Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat

Aloittaja -karppa-, 12.03.16 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

Pihistelijä

Nokian Hakkapeliitta R3 pärjäsi hyvin TM:n talvirengastestissä. Sai neljä tähteä ja taakse jäi usempi laatunasta.

Continental IceContact 3   nasta   8,9   ★★★★★
Michelin X-Ice North 4   nasta   8,9   ★★★★★
Nokian Hakkapeliitta 9   nasta   8,6   ★★★★
Nokian Hakkapeliitta R3   kitka   8,3   ★★★★

Testin otsikko oli

KITKARENKAIDEN VASTAISKU
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

Pihistelijä

Lainaus TM:n testin lopusta:

LainaaParhaat kitkarenkaat ovat nykypäivänä erinomaisia, myös jääpidoltaan, ja ne ovat erinomainen valinta Suomen talveen.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 16.09.20 - klo:08:09
Nokian Hakkapeliitta R3 pärjäsi hyvin TM:n talvirengastestissä. Sai neljä tähteä ja taakse jäi usempi laatunasta.

Continental IceContact 3   nasta   8,9   ★★★★★
Michelin X-Ice North 4   nasta   8,9   ★★★★★
Nokian Hakkapeliitta 9   nasta   8,6   ★★★★
Nokian Hakkapeliitta R3   kitka   8,3   ★★★★

Testin otsikko oli

KITKARENKAIDEN VASTAISKU

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 16.09.20 - klo:08:13
Lainaus TM:n testin lopusta:
LainaaParhaat kitkarenkaat ovat nykypäivänä erinomaisia, myös jääpidoltaan, ja ne ovat erinomainen valinta Suomen talveen.

Peukku tälle!

Nordic kitkat on ollut ainakin viimeiset 20 vuotta erittäin hyvä valinta talvirenkaaksi etelä-suomeen.

Nastoille tulisi laittaa haittavero niin saataisiin ihmiset ihmiset siirtymään kitkoihin. Jos taas väkisin haluaa jyrsiä teitä piloille niin siitä joutuisi maksamaan..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

HiTecci

Tuo "valtaisa" 0.6 pisteen ero kitka vs nasta voittajan välillä, joten varsinaisia lipsuttimia nuo kitkat yhä ovat ja näin ollen ihan on pakko on ostaa nastat - jep jep ::)

Kyllähän tuo nastarenkaiden käyttö alkaa olemaan aika älytöntä, ottaen huomioon juurikin tuon tiestön rouhiintumisen ja siitä seuraavan kalliin pintojen jokakesäisen uusimisurakan. Toki jollain hälytysajoneuvoilla yms. nastat voivat olla ihan paikallaan, niillä nuo nopeudet liikenteen seassa kun voivat olla jotain ihan muuta mitä ne tikkarit tien vierustoilla sanoo, mutta ihan perus-autoilijalle ei oikein perusteita piikkien käytölle juuri enää ole, muuta kuin se perisuomalaisen junttuitunut muutosvastarinta, alaleuka väpäjää "Kyllä ennen oli paremmin..." ;D

No sanomattakin lienee selvää kumpia itse käytän, tallissa jo odottelee auton mukana hommattu korkkaamaton Nokian R3 sarja uusilla vanteillaan alle laittoa 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Vekkula

Omaan tuoreet R3:set ja vaimon autoon Hakkapeliitta 7.
Olen odotellut että nuo Hakkapeliitat kuluisi ja hommaisin vaimollekin kitkat, nyt 5 talvea ajettu ja jokainen nasta tallella ja kulutuspinnan yläpuolella.
Pintaa on niin paljon että tuntuisi hölmöltä vaihtaa uusiin, odotellaan jos joskus lähtisi kulumaan...
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 16.09.20 - klo:08:53
Omaan tuoreet R3:set ja vaimon autoon Hakkapeliitta 7.
Olen odotellut että nuo Hakkapeliitat kuluisi ja hommaisin vaimollekin kitkat, nyt 5 talvea ajettu ja jokainen nasta tallella ja kulutuspinnan yläpuolella.
Pintaa on niin paljon että tuntuisi hölmöltä vaihtaa uusiin, odotellaan jos joskus lähtisi kulumaan...

Ymmärrät kai, että nuo HP7:t ovat kovettuneet niin ettei kumi kulu eikä nasta irtoa? Pito alkaa varmaan olla aika loppu, vaimon turvallisuuden kannalta harkitsisin uusia renkaita... Vaikka niinhän se yleensä menee (meilläkin) isännällä on uusi auto ja renkaat ja emäntä ajaa vanhoilla.  ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Vekkula

Ajan vaimon autolla säännöllisesti ns. testilenkin kun rouva ei itse aina muista ilmoitella jos on jotain mainittavaa.
Mulla meni oma auto nyt vaihtoon ja siinä oli viime talvena  toista talvea R3 setti, en huomaa pidossa eroa näihin "kovettuneisiin" Hakkapeliittoihin vaikka tarkoituksella haen pidon rajaa testimielessä.
Renkaista en tingi, heti kun huomaa että pito vähenee niin vaihtuu.
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Vekkula

Jos sitten ensi vuonna uudet kumit alle kun saisi tuon huokuteltua vaihtamaan koko auton uuteen, tuo on täyttää jo 5v alkutalvesta mutta ei ole lämmennyt vaikka olen tässä jo pari vuotta hiillostanut että olisi aika vaihtaa :D
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 16.09.20 - klo:09:33
Jos sitten ensi vuonna uudet kumit alle kun saisi tuon huokuteltua vaihtamaan koko auton uuteen, tuo on täyttää jo 5v alkutalvesta mutta ei ole lämmennyt vaikka olen tässä jo pari vuotta hiillostanut että olisi aika vaihtaa :D

Onnea vaan matkaan, itsekin olen yrittänyt puhua josko emäntä tuon -06 Almeransa vaihtaisi johonkin, ihan mihin vaan. On se vaan karmea laite ajaa ja olla kyydissäkin. Mutta autosta ei ole velkaa (heh), lisäksi ilmaiset huollot kotikorjaamolla.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Erkka

Continental Viking Contact 7 215/60 R16 99 T XL kitkarenkaat alle Rociin tulevana talvena. K-Caaran rengashotellin asentajat hoitaa allelaiton. Kausimaksu 92 ,.

Miten on, käyttääkö forumilaiset renkaiden säilytykseen rengashotellia vai varastoitko omiin tiloihin? Itse asustelen kerrostalossa, jossa renkaiden varastointi varastotiloihin on kielletty.

Erkka
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Sokka

Rouvan autossa nuo Misukan X-ice North 4:set, eiköhän niilläkin pärjäile.

jt

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 16.09.20 - klo:08:20
Peukku tälle!

Nordic kitkat on ollut ainakin viimeiset 20 vuotta erittäin hyvä valinta talvirenkaaksi etelä-suomeen.
+1. Kun TM:kin toteaa laadukkaiden kitkojen olevan mitä oivin valinta, eikä suosittele (enää) nastarenkaita "etelä-Suomen vaihtelevien olosuhteiden takia", jälleen yksi *henkinen* este kitkojen edestä on murrettu. Toki henkisiä esteitä riittää vieläkin, mutta hyvää on muutos parempaan suuntaan.

Nokian R3 kitkan suoritus oli oikein vakuuttavaa kun moitittavaa sarake jäi tyhjäksi. Hyvä huomioi oli myös miksi "plingplong" tms renkaita ei ollut testissä mukana, vaikka testi laaja muuten olikin.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 16.09.20 - klo:08:43
Tuo "valtaisa" 0.6 pisteen ero kitka vs nasta voittajan välillä, joten varsinaisia lipsuttimia nuo kitkat yhä ovat ja näin ollen ihan on pakko on ostaa nastat - jep jep ::)

Kyllähän tuo nastarenkaiden käyttö alkaa olemaan aika älytöntä, ottaen huomioon juurikin tuon tiestön rouhiintumisen ja siitä seuraavan kalliin pintojen jokakesäisen uusimisurakan. Toki jollain hälytysajoneuvoilla yms. nastat voivat olla ihan paikallaan, niillä nuo nopeudet liikenteen seassa kun voivat olla jotain ihan muuta mitä ne tikkarit tien vierustoilla sanoo, mutta ihan perus-autoilijalle ei oikein perusteita piikkien käytölle juuri enää ole, muuta kuin se perisuomalaisen junttuitunut muutosvastarinta, alaleuka väpäjää "Kyllä ennen oli paremmin..." ;D

No sanomattakin lienee selvää kumpia itse käytän, tallissa jo odottelee auton mukana hommattu korkkaamaton Nokian R3 sarja uusilla vanteillaan alle laittoa 8)
+1 -98 tuli työsuhdeautoon kitkat. En ole sen jälkeen nastoja kaivannut.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

tapanixxx


Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 16.09.20 - klo:12:26
Continental Viking Contact 7 215/60 R16 99 T XL kitkarenkaat alle Rociin tulevana talvena. K-Caaran rengashotellin asentajat hoitaa allelaiton. Kausimaksu 92 ,.

Miten on, käyttääkö forumilaiset renkaiden säilytykseen rengashotellia vai varastoitko omiin tiloihin? Itse asustelen kerrostalossa, jossa renkaiden varastointi varastotiloihin on kielletty.

Erkka

Mulla samat renkaat mutta vaan 205/55/16 koossa tulossa talveks. Ei oo muuta ku positiivista sanottavaa continentalin ja nokian kitkoista sen verran hyviä on ollu ja pärjännyt hyvin kelissä ku kelissä. Renkaat on ulkovarastossa säilössä.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

taski63

Nastoilla menty tähän saakka (kohta 40v autoilua), mutta tuoreen hankinnan (A1) mukana tuli hakkis R3:t, 195/65 R16 jos oikein muistan. Omaan häkkivarastoon vein tässä vaiheessa, mutta kun menevät alle niin kesikset jää rengashotelliin. Positiivisen uteliaana odotan talvikelejä.

Tosin emäntä meillä ajelee työmatkansa tuolla uudemmalla, itse tahkoan toiseen suuntaan jeesuksen vanhalla fiestalla, jossa nastakumit alkaa kaivata päivitystä... "Nastattomat kitkarenkaat vs. kitkattomat nastarenkaat" :D
A1 TFSI 1.0 S-Tronic 2019
Smart fortwo 0.8 CDI 2010

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 16.09.20 - klo:12:26
Miten on, käyttääkö forumilaiset renkaiden säilytykseen rengashotellia vai varastoitko omiin tiloihin? Itse asustelen kerrostalossa, jossa renkaiden varastointi varastotiloihin on kielletty.

Tämä on näitä OKT-asumisen mukavuuksia, koko talopohjan kokoisessa puolilämpimässä kellari/autotallissa reilun 100m2 tilaa varastoida vaikka nyt noita renkaitakin yllin kyllin :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

tet

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 16.09.20 - klo:12:26
Itse asustelen kerrostalossa, jossa renkaiden varastointi varastotiloihin on kielletty.

Näin omakotiasujana yritin miettiä, miten tuollaisen kiellon voi perustella. En keksinyt. Jos se olisi palokuorman takia, niin ilmeisesti siellä ei saa säilyttää muutakaan palavaa. Eli vain terästä tai betonia?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

b1mpo

Palokaasut voi olla yksi syy. Renkaat on myös hankala sammutettava verrattuna muihin materiaaleihin. Lisäksi renkaissa on painetta, joka aiheuttaa vaaraa räjähtäessään, varsinkin palon aikana.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ram1

Laki ei kiellä, mutta taloyhtiö voi kieltää juurikin b1mbon mainitsemista syistä. Tällöinhän hotelli ainoa vaihtoehto, jossei saa muualle vietyä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

jt

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 17.09.20 - klo:15:01
Laki ei kiellä, mutta taloyhtiö voi kieltää juurikin b1mbon mainitsemista syistä. Tällöinhän hotelli ainoa vaihtoehto, jossei saa muualle vietyä.
Tilan (kellarin) paloluokittelu saattanee vaikuttaa myös.

Itsellä renkaat ovat olleet niin kt:n kellarissa kuin erillisessä autotallissa. Kovin erikoisia/kalliita renkaita ei välttämättä kannata kt:n kellarissa säilyttää etteivät lähde "itsestään" pyörimään ulos kellarista, varsinkin jos lukko/ovi järjestelyt ovat vähän niin ja näin, talo aikaa jo nähnyt ja avainten kopioita siellä täällä tms. 

Samoin jos ei itse vaihda renkaita vaan vaihdattaaa ne, niin rengashotellin suhteellinen kustannuslisä pienenee hieman.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

teräksenharmaa

#5962
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.20 - klo:11:44
Eli sä vain jatkat jankkaamista, että tuulilasi on väittänyt ostavansa renkaat suoraan liikkeistä.
Kyllähän se tarina jankkaamiseksi ikävä kyllä menee, kun sinä et halua ottaa vastaan tietoa, vaan väität vain vastaan vailla mitään muistijälkeä tapahtumista. Nyt sulla kävi kuitenkin tuuri. Olen tässä nyt pitkästä aikaa kirjastossa käymässä, niin skannanpa lehdestä vähän lisää faktaa. Tässä suoria lainauksia Tuulilasin 4/2016 numerosta:

"MAINEENSA puhdistamiseksi Tuulilasi on ottanut käyttöön poikkeukselliset keinot.

Test Worldille on annettu vapaat kädet testien järjestämiseksi ja renkaiden hankkimiseksi sellaisesta paikasta, ettei kenenkään tarvitse pohtia, onko renkaita manipuloitu vai ei.

Trianglet on ostettu Vannetukusta ja nokialaiset Vianorilta. Kaikki renkaat ovat samanlaisia, joita kuka tahansa kuluttaja voi ostaa.

Kaiken tavoitteena on taata yksi asia - se, ettei kukaan pysty kiistämään tai kyseenalaistamaan testien tuloksia.
"

Olisiko tuossa asia nyt ilmaistu niin selvästi, että Karpallekin kelpaa?

Nuo Tuulilasin vakuuttelut kyllä kuulostavat hyvältä, mutta kun katsoo paistoleimat, niin tuo vakuuttelu paljastuu puhtaaksi teatteriksi. Nokialaiset ovat lehtivertailuista tuttuun tyyliin tietenkin Suomessa valmistettu vähän ennen vertailun tekemistä viikoilla 6 ja 8. Tämä Tuulilasin "maailman luotettavin" vertailu on tehty viikolla yhdeksän. Näin tuoreina testirenkaita ei toimitettu lehdille edes tuota vertailua edeltävänä aikana, jolloin tehdyt kusetukset on jälkeenpäin myönnetty joka taholla.

Tuoreempi setti nokialaisia on siis valmistettu vertailua edeltävällä viikolla ja sen olisi pitänyt viikossa ehtiä kulkemaan valmistajan varastojen kautta Vianorin hyllylle ja sieltä aina Lappiin saakka testiauton alle. Tuo kaikki talvirengaskauden lopulla, jolloin rengaskaupat eivät juurikaan edes ota talvirenkaita sisään, vaan odotellaan jo kuumeisesti kesärengassesonkia. Ja jotta ei jäisi mitään epäselvyyttä tilanteesta, niin luonnollisesti myös toinen setti on Suomessa tehty ja sekin hyvin tuore.

Trianglen renkaat sen sijaan on tehty edeltävänä vuonna viikolla 33, joka on se tyypillinen tilanne. Talvirengaskauden renkaat tehdään kesällä, jotta rengaskaupat saavat ne sopivasti ennen sesonkia tarjolle. Näin ovat myös ne kuluttajien ostamat nokialaiset valmistettu ennen sesonkia useinmiten Venäjällä.

BMF

Lähti uusi satsi goodyearin ultra grip ice 2:set kitkarenkaat tilaukseen. 225/45/17 koossa toimituksineen 560,. 3 talvea (+tämä kesä juhannukseen asti) ajettu ja huoletonta, turvallista, taloudellista ja ennen kaikkea hiljaista  ajoa takana. Päätös oli helppo kun TM-testeissä pärjäsi vieläkin suht hyvin, sekä oli vielä huomattavasti huokeampaan hintaan kuin muut "premium kitkat" mitä netistä löysin...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

ile

Lainaus käyttäjältä: BMF - 23.09.20 - klo:14:28
Lähti uusi satsi goodyearin ultra grip ice 2:set kitkarenkaat tilaukseen. 225/45/17 koossa toimituksineen 560,. 3 talvea (+tämä kesä juhannukseen asti) ajettu ja huoletonta, turvallista, taloudellista ja ennen kaikkea hiljaista  ajoa takana. Päätös oli helppo kun TM-testeissä pärjäsi vieläkin suht hyvin, sekä oli vielä huomattavasti huokeampaan hintaan kuin muut "premium kitkat" mitä netistä löysin...

Juuri katsellut samaa, josko sitä palaisi lähes kokonaisen "välitalven" jälkeen kuitenkin UG2een. Riekko.eu:ssa olisi noin 150e/kpl sopivassa koossa ja R3 on jo noin 200e niin pieni sniiduilu iskemässä :D

Aikaisemmissa kommenteissa kovasti ottaa silmään nuo "olen ajanut jo 20v+ kitkoilla/nastoilla tai millä lie ja se on kuulkaas niin, että muut on skeidaa". Suosittelisin kyllä avoimesti testailemaan vähän kaikenlaisia, jolloin ainakin omalla fiiliksellä on pikkasen enemmän painoarvoa jo kokemuksilla kuin jankata yhdestä ja saman renkaan paremmuudesta vielä ottamatta kantaan juuri siihen, että Suomi on todella pitkä maa.

Itsellä mennyt käytännössä viimeiset 5-6 talvea niin, että rengastus on vaihtunut kerran vuodessa kuten nytkin (ensimmäiset Blizzakin kitkat oli alla -96/97). Ja sekaisin ollut niin nastaa kuin kitkaa. Nyt vielä bonuksena tuli mahdollisuus ensimmäistä kertaa testata ihan omakohtaisesti muutaman kuukauden ajan eurokitkoja jolloin kolmen setin taktiikkaan on mahdollisuus (Michelin Pilot Alpin 2:lla). Ajatuksena ajella ehkä joulukuun kulmille kelistä ja menoista riippuen ja jos tuntuu liukkailta niin sitten toista rengasta alle.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.09.20 - klo:09:25
Kyllähän se tarina jankkaamiseksi ikävä kyllä menee, kun sinä et halua ottaa vastaan tietoa, vaan väität vain vastaan vailla mitään muistijälkeä tapahtumista. Nyt sulla kävi kuitenkin tuuri. Olen tässä nyt pitkästä aikaa kirjastossa käymässä, niin skannanpa lehdestä vähän lisää faktaa. Tässä suoria lainauksia Tuulilasin 4/2016 numerosta:

"MAINEENSA puhdistamiseksi Tuulilasi on ottanut käyttöön poikkeukselliset keinot.

Test Worldille on annettu vapaat kädet testien järjestämiseksi ja renkaiden hankkimiseksi sellaisesta paikasta, ettei kenenkään tarvitse pohtia, onko renkaita manipuloitu vai ei.

Trianglet on ostettu Vannetukusta ja nokialaiset Vianorilta. Kaikki renkaat ovat samanlaisia, joita kuka tahansa kuluttaja voi ostaa.

Kaiken tavoitteena on taata yksi asia - se, ettei kukaan pysty kiistämään tai kyseenalaistamaan testien tuloksia.
"

Olisiko tuossa asia nyt ilmaistu niin selvästi, että Karpallekin kelpaa?

Nuo Tuulilasin vakuuttelut kyllä kuulostavat hyvältä, mutta kun katsoo paistoleimat, niin tuo vakuuttelu paljastuu puhtaaksi teatteriksi. Nokialaiset ovat lehtivertailuista tuttuun tyyliin tietenkin Suomessa valmistettu vähän ennen vertailun tekemistä viikoilla 6 ja 8. Tämä Tuulilasin "maailman luotettavin" vertailu on tehty viikolla yhdeksän. Näin tuoreina testirenkaita ei toimitettu lehdille edes tuota vertailua edeltävänä aikana, jolloin tehdyt kusetukset on jälkeenpäin myönnetty joka taholla.

Tuoreempi setti nokialaisia on siis valmistettu vertailua edeltävällä viikolla ja sen olisi pitänyt viikossa ehtiä kulkemaan valmistajan varastojen kautta Vianorin hyllylle ja sieltä aina Lappiin saakka testiauton alle. Tuo kaikki talvirengaskauden lopulla, jolloin rengaskaupat eivät juurikaan edes ota talvirenkaita sisään, vaan odotellaan jo kuumeisesti kesärengassesonkia. Ja jotta ei jäisi mitään epäselvyyttä tilanteesta, niin luonnollisesti myös toinen setti on Suomessa tehty ja sekin hyvin tuore.

Trianglen renkaat sen sijaan on tehty edeltävänä vuonna viikolla 33, joka on se tyypillinen tilanne. Talvirengaskauden renkaat tehdään kesällä, jotta rengaskaupat saavat ne sopivasti ennen sesonkia tarjolle. Näin ovat myös ne kuluttajien ostamat nokialaiset valmistettu ennen sesonkia useinmiten Venäjällä.

Missä tuulilasi on väittänyt ostavansa renkaat suoraan liikkeistä? Se on valtuuttanut puolueettoman yrityksen/tutkimuslaitoksen hankkimaan renkaat! Kyllä minä olen saanut rengasliikkeestä ihan kuluttajanakin pari viikkoa vanhat talvirenkaat suoraan tulleesta kuormasta, kun sellaiset halusin.

Kiinarenkaita on hieman hankalampi saada pari viikon paistoleimalla, kuin Suomessa tehtyjä renkaita. Tämän nyt ei pitäisi olla ydinfysiikkaa edes sinulle!

En oikein ymmärrä miten edellisestä jankkaamisesta tämä aihe on muuttunut miksikään paitsi, että kävit lukemassa kirjastossa saman asian mikä löytyi tuosta alla olevasta linkistä ja referoit itsellesi mieluista tekstiä ilmoittamalla vain lehden numeron  ;D?

Siinä tekniikan maailman faktaa Vannetukusta ja heidän mainonnastaan:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/17b-2020/tama-selitys-kannattaa-lukea/?shared=1095153-d6bfe952-999&fbclid=IwAR3UL6RZljHtwSHaJW4x4Ff295FI-5kgmN52pLEtqlYD__3GIPLI7z5mR54

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.04.20 - klo:19:34
Missä jutussa on todettu, että tuulilasi on hankkinut vain renkaat kaupasta? Kerrotko? Jutusta myös selvästi selviää että tuulilasi teettää alihankkijalla nuo testit eli test worldillä!


Tuulilasin alihankkijana suorittaneen Test World Oy:n tekninen johtaja Jukka Antila.

Antila korosti perjantaina Iltalehdelle, että perjantaisen testin kaikki renkaat on ostettu "mattimeikäläisenä" eli tunnistamattoman henkilönä suoraan kaupasta. Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.

Nokian testirenkaat ovat peräisin Vianor-liikkeestä ja Trianglet Vannetukusta.

Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.


Näytä nyt se tuulilasin lehti missä on väitetty, että kaikki hankintaan kaupasta? Tuulilasin ja TM:n testit tehdään ihan samoilla metodeilla joten mitäs jos lopettaisit jankkaamisen ja kouhottamisen, koska olet V,,,,R,,SS,,  ;D!

Tuulilasin alihankkijana suorittaneen Test World Oy:n tekninen johtaja Jukka Antila.


Normaalisti suurissa rengasvertailuissa huomattava osa renkaista tulee suoraan valmistajalta, koska testit tehdään seuraavan tai alkavan kauden tuotteille.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

maileri

Kun luki Tekniikan Maailman päätoimittajan kootut selitykset, miksi tiettyjen renkaiden testattuja testituloksia ei halutakaan yhtäkkiä julkaista, alkaa haistaa palaneen käryä.
Eihän tuossa selityksessä ole päätä, ei häntää.
Ensin päätämme ottaa renkaat testiin ja pyydämme ne valmistajalta/maahantuojalta. Sen jälkeen testaamme ne. Ja sitten kun testi pitäisi julkistaa, päätämmekin olla julkaisematta testituloksia. Vetoamme tässä yhtäkkiä johonkin epämääräiseen jossain joskus tapahtuneeseen markkinointiin.
Miksi markkinoinnista tuli ongelma vasta sen jälkeen, kun kyseiset testitulokset valmistuivat?
Jos ko. toimijan markkinointi olisi ollut oikea ongelma, eihän niitä renkaita olisi edes alunperin pyydetty testiin.
Ontuva selitys markkinoinnista on hätävale, mutta mitä tällä valheella halutaan piilotella on vain arvailujen varassa.




tet

Lainaus käyttäjältä: maileri - 26.09.20 - klo:02:44
...
Ensin päätämme ottaa renkaat testiin ja pyydämme ne valmistajalta/maahantuojalta. Sen jälkeen testaamme ne. Ja sitten kun testi pitäisi julkistaa, päätämmekin olla julkaisematta testituloksia. Vetoamme tässä yhtäkkiä johonkin epämääräiseen jossain joskus tapahtuneeseen markkinointiin.
...

Kävikö jostain ilmi, että renkaat olisi testattu, mutta sitten jätetty pois tuloksista? Itselle ei moinen tiedonmurunen osunut silmiin. Ymmärsin, ettei niitä ollut testissä lainkaan. ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 26.09.20 - klo:08:00
Kävikö jostain ilmi, että renkaat olisi testattu, mutta sitten jätetty pois tuloksista? Itselle ei moinen tiedonmurunen osunut silmiin. Ymmärsin, ettei niitä ollut testissä lainkaan. ???

Niitä ei otettu testiin, koska vannetukun mainonta on kyseenalaista. Minusta jotenkin tragikoomista ottaa oman uutuuden verrokiksi 10 vuotta vanha merkkirengas ja kehua sen jälkeen maasta taivaaseen miten oma uutuus voitti 10 vuotta vanhan merkkirenkaan  ;D.



Lainaus käyttäjältä: maileri - 26.09.20 - klo:02:44
Kun luki Tekniikan Maailman päätoimittajan kootut selitykset, miksi tiettyjen renkaiden testattuja testituloksia ei halutakaan yhtäkkiä julkaista, alkaa haistaa palaneen käryä.
Eihän tuossa selityksessä ole päätä, ei häntää.
Ensin päätämme ottaa renkaat testiin ja pyydämme ne valmistajalta/maahantuojalta. Sen jälkeen testaamme ne. Ja sitten kun testi pitäisi julkistaa, päätämmekin olla julkaisematta testituloksia. Vetoamme tässä yhtäkkiä johonkin epämääräiseen jossain joskus tapahtuneeseen markkinointiin.
Miksi markkinoinnista tuli ongelma vasta sen jälkeen, kun kyseiset testitulokset valmistuivat?
Jos ko. toimijan markkinointi olisi ollut oikea ongelma, eihän niitä renkaita olisi edes alunperin pyydetty testiin.
Ontuva selitys markkinoinnista on hätävale, mutta mitä tällä valheella halutaan piilotella on vain arvailujen varassa.

Mailerilla ollut vähän tujumpaa juomista yöllä, kun nähnyt harhoja rivien välissä  ;D.

"Pitkään harkittuamme päätimme jättää Kontion, Linglongin ja Nankangin vertailusta pois. "
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikey

-karppa- on näemmä saanut testosteronit takaisin kohdilleen, ja teräsharmaa on ahdistettu köysiin. Oletan ettei tämä tähän jää...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy