Golf 7 madallusjouset

Aloittaja h4nnes, 07.05.15 - klo:09:57

« edellinen - seuraava »

h4nnes

Onko foorumilaisilla kokemuksia Eibachin 35/30 mm madallusjousista? Oma 1.4tsi 140hv vakioalustalla kaipaisi jämäkämpää ajotuntumaa.
http://www.modificars.fi/tuotteet/volkswagen-golf-vii

VAUX

Just kun meinasin tulla postaamaan että mielestäni autossani on liian jäykät jouset!  :D
Golf VII 1.4 Highline 103 Kw. -13

h4nnes

Makunsa kullakin, mutta omalta osaltani asiaan vaikuttaa myös vakio 16" kesärenkaat. Ei kuitenkaan viitsisi ostaa 18-19" vanteita vakioalustan kanssa.

ptrs57

MK4 HB:hen laitoin Eibach Pro System (Sachs iskarit ja Pro kit jouset). Ajo-ominaisuudet parani, mutta mukavuus pitkittäissaumoissa meni metsään jo 16" renkailla.
Haaveilen myös Pro Kitistä vai VWR jousista tähän 140hp farkkuun, mutta jos kuitenkin malttaisi takuuajan loppuun.
Jos laitat, pistä ihmeessä kommenttia miten auto muuttui. Suuntavakaus ja keuliminen ja nyökkäily nyt eniten kiinnostaa, kuinka paljon paranee. Auto näyttää aika traktorilta noilla 16" renkailla vaikka mukava kyllä onkin.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

h4nnes

Onko kenelläkään vielä kokemuksia Golfin madalluksesta? Varmasti porukka on jo näitä madaltanut.

Timi

Eibach Pro-kit jouset tulossa.. Laitan kommenttia ja kuvaa kun olen asentanut.  :P

ptrs57

kesä lähestyy.. Eibach Pro-kit ja bilstein keltaiset (yök) b12 iskarit?
onko muilla kokemuksia golf seiskan madaltamisesta?

https://www.youtube.com/watch?v=WhYAAUWm-6Y tuossa näppärä videovinkki asennushommia ajatellen  ;)
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

teemur

Tässä vähän kokemuksia omasta autotalliosiosta:

"KW:ltä madallusjouset (ilmoitettu -40mm/-40mm), todellisuudessa putosi takaa enemmän kuin edestä. Ennen jousien vaihtoa oli ns. takakorkea, nyt ennemminkin keulii. Ei ole pintakova jos joku sitä pelkää, pintakovuus tulee renkaista (225/35R19). Ajelin myös 205/55R16 kitkoilla tällä jousisetillä. Mitä kovempaa ajaa nyt kesärenkain, sen paremmin toimii. Moottoritienopeuksilla talvinen vaultelu on tiessään vaikkei kulmia vielä ole uudelleen säädetty. Napakamman jousen myötä vaimennusta saisi olla lisää - etenkin ulospäin, nyt tuntuu hieman alivaimennetulta (ei sinänsä yllätä), mutta kun oman autonvaihtotahdin tuntee, alkaa tonnin alustasarja tuntua kalliilta. Tämä jousien vaihdolla kuitenkin asettuu aika kivaan asentoon."

Vaikka pudotus olikin reipas, ei koskaan raapinut kuormallakaan (tavarat + aisapaino koukulla) tuolla setupilla, vaikka näennäisesti renkaat olivat hyvin lähellä kaaria. Myöskään maavarassa ei ollut ongelmaa. Jos jotain tekisin toisin, laittaisin 235/35R19 renkaat 225 leveyksisien sijaan.

Ja jos auto olisi kauemmin pihassa (nyt jo myyty) laittaisin myös tukevammat iskarit - eli koko setti vaikka tuo jousien vaihdollakin parani alivaimennettua fiilistä lukuunottamatta

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

ptrs57

Auton alle tuli vain Eibach Pro-Kit (-30 / -30). Asennus taakse kohtalaisen työn vaativaa (erillisjousitus), edessä jopa haastava (vetarit irti ja napa irti tukivarresta).
Auto on nyt maukkaan näköinen 18" pyörillä!

Kokemus:
+sutiminen väheni, vakiojousitus antoi renkaan pompottaa enemmän
+suunnanvaihdoissa auto ei kallistele niin paljoa
+nopeampi käsittely
+-yllättävän pieni ero matkustusmukavuudessa
+-tuntuu ettei auto jarruta yhtä voimakkaasti, mutta se johtuu siitä kun auto ei niia etupäälle niin paljoa vaan myös takarenkaat oikeasti jarruttaa - sama fiilis oli vanhan auton madalluksen jälkeen
-töyssyissä ehkä vaimentimet ovat alivaimentavat nyt ulospäin jouston aikana
-autossa kuuluu enemmän värinät ja tärinät eri pinnoilla

Maantienopeudesta ei ole vielä paljoa kokemusta, kun auto vasta tänää on nelipyöräsuunnattu.
Xenonit pitää myös säädättää, koska takatukivarsien asento muuttuu niin paljon että valot näyttää nyt pahasti eteen. Anturihan on taka-akselilla, ja pitää irroittaa ennen kun jousien vaihtaa.

Jos ostaa koko iskari&jousisettiä autoo, kannattaa selvittää tarkkaan onko setti tarkoitettu a) 50mm vai 55m etuiskareille (omassa autossa oli 50mm) b) erillisjousitettuun vai yhdystukiheiluri malliin.

http://shopdap.com/mk7-gti-coilovers-and-install-diy/ Hyvä asennusohje jota hyödynsin.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Eka Golf


ptrs57

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?p=113050 tässä olisi simppelimpi ohje. Voi kun olisin ehtinyt tuon löytämään ennen omaa remonttia...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

hge

Mulla löytyis kaupan erillisjousitettuihin Golfeihin (1.4TSI ->) KW Variant 1 säädettävä alusta miltei jousien hinnalla, jos joku haluaa parannella ajokokemusta. Yv:llä tai kauppa-alueelta lisätietoa. :)
U jelly?

Timi

Mun autossa Eibach Pro-Kit ja 225/40R18 renkaat. Hyvältä näyttää ja on myös hyvä ajettava.




tuffer

#13
Nostellaanpa vanhaa ketjua, kun asia edelleen sama.  Koitin etsiä omaan TORSION BEAM taka-akselilla olevaan 1.2tsi kikottimeen madallusjousia.  Onko kukaan löytänyt suunnilleen 20mm madaltavaa settiä tähän "ei erillisjousitettuun" malliin?  Kokemuksia?


mikama83

Mun autosta löytyy aika tuore kuva tuolta autotallin puolelta. Eibach pro-kit siis alla ja 18" vanteet. Ei tullu mitattua ennen ja jälkeen mutta ei tippunu omasta mielestä sitä 30milliä joka luki jousisarjassa. Ei missään nimessä liikaa tippunu ja ajettavuus parani kyllä paljon. Ei ole pintakovuutta jota esiintyi vakiojousilla. Saksasta sarja oli alle 140,

Siperian susi

Nostellaan taas. Tuli pihaan Variant 7.5 1.5tgi ja pitäis saada alemmas. Mistäs löytyisi jouset? Vanhasta vagista jäi 19" pyörästä ni aika hurjan näköinen vakioalustalla.

ak72

Lainaus käyttäjältä: Siperian susi - 05.08.23 - klo:13:59
Nostellaan taas. Tuli pihaan Variant 7.5 1.5tgi ja pitäis saada alemmas. Mistäs löytyisi jouset? Vanhasta vagista jäi 19" pyörästä ni aika hurjan näköinen vakioalustalla.

Eibach pro-kit esim autodoc:sta. Omaan GTI:hin tuli setti ja Bilstein B6:set. Keula tuli alas reilut 20mm ja perä reilut 10mm GTI:n vakio korkeudesta. Ainoo lievä negatiivinen asia on että ratissa tuntuu lieviä väristyksiä epätasaisilla teillä ja muutoskatsastus on nykyään melekosta paperisotaa.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Siperian susi

Mitäs katsastukseen tarvii? Tuv-laput ja suuntaus? Muuta?

ak72

Lainaus käyttäjältä: Siperian susi - 05.08.23 - klo:21:46
Mitäs katsastukseen tarvii? Tuv-laput ja suuntaus? Muuta?

Tuv-laput (kaikki autot johon kyseiset jouset sopii ainakin vaadittiin multa,melkonen nivaska piti tulostaa)
Suuntauslappu jossa kaikki arvot "vihreällä", lapussa pitää olla lisäksi jousisarjan numero mille suuntaus tehty,suuntauksen tekijän allekirjotus sekä mitat vanteen keskinavasta lokasuojan reunaan.
Trafi on kuulemma helvetin tarkka nykyään näistä, niin paljon kaikenmaailman virityksiä liikkuu tien päällä että määräykset ovat tiukkoja.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Tippi

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 06.08.23 - klo:08:26
Tuv-laput (kaikki autot johon kyseiset jouset sopii ainakin vaadittiin multa,melkonen nivaska piti tulostaa)
Suuntauslappu jossa kaikki arvot "vihreällä", lapussa pitää olla lisäksi jousisarjan numero mille suuntaus tehty,suuntauksen tekijän allekirjotus sekä mitat vanteen keskinavasta lokasuojan reunaan.
Trafi on kuulemma helvetin tarkka nykyään näistä, niin paljon kaikenmaailman virityksiä liikkuu tien päällä että määräykset ovat tiukkoja.

Kannattaa kyllä varmistaa tuo että tarviaako tosiaan sitä koko nivaskaa tulosta, itse katsastelin aiemman passatin ja riitti että oli vain se sivu missä passatti mainittuna.

Ketjua myös hieman lainaten, onko tietoa että onko Highlinessä joku omanlaisensa alusta?
Vaihdoin autoa Golf Variant Highline 1.5tsi:hin ja tuntuu että tuo alusta on jämäkämpi kuin aiemmissa vaggilaisissa. Olen tässä hieman paininut tuon mietinnän kanssa että madallanko vai en sekä pähkäillyt vanteita, aiemmasta jäi 18" Dotzit 225/40 kumeilla mutta niitä koitin alle niin rengasmeteli oli kyllä huomattavan kova verrattuna vakiopyöriin lisäksi kulutus nousi ~0.5L/100km joten vaihdoin vakio 205/55/R16 takaisin. Onko muilla samoja kokemuksia? Olisiko 17" vanne hiljaisempi kun tässä kun on jo ikää sekä perhettä tullut että haluaa myös ulkonäön lisäksi ajomukavuutta.  ;D

Siperian susi

Eikö Eibachin jousille tule TUV lappuja mukana? Just tilasin pro kit sarjan, pitääkin tuo varmistaa. Ja aika jännä, et suuntauksessa pitäis olla kaikki vihreällä, se kun ei välttämättä edes onnistu jos säädöt loppuu kesken. Ennen on ainakin riittänyt, että on vain suuntauksessa käyttänyt vai olisiko tämä sit konttorikohtainen juttu?

Tippi

Lainaus käyttäjältä: Siperian susi - 06.08.23 - klo:12:01
Eikö Eibachin jousille tule TUV lappuja mukana? Just tilasin pro kit sarjan, pitääkin tuo varmistaa. Ja aika jännä, et suuntauksessa pitäis olla kaikki vihreällä, se kun ei välttämättä edes onnistu jos säädöt loppuu kesken. Ennen on ainakin riittänyt, että on vain suuntauksessa käyttänyt vai olisiko tämä sit konttorikohtainen juttu?

Lappuja ei mukana tule mutta ne saa ladattua netistä, jousien mukana tulee lappu missä on nettisivu kerrottu

ak72

Lainaus käyttäjältä: Siperian susi - 06.08.23 - klo:12:01
Eikö Eibachin jousille tule TUV lappuja mukana? Just tilasin pro kit sarjan, pitääkin tuo varmistaa. Ja aika jännä, et suuntauksessa pitäis olla kaikki vihreällä, se kun ei välttämättä edes onnistu jos säädöt loppuu kesken. Ennen on ainakin riittänyt, että on vain suuntauksessa käyttänyt vai olisiko tämä sit konttorikohtainen juttu?

Etupään camberia on hankala saada tehtaan arvoihin mutta hieman ”huijaamalla” ne saa rajoihin. Kannattaa käydä konttorilta kysymässä mitä tarvii ja aloittaa muutoskatsastus vasta kun kaikki laput on kunnossa. Eri jousisarjoissa ja konttoreissa saattaa olla eroja. Eibach ainaki vaatii sen suuntauslapun, lukee tuv paperissa.
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Eekolffi

Kuulostaa aika työläältä. Onko säädettäväkorkeuksiset vielä pahemmat hyväksyä vai hyväksytäänkö ne vain tietylle korkeudelle ja muuten sama proseduuri?

Miten jos normigolffiin laittaisi vaikka GTI jouset? Ne lienevät matalammat ja näyttävät vakiojousilta. Kuvittelisin että menee katsastuksesta läpi vakioina. Onko tietoa?
GTI tai R jousia saa tarjota jos sellaiset on jääneet hyllyyn.

mikama83

Mulla oli Farkkugolffi mk 7.5 missä oli jäykkä taka-akseli niin ei mitenkään ollu mahdollista saada suuntauksessa vihreälle arvoja takaa kun ei siellä ollu mitään millä säätää. Eibach -30mm jouset oli kyseessä.

M1k4

Lainaus käyttäjältä: Tippi - 06.08.23 - klo:09:16
Kannattaa kyllä varmistaa tuo että tarviaako tosiaan sitä koko nivaskaa tulosta, itse katsastelin aiemman passatin ja riitti että oli vain se sivu missä passatti mainittuna.

Ketjua myös hieman lainaten, onko tietoa että onko Highlinessä joku omanlaisensa alusta?
Vaihdoin autoa Golf Variant Highline 1.5tsi:hin ja tuntuu että tuo alusta on jämäkämpi kuin aiemmissa vaggilaisissa. Olen tässä hieman paininut tuon mietinnän kanssa että madallanko vai en sekä pähkäillyt vanteita, aiemmasta jäi 18" Dotzit 225/40 kumeilla mutta niitä koitin alle niin rengasmeteli oli kyllä huomattavan kova verrattuna vakiopyöriin lisäksi kulutus nousi ~0.5L/100km joten vaihdoin vakio 205/55/R16 takaisin. Onko muilla samoja kokemuksia? Olisiko 17" vanne hiljaisempi kun tässä kun on jo ikää sekä perhettä tullut että haluaa myös ulkonäön lisäksi ajomukavuutta.  ;D

Mulla ei tarvinnu koko nivaskaa tulostaa, riitti kunhan löytyi se auto mihin jouset on asennettu. Näin toukokuussa ja Kuopiossa.
Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
11 x VW

M1k4

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 07.08.23 - klo:12:59
Mulla oli Farkkugolffi mk 7.5 missä oli jäykkä taka-akseli niin ei mitenkään ollu mahdollista saada suuntauksessa vihreälle arvoja takaa kun ei siellä ollu mitään millä säätää. Eibach -30mm jouset oli kyseessä.

Ammattimies saa jäykänkin akselin vihreälle pienellä säätämisellä, älä kysy miten ;)
Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
11 x VW

Siperian susi

Nyt onkin sellainen juttu, että ei löydy tuosta jousimallista kaasuversio on tuvia.. kolmelle jousisarjalle lvaan löytyy. Tiiä sitten onko ne edes madaltavia.. Onko tästä kellään käryä?  :o

Siperian susi

Eli siis onko kukaan madaltanut kaasuversion volkkaria? Esim. 1.5 tsi on koriltaan aivan sama ja siihen löytyy jousia, vaikka millä mitalla, mutta tgi moottorilla olevaan ei. Tosin jouset siis kävisivät, mutta tuv lappua ei kaikille jousilla saa.. Aika mysteeristä vai onko kaasuautojen madallus kiellettyä?  ???

Mikey

Jos sen verran tähän osallistun, niin ostin 30 mm Eibacheilla amismadalletun 7-Golfin.

Tarkoitus oli mennä saman tien vaihdattamaan alkup. jouset alle, mutta nopeasti havaitsin alustan yllättävän mukavaksi ja pintapehmeäksi. Olin odottanut auton olevan kuin tyhjä pakettiauto, joka pomppii ja rämisee - väärässä olin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy