Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Bisti

#1
Tässä tapauksessa ei kyllä pysynyt kartalla alkuunkaan ja infotainment näytön vasemmassa yläkulmassa näkyy maapallon ja ukkelin sijasta auton ja antennin kuva. Lisäksi jos yrittää avata käyttäjäprofiilia niin tulee vain ilmoitus haetaan yksityisyysasetuksia tms. eikä niitä koskaan saada. VW sovellus kyllä löytää auton sijainnin ihan hyvin. Yön yli seistyä toimi taas normaalisti. Jotenkin haiskahtaisi softabugilta, mielestäni jotain yksityisyysasetus herjaa tullut muutaman kerran viimeisimmän päivityksen jälkeen.
#2
Nyt on sitten alkanut golf temppuilla, gps ei tahdo löytää sijaintia millään ja navin mukaan auto jossain keskellä itämerta tai metsää. Harvinaisen ärsyttävää kun näytössä mollottaa 30km/h rajoitusmerkki vaikka ajelee motaria. Vika ilmennyt nyt 2 kertaa, viimeksi poistui kun auto seisoi pari tuntia, saa nähdä lähteekö nyt samoin. Onko muilla ilmennyt vastaavaa ja onko kyseessä vika vai itänaapurin gps -häirintä?
#3
Itsellä siis caddy -19 ja golf -20, joissa molemmissa sama rengaskoko (205/55R16 94H extra load) ja myöskin vanteet vastaavat (dezent 6 1/2 J x 16H2). Ainoa ero minkä löysin oli et luku, golfin renkaissa et41 ja caddyn e46. Voinko laittaa renkaat ristiin, e.g laittaisin golfin et41 renkaat caddyyn ja caddyn renkaat golfiin? Syy tälle olisi se että nuo golfin talvirenkaat on paremmassa kunnossa ja caddy toimii yleensä perheenkuljettimena, niin siinä soisi olevan paremmat gummit.
#4
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
14.10.22 - klo:13:08
Oma golf kävi alkukesästä päivityksessä jossa päivitettiin kaikki mahdolliset firmikset ja softa uusimpiin (oli jokin kampanja ja auto oli pajalla pari päivää). Sen jälkeen on weConnect toiminut moitteetta ja saa aina yhteyden.

Ennen päivitystä oli aika randomia tuon weconnectin kanssa, saattoi toimia pari viikkoa - kuukauden ja meni mykäksi, joskus toipui itse parin viikon sisään, toisinaan ei ollenkaan. Lisäksi radio jäi joskus mykäksi kun auton käynnisti eikä siihen auttanut kuin bootata koko paska.

Nyt tosiaan tuon firmispäivityksen jälkeen (software 1896, Näyttö- ja käyttöyksikkö 2088) ei ole ollut mitään ongelmia. Lisäksi minun autossani ei noita muita ongelmiakaan tunnu olevan, ilmeisesti nämä ennen koronaa valmistetut on vielä tehty vähän paremmista komponenteista eikä ne lahoa niin helposti, ehkä...
#5
Tuli putsattua kontaktipinnat, ei ole toistunut sen jälkeen
#6
Jos järjestelmässä on kylmäainetta riittävästi ja ilmastoinnin putket kylmenee, niin todennäköisesti siellä on läppien servot rikki/sekaisin. Ensiapuna voi koittaa resetoida näitä, onnistuu ihan ilmastoinnin napeilla esim. näin https://youtu.be/ZxROdnLxz0o

Ex-leonissa ilmastointi teki vastaavan tempun, ilmastoinnin puhallin huuti täysillä mutta suuttimista ei tullut ilmaa juuri ollenkaan. HVAC flap reset auttoi eikä sen jälkeen ongelma toistunut. Eli auto käyntiin, ilmastointi päälle ja hetken pitää pohjassa sekä AC nappia ja "puhallus naamalle"-nappia niin pitäisi kalibroida uusiksi.
#7
Caddy / Caddy toinen liukuovi ei lukitu
23.07.22 - klo:09:19
Ensimmäinen ongelma caddyn (2019) kanssa, tänä aamuna huomasin ettei vasen liukuovi mene lukkoon. Ovi ja kahva toimii, ainoastaan lukitus ei toimi. 3 muuta ovea kyllä menee lukkoon ja aukeaa normaalisti. Ideoita mistä lähteä vikaa hakemaan?
#8
Olin yhteydessä we connectin supportin kanssa, totesivat että auto tarvitsee viedä valtuutetulle huoltoliikkeelle ja he lähettävät sinne ohjeet mitä autolle täytyy tehdä. No, näin tein ja varasin aikaa huoltoon, mutta huoltoneuvoja totesi että supportin ohjeistama päivitys (hätäpuhelupäivitys) on jo autooni tehty. Nämä kuitenkin kuulemma välillä tarvitsevat ohjainlaitteen resetointia joten sille varattiin aika 1,5 viikon päähän. Ja kas kummaa, 2 päivää ajanvarauksen jälkeen alkoi yhteys jälleen toimia.
Internetissä näytti olevan teoriaa että modeemi tai joku muu itseresetoisi 8 päivän välein, tiedä sitten miten paikkansa pitävä teoria on mutta itsellä meni juurikin se 8 päivää kunnes alkoi itsekseen taas toimia  ???
#9
Eipä näy minun autoani OCU päivityslistalla eikä myöskään K-auton sivuilla näy mitään avoimia kampanjoita. Olin we connectin supportiin yhteydessä ja he eskaloivat asian kehitystiimille, ilmeisesti siellä on nyt pe-la yönä ollut backendin päivitys ja jotain mennyt kuralle, kun minun autoni ei saa enää muodostettua yhteyttä. Muuten kyllä toimii niinkuin ennenkin. Olen huomannut aiemminkin että juuri pe-la välisinä öinä tapahtuu näitä we connect katkemisia, eli we connect app ei saa enää herätettyä autoa. Sitten kun on vain avaimen napista avannut ovet ja laittanut takaisin lukkoon, saa we connect app taas yhteyden. Eli jokin IOT <-> backend yhteys siellä aina katkeaa kun VW upgradeaa servereitään, osuisikohan sprint releaset juuri pe-la välisille öille/illoille...

Anyway, saa nähdä mitän VW insinörtit löytää. Optimitilanne olisi että omassa autossa olisi porsinut hardis ja saisi sen uuden tyyppisen tehokkaamman infotainment -yksikön, mutta siitä tuskin on kyse. Joku täppä vaan vinossa VW:n päässä...
#10
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 17.01.22 - klo:12:14
Hyvin (normaalin hitaasti) on pelittänyt toista viikkoa nyt.
Onko OCU päivitys tehty?

Tuosta en ole varma, auto ollut minulla vasta viime syksystä asti. Jossakin huollossa se oli viime kesänä käynyt, ehkä päivityksessä. VIN koodilla ei ainakaan löytynyt mitään päivitystarpeita. Ja tähän asti ei tällaisia ongelmia ole ollut vaan toiminut jopa yllättävän hyvin.
#11
No nyt alkoi ne we connect ongelmat itselläkin. Maapallo harmaana lauantaista lähtien eikä we connect saa autoon yhteyttä. Lisäksi nyt tuli joku herja "To protect your 12V battery, you can only do 3 actions before starting your car" tms. Ilmeisesti tuossa on joku laskuri että ei anna jatkuvasti sörkkiä autoa we connectin kautta. Tosin eipä näistä actioneista ole yksikään perille mennyt kun viimeisin matka we connectin mukaan on perjantailta vaikka autoa on käytetty joka päivä ja tänäänkin. Koitin muodostaa autosta yhteyttä myös wlanin kautta käyttämällä puhelinta hotspotina, mutta siltikin maapallo pysyi harmaana. Lisäksi jos yrittää avata autosta käsin shopia niin sanoo vain "Aktivointi käynnissä".

Onkohan siellä nyt VW:llä joku serveripäivitys mennyt perseelleen vai joko tuosta autosta on jotain hajonnut, yllättävän hyvin se pari kk toimikin...
#12
Itsellä ollut 2 autossa (Seat exeo ja leon st) koukkupajan asentama irroitettava koukku eikä mitään valitettavaa ollut. Asennus oli siisti ja kaikki toimi niinkuin pitikin. Ja molemmat autot meni koukun asennukseen valtuutetun vw -myyjäliikkeen kautta auton oston yhteydessä.
#13
Lainaus käyttäjältä: Suberb 2012 - 11.01.22 - klo:14:09
Jaa-a. Tiedä sitten. Näin myyntiyhtiö lähestyi tiedusteluuni. En jäänyt kyselemään enempiä muista vaihtoehdoista. Koska arvaan että tästä tulee vielä maan tapa, ainakin karuna-alueilla.


Hmm, eikös tuo ole nyt nimenomaan kotimaan energiasta johtuva juttu? Niiden pussiinhan tuo sataa täysin kun saavat myydä sinulle itse tuottamasti sähkön heidän määrittelemäänsä hintaan. Ja taisi tämä kotimaan energia olla juuri näitä koijarifirmoja jotka laskuttaa arviolaskuilla liikaa luvaten hyvittää tasauslaskulla mutta sitäkin saa periä heiltä kuluttajariitalautakunnan kautta.

Itse vastaavassa tilanteessa kysyisin asiaa suoraan fortumilta ja tekisin vaikka sähkösopimuksenkin heidän kanssaan ennemmin kuin luottaisin näihin huijarisähköyhtiöihin (jos tämä nyt niitä oli).
#14
Lainaus käyttäjältä: Bisti - 08.11.21 - klo:12:00
Tuli sitten siirryttyä Golf kuskiksi kun Leon meni peurakolarin takia lunastukseen. Nyt on muutama päivä leikitty We Connectin kanssa, muuten tuntuu toimivan Androidilla ihan hyvin, mutta välillä näyttää että takakontti tai etuovien ikkunat olisi auki, vaikka ovat kyllä varmasti kiinni. Nuo ikkunat alkoi antamaan virheellistä "auki" -tilaa nyt kun lämpötila laski pakkasen puolelle, voisiko siinä vain ollu joku lämpölaajenemisjuttu (tai siis kutistumis). Vai pitäisikö ajaa ikkunoille joku ääriasentojen resetointi, eikös tämä saanut jotenkin tehtyä avausnamiskoilla?

Tämä näyttää toistuvan lähes aina jos auto seisoo pari päivää pakkasessa. Sinänsä tuolla ei merkitystä ole kun ikkunat kuitenkin kiinni, mutta eilen totesin että takaluukun lukitus oli oikeasti auki, eli auto oli itsekseen avannut takaluukun lukituksen. Tosin avaimet oli taskussa kun autoa lähestyin ja lähestymisavaus käytössä, mutta valot eivät mielestäni vilkahtaneet ja luukku avautui kun logosta nosti. Vähän huolestuttavaa jos auto itsekseen availee lukkoja (tai takaluukun lukkoa, ovet kyllä pysyi säpissä vaikka kahvasta nyin ja avaimet auton vieressä, piti avata napista)
#15
Pari vuotta menty pörssisähköllä, joulukuuhun asti oli halpaa mutta sitten syötiin säästöt käytännössä yhdessä kuukausessa. Vaikka tulikin vaihdettua pörssisähköstä pois jo ennen kuun loppua niin joulukuun sähkölasku oli kuitenkin n. 4 -kertainen verrattuna normaaliin. Jos olisi ollut hereillä aiemmin ja vaihtanut hyvissä ajoin pois pörssistä olisi säästänyt n. 300-400â,¬. Näyttää vähän siltä että halvan sähkön ajat ovat toistaiseksi menneisyyttä.
#16
Kyllä tuo ACT on kehittynyt huomattavasti verrattuna 1.4 vastaavaan. Ex-leonissa sen huomasi lähes joka kerta nykäisynä tai kuminauhamaisena vedonmuutoksena, näissä uusissa ei tosiaan huomaa kuin satunnaisesti ja silloinkin vain jos oikein keskittyy siihen. Rapinoita en ole huomannut kummallakaan autolla, liekö sitten vain kuulo niin huono etten juuri sitä taajuusaluetta kuule.
#17
Lainaus käyttäjältä: Sped - 02.12.21 - klo:08:15
Mulla ollut nyt kaksi päivää harmaa maapallo, jolloin en saa laitettua webastoa päälle + käyttäjä on vieraskäyttäjällä. Jos koitan vaihtaa, tulee "toiminto ei ole käytettävissä juuri nyt" tms.

Oliko tuohon yhteyksien poikki olemiseen joku kikka miten sai takaisin? Olen bootannut infotainmentin kerran, mutta ei apua siitä.

Muuta vieraskäyttäjällä yksityisyysasetuksia ja salli kaikki, hetken kuluttua ottaa yhteyden jonka jälkeen saa käyttäjätiliä vaihdettua. Tai näin ainakin itsellä toimi kun onnistuin tökkimään vahingossa vierastilin käyttöön. Oletuksena vierastilillä on suurin yksityisyys valittuna, joten silloin ei myöskään yhteydet toimi.
#18
A4 B9 (14-) / Vs: Huoltojen hinnat
26.11.21 - klo:14:06
Lainaus käyttäjältä: Popovice - 26.11.21 - klo:13:57
Eivät ilmeisesti mainosta missään, mutta sieltä se löytyy kun menee huollon varaussivustolle. Siis -20% huollon hinnasta 28.2.2022 asti.

Minkä huollon varaussivustolle? Ei ainakaan Volkswagen sivuilla ollut.
#19
A4 B9 (14-) / Vs: Huoltojen hinnat
26.11.21 - klo:12:59
Lainaus käyttäjältä: doppelgänger - 26.11.21 - klo:12:28
Nettivarauksista -20% Black friday -alessa. Omaan autoon 120tkm huollon hinnaksi tuli 715â,¬. Ei hirveän paha mielestäni.
Missä tällainen oli?
#20
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
22.11.21 - klo:18:57
Pitäisikö näissä olla automaattinen peilienkääntö sisään jossain asetuksen takana? Tänään olisi ollut ahtaassa parkkihallissa tarve kääntää peilit, en löytänyt asetusta mistään eikä peiliensäätönamiskassakaan ole valintaa sille, ainoastaan L,0,R ja lämmitysasennot. Käsin en uskaltanut peiliä kääntää kun tuntui sen verran jäykältä, mutta luulen vähän että omassa kikottimessa ei tätä automaattista kääntöä ole.
#21
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
18.11.21 - klo:20:40
Lainaus käyttäjältä: Sped - 18.11.21 - klo:18:32
Hetkinen, onko jollain valaistu VW -logo?
Ei taida olla golfeissa, oli varmaan id -mallien ominaisuus tai sitten joku retrofit -juttu
#22
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
18.11.21 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 18.11.21 - klo:12:38
^Ja tuohon liittyen "animaatio" tervetuloa valot, jotka syttyy asteittain kun lähestyy autoa.

Itsellä ei tällaista valoshowta ole, ilmeisesti vaatisi IQ -ledit. Ovet kyllä aukeni ja valot syttyi samoin kuin avaimesta avatessa kun pääsi auton vierelle.

Muutamia muitakin poikkeuksia tuosta omasta kiesistä tuntuu löytyvän kun on sitä "First Edition" -erää:
1. Ei ledijuovaa etusäleikössä eikä valaistua VW -logoa
2. Ambient valaistuksen säädössä on vain 2 laatikkoa (kojelaudan & ovien raidat, toinen säätö pelkästään ovikoteloiden valoille)
3. Ei jalkatilan valaistusta eikä keskikonsolin valoa langattoman latauksen kolossa (paikka valoelementille löytyy mutta siinä ei ole mitään)

Johtuneeko sitten siitä että nämä first editionit oli ns. "Life" varustelutasoa höystettynä lisävarusteilla, eli toisisanoen karvalakkeja lisämausteilla
#23
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
17.11.21 - klo:17:10
Joo, ei siis auennut kosketuksestakaan kahvan sisäpuolelle. Seuraavalla kerralla toimi, sitten taas seuraavalla kerralla ei. Olisikohan kelillä ja kosteudella jotain tekemistä asian kanssa. Olmeisesti auto automaattisesti disabloi tuon jos koskettelee tarpeeksi useasti ilman avainta -> olisiko tulkinnut vesipisarat kosketukseksi. Tai sitten on jotain bugia.
#24
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
17.11.21 - klo:12:57
Mikäs asetus ohjaa lukituksen avausta kun tarttuu ovenkahvaan kiinni? Olen ilmeisesti saanut tämän nyt diabloitua kun eilen ajossa säätelin asetuksia. Ovet menee kyllä lukkoon kun laittaa käden kahvan ulkopuolelle mutta eivät aukene vaikka kättä heiluttelee kahvan sisäpuolella.
#25
Onko vika itse lukossa vai pelkässä kahvassa? Laita lapsilukko pois päältä ja kokeile aukeaako ovi vian ollessa päällä sisältäkäsin. Joskus oli fiatissa vastaava ongelma, kosteutta meni johonkin kahvan mekanismiin ja ovi ei auennut muutakuin sisäkahvasta. Hetki hiustenkuivaajaa tai lämpimällä vedellä täytetty muovipussi kahvaa vasten niin alkoi toimia.
#26
Tietokoneitahan nämä nykyään on ja veikkaisin että aika minimiresursseilla laitteet näihin mitoitetaan (prosessoriteho, muisti). Käynnistyessään softat tarvitsee vähän enemmän laskentatehoa ja jos samanaikaisesti yrittää käyttää useampaa softaa niin aika varmasti loppuu tehot kesken ja pienemmän prioriteetin prosessit laitetaan holdiin odottamaan resurssien vapautumista -> bugaa ja joskus ei toivu siitä kuin uudellenkäynnistyksellä. Koittakaa tehdä käynnistykset maltilla, vaikka ns. mittaristot on hereillä niin varmasti ei ole kaikki taustaprosessit vielä täysin käynnistyneet. Jos auttaa bugailuun niin teoriani osoittautuu paikkansapitäväksi, jos taas ei eroa ole niin sitten kyseessä on ihan oikeita softabugeja.
#27
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
13.11.21 - klo:10:18
Onko kenellekään saatavissa manuaalia golfin takakontin verhoilujen purkamisesta? Yllättävän hiljainen auto tuo on mutta jos keväämmällä innostuisi laittamaan vähän lisäeristettä samalla tavalla kuin tuli leoniin tehtyä, ei siitä ainakaan haittaa olisi ja kunnitse tekee niin saa sellaista kuin sattuu tulemaan mutta halvalla selviää  :o
#28
Miten käynnistätte auton ja oletteko huomanneet sillä olevan vaikutusta häiriöihin? Oma tuntuma nyt reilun viikon kokemuksen perusteella on, että jos auton käynnistää (kessy) siten että ensin laittaa virrat päälle (e.g. painaa vain start nappia ilman jarrupoljinta) ja odottaa, että laitteet käynnistyy ennenkuin starttaa auton, niin häiriöt yleensä pysyy poissa. Jos taas auton täräyttää suorilta käyntiin ja heti lähtee pakittamaan, menee peruutustutkat päälle ja yleensä silloin joku bugaa. Itsellä tapahtunut pari kertaa tuo radion kuulumattomuus ja kerran "ladataan asetuksia". Ohjekirjakin itseasiassa ohjeistaa käynnistämään auton noin,
ensin virrat päälle ja vasta sen jälkeen varsinainen käynnistys.
#29
Onko nämä uudet lediumpiot täysin umpinaisia? Leonissa kun oli umpion takana ihan normikokoinen muovikansi jonka sai irti, aivan kuten vanhoissa halogeenivaloissa. Lähinnä sillä mietin että jos joku lähtee ranettamaan jotain reikiä umpioihin niin miksi tehdä ne itse umpioon jos on vaihtoehtona tehdä ne muoviseen takakanteen jonka saa tarvittaessa uusittua muutamalla eurolla...
#30
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
09.11.21 - klo:13:17
Onko jollakin sisäpiirin tietoa että miksi nykyautoissa on vanteiden kiristysmomentti 140Nm kun se vielä joku vuosi sitten oli pääsääntöisesti 120Nm? Itse tullut aina vedettyä momenttiavaimella tuohon 120Nm ja hyvin on pysyneet kiinni eikä kertaakaan ole jälkikiristyksessäkään pultit liikahtaneet. Vähän hirvittää vetää tuohon tiukempaan momenttiin, mutta kai näissä marginaalia sen verran on ettei kierteet korkkaa
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy