We Connect (or do we?)

Aloittaja HAL9000, 09.12.20 - klo:18:29

« edellinen - seuraava »

Yijji

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 01.12.21 - klo:18:48
Suurimmaksi osaksi webaston saa päälle etäältä.
Niin hyvin etten viitsi kantaa kaukosäädintä avaimen mukana.

Joku päivitys tuli toissa iltana, niin en saanut ajastettua aamuksi, mutta aamulla taas toimi.
Hidashan se on ku mikä.

Onko autoosi tehty OCU päivitys?
Kaikki päivitykset on tehty. Joo pelkästään yhteyden muodostus. Saatika komennon lähetys. On kyllä niin vitsi koko systeemi, että hävettää VW puolesta.

Tos®

Tuossa viikonloppuna piti roplata mersun vastaavaa systeemiä, niin kyllä ne yhteydet siinäkin oli poikki sunnuntaina kun olis pitäny lämmittää.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Bisti

Lainaus käyttäjältä: Bisti - 08.11.21 - klo:12:00
Tuli sitten siirryttyä Golf kuskiksi kun Leon meni peurakolarin takia lunastukseen. Nyt on muutama päivä leikitty We Connectin kanssa, muuten tuntuu toimivan Androidilla ihan hyvin, mutta välillä näyttää että takakontti tai etuovien ikkunat olisi auki, vaikka ovat kyllä varmasti kiinni. Nuo ikkunat alkoi antamaan virheellistä "auki" -tilaa nyt kun lämpötila laski pakkasen puolelle, voisiko siinä vain ollu joku lämpölaajenemisjuttu (tai siis kutistumis). Vai pitäisikö ajaa ikkunoille joku ääriasentojen resetointi, eikös tämä saanut jotenkin tehtyä avausnamiskoilla?

Tämä näyttää toistuvan lähes aina jos auto seisoo pari päivää pakkasessa. Sinänsä tuolla ei merkitystä ole kun ikkunat kuitenkin kiinni, mutta eilen totesin että takaluukun lukitus oli oikeasti auki, eli auto oli itsekseen avannut takaluukun lukituksen. Tosin avaimet oli taskussa kun autoa lähestyin ja lähestymisavaus käytössä, mutta valot eivät mielestäni vilkahtaneet ja luukku avautui kun logosta nosti. Vähän huolestuttavaa jos auto itsekseen availee lukkoja (tai takaluukun lukkoa, ovet kyllä pysyi säpissä vaikka kahvasta nyin ja avaimet auton vieressä, piti avata napista)
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Bisti

No nyt alkoi ne we connect ongelmat itselläkin. Maapallo harmaana lauantaista lähtien eikä we connect saa autoon yhteyttä. Lisäksi nyt tuli joku herja "To protect your 12V battery, you can only do 3 actions before starting your car" tms. Ilmeisesti tuossa on joku laskuri että ei anna jatkuvasti sörkkiä autoa we connectin kautta. Tosin eipä näistä actioneista ole yksikään perille mennyt kun viimeisin matka we connectin mukaan on perjantailta vaikka autoa on käytetty joka päivä ja tänäänkin. Koitin muodostaa autosta yhteyttä myös wlanin kautta käyttämällä puhelinta hotspotina, mutta siltikin maapallo pysyi harmaana. Lisäksi jos yrittää avata autosta käsin shopia niin sanoo vain "Aktivointi käynnissä".

Onkohan siellä nyt VW:llä joku serveripäivitys mennyt perseelleen vai joko tuosta autosta on jotain hajonnut, yllättävän hyvin se pari kk toimikin...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Wiiseli

Meillä on toiminut vkl: n ihan normaalisti. Ootko kattonu ettei ole heittäny itekseen vieras- käyttäjälle infotainmentiä? Yks neuvo minkä itse olen saanut on et laita yksityisyys salaisimmalle ja anna auton " nukahtaa" lukittuna n. 10 min.
PASSAT GTE VM. 2020

Tos®

Hyvin (normaalin hitaasti) on pelittänyt toista viikkoa nyt.
Onko OCU päivitys tehty?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Bisti

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.01.22 - klo:12:14
Hyvin (normaalin hitaasti) on pelittänyt toista viikkoa nyt.
Onko OCU päivitys tehty?

Tuosta en ole varma, auto ollut minulla vasta viime syksystä asti. Jossakin huollossa se oli viime kesänä käynyt, ehkä päivityksessä. VIN koodilla ei ainakaan löytynyt mitään päivitystarpeita. Ja tähän asti ei tällaisia ongelmia ole ollut vaan toiminut jopa yllättävän hyvin.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Tos®

#67
Lainaus käyttäjältä: Bisti - 17.01.22 - klo:14:10
Tuosta en ole varma, auto ollut minulla vasta viime syksystä asti. Jossakin huollossa se oli viime kesänä käynyt, ehkä päivityksessä. VIN koodilla ei ainakaan löytynyt mitään päivitystarpeita. Ja tähän asti ei tällaisia ongelmia ole ollut vaan toiminut jopa yllättävän hyvin.
OCUn päivityskamppis avattiin vasta syksyllä, elo/syyskuulla...

K-auton sivuilla näkyy avoimet kampanjat, siellä pitäis lukee ocu:n päivittämisestä, jos sitä ei ole jo tehty.

Osaa MHEV autoja koskevasta kampanjasta ei ilmeisesti tiedoteta, vaan pitää tietää pyytää...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44150.msg761984#msg761984
Tuolta aussien sivuilta näkyy myös alustanumerolla avoimet kampanjat.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Bisti

Eipä näy minun autoani OCU päivityslistalla eikä myöskään K-auton sivuilla näy mitään avoimia kampanjoita. Olin we connectin supportiin yhteydessä ja he eskaloivat asian kehitystiimille, ilmeisesti siellä on nyt pe-la yönä ollut backendin päivitys ja jotain mennyt kuralle, kun minun autoni ei saa enää muodostettua yhteyttä. Muuten kyllä toimii niinkuin ennenkin. Olen huomannut aiemminkin että juuri pe-la välisinä öinä tapahtuu näitä we connect katkemisia, eli we connect app ei saa enää herätettyä autoa. Sitten kun on vain avaimen napista avannut ovet ja laittanut takaisin lukkoon, saa we connect app taas yhteyden. Eli jokin IOT <-> backend yhteys siellä aina katkeaa kun VW upgradeaa servereitään, osuisikohan sprint releaset juuri pe-la välisille öille/illoille...

Anyway, saa nähdä mitän VW insinörtit löytää. Optimitilanne olisi että omassa autossa olisi porsinut hardis ja saisi sen uuden tyyppisen tehokkaamman infotainment -yksikön, mutta siitä tuskin on kyse. Joku täppä vaan vinossa VW:n päässä...
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

tsi1490

Ei näy minunkaan autooni kamppiksia K-autossa, mutta sellaiselle kuitenkin varattiin aika.

Bisti

Olin yhteydessä we connectin supportin kanssa, totesivat että auto tarvitsee viedä valtuutetulle huoltoliikkeelle ja he lähettävät sinne ohjeet mitä autolle täytyy tehdä. No, näin tein ja varasin aikaa huoltoon, mutta huoltoneuvoja totesi että supportin ohjeistama päivitys (hätäpuhelupäivitys) on jo autooni tehty. Nämä kuitenkin kuulemma välillä tarvitsevat ohjainlaitteen resetointia joten sille varattiin aika 1,5 viikon päähän. Ja kas kummaa, 2 päivää ajanvarauksen jälkeen alkoi yhteys jälleen toimia.
Internetissä näytti olevan teoriaa että modeemi tai joku muu itseresetoisi 8 päivän välein, tiedä sitten miten paikkansa pitävä teoria on mutta itsellä meni juurikin se 8 päivää kunnes alkoi itsekseen taas toimia  ???
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

Wiiseli

 Meillä oli ongelmia infotainmentainmentin kanssa, jotka ratkesivat käyttäjän poistamalla ja uudelleen rekisteröimällä. Olin jo varannut ajan huoltoon, joten ajattelin et vien sen sinne, jos infotainmenttiin löytyisi uudempi softa, jonka asentaisivat. Sinne oli tullu uusin softa, jossa tuli mukana langaton android auto. Olin muuten 1. asiakas jolle kyseinen softa laitettiin heillä. Jos ei pahasti käy omantunnon päälle ni vie ihmeessä huoltoon( jos menee takuuseen) jos saisit uusimman softan ja sen mukana jotain uutta toiminnallisuutta..
PASSAT GTE VM. 2020

ikerman

Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 23.01.22 - klo:21:35
Meillä oli ongelmia infotainmentainmentin kanssa, jotka ratkesivat käyttäjän poistamalla ja uudelleen rekisteröimällä. Olin jo varannut ajan huoltoon, joten ajattelin et vien sen sinne, jos infotainmenttiin löytyisi uudempi softa, jonka asentaisivat. Sinne oli tullu uusin softa, jossa tuli mukana langaton android auto. Olin muuten 1. asiakas jolle kyseinen softa laitettiin heillä. Jos ei pahasti käy omantunnon päälle ni vie ihmeessä huoltoon( jos menee takuuseen) jos saisit uusimman softan ja sen mukana jotain uutta toiminnallisuutta..

Mikä ohjainlaitteen versio sinulla on? Mietin vain että tuleeko tuo langaton Android auto päivitys saataville kaikkiin versioihin.

Wiiseli



Softa versio 0278 toi langattoman aa:n ja softa numeroon tuli B perään. Näyttäis olevan uudempi softa (0803) tarjolla.
PASSAT GTE VM. 2020

Sped

Toimiiko muilla We Connect?

Minulla päivitti tänään uuteen versioon 5.11.3. (iPhone 12 pro max) ja tänään ei ole toiminut.

Avaa sovelluksen, sanoo ”sinun on kirjauduttava uudelleen”. Kun kirjaudun, ilmoittaa samantien että ”sinuy kirjattiin ulos” ja jää pyörittämään ”sisäänkirjautumista”.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

vmp

Sama versio, sama ongelma.
2022 Golf R

Tos®

Sovelluksen (A11) välimuistin tyhjäys auttoi omassa, toimii taas normaalisti.
Toki pitää kirjautua uudelleen
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

timpy

Lainaus käyttäjältä: Sped - 18.02.22 - klo:15:56
Toimiiko muilla We Connect?

Minulla päivitti tänään uuteen versioon 5.11.3. (iPhone 12 pro max) ja tänään ei ole toiminut.

Avaa sovelluksen, sanoo ”sinun on kirjauduttava uudelleen”. Kun kirjaudun, ilmoittaa samantien että ”sinuy kirjattiin ulos” ja jää pyörittämään ”sisäänkirjautumista”.
Mulla myös sama iPhonen kanssa. Asensin app:n uudestaan, mutta ei toiminut silti. Puhelimen uudelleenkäynnistys auttoi.
ex: VW Golf HB 1.5 eTSI DSG Style Premium vm.-20
ex: Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG vm.-18
ex: VW Golf HB 2.0 TDI vm.-13

vmp

Ei auttanut buutti mutta hoksasin että oman käyttäjätunnuksen vierestä kolmesta pisteestä sai valittua uloskirjautumisen, jonka jälkeen sisäänkirjautuminen pyysi suostumaan johonkin tietojen luovuttamiseen ja homma lähti toimimaan. Eli oikeasti käyttäjä oli sisällä vaikka sovellus väitti että heitetty ulos. Sigh.
2022 Golf R

Sped

Juu sama, juuri 15 min sitten tein saman.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

J_u_k_k_a

Tjaa...onkos se taas perjantai kun WeConnect ei yhdistä autoon ja aamun ajotapahtumalla maapallo oli harmaana ...

passo_s

Webaston ohjaus ei toimi weconnectilla. Ei auta ongelmaan apsin uudelleen asennus. Toimintasädettä on 20 km. Ei tule mitään herjaa, weconnect vain kaatuu kun pyytää seisontälämmityksen (webaston) päälle. Weconnect tiimistä tuli ohjeet pyytää rahaa takas.

Tos®

Nyt vasta päivittyi sovellus, vaikka julkaisu ollut 18.3.
Sinne asetuksiin on tullut auton herättäminen.

Kai siellä joku härö on, webasto lähti päälle ja vilkkujakin sain käytettyä päällä - mutta appi vain vispaa pallukkoja ristiin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Onko joku kokeillut jo tuota automaattista herättämistä ja mitä se käytännössä tarkoittaa? :D

Akun kuluttaminen "kuulostaa aina pahalta", mutta mitä tuo käytännössä tekee sitten?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

PoloBlueGT6R

Lainaus käyttäjältä: Sped - 29.03.22 - klo:14:01
Onko joku kokeillut jo tuota automaattista herättämistä ja mitä se käytännössä tarkoittaa? :D

Akun kuluttaminen "kuulostaa aina pahalta", mutta mitä tuo käytännössä tekee sitten?

Herättäminen näyttää olevan VW:n termi tuolle että päivittää WeConnectin ja auton väliset tiedot. En uskalla laittaa automaattista herättämistä päälle kun ajan melko harvoin niin jos syö akun tyhjäksi.  ;D
Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

passo_s

Aika kuraa tuli taas, eli ei webasto tässä uudessa versiossa käynnisty. Kaatuu kun koittaa saada seisontalämmityksen päälle. Jos toimivuus on tällä tasolla niin millä tasolla lie tietoturva.

Tos®

Ainakin ajastus aamuksi meni perille äsken.
Vaati kirjautumista kuitenkin uudelleen
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Herr K

Reilu kuukausi on tullut ajeltua taas Volkkarilla ja jonkin verran on tullut testailtua We Connectia. Itselläni ei ole Plus-pakettia eli tuolla maksuttomalla perusversiolla mennään. Yhteys on muodostunut autoon jokaisella kerralla, joskin usein kestää aika pitkään (n.1,5 min sovelluksen käynnistyksestä). Odotukset eivät olleet korkealla netin keskusteluiden perusteella, joten tämä on sinänsä ollut positiivinen yllätys.

Tuo maksuton versio on aika suppea toiminnoiltaan eli ainakin itselle hyödyllisimmät lähtöaikojen asettaminen, latauksen hallitseminen ja ilmastointi/lämmitys puuttuvat. Hyöty jää aika rajalliseksi, mutta onhan tuolta näppärä esim. ajotietoja tarkastella. Tosin joskus jotkin ajotiedot näyttävät mystisesti häviävän. Esim. alkuviikosta tuli ajettua reilut 200 km ja illalla ajotiedot näkyivät nätisti sovelluksessa. Seuraavana päivänä kyseinen ajo näkyi, mutta matka, kulutus ja kesto olivat kaikki vain 0,0.

VW Passat Variant GTE

Tos®

Mittasin äsken, sovelluksen avauskuvakkeen klikkauksesta 1min 10s meni kun webasto aktivoitui.
Ei huono? Tässä välissä piti kerran painaa sormenjälkitunnistinta ja toisella kertaa syöttää pin-koodi, kun sovellus tuppaa sen unohtamaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Len

Kyllä huomaan että Golf 8 on uudempi (=nopeampi) kuin tuo pihalla oleva Kartano Arteon, siinä sama proseduuri kesti 1min 40sek ;)
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy