Golf 8 Discover Media vs Discover Pro

Aloittaja Gerge, 25.07.21 - klo:14:17

« edellinen - seuraava »

Gerge

Kävin koeajamassa Golf Alltrack autoa ja huomasin että karttanäkymä mittaristoon ei ollut mahdollista muuten kuin siirtämällä karttaa keskinäytöltä. Eli kartta ei saanut näkymään molemmissa näytöissä samaan aikaan.

Ymmärtääkseni ainoastaan pro versio taipuu tähän mutta tämä lisävaruste on unohtunut Suomessa lisävarustelistalta… Olenko tässä nyt väärässä? Tuntuu erikoiselta että olisivat jättäneet tämän toiminnon pois autosta jossa näyttöjä kovasti hehlutetaan. Onkohan mahdollista saada varusteita ohi listan kauniisti pyytämällä? Sattuisikaan kellään olemaan tästä kokemuksia?

Onkohan muita eroja? Luin Alltrack esitteestä (Ruotsi) että Discover Pron ja mittarinäyttö Pro yhdistelmä mahdollistaa näyttöjen yhdistämistä yhteen innovision isoksi näytöksi. (https://www.volkswagen.se/idhub/content/dam/onehub_pkw/importers/se/hjalp-och-support/broschyrer/golf-sportscombi/Golf_Sportscombi_web_juni.pdf) Onko mittaristosta myös kahta eri versiota?
VW Tiguan II Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG
VW Golf VI Highline 2,0 TDI 103 kW 4MOTION

vmp

Olen siinä käsityksessä että Discover Pro on "väliaikaisesti" pois listoilta komponenttipulan ja alihankkijoiden haasteiden takia.

Ei ollut ärräänkään ruksattavissa kuin Discover Media kun tilasin pari viikkoa sitten. Perustoiminnallisuudet vaikuttivat noin muuten vastaavilta kuin tuossa vanhassa Prossa mutta tosiaan karttaa se ei ilmeisesti jaksa näyttää kahdella ruudulla yhtäaikaa.

2022 Golf R

Tos®

Auton navin saa mittaristoon yhtäaikaa kun keskinäytössä on AA:n google maps tai waze.
Mapsi on ainakin tarkempi, wazen kartat on likempänä auton omia karttoja.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 30.07.21 - klo:15:20
Auton navin saa mittaristoon yhtäaikaa kun keskinäytössä on AA:n google maps tai waze.
Mapsi on ainakin tarkempi, wazen kartat on likempänä auton omia karttoja.

Waze kannattaa ladata puhelimeen vaikkei sen karttaa käyttäisikään. Aina kun puhelin on AA:lla yhdistetty autoon, kameratolpista tulee Wazen varoitus, vaikka näytöllä olisi Google maps, Spotify tai ei mitään AA-sovellusta.
Edellisessä seiskagolfissa olin ladannut auton omaan naviin kameratolpat POI:na, mutta tässä se ei taida onnistua mitenkään. Muutenkin perseestä kun mitään ei pysty itse lataamaan infotainmenttiin kuten edelliseen. Siinä tuli pidettyä radiologotkin ajan tasalla itse latailemalla. Jos niitä ei ollut muuten tarjolla tein itse Gimpillä. Eipä tehdä enää.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Radiologot on kanssa kiven alla.

Ohjekirja kertoo, että pitäis olla nettiradio päällä niin se lataa taustalla normikanaville logot.
Ainoa mutta on se, että se ehdottaa väärän kanavan logoja.
Ja ei tiedä sellaisia kuin helmiradio ja monta muuta...

Syy lienee silloin maahantuojan, joka on kirjoittanut logoille vääriä tietoja.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Mitä nettiradion käyttö oikein vaatii?  Mulla jää vain pylpyrä pyörimään näytölle eikä yhdistä mihinkään, kun valitsee nettiradion. Manuaalia yritin selata mutta ei oikein selvinnyt sieltäkään. We Connect löytyy, se on yksi vaatimus, mutta mitä muuta?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

miz

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 31.07.21 - klo:10:31
Mitä nettiradion käyttö oikein vaatii?  Mulla jää vain pylpyrä pyörimään näytölle eikä yhdistä mihinkään, kun valitsee nettiradion. Manuaalia yritin selata mutta ei oikein selvinnyt sieltäkään. We Connect löytyy, se on yksi vaatimus, mutta mitä muuta?

Nettiyhteys. Oletko ostanut datapaketin tuota varten?
https://www.volkswagen.fi/idhub/content/experience-fragments/onehub_pkw/fi/fi/static/layers/vx/data-packages/master.html

Reneto

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Sen ensimmäisen gigan saa tosiaan ilman, mutta sitä voi käyttää myös puhelimen wifillä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 31.07.21 - klo:15:27
Sen ensimmäisen gigan saa tosiaan ilman, mutta sitä voi käyttää myös puhelimen wifillä.

Anteeksi, en ymmärtänyt. Ensimmäisen gigan saa ilman mitä? Ja mitä voi käyttää puhelimen wifillä..?
;D ;D Meni ihan yli hilseen.

edit: Kokeilin just laittamalla puhelimen hotspotin päälle ja sitten nettiradio päälle. ei näin..?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

#10
Niin siis sieltä voi ostaa niitä dataplan paketteja, yhden gigan verran saa ilmaseks koekäyttää.
https://www.volkswagen.fi/idhub/content/experience-fragments/onehub_pkw/fi/fi/static/layers/vx/data-packages/master.html

https://vw.cubictelecom.com/en/

Ei sitä ole pakko hankkia, päivitykset lataantuu muutenkin e-simin kautta.
Mutta nettiradiota ja mediaa voi käyttää myös puhelimen wifin kautta.

Asetuksista pitää ensin käydä liittämässä auto puhelimen nettiin, sitten pitäs nettiradionkin pelittää.
Sieltä löytää satoja kanavia  8)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Jep, nyt sain toimimaan. Kanavia piisaa.. Pakko oli tsekata mitä 80s80s David Bowie soittaa. Sieltä tuli David Bowieta  ::)

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 01.08.21 - klo:18:05

Ei sitä ole pakko hankkia, päivitykset lataantuu muutenkin e-simin kautta.
Mutta nettiradiota ja mediaa voi käyttää myös puhelimen wifin kautta.


Mitä tarkoitat että päivitykset lataantuu muutenkin. Lähinnä meinasin että jos jonkun kanavalogon saisi tuolta poimittua. Mutta aika vähän suomalaisia kanavia tarjolla.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Päivityksillä tarkoitin auton päivityksiä, ne ei rokota sitä datapakettia, jos se on hankittu.

Ohjekirjasta ymmärsin, että radiologot lataantuu itsestään taustalla jostain tietokannasta - suomalaisia kanavia ei käsittääkseni tarvii kuunnella?

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

#13
Njoo, niinhän tuo olisi ymmärrettävissä että hakee itestään logot.
Ajelin vaan tuossa männä viikolla uudehkolla ID.3:lla ja huomasin että siinä oli joitakin tuoreempia radiologoja. mm. Suomipop ja Suomirck oli päivitetyillä logoilla. Sen sijaan mm. Hitmixissä oli Ysärin logo  :P Meikällä Hitmixin logo on oikea. Sekavaa, mutta pointti oli että miksei ne ole muuttuneet autossani, jos kerran pitäisi päivittyä itsestään.

Jotain outoa tapahtui keväällä ajamassani tuoreessa A3:ssa, joka oli sijaisautona viikon verran. Siinä radiologot tuntuivat vaihtuvan joka käynnistyksessä. Novan logo oli jossain vaiheessa jonkun norjalaisen Novan logo. Ja seuraavalla ajokerralla taas suomalainen.

edit: olisko näillä mediakoodekeilla ja radiotietokannoilla jotain tekemistä sen kanssa, mitä kuvia siellä on


VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

HAL9000

Itsellä ihan noita esisarjan suomeen tuotuja autoja. Maahantuojan sivuilla oli noiden First Edition autojen spexeja. Kaikissa muun muuassa "Discover Pro navigointi 10”
(vain mallivuosi 2020)". Oma on tuota mallivuotta ja First Edition Style, mutta ei Discover Pro, ainoastaan Discover Media. En tiedä huvittaako tällaisen asian kanssa alkaa riitelemään. Oma kritiikkini autosta kohdistuu kyllä ihan toisiin asioihin.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 01.08.21 - klo:18:05
Niin siis sieltä voi ostaa niitä dataplan paketteja, yhden gigan verran saa ilmaseks koekäyttää.
https://www.volkswagen.fi/idhub/content/experience-fragments/onehub_pkw/fi/fi/static/layers/vx/data-packages/master.html

https://vw.cubictelecom.com/en/

Ei onnistu ilmaisen tilaaminen. Mulla taitaa olla pelkkä we connect, ei we connect plus. Tai niin luulen. Ei tarjoa kuin maksullisia versioita.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Reneto

On mulla sittenkin WC+. Katoin jostain mitää palvelut kattaa, ja mm. Webaston käyttö on vain plussassa. Antaa olla koko datapaketti. Sillä olis mitään tehnytkään
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

PoloBlueGT6R

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 03.08.21 - klo:21:57
Ei onnistu ilmaisen tilaaminen. Mulla taitaa olla pelkkä we connect, ei we connect plus. Tai niin luulen. Ei tarjoa kuin maksullisia versioita.

Sama homma, ei onnistu ilmaisen tilaaminen.
Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

Tos®

Tuolta sivulta try for free
https://vw.cubictelecom.com/en/

Sitten rekisteröi VIN-numeron sinne ja sitten sen pitäs melki jo näkyä autossa?

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PoloBlueGT6R

Juuri tuolta "try for free" tein noin ehkä viikko sitten ja näyttänyt siitä alkaen näin:


Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

Tos®

Pitiköhän se jotenki autossa aktivoida vielä... hmm
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Yijji

Mistä pystyy tarkistamaan onko autossa Discover media vai Discover pro? Saako joku kartan näkymään auton mittariston keskellä?

Tos®

#22
Molemmilla saa, mutta media näyttää sen vain toisessa yhdellä kertaa.
https://youtu.be/LIadPR1ltds?t=65


Mutta ei tietyn valmistusajankohdan mediat... ilmeisesti se on aktivoitavissa jälkikäteen, kuten videolta näkyy.

Omassa (valmistus 28.5.2021) on versio 5H0035820E, jossa saa myös kartan mittaristoon
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ikerman

Minulle ilmoittivat VW center Espoossa, että r-linessä ei saa karttaa mittaristoon.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: ikerman - 20.08.21 - klo:17:26
Minulle ilmoittivat VW center Espoossa, että r-linessä ei saa karttaa mittaristoon.
Huolto tietää kaiken, monet uskovat... hmm  ::)
Ehkä he olivat oikeassa, katso soittimen tiedoista mikä versio sinulla on.

Myöhemmin, kun systeemit päivittyvät se on mahdollista koodata jälkikäteen.
Jopa nyt on olemassa (tuon edellisen juutupe videon perusteella, [katso alusta alkaen]) osaamista, jolla kartta saadaan kootattua näkymään.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Yijji

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.08.21 - klo:12:31
Molemmilla saa, mutta media näyttää sen vain toisessa yhdellä kertaa.
https://youtu.be/LIadPR1ltds?t=65


Mutta ei tietyn valmistusajankohdan mediat... ilmeisesti se on aktivoitavissa jälkikäteen, kuten videolta näkyy.

Omassa (valmistus 28.5.2021) on versio 5H0035820E, jossa saa myös kartan mittaristoon
Kiitos.

Tämä on taas malli esimerkki VW:n sekoilusta😳 5H0035816C koodi voi olla Discovery media tai Discovery Pro???? Vai ymmärränkö väärin?

Sped

Mulle ei ole ihan täysin avautunut, että miksi on tarpeellista saada kartta molempiin näyttöihin samanaikaisesti? :D Jos joku käyttää tai haluaisi niin vastatkaa tähän ihmeessä, haluan tietää näkökulman, mitä itse en nää.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Ei siinä mitään järkevää olekaan: Olen laittanut auton kartan mittaristoon ja googlen ilmakuvan keskinäytölle.

- Ei sitä kauaa jaksa katsella, mutta kokeilun ilosta.
Normaali näyttö on mittariston perinteiset pyörylät ja keskinäytössä puolet karttaa.....
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

a_jaba

#28
Lainaus käyttäjältä: Yijji - 03.09.21 - klo:18:47
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.08.21 - klo:12:31
Molemmilla saa, mutta media näyttää sen vain toisessa yhdellä kertaa.
https://youtu.be/LIadPR1ltds?t=65


Mutta ei tietyn valmistusajankohdan mediat... ilmeisesti se on aktivoitavissa jälkikäteen, kuten videolta näkyy.

Omassa (valmistus 28.5.2021) on versio 5H0035820E, jossa saa myös kartan mittaristoon
Kiitos.

Tämä on taas malli esimerkki VW:n sekoilusta😳 5H0035816C koodi voi olla Discovery media tai Discovery Pro???? Vai ymmärränkö väärin?

Toi Hardware Version on näköjään monessa kohdassa sama Discover Median ja Pron välillä ja tossa voi olla ihan looginenkin selitys eikä pelkkää VW:n sekoilua.

Kun eikös Median ja Pron merkittävin ero ole eri kokoinen näyttö keskikonsolissa ja muuten ominaisuudet hyvin pitkälle samat? Ne pienet erot kuten kartan näkyminen mittaristossa ja keskinäytössä samaan aikaan, voi olla estetty ihan pelkästään ohjelmallisesti. Eli Mediassa ja Prossa voi ihan todellisuudessa olla fyysisesti samanlainen aivolaatikko (eli sama HW) ja sitten eroja tehdään softalla tai FeC koodeilla.

EDIT: Ja toki noissa Discover Media versioissa missä navia ei saa mittaristoon ollenkaan, voi olla erona myös navin ja mittariston välisen kaapeloinnin puuttuminen.

Lainaus käyttäjältä: Sped - 03.09.21 - klo:20:52
Mulle ei ole ihan täysin avautunut, että miksi on tarpeellista saada kartta molempiin näyttöihin samanaikaisesti? :D Jos joku käyttää tai haluaisi niin vastatkaa tähän ihmeessä, haluan tietää näkökulman, mitä itse en nää.

Pari tilannetta tullut omalla kohdalla eteen jossa on "ihan kiva" että saa samaan aikaan kartan molempiin. Itsellä siis Pro gen2 ja niistäkin ihan alkupään yksilöitä eli sen aikakauden laite jolloin AID mittaristoa ei saanut Discover Median kanssa ollenkaan.

1. Ajan itse autoa maakunnassa alueella jota en tunne, navi mittaristossa näyttää mihin ajan. Kaveri apukuskin paikalla haluaa selata karttaa vähän eteenpäin ajatuksella "kuinka mutkaista tietä loppumatkalla näyttää olevan". Kaveri voi siitä keskinäytöltä zoomailla karttaa kauemmas ja liikuttaa karttaa reitin varrelta pitkälle eteenpäin samaan aikaan kun mittaristossa on kokoajan näkyvissä normaali auton sijaintiin perustuva näkymä joka zoomautuu automaattisesti ajotilanteen mukaan.

Tämä tilanne on tosi marginaalinen tapaus ja todellisuudessa kaveri olisi selannut karttaa paljon helpommin ja jouhevammin omasta kännykästään  ;D

2. Oma juniori kun istuu monesti etupenkillä ja haluaa "seurata punaista viivaa" keskinäytöltä eli navin reittiä. Normaaleilla päivittäisillä ajeluilla en itse tarvitse navia mutta laitan juniorille monesti reittiopastuksen päälle, suurin osa tilanteista siis niin etten itse tarvitsisi karttaa mittaristoon tai jos tarviin niin ehkä viimeisen parin kilometrin matkalle maksimissaan. Sitten jos harvoin mennään jonnekkin oikeasti tuntemattomaan paikkaan niin on kiva että kartta näkyy molemmille.

Tämä tosin varmasti ei olisi ongelma jos karttaa ei olisi ikinä saanut samaan aikaan molempiin niin juniori tyytyisi kohtaloonsa ettei näe navia tai ei osaisi edes kaivata navin tuijottamista. Ja tämä kiinostus varmaan muutenkin rupeaa vähenemään kun tulee ikää lisää ja kännykkä rupeaa kiinostamaan enemmän kuin muu elämä  ;D

Yhteenvetona voin sanoa, että ominaisuudesta ei ole todellisuudessa mitään hyötyä.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Tos®

LainaaKun eikös Median ja Pron merkittävin ero ole eri kokoinen näyttö keskikonsolissa
No golffissa sekin on saman kokoinen  ;D

Pro tukee ainakin digitaalista avainta, mutta en keksi muuta?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy