Golf VII viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 06.12.12 - klo:10:06

« edellinen - seuraava »

Jacce75

Lainaus käyttäjältä: KKN - 17.12.23 - klo:09:20Koodeja ei löytynyt OBD11 avulla, ei sytytyskatkoksia yms. Nuo livedatat sun muut on itselle hiukan hepreaa, mutta vilkaisin ainakin että battery voltage tyhjäkäynnillä n. 13.3V ja fuel rail pressure 12480kPa. Moottorinohjaimen softa 3493 ja uusin versio 5152, tiedä sitten mitä parannuksia tuossa lienee? Pitäisikö pyytää päivittämään, jos ei älyttömyyksiä maksa? Alkuvuodesta olisi öljynvaihto, joten samalla voisi harkita ruuvaavansa uudet kynttilät.
Myös eräillä foorumin käyttäjillä on mahdollisuus päivittää ohjainlaitteita. Aina ei välttämättä tarvitse marmorille asti mennä.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

KKN

Lainaus käyttäjältä: Jacce75 - 18.12.23 - klo:14:00Myös eräillä foorumin käyttäjillä on mahdollisuus päivittää ohjainlaitteita. Aina ei välttämättä tarvitse marmorille asti mennä.

Hyvä tietää  :)
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

KKN

Lainaus käyttäjältä: KKN - 16.12.23 - klo:10:33Eilen kävi sitten sillä lailla, että lyhyen kauppareissun jälkeen ei meinannut lähteä käyntiin ollenkaan. Startti vain pyöritti ja pyöritti, mutta ei lähtenyt. Piti starttinappulasta lopettaa touhu. Toisella yrityksellä sitten käynnistyi suht normaalin oloisesti.

Onko ajatuksia? Itsellä kävi mielessä että polttoaineen korkeapainepumpussa, jossain anturissa tai kaasuläppäkotelossa voisi olla jotain hämminkiä.

Syitä tähän ei ole löytynyt, mutta moottorinohjain on nyt päivitetty ja seurataan tilannetta.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

KKN

Tulpat vaihdettu orkkiksiin ja edellisen omistajan vuosia käyttämät 5W-30 öljyt vaihdettu 0W-20 laatuun, mikä tuohon käy myös. Käynnistyshäiriöt ovat pysyneet poissa. Käyntiinlähtö ehkä aavistuksen jouhevampaa, kun vaihdettiin 0w-20 öljyt. Silti aika rumasti tärähtäen käynnistyy, mikä ei houkuta start-stopin käyttöön. Sormi hakeutuu aina starttinappulan painalluksen jälkeen sammuttamaan sen systeemin. Muuten auto pelaa aika kivasti ja on ollut positiivinen yllätys. DSG:hen kävin laitattamassa TVS:n Drivability ohjelman, jos se oikeesti auttaisi laatikon kestävyyteen. Ainakin se liian isolla vaihteella jurnutus jäi pois ja ajaminen muutenkin jouhevampaa. Vaihtotapahtumat muuttuivat sellaisiksi, että ne tuntee paremmin kuin tehdasohjelmistolla, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi. Tuntuu vähän samalta kuin manuaalin kyydissä olisi. 
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

jamppa865

13 golffi 1.2 bensa tsi on ny alkanut oikuttelemaan. 180 tkm ja tuntuu syövän öljyä ja tehot hukassa.
Pajalla käytin ja eivät löytäneet vikaa, tosin kauaa eivät ehtineet asiaa tutkia.

Nyt kun netistä asiaa selvitin niin muutama hassu tieto löytyi että 1.2 ja 1.4 tsi-moottorit, mitä on audissa ja skodassa myös, menevät tukkoon koska männän öljyrengas tukkeuttuu.

Onko teillä vastaavia autoja millä olisi päässyt esim. 250tkm ilman kyseistä ongelmaa ?
vaikuttaa vähän erikoiselta että tästä ei löytynyt paremmin tietoa.
Ja lisäksi jotkut kommentoivat tästä että long-life huolto on se mikä moottorin tukkii. Tämäkin on orjallisesti huollettu ohjelman mukaisesti ja longiahan tuola kirjasessa näyttää olevan käytetty

M1k4

Mulla oli Golf 1.4TSI -14 100000km ajettuna "hävitti" öljyä 1L/3000km. En jääny asiaa ihmettelemään vaan pistin auton kiertoon. Skoda Octavia 1.4TSI -15 150000km ajettuna ei ollu tätä ongelmaa. Nämä on yksilöitä, toisilla vie ja toisilla ei.
Exät:
1 x Audi
1 x BMW
1 x Buick
2 x Citroen
9 x Datsun/Nissan
1 x Fiat
2 x Ford
1 x Honda
3 x MB
1 x Mitsubishi
14 x Opel
3 x Peugeot
1 x Seat
1 x Skoda
1 x Toyota
2 x Volvo
1 x Zastava
11 x VW

Jacce75

Tosiasia vaan on se että hyvin usein runsas öljynsyönti johtuu Long Life huolloista kun ovat niin pitkiä, vaikkakin käyttäisi siihen luokiteltuja öljyjä. Itse teen perheen autohin yhden ylimääräisen öljynvaaihdon huoltojen välissä. Säilyy moottorissa paikat siistimpänä.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

tsi06

Golfin -18 vasen takaumpio selkeästi kosteutta sisällä. Välillä vilkkuvalo palaa keltaisena kokoajan, mutta normaalia hieman himmeenpänä.

Mitäs tuolle voisi koittaa tehdä? Koitin avata valojen johtoliitintä, jotta oisin puhdistus-spraylla koittanut suihkutella, mutta en saanut liitintä irti.
Mitäs muuta voisin kokeilla?
VW Golf 1.0 -18

Jacce75

Yleensä kosteus tuhoaa piirlevyn joten taitaa olla entinen se umpio.
http://www.vagtech.fi

Retrofit, koodaukset, päivitykset, ohjelmoinnit, OE avaimet, ajonestot, moottorin ja vaihteistojen optimoinnit sekä muut ecujen muokkaukset.
040-7049099
Uusi foorumi avattu!! vagtech.fi

- Golf 7.5 Highline 1.5 DADA 2018 (180hv/335Nm)
- Passat B8.5 R-line 1.5 DPCA 2020 (191hv/355Nm)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy