Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Docw

#1
Onko areenalaiset käyneet kiihdyttelemässä tuolla Pudasjärven lentokentällä? Olen mietiskellyt jos sitä kävisi oikomassa nilkkaa vielä tämän vuoden puolella. Omien empiiristen tutkimusten perusteella vajaan neljänkympin lämpötilassa tuo Q5 kirmaa sataan kuuteenkymppiin 600m matkalla. Kiinnostaisi kokeilla irtoaako pari markkaa 1300m:n kiihdytyksellä Suomen suvessa :P

Vielä näyttäisi olevan pari mahdollisuutta tarjolla:

Vuoden 2013 kiihdytys/testipäivät Pudasjärven lentokentällä:
3.8. no speed limit
14.9. no speed limit

Mietiskelin alustavasti tuota ensimmäistä ajankohtaa, mutta työreissusta paluu saattaa vähän sotkea suunnitelmia. Onkos tuonne muita menijöitä?
#2
Q5 on nyt kahdesti antanut ajon aikana varoituksen vaihteistoviasta. Tuo vikakoodi on molemmilla kerroilla käynyt ruudussa juuri niin kauan, että tekstin ehti lukea ennen kuin hävisi. Ruutuun tulee siis ilmoitus vaihteistoviasta ja kommentti, että ajoa voi jatkaa normaalisti. Ensimmäisellä kerralla tuo tuli ruutuun 250km ajon jälkeen kun lähdin ohitukseen puolikaasulla ja vaihteisto arpoi pienempää silmään. Toisella kerralla sitten tänään kun rouva kiihdytti rampilta moottoritielle.

Lueskelin VCDS:llä vikakoodit ja tällainen sinne oli tarttunut:

1 Fault Found:
12546 - Signal Line for Tiptronic
          P1891 00 [036] - Implausible Signal
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 39598 km
                    Date: 2012.12.27
                    Time: 18:25:24

Tuo kilometrimäärä siis ensimmäiseltä kerralta ja toinen kerta tänään noin 400km myöhemmin.

Sen verran pengoin nettiä, että vikakoodin taustalla olisi "P1891 Transmission Transfer Case Contact Plate Ground Return Open Circuit"

Olisiko kellään valistuneita arvauksia tai tietoa mikä tuossa voisi olla taustalla?

#3
Volkswagen / Volkswagen CC 2.0T tiptronic
28.09.11 - klo:03:10
Pitkällisen netin selailun ja päivittäin vaihtuvan haavemaailman tympäännyttämänä piti viimein suunnistaa autokaupoille viime Sunnuntaina. Muutaman liikkeen ja tarjouksen jälkeen suunnistettiin tuttuun VW/Audi-liikkeeseen jossa potkittiin muutaman kiinnostavan mallin renkaita. Joukossa A3 2.0T, uusi Kupla, Golf GTI jne... A3:sta saatiinkin todella houkutteleva tarjous, mutta kun tuota korimallia on tullut jo omistettua parikin kappaletta niin päätettiin unohtaa se. Kupla olisi kiinnostanut turbomoottorilla, mutta kun tarjolla oli vain yksi perusmalli niin jäi sekin sitten ostamatta.

Loppujen lopuksi haaviin tarttui tällainen 2009 vuosimallin CC.



Auto on juuri leasing käytöstä palautunut yksilö ja kilometrejä siihen on rullattu ikäänsä nähden hyvin kohtuulliset 25t. Sekä ulkoa että sisältä auto on käytännössä uutta vastaavassa kunnossa.

Minun silmääni muotoilu ja väri sopivat vallan mainiosti. Pakoputken ulostuloihin pitää kyllä käydä hommaamassa kromia ja haaveissa olisi myös vannekoon kasvattaminen.



Sisältä auto on kyllä takapenkin pääntilaa lukuunottamatta todella tilava. Jalkatilaa on lähestulkoon saman verran kuin perheen toisessa kulkineessa eli Q5:ssä. Tuossa pystympi istuma-asento vetää polvet taaemmaksi, kun taas tässä minun 186cm varrella pitää unohtaa ryhdikäs istuma-asento.



Ajossa tämä CC on kyllä melkoinen sukkula, Q5:n jälkeen tuntu että takapuoli viistää maata. Kilometrejä on kertynyt vasta reilut 100, joten pitää ottaa ajettavuuteen kantaa vähän myöhemmin.

Omassa käytössä ainoa selkeä miinus tulee melkoisen surkeasta rokkikoneesta. Kun tuo radion näytön sininen värikin on vielä ristiriidassa kaikkeen muuhun valaistukseen, niin on kyllä melko todennäköistä että vaihdan jossain välissä tuon soittimen johonkin muuhun.

Kaikenkaikkiaan parin päivän omistuksen jälkeen olen kyllä erittäin tyytyväinen valintaan. Katsotaanpa mihin suuntaan ajatukset kulkevat kun saadaan kilometrejä alle.
#4
Aamulla kello 6:30 kohti auringonnousua suuntana Miami. Video on nopeutettu 20x jolloin Evergladesin ylitys menee yhdessä hujauksessa. Tässä reittinä vanha "kantatie" 41, huomattavasti miellyttävämpi kruisailureitti kuin viivasuora moottoritie  8)



Harmi että Ma1ja:n muistuttama boys of summer ei mennyt läpi youtuben tekijänoikeusfiltteristä. Videon pituuskin on optimoitu Don Henleyn alkuperäisversiolle :(

Naples to Miami

#5
Kohtalaisen vähäväkinen, mutta sitäkin äänekkäämpi (  :o :o :o !!!) arenan etäjaoksen kokoontumisajo suoritettu. Iiiiso kiitos Pokkukselle autokuumeen nostattamisesta ja vielä isompi kiitos erittäin mukavasta illasta. 8)

Kuvia ei tullut turhan monta otettua, pari videota kuitenkin joista tässä pienet teaserit. Katsotaanpa paremmalla ajalla josko noista pätkistä löytyisi julkaisuun kelpaavaa materiaalia.

#6
Audi / Audi Q5 2.0TFSI quattro tiptronic
05.09.10 - klo:02:06
Jopas oli päivä. Aamulla mietittiin päivän ohjelmaa ja päätettiin käydä tutustumassa lähemmin Q5:n. Yhden maissa ehdittiin liikkeeseen ja potkiskeltiin pihalla maanneiden autojen renkaita kunnes päästiin tutun automyyjän juttusille. Pihassa oli kaikenkaikkiaan 5 Q5:ttä. 4 V6 moottorista, 3 valkoista ja 1 musta. Lisäksi puolentoista metrin korokkeelle oli hilattu tummanharmaa 2.0TFSI.

Myyjä työnsi V6:n avaimet kouraan ja eikun lenkille. Moottori kuulosti yhtä hyvältä kuin omassa nelosessa, ajettavuudelta peli oli hyvä ja ja ajoasennossa ainoastaan rattia ei saanut säädettyä juuri kohdalleen. Lenkiltä palattua tarinoitiin myyjän kanssa hetki ja päätettiin pyytää tarjous kyseisestä autosta, koska kyseessä oli 2010 malli saatiinkin kohtalaisen kiinnostava lappu nokan eteen. Valkoinen väri kuitenkin alkoi arveluttamaan ja osoiteltiinkin sitten sormella korokkeella seissyttä neloskoneista. Selvisi että kyseessä on juuri sopivilla varusteilla oleva yksilö, sisusta ei vaalea ollut tässä pelissä mutta cinnamon nahkaverhoilu tuo sekin vähän väriä. Tästä autosta saatiin aavistuksen huonompi tarjous kuin kuutoskoneisesta, mutta siitä lapusta lähti liikkeelle 2h kestänyt myyjien kierrättäminen meidän juttusille. Tällä kierrolla saatiin 24kk rahoituserän suuruus tippumaan yli 200 dollaria. Myyntipäällikkö oli kyllä asiansa osaava kaveri ja käski meidän rustata lappuun kuukausierä jolla kaupat tapahtuisi ja aikoi soittaa sitten liikkeen omistajalle. Ei muuta kuin järkevä numero lappuun, nimi alle ja lappu myyjälle. 5min tauon jälkeen myyjä kävelee sisään ja onnittelee autokaupoista :o Jonossa perässä seurasi kaikki muutkin myyjät onnittelukierrokselle. Tässä vaiheessa siis autoa ei oltu edes nähty kuin siellä 1.5m korokkeella seisomassa  ;D

No aikanaan saatiin avaimet käteen ja päästiin tutustumaan uuteen hankintaan. Hymyily alkaa kyllä jo tuntua poskilihaksissa, sen verran tyytyväinen olo on vielä kauppoihin. Tässäpä heti alkuun muutamia kuvia, illalla sitten vähän hämärämmässä räpsittyjä otoksia...







Varusteluettelu on kuin itse tehdastilaukseen ruksima (poislukien sisustan väri):
Q5 2.0TFSI Tiptronic
- Tehdasnavi
- Peruutuskamera
- Nahkajakkarat sähköllä, kuskin muistilla
- Panoraamakatto
- Musta sisäkatto
- B&O
- 19" renkaat

Kaikkea muutakin mukavaa kyllä löytyy, mutta olettaisin että muu varustus tulee Q5:ssä vakiona.



#7
Huoltaminen / Huoltohintoja maailmalta
06.05.10 - klo:04:47
Tässäpä vertailupohjaa Suomalaiseen huoltohinnoitteluun ameriikan malliin. Ilmaista se ei ole täälläkään, mutta selkeästi halvempaa kuitenkin.

[ylläpito on poistanut liitteen]
#8
Audi / Audi A4 (B8) 3.2 quattro tiptronic
02.12.09 - klo:03:59
Aloitetaanpa uudella foorumilla laittamalla parit kuvat autosta.

Auto luovutettu 2.11.2009
Mittarissa tällä hetkellä 3900km, audi luonnollisesti tykkää että sillä ajetaan ;D
Tummennuksia lukuunottamatta vakiokampe. Mielessä on päivittää ainakin vanteet ja renkaat johonkin näyttävämpään OEM versioon.







Edellinen kulkupeli oli vastaava A4 B8, mutta 2.0tq manuaalina. Tässä uutukaisessa kulutuslukemat ovat olleet positiivinen yllätys. Ensimmäisen 3500km matkalla keskikulutus on ollut 9.7 litraa sataselle, yksittäisten tankkausten vaihdellessa 8.2-11.0 välillä.
Ainoa kauneusvirhe on lievä tärinä reilun satasen vauhdissa. Ei onneksi lähimainkaan sitä mitä edellisellä, mutta harmittava ominaisuus muuten niin hyvässä paketissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy