset A3 (8P)-mallista peräisin olevan uuden tai käytetyn ratin ja airbagin.
A4-mallin ratti eroaa airbagin kiinnityksen osalta ja A4 airbag taas eroaa laukaisimien osalta.

3-/4-puolaisen "tavallisen" ratin vaihto näppäimillä varustetuun monitoimiohjauspyörään:
Tarvitset A3 (8P)-mallista peräisin olevan uuden tai käytetyn monitoiminapeilla varustetun ratin ja airbagin.
Samat eroavaisuudet A4-mallin osien osalta pätevät kuin edellä.

Ennen monitoimiohjauspyörän hankkimista tulisi esim. VCDS tai OBDEleven avulla selvittää nykyisen rattiohjainmoduulin osanumero / malli.
Tämä määrittää sen mitä toimintoja nykyinen ohjainmoduuli tukee.
Lähtökohtana tosin on, että mikäli jotain ominaisuutta ei autossa ole, ei autossa myöskään ole sellaista rattiohjainmoduulia, mikä niitä tukisi.

Mikäli autossa ei ole erillisen viiksen omaavaa vakionopeudensäädintä tai (automaatin) vaihteen vaihtovalitsimia ratissa, tulee rattiohjainmoduuli vaihtaa toiseen versioon.
Suurimpana ongelmana saattaa olla sopivan moduulin löytyminen järkevään hintaan käytettynä.

Muu onkin purkamista ja kasaamista sekä tarvittaessa koodaamista. Noi edellä laittamani linkkien takaa löytyvät kun lukee läpi, niin on asiassa hieman viisaampi.
#18
Mikäli lukkopultti on Volkswagenin oma, niin kääntyisin paikallisen VW Centerin puoleen.
Itsellä oli mennyt oma lukkopulttiavain kulmista pyöreäksi, niin VW Airportista löytyi suoraan samanlainen avain jolla pultit saatiin pois.
#19
Lähtökohtaisesti "uuden" ratin tulee olla vastaavan näköinen kun nykyinen eli kolmipuolainen, jotta airbag sopii.

Voi olla, että autosi nykykinen rattiohjainmoduuli tukee radion/ajotietokoneen ohjausnappuloita (koska autosi on varustettu vakionopeussäätimellä ja nykyinen ratti vaihteen vaihtovalitsimilla), mutta tämän rattiohjainmoduulin versio pitäisi saada ensitöikseen selvitettyä esim. VCDS tai OBDEleven avulla.

Täältä vähän infoa aiheesta:
https://www.audi.homeradiatorsreview.com/mfsw.html
http://www.lightnings.dk/mfsw_en.html
https://audiforum.us/threads/retrofit-mfsw-in-a3-8p.2780/
#20
Kohtuullisen helppo vaihtaa. Vaatii irroittamisen / vaihdon jälkeen sopeutuksen esim. VCDS avulla.
Juuri irroitin yhden, putsasin ja rasvasin ahtopaineen säätimen varren ja hukkaportin välisen liitoksen sekä tein sopeutuksen.

Täältä lisää infoa ja ohjeita:
https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=28690

Näitä kannattaa metsästää esim. Ebayn kautta, muistaa vaan katsoa että moottorin koodi täsmää.
https://www.ebay.co.uk/itm/MAHLE-ENGINE-TURBO-ACTUATOR-04E145725S/282924616145?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m1438.l2649
#21
Leon 5F (12–19) / Vs: Led takavot
03.05.19 - klo:08:29
Ai tuon youtube-videon yhteydessä esitetyillä koodauksilla?
Varmaan niillä saa juuri videon mukaisen toiminnan, eli takavalot lakkaavat palamasta kokonaan ja syttyvät vain jarruvalojen yhteydessä. Tosin vaatii sen, että ensiksi teet halogen -> LED konversion mukaiset koodausmuutokset ja johdon lisäyksen.

En tosin tiedä miksi kukaan haluaisi niitä noin toimimaan.
Mielestäni tässä maassa takavalot saisi palaa aina, ajasta ja kelistä riippumatta.
#22
Leon 5F (12–19) / Vs: Led takavot
29.04.19 - klo:08:18
Ulompien takavalojen keskellä olevat ledit taitaa olla jarruvalot.
Käsittääkseni takasumuvalo on takakontin luukun vasemman puoleisessa valossa ja peruutusvalo takakontin luukun oikean puoleisessa valossa.

Noiden LED-takavalojen saaminen toimimaan oikein vaatii VCDS / OBDEleven koodauksen lisäksi myös yhden uuden johdon vetämisen.
Infoa täältä: https://translate.google.fi/translate?sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.clubseatleon.net%2Fviewtopic.php%3Ff%3D40%26t%3D119826
#23
Lainaus käyttäjältä: mmustaja - 17.04.19 - klo:22:48
Samantapainen mutta vähän erilainen malli jollainen oli asennettuna GTE Passattiini. Tuossa kuva:

https://www.google.com/search?rlz=1C1FGUR_fiFI701FI701&biw=1280&bih=649&tbm=isch&sa=1&ei=_H-3XO75DZDLrgT22o2ADQ&q=lukkopulttisarja&oq=lukkopulttisarja&gs_l=img.3..0j0i24l4.7772.14334..14987...0.0..3.287.3170.21j6j3......2....1..gws-wiz-img.....0..35i39j0i67j0i5i30.sdI21s9Sgrw#imgrc=Plxj0KlVEGjlsM:

Ja tämä oli sitten ilmeisesti huollossa huolella ylikiristetty, koskapa syksyllä laitoin pyörät ihan momenttiavaimella. Nyt kaikki pultit metrin avaimella avattava ja kova PAM kun aukeaa, ja tietty toi penteleen lukkopultin avain petti. Passatin vanteet sellaiset jossa pultti syvässä kuopassa. Ei sinne mikään hylsy sovi pultin ympärille. Pultin avainkuvio on ilmeisesti jotenkin epäsymmetrinen että jos vain yksi kulma kun menee liukuriksi niin avain nostaa itsensä urasta ylös, ei mitään voimaa toiseenkaan pulttiin jota varovasti yritin. Ei voi kuin toivoa, että Volkkarilta löytyy uusi avain, ja että se pitää.

Sama homma itselläkin kun piti alkaa syksyllä vaihtamaan talvirenkaita alle. VW alkuperäiset lukkopultit tiukassa ja avaimen "hampaat" reunoista juuri sen verran kuluneet ettei avain purrut vaan nousi ylös urastansa kun koitti alkaa vääntämään.

VW Airportin huollosta löytyi onneksi vastaava avain jolla saivat pultit avattua. Tässä yhteydessä vaihtui lukkopoltit tavallisiin ja käskin huoltoneuvojaa heittämään avaimen ja lukkopultit helvettiin.  ;)
#24
Lainaus käyttäjältä: hge - 20.01.19 - klo:19:57
Itse ko. operaation suorittaneena, voin suositella AGP Polandia. Loistava asiakaspalvelu, nopea toimitus, ja laite toimi silloin ja toimii edelleen. Antavat myös takuun omalle työlle (tämän toimivuudesta ei tietoa, koska ei ole tarvinnut käyttää).

Itsellä homma meni siis niin, että ostin purkuautosta MIB2-järjestelmän, jonka lähetin Puolaan koodattavaksi ja takaisin tullessaan plug-n-play. Tuotteen mukana lähetetään vain auton varustelista ja koodaavat laitteen valmiiksi.

Ja näiden kahden vaiheen välillä muutama kymmen omaa sekä tämän foorumin herrasmiesten työtuntia sekä 3 käyntiä marmorilla, jotka eivät johtaneet mihinkään. Paitsi että myös marmorin sähkömies kirjoitti huoltolappuun "Euroopasta löytyy pajoja, jotka saavat laitteen toimimaan". :D

Oliko ostamasi MIB2 Standard vai High -mallia?

Mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin vaikka laitteen ostaisi APG Polandilta koodattuna, joutuu silti käymään marmorilla poistamassa component protectionin. Kellään tarkempaa tietoa tästä? Voi tietysti olla että koskee vain Standard.
#26
Lainaus käyttäjältä: Fors10 - 15.12.18 - klo:17:36
Täältä latailin. Valitsin 2014 ja 5F0.

https://hereshop.navigation.com/web/WFS/Shop-HEREEMEA-Site/en_GB/-/EUR/ViewContent-Start?EntryID=page.leon5F0

Tuon vuosimallin autoon 5F0 kartat ovat oikeat. Ongelma vaan on, että jos autoa ei ole tilattu tehtaalta Mapcare lisävarusteella, ei karttojen päivitys onnistu.

Karttojen päivitys korvaamalla overall.nds vanhalle tiedostolla onnistuu vain 6P0 kartoilla oleviin navigaattoreihin. Näitä ollut vuosimallista 2016 eteenpäin.
#27
Polo MK6 (17-) / Vs: Ongelmat
05.10.18 - klo:08:48
Oma veikkaus:
Pieni kivi jarrupalan ja jarrulevyn välissä. Tai vaihtoehtoisesti jarrulevyn ja sen takana olevan suojapellin välissä.
Joskus saattaa lähteä pois kun peruuttaa ja jarruttelee samalla.
#28
Ulkopinnat / Vs: pesuhalli tuusulassa?
05.10.18 - klo:08:42
Järvenpäästä löytyy https://www.selfix.fi/
#29
Lainaus käyttäjältä: Leoni18 - 24.08.18 - klo:06:58
Terve!

Minä ostin Seat leonin 2013 vuosimallia ja en saa sivupeilejä menemään automaattisesti runkoa vasten pysäköinnin jälkeen. Onko muilla ollut tällasta ja kuin sen sais korjattua?
Peilit eivät käänny automaattisesti kun ovet lukitsee, vaan kaukosäätimen lukitusnappia tulee pitää pohjassa niin kauan, että peilit lähtevät kääntymään. Toki on mahdollista, että varustetasosta johtuen autosi ei ole varustettu kääntyvillä peileillä.
#30
Lainaus käyttäjältä: t0mpppa - 23.04.18 - klo:17:05
Minkäslaisia tehtaan vastaantuloja täällä on saatu? Vähän ennakoivasti kyselen jos tässä omasta autosta menee kytkimet vaihtoon. Autona siis seat leon 1.8tsi dsg7 (kuiva) -13vm ja ajettu 94tkm. Ei täydellistä merkkiliikkeen huolto historiaa, mutta kaikki huollot tehty ajallaan ja merkinnät löytyy huoltokirjasta ja kuitit tehdyistä huolloista.. Oireena autossa on ajoittain D2 vaihtuessa, että auto hieman tärisyttää kun veto jatkuu 2 vaihduttua ei muita oireita?

Mulla vaihdettiin kytkinpakka kanssa jossain 65tkm kohdalla samanlaisesta autosta. Kytkin luisti kun vaihtoi kakkoselle.

Autossa oli tuolloin VV-auton vaihtoautotakuuta jäljellä. Maahantuoja lupautui maksamaan 100% osasta ja olisiko ollut 70% työstä ja jälleenmyyjä (VV-auto) loput. Prosentit saattoi olla myös jälleenmyyjä 30% osasta, maahantuoja 70% osasta ja 100% työstä. En enää muista tarkalleen.

Oleellisin tieto tässä kuitenkin on, että jos asiakas ei itse maksa mitään varaosasta (eli homma menee täysin Goodwillin piikkiin), ei hän saa osalle 2 vuoden varaosatakuuta (joka kattaa tarvittessa takuuaikana uuden osan ja sen vaihtotyön). Näin kertoi VV-auton huoltopuolen asiakaspalvelija. Kytkinpakalle ja työlle sai 2 vuoden varaosatakuun maksamalla itse 30% varaosan hinnasta (n.175e).

Itse päädyin maksamaan tuon 175e kytkinpakasta 2 vuoden takuulla sen sijaan että olisin saanut sen 0e hintaan ilman takuuta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy