Superb III (15-) viat, ongelmat ja murheet

Aloittaja Sokota09, 13.01.16 - klo:17:23

« edellinen - seuraava »

juksii

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.12.22 - klo:10:46
Niin haluatko halkoa tästä asiasta minun kanssa hiuksia? Takuun yli menevät asiat voidaan hoitaa goodwill:n, jos huoltokirja on kohdillaan eikä huoltoja ole ylitetty yli 10%. Tuolloin ei tarvitse maksaa mitään.

En minä nyt hiuksia tässä ole halkomassa. Auto on vikaantunut epätavallisen nopeasti, jolloin siinä on kuluttajasuojalaissa tarkoitettu virhe. Silloin käytetään yleisesti myyjän virhevastuuta. Toki valmistaja/maahantuoja voi tehdä goodwilliä, jos kokee maineensa sen arvoiseksi.
-JukSii-
Skoda Superb 2.0TDI 4x4 L&K 2016

9987

Tälläisistä olisi aina nähtävä, videopätkä ja kuvia ettei ole jonkun asentajan juttujen varassa. Kamera on kaikilla

Jos vaihteisto vuotaa öljyä sinun autossa niin hyvin todennäköisesti myös muillakin eli materiaali & valmistusvika.

Ei vuoto ole normaalia oli ikää ja km mitä tahansa.

Makiaa

Moi.

Kiitos vastauksista. Vielä ei ole kuulunut mitään, odotellaan. Kuitenkin vastausten perusteella voisi kuvitella, että ihan kohtuullista vastaantuloa voisi odottaa/vaatia.

Olen auton 2. omistaja, ostettiin auto 12/2021 kun sillä oli ajettu 17tkm, jos sillä on merkitystä.

Huollosta sain myös videoterveiset, kuten yleensäkin (Skoda Service cam), jossa asentaja näyttää vuotopaikan ja kertoo tilanteen. Myös huollon asiakaspalvelija mainitsi, että vastaavaa  on tullut aiemminkin vastaan näissä "jonkin verran".

jhm

^
Ei tuonkaan pitäisi haitata vastaantuloon jos merkkarin huoltokirja on kunnossa vaikka oletkin 2. omistaja. Asiallista jämäkkää yhteydenpitoa vaan. Ei noilla kilometreillä auto vuoda yhtään mitään jos on kunnossa.
VW Transporter T5  84kw 2014

-karppa-

Silloin on merkitystä, jos on ostettu esimerkiksi yksityiseltä. Jos taas ostettu liikkeestä mahdollisesti merkkiliikkeestä, niin ollaan taas paremmilla vesillä ettei itse tarvitse maksaa mitään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Makiaa

Lainaus käyttäjältä: Makiaa - 27.12.22 - klo:18:32
Moi.

Meidän auto (-20 superb 1.4tsi phev) kävi tänään normaalissa tarkastus- ja öljynvaihtohuollossa ja samalla huomauttivat, että auto vuotaa vaihteistoöljyä jostain vaihteiston ja sähkömoottorin välisestä tiivisteestä.  Kuulemma melko töinen vaihtaa ja hintaa tuolle kertyy 1800â,¬. Olivat maahantuojaan yhteydessä, että tuleeko Skoda asiassa vastaan yhtään ja aikoivat palata asiaan, heti kun saavat vastauksen.

Muilla kokemuksia vastaavasta, paljonko jäi itselle maksettavaa?

Meillä vm. 2020 auto jonka takuu umpeutui 02/2022, ajettu 47tkm, aina käytetty ajallaan merkkiliikkeessä huollettavana, jos sillä on merkitystä.

Tämä tarina päättyi meidän osalta hyvin. Myyjäliike tuli vastaan tuon loppuosan verran, eli kulut jakautui maahantuojan ja myyjäliikkeen kesken, minulle ei tästä koitunut maksettavaa. Auto huollettu tänään kuntoon.

jöö

Mites onko täällä paljon kokemuksia 200+ tkm ajetuista? Jos löytyy asianmukaiset huollot DSG:stä ja jakoremmistä, niin onko muita mahdollisia suuria murheita tiedossa? Mites näissä DPF/EGR jutut - onko paljon murhetta? AdBlue:ssa vissiin se putki jäätyy mutta 150hp 2.0 sitä ei vissiin ollutkaan? Onko muuta mitä kannattaa katsella?

M_M

Jos vauhtipyörää ei ole vielä vaihdettu niin se voi olla pian edessä. Mulla alkoi kolisemaan jo 180tkm kohdalla mutta tämä onkin vanha taksi joka on luultavasti roksottanut tyhjäkäynnillä ihan koko rahalla.

Voi jossain toisessa autossa tulla eteen vasta siellä 200tkm toisella puolella, ellei ole aiemmin vielä vaihtunut.

Kylmänä se kolina yleensä ensin alkaa eli hyvä olisi päästä tekemään aito kylmäkäynnistys ja kuuntelemaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Sokota09

Startti-nappi reistaa ja pitää laittaa vaihtoon. Eipä tuo videon perusteella ole paha rasti.
Kuusi vuotta ja 75 tkm kestänyt...

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 19.03.23 - klo:21:38
Startti-nappi reistaa ja pitää laittaa vaihtoon. Eipä tuo videon perusteella ole paha rasti.
Kuusi vuotta ja 75 tkm kestänyt...

Ja helppo vaihtaa + harvinaisen edullinen osa. Nyt ei enää tarvitse hakata nappia ja odotella missä kohtaa mahtaa startata.

NPu

#520
Minun 2020 Superb iV jolla ajettu 35tkm on nyt neljättä viikkoa korjaamolla. Jätti tienposkeen Tampereella. Ensin limp home moodi päälle ja kun pysäytti bussipysäkille ei siitä enää likkeelle lähtenyt vaan lavetilla pajalle. Diagnostiikka ei mitään selkeää vikaa näyttänyt vaan alettiin käymään Skodalta saatua mittaus/tarkistus listaa läpi. Siinä meni ensimmäinen viikko. Tulokset lähetettiin Skodalle mistä tuli vastaus että tarvitsee vaihtaa vaihdelaatikko. Laatikko tulee Skodalta takuuseen, mutta näemmä joudun maksamaan 35% vaihtotyöstä saadun käyttöhyödyn vuoksi. Nyt siis menossa neljäs viikko ja odotellaan milloin vaihtolaatikko olisi tulossa. Se tulee siis olemaan käytetty tehdas kunnostettu laatikko, ei uusi. Vaihtoon menee sitten viikonpäivät ja kustannusarvio töistä 2000€ eli minulle jäisi 700€ maksettavaksi. Vian etsinnästä maksettavaa vielä siihen 500€ päälle eli yhteensä 1200€. Jos asia ei tyydytä niin pitäisi olla auton myyjään yhteydessä. Tietääkseni myyjä vastaa viasta tai vauriosta joka autossa voidaan olettaa olleen autossa myyntihetkellä, mutta ottaen huomioon että auto on ollut minulla vuoden ja olen sillä 16tkm ajanut niin se voi olla hieman kaukaa haettua. Se että vian etsintä vaatii viikon työn kertoo aika paljon siitä millä tasolla diagnostiikka on. Auto vain raavittu kasaan konserni osista ilman sen parempaa ajatusta kokonaisuudesta. Eiköhän tämä ollut ensimmäinen ja viimeinen Skoda minkä hankin. Tuskin sekaannun mihinkään VAG merkkiin.
Skoda, simply crap!

Wiiseli

Meillä meni mekatroniikka vaihdelaatikosta, kun auton ostosta oli kulunut 22kk ja sillä oli ajettu oston jälkeen 50tkm. Myyjä tuli vastaan 40% melkein 2 vuodenkin jälkeen. Kannattaa painostaa myyjää ja olla kuluttajaneuvontaan yhteydessä prosenttiosuuksista.
PASSAT GTE VM. 2020

jhm

Jos autolla on ajettu 35 tkm ja huollettu niinkuin pitää niin eikö tuon pitäisi mennä niin ettei artisti maksa mitään! Asiallisesti nyrkkiä pöytään,tuohan on lähes ajamaton auto.
VW Transporter T5  84kw 2014

rawpower

Lainaus käyttäjältä: jhm - 24.04.23 - klo:14:15
Jos autolla on ajettu 35 tkm ja huollettu niinkuin pitää niin eikö tuon pitäisi mennä niin ettei artisti maksa mitään! Asiallisesti nyrkkiä pöytään,tuohan on lähes ajamaton auto.

Tyypillistä konsernin toimintaa. Valmistusvirheet maksatetaan kuluttajilla. Eivät osaa edelleenkään tehdä kestävää DSG:tä. Tästä kertoo mm. uusien GTE kalliit mekatroniikka viat. Lisäksi näitä uusien mallienkin laatikoita on mennyt.

Manuaaleina ei taida kovin montaa moottoria saada enää IV Octaviaan tai uuteen superb:kaan.

ak72

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 24.04.23 - klo:15:52
Tyypillistä konsernin toimintaa. Valmistusvirheet maksatetaan kuluttajilla. Eivät osaa edelleenkään tehdä kestävää DSG:tä. Tästä kertoo mm. uusien GTE kalliit mekatroniikka viat. Lisäksi näitä uusien mallienkin laatikoita on mennyt.

Manuaaleina ei taida kovin montaa moottoria saada enää IV Octaviaan tai uuteen superb:kaan.

Höpö höpö, DQ381 loota on oikein kestävä. Eipä yleistetä!
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

o.b.

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 24.04.23 - klo:19:31
Höpö höpö, DQ381 loota on oikein kestävä. Eipä yleistetä!
Njaa, kestävä jos kytkimien paineanturien rikkoutumista ei lasketa viaksi ::)

P173500 - Kytkimen 1 asento-anturi Sähkövika
satunnainen

Tuollaisen osan vaihdolla korjaantuu:



Siihen mekatroniikkaan on saatavilla myös pelkkä älyosa ilman solenoidi/venttiiliosaa, mutta silti remppa on 1½ - 2tâ,¬ välillä.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: NPu - 24.04.23 - klo:13:24
Minun 2020 Superb iV jolla ajettu 35tkm on nyt neljättä viikkoa korjaamolla. Jätti tienposkeen Tampereella. Ensin limp home moodi päälle ja kun pysäytti bussipysäkille ei siitä enää likkeelle lähtenyt vaan lavetilla pajalle. Diagnostiikka ei mitään selkeää vikaa näyttänyt vaan alettiin käymään Skodalta saatua mittaus/tarkistus listaa läpi. Siinä meni ensimmäinen viikko. Tulokset lähetettiin Skodalle mistä tuli vastaus että tarvitsee vaihtaa vaihdelaatikko. Laatikko tulee Skodalta takuuseen, mutta näemmä joudun maksamaan 35% vaihtotyöstä saadun käyttöhyödyn vuoksi. Nyt siis menossa neljäs viikko ja odotellaan milloin vaihtolaatikko olisi tulossa. Se tulee siis olemaan käytetty tehdas kunnostettu laatikko, ei uusi. Vaihtoon menee sitten viikonpäivät ja kustannusarvio töistä 2000â,¬ eli minulle jäisi 700â,¬ maksettavaksi. Vian etsinnästä maksettavaa vielä siihen 500â,¬ päälle eli yhteensä 1200â,¬. Jos asia ei tyydytä niin pitäisi olla auton myyjään yhteydessä. Tietääkseni myyjä vastaa viasta tai vauriosta joka autossa voidaan olettaa olleen autossa myyntihetkellä, mutta ottaen huomioon että auto on ollut minulla vuoden ja olen sillä 16tkm ajanut niin se voi olla hieman kaukaa haettua. Se että vian etsintä vaatii viikon työn kertoo aika paljon siitä millä tasolla diagnostiikka on. Auto vain raavittu kasaan konserni osista ilman sen parempaa ajatusta kokonaisuudesta. Eiköhän tämä ollut ensimmäinen ja viimeinen Skoda minkä hankin. Tuskin sekaannun mihinkään VAG merkkiin.

Tuttavani on omistanut mm. C- E- ja S- Meset, 535xd Bemun, Audin Q7:ja 2 kpl. Yhteistä näille kaikille on, että ne on hankittu essarina tai uudenkarheana vaihdokkina - ja jokaisessa on ollut huoltosoppari.

Kun nyk. Q7 e-tronista kärähti jtn sähköpuolelta, niin hän sai toki sijaisauton. Autoaan noutaessa hän oli kysäissyt, mitä korjaus olisi maksanut ilman sopparia. Jtn 12-13kâ,¬. Ihanan halpaa.....  :-X

Vinkki: osta kalliimpi auto aina huoltosopparilla, ja vältyt tällaisilta takaiskuilta. Tai sitten jokin perus-peruskulkine ilman hienouksia.  :o 8) ::) :P
Yritetään pärjätä.

NPu

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 25.04.23 - klo:21:50
Tuttavani on omistanut mm. C- E- ja S- Meset, 535xd Bemun, Audin Q7:ja 2 kpl. Yhteistä näille kaikille on, että ne on hankittu essarina tai uudenkarheana vaihdokkina - ja jokaisessa on ollut huoltosoppari.

Kun nyk. Q7 e-tronista kärähti jtn sähköpuolelta, niin hän sai toki sijaisauton. Autoaan noutaessa hän oli kysäissyt, mitä korjaus olisi maksanut ilman sopparia. Jtn 12-13kâ,¬. Ihanan halpaa.....  :-X

Vinkki: osta kalliimpi auto aina huoltosopparilla, ja vältyt tällaisilta takaiskuilta. Tai sitten jokin perus-peruskulkine ilman hienouksia.  :o 8) ::) :P

Jos minulla olisi oikeasti rahaa niin kuin tuttavallasi niin en Skodaa olisi hankkinut ja ostopäätöksen taustalla oli juuri se että halusin hienouksia eli mahdollisuuden kulkea sähköllä suurimman osan arkiajosta. Sellaisten Mersujen ja Bemarien hinnat on sitten taas 15kâ,¬ enemmän. Kaksi edellistä oli Mersuja.
Skoda, simply crap!

NPu

Lainaus käyttäjältä: NPu - 24.04.23 - klo:13:24
Minun 2020 Superb iV jolla ajettu 35tkm on nyt neljättä viikkoa korjaamolla. Jätti tienposkeen Tampereella. Ensin limp home moodi päälle ja kun pysäytti bussipysäkille ei siitä enää likkeelle lähtenyt vaan lavetilla pajalle. Diagnostiikka ei mitään selkeää vikaa näyttänyt vaan alettiin käymään Skodalta saatua mittaus/tarkistus listaa läpi. Siinä meni ensimmäinen viikko. Tulokset lähetettiin Skodalle mistä tuli vastaus että tarvitsee vaihtaa vaihdelaatikko. Laatikko tulee Skodalta takuuseen, mutta näemmä joudun maksamaan 35% vaihtotyöstä saadun käyttöhyödyn vuoksi. Nyt siis menossa neljäs viikko ja odotellaan milloin vaihtolaatikko olisi tulossa. Se tulee siis olemaan käytetty tehdas kunnostettu laatikko, ei uusi. Vaihtoon menee sitten viikonpäivät ja kustannusarvio töistä 2000â,¬ eli minulle jäisi 700â,¬ maksettavaksi. Vian etsinnästä maksettavaa vielä siihen 500â,¬ päälle eli yhteensä 1200â,¬. Jos asia ei tyydytä niin pitäisi olla auton myyjään yhteydessä. Tietääkseni myyjä vastaa viasta tai vauriosta joka autossa voidaan olettaa olleen autossa myyntihetkellä, mutta ottaen huomioon että auto on ollut minulla vuoden ja olen sillä 16tkm ajanut niin se voi olla hieman kaukaa haettua. Se että vian etsintä vaatii viikon työn kertoo aika paljon siitä millä tasolla diagnostiikka on. Auto vain raavittu kasaan konserni osista ilman sen parempaa ajatusta kokonaisuudesta. Eiköhän tämä ollut ensimmäinen ja viimeinen Skoda minkä hankin. Tuskin sekaannun mihinkään VAG merkkiin.

Tilanne tällä hetkellä se että maahantuoja sanoi jo että heiltä on turha odottaa isompaa vastaantuloa ja myyjä omasta mielestään tähän tarvitse osallistua. Eli tarvitsee kuluttajasuojan kautta lähteä asiaa hoitamaan. Auto edelleen korjaamolla ja ei mitään tietoa milloin vaihtoloota saadaan.
Skoda, simply crap!

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: NPu - 27.04.23 - klo:15:26
Tilanne tällä hetkellä se että maahantuoja sanoi jo että heiltä on turha odottaa isompaa vastaantuloa ja myyjä omasta mielestään tähän tarvitse osallistua. Eli tarvitsee kuluttajasuojan kautta lähteä asiaa hoitamaan. Auto edelleen korjaamolla ja ei mitään tietoa milloin vaihtoloota saadaan.

Oletan että myyjä oli autoliike? Jos näin on, niin heillä on vastuu myös 6kk jälkeen noin vähän ajetun auton kohdalla.

Ei muuta, kuin kuluttajariitalautakunnan kautta eteenpäin, koska kolme vuotta vanhan ja 35tkm ajetun auton kohdalla ei voida puhua mistään käyttöhyödystä, jos tilalle tulee vielä korjattu laatikko eikä uusi (Tuohon en olisi itse edes suostunut).

Tuossa vielä ilmaiset vinkit aiheeseen:
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=31309.msg557955#msg557955
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Sokota09

Ihan loistavaa tuuria, auto menossa määräaikaishuoltoon ja jakohihnan vaihtoon, niin eikös moottorista alkanut kuulua tänään kovaa nakutusta, joka koveni vauhdin kasvaessa ja kuului myös tyhjäkäynnillä. Ã,,äni oli niin kova, että se kuului selvästi myös ulospäin. Mitään merkkivaloa ei syttynyt. Pitkää matkaa (300 metriä) ei näillä askelmerkeillä ajettu, kun auto meni parkkiin. Seuraavaksi odotetaan diagnoosia?

Qjamppa

Jaahas, superb 2016 acc murheita muilla? Auto siis manuaali ja ei tunnista että 6 vaihde olisi päällä ja ilmoittaa kojetaulussa (huomaa valitsinvivun asento!) Toimii kaikilla muilla vaihteilla kyllä.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 08.05.23 - klo:12:32
Ihan loistavaa tuuria, auto menossa määräaikaishuoltoon ja jakohihnan vaihtoon, niin eikös moottorista alkanut kuulua tänään kovaa nakutusta, joka koveni vauhdin kasvaessa ja kuului myös tyhjäkäynnillä. Ã,,äni oli niin kova, että se kuului selvästi myös ulospäin. Mitään merkkivaloa ei syttynyt. Pitkää matkaa (300 metriä) ei näillä askelmerkeillä ajettu, kun auto meni parkkiin. Seuraavaksi odotetaan diagnoosia?

Kuulostaa ikävälle. Olisi kyllä aika paskaa tuuria, jos jako hypännyt. Tuskin olisi kuitenkaan käynnissä pysynyt. Suutin nakuttaa? Eiköhän tuo huollossa selviä. Kerrohan sit miten kävi.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 09.05.23 - klo:11:02
Kuulostaa ikävälle. Olisi kyllä aika paskaa tuuria, jos jako hypännyt. Tuskin olisi kuitenkaan käynnissä pysynyt. Suutin nakuttaa? Eiköhän tuo huollossa selviä. Kerrohan sit miten kävi.

Pakonokka-akselin säädin antautunut ja autolla ajettu n.76 500 km. Ei vissiin pitäisi noilla kilometreillä mennä?

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 09.05.23 - klo:11:57
Pakonokka-akselin säädin antautunut ja autolla ajettu n.76 500 km. Ei vissiin pitäisi noilla kilometreillä mennä?

Tähän lisäyksenä, oli aika lähellä kuulemma ettei tullu moottorin täystuhoa. Jotain säätimen ruuveja päässyt löystymään ja osaksi irronnut...

wsaarja

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 09.05.23 - klo:12:36
Tähän lisäyksenä, oli aika lähellä kuulemma ettei tullu moottorin täystuhoa. Jotain säätimen ruuveja päässyt löystymään ja osaksi irronnut...

Mikä moottori?

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: wsaarja - 09.05.23 - klo:12:51
Mikä moottori?

Joo, suht olennainen asia  8) eli moottorina 1.4 ACT ja DSG:llä. Nyt on kysely sisällä, tuleeko maahantuoja vastaan?

Sokota09

Positiivinen päätös tarinalle, maahantuoja korvasi 70% kuluista (osat ja työ) ja jakohihnan vaihdostakin säästin vajaa 300 euroa, kun se oli jo avattu muutenkin. Hedin Automotivesta jäi postiivinen kuva ja en halua edes tietää, mitä olisi tapahtunut jos Laakkonen olisi ollut vielä kyseessä.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 12.05.23 - klo:23:29
Positiivinen päätös tarinalle, maahantuoja korvasi 70% kuluista (osat ja työ) ja jakohihnan vaihdostakin säästin vajaa 300 euroa, kun se oli jo avattu muutenkin. Hedin Automotivesta jäi postiivinen kuva ja en halua edes tietää, mitä olisi tapahtunut jos Laakkonen olisi ollut vielä kyseessä.

Asiallista toimintaa Hedin automotivelta. Näin nämä "valmistusvirheet / tyyppiviat" pitäisi aina hoitaa. Taitaa olla kohtuu yleistä näissä kun nyt tuli toinen sama vikana GTE:stä foorumille siihen ketjuun näitä korjaava tuntui tekevän diagnoosin aika nopeasti.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 14.05.23 - klo:15:34
Asiallista toimintaa Hedin automotivelta. Näin nämä "valmistusvirheet / tyyppiviat" pitäisi aina hoitaa. Taitaa olla kohtuu yleistä näissä kun nyt tuli toinen sama vikana GTE:stä foorumille siihen ketjuun näitä korjaava tuntui tekevän diagnoosin aika nopeasti.

Ei pitäisi olla yleinen vika, ei ainakaan tuttu ollut kuullut tällaisesta viasta ja heillä on korjaamo missä huoltavat VAG konsernin peltikippoja.
Näissä tapauksissahan on ollut kyse siitä, että yksi tai useampi ruuvi on päässyt löystymään syystä tai toisesta. Meidänkin tapauksessa, vika ilmeni yht´äkkiä ja mitään viitteitä tällaisesta ongelmasta ei tullut aikaisemmin.

Laitetaan nyt tännekin puolelle vielä vikaseloste ja mitä osia autosta vaihdettiin, kun vika korjattiin. Samalla tehtiin siis jakohihnan vaihto, kun jakopää oli muutenkin auki.

-Jakopään yläkoppa irroitettu, pakonokansäätimen kannesta yksi pultti lähtenyt
aukeamaan ja päässyt hakkaamaan jakopään koppaan josta kyseinen ylimääräinen
ääni syntyi. Myös säätimen puolelta kierteet vaurioituneet kun pultti päässyt kääntymään iskuista vinoon
-Pakonokansäätimen kannen auennut pultti irroitettu kokonaan, nyt auto
siirrettävissä lyhyitä matkoja ajamalla (esim korjaamohalliin)

-Kyseisestä ongelmasta pakonokansäätimen kierteitä ei saa
yrittää korjata vaan pakonokansäädin, kansi ja pultit tulee kaikki uusia.

Vaihdetut osat ja työt:
NOKKA-AKSELIN SÃ,,Ã,,DIN I
HAMMASHIHNA IRROTETT
NOKKA-AKSELIN SÃ,,Ã,,DIN
MONIKOLOLAIPPAPULTTI
O-RENGAS
TIIVISTETULPPA
PULTTI M6X16
KIRISTINPULTTI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy