Golf 8 GTI

Aloittaja Japa79, 20.10.20 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

Japa79

Tervehdys!

Kyseinen pyydys kotiutui viime viikolla. Vähän on vielä vieras tunnelma kajuutassa, mutta eiköhän sitä pikkuhiljaa kotiudu.

Onko muilla jo näitä ajossa? Mitkä fiilikset?



Huomioita ensimmäisen 500km kokemuksella.

-Ajomelu on vähentynyt melkoisesti. Tosin pakoputkisto pitää kiihdytyksissä ääntä mk7.5 GTI:n putkistoa enemmän.

-Ohjaamo on nykyaikainen ja tyylikäs. Ainakin omaan silmään.

-Jousitus on jäykempi. Melkein sanoisin näin jälkikäteen että DCC olisi ollut kova sana, mutta eiköhän tuohon totu.

-Fyysisten nappien puute välillä ärsyttää. Esim, en vielä ole löytänyt nopeaa tapaa poistaa start/stop-järjestelmä käytöstä käynnistyksen jälkeen.

-Muutamissa kohdissa näkyy halpuutus.


Mutta tutustuminen jatkuu....

Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

mmh

Sulla taitaa olla ensimmäisiä autoja Suomessa?

Viime vkolla kuulin yhdeltä jälläriltä, että sinne on tullut showroomiin GTI. Eli ajamaan en ole päässyt mutta muutamia ulkomaan tubevideoita katsoneena tuo korin jäykkyys saa kyllä mainintoja ja ainakin 19" vanteilla DCC lienee syytä ruksata.

Positiivista, että ajomelu on laskenut. Ilmeisesti vertaat sitä MK7,5een? Minkälaisen rengastuksen valitsit? Mulla MK7,5 GTI ja orkkisvanteet ja sitä vasten peilaan asioita.

Autonvaihto on täälläkin mielessä ja GTI toki vaihtoehtona. Mieleen vaan tulee, että onko liian samanlainen? Hieman yllättäen vaihtopeliin on tullut musta hevonen nimeltä Cupran Formentor. Jos GTI:hen ruksaa Formentorin vakiovarustetason (DCC Kessy, isommat vanteet) niin ollaan hinnallisesti about samoissa. Cuprassa vaan on enemmän tehoa, neliveto ja 5 vuoden takuu... Toki ajettavuus ei ole niin hauska.

Ja onhan se Clubsportkin tulossa  :o

Japa79

Taisi olla ensimmäisiä, tai jopa ensimmäinen yksityisomistukseen luovutettu GTI. Sittemmin ainakin yhden tiedän luovutetun asiakkaalle. Kävi siinä mielessä hyvä tuuri, että olin tekemässä autosta tehdastilausta, kun huomasin, että yhdessä liikkeessä on valmiina haluamallani värillä ja melkein kaikilla haluamillani varusteilla oleva yksilö nopeaan toimitukseen. Iskin siihen kiinni.

Joo, minulla  oli myös MK7,5 GTI, 225/40/18 rengastuksella. Kerkesin muutaman päivän ajaa nykyisellä autolla kesärenkailla, jotka olivat vastaavat kuin vanhassa, niin oli helppo tehdä vertailua ajomelun suhteen. Tuntuu jopa, että nyt saman kokoisilla nastarenkaallakin uusi on hiljaisempi, kuin vanha kesärenkailla.

Nyt kun pikkuhiljaa on alkanut oppia mistä napista ja minkä valikon takaa mikäkin löytyy, niin ei tuo auton käyttöliittymäkään tunnu niin sekavalta. Tosin muutaman illan autossa istumisen se vaati.

Tuo Formentor oli minulta mennyt vähän ohi, mutta kävin sen kuitenkin itseäni kiusatakseni koeajamassa kauppojen jälkeen. Tuohon hintaan ja tuollaisella vakiovarustelulla on kyllä napakka paketti. Luulen, että tulee myymään hyvin. Henkilökohtaisesti olen kehittänyt itselleni niin pahan volkholismin, että merkin vaihtaminen, vaikkakin vaan konsernin sisällä meinaa tuntua elämälle vieraalta. ;D


Tuosta DCC:stä vielä. Jos päätät tilata GTI:n, niin ota se DCC. Tosin, tässä perusversiossakin on mahdollista valita asetuksista alustaan joko Comfort tai Sport säätö. En ole selvittänyt vielä, mutta voiko olla että sama "rauta" olisi myös tässä perusmallissa valmiina ja se olisi päivitettävissä DCC:hen we connect nettikaupassa tulevaisuudessa? Mene ja tiedä. Olen kuullut jollain automerkeillä asia näin olisikin.   
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

Waltti

Saako GTI:ssä start/stop järjestelmän nopeasti pois kun näytöstä vetää ylhäältä alaspäin sormella ja sitten painaa start/stopin pois päältä. Samalla sivulla on radion äänen mykistys jne. Näin toimii ainakin R-Line mallissa...
VW Golf Mk8 1.5 eTsi R-Line MY21

Japa79

Lainaus käyttäjältä: Waltti - 03.11.20 - klo:00:53
Saako GTI:ssä start/stop järjestelmän nopeasti pois kun näytöstä vetää ylhäältä alaspäin sormella ja sitten painaa start/stopin pois päältä. Samalla sivulla on radion äänen mykistys jne. Näin toimii ainakin R-Line mallissa...


Joo, saa. Hoksasin tämän alasvetovalikon muutama päivä sitten. Eihän se nopeudessa edellisen mallin fyysistä nappia vaihdekepin vieressä voita, mutta kyllä sen kanssa elämään pystyy.
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

mmh

Lainaus käyttäjältä: Japa79 - 02.11.20 - klo:23:45
Joo, minulla  oli myös MK7,5 GTI, 225/40/18 rengastuksella. Kerkesin muutaman päivän ajaa nykyisellä autolla kesärenkailla, jotka olivat vastaavat kuin vanhassa, niin oli helppo tehdä vertailua ajomelun suhteen. Tuntuu jopa, että nyt saman kokoisilla nastarenkaallakin uusi on hiljaisempi, kuin vanha kesärenkailla.


Kiitos kommenteista. Aika rohkaisevaa on tuo äänimaailman muutos, jos sun tuntemukset pitää paikkansa. Varsin merkittävä parannus sinällään.

Pitää tässä mietiskellä mitä tekee. Hieman samanlainen taudinkuva itselläkin, joskin laajennetuin oirein (eli konserniyhtiöt käy). GTI on kuitenkin klassikko. Sanoisin, että auto nostaa omat fiilikset oikeastaan joka kerta, kun sillä lähtee ajamaan. Ongelma on siinä, että aika vaikea löytää samalla tavalla "sytyttävää" autoa  ja sinällään esim Formentoriin siirtyminen voi aiheuttaa eroahdistusta  ;D

TSI_J

Mukava kuulla kommentteja uudesta GTI:stä.

Itsellä ollut mk7 GTI nyt reilun vuoden ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Juuri sitä mitä lääkäri määrää. Nykystandardeilla kevyt GTI ja tehojakin saa optimoinnilla riittävästi.
Varusteina DSG:n lisäksi Dynaudio Excite , Panoramaluukku ja webasto kellollakin.

Saattaisi olla mahdollisuus päivitellä autoa aika piankin mutta en tiedä kannattaako. Olen puristi sen suhteen että en syty kosketusnäyttöihin ja klassiset mittaritkin miellyttää.

Täytyy huvin vuoksi käydä koeajamassa mk7.5 ja tämä mk8. Toivottavasti painoa ei ole tullut lisää liiaksi, ymmärrän äänieristyksen mutta kyllä tuo nykyisen kuivapaino 1290kg tekee autosta todella ketterän ja silti hyvän myös maantielle.

Toinen suunta on sitten lähteä nelikkoihin. Silloin on annettava se pari sataa kiloa painosta periksi. Kiinnostaa Golf R, BMW M135i, S3, AMG 45.

Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Japa79

Nimenomaan! Juuri sitä mitä lääkäri määrää!

Itseäni kiehtoo Golf GTI:ssä juurikin se kokonaispaketti. Se on toisaalta erittäin hyvä arkiauto, mutta tarvittaessa siitä saa kaivettua myös "ratarassimaisia" piirteitä esille. Eikä tämä mk8 tässä asiassa juurikaan eroa edellisestä sukupolvesta. Monilla muilla valmistajilla vastaavien mallien painotus on huomattavasti enemmän motorsport henkinen ja se syö mielestäni arkikäyttöön soveltuvuutta.

Tuo nykyajan villitys laittaa joka paikkaan kosketusnäytöjä on hivenen omituista. Ok, ne on mielestäni ihan tyylikkäitäkin, mutta käytettävyys on vähän niin ja näin jos niitä vertaa vanhan ajan oikeisiin kytkimiin. Lisäksi auton siisteydestä ja puhtaudesta tarkkana oleva saa joka välissä huiskaa liinan kanssa sormenjälkiä pois kosketuspinnoilta ja näytöistä. Ehkäpä tämä hullutus vielä menee ohi ja valmistajat palaavat ainakin osittain takaisin kytkimiin. Vähintäänkin ratin osalta voisi nuo hipaisupinnat vaihtaa perinteisiin.


Tuosta painoasiasta, niin mk8:lla on painoa tullut 77kg lisää verrattuna mk7.5:seen autodatan mukaan. Minä en tältä istumalta osaa sanoa kuinka se vaikuttaa ajettavuuteen. Mutuna voisin sanoa että perus arkiajossa tuskin mitenkään, mutta esimerkiksi radalla asian voisi ehkä huomata.
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

TSI_J

#8
Lainaus käyttäjältä: Japa79 - 03.11.20 - klo:13:19
Nimenomaan! Juuri sitä mitä lääkäri määrää!

Itseäni kiehtoo Golf GTI:ssä juurikin se kokonaispaketti. Se on toisaalta erittäin hyvä arkiauto, mutta tarvittaessa siitä saa kaivettua myös "ratarassimaisia" piirteitä esille. Eikä tämä mk8 tässä asiassa juurikaan eroa edellisestä sukupolvesta. Monilla muilla valmistajilla vastaavien mallien painotus on huomattavasti enemmän motorsport henkinen ja se syö mielestäni arkikäyttöön soveltuvuutta.

Tuo nykyajan villitys laittaa joka paikkaan kosketusnäytöjä on hivenen omituista. Ok, ne on mielestäni ihan tyylikkäitäkin, mutta käytettävyys on vähän niin ja näin jos niitä vertaa vanhan ajan oikeisiin kytkimiin. Lisäksi auton siisteydestä ja puhtaudesta tarkkana oleva saa joka välissä huiskaa liinan kanssa sormenjälkiä pois kosketuspinnoilta ja näytöistä. Ehkäpä tämä hullutus vielä menee ohi ja valmistajat palaavat ainakin osittain takaisin kytkimiin. Vähintäänkin ratin osalta voisi nuo hipaisupinnat vaihtaa perinteisiin.


Tuosta painoasiasta, niin mk8:lla on painoa tullut 77kg lisää verrattuna mk7.5:seen autodatan mukaan. Minä en tältä istumalta osaa sanoa kuinka se vaikuttaa ajettavuuteen. Mutuna voisin sanoa että perus arkiajossa tuskin mitenkään, mutta esimerkiksi radalla asian voisi ehkä huomata.

Juu ei tuo 77kg paljoa merkitse tietenkään arjessa jos sitä vielä vähän kompensoi tehon lisäyksellä.
Itse olen aina tykännyt kevyistä autoista. On ollut viime vuosituhannella alle 900kg painavaa ooppelia, tällä vuosituhannella noin tonnin painavaa focusta. Tässä noin viiden vuoden sisällä Fiestan kuivapaino oli alle tonnin, Polo GT:n 1190kg ja nyt Golfin 1290kg.
Näyttäisi kevyimmät nelikotkin painaa vain sata kiloa enemmän kuten S3. Eli menee silloin lähelle tuota uutta Golf GTI:tä.

GTI:hän on loistava arkiauto, kysytään vaikka toiselta petrol headilta Jeremy Clarksonilta. Luulisi olevan tienistejä sen verran että voisi ostaa minkä tahansa arkiauton itselleen niin osti Golf GTI:n pari vuotta sitten.

Onko muuten ratti pysynyt samana? Nappeineen? Siitähän ohjaa mediaa pitkälti niin ei tarvitse kosketusnäyttöjä, niin ja onhan Golfissa edelleen viikset. Eikös jotkut autoilusta vieraantuneet insinöörit ole sijoittanut jopa pyyhkimien säätöjä kosketusnäyttöihin.
Ajelen tyylikkäällä herrasmiessportilla mk7 GTI. 👌
Tarvittaessa "ajamisen iloa" xdrivella ympäri vuoden ja ympäri Suomen.

Japa79

Lainaus käyttäjältä: TSI_J - 06.11.20 - klo:09:54
Onko muuten ratti pysynyt samana? Nappeineen? Siitähän ohjaa mediaa pitkälti niin ei tarvitse kosketusnäyttöjä, niin ja onhan Golfissa edelleen viikset. Eikös jotkut autoilusta vieraantuneet insinöörit ole sijoittanut jopa pyyhkimien säätöjä kosketusnäyttöihin.


Ratti on saman tyylinen kuin edellisessä. Ratissa on haptisen palautteen antavat kosketuspinnat. Ovat sentään aikalailla samoilla paikoilla kuin vanhassa, joten sormi osuu katsomattakin hyvin. Ainoastaan hinnat alkaen mallin Golfissa on perinteiset napit ratissa.  Joo ja viikset löytyy.
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

Japa79

Nyt ajettu 5500km. Mitään vikoja ainakaan vielä ei ole ilmaantunut. Kosketuspintojenkin kanssa on jo oppinut elämään. Ajotietokoneen mukaan pitkäaikainen kulutus ollut 7.7litraa. Vanhassa vastaava oli 8.2litraa. Liekkö vähän pihimpi kuin edeltäjä? Oikein mukava on pörryytellä menemään.
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

ak72

Lainaus käyttäjältä: Japa79 - 17.01.21 - klo:14:23
Nyt ajettu 5500km. Mitään vikoja ainakaan vielä ei ole ilmaantunut. Kosketuspintojenkin kanssa on jo oppinut elämään. Ajotietokoneen mukaan pitkäaikainen kulutus ollut 7.7litraa. Vanhassa vastaava oli 8.2litraa. Liekkö vähän pihimpi kuin edeltäjä? Oikein mukava on pörryytellä menemään.

Mulla 16000km 2019 GTi:ssä, kulutus pyörii reilussa 8 litrassa kun tulee ajettua aika lyhyitä matkoja. Vikoja ei ole ollut, mitä nyt takapenkin suunnasta kuuluu epätasaisella tiellä pikkusen räminää. Alusta on aika jämäkkä kovalla pakkasella 😋
Ex Ford Taunus '80
Ex Ford Escort RS2000 '92
Ex Ford Focus ST '06
Ex VW Golf 1.4 Act '14
Ford Mustang '66 since 1997
VW Golf GTI PP 7.5 '19

Vekkula

Mielenkiintoista, Clubsport on edullisempi kuin Cupra Leon...
En tosin vertaillut varusteita, puuttuuko Golfista jotain olennaista joka Cuprassa on jo vakiona?
”Niin siis en ole mikään trollailija vaan yksi tämän palstan asiallisimmista ja arvostetuimmista kirjoittajista.”

PetriM

Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 27.04.21 - klo:14:05
Mielenkiintoista, Clubsport on edullisempi kuin Cupra Leon...
En tosin vertaillut varusteita, puuttuuko Golfista jotain olennaista joka Cuprassa on jo vakiona?
DCC alustansäätö on vakiona uudessa Cupra Leonissa tai niin no olihan se vakiona jo edellisessä Seat Leon Cuprassa :)
-21 Seat Ibiza 1.5 TSI EVO FR
ex-15 Audi TT 2.0 TFSI Quattro
ex-18 VW Polo GTi 2.0 TSI DSG
ex-14 Seat Leon Cupra 280 TSI DSG
ex-12 Toyota GT86
ex-00 Subaru Impreza WR240
ex-95 MB C36 AMG...ja monta muuta mursua
ex-89 Porsche 944 turbo; 924 CGTS replica
ex-87 Chevrolet Corvette C4 targa

PoloBlueGT6R

Mikä softaversio teillä on GTI:ssä?
Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

Tos®

Keskuskoneen softa 1896 on kaikissa uusin mahdollinen. Muut yksiköt, kuten vaihdeloota tai moottori on sitten erikseen.
https://www.vwroc.com/forums/topic/40947-tpis-for-mk8-golf-r-info-only-thread/
Sivun loppupäässä on listattu viimeisimpiä softaversioita eri yksiköille.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

PoloBlueGT6R

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 29.03.22 - klo:08:37
Keskuskoneen softa 1896 on kaikissa uusin mahdollinen. Muut yksiköt, kuten vaihdeloota tai moottori on sitten erikseen.
https://www.vwroc.com/forums/topic/40947-tpis-for-mk8-golf-r-info-only-thread/
Sivun loppupäässä on listattu viimeisimpiä softaversioita eri yksiköille.

Ok kiitos, itselläni on 1803. Saakohan pyytämällä Volkkarilta päivitettyä uusimpaan vai pitääkö olla joku vika mitä korjaavat. :o No, kaikenlaisia pikkuvikoja softassa näyttääkin olevan.
Tosi hidashan tuo Infotainment on, mutta varmaan vaatisi uutta nopeampaa rautaa sen korjaamiseen.
Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

Tos®

Omassa oli juurikin tuo 1803 aiemmin.
1890 (1896 julkaistiin vain viikko oman auton päivittämisen jälkeen) toi jonkun verran lisää vauhtia - koska siellä priorisoidaan taustalle käynnistyviä asioita.

Tee huoltoon lista puutteista, niin sitten ne varaa ajan päivitystä varten.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Sped

Lisäyksenä Tos:in viestiin, että ne laittavat sen päivitykseen, jos päivitys on autollesi saatavilla. Ilmeisesti sinulle pitäisi tulla ilmoitus siitä (tai esim oma K-autoon), että laadunparannuskampanja saatavilla. Näin minulle sanottiin, sillä eivät ainakaan huollossa uutta päivitystä löytäneet, vaikka itselläni on 1788.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Wilssoni

Tervehdys, GTI-kansa!

Harkinnassa BMW:n jälkeen palata VAG-ukkeliksi ja hot hatchien GOAT, eli Golf GTI MK8 kiinnostaa kovin.

Ottaisin mielelläni kokemusasiantuntijoilta näkemyksiä muutamaan asiaan ennen tarjouspyyntöjä ja koeajoja.

Ns. perus GTI Harman Kardoneilla ja Webastolla vs. Clubsport ilman edellä mainittuja?
IQ.Light vs. LED Performance?

Onko mallien erot tehoissa ja ajettavuudessa niin merkittävät, että kannattaa tinkiä varusteista? (Nyt puhutaan siis tarjolla olevista käytetyistä) Ohjelmallahan perusversiosta saa samat tehot, kuin CS:sta ja taas vastaavasti CS:sta vielä enemmän, jos tuntuu ettei meinaa päästä pitkistä rekoista ohi.

Ulkonäköpuolellakin erot ovat kohtalaisen pienet, perusversio 19" vanteilla istuu jopa paremmin, kuin esimerkiksi CS 18" valsseilla.

Joka tapauksessa, upeita pelejä molemmat ja kuume vaan nousee, mitä enemmän niitä katselee.

Kiitokset jo etukäteen mahdollisista näkemyksistä, kokemuksista ja vastauksista! 🙏🏼



Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Japa79

Lainaus käyttäjältä: Wilssoni - 30.01.23 - klo:11:59
Tervehdys, GTI-kansa!

Harkinnassa BMW:n jälkeen palata VAG-ukkeliksi ja hot hatchien GOAT, eli Golf GTI MK8 kiinnostaa kovin.

Ottaisin mielelläni kokemusasiantuntijoilta näkemyksiä muutamaan asiaan ennen tarjouspyyntöjä ja koeajoja.

Ns. perus GTI Harman Kardoneilla ja Webastolla vs. Clubsport ilman edellä mainittuja?
IQ.Light vs. LED Performance?

Onko mallien erot tehoissa ja ajettavuudessa niin merkittävät, että kannattaa tinkiä varusteista? (Nyt puhutaan siis tarjolla olevista käytetyistä) Ohjelmallahan perusversiosta saa samat tehot, kuin CS:sta ja taas vastaavasti CS:sta vielä enemmän, jos tuntuu ettei meinaa päästä pitkistä rekoista ohi.

Ulkonäköpuolellakin erot ovat kohtalaisen pienet, perusversio 19" vanteilla istuu jopa paremmin, kuin esimerkiksi CS 18" valsseilla.

Joka tapauksessa, upeita pelejä molemmat ja kuume vaan nousee, mitä enemmän niitä katselee.

Kiitokset jo etukäteen mahdollisista näkemyksistä, kokemuksista ja vastauksista! 🙏🏼


Tervehdys!

Meillä on ollut mk8 GTI ajossa nyt reilu kaksi vuotta ja 60tkm. Autossa on ne perus led performancet ja webasto. Sanoisin että led perfomanceillakin pärjää, varsinkin jos pimeässä ajoa ei tule ihan kokoajan. Valoteho on varsin riittävä. Webasto taas ainakin itselleni on melkeinpä välttämättömyys. Tosin edellisessä omistamassani mk7.5GTI:ssä oli ne älykkäät leditvalot ja olihan ne kyllä paremmat.

Suorituskyky eroista ei vielä ole omakohtaista kokemusta mutta paperilla voimaa on CS:ssä mukavasti enemmän ja alustakin on 10mm matalampi kuin perusversiossa. Voisi kuvitella että ajettavuus on ainakin sporttisempi.




Sen verran itseäkin jäi tuo CS kutkuttelemaan, että viime vuoden loppupuolella sellainen lähti tilaukseen. Tällä kertaa varusteiksi ruksailtiin myöskin ne IQ.lightit. Lisäksi webastokin tulee jälkiasenteisena. Auton pitäisi saapua tämän vuoden loppupuoliskolla. Odottavan aika on pitkä. :D
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

Wilssoni

#22
Kiitoksia vastauksista!

Sen verran vielä tuosta äänentoistosta, että onko VW:n perusaudio mallia luokaton HK:iin verrattuna?

Niin, ja toki kulutuslukematkin kiinnostaa! 😊

Tos®

H/Kssa on bugi (yllätys) että se unohtaa EQ asetuksen, vaikka näytöllä se näkyisi aktiivisena.
Koekuuntelussa kannattaa käydä painamassa haluttu asetus uudelleen käyttöön jokaisen startin jälkeen.

Itse vaihdoin H/K subbarin Fenderiin, jossa massiivisempi elementti. Vs H/K säästömalli.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Japa79

Lainaus käyttäjältä: Wilssoni - 30.01.23 - klo:15:53
Kiitoksia vastauksista!

Sen verran vielä tuosta äänentoistosta, että onko VW:n perusaudio mallia luokaton HK:iin verrattuna?

Niin, ja toki kulutuslukematkin kiinnostaa! 😊


Tuosta audiopaketista en oikein osaa sanoa mitään, kun sellaista en ole päässyt koskaan kuuntelemaan. Toisaalta ei perusaudiokaan aivan luokaton ole. Ainakin minä soittelen tidalin kautta musiikit siitä ihan tyytyväisenä.


Kulutuslukemat tuolla perus GTI:llä on pyörinyt siellä noin 8 litran tuntumassa sekalaisessa ajossa. Yhden pohjoisen reissun tein talvinopeuksilla 5.8litran keskikulutuksella. 
Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

Tos®

Jos joku on luopumassa edukkaasti GTIn vakiovanteista, saatan olla kiinnostunut... ;D

Seinäjoella voi tulla H/K:ta kuuntelemaan, jos haluaa testiä...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 31.01.23 - klo:15:36
Jos joku on luopumassa edukkaasti GTIn vakiovanteista, saatan olla kiinnostunut... ;D

Näin ensimmäisen 8GTI:n livenä äskettäin ja vanteet pisti kyllä silmään. Ne on itteasiassa todella tyylikäät ainakin omaan silmään. (https://bit.ly/3M1cTad)
A4 B9 TFSI Q s-line

KtA

Lainaus käyttäjältä: vag4life - 15.05.23 - klo:13:43
Näin ensimmäisen 8GTI:n livenä äskettäin ja vanteet pisti kyllä silmään. Ne on itteasiassa todella tyylikäät ainakin omaan silmään. (https://bit.ly/3M1cTad)

Kuvassa olevat on Adelaidet 19".

18" 5-puolaiset Richmondit on vakiovanteet.

Ovathan nuo Adelaidet tyylikkäät, mutta näin jälkikäteen valkkaisin Richmondit "kivirekiominaisuuden" vähentämiseksi - vaikka autossa onkin DCC.
Golf 8 GTI -21 https://imgbb.com/pnsKgMt
ex: Polo BlueGT -14

Japa79

Lainaus käyttäjältä: Japa79 - 30.01.23 - klo:14:56Sen verran itseäkin jäi tuo CS kutkuttelemaan, että viime vuoden loppupuolella sellainen lähti tilaukseen. Tällä kertaa varusteiksi ruksailtiin myöskin ne IQ.lightit. Lisäksi webastokin tulee jälkiasenteisena. Auton pitäisi saapua tämän vuoden loppupuoliskolla. Odottavan aika on pitkä. :D


Päivitystä pitkästä aikaa tähänkin. 20 mallinen "pappa" gti vaihtui Clubsporttiin. Tilauksen tein joulukuussa 22 ja auto saapui meille ennakoitua nopeammin, heinäkuun puolivälissä.

Nyt ajettu melkein 20tkm. Edelliseen verrattuna ovat ilmeisesti hioneet ohjelmistoja kun tätä ei ole vaivanneet järjestelmä bugit. Nopeasti ei tule yhtään kertaa mieleen että olisi tarvinnut infotaimenttia buutata. Edellisessä se oli melkein kerta per viikko kun sai itsensä sotkettu solmuun. Ainoa ongelma oli webaston asennuksessa, joka ei yhdellä korjaamokäynnillä mennyt maaliin. Weba luki akun jännitettä väärin ja ei joko suostunut käynnistymään, tai sammutti itsensä melkein heti käynnistymisensä jälkeen. Tämä korjautui jollain toisella piuhasarjalla.

 


Kaikenkaikkiaan ollut niin mukava peli, että tämä taitaa jäädä taloon pidemmäksi aikaa. 


Volkswagen Golf GTI CS 2.0tsi -23
Volkswagen Polo BlueGT 1.4tsi -15

Ex.
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -20
Volkswagen Golf GTI 2.0tsi -17
Volkswagen Passat Highline 2.0TDI DSG -06

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy