Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Stresside

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.06.23 - klo:20:55
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 08.01.23 - klo:10:17
Nyt kun GTE on jo vajaan vuosikymmenen ollut markkinoilla ja ajossa, niin minkälaisia kokemuksia auton elinkaaren loppupäästä?

Kuinka paljon GTE:llä on saatu kilometrejä tauluun, mitä vikoja/murheita/korjaustarpeita on ilmennyt ja miten akusto on kestänyt pitkässä juoksussa?

Volkkarihan lupaa, että akun takuuajan loppuun mennessä väh. 70% kapasiteetista (rangesta) pitäisi olla jäljellä - totetuuko?

Käytetty, noin vuosien 2016-2018 vuosimallin GTE olisi kiikarissa. Mitä kokemusasiantuntijat sanovat, missä kohtaa GTE alkaa olla paljon ajettu? Minkä verran ajettua kannattaa vielä harkita - onko 150tkm rullatulla vielä reilusti vai vähän kilometrejä edessä? Muuta huomioitavaa?

8v/160tkm akkutakuu on tiedossa, kuten myös hihnanvaihto 6v välein. Tähän mennessä koittanut rajata vaihtoehdoiksi yksilöt, joissa hihna olisi jo vaihdettu, mutta akkutakuu voimassa.

Kiitos vaivautuville !
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.01.23 - klo:10:17
Nyt kun GTE on jo vajaan vuosikymmenen ollut markkinoilla ja ajossa, niin minkälaisia kokemuksia auton elinkaaren loppupäästä?

Kuinka paljon GTE:llä on saatu kilometrejä tauluun, mitä vikoja/murheita/korjaustarpeita on ilmennyt ja miten akusto on kestänyt pitkässä juoksussa?

Volkkarihan lupaa, että akun takuuajan loppuun mennessä väh. 70% kapasiteetista (ramgesta) pitäisi olla jäljellä - totetuuko?
#3
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 20.02.17 - klo:19:30
Ilmoittaudutaanpa myös.

Vikakoodien luku/kuittaus, sekä koodaukset VCDS:n puitteissa. Vikakoodien luku ja kuittaus 15e sisältäen koodit sähköpostiin, koodaukset 20e per istunto.

Löytyy Ross-Techin HEX+CAN USB -piuha ja ajantasainen VCDS-versio.
Sijainti Jyväskylässä, auto liikkuu JKL-alueella.

Kiinni saa parhaiten tekstiviestillä/whatsappilla.
Puh: NollaNeljäNeljä 5120290

Kasvaneen kysynnän vuoksi päivitetty ilmoitus. Tällä hetkellä sijainti Keljossa Jyväskylässä.
#4
Sytytyspuolia jos meinaat, niin aina yks varuiksi takakontissa  ;)

Omalla B7:lla ajettu 198 tkm ja kaksi puolaa mennyt,  joten ei niitä nyt viikottain mene.
#5
Itselläni on S-Line alusta, jota on edestä vielä laskettu ~15mm jousilautasilla, eikä toistaiseksi ole ollut ongelmaa päästä sinne minne on tarvinnut. Toki talvella pohjapanssari piirtää latu-uraa auton jälkiin jos nilkkoihin asti on lunta satanut ja mökkiteillä kasvillisuus rapsuttaa pohjia, mutta mitään vahinkoon asti johtanutta ei ole tapahtunut. Ja Quattron kanssa saa jo vähän tehdä töitä jos jumiin haluaa joutua  ;)
#6
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 20.12.17 - klo:18:23
Onko kukaan sovittanut onnistuneesti xenon-muutossarjaa 7" pyöreiden valojen sisälle? 9 tuumaisten sisälle tiedetään ainakin mahtuvan, mutta ei tekisi mieli niin valtavia lautasia keulalle asentaa.

Itse itselleni vastaten, että 7-tuumaisten Bilteman ämpäreiden sisälle ei muutossarjaa saa sopimaan, jos joku toinenkin asiaa pohtii.
#7
Huoltaminen / Vs: VW huolto JKL ?
16.02.18 - klo:23:24
Jos on yli 5 vuotias auto kyseeasä, niin Direct Express Sorastajantiellä. Samaa konsernia kuin Jyväskylän autotarvike (VAG-huolto), mutta edullisemmat hinnat.
#8
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 20.02.17 - klo:19:30
Ilmoittaudutaanpa myös.

Vikakoodien luku/kuittaus, sekä koodaukset VCDS:n puitteissa nimellistä korvausta vastaan.

Löytyy Ross-Techin HEX+CAN USB -piuha ja uusin VCDS - tällä hetkellä ajossa versio 17.1.3.
Sijainti Jyväskylässä, Audi liikkuu JKL-alueella.

Kiinni saa parhaiten sähköpostilla tai tekstiviestillä.
E-mail: riku.a.lehtinen(ät)gmail.com
Puh: NollaNeljäNeljä 5120290

Uppista! Päivitettäköön samalla, että nykyisin VCDS versio 17.8.1  :)
#9
Kutkuttaisi laittaa allekirjoituksen Aanelkkuun lisävaloa keulalle bi-xenonien kaveriksi. Bilteman kaukovalot vaikuttavat kustannustehokkailta.

Onko kukaan sovittanut onnistuneesti xenon-muutossarjaa 7" pyöreiden valojen sisälle? 9 tuumaisten sisälle tiedetään ainakin mahtuvan, mutta ei tekisi mieli niin valtavia lautasia keulalle asentaa.
#10
Jälleen itselleni vastaten:

Halvimmaksi vaihtoehdoksi osoittautui tilata Autodocilta Saksasta halvin mahdollinen tarvike-halogeeniumpio, josta lasi irti ja SikaLastomerilla xenon-umpioon vanhan lasin tilalle. Hintaa hommalle tuli kaikkineen noin 80 euroa.
#11
Huudellanpas ikivanhaan aiheeseen: onko peruutusvalot mahdollista koodata palamaan taakse saattovalojen kanssa? Saisi syyspimeällä vähän valoa auton takapuolellekin.
#12
B8 ja B8.5 korista Audi A4:ää on myös tehty tehdasvalmiina flexfuelina, aina 2.0 TFSI koneella ja quattrolla. Käytännössä siis vuosimallit 2009-2016.
#13
Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 25.03.14 - klo:15:37
Öljysuosituksista E85 käyttöön yritin kysellä huoltotiskiltä tarkemmin, tarjosivat 504:sta, mutta käyttö/huoltoohje ei tuota hyväksy korvaavaksi. Huoltopäälliikkö on nyt pariviikkoa yrittänyt saada VW-autolta vastausta, millä öljyllä auto tulee tehtaalta ja mikä suositelluin 503.00 öljyviskositeetti  :(

Vastataan nyt tähän josko sattuisi jollekin olemaan avuksi: konsernin suositus flexifuel-autoihin käytettäväksi öljyksi on Mobil1 Super3000 5W-40, vaihtoväli 15 tkm.

Itse olen ajellut nyt n. 15tkm etanolilla, öljyinä tähän asti ollut kotimaisen Del-Ronin R 5w-40, kerran vaihdettu. Seuraavaksi voisi mennä kokeiluun Mobilin tuote.
#14
Lainaus käyttäjältä: vwmies - 27.09.17 - klo:11:50
Uusimmat vero/tukipäätökset joita ajetaan läpi on nyt tiedossa:

Kaasu- ja etanoliautoille sekä lataushybrideilla tulossa ensi vuonna 2000 euron hankintatuki    IS / 27.9. 20177

ROMUTUSPALKKIO
Esityksen mukaan valtion varoista romutuspalkkiota maksettaisiin joko bensa- ja dieselkäyttöisten henkilöautojen tai etanoli-, kaasu-, ja ladattavien hybridiautojen hankintaa varten.
Romutuspalkkiona tuettaisiin 1000 eurolla sellaisen bensa- tai dieselkäyttöisen henkilöauton ostoa, jonka hiilidioksidipäästöt ovat enintään 110 g/km.

Etanoli-, kaasu- sekä ladattavien hybridiautojen hankintaan saisi romutuspalkkiota 2000 euroa.     ;)

Etanoli- ja kaasuautojen kohdalla ei sovellettaisi 110 g/km hiilidioksidipäästörajaa, vaan tuen saamisen edellytys olisi etanolin tai metaanin käyttömahdollisuus autossa. Ladattavan hybridisähköauton akkuja puolestaan pitää voida ladata sähköverkossa.

Romutuspalkkio maksettaisiin yksityishenkilöille uuden, vähäpäästöisemmän auton hankintaa varten, jos hän vie romutettavaksi vähintään 10 vuotta liikenteessä olleen auton.

Myös sähköauton hankintaa on ensi vuonna tarkoitus tukea jollain tavoin. Sähköautotukien kohdentaminen on vielä toistaiseksi auki.   :o

Lisäksi vanhaan, yli 10 liikenteessä olleeseen autoon tehtävään etanoli- tai kaasukonversioon saa rahallista avustusta. Kaasukonversioon 1000â,¬ ja etanolimuutokseen 200â,¬ porkkana. Liikenne ja viestintäministeriön tiedote

Nyt kun saisivat mokomat vielä nostettua - tai laskettua, miten sen ottaa - tuota muutoskatsastettavan auton ikärajaa nykyisestä, niin saisi omallekin etanolikonvertoidulle tuen (nykyinen raja 1.12007). Ei jäisi muutokselle hintaa enää kuin 60â,¬  ;D
#15
Lainaus käyttäjältä: rs-mies - 22.09.17 - klo:14:27
Menossa viides tankillinen ja persdyno sanoo, että kyllä normi 98 verrattuna tuo lisää tehoa  :).  Todellisuus voi olla ihan toinen mutta tunteellahan autoa ajetaan ja auto valitaan!

Pitääpä laittaa kokeiluun kun vain saavat jakeluun Jyväskyläänkin. Paljonko on ollut hintaero 98:n ja 99:n välillä?

Olen ajellut nyt vuoron perään 98:lla ja E85:lla, ja niiden välillä huomaa kyllä selkeän eron, mikä on tietty luonnollista -
vastaahan E85 105-oktaanista bensaa puristuskestävyydeltään.
#16
Mielenkiintoista!

Joko foorumilaisilta löytyy kyseistä tuotteesta kokemuksia? Onko eroa verrattuna esim. Shellin V-poweriin, tai normi ysikasiin?
#17
Torseeni (T-3) siellä jyllää - onneksi  8)

EDIT: karkas viesti vähän etukäteen. Audin mukaan siellä on "lifetime"-öljyt, eli ohje on "never change". Ainakin omaan B7aan vaihdatin 175tkm kohdilla, ja mekaanikon mukaan "oli ihan paikallaan".

Vastauksena kysymykseesi: ei kuulu huolto-ohjelmaan.
#18
Kuskin puoleisen ajovalon linssi pitäisi vaihtaa. Marmorille ei viitsisi suoraan kävellä, joten onko jollain tiedossa osanumeroa tai (netti)liikettä/paikkaa, josta voisi löytyä?
#19
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.07.17 - klo:15:07
Voin suositella Motest:a.

Eksyin yhden korimallin liian tuoreeseen keskusteluun, mutta täältä myös vahva suositus MoTestille. Profiilin A4 käynyt siellä softauksessa ja huollossa, löytyi sytytyspuolat varuiksi takakonttiin ym. Kilpailukykyiset hinnat (softaus dynolla 450e omaani) ja aina hyvää henkilökohtaista palvelua. Ja tosiaan löytyy rullat, joille voi quattronkin ajaa penkkiin ;)
#20
Audi / Vs: Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06
01.08.17 - klo:14:41
Muistin tämän tyylikkään kulkineen topicissa joskus nähneeni kuvan ja juttua Cupra lipan asentamisesta väärinpäin, mutta nyt kun palasin niitä katsomaan, eivät kuvat harmistukseksi enää näy!  :(

Voisiko siis kuvat saada vielä näkyviin, tai pystyisitkö Ton-1 laittamaan mulle vaikka YV:llä? Näkisi miltä keula sen kanssa näyttää ennenkuin alan omaan moista haaveilemaan  ;D
Kiitos!
#21
Tuli ostettua edullisesti kulkineeseen uusi aluatasarja, kun edullisesti sai. Jousissa on kuitenkin pientä ruosteruoea, minkä ajattelin hoitaa kuntoon ennen kuin sarja päätyy auton alle.

Kysymys siis kuuluu, että voiko jouset hiekkapuhaltaa huoletta, vai voiko sillä saada jotain vahinkoa tai jousien ominaisuuksien muutosta aikaiseksi? Ja mikä maali kestäisi jousiin kohdistuvan mekaanisen rasituksen? Pulverimaali?
#22
Kaverilla projekti, jossa pakun katolle rakennetaan ulosvedettävät leuanvetotangot. Ongelmaksi tulee auton jousto/keinuminen kun tangoissa roikutaan. Eli pitäisi kehittää jokin pitkäaikainen ja kestävä keino tukea auto liikkumattomaksi alustaan.

Ideoita?
#23
Lainaus käyttäjältä: Stresside - 05.04.17 - klo:19:12
Mistäs päin konetta lähtee polttoaineen paluulinja/-letku?
Kyseessä siis 1.8T BFB-motti.

Noniin, päivitetäänpä jos sattuu jonkun toisenkin kysymykseen vastaamaan, että ko. motissa ei ole paluulinjaa  ;D
#24
Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 03.06.17 - klo:23:57
Kallista on tosiaan tuo LL-öljy, vajaa 30â,¬/kannu lähikaupassa!  :o
Normi synteettinen alle 10â,¬/kannu joten kannattaa vaihtaa useammin?  8)

Castrolin Edgessä ainakin vain kate kohdallaan, tukkuhinta taitaa olla 3,5â,¬/litra?
#25
Luottomieheni huoltojen ja softauksen puolella tyrmäsi vakuuttavasti sekä longlife-huoltovälit että niissä käytettävät öljyt, eli Castrolin Edge ja Mobil1 New Life(?). Edgen rakenne kestää kuulemma noin 7tkm, jonka jälkeen öljy menettää ominaisuuksiaan, ja ohenee, mistä seuraa mm. öljyn häviämistä palotilaan päätyneen palamisen myötä.

"You talk the talk, but do you walk the walk", ajattelin, kunnes puheet sai lihaa luiden päälle kun öljysihti puhdistettiin huollon yhteydessä ja sihdistä löytyi vajaa kourallinen nokea. Nyt koneessa kotimaista Del-Ronin 5w-40:stä, toinen 4 litran pönikkä odottaa valmiina tallissa ja ajotietokone ohjelmoitu 15tkm huoltovälille.
#26
Mistäs päin konetta lähtee polttoaineen paluulinja/-letku?
Kyseessä siis 1.8T BFB-motti.
#27
Onko joku joskus saanut mahdutettua 180cm jääkaapin B7 avantiin? Vai pitääkö alkaa pakua vuokraamaan?
#28
Ilmoittaudutaanpa myös.

Vikakoodien luku/kuittaus, sekä koodaukset VCDS:n puitteissa nimellistä korvausta vastaan.

Löytyy Ross-Techin HEX+CAN USB -piuha ja uusin VCDS - tällä hetkellä ajossa versio 17.1.3.
Sijainti Jyväskylässä, Audi liikkuu JKL-alueella.

Kiinni saa parhaiten sähköpostilla tai tekstiviestillä.
E-mail: riku.a.lehtinen(ät)gmail.com
Puh: NollaNeljäNeljä 5120290
#29
LainaaEli potilas on farmari mallin quattro a4 1.8t(BFB) koneella. Kilometrejä kertynyt pikkaisen päälle 164tkm. Öljykorkin kun löysää niin se tanssii melko villisti siinä öljyntäyttöreijällä. Lisäksi tyhjäkäyntikierrokset ei muutu ollenkaan.
Käsittääkseni kai noiden kierrosten pitäisi muuttua ehjässä moottorissa, kun korkki tempaistaan pois?
Muuten moottori käy ihan normaalisti ja siististi.

Itselläni korkki pomppii myös jonkin verran, eikä muistaakseni tyhjäkäyntikierroksetkaan tuosta mitään tuumanneet.
Auto kävi viime viikolla softauksessa ja ainakin kyseisen ohjelmoijan mielestä kaikki pelaa kuten pitääkin  :)

Eivät myöskään huollossa vinkanneet että jotain olisi pielessä, kun kävin MAFia huoltopäälikön kanssa ihmettelemässä. Tempaisi juuri öljykorkin auki moottorin käydessä. Kuulemma sitten saa olla huolissaan jos moottori imaisee korkin kiinni, mikä kertoisi ahtovuodosta? Kokeneemmat vahvistakoon.
#30
Kerrotaanpa tänne miten homma ratkesi jos sattuu olemaan avuksi jollekin.

Eli ohjeen mukaan ohjainlaite tuli liittää sulakepaikkaan S10 (Terminal 15), mistä löytyy 5A sulake. Sulakkeelle tulee kahdeksi johdoksi haarautuva musta-harmaa piuha (jos oikein muistan), joka halogeenien valaistessa keulalla antaa virran korkeudensäädön moottorille. Piuha jää vaille virkaa kun halogenit vaihdetaan pois, joten vapautuneelle paikalle voi liittää xenonien ohjainlaitteen johdon.

Todettu toimivan, ilman vikakoodeja.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy